~ Helmivauvat 2015 ~

Pahoittelut menetyksen kohdanneille!! :hug:

Tsemppiä niille, joita nyt piinataan erityisen paljon!! Toivottavasti kaikki hyvin!!!

Tervetuloa uusille!

Tänään rv5+5 ja pahoinvointi alkanut kunnolla. Oksentanut en toistaiseksi ole, mutta ei sekään kaukana ole ollut. Mikään ei tunnu auttavan. Onko vinkkejä? Tässä raskaudessa oireet alkaneet siis huomattavasti aikaisemmin ja voimakkaampina kuin kahdessa edellisessä. Ei valita, olen onnellinen, jos kaikki on masussa hyvin. Olkoon vaikka koko raskaus muutoin kärsimystä!
 
Menkkamaiset kivut alkoi ja vessassa käydessä paperiin tarttui vaaleanpunaista väriä :( toivottavasti ei menkat ala nyt ???? voihan se olla että on ollut ovis myöhempään kuin oletin ja toi olis vaan kiinnittymisvuotoa mutta pelottaa. Toki jos kiinnittymisvuotoa niin en ihmettele kun testit näyttöny negaa. Ovistesti näytti vahvaa viivaa kaks kertaa toukokuun aikana mikä ihmetytti todella paljon.

Onnea kuitenkin plussanneille ja toivon että matkaajat pysyy loppuun asti mukana ??
 
Mulla alkoi kanssa tosi aikaisin pahoinvointi viime raskaudessa. Tarkkaanottaen 5+0 alkoi kokopäivä-ällö, ja sitä riitti sinne 9+ viikoille asti. Mulla ei ikävä kyllä auttanut oikein mikään. Kaikki maistui pahalle suussa, mutta silti oli pakko syödä jotain koko ajan. Kerran oksensin, mutta koko ajan särki päätä ja oli paha olo. Lisäksi viime raskaudessa mulla turpos heti silloin 5+ viikoilla tissit ihan yli äyräiden ja olin muutenkin hirveän "raskaanaolevanturpea" samantein. Töissäkin arvasivat sen takia heti... Oli muuten vähän ärsyttävä joutua paljastamaan raskaus ennen kuin rv7 ees oli alkanut, kun pomo meni möläyttämään yhteisessä ruokapöydässä kysymyksen "et kai sä raskaana ole, hahhahhahaa :D". No, siitä hän sai sitten kuulla kyllä myöhemmin, että ehkä pomona ei voi käyttäytyä tuolla tavalla. Eikä varmaan ikinä möläyttele vastaavia.

Nyt sitten ei ookaan mitään vastaavaa. Vasenta rintaa (!?) vihloo vähän satunnaisesti ja rinnat eivät ole mitenkään turvonneet. Mahan nippailut ihan minimaalisia verrattuna viime kertaiseen, sen sijaan alaselkää juilii vasemmalta. Ei mitään ällöoloja ja päänsärkykin on pysynyt poissa ihan alun jälkeen. Olen vähän hämilläni tästä, kuinka vähäoireinen olo on nyt, mutta on siinä puolensakin. Ja pitää muistaa, että hormonitasot on joka raskaudessa omanlaisensa. Noinkohan tää on "kunnon" raskaus, sitä olen miettinyt myös, mutta eipä se miettimällä siitä miksikään muutu :)

Ainoat kunnon oireet ovat varsinkin iltaisin vaivaava järjetön palelu, kuumat aallot, nenän tukkoisuus aamuisin, hajuaistin herkkyys ja semmoinen outo maku ja tuntu mahanpohjassa. Nälkä tuntuu erilaiselta kuin normaalisti. Niin ja se mielialojen heittely :)

Mietin, että johtuivatkohan ne mun viimeraskauden kovat alkuoireet siitä, että mulla oli vissiin vähän turhan yliaktiivinen keltarauhanen silloin? Kierto oli ylipitkä pco-taipumuksen vuoksi ja munasolun paikalle muodostui aika muhkea kysta, vielä rv13 ultrassa näkyi iso iso mollukka, mutta se kuivui ajan mittaan pois. Käsittääkseni nuo rintojen oireilut ja päänsärky on alkuraskaudessa juurikin sen keltarauhasen ansiota. Äh, mies sanoi jo aamulla, että lopetas taas toi tarkkailu ja ylianalysointi. Minkäs teet, kun asia on läsnä koko ajan, mielessä ja kropassa.

