~ Helmivauvat 2015 ~

Jee, hurjasti tullut uusia plussanneita! Tervetuloa kaikille ja onnittelut :)

Oireista mulla on menkkamaisia vatsakipuja, ei kuitenkaan hirvittävän kivuliaita. Rintoja hiukan välillä jomottaa. Pissalla täytyy käydä huomattavasti useammin. Hajuaisti on herkistynyt ja muutamana päivänä on ollut etovaa oloa. Esikoisesta en kärsinyt ollenkaan pahoinvoinnista, joten jännityksellä odotan mitä tuleman pitää, kertoisikohan se eri sukupuolesta :) Esikoinen on poika.

Kertomisesta olen kertonut kahdelle ystävälle ja lähimmälle työkaverilleni. Sain juuri kuulla että yksi kaveri saa marraskuussa vauvan ja olisi tehnyt mieli heti kertoa hänellekin, mutta en sitten viitsinyt kun paikalla oli muitakin kavereita. Täytyy nyt hiukan malttaa, ettei tarvitse sitten jokaiselle selvittää jos tulee huonoja uutisia. Olemme juuri vanhemmillani viikonlopun ja saattaa olla että kerromme heille. Ajattelin, että paljastuu heti eilen kun minulla on tapana aina ottaa punaviiniä pizzan kanssa kun tulemme perjantai-iltana (täällä on aina pizzaperjantai). Onneksi siihen ei kukaan kiinnittänyt huomiota, kun en tehnyt asiasta mitään numeroa. Huomenna olemme menossa juhlimaan ravintolaan veljeni valmistumista, en tiedä miten siinä tilanteessa pystyn välttämään alkoholin jos en ole kertonut.

Se alun vuoto huolettaa kovasti, yritän kuitenkin kovasti ajatella että oli kiinnitymisvuotoa. Mitä luulette, jos olisi kyse kohdun ulkoisesta niin jatkuisiko vuoto edelleen?

Mukavaa lauantaipäivää kaikille!

Onnea onnea kaikille plussanneille! Peukut pystyssäettä loppuun asti mennään!

Oireista
Tissit todella kipeät ja herkät. Ensimmäiset 3pv plussasta vatsaa jomotti ja kipuili ja oli koviakin menkkamaisia kipuja. Edelleen välillä vatsaa viiltelee mutta vähemmissä määrin.
Kaikki maistui ylisuolaiselta ja välillä tulee etova olo.

Kertomisesta
Vain yksi ystövä tietää että aloitimme hoidot uudestaan, hänelle jouduin eilen paljastamaan . Muille kerrotaan vasta kun rv 12 eli riskiraja on ylitetty. Sitten kuulee muut..

Heilanga: Mä teen ihan samaa. Varsinkin jos tuntuu, että jotain lorahtaa housuun, niin pitää vessassa käydä kyttäämässä, joko se vuoto alkoi, kun niitä kouristuksia tulee ajoittain. Ja sitä lorahtelua :)

Mä muuten "tiesin/aloin epäillä" olevani raskaana, kun 8 päivää petipuuhista alkoi repäisykivut, siis että aivastaessa, sohvalta/makuulta noustessa alavatsalla kramppasi joku lihas. Niitä kesti 5-6 päivää ja sitten alkoivat menkkakivuilta vaikuttavat tuntemukset. Viimeksi oli sama juttu, että jo ennen menkkojen alkua tuli semmoinen venymisen tunne kohdun ympäriltä, niinkuin olisi pinkeänä jotkut lihakset tuolta sisältä. Repäisykipuja mulla on ollut myös negakierroissa, mutta synnytyksen jälkeen ei yhtään, eivätkä ne olleet ikinä negakierroissa niin voimakkaita kuin raskautuessa. Mies myös hoki ja hoki joitakin päiviä ennen plussaa, että "ooksä raskaana"... Kai se jotenkin haistoi sen minusta ;)

Yks digitesti oottaa laatikossa, mutta en jotenkin "uskalla" tehdä sitä. Kuitenkin alan ylitulkita niitä viikkolukuja ja keksiä jotain ihme juttuja päässäni. Toisaalta olishan se kerta ensimmäinen (ja viimenen, jos kaikki menee hyvin) tehä se kuuluisa digi. Jaa-a... katsotaan uskallanko.

