Helsinki on kamala paikka.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä taas en mistään hinnasta suostuisi asumaan Suomessa missään muualla kuin Helsingissä tai täällä Espoossa. Jos täältä pitäisi muuttaa, niin se olis sitten ulkomaille suunta. Lomillakin käydään vain ulkomailla. Minusta muualla Suomessa on ihan kauhean masentavaa...

Alkuperäinen kirjoittaja joensuulainen:
Minä olen asunut Helsingissä kohta kaksikymmentä vuotta enkä ikipäivänä muuttaisi takaisin kotiseudulleni enkä muuallekaan Suomeen. Ihmettelen vain että miksi täällä pitää sitten edes käydä jos noin ahdistaa... saatikka että joku tänne muuttaa vasten tahtoaan. Jos Helsinki pikkukylänä ärsyttää niin muuttakaa suureen maailmaan ulkomaille!

No kun noi suuren maailman bändit eivät osaa tulla tänne ylemmäs keikalle niin pakko oli tulla :kieh: :D

siis pojalleni Tampereella kun seisoi taksijonossa. Ei ollut antanut tupakkaa ja vastasi kysymykseen kun kysyttiin kotipaikkakuntaa. Uskalsi kertoa olevansa helsinkiläinen ja se riitti ärsyttämään sen verran että sairaalakuntoon piti hänet saada.

Me asutaan Helsingissä, mutta en mä käy keskustassa kuin ehkä pari kertaa kuussa (jos sitäkään?). Älkää yleistäkö, että Keskusta=Helsinki. Siellä on aika kiireistä ja hälyistä, etenkin kun on katutyömaita. Ison osan hälystä aiheuttaa muut kuin hkiläiset, siellähän on paljon turisteja ja muita reissaajia. Suurin osa meistä tavishelsinkiläisistä asuu ja työskentelee muualla kuin keskustassa. Että jos iso osa keskustan porukasta on naamat norsunv***lla niin heistä suurin osa ei taida olla helsinkiläisiä.

Me muuten asutaan keskuspuiston vieressä. Voisi ihan luulla ettei kaupungissa asutakaan :snotty:

helsinki on kiva paikka pieninä annoksina. muutaman kerran vuodessa käyn keskustassa keikoilla ja tapahtumissa. mutta aina olen tyytyväinen kun palailen kotiin vantaalaiseen maaseutumaisemaan, täällä on niin hiljasta ja rauhallista.

Alkuperäinen kirjoittaja Turpaan tuli:
siis pojalleni Tampereella kun seisoi taksijonossa. Ei ollut antanut tupakkaa ja vastasi kysymykseen kun kysyttiin kotipaikkakuntaa. Uskalsi kertoa olevansa helsinkiläinen ja se riitti ärsyttämään sen verran että sairaalakuntoon piti hänet saada.

Mun exä oli Kuopiosta ja kun mentiin sinne niin se pyysi etten mä kerro kenellekään että olen syntynyt Espoossa!! :o :o Eikä sitä Helsingissä asumistakaan kuulemma kannata sanoa. Kyllä ärsytti. Ja yhä "stereotyyppisesti stadilaisimmat" tuttavani ovat juurikin sielä Kuopiosta muuttaneita: hilluvat keskustan baareissa, ovat trendien huipulla, puhuvat kovaa (eivät millään murteella...) ja laukkaavat paikasta toiseen.

Ai ai ai, mä antaisin melkein mitä vaan jos joskus pääsis ihan sinne Stadiin asumaan :) vanha talo, kaikki lähellä, IHANIA pieniä ravintoloita ja IHANIA pieniä kauppoja :heart: mä rakastan sitä kaupunkia!

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Suurin osa meistä tavishelsinkiläisistä asuu ja työskentelee muualla kuin keskustassa. Että jos iso osa keskustan porukasta on naamat norsunv***lla niin heistä suurin osa ei taida olla helsinkiläisiä.

ne on niitä v*ttuuntuneita sipoolaisia! :D

en haluaisi Helsingissä (varsinkaan keskustassa) asua (olen opiskeluaikanani asunut parissakin suunnassa pääkaupunkiamme), mutta lähellä kuitenkin. Musta on ainakin ihanaa kun täällä pk-seudulla saa olla rauhassa ja kävellä kadulla ilman ihme tuijotteluja ja kyräilyjä eikä kaikki tunne toisiaan.

