// Helmivauvat 2015 - kesäkuu //

Hei kaikille :wave:, varovaisesti esittäydyn kun tätä ketjua olen jo hetken aikaa seuraillut. Voitte siis lisätä minut listaan tämännäköisellä rimpsulla, nettilaskurin mukaan la olisi 9.2.:

kalopsia / 26 v. / 1. lapsi / LKS

Parin vuoden toivomisen ja odottamisen jälkeen olen raskaana. Takana yksi viime syksyllä tapahtunut kkm viikolla 9 tai 10, alkio vastasi silloin noin viikkoja 6. Oireita tässäkin raskaudessa oli alussa, mutta nyt on takana pari oireetonta päivää. En uskalla yhtään nauttia tästä oireettomuudesta, kun viimeksi se oli huono merkki. :/ Tiedän että pahoinvointi ja oksentaminenkaan ei olisi mitään herkkua, mutta juuri nyt kaipaisin edes jotain "muistutusta" siitä että minussa saattaa olla elämää kehittymässä. Tänä aamuna kuitenkin tein CB digin, jossa viikkonäyttöön pamahti 3+, joten kyllä sitä raskaushormonia minussa ainakin vielä on (laskurin mukaan tänään olisi 5+3).

Kertomisesta sen verran, että olen kertonut parille kaverille, lähimmälle työkaverille sekä "pakko"tilanteessa pomolle. Keskusteltiin lisävastuusta ja tietynlaisesta "ylennyksestä", eikä olisi ollut pokkaa ottaa uutta titteliä vastaan salaten, että mahdollisesti on äitiysloma edessä n. puolen vuoden kuluttua. Kerroin siis pomolle tilanteesta ja sain ylennyksen silti, ja nyt voin olla rauhallisimmin mielin sen suhteen. Ehkä olen liian rehellinen ihminen. :D

Ensimmäisen neuvola-ajankin varasin, se tuntuu olevan nyt hyvin kaukana heinäkuun puolivälin jälkeen. Varhaisultraan tms. en kuitenkaan ajatellut mennä ainakaan näillä näkymin. Toivottavasti kesä menisi nopeasti.

Tsemppiä kaikille sekä pahoinvointiin että epätietoisuuteen! :flower:
 
Sissinen
No mun pomo on omat vahempani. :)
Enkä vielä tässä vaiheessa haluaisi kertoa että raskaana ollaan, vaan sitten kun on alku-ultrasta löytynyt jotain.
Jos kertoisin, saisin kyllä jäädä saikulle , ei siinä mitään. Mut yritän nyt ainakin viikon vielä selvitä. Jos oikein pahaksi menee niin ilmoitan että refluxi oireilee enkä voi töihin tulla. Nyt yritän vain sinnitellä väkisin.

Ja sama mulla, vaikka yhdessä vaiheessa refluxi oireili pahastikkin (vatsaa poltti, oli huono olo, oksensin) niin silti en kestä tätä oloa! SIlloin kyllä saikulla olin kun oksensin enkä oikein pystynyt liikkumaan noiden polttojen takia.. No ehkä tää jossain vaiheessa helpottaa..
 
Kiitos pippurihäntä, rauhotti kummasti tuo kommenttisi :) Tilasin nyt kotitesti.fistä yhen dikin ja 6 liuskaraskaustestiä (halvalla kun sai) tulee viim. perjantaina. Testailen vielä sit näyttääkö tummempaa viivaa ja diki eri lukua.

Onko teillä kaikilla ollut raskaus oireita jo viikolla 4 vai alkoiko vasta myöhemmin? Mulla alkoi tänään rv 5+0 enkä huomaa mitään oireita viellä :/

En ole saanut vielläkään varattua aikaa neuvolaan, mutta pyrin hoitamaan sen huomisen aikana...

