Paljon onnea Pippurihäntä perheineen!!
Peetulle tsempit, varmaan pian kuulemme uutisia..
Nokkosperhonen, toivon että miehesi tauti saadaan pian kuriin! Kaikki rohdot käyttöön!
Hullusti voimia kaikille mahan kanssa vielä oleville. Sympatiseeraan aivan täysillä. Pian ne lähdöt tulee!
Tässä oma kertomus. Ti-aamuyöstä heräsin suppareihin klo 03. Jatkuivat tasaisesti 10 min välein koko päivän. Iltakuudelta sairaalasta viimein sanottiin, että tulehan näytille kun olivat tulleet pari tuntia viiden minuutin välein. Käyrillä todettiin, että kaula oli kadonnut ja suu sentin auki. (Vaivaisen sentin?!)
Minut laitettiin lepohuoneeseen ja sain kaksi kertaa petidiiniä. Se pisti kuupan sekaisin, joten sain nukuttua supistusten välillä, mutta koviin kipuihin se ei auttanut. Lopulta olin aivan loppu - avautumisvaihe oli ehdottomasti oman synnytykseni vaikein kohta. Lepohuoneessa kärvistelin 12h, kunnes olin 5cm auki ja pääsin vihdoin saliin seitsemältä aamulla. Samantien epiduraali kehiin - mikä helpotus!! Siitä sitten 2,5h unta kuulaan, jonka jälkeen uusi epiduraali, kalvojen puhkaisu ja siitä loput sentit keikuin säkkituolin kanssa pois. Pudendaali-puudutus, ponnistus kymmenisen minuuttia ja urakka valmis klo 13.25. Virallisissa papereissa on synnytyksen kesto 19,5h (siitä kun tulin sisään sairaalaan), mutta itse en kyllä ole unohtanut niitä 15 aiempaa tuntia kotonakaan.
Poika on ihana! Aikakin toistaiseksi ollut hyvin rauhallinen ja kärsivällinen pieni tyyppi. Maidonnousua odottelen, kuumottaa rinnat ainakin lupaavaan malliin.
Norbba ja pieni mies vajaa 2vrk