Sulo-Sylvia - voimia suruun! :'(
Sandem - tervetuloa
Onneksi oli myös monia hyviä
ultrauutisia. :flower:Vielä päivä, niin nähdään, miten meille käy.
Vatsa - joo on. Onhan tässä vähän näitä renkaitakin, mutta lyhytselkäisenä kolmatta kantavana tuo näyttää alkavan ihan tissien alta iltaisin. Ei mua haittaa, mielelläni otan sen pinkeämmän masun löllöturvotuksen tilalle, ja toista kolmannestahan tässä jo mennään. Ekasta lapsesta mulla pysyi maha pienenä koko odotusajan, ympärysmittakin oli alle metrin, tokasta vissiin 104cm kun oli vähän isompi lapsikin. Sf-mitat ovat olleet samoilla hoodeilla, ylärimalla aluksi ja sitten laskien. Katsotaan mimmoinen rantapallo tästä saadaan
Itse aina ihailen niitä, joilla masu pysyy alhaalla pyöreänä, kun omani tunkee tuonne kylkiluiden väliin. Anatomisesti me kaikki ollaan kyllä ihan erilaisia, joten niin on ne masutkin.
Kuumuus meinaa tuoda huonoa oloa taas takaisin, mutta olen nyt päättänyt, että en enää mässää sitä pois. Tarkoitus on pitää paino about näillä lukemilla puoleen väliin asti. Tavoite on, että enempää kuin 10kg ei tule, mieluummin vain 8. Viljojen vähentäminen auttaa merkittävästi, niistä nuo alkukilotkin tulivat, kun leipä ja peruna ainoina auttoivat pahaan oloon. Sen sijaan karkkia ei vaan tee mieli, salmiakkia aina välillä ja olen sallinut verenpaineidenkin uhalla pieninä annoksina silloin tällöin.
Sitten vähän perheen muita kuulumisia. Meidän 11kk tytteli lähti 11kk päivänään kunnolla kävelemään eli nyt sitä mennään. Ekat askeleet otti vähän ennen 10kk ikää ja sitten harjoitteli reilun kuukauden. Ihmeen hallitusti tuo sujuu ja välillä otetaan vauhtia karhunkävelystä, mutta niin se vaan on että vauvaa ei meillä tunnu olevan enää. Tissin hylkäs 8,5kk, pullon 9kk ja muutenkin hirveän itsenäinen pieni tuo ollut koko ajan (täysin eri kuin isoveljensä). Joten uskokaa esikoisen äidit kun teille sanotaan -
se vauva-aika menee niin äkkiä että ette uskokaan ! Varsinkin silloin, jos annetaan ns. "helppoluonteinen" lapsi. Vuoden päästä nämä meidänkin tulokkaat on jo pyrkimässä liikkeelle ja istuma-asentoon, niin hullulta kuin se nyt tuntuukin.
Mutta lusitaan nyt tätä raskautta vielä hetki eteenpäin ihan tällaisenaan
PH 12+1