Helsinki on kamala paikka.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TooQT2BSTR8

Aktiivinen jäsen
13.02.2008
3 251
0
36
Tuli heiluttua pääkaupunkiseudulla tossa loppuviikko ja viikonloppu.
Kylläpä oli taas helpotus päästä pois sieltä.... Liikaa hälyä, liikennettä ja kiireisiä ihmisiä. Ei todellakaan ole mun paikka.
Ja mihin niillä kaikilla oikeesti on kiire?! Hieman mielenköyhältä vaikutti ne tyypit, jotka juoksi kieli vyön alla metron portaissa et ehtivät varmasti kyytiin kun niitä junia menee tolleen muutaman minuutin välein :D
Joka puolelta tuupittiin ja tönittiin ja naamat oli niin norsunvitulla kun oltiin niin kiireisiä ja tärkeitä. Yök.
Mut kiva siellä on kerran vuoteen käydä. Osaa taas arvostaa tätä kotiseudun hiljaisuutta ja maisemaa ihan eri tavalla. Ei musta olis kaupunkilaiseksi edes noinkaan pieneen kaupunkiin ku Helsinki on.
Ja niille stadilaisille, jotka ihan ääneen nauratte toisten murteille:
Se teidän slanginne kuulostaa mun korviini ihan yhtä tyhmältä kuin mun murteeni teidän korviin. Mä vaan en ole niin tyhmä et alkaisin ääneen siitä vieraille ihmisille huomautella ja nauraa :whistle:

Niin no, joskus se metroon ehtiminen voi tarkoittaa sitä ehtiikö töihin vai ei. Busseilla ja junilla tulee ihmisiä metroasemille pitkin Uusimaata. Jos oma juna ollut myöhässä, on metroon juostava.

En muuten ole koskaan Helsingissä huomannut tätä väitettyä "naamat norsunvitulla" -ilmiötä. Enempi niitä karsastavia katseita saa osakseen jossain sisäänpäinlämpiävässä pikkukylässä. Mukavia ihmisiä täällä on, iso hali kaikille meille. :D

Helsingissäkin saa osakseen rauhaa ja hiljaisuutta, jos sellaista kaipaa. Ei ehkä ruuhka-aikaan metrossa tai muutenkaan ytimessä, mutta kyllä se silti on mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja sivullinen:
kaikki ei kuitenkaan asu keskustassa :xmas:
mä viihdyn, vaikka 10 vuotta sit ajattelin melkein samalla tavalla :D

Varmaan siellä jossain kohtaa vois ehkä asua, mutta mä en oo sellaista aluetta löytäny vielä koko pääkaupunkiseudulta :D
Ainut kaunis alue mitä oon tutustunu on se vanha Helsingin pitäjän alue, missä on se Pyhän Laurin kirkko, mut sielläkin on musta liikaa melua.

Mä taas olin eilen metsässä koko päivän ihmettelemässä luontoa lasten kanssa ja viime viikonloppuna merellä.Ja ihan stadissa asun ja täältä löydettiin kyseiset asiat.
Täältä löytyy kaupungin vilske ja luonto haluttaessa. Onhan tuo Nuuksion kansallispuistokin ihan vieressä missä voi vaeltaa kaikessa hiljaisuudessa.

No onhan Suomi aika paska maa sitten kun kaikki muut kuin oma asuinympäristö on persiistä.

Oih, mä tykkään kovasti tästä kaupungista! Asunut täällä koko pienen ikäni (33v.) enkä mistään hinnasta muuttaisi muualle Suomeen. Kantakaupungissa asustellaan enkä osais olla esim. ilman ratikoiden kirskuntaa. Mökillä on aina välillä kiva käydä, mutta pian alkaankin liika hiljaisuus ahdistaa. Mutta pääasia, et jokainen löytää mistä tykkää. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:
Alkuperäinen kirjoittaja sivullinen:
kaikki ei kuitenkaan asu keskustassa :xmas:
mä viihdyn, vaikka 10 vuotta sit ajattelin melkein samalla tavalla :D

Varmaan siellä jossain kohtaa vois ehkä asua, mutta mä en oo sellaista aluetta löytäny vielä koko pääkaupunkiseudulta :D
Ainut kaunis alue mitä oon tutustunu on se vanha Helsingin pitäjän alue, missä on se Pyhän Laurin kirkko, mut sielläkin on musta liikaa melua.