Ihmeen vähän ihmiset lopulta kiinnittää huomiota siihen, kuka juo ja juoko ja mitä noissa sosiaalisissa tilanteissa, jos ite ei ala käyttäytyä jotenkin oudosti ja vaivautuneesti. Viinit ja skumppalasit voi kohteliaasti ottaa vastaan ja kostuttaa vaan huuliaan ja hankkiutua sitten nesteestä eroon huomaamattomasti (miehen lasiin, viemäriin, jättämällä lasi johonkin nurkalle). Toisekseen ei se muutama suullinen vaikuta mihinkään haitallisesti.

Luultavasti juhannus on kuitenkin meidän kohdalla semmoinen rajapyykki, josta on vaikea suoriutua paljastamatta tilannetta, kun sulkeudutaan sukulaisten kanssa mökille neljäksi päiväksi ja siellä meininki on aina enemmän tai vähemmän kosteaa ja isäntäväki tarjoaa juomaa jokaiselle lasiin anteliaasti. Enkä mä ala feikkaamaan millään alkoholittomia alkolliseen pulloon laittamisella :D Varmaan kerrotaan kyllä sillon porukalle, jos jotain kerrottavaa on, riippuen VU:n tuloksista. Meidän ei tartte muiden reaktioista välittää, enkä mä keksi kyllä ketään, joka jotenkin vois kauhistua tästä. Ollaan ihan kypsässä iässä (35 ja 36v) eli aikaa ei oo mitenkään loputtomasti muutenkaan, uusperhe ja jossain määrin ihmiset varmaan odottaakin, että sikiäminen jatkuu :)

"Kai mä sit oon raskaana" Pippurihäntä ja piilomato rv4+4

Hei.
29.5. tehty plussatesti (hätähousuissa kuva siitä) tänään olisi 3+6rv ja 7.lapsi tulossa :) edelliset lapset: poika12v, tyttö11v, poika9v, poika6v, tyttö1v10kk, tyttö8kk ja tämän LA menkoista laskettuna 7.2.2015/ ikä31/ 7lapsi/ kys
ja miehen 34v :)

Jostaki kumman syystä en osaa iloita raskaudesta, pelkään kovasti keskenmenoa kun tätä ennen oli 2km:a, tietty kolmas kerta toden sanoo :D mutta tiputaan sitte pois jos siltä näyttää..

HooKoo ja miniKoo 3+6rv

Viimeksi muokattu:
tänään tehty aamulla uusi testi ja viiva edelleen haamu, mutta selvempi kuin eilisen ja selvästi pinkkiä väriä ettei voi olla viivanpaikka. Yks digitesti okisi vielä kaapissa niin sen teen kuultavasti huomenna tai ylihuomenna :) mutta pikkuhiljaa sitä alkaa jo uskomaan että kyydissä on salamatkustaja :)

Meilläkin kovasti pdotetaan lastenlapsia ja lastenlastem lapsia! Syy miksi haluan salata on että monilla läheisillä tullut km ennen rv 12 ja ovat siitä jo kertoneet. Tää raskaus alkoi pitkän yrittämisen ja hoitojen jälkeen, eli mahdollisuus kohdun ulkoiseen, tuulimunasn ja km riski on suurempi. Jos tää ei jatkukkaan niin en halua musertaa muita ja kuulla voivotuksia! En antaa tuthia toiveita juuri rv12 meneekin kesken. Meillä riemu repeää kun kuulevat uutiset, on sitä uutista odottaneet jo vuosia. :)

Mulla ei viivat ole testeissä tummentuneet toissapäiväisestä yhtään... Heti ei tullut edes viivaa näkyviin, sitten 5min kuluttua näkyi taas yhtä haalea viiva kuin toissapäivänä.. Tekis jo mieli itkeä....