Mä en kyllä tee enää yhtään testiä! (Mutta onnittelut Maikille 3+ tuloksesta :) ) 1,5vkoa ja sitten ultrassa nähdään tilanne. Ehkä vähän karua ajatella näin, mutta jos tulee huonot uutiset, niin sitten ei estä mikään vetämästä juhannuksena nollaus-nakkeja silmille... :p

PH rv5+3
 
On kyllä helpottavaa kuulla että ei ole ainoa pöpipää itsetarkkailunsa suhteen. :D On noilla miehillä kyllä kestämistä... mutta toisaalta pääsevät tässä lapsentekoprosessissa naurettavan helpolla. Yksi orgasmi ja se on siinä! :D Onkohan sellaisia naisia ollenkaan, jotka ei murehtisi koko ajan jotain? Erityisen vaikeaa varmaan niillä, joilla on taustalla yksi tai useampi km tai lapsettomuutta. :(

Juttelin eilen taas äitini kanssa raskaudesta. Itse olen vahinkolapsi ja sain alkuni viikon kestäneen romanssin seurauksena. Äitini ei kuulemma osannut pelätä keskenmenoa tms. vaikka olinkin hyvin toivottu lapsi heti kun raskaus äidilleni selvisi. Uskon että internetillä on hyvin suuri rooli pelkojen lietsomisessa. Ei silloin 80-luvulla googleteltu oireita. :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
mä en tiiä oonko jotenkin poikkeus tapaus mut en oo osannu murehtia vielä yhtään oireita/oireettomuutta :) jotenkin on todella helppo olla kun ei tarvitse googletella ja ihmetellä, vaan aattelee että kuuluu asiaan :) tosin ekassa raskaudessa olinkin ylihysteerinen :) nyt yritän vain olla ajattelematta muiden mielipiteitä ja nauttia tästä ajasta :)
 
Tosiasn 1,5vko ja selviää löytyykö masuasukkia lainkaan! Juhannuksen vedän sitten pitkän kaavan kautta jos tulee huonoja uutisia ;)
Vaviskaa mummot :p

Mä en pahemmin googlettele oireita tms. En keskenmenoja jne. Tätä kaveria on työstetty 3v, en voi nyt sellaisia miettiä. Olen onnellisesti raskaana kunnes toisin todistetaan! Niih., se mitä tapahtuu niin on tarkoitettu niin.
Toki toivon että loppuun asti mennään.

Mies eilen valisti mitä ei saa tehdä kun lapsi on syntynyt! :O ei saa kritisoida ja vähätellä itseään, ei saa nälviä tai haukkua lapsen läheisiä sillä lapsen pitää itse muodostaa ihmisistä mielipide. Muuta se ei sitten muistanutkaan :D mä sitten jatkoin että missään tilanteessa ei saa arvostella/haukkua toisiamme tai lapselle haukkua kun isi on tyhmä tms. Riidellä saa lapsen nähden kunhan ne riidat sovitaan lasten nähden samantien.

Kyllä se mies kovasti odottaa että ultrassa saadaan hyviä uutisia, hän on jo ottanut aamupäivän vapaaksi että pääsee mukaan näkemään ja kuulemaan että onko siellä sintti kasvamassa..
 
Itselläni on pakonomainen tarve kontrolloida kaikkea ja olla koko ajan selvillä mitä tapahtuu. Tämä raskaus taas on täysin oman kontrollin ulkopuolella (kunhan terveellisesti elää) ja sitä on vaan luonnon armoilla. Luulen että se tuotaa itselleni ahdistusta.

Mun mies tulee kanssa varhaisultraan mukaan. :) Miehille varmaan vaikeampi saada konkreettinen käsitys tulevasta lapsesta, kun kaikki tapahtuu naisen kehossa. Olisi siis kiva jos mieskin sen sykkeen ja vauvan alun näkisi. :heart:
 
s4nnn: ovishan voi tosiaan yrittää tulla useammankin kerran saman kierron aikana, jos se eka/ekat yritykset ei saa munasolua puhkeamaan kunnolla. Ja sillon voi ovistesti näyttä plussaa enemmän kuin kerran. Ja kyllä se r-plussa teillekin vielä suodaan :) Onnea matkaan!

