Mulla alkoi kanssa tosi aikaisin pahoinvointi viime raskaudessa. Tarkkaanottaen 5+0 alkoi kokopäivä-ällö, ja sitä riitti sinne 9+ viikoille asti. Mulla ei ikävä kyllä auttanut oikein mikään. Kaikki maistui pahalle suussa, mutta silti oli pakko syödä jotain koko ajan. Kerran oksensin, mutta koko ajan särki päätä ja oli paha olo. Lisäksi viime raskaudessa mulla turpos heti silloin 5+ viikoilla tissit ihan yli äyräiden ja olin muutenkin hirveän "raskaanaolevanturpea" samantein. Töissäkin arvasivat sen takia heti... Oli muuten vähän ärsyttävä joutua paljastamaan raskaus ennen kuin rv7 ees oli alkanut, kun pomo meni möläyttämään yhteisessä ruokapöydässä kysymyksen "et kai sä raskaana ole, hahhahhahaa
". No, siitä hän sai sitten kuulla kyllä myöhemmin, että ehkä pomona ei voi käyttäytyä tuolla tavalla. Eikä varmaan ikinä möläyttele vastaavia.
Nyt sitten ei ookaan mitään vastaavaa. Vasenta rintaa (!?) vihloo vähän satunnaisesti ja rinnat eivät ole mitenkään turvonneet. Mahan nippailut ihan minimaalisia verrattuna viime kertaiseen, sen sijaan alaselkää juilii vasemmalta. Ei mitään ällöoloja ja päänsärkykin on pysynyt poissa ihan alun jälkeen. Olen vähän hämilläni tästä, kuinka vähäoireinen olo on nyt, mutta on siinä puolensakin. Ja pitää muistaa, että hormonitasot on joka raskaudessa omanlaisensa. Noinkohan tää on "kunnon" raskaus, sitä olen miettinyt myös, mutta eipä se miettimällä siitä miksikään muutu
Ainoat kunnon oireet ovat varsinkin iltaisin vaivaava järjetön palelu, kuumat aallot, nenän tukkoisuus aamuisin, hajuaistin herkkyys ja semmoinen outo maku ja tuntu mahanpohjassa. Nälkä tuntuu erilaiselta kuin normaalisti. Niin ja se mielialojen heittely
Mietin, että johtuivatkohan ne mun viimeraskauden kovat alkuoireet siitä, että mulla oli vissiin vähän turhan yliaktiivinen keltarauhanen silloin? Kierto oli ylipitkä pco-taipumuksen vuoksi ja munasolun paikalle muodostui aika muhkea kysta, vielä rv13 ultrassa näkyi iso iso mollukka, mutta se kuivui ajan mittaan pois. Käsittääkseni nuo rintojen oireilut ja päänsärky on alkuraskaudessa juurikin sen keltarauhasen ansiota. Äh, mies sanoi jo aamulla, että lopetas taas toi tarkkailu ja ylianalysointi. Minkäs teet, kun asia on läsnä koko ajan, mielessä ja kropassa.
Mä en kyllä tee enää yhtään testiä! (Mutta onnittelut
Maikille 3+ tuloksesta
) 1,5vkoa ja sitten ultrassa nähdään tilanne. Ehkä vähän karua ajatella näin, mutta jos tulee huonot uutiset, niin sitten ei estä mikään vetämästä juhannuksena nollaus-nakkeja silmille...
PH rv5+3