Helppoa puuroa "aloittelijalle" ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeemu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jeemu

Vieras
En ole ikinä tykännyt puurosta, ja se on täysin tuntematon ruoka-aine minulle. Laihduttajille ja terveellisistä elämäntavoista kiinnostuneille sitä kuitenkin suositellaan, joten haluaisin yrittää myös. Eli mikä olisi parasta, terveellistä, kevyttä puuroa ? Mehukeittoa tai marjoja ajattelin syödä puuron kanssa. Mitä eroa puuroilla on, onko joku paljon pahempaa kuin joku toinen, mikä olisi siis maistuvin mutta terveellinen puuro aloittelijalle ?

Mä en voi sietää hiutalepuuroja, siis sellaisia perinteisiä.
Tuorepuurosta tykkään =)

1dl hiutaleita ( neljänviljan, kaura, ruis, mistä nyt haluaa laittaa )
0,5dl mehukeittoa
0,5- 1dl maustamatonta jugurttia, esim. turkkilaista.
Sekoitetaan kaikki sekaisin ja annetaan tekeytyä muutama tunti tai yön yli.

Itse tykkään "kunto-kaura" puurosta, rakenne on tasainen mutta ei sellainen limainen niinkuin esim. normaalissa kaurapuurossa.
mannapuuro ja riisipuuro ei kyllä ole terveellistä nähnytkään, mutta hiutale puurot on ihan ok..

Myllyparhaan kauraleseistä tehty puuro, jossa nesteenä puolet vettä ja puolet maitoa.

Se on erinomaista ja maistuu monelle puuronvihaajallekin. Rakenne on miellyttävä ja aivan erilainen kuin kaurapuuroissa, ja on terveellistä. Ja muista: Myllynparas. Kaikista muista kauraleseistä (joita olen maistanut) tulee ihan erilainen ja huono.

Myllyparhaan kauraleseistä tehty puuro, jossa nesteenä puolet vettä ja puolet maitoa.

Se on erinomaista ja maistuu monelle puuronvihaajallekin. Rakenne on miellyttävä ja aivan erilainen kuin kaurapuuroissa, ja on terveellistä. Ja muista: Myllynparas. Kaikista muista kauraleseistä (joita olen maistanut) tulee ihan erilainen ja huono.

Tää on meidän perheen iltaherkku aika usein :)

Yhteistyössä