Onnenpisara - Onnittelut pienokaisesta! Ei ne sun supparit sitten tosiaankaan mitään turhia olleet, vaikka tulivatkin muka harvakseltaan.... hyvä homma kun pääsitte perille kuitenkin "noinkin" ajoissa
raputyttö84 - Myös onnittelut! Jos lisäät pituudenkin vielä jossain vaiheessa tännepäin tiedoksi, niin lisää statseihin mukaan
pihlaja15 - Mä sain perjantaina tekstarin neuvolasta, että mulla onkin vielä yks käynti, rv41+1 eli huomenna! Eli luulin käyneeni jo vikan käynnin, mutta eipä se sitten vissiin ollutkaan... en vaan yhtään muista, että olisi mitään puhetta aiheesta ollut. Ehkä meidän neuvolantäti alkoi sääliä mua niin kauheasti, kun vollotin siellä silmät päästäni kun kuuppa ei meinaa enää kestää tätä ja päätti varata mulle vielä yhden käynnin.
Suoraan sanottuna, mua ei kyllä kiinnosta pätkääkään enää, kun asiat on just niin kuin ne on. Laitoinkin viestin, että jos asiat on ennallaan (mulla kotona painemittari ja sticksejä) ja vauva liikkuu hyvin, en tule. Mutta hyvä olla tietty aika siltä varalta jos tuntuu, että pitää päästä tarkistamaan vauvan sykkeitä. Mitään muuta hyötyä mä en nyt tuosta käynnistä oikein keksi.
Peetu1 - On varmasti tavallaan ihan hyvä, että pääset käyrille noin tiheästi. Suomessa ollaan kyllä sillä tavalla aika "leppoisia" tämän loppuraskauden suhteen, että mikäli neuvolan indikaattorit on kaikki vihreellä, niin ei tartte paljoa käyrillä ravata, vikojen käyntien välillä voi olla viikkokin, vaikka oltais jo yli lasketun ajan reippaasti. Ja tosissaan käynnistyspäivää ei normaali-ylimenotapauksissa edes aleta suunnitella ennen rv42 täyttymistä. Ja ylihän tää meillä joillain vaan menee... Mulla kans siis edelinen syntyi 42+0 ja sama meno jatkuu.
Itsekin kyllä iloitsen niistä harvoista kipeämmistä suppareista. Toissayönä hetkeksi jo innostuin, kun
heräsin niihin menkkakipuihin, jotka jonkun aikaa jopa voimistuivatkin. Lantiota, yläreisiä ja alaselkää vihlovat muttei vielä kovat supparit tulivat 3-4min välein, kestivät 1m10s ja sitten yhtäkkiä väli piteni 6min ja olo helpottui. Tunnin jaksoin kellotella klo 1-2. Muistin kuitenkin kuinka monta kertaa samanmoiset fiilikset ovat muutaman tunnin, jopa vuorokaudenkin jatkuttuaan lopahtaneet ja niinhän tuokin sitten loppui. Otin Panadolin ja päätin nukkua, mikä kyllä kannatti. Viime yön nukuin taas todella hyvin, yksi kipeä suppari pakotti vessaan keskellä yötä, kun pissat meinas tulla housuun
Ärsyttävintä noissa miedoissa tiheissä suppareissa on se, että ne vetää tavallaan ilmat pihalle ja tekee semmoisen uuvahtaneen ja oksettavan olon. Lihashan se kohtukin on. Ei ihme, että loppuvat, kun ei semmoista vaan jaksa kovin pitkään ilman tulosta.
Heikko-Peikko - No tuota ei olisi kyllä uskonut, että sullakin vielä meinaa LA tulla täyteen! Ja todellakin, pitkiä minuutteja mahtuu tuohon odotusaikaan. Täällä yks
kolmosen hautoja (tosin kakkonenkin oli loppuun asti muhinut, kuten totesin). Mun tekee mieli täräyttää kyllä jokaista, joka alkaa neuvoa "meillä toimi se kun sitäjatätäjalässynlää..." Synnytyksen käynnistyminen on kuulkaas täysin sattumaa, ihan sama mitä teet tai et tee!!!! (sori kaikki, jotka uskoo vakaasti toisin...)
( . ) Täytyy sanoa, että se
hanskat tiskiin -asenteen omaksuminen helpotti mun mielialaa viikonlopuksi ja edelleen fiilikset on ihan hyvät. Nyt kun sais pidettyä lippua korkealla loppuun asti, niin olisi paljon mukavampaa tämä elo. En haluais oikeastaan enää kuulla mitään painoarvioita, mittoja enkä mitään muutakaan. Sieltä tulee just semmoinen tyyppi kun tulee, just sillee kun tulee, ja tieto ehkä lisää vaan tuskaa tässä kohtaa. Tietyllä tapaa, niin kauhealta kuin se kuulostaakin ehkä, mulle se ratkaseva ajatus oli
"hoitakaa sitten, s*tana (lue: luonto/synnytyssairaalan henkilökunta) niin kuin parhaaksi näette"
Kriittisimmät eli ne paineet ja protskut saan selville himassakin ja tunnistan kyllä a) vedenmenon ja b) tarpeeksi kipeät supparit. Muuhun mulla ei ole osaa eikä arpaa.
Jaahans, nyt heräs taapero. Ei muuta kuin puuroa suuhun ja ulkoilemaan. Iltapäivällä osteopaatille rentoutumaan. Oma äitinikin lupasi käydä tänään kääntymässä meillä, kun sattuu olemaan Helsingissä. Elätteli raukka toiveita, että tässä vaiheessa jo pääsisi tulokasta tsiigaamaan, mutta nou kän duu. Nyt joutuu tuijottamaan vaan mun pötsiä. Kunhan ei aleta nyt voivotella yhtään mitään enää.
Vauvan sänky on siirretty meidän makkariin, pipo ja toukkapussi neulottu, kotiutumisvaatteet valittu, tervetuloa vaan vauva
PH ja rv41+0