Helsingistä kysymys????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eerika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eerika

Vieras

Käyn keskimäärin kerran vuodessa Helsingissä ja olen pistänyt merkille hirveän kiireen ja liian tiheään rakennetut talot..Olen joka Helsingin reissulla meinannut jäädä auton =(

Mitä Helsinkiläiset tuumaavat jos tulevat käymään esim Kuopiossa,joka on huomattavasti pienempi kaupunki kuin stadi? Kaipaavatko Helsinkiläiset ollenkaan luonnon rauhaa?

Miksi kannattaa asua Helsingissä? Järkevät perustelut?

Kiitokset vastauksista!

Alkuperäinen kirjoittaja Eerika:
Käyn keskimäärin kerran vuodessa Helsingissä ja olen pistänyt merkille hirveän kiireen ja liian tiheään rakennetut talot..Olen joka Helsingin reissulla meinannut jäädä auton =(

Mitä Helsinkiläiset tuumaavat jos tulevat käymään esim Kuopiossa,joka on huomattavasti pienempi kaupunki kuin stadi? Kaipaavatko Helsinkiläiset ollenkaan luonnon rauhaa?

Kiitokset vastauksista!

Siis meinannut jäädä auton alle!

No se nyt on vähän suhteellista... Helsinki on loppujen lopuks maailmanlaajuisella mittakaavalla todella pieni, rauhallinen ja luonnoläheinen kaupunki. Täällä (tai tossa vieressä - asun kirjaimellisesti kivenheiton päässä Helsingin rajasta :D ) on matalia taloja, paljon vihreitä alueita ja ihan jopa metsiä, todella vähän rikollisuutta ja oikeita ruuhkiahan täällä ei ole ku satunnaisesti. Jos siis vertaisi esim Bostoniin, New Yorkiin tai vaikkapa Tokyoon.

kyllä luonnon rauhaa löytyy myös Helsingistä/pk seudulta sitä haluaville.
Jotkut pinenet ja kuolleet kaupungit ovat mielestäni todella ahdistavia, mutta kyllä niitä ihan kivojakin "pikku" kaupuneja suomesta löytyy etenkin kesäisin.
Järkeviä syitä asua helsingissä on esim. Hyvät työmahdollisuudet, harrastukset ja muu vapaa-ajan tekeminen, julkinen liikenne toimii, kauppoja ja ravintoloita on paljon jne.
Kun perhe+ystävät ja oikeastaan koko elämä on täällä ei mihinkään muualle edes kaipaa.

No itse asuin nuoruuden Lontoossa joten Helsinki on minusta tosi hiljainen paikka.
Asun muutama kilometri keskustasta mutta tässä on metsä ja meri vieressä, oikeastaan vain keskustassa on vilinää ja ruuhkaa minun mielestäni. Sunnuntaisin lähes kuollutta sielläkin.
Pikkukaupungeísta ja maaseudusta pidän mutta kovin kauaa en viihdy, varmasti tottumis- ja luonnekysymys.
Useimmat ihmiset asuvat varmasti juuri sellaisessa ympäristössä missä parhaiten viihtyvät joten aika turhaa minusta ihmetellä ja kummastella muiden asumisia.

Ainiin, tässä Espoon ja Helsingin rajalla on esim Talin urheilualue ja entinen kaatis joka on nyt metsää :D Luontoa löytyy, vaikkei se olisi ihan samanlaista ku muualla ;)

Aika moni Helsinkiläinen on kotoisin muualta, joten mikään Kuopio ei ole ihmeitten aihe. :D Itse olen kotoisin Jyväskylästä, muutin tänne opintojen vuoksi ja jatkoin asumista töiden takia. Nyt on kaksi lasta ja hirveä hinku takaisin kotikonnuille, josta voisi oikeasti ostaa asunnonkin. Nykyinen vuokrakämppämme maksaisi ostettuna lähemmäs 300 00 + putkiremppa, eikä tämä ole edes riittävän iso meille. Jyväskylästä saisi vaikka omakotitalon keskustasta paljon halvemmalla. :) Jooei, en tykkää asua Helsingissä, mutta aina ei voi asua just siellä missä tahtoisi. Muutto on pitkän tähtäimen projekti.