Sissinen: Joo, kyllähän tää on ihan kontrollifriikkien ongelma tämä panikointi. Ollaan yhdessä vähän pöpejä, kyllä se siitä :)

Meillä kans ukko tulee mukaan varhaisultraan yksityiselle. Ja pakko ottaa tuo vauvelikin mukaan, katsotaan miten sovitellaan sitten, jos lääkäri sanoo, että ei lapsia tutkimukseen.
 
Sissinen, täällä kans yks tarkkailija/kontrollifriikki. :) "Kiva" kuulla, että muutkin panikoi.

S4nnn, Toivottavasti ois vaan kiinnitys vuotoja! Pidän peukkuja!

~Seawind~, Toivotaan parasta! Voimia sinne kanssa epätietoisuuden keskelle! Jos ois vaan sit niin alussa vasta. :hug:

Pippurihäntä, mie oon kans hyvin oireeton. Niin oireeton, että oikeesti hirvittää... Aiemmista tosiaan kans turposin ja oksentelin ja naama oli kun perunapelto. Nyt ei juuri mitään ja sekös sit taas huolestuttaa. :S

ON: Lääkärillä kävin. 2 vko saikkua laittoin, meni kesken tai ei. Ompahan sitten aikaa toipua fyysisesti ja henkisesti jos nyt kesken menee. Ei sen kummemmin tutkinut muuten kun et ei oo VTI:tä ja hemoglobiini ok. Tän lääkärin mielestä se hcg ois ollu matala, mutta toinen lääkäri aiemmin sano et se on ihan ok. Kivasti lisähuolta mulle. Pomolle jouduin kertomaan ja oli hyvin ymmärtäväinen kun oli itse kokenut saman joskus aiemmin. Käski vaan levätä nyt hyvin ja yrittää olla rauhallinen. Ja tässä kun mietin et onko hormoonit noussu vai laskenut niin hain pari digitestiä, jotta voi sitä kotona seurata niin näytti edelleen raskaana 2-3... Nyt rv 5+2, mut tosin mulla silloin rv 4+1 näytti digi raskaana 1-2 ja vasta rv 4+5 sitä raskaana 2-3. Ei tässä muuten kuin kynsiä pureskellen ja jännityksellä eteen päin. Vielä on hieman tiputellut.
 
Viimeksi muokattu:
1.7. ois varhaisultra (sillon viikkoja 8+1)
2.7. eka neuvola..

Neuvolan täti kuulosti puhelimessa aika vakavalta tai sellaselta, kun sanoin että takana on kaksi keskenmenoa rv 11+5-6 No tottahan se on että keskenmeno riski on miulla nyt huomattavasti suurempi, mutta yhtä suurella todennäköisyydellä kaikki voi mennä hyvinkin.. Oisin kaivannu vähän iloisuutta tai positiivista tsemppia puhelimessa häneltä, mutta ei toivottanu edes onnea..

No saa nähdä miten käy.. Heinäkuun vika viikko ja elokuun eka viikko on jännittävät viikot.. oikeet piina viikot jos sinne päästään..!

Pahoittelut kaikille jotka ovat joutuneet surun kohtaamaan <3 Voin sanoa, että tiedän miltä se tuntuu.. :'( Ja eihän meistä kukaan ole vielä selvillä vesillä.. Mutta uskon, että kaikella on tarkoituksensa, vaikkei se sillä hetkellä siltä tuntuisikaan. Itsekin toivon ja rukoilen, että raskaus menisi tällä kertaa hyvin. Mutta samalla rukoilen myös voimia selvitä pettymyksestä, jos sellaisen joudumme taas kohtaamaan.
 