heh, muuta mun naapuriin. täällä on niin hiljasta perjantai-iltana että kaveritkin pelkää :D liian hiljasta muka.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Mä taas olin eilen metsässä koko päivän ihmettelemässä luontoa lasten kanssa ja viime viikonloppuna merellä.Ja ihan stadissa asun ja täältä löydettiin kyseiset asiat.
Täältä löytyy kaupungin vilske ja luonto haluttaessa. Onhan tuo Nuuksion kansallispuistokin ihan vieressä missä voi vaeltaa kaikessa hiljaisuudessa.

No onhan Suomi aika paska maa sitten kun kaikki muut kuin oma asuinympäristö on persiistä.

Just noinhan mä sanoinkin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja 0-0:
Oih, mä tykkään kovasti tästä kaupungista! Asunut täällä koko pienen ikäni (33v.) enkä mistään hinnasta muuttaisi muualle Suomeen. Kantakaupungissa asustellaan enkä osais olla esim. ilman ratikoiden kirskuntaa. Mökillä on aina välillä kiva käydä, mutta pian alkaankin liika hiljaisuus ahdistaa. Mutta pääasia, et jokainen löytää mistä tykkää. :)

No näinpä =)

Ja mä sanoin että sä sanoit, eiks niin :D

Ei mutta aina ihmiset haukkuu jotain osaa Suomesta, kaupunkia tai maaseutua. Niin tulee sellainen olo että ei se Suomi kauhean hieno maa olekaan mitä hehkutetaan kun pääkaupunkikin on ihan paska.

Ei mutta aina ihmiset haukkuu jotain osaa Suomesta, kaupunkia tai maaseutua. Niin tulee sellainen olo että ei se Suomi kauhean hieno maa olekaan mitä hehkutetaan kun pääkaupunkikin on ihan paska.

Mä pidän kyllä monesta kaupungista, mutta en Helsingistä. Pikkukaupungit on monesti aivan ihania, varsinkin vanhat sellaiset. Vaikka pikkukaupunkihan se Helsinkikin on, eipä sillä.
Vois olla mielenkiintoista käydä jossain oikeesti suuressa kaupungissa. Vois Helsinkikin tuntua sen jälkeen ihan maalaiskylältä :D

Ei saa pilkata rakastani. Helsinki on ihana, pieni ja rauhallinen kaupunki! :)

No joo... oma maa mansikka jne. Olishan se tylsää, jos ei kotiaan rakastaisi.

Muttamutta... en kyllä koskaan ole kuullut kenenkään toisen murteita pilkkaavan täällä. :o

Mä pidän kyllä monesta kaupungista, mutta en Helsingistä.

Ymmärrän. Munkin mielestä Heinola on kertakaikkisen kamala paikka, siis niin hirveä ettei toista ole.
Ja joudun siellä aika usein vielpä käymään, onneksi sä et joudu pk-seudulle usein tulemaan.
Heinolassa ahdistaa ihan käydä kaupassakin kun on sata silmäparia mulkoilemassa ja kuiskimassa. Ja kauhean rauhaton ja aggressiivisen oloinen paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaani...:
Ei saa pilkata rakastani. Helsinki on ihana, pieni ja rauhallinen kaupunki! :)

No joo... oma maa mansikka jne. Olishan se tylsää, jos ei kotiaan rakastaisi.

Muttamutta... en kyllä koskaan ole kuullut kenenkään toisen murteita pilkkaavan täällä. :o

Mä oon joka kerta :/ Mutta se aiheuttaa vaan ja ainoostaan sen, että sitä murretta oikein "viäntöö ja kiäntöö" ihan kiusallaankin :D
Musta murteet on hauskoja. Ja se oikea slangi on hauskaa. Se uuslänkytys taas :x

että kukaan stadilainen ei ole sun murteelle repeillyt. Ne on ollut niitä jotka ovat itse 2kk sitten maalta muuttaneet tänne.. Yksi tyttö savosta oli asunut täällä 2 viikkoa ja soittanut kotiin savoon.. Oli sitten todennut puhelimessa, että "hei voitko mutsi puhua suomee kun mä en tajuu tota teidän murretta".. Että näin.