Ja tervetuloa uudet ja paljon onnea plussaamisesta :)
 
J2nsku: Jos tuntuu, että lisätestit voi rauhoittaa, niin antaa mennä vaan. Itse uskon vähän toisinpäin... Kun on plussattu niin on plussattu! Se mitä sen jälkeen tapahtuu ei ole oikein enää kotimenetelmin varmistettavissa, vaan aina jää jossittelulle tilaa ja niiden tulosten tulkinta voi aiheuttaa aina vaan enemmän murhetta :)

Oireita on alkanut tulla tässä raskaudessa mulla vasta 5+ viikon loppupuolella ja tässä 6+ taitteessa. Toki vasta ens viikolla tiedetään, onko siellä ketään ylipäänsäkään, mutta en ole huolissani. Pahoinvointihan on monesti pahimmillaan 8+ viikoilla eli hyvin voi olla, että se iskee sulle myöhemmin, tai sitten ei tule ollenkaan. Niitäkin nimittäin on vaikka normaalisti oliskin raskaana :) Esikoisesta en myöskään oireillut menkkakipuja kummemmin ennenkuin pikkuällötys tuli 6-7 viikon kohdalla. Mulla oli aika vähäoireinen raskaus silloin muutenkin, kakkosesta sitten vähän enemmän kaikkea, mutta mä en oo koskaan ollu sitä pää-pöntössä-odottaja-tyyppiä, luojan kiitos. Näitä kun näyttää olevan täälläkin listalla jo - otan todella osaa teidän kohtaloonne, jotka kärvistelette oksentelun kanssa ja joudutte vielä töissä puskemaan!
 
Viimeksi muokattu:
Voihan sitä maikki tosiaan jonkun hätävalheenkin keksiä, jos ei töihin pysty menemään. :)

Noista raskausoireista... mulla ihan lievää etomista oli jo viikolla 4+jotain. Siitä sitten asteittain pahentunut. Muita oireita ei pahemmin. Mutta se on KAMALAN yksilöllistä! Monilla ei pahoinvointiakaan ole koko raskausaikana.
 
J2nsku kaikilla nousee hcg-hormoni yksilöllisesti, mutta sinuna tekisin piakkoin uuden digin ja seuralisin sitä että nouseeko ne lukemat. Itse sain esikosta varmaan jo ennen 4+0 sen raskaana 2-3 mutta mulla huiteli hcg-arvot pilvissä jo varhaisessa vaiheessa. Huhtikuussa mulla oli yks kemiallinen raskaus jossa digi antoi vain tuon raskaana 1-2 viikkoa eikä noussut mihinkään, puikkotesteihin sain hyvin himmeän viivan, lähes negan, mutta iloitsin turhaan ton digin tulosta, verikoe sitten paljasti että kyseessä oli vaan kemiallinen :( Tällä kertaa en testaa digillä ollenkaan vaan menen suoraan verikokeeseen, joka on huomenna aamulla, jaiks! Tosin sorruin tekemään eilen yhden puikkotestin jossa oli vahva haamu, silloin oli pp11 menossa. Vielä en kuitenkaan iloitse enkä ilmoittaudu mukaan vaikka täällä vähän jo nyt käynkin kurkkimassa! :)

En siis halua mitenkään pelotella mutta että kannattaa se varmistua testaamalla uudelleen ja tuossa jo kerroitkin että olet tilannut testejä lisää :) Toivotaan että normaali raskaus siellä on!

Onnea kaikille odotukseen, toivottavasti saan liittyä pian porukkaan mukaan. Esikoisesta olin ryhmässä Helmikuun Helmet 2013 <3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos pippurihäntä ja hippu kommenteista. On tää kyllä ressaavaa, pakko nyt odottaa siihen perjantaihin että testit tulee postissa. Ahdistaa ihan hirveesti jos onkin kohdunulkopuolinen tai jotain muuta, että joudun kertoon miehelle. Ite viellä jotenkin kestää mutta eniten pahaa tekee että mies olisi surullinen. Hän kun on ollu niiiiiin onnellinen plussausten jälkeen.
 
J4nsku, toivotaan kuitenkin että kaikki olisi hyvin ja raskaus olisi aivan normaali. :)

Noista oireista. Täällä on meneillään rv 4+6 ja päivittäinen menkkamainen jomottelu on ehkä selkein oire. Hetkittäin on ehkä pientä etovaa oloa, mutta se liittyy usein näläntunteeseen. Tänään salilla huomasin myös, ettei oikein jaksanut samalla tavalla kuin normaalisti. Lisäksi huomaan pillahtavani itkuun todella herkästi, mikä ei ole ollenkaan miun tapaista. Lähteekö keneltäkään muulta hiuksia päästä normaalia enemmän? Musta tuntuu että parina viime päivänä hiuksia on lähtenyt ihan hulluna. Näinköhän oon kohta kalju..
 