Aamulla tuli digitestiin raskaana 2-3 viikkoa eli tänään siis rv 4+2 :heart:
Maanantaina ajattelin soittaa neuvolaan :) Aamusta asti ollut kauheen väsynyt ja voimaton olo. Maha särky ei vieläkään loppunut ja välillä saa oikein vessaan mennä tarkistaan että menkat ei varmastikkaan ole alkanut.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
seawind älä vielä itke. :hug: toisilla se hcg nousee hitaasti.
pippurihäntä uuu...hienoa. :)
mahtaisko se digi kohta mullekkin näyttää sen 2-3 onhan jo tänään dpo15. Katotaan jos raaskin sen käydä ostamassa. Huomenna tulee rv4+0 siis jos tulee. Mun alamaha tuikkii ja juilii nii maan pirusti, että pelko on suuri. Eilen illalla tää alko ja nyt tää kipuilu on muuttunut menkkajuilitukseks. Kokoajan sellanen olo, et menkat alkaa. Itseasiassa huomenna on kp32 normisti se on nyt ollu sen kp28-32.
Noh, ainakin Apteekinoma oli tummunut vielä eilisestäkin. :)

~Seawind~ Peukut tosiaan pystyssä että vahvistuu! :hug: Mulla on yks kaveri jolla erittyy Hcg nihkeesti virtsaan jostain syystä. Hän sai haamuja vielä rv 8+ vaikka verikokeet näytti ihan toista. Jos vielä viikon päästä haamuilee niin pyydä verikokeet.

Kertomisesta
.. meillä tietää mun vanhemmat ja sisko (joka odottaa nyt samaan aikaan tammikuun lopulle vauvaa) ja sitten muutama kaveri. Muille kerrotaan sitten kun on ultrassa käyty. Varasin varhaisultran sinne 16.6 eli silloin ois jo 6+4 tms. kasassa jos sinne asti päästään. Jos siellä kaikki ok niin sitten soittelen neuvolasta aikaa. On se vaan tuskaa ootella sinne asti kun tiedon jano on melkoinen. :D

Kovasti tekisi mieli vielä itsekin testata ja katsoa miten on vahvistuneet viivat, mutta toi mies tuossa jo pyöritteli testi nro. 4:lle päätään siihen tahtiin et tää himotestaaja ei taida kehdata. :D Jäi vaan hiukan kaivelemaan se digitestin raskaana 1-2vko vaiks oli jo rv 4+1. Mutta mutta, katsellaan.

Se on kyllä totta tuosta juomisesta et kun siitä ei tee ite numeroa niin kukaan ei välttämättä kysy ja jos kysyy niin voi hyvin vastata vaan et on kuskina tällä kertaa tms.

Onko muilla ollut nenän herkistymistä? Meinas tuo jääkaappi pistää kyökkimään kun oven avasi. Ja tuli tässä koko aamu kiroiltua sitä kun ei viime yönä tullut nukuttua. Oli niin nälkä koko ajan. Piti oikein klo. 2:45 tienoilla nousta ylös ja syödä kunnolla. :LOL: Ihan hullua et on näin vahvoja oireiluja jo tässä vaiheessa.