Mäkin kyllä ihmettelen tätä helsinkiläisten morkkaamista, koska minusta jokin "pikavisiitti" silloin tällöin Helsingissä ei kyllä kerro esim. helsinkiläisistä tai siellä asumisesta mitään. En minäkään usko tietäväni Siilinjärvestä ja sen asukkaista kaikkea vaikka olen muutaman kerran silloin tällöin siellä käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Magister:
Helsinki on ihana kaupunki muuten, mut keskustasta en tykkää. On liian rauhaton. Harvoin tulee käytyä. Silloin, ku käyn, ni aina mietin, et tänne en kyllä muuttais..

musta taas keskusta on viihtyisä kauppoineen, kahviloineen, ravintoloineen ja kulttuurielämyksineen. mutta just nää keskustan ulkopuolelle jäävät lähiöt on niitä, missä mä en mieluusti vieraile kuin pakon edessä. metron varsi ja ne itä-helsingin slummit pasilasta puhumattakaan on jotain ihan hirveetä! :x

Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Helsinki on ihana kaupunki muuten, mut keskustasta en tykkää. On liian rauhaton. Harvoin tulee käytyä. Silloin, ku käyn, ni aina mietin, et tänne en kyllä muuttais..

musta taas keskusta on viihtyisä kauppoineen, kahviloineen, ravintoloineen ja kulttuurielämyksineen. mutta just nää keskustan ulkopuolelle jäävät lähiöt on niitä, missä mä en mieluusti vieraile kuin pakon edessä. metron varsi ja ne itä-helsingin slummit pasilasta puhumattakaan on jotain ihan hirveetä! :x

Mä rakastan Vuosaarta, siis varsinkin rastila/kallahti/columbuksen seutu <3<3<3

Harmi etten nyt asu siellä :/

Ap, oot niin oikeessa.. Mä en ole aikoihin kyllä Helsingissä käyny mut jos keskustaan menee niin rupee ahdistaan ihan saman tien. Kaikki on tosiaan niin tärkeen näköisiä ja tosi ahdasmielisiä jotenkin, nehän kuvittelee että Helsingin ulkopuolella ei ole elämää tai jos on niin kaikki on jotain landepaukkuja.. Sen takia käynkin paljon mielummin vaikka Tampereella, siellä on paljo rennompi meiniki. EI tarvi esittää yhtään fiksumpaa ku on! :D

Kahvi saattaa maksaa 3-4 euroa siis parikymmentä markkaa! Kauhea hinta kun Ylihärmän TB:llä se maksaa 80 senttiä. Siinäkin on katetta kun kahvipaketti maksaa pari euroa...

Alkuperäinen kirjoittaja joensuulainen:
Minä olen asunut Helsingissä kohta kaksikymmentä vuotta enkä ikipäivänä muuttaisi takaisin kotiseudulleni enkä muuallekaan Suomeen. Ihmettelen vain että miksi täällä pitää sitten edes käydä jos noin ahdistaa... saatikka että joku tänne muuttaa vasten tahtoaan. Jos Helsinki pikkukylänä ärsyttää niin muuttakaa suureen maailmaan ulkomaille!

No kun sieltä Joensuusta oli pakko tulla tänne, jos meinas et 10 vuotta yliopistolla saa riittää ja 15 000 euroo opintolainaa pitäs jossain vaiheessa maksaa. Ei ne maakuntayliopistot suoraan kerro fukseille, että vaihtakaa laitosta kun vielä kannattaa kun töitä ei yksinkertasesti oo tarjolla satojen kilometrien säteellä. Hyvähän se on huudella 1980-luvulla perustetun vuokrasopimuksen ja ikuisuusviran takaa - niin ne tututkin maksaa kaksioistaan alle 400 euroa jollekkin VVO:lle ja nostaa kaikenlaista kalleuspalkkalisää yo-merkonomin papereilla (nykyisin ei sitäkään tunnusteta valtiolla). Ja kyllä, pulitan edelleen VR:lle 110 euroa kuussa että pääsen mummoo kahtommaan ja karjalanpiirakan syönttii.