Keskustassa talot tosiaan on vieri vieressä. Mutta täällä meidän betonilähiöissämme on ihan riittävästi matkaa seuraavaan taloon :D
Mä oon syntynyt Helsingissä ja aina asunut täällä. Täällä on kaikki mitä ihminen voi haluta. Mulle tärkeimmät ihmiset asuu täällä. Luontoakin löytyy ihan kotikulmilta, pihassa juoksee rusakoita ja kettuja, eikä se mitenkään tavatonta ole hirveen tai peuraankaan törmätä. Jos haluan maalaismaisemaan, ei tarvitse kuin muutama kilsa mennä.

Muuallakin Suomessa on kiva käydä, ihania paikkoja, mutta täällä mä haluan asua.

Kyllähän Helsingistä luonnonrauhaa löytyy, jos sitä kaipaa jopa keskusta-alueella. Mutta tuskinpa kukaan Kuopiossakaan johonkin torille menee kun luonnonrauhaa etsii.

Itse en voisi asua kovinkaan kaukana Helsingistä (tmv. "iso" kaupunki) koska en todellakaan kaipaa mitään linnunlaulua aamusta iltaan, itse asiassa liika hiljaisuus on minulle pahempi kuin autojen ym. liikenteen melu, siis en mä minkään motarin vieressä halua tai toivo asuvani.

Toisaalta juurikin Helsingin pienuuden takia en ole myöskään ihan varma haluaisinko asua jossain Manhattanilla tms. jokin Euroopan suurimmista kaupungeista kyllä sopisi.

varmaan se on sitä stadilaisuutta ja osalla leuhkuutta, ite en muuttas vaikka maksettas

Ihan sama kun olet itse asunut jossain tietyllä paikkakunnalla niin sinulla on yleensä siellä ystävät ja tuttavat.

Ei se ole stadilaisuutta tai leuhkuutta tai muutakaan sellaista.

nim. 5 sukupolven helsinkiläinen

Töiden takia on pakko käydä Espoossa ja kyllä on Westend aivan liian rauhallista mun mieleeni, en edes meinaa jäädä auton alle joka aamu! Kouvolassa käyn sukuloimassa toisinaan ja joka kerta ajattelen, että onneksi en enää asu siellä. Helsinki on käynyt minulle liian pieneksi vuosia sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Eerika:

Kiitokset vastauksista!

Minä oon kirjoilla Helsingissä, ollut jo kauan. Oon tosiaan miettinyt miksi mun
kannattaa siellä asua. En tykkää!!
Suoraan sanoen voin henkisesti pahoin kun tulen sinne.
Ja yksinäisyys korostuu erityisesti siellä.
Tunnen joitakin ihmisiä, käytännössä en tapaa juuri ketään...
En ole käynyt Kuopiossa, en ainakaan muista ja tiedän että tykkäisin
tuollaisista pikkukaupungeista!
Lappeenrannassa kävin nuorena ja aivan tosi mukavia ihmisiä oli sillä suunnalla!
En ole siis kotoisin Helsingistä vaan pienestä paikasta, muualta.
Ja minä kaipaan luonnon rauhaa.
Jos ajatellaan järkevästi, voihan töitä löytää, mutta sitä on kuin rotta
kolossaan kun asuu Helsingissä.

Alkuperäinen kirjoittaja b:
Lappeenrannassa kävin nuorena ja aivan tosi mukavia ihmisiä oli sillä suunnalla!

Lappeenranta tuskin muuttaisi luonnettaan, vaikka siitä tulisi miljoonakaupunki, jos porukka olisi valtasuhteiltaan samaa kuin nytkin. Se on sitä eteläkarjalaisuutta.

On se niin erilaista kuin täällä maalla mistä nyt kirjoitan. Täällä on lääniä, on piha, on talo, mutta
kaupungissa sitä on krstalossa kuin rotta kolossaan.
Rottahan viihtyy missä tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja b:
On se niin erilaista kuin täällä maalla mistä nyt kirjoitan. Täällä on lääniä, on piha, on talo, mutta
kaupungissa sitä on krstalossa kuin rotta kolossaan.
Rottahan viihtyy missä tahansa.

Jaa, onhan meilläkin piha, ja lääniä. Tosin ei omaa, mut eipä oo siitä velkaakaan :D

Yhteistyössä