sunflower: Teille on kyllä piinallisen tuttua, kuinka epävarmaa kaikki on. Eikä ollut kovin empaattista toimintaa neuvolantädiltä. Onnea ja kaikkia korkeampia voimia, mihin kukin itse uskoo - niitä me kaikki tarvitaan kyllä. En pidä itseäni kovin hengellisenä ihmisenä, mutta nämä elämänkysymykset kyllä nöyrryttävät ja muistuttavat siitä, että nyt on isommat voimat pelissä. Jos saa kysyä, niin onko noihin aiempiin keskenmenoihin löydetty mitään yhteistä syytä? Ja millä tiedoilla neuvolantäti uskaltaa olettaa, että aiemmat km:t olisivat joku ennuste tulevasta? Asiahan voi olla hyvinkin juuri päinvastoin... Että sattumalta on käynyt näin kahdesti ja kolmas samanlainen munkki olisi jo tilastollisestikin hyvin epätodennäköistä. Voimia, niitä tarvitaan.
 
Eilen illalla hcg oli 189,5 mIU, nyt 20 tuntia myöhemmin 276,3 mIU. Onhan se siis noussut. Mitä luulette, olisikohan tuo nousu normaalin rajoissa, jos oletetaan että hedelmöittyminen ja kiinnittyminen olisi tapahtuneet muutamaa päivää myöhemmin?
 
Raskaustesti-info | Perhoset Oy

Tuon taulukon mukaan nuo arvot olisivat jotain keskimäärin 17-18 päivää ovulaatiosta. Voisiko se pitää paikkansa suhteessa siihen, milloin olet alunperin plussannut, seawind? Mutta haarukkahan noissa normaaleissa arvoissa oli tosi iso, viidennellä viikollakin hajontaa voi olla kymmenistä tuhanteen...

Perhesuunnittelun kotisivut

Nousu kuulostaa itsessään hyvältä, jos kerran sen hormonin määrä tuplaantuu joka toinen päivä.
 
Täällä yksi, jolla la 4.2. Toinen lapsi tulossa. Synnärinä KYS. Vähän on pieniä vuotohommia ollut, joten vielä vähän varovainen olo. Eilisen hcg yli 1500, alkuviikon jotain 700 päälle. Liekö tässäkään nousu sellaista, kuin pitäisi?
 
Suuri osanottoni menetyksen kohdanneille! Olen tosi pahoillani teidän puolesta. Kyllä tämä raa'alta tuntuu että porukkaa tipahtelee pois, mutta tällaista tämä elämä on.
Lämpimästi kuitenkin tervetuloa uudet ja onnittelut :)

Itselläni tuli toissailtana ruskeaa limaista vuotoa muutamalla vessakäynnillä paperiin. Tein sitten digin samana iltana ja näytti 2-3 viikkoa, vaikka odottelin jo 3+ tulevaksi. Mietitytti kovasti, että onkohan kaikki ok. Vuotoa ei ole tullut sen jälkeen ja nyt aamulla sain digistä 3+ <3 Yritän nyt olla huolestumatta noista ruskeista tuhruvuodoista, jos niitä tulee, kun näyttäisi nyt mulla kuuluvan tähän raskauteen, niillähän oireet alkoivatkin. Yritän ajatella, että kaikki on kunnossa, jos ei ole kipuja ja selkeästi runsasta veristä vuotoa.
 
Pahoittelut surun kohdanneille! :'( Paljon voimia!! Toivottavasti vauva suodaan kaikille mahdollisimman pian!

Tervetuloa ja onnea uusille!

Rva_K, pienestä rusehtavasta vuodosta tuskin tarvitsee olla huolissaan! Eiköhän kaikki ole hyvin. Pidän peukkuja!

Päätin nyt, että odotan np-ultraan asti (jos siis mitään poikkeavaa ei tapahdu ennen sitä). Olisihan se toisaalta kiva saada tietää ennen juhannusta, onko kaikki hyvin. En tiedä, pelkäänkö vain niin paljon negatiivisia uutisia vai miksi minulle tuli olo, että perun varaamani varhaisultra-ajan.
 
seawind: :hug:

Olisko paha, jos perustettaisiin nyt kokonaan uusi helmikuisten kesäkuu ketju, ettei Seawindin tarvitse olla täällä nimiä klikkailemassa nimiä listaan, jos hän nyt tosissaan joutuu väistymään? Uusia kuitenkin saapuu varmaan päivittäin.

cherise: Mulla taitaa olla just päinvastoin, että halutaan ehottomasti mennä... :) Joudutaan kuitenkin kertomaan uutisista juhannuksena sukulaisille, niin halutaan tietää totuus ennen sitä. Ja voihan sen jälkeenkin vielä mennä asiat pieleen, mutta en haluaisi puhua sukulaisille mitään, ennenkuin on jotain todistetta olemassa. Ja varmaan ne huonotkin uutiset kerrotaan kyllä sitten.