Alkuperäinen kirjoittaja Karkkinaama:
Ap, oot niin oikeessa.. Mä en ole aikoihin kyllä Helsingissä käyny mut jos keskustaan menee niin rupee ahdistaan ihan saman tien. Kaikki on tosiaan niin tärkeen näköisiä ja tosi ahdasmielisiä jotenkin, nehän kuvittelee että Helsingin ulkopuolella ei ole elämää tai jos on niin kaikki on jotain landepaukkuja.. Sen takia käynkin paljon mielummin vaikka Tampereella, siellä on paljo rennompi meiniki. EI tarvi esittää yhtään fiksumpaa ku on! :D

Varmaan 85% ihmisistä ketkä pyörii keskustassa sun kanssa samaan aikaan on turisteja, ulkomailta tai Suomesta. Ainakin hyvin harva niistä on alunalkaen helsinkiläinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ainomieli:
Onhan se, toista se on täällä Espoossa :saint: :laugh:

Mä voisin jopa muuttaa Espooseen, Helsinkiin en koskaan. Espoo ihan eri paikka, ku Hki.

Mä olen asunut Espoossa ja Helsingissä (nyt Espoossa) ja Helsingissä oli kyllä kiehtovampaa! Muuttaisin milloin vaan takaisin Helsinkiin, jos rahat riittäisi (ja muu perhe suostuisi).

On kaupat ja kahvilat ihania. Mut jos esim. menee lähellekään juna-asemaa, on niin levotonta, meni mihin aikaan päivästä tahansa..

Juu metroalueet kans levottomia..

Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ainomieli:
Onhan se, toista se on täällä Espoossa :saint: :laugh:

Mä voisin jopa muuttaa Espooseen, Helsinkiin en koskaan. Espoo ihan eri paikka, ku Hki.

Mä olen asunut Espoossa ja Helsingissä (nyt Espoossa) ja Helsingissä oli kyllä kiehtovampaa! Muuttaisin milloin vaan takaisin Helsinkiin, jos rahat riittäisi (ja muu perhe suostuisi).

Mä taas haluan sopivan rauhallista, mut pitää tietää, et on kauppoja ja paikkoja lähellä mihin mennä, ku tulee sellaisen tarvetta. En tykkäis asua sen sykkeen keskellä
:)

On kaupat ja kahvilat ihania. Mut jos esim. menee lähellekään juna-asemaa, on niin levotonta, meni mihin aikaan päivästä tahansa..

Juu metroalueet kans levottomia..

Kaikki uusi on varmaan pelottavaa, varsinkin kun media lietsoo pelkoa. Mutta täytyy sanoa ettei itseä pelota ollenkaan, olen jopa sammunut joskus narinkkatorille kamppiin, eikä mua edes raiskattu eikä ryöstetty (toki joskus vois käydä huonommin). Muutenkaan ei koskaan pelota, olen lapsesta asti niin tottunut metroasemiin ja kaikkeen.

Jonkin aikaa Nykissä asuneena totean, että kaikki Suomen kaupungit on pikkukaupunkeja, Hesa on vaan niistä suurin :) Mun mielestä Tukholmassakin on ihan eri fiilinki kuin Helsingissä, sellaista isomman kaupungin tuntua.

Alkuperäinen kirjoittaja kauhistunut:
Kahvi saattaa maksaa 3-4 euroa siis parikymmentä markkaa! Kauhea hinta kun Ylihärmän TB:llä se maksaa 80 senttiä. Siinäkin on katetta kun kahvipaketti maksaa pari euroa...

Tyhmä ei ole se, joka pyytää, vaan se joka maksaa! Joku dorka näemmä on valmis maksamaan 3-4 euroa kahvista, kun taas se ylihärmäläinen laittaa oman pannunsa porisemaan, jos kahvista pyydetään ylihintaa...

Mä en maksaisi peruskahvista 4 euroa, mutta saatan kyllä pari kertaa vuodessa käydä Hgin keskustan kahvilassa ja maksaa muutaman euron jostakin sellaisesta kahvia sisältävästä viritelmästä, jota en itse osaa tehdä..
Samaan hintaan tuijotan silmä kovana valkoisissa liehuhameissa katuja tallaavia turisteja.

Yhteistyössä