Tänään soittelin neuvolaan ja neuvolan laskujen mukaan nyt olis 4+6 meneillään.Mulla tällä hetkellä oireina pientä väsymystä sekä alavatsalla välillä jomottelua.Elikkä LA olis 12.2.Ensimmäinen neuvola käyti olis jo parin viikon päästä.Onko kukaan käyny varhaisultrassa?Kannattaako mennä ja maksaa siitä?
 
Letu mua kiinnostaa että mitä kaikkea ne kyselee kun sinne neuvolaan soittaa ekaa kertaa ja varaa aikaa? Mua jänskättää aina soittaa virastoihin sun muihin tollasiin paikkoihin (en tiä miks :/ ) ni ois kiva vähän etukäteen tietää mitä kysyvät :)
 
J2nsku, minuakin jännittää aina joka paikkaan soittaminen ja pahimmillaan olen joutunut kirjoittamaan oman henkilötunnukseni ylös paperille että osaan sanoa sen kaiken jännityksen keskellä. :D

Minulla ainakin kysyttiin edellisten kuukautisten alkamispäivää, sitä onko kierto säännöllinen/epäsäännöllinen ja milloin oon tehnyt positiivisen raskaustestin ja että onko huolenaiheita. Sen mukaan sitten laskettiin la ja ensikäynnin ajankohta.
 
Tervetuloa Letu, mimmoisella rivillä lisään sinut listoille? Laitathan varuiksi tietosi punaisella, ettei huku viestien paljouteen :)

Täällä on aika moni puhunut menevänsä ja varannutkin varhaisultra-ajan, jotkut ovat jopa käyneetkin jo, mutta sykkeen näkee varmimmin vasta 6+ viikolla ja sen jälkeen. Osalle varhaisultra tehdään ihan julkisella puolella, jopa neuvolassa (mutta esim. meillä Helsingissä ei todellakaan...), mutta yksityisellä pääsee sitten ainakin. Sekä puolesta että vastaan on ihan hyviä perusteita. Ja rahaahan se yksityisellä tietysti vie, ultraajasta riippuen n. 150-200e. Riippuu kyllä paljon omasta elämäntilanteesta, taloudesta, fiiliksestä, että miten tarpeelliseksi sen kokee. Me kuulutaan siihen porukkaan, jotka on menossa. Np-ultraan on jotenkin omasta mielestä niin pitkä aika, että en halua montaa kuukautta kulkea kuollut alkio kohdussa, jos tulee alkumetreillä kkm. Toiset taas sanoo, että mieluummin ottaa rennosti sinne np-ultraan asti, jos ei kerran ole mitään hälyyttävää ilmassa. Molempi parempi :)

Neuvolaan kun soittaa niin ne kysyy, että monesko raskaus (keskenmenot ja abortit mukaanlukien), milloin viimeksi kuukautiset olivat ja olikohan muuta... Mua ainakin on onniteltu joka kerta positiivisesta raskaustuloksesta kun olen aikaa varaillut eli ihan myönteinen vastaanotto on ollut, ja miksi olisi muutakaan. Kannattaa tietty kysyä siinä puhelimessa jo kaikki, mitä tällä hetkellä mietityttää, mutta eka käynti lienee joka tapauksessa joskus 8-10 viikoilla.
 
Jee uusia plussanneita taas, onnittelut ja tervetuloa!

J2nsku mulla ei ollut viime raskaudessa oikeastaan ollenkaan oireita koko aikana. Ainut oli mielihalut Tupla-suklaapatukoihin :) En siis olisi huolissani oireettomuudesta. Se on niin yksilöllistä.

Omaa napaa:
Sain kuin sainkin kunnalisen puolelta tänään lääkäriajan, meni lähetteellä keskenmenoepäily johonkin väliin, vaikkei aikoja kuulemma ollut. Lääkäri ultrasi ja löytyihän sieltä sykkivä pieni möykky :) ihan oikeasta paikasta. Kaikki siis tällä hetkellä hyvin, tuulimuna ja kohdun ulkoinen ainakin suljettu pois. Ja ihan näyttäisi kehittyneen ainakin tähän asti normaalisti, kun sykekin kerran jo näkyi ja kuulemma vahvana. Huh helpotus ainakin hetkeksi <3
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa rva_koo, fiilis on varmasti ihan huikee :)

Pitääpä kirjoittaa ihan ylös noi kaikki pvm.t ja koska teki testit ettei mee ihan sekasin. Ajattelin nyt odottaa siihen perjantaihin kun testit tulee postissa ja katson mitä näyttää ja soitan sitten sen jälkeen neuvolaan. Oi voi viellä kaksi päivää :/
 
