help! vauvasta asiaa.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yrmy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
refluksian saattaa myös tunnistaa siitä että lapsi vääntelehtii, ja nukkuu mielummin hieman pysty asennossa, neuvolassa tod näk ensimmäisenä käsketään koittaa sängyn päädyn nostoa, ja gavisconia, monella lapsella on hieman refluxia oireita, toisilla se vaan on oikeasti pahana, me ei olla saatu vieläkään diagnoosia vaikka asia vaivannut puolisen vuotta,,
 
Haju on yks ja se, miten se puklu tulee. Jos on sellanen "lennokas", tulee kaarella eli voimakkaasti, niin viittais allergiaan. Refluksista en osaa sanoo mitään, mikäli ei o allergian oire.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä:
refluksian saattaa myös tunnistaa siitä että lapsi vääntelehtii, ja nukkuu mielummin hieman pysty asennossa, neuvolassa tod näk ensimmäisenä käsketään koittaa sängyn päädyn nostoa, ja gavisconia, monella lapsella on hieman refluxia oireita, toisilla se vaan on oikeasti pahana, me ei olla saatu vieläkään diagnoosia vaikka asia vaivannut puolisen vuotta,,

kuinka paljon sitä pulauttelua on, että ei oo enää normaalia..? millä tavalla teillä vaivannut, onko vaikuttanut kasvuun?
 
ja myös se että pulauttelusta sitä on vaikea tunnistaa, vaikka refluxia lapsella yleensä niin onkin, meillä pojalla paino nousi kuitenki vaikka oksenteli ihan lammikoita.. kun monesti tuijotetaan siihen painontarkkailuun..
 
ja vielä että meillä alettiin luokittelemaan epänormaaliksi pulautteluksi, kun heti syönnin jälkeen tuli lammikko ja vielä siitä 1h-1 1/2h eteenpäin lammikoita.. jatkuvasti, nenänkin kautta..
 
Meillä esikoinen pulautteli/oksenteli hirveitä määriä aina imetyksen jälkeen. Todettiin sitten muutaman kuukauden kuluttua moniallergiseksi. En tajunnut aluksi, että ei ole normaalia pulautella niin paljon. Ihan sellaisia reiluja lätäköitä puklaili monta kertaa päivässä. Lapsen paino kuitenkin nousi normaalisti, eivätkä siksi tehneet neuvolassa asialle mitään. Oli kyllä muitakin oireita, siis jatkuva itkeminen ja lievää ihottumaa.

Vein vauvan sitten muutaman kuukauden kuluttua yksityiselle lastenallergologille, kun oireet jatkuivat ja lisäksi vauva kakkasi liian usein ja kakka oli vihreää. Siellä sitten selvisi allergiat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Haju on yks ja se, miten se puklu tulee. Jos on sellanen "lennokas", tulee kaarella eli voimakkaasti, niin viittais allergiaan. Refluksista en osaa sanoo mitään, mikäli ei o allergian oire.

eka puklu tulee jo ennen kuin olen saanut rintsikan luukun kiinni ja paidan suoraksi, ei siis ehdi edes röyhtäisemään nostaa.
ei tule kovin lennokkaasti, yleensä vain yhtäkkiä pulauttaa lammikon.
lisää tulee aina, oli sitten sylissä pystyasennossa, tai puolipystyssä, tai sängyssä makuulla.
 
Niin ja meidän pojalla on nyt todettu maito allergia, mutta sitten kuitenkaan erikoisvalmisteet eli almiron ja neocate eivät tehonneet, lopulta fiksuna ostin tutteli omneo plussaa oireet helpottuivat, mutta meillä lääkärin mukaan refluxiaa, allergiaa useille ruoka aineille, atooppinen ihottuma nämä kaikki kulkee helposti käsi kädessä..:(
 
oletko ajatellut tulisiko lehmänmaidosta.. eli kun tutteli omneo plus on hieman käsitelty niin ei aiheuta kaikille allergiaa, useastihan menee lopulta siihen että jos on pahasti allerginen niin rinta ruokinta menee todella hankalaksi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä:
oletko ajatellut tulisiko lehmänmaidosta.. eli kun tutteli omneo plus on hieman käsitelty niin ei aiheuta kaikille allergiaa, useastihan menee lopulta siihen että jos on pahasti allerginen niin rinta ruokinta menee todella hankalaksi..

ei oo kyllä käynyt mielessä. en haluais imetystä vielä tässä vaiheessa lopettaa, mutta jos vauvalla todella on jotain allergiaa tms. niin toki pitää valita vauvalle paras vaihtoehto.
kun vaan tietäisi mikä on normaalia, mikä ei. ja mitä pitäisi lähteä tutkimaan tai testaamaan.
 
Mun poika aikoinaan pulautteli sellasia lattian kokosia länttejä. Olin kans huolissani, mut näin jälkeenpäin ajatellen ei niin pieneen ihmiseen millään voinu mahtua niin paljoo maitoo mitä se joi. Oli siis jonkinlainen ylitäytön estin käytössä =) .
 

Yhteistyössä