Eniten täällä siis stadia vääntää uudet kaupunkilaiset. Minä en puhu kuin "omieni" kanssa, eli siis paljasjalkalaisten kanssa, silloin se tulee luontevasti.

Vielä aiheeseen, harmi, että olet tavannut nyreitä naamoja! Itse asun nykyään keskustasta 10km päässä ja harvoin enää keskustaan menen, sen verran levoton se tosiaan useimmiten on. + pineten lasten kanssa ei viitsi siellä olla. Mutta onhan täällä kaikkiea kaunista ja hyvääkin!
Ensi kerralla kun tulet niin laita aloitus, niin annan sulle hyviä ja edullisia vinkkejä ja myös mestavinkkejä joissa ON hyvä palvelu!

Mä pidän kyllä monesta kaupungista, mutta en Helsingistä. Pikkukaupungit on monesti aivan ihania, varsinkin vanhat sellaiset. Vaikka pikkukaupunkihan se Helsinkikin on, eipä sillä.
Vois olla mielenkiintoista käydä jossain oikeesti suuressa kaupungissa. Vois Helsinkikin tuntua sen jälkeen ihan maalaiskylältä :D

Helsinki on pieni. Todella pieni. Ja pienet ovat piirit. Olenkin tässä jo monesti toivonut pääseväni lähtemään hiukan avoimemmille vesille. Ei sillä, Torontokin on pieni paikka. Joku São Paulo vois jo ollakin jotain, mitä kokoon tulee. Ei aina tarttis törmätä samoihin ihmisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja stadilainen:
että kukaan stadilainen ei ole sun murteelle repeillyt. Ne on ollut niitä jotka ovat itse 2kk sitten maalta muuttaneet tänne.. Yksi tyttö savosta oli asunut täällä 2 viikkoa ja soittanut kotiin savoon.. Oli sitten todennut puhelimessa, että "hei voitko mutsi puhua suomee kun mä en tajuu tota teidän murretta".. Että näin.

Eniten täällä siis stadia vääntää uudet kaupunkilaiset. Minä en puhu kuin "omieni" kanssa, eli siis paljasjalkalaisten kanssa, silloin se tulee luontevasti.

Vielä aiheeseen, harmi, että olet tavannut nyreitä naamoja! Itse asun nykyään keskustasta 10km päässä ja harvoin enää keskustaan menen, sen verran levoton se tosiaan useimmiten on. + pineten lasten kanssa ei viitsi siellä olla. Mutta onhan täällä kaikkiea kaunista ja hyvääkin!
Ensi kerralla kun tulet niin laita aloitus, niin annan sulle hyviä ja edullisia vinkkejä ja myös mestavinkkejä joissa ON hyvä palvelu!
Toi voi muuten hyvinkin pitää paikkaansa. Et ollaan enempi stadilaisia ku stadilaiset itse.
Okei, yksi kaunis asia Helsingissä on ainakin Suomenlinna. Ja Leatherheavenissa sain hyvää palvelua :D

Alkuperäinen kirjoittaja 0-0:

No näinpä =)

No hyvähän se on, jos kantakaupunkiin on syntynyt. Tänä päivänä ei pelkällä koulutuksella sinne muuteta vuokralle saati omistusasuntoon. Pitäs olla porukoilla ns. vanhaa rahaa tai itsellä DI-/KTM-tutkinto.
Itse kun jouduin pendelöimään melkein vuoden Vantaalta Espooseen Kurvin metroaseman kauttaa Kamppiin niin riitti kotvaksi aikaa. Kyllä siellä metron työmatkaruuhkassa v*tuttaa itse kutakin kun porukkaa on kun pipoo, suurimmallaosalla kiire, urea haisee ja talvivaatteissa on hirvee hiki. Puolentoistatunnin työmatkan (kolmella kulkuneuvolla) lyhennyttyä vajaaseen puoleen tuntiin yhdellä bussilla ja vain Suomenojan ruuhkasta kärsien kiitän kokeimpaa, että sain kämpän Espoosta:).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En muuttas sinne vaikka mulle maksettas. Suomessa on kauniimpiakin kaupunkeja ku Helsinki.

Tätä väitettä mun on vaikea niellä. Helsinki on todella kaunis. Vihreä, luontoa lähellä, meri! Ja sitten vielä kauniit rakennukset.

Yhteistyössä