Mä oon kyllä ihan hullu, kun tekis mieli ostaa jo äitiysvaatteita. Joku semmoinen mekko kesäksi, jossa on nätit laskokset edessä, niin ettei turvotus erotu ihan samantein :) Sit kuitenkin takaraivossa joku sanoo, että se vaan tuottaisi pahaa karmaa... Ihan höpöhöpöä kaikki. Taidan tyytyä vaan ihailemaan mekkosia nettikaupoissa siihen varhaisultraan asti.

PH 5+4
 
Seawind: :hug: pahoittelut ja voimia!

Pippurihäntä haluatko sä ottaa päivitysvastuun vai löytyykö jotain muuta halukasta?

Mä taas en meinaa pystyä pysymään erossa pienistä vauvojen vaatteista. Kamalasti katselen nettikauppojen valikoimaa ja samalla yritän takoa päähäni että ei vielä. Ehkä sit VU:n jälkeen jotain ihan pientä ostan...
 
Hyvä idea tuo uusi ketju, on varmasti mieli maassa Seawindillä :(. Tuotahan sitä itsekin pelkää aamusta iltaan. Onko täällä muuten jo olemassa fb-ryhmä? Ehdin tuossa aikaisin aamulla pahoitella Seawindin tilannetta yksärillä kysyä faceryhmään pääsystä, mutta hän ei ehkä jaksa enää lukea näitä, onkohan kellään muulla mahdollisuutta lisätä siihen.
Äitiysvaatteista.. Pippurihäntä, mulla on niin turvonnut maha, että housuja on turha enää yrittää laittaa jalkaan. Tekis kans mieli ostella jo äitiysvaatteita, kesäalet pitää varmaan katsastaa. Boobin paitoja ei muuten raski ostaakaan ja ne on ollu mulla eniten käytettyjä. Bravadon liivit on toinen, niitä pitää saada heti parit lisää, kunhan homma vähän etenee...
Onko kellään muulla pinna kireenä? Mulla on sietämättömän kireällä melkein kaiken aikaa...
 
seawind Olen kovin pahoillani :hug:

Juu uus ketju voisi olla kiva. :)

Mulla ei oo yhtään sellanen olo, et Jee mä oon raskaana. Ehkä se johtuu tästä kolmenvuoden yrittämisestä. Olo ei oo vielä kovin luottavainen. :)

Mä en oo ees mitään lastenjuttuja vielä kattonu. En oo antanut vissiin ittelleni lupaa. Hassuahan tää on, kun luulis, että olis ihan tohkeissaan ja onneissaan. Kyllä mä onnellinen oon, ja joka aamusta oon kiitollinen, kun pieni on vielä kyydissä.

Mulla on muuten maha aivan sekaisin aamuisin. Se on varmaan mun versio aamupahoinvoinnista. :D
Aloin syömään gefilus maihtohappobakteereita. Luin, että ne olis muuten vauvallekkin hyväksi. Estää koliikkia ja allergioita. En ollut moisesta kuullutkaan. :)

Nyt takaisin töihin.
Hyvää vk-loppua kaikille. :)
 
Joo, voin luoda uuden ketjun vaikka illalla. Toivotaan, ettei tarvita uutta päivittäjää enää... ;)

Mulla on kans vatsa outona, toimii joko liian hitaasti tai nopeasti. Närästää myös, viimeks mulla oli ihan kauheita happovaivoja alusta alkaen. Pahoinvointi loistaa poissaolollaan, mutta ruokahalu ei ole ennallaan. Ei oikein tee mieli mitään, mutta silti tarttee syödä. Nii on hiljasta vielä tämä kaikki...
 

Yhteistyössä