Viimeksi muokattu:
meillä tais mun äiti arvata, ainakin sellanen ilme oli naamalla kun juhlissa kieltäydyin skumppalasista, ei tosin vielä puhunut mut katsotaan mtn käy :) jännittää uskaltaako sitä huomenna tehdä digiä vai täytyykö käydä kaupassa ostamassa muutama liuskatesti vielä :) jotenkin vaikee vaan uskoa olevansa raskaana ja si jsos digi näyttääkin että ei raskaana niin harmittaa :/ vaikka esikon ryhmä kyllä testit nähtyään sanoivat että aivan selvät plussat :)

Mä oon nyt naputellu noita raskauslaskureita tuolla netissä. Menkoista laskettuna nyt sit olis tosiaan rv3+6. Hauskinta mitä oon huomannut niin joka paikassa sanotaan vielä rv4kin et, et varmasti tiedä olevasi raskaana ja testi ei välttämättä näytä vielä mitään. What? Mistä vuodelta noi ohjeet oikein on?
Ok. Mun mutsi on kokoajan hollannut, et vast kahdenviikon päästä menkkojen pois jäännistä voi testata. Nä vähän oon ihmetelly, kun tosiaan se uv:kin on sit jo rv7.
Noh, siihen aikaan oltiin sit ainakin jo varmasti raskaana jos noin kauan ooteltiin. :)

• Tykkää
Reactions: Pecanpie
Näkyykö nyt?? (aiemmassa viestissä)

Täällä alkaa pahoinvointi nostaa hiljalleen päätään... Tuntuu näin illalla aina tulevan. Vähän kyllä pelottaa että mitä on luvassa, jos näin alussa jo tekee pahaa.

Viimeksi muokattu:
Sissinen Sulla on ainakin tosi komia viiva! :) Pahoinvointi on kyllä ilkeetä, mullakin on parina päivänä ollut jo nyt :$ Mutta se on kyllä semmonen asia, joka vaihtelee joka ihmisellä niin kauheasti, että voihan olla että sulla pahoinvointi on nyt ja loppuu vaikka rv 6! Tai voihan ääripäänä sitten jatkua loppuun asti. Itsellä oli viimeksi rv8-12 pahoinvointia, silloin tuli vietettyä aamuja pää pöntössä. :snotty:

Toinen on sitten närästys. Mua ei oo koskaan elämässäni ennen närästäny muutakun raskaana ja se oli täyttä tuskaa! Etenkin kun joutu olemaan koko ajan makuuasennossa niin Rennie oli paras kaveri :D Nyt on jo sitten alkanut närästys jo nyt, ounou.. No ei parane valittaa, kyllä sitä kestää mitä vaan vaivoja pikkuisen takia :heart:

Tottahan se on, että varmaan kovin yksilöllistä se pahoinvoinnin alku ja kesto. Mulla on aika paha yrjöämiskammo muutenkin... mutta samaa mieltä olen, että pikkuisen takia sitä kestää kyllä mitä vain! :heart: Närästyksestä on kyllä kokemusta muutenkin, eikä ole herkkua ei!

Itsekin mietin, että aika tumma viiva on jo tässä vaiheessa. Raskaus ei kyllä voi olla pidemmällä, kun ei ollut viime kuussa ennen ovista seksiäkään. :D Tuon testin tein iltapäivällä 2-3h pidätyksen jälkeen. Mutta olen kuullut kyllä, että joillain se hcg nousee nopeammin. Älkää siis haaleita viivoja saavat olko vielä huolissaan! :hug:

Mullaki on riskiraskaus ja paljon joudun käymään seurannassa äitipolilla/neuvola ja lääkäri + ylimääräset lisä ultrat. Mulla viimesimmät 2raskautta loppuraskaudessa aina paha raskausmyrkytys jollon käynnistetty synnytys, siksi riskiraskauteen kuulun.
Ja niin oloja: mahaa nipistelee/vihloo, paha olo, paleltaa, väsyttää, törkee pääkipu, tissit kipeet eritoten nännit, metallinen maku suussa (mä aina luullu että se metalli höpöä :LOL: ), mahaa turvottaa, janottaa/nälättää paljon, pissattaa koko ajan..