Viimeksi muokattu:
Rva-Koo, ihanaa että sait hyviä uutisia. :)

Tuosta neuvolaan soittamisesta, miulta kyseltiin lisäksi että poltanko, olenko käyttänyt alkoholia plussatestin jälkeen, harrastuksista sekä yleisesti fiiliksistä ja onko isä mukana kuvioissa. Oli kyllä hirmu mukavan oloinen terveydenhoitaja, ainakin noin puhelimitse. :)

Miun pitäisi lähteä pariksi päiväksi kyläilemään isäni luo. Meillä on ollut yhteisenä harrastuksena viinien maistelu ja varmasti isä on nytkin hommannut muutaman pullon jotain hyvää viiniä. Mie en ole miestä lukuunottamatta kertonut raskaudesta vielä kenellekään, mutta nyt pelkään paljastuvani kun joudun kieltäytymään viinien maistelusta. Että näin pitkään sai tämän salaisuuden pidettyä..
 
Täällä käyty ultrassa. Löytyi 3mm mittainen kaveri jolla sydän sykki vahvasti. :heart: Vuodolle ei tarkkaa syytä löytynyt. Kohdun suu oli punoittava ja verta näkyi siellä myöskin. Löysi multa kohdun suun liepeiltä jonkun patin, joten nyt sitten Papa kokeeseen syövän pois sulkuun. :| Ja alkiokin oli pienempi kuin olisi pitänyt, ei tarkkaan viikkoja osannut vielä sanoa. Mutta tosiaan kuulemma tässä kohtaa tärkeintä, että sydän sykkii. Sikiöpussi sitten taas vastasi viikon isompaa eli rv 7+0. Vähän vaan ihmetyttää tuo patti kuin nyt tässä maaliskuun jälkeen joutunut muittenkin juttujen takia käymään gynellä kolme kertaa aiemmin ja nyt vasta löytyi tuo. Kiitos tsempeistä. Kyllä tässä vieläkin on pelko persissä, vaikka hiukan oloa helpottikin. P.s Tänä aamuna kyllä yökötti ihan kunnolla. Tuntuu, että tuo normi ruoka yököttää, mutta kissan pussimuona haisee taivaallisen hyvälle. :LOL:

Rva_Koo, Ihana kuulla hyviä uutisia! :)

J2nsku, mulla on tässä raskaudessa hormoonit nousseet kans hieman hitaammin. 4+1 sain 1-2 ja 5+2 tuli vielä 2-3. Digitestissä on tosiaan tosi iso se haarukka kuten muistaakseni Pippurihäntä sanoi. :) Ja tosiaan saa sitä varmistaa ja seurailla hormoonien nousua jos se rauhoittaa. Ite tässä näitten vuotojen takia olen seurannut (mies tuossa jo nauroi tolle mun testailulle). Tsemppiä sinne!

Tervetuloa uusille plussanneille! :)

Tänään rv 6+0. :) Varmaan ton ronkkimisen jälkeen taas vuotelee paljon enemmän tänään.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Heilanga
työpäivä tehtynä ja tuntu että sai kokoajan hypätä vessas=) ja vähän on sellaista menkkamaista jomotusta/painontunnetta.
mä en oo kertonu vielä kellekkään en edes miehelle kun haluan ensin vahvan viivan testiin=) just tuli aamulla mammaksi.fi:stä tilatut testit huomenaamulla aattelin testailla uudestaan.

varhaisultraan haluaisin mennä ehkä n.7viikolla kun neuvolaaika ensimmäinen on vasta viikolla 10...ja siellä ei ultrata.

tuntuu vaan niin epätodellista olo vielä ja jännittää=) koskahan sitä kertois sitten lapsille? varmaan aika myöhään vasta tohtii kertoa...kuinka te ootte aatellu jolla on jo lapsia?


Rouva kampiakseli mahtavaa että sydän sykki!=)
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa, että on sykkeitä alkanut jo löytymään! :heart:
Kuinkas muuten ultrattiin? Alhaalta vai masun päältä?

Mulla on tänään ollut niin huono happi, ettei oo tosikaan. Tekee pahaa, kroppaa särkee ja on ihan vetämätön olo. Ihan kuin olis tulossa kipeeks...kaipa se silti vaan tätä oireilua on.
 
