Helppo kysely,mikä sinusta sattuu enemmän kuin synnyttäminen?

  • Viestiketjun aloittaja sormi sinisenä
  • Ensimmäinen viesti
"poikia3"
Alkuperäinen kirjoittaja sormi sinisenä;26012063:
Minusta sormen oven väliin jääminen sattuu enemmän kuin synnytys.
Mulla on sormipää jäänyt terassin oven väliin. Ovi sellainen painavampi lukittava, tuli myrsky ja se alkoi paiskoa auki olevaa ovea kiinni. Menin vauva sylissä toisella kädellä sulkemaan ovea, ja ovi pamahti kiinni niin että sormi jäi väliin. Mulla oli sormen päässä murskamurtuma, kynnen alus turvoksissa verestä, joka ei päässyt pois, ja kipu oli valtava.

Ja sormissa piti sitten jälkeen päin pitää monta viikkoa lastaa tukemassa murtuman paranemista.

Synnytys oli pikku juttu tuohon verrattuna.
 
"poikia3"
[QUOTE="vieras";26012566]Juuri näin. Ja jos et itse potkaise, niin lapsi hyppää vahingossa tulehtuneen varpaan päälle.

Tähän voi vielä lisätä kynnen irtirepimisen huonolla puudutuksella.[/QUOTE]

Mulla on ollut näitä monta, ja mulla synnytyskipu on kovempi.
 
Pitkä lista
Juu monikin asia: paha krapula, päänsärky, ikeneen tulehtunut viisaudenhammas, kova vatsakipu (sellainen koliikkityyppinen) ja mikä tahansa kunnon v....utus. Ylipäätäänkin se kipu on niin erilaista, se on semmoista "toiminnallista" eikä lamauttavaa, mulla ainakin.
 
HAMMASLÄÄKÄRIn penkissä sattuu paljon paljon enemmän, ainakin ilam puudutusta.

Mä olen 4/5 lapsesta synnyttänyt ilman kivunlievitystä ja näistäkin yksi on käynnistetty.

Jos mun pitäisi nyt huommenna tai vaikka tunnin päästä lähteä joko hammaslääkäriin tai synnyttämään valintani olisi helppo, synnyttämään lähtisin.
 
Hammassärky, mulla oli viime raskauden aikana helvetillinen viikon kestänyt särky joka lakkasi vasta toisen juurihoitokerran jälkeen, se oli huomattavasti raskaampi a kaikin puolin ikävämpi kokemus kuin kumpikaan synnytys. Siihen ei auttanut oikein mikään, synnytyksissä olen molemmilla kerroilla saanut epiduraalin ja se on toiminut loistavasti molemmilla kerroilla, lievitti myös ponnistuskipua eikä jäänyt traumoja :)
 
"Vesipeto Surku"
Todella off topic- mutta sanonpahan vaan että kylmät väreet tulee tätä ketjua lukiessa. Kamalasti mahtuu inhoja kipua aiheuttavia asioita maailmaan.

Itse menisin tältä istumalta heti paikalla mieluummin synnyttämään kuin hammaslääkäriin.
 
"Sheddon"
Sydänsärky. Se sellainen tunne kun tuntuu että henki salpautuu ja sydäntä kuristaa kovaa, mitenkään ei voi helpottaa oloa. eikä se mene pois. Kestää, kestää päivästä toiseen ja yhtäkkiä se lakkaa. Sen Loppuminenkin sattuu, tilalle tulee henkisen luopumisen tuska.
 
"vieras"
No, synnytyksen ilman puudutteita kokeneena voin sanoa, ettei sille kivulle mikään vedä vertoja. On ollut migreeniä, juurihoitoa ilman puudutteiden tehoa, halvaannuttavaa iskiaskipua eikä mikään niistä kivuista ole mennyt lähellekään synnytystä. Varsinkin kun synnytyksessä ei tosiaankaan ollut mitään taukoja supistusten välillä, vaan seuraava supistus alkoi heti kun edellinen alkoi hieman lientyä.

Joskus olen ajatellut, että varmaan oman jalan irtisahaaminen tylsällä sahalla olisi kipuna edes lähellä synnytyskipua. En aio kyllä kokeilla :)
 
Sappikivikohtaus
Paha sappikivikohtaus joka ei helpota vaan se jatkuu ja jatkuu tunti tunnin jälkeen ja valut kylmää hikeä että norot virtaa. Edes synnytyksessä ei tullut mieleen, et mielummin kuolen kun tämä tuska. Sappikivikohtauksessa olisin halunnut kuolla mielummin niin oli kovat kivut.
 
vielälapseton
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti;26012234:
Hammaslääkäri ilman puudutusta...ei ikinä enää sanon minä. Mieluummin vaikka synnytän kavereidenkin lapset.
Tämä on jokseenkin lohdullista. Meillä ei ala-asteella annettu puudutuksia, kun porattiin. Ja hengissä siitä selvittiin. Joten jos synnytys ei ole niin paha, niin eihän tässä sitten suurta hätää ole, jos joskus synnyttämään pääsen. :D
 
ngng
Munuais/virtsatiekivet siinä vaiheessa kun ne tukkii reitit niin ettei kusi pääse huilaamaan ja alkaa kertyä munuaisaltaaseen. Helvetin tuskallista. Voisin synnyttää useamman kerran peräkkäin ennenkuin kokisin tuon. Tosin valitettava tosiasia o se että synnytyksiä ei enää tule mutta noita kivikohtauksia on luvassa jatkossakin :/
 
Tinttana
No, mua ei ole kyllä vielä mikään sattunut niin paljoa kuin toisen lapsen syntymä. Se kipu oli jotain niin valtaisaa, että paniikki meinasi iskeä. Eikä saatu edes lääkäriä paikalle, paitsi sitten se tuli puudutteen kanssa, kun ei ollut enää mitään puudutettavaa.

Noh, jälkikäteen ajateltuna se pari tuntia meni kyllä aika nopeasti :D
 
Tuplahelvetti
Kauan toivottu raskaus osoittautui kohdun ulkoiseksi. Odotettiin ja seurattiin tilanteen kehittymistä liki 2 vrk:tta. Lopulta munatorvi repesi ja helvetillinen kipu loppui. Sitten oli hoitohlökunnalla kiire kiikuttaa leikkuriin. Minulla ei olisi siinä tilateessa ollut kiire enää minnekkään. Se kipu oli ihan helvettiä ja syli oli edelleen tyhjä. Tuska oli siis tuplahelvetillinen. :(
 

Yhteistyössä