ja pahinta näissä oloissa pääkipu :O mikään ei auta, paitsi särkylääke hetkellisesti :stick: mieluita vaikka yrjöisin kun oon pääkipuni kanssa :D niin unohdin tosta pitkästä litania oloista vielä huimaus.. sekin aika kauheeta kun huippaa :(

Aamulla tehty digitesti :) Näyttö näytti raskaana 1-2viikkoa :) Jee!! :) Nyt mä uskon että oon raskaana, eli tiistaina soittoa neuvolaan jos saisi varhaisultraan aikaa :) Vielä kun joku auttaisi keksimään tekosyyn, miten saan esikon isovanhemmille ultran ajaksi hoitoon ilman että tarvii kertoa todellista syytä :) Keksiikö kukaan?

• Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Sissinen: Hieno plussa! Ei ihme, jos alkaa jo etoa, kun pitoisuudet on nousseet vauhdilla.

Pahoinvointi - ekassa raskaudessa huonoa oloa ja päänsärkyä 24/7, mutta ei oksentelua, kesti rv7-11. Tokassa raskaudessa alkoi jo 5+ viikoilla eli rv6-10 pahimmillaan. Kerran yrjösin, mutta muuten se oli semmoista kestokrapulaa ja jatkuvaa päänsärkyä. Nyt jos tosiaan on menossa jo rv4+5 niin ens viikolla se ralli voi taas alkaa... Kahtena iltana on käynyt vähän semmoinen huonon olon aalto jo, mutta ei vielä sinnepäinkään mitä uskallan uskoa olevan luvassa. En oota innolla en. Inhottavinta on se, kun kaikkien ruokien maku muuttuu, eikä tee oikeen mitään mieli mutta silti on nälkä ja pahaolo jos ei syö. Viimeksi piti saada koko ajan vissyä tai kuplajuomaa, kaikki makea ällötti. Kaikki teollinen maistui väärälle ja hinguin raikkaita ja kirpeitä asioita.

Llinndda:Mä just tajusin, että saakohan tuota nuorinta edes ottaa mukaan sinne ultraan edes yksityiselle? Kunnallisiinhan ei saa. Me on varattu se päivä sillee, että miehellä jo lomaa, joten se tulee mukaan joka tapauksessa. Ehkä me otetaan tuo napero sinne mukaan ja mies saa istua käytävällä kunnes tutkimus on tehty ja lääkäri voi pyytää sitten huoneeseen kun on sopiva väli. Ei meinaan ole ihan helppoa laittaa tuota mummolle hoitoona ilman, että joutuu asiaa paljastamaan. Tunnen siis tuskasi :)

Täytyy sanoa, että viimeksi kun olin mukana siinä elokuisten 2013 ketjussa, niin kyllähän se aika rajua on huomata, miten porukka karsiutuu matkalla. Varhaisultrissa ja NP-ultrissa tulee aina niitä huonojakin uutisia. Sen jälkeen onneksi on hyvin satunnaista, että joku menisi vielä pieleen, mutta kyllä niitäkin tuossa porukassa pari oli. Ja nyt siis puhun sellaisista määristä, kuin 60 henkeä (jos en ihan väärin muista), mitä siinä listassa alunperin oli. Väistämättäkin se tilastollinen totuus tulee siinä määrässä esiin. Itsekin olen sen verran realisti, että tiedostan, ettei kaikki plussat synny ja luonnon armoilla ollaan. Ylipäänsä tässä on ehtinyt jo nähdä vähän kaikkea, niin tulee vaan semmoinen olo, että MITEN IHMEESSÄ niitä terveitä normaaleja lapsia kuitenkin syntyy enimmäkseen, kun niin monessa kohtaa matkan varrella voi asiat mennä vinoon... Ihmeitä ovat, kaikki! Menipä filosofiseksi näin aamutuimaan. Isoin tunne tällä hetkellä on kiitollisuus noista edellisistä ja jos täältä vielä kolmas onnistuneesti putkautetaan niin on se vaan komeeta.

PH rv4+5

Yhteistyössä