Ode84: Mulla on nyt jo viidennelle menevä poika edellisestä elämästä, joka on ollut ihan supertohkeissaan tuosta meidän uusperheen uusimmasta tulokkaasta. Mutta silti hän ilmotti jo tuossa aikasemmin, että ei sitten enää enempää ihmisiä meille :D Hänelle varmaan kerrotaan tuon varhaisultran jälkeen tai viimeistään np-ultran jälkeen, jos sinne asti päästään. Lähinnä sen takia, ettei tarvitse sitten miehen kanssa varoa sanomisiamme hänen läsnäollessaan. Sen sijaan tämä nuorimmainen ei kyllä tajua mitään vielä pitkään aikaan, täyttää juhannuksena vasta 10kk :)

Rouva Kampiakselia piinataan nyt sitten oikein urakalla. Ei pelkästään nämä epävarmuudet raskauteen liittyen vaan noita muitakin asioita vielä. Huh. Mutta syke! Se on hieno homma, siellä on joku lähtenyt kasvuun ja toivonmukaan nuo vuodot todetaan harmittomiksi vielä ja loppuvatkin. Mieluusti pian tietysti.

Samoin Rva_Koo - ihania uutisia, sykkivä möykky :heart:

Hippu* toivottavasti sut nähdään pian tällä puolella ihan listallakin :)
 
onnenpisara
Itse tein ensimmäisen digitestin ikinä tänään ja tulos oli 2-3 viikkoa raskaana. Jotenkin tuntui kuin kivi olisi tippunut sydämeltä ja tuntuu, että voi alkaa vähitellen uskomaan tätä onnea todeksi. Me varasimme varhaisraskauden ultran edeltävän keskenmenon vuoksi. Tämä on siis itsellä 9+0 päivänä. Odotan jo innolla heinäkuuta.

Tämä raskaus tosin eroaa jo oireiltaan km raskaudesta, mutta täytyy toki muistaa että jokainen raskaus on erilainen... Eli välttämättä vaikka saisi useamman lapsen eivät raskaudet muistuta toisiaan samalla äidillä.

Km raskaudessa minulla tuli hyvin vahvat oireet vasta raskauden ollessa jo pitkällä. Plussasin sen jälkeen kun olin jatkuvasti ravannut vessassa ja tunsin äärettömän kovaa väsymystä - suorastaan ylitsepääsemätöntä. Olisin voinut nukkua yötä päivää. Tällöin ei kuitenkaan tullut esim. rintojen arkuutta, rinnat eivät kasvaneet tmv. Gyne epäili jopa tuulimunaraskautta, ja oli pettynyt kun en tuonut sikiöpussukkaa ultraan.. siis sehän putos housuihin. Sain kovia supistuksia (ainakin neukkatäti sanoi että ne on niitä olleet) muistaakseni la-su välisenä yönä.. ja tuotos syntyi lopulta maanantai iltapäivällä.

Nyt oireina on ollut selvästi rintojen arkuus sekä kasvu. Myös vatsanseutua on turvottanut varsinkin ennen plussaamista ns. kierron loppuvaiheessa. Myös kovia vihlaisuja ja kipua oli alavatsalla, normaalistihan minulla ei ole tälläisiä kuin kuukaustisten alkupäivänä (näitä siis jo ennen 4+0 päivää). Näytän kuulemma myös "täyteläisemmältä". Turvotusta ei onneksi nyt enää ole niin selkeästi mitä plussan aikoihin, koska silloin kaikki työvaatteetkin olivat epämiellyttäviä ja housut eivät menneet kiinni. Ei ihmekään jos mahaan koski iltavuoron päätteeksi.. :(

Omalta kohdalta voi olla tietysti, että laskettuaika vielä muuttuu koska kierrot ovat olleet eri pituisia km jälkeen. Edeltävä kierto ennen plussaa oli kyllä 28, mutta sitä ennen oli muistaakseni 34, 38 ja 42 ellen väärin muista. Lyhentynyt siis kyllä, mutta varmasti tarkennusta saadaan sitten varhaisultrassa.

Varhaisultrassa käydään yksityisellä lääkärikeskuksella ja ultra maksaa täällä 113€, kun sen suorittaa yleislääketieteeseen erikoistunutlääkäri. Olin yllättynyt, kun ultra ei maksaisikaan niin paljon mitä olin kuvitellut ja oli tietysti helpottavampi varata aika näin pienituloisena. Eniten juuri tässä pelottaa jatkossa taloudellinen tilanne, kun mies ei ole työelämässä. Pelkään varmaan turhaan, mutta en voi olla miettimättä sitä miten selviydymme. Olisi ihan eri asia jos toinen pystyisi käymään töissä, mutta kun ei hänen asiansa ja terveydensä tutkiminen ole edennyt vuosiin minnekään niin en usko että etenee tässäkään välillä. Kai sitä pitää vaan yrittää hampaita kiristellä... :/
 
Heilanga, siksi venyttävät ultrasta koska sikiö tulee näkyviin vasta kun kun hcg 1000-2000, oli se sitten kohdunulkoinenbtai sisäinen raskaus. Ja kun mulla ei vielä ole riittävän korkea hcg ollut että sikiö voisi näkyä, niin olisi yhtä tyhjän kanssa ultrata vielä kun ei siellä mitään näy ennenkuin hcg on tarpeeksi korkea.

Mulla tuo hcg on noussut seuraavasti:
5.6, 189 mIU
6.6, 276 mIU
10.6, 713 mIU

Ja kun tuon hcg:n määrän kuuluu tuplaantua aina 48-72h välein, niin siihen nähden mulla on noussut juuri niinkuin pitääkin, mutta arvot itsessään on melko alarajoilla vaikka nousutahti riittävä. Huomenna tarkastetaan hcg uudelleen ja perjantaina sitten se ultra..
 
  • Tykkää
Reactions: Heilanga
Heilanga: Täällä on sitä häpyluun kipuilua, äityi koko häpykumpu päivän ajaksi kosketusaraksi, kun istuin kovalla penkillä lantio ilmeisesti huonossa asennossa tuntikaupalla. Voi hyvinkin kuulua asiaan... En nyt toistaiseksi ole pitänyt sitä minään huonona merkkinäkään :) Se kun kohtu alkaa kasvaa ja irrota asemistaan voi tuntua kyllä vaikka ja missä, ja se kun lantion liitokset löystyy, uudelleensynnyttäjillä sekin voi alkaa jo aikaisin. Kyllä mulla näitä vihlontoja on ollut kummassakin aiemmassa raskaudessa mutta ei näin aikaisin.

Aamuisin päänsärkyterveisin,
PH 6+2 (tai jotain sinnepäin)
 
Täällä oli aika kamala yö... pahoinvointi - ja paniikkikohtauksia heräämisten välissä. Joskus ollut noita paniikkeja ja nyt taas näköjään. Etoo 24/7. Tänään jäin saikulle kun niin heikko happi ja syke välillä ihan taivaissa! En ole kyllä niitä ihmisiä jotka jaksaa töissä keikkua puoliväkisin. Ihanaa kun sykkeitä löytynyt! Mulla on eka ultra maanantaina.
 
Huomenta.
Tänään toinen verikoe, viikko sitte 1. verikokeen tulos oli 30 HCG ja siksi uusinta tänään. Edelleen kaikki R-testit ja Ovulaatiotestit näyttää pelkkää voimakasta plussaa.
Täällä ei ole kärsitty kuin alaselän kivuista, jos en tietäisi raskaudesta niin ajattelisin et mikä "sukupuolitauti" on iskenyt ku alavatsan ja selän oiret niin kummalliset, :LOL: :LOL:

Seawind: Kiitos HCG arvoijen päivitys ja pvm tiedoista. Paljonko sun HCG oli nyt noussut?

Pippurihäntä: Kiitos vinkistä, anna vaan lisää joogavinkkejä jotka helpottaa..

Sissinen ja maikki1985: oih pahoinvointi, juu kohta se varmaan alkaa :O

J2nsku: älä stressaa tai sit saat ainakin huonoa aikaan, raskaudet on niin erilaisia ettei voi yleistää.. Älä murehdi liikoja vaan nauti palakerrallaan eteenpäin. Kyllä minullakin näytti 1-2 vk vaikka pitäis olla enemmän, koska tehtiin inssi ja siihen päälle luomu. Silti kaikki testit nyttää voimakkaasti plussaa ja mene ihmeessä verikokeeseen jossa seurataan HCG arvon nousua.

Ihanaa Rv Kampiakseli kaikki hyvin sikiöllä, vain patti mietityttää, arg et pääse helpolla tämän raskauden alun suhteen. DAM! :hug:

Tervetuloa uudet!! :hug:
 

Yhteistyössä