// Helmivauvat 2015 - heinäkuu //

Hippu joo siis hieno paikka. Salo sai lisäaikaa vuoteen 2017 asti. Ja todellakin toivon että saisin yhtä hyvää hoitoa ja apua kun oma vuoro tyksissä tulee! Se synnytys on näin enskertalaiselle niin uus, jännä ja ehkä pelottavakin tilanne, niin asiaa ei auta jos kätilöt ja hoitsut on työhönsä leipääntyneitä..
Me asutaan maskussa..
 
  • Tykkää
Reactions: Hippu*
Hannuliini, otan osaa. Voimia!

Täällä on ollu ny niin järkyttävä väsymys, että kai tän vois laskea raskausoireeksi. Osa syynä voi olla kyllä, että muksujen takia tuli herättyä pari kertaa yöllä, mutta ei se mun mielestä oo lähiaikoina aiheuttanu näin tolkutonta väsymystä. Meinaa seisaalleen nukahtaa. Onneks oon kotiäiti, ettei tarvi jossai työpaikalla taistella zombiena!

Onks muilla menny iho huonoon kuntoon raskausaikana? Kaameita paiseita pukkaa naamaan. Ja hiukset... ne rasvoittuu puolessa päivässä! Edelleenkin.. onneks oon kotiäiti, ei tarvi niin kovin ressata miltä näyttää. :D

Sulo-Sylvia 6+ (kai)
 
Hannuliinille pahoittelut! Toivottavasti jatkossa onnistaa paremmin, mielestäni positiivista, et jotain sentään yrittänyt tapahtua.

Itselle tuo Hannuliinin tapaus toi konkreettisesti mieleen sen, että mikäs estää vaikka mullakin olisi testi plussalla, oireita ja sit kuitenkin vaan tuulimuna tms. Oon kyllä idiootti kun en mene varhaisultraan... : / Tai paremminkin jänishousu. Argh!

Neuvolassa muuten kätilö sanoi, et kissoista tokso vähiten todennäköisesti tarttuu. Helpoiten se tarttuu lihan huolimattomasti käsittelystä. No, onneksi perhe on kasvis- ja kalansyöjiä :)
 
Hannuliinille pahoittelut! Tsemppiä kuitenkin jatkoon <3

Tämä mamma on kans ehdottomasti mukana jos Tampen äitylit meinaa treffata.

Karvat ei täällä näytä kasvavan yhtään sen nopeemmin kun normaalistikaan. Limoista/vuodoista, täällä kans valkovuoto välillä limaisempaa ja näin oli aikaisemmissakin raskauksissa.

Täällä ollaan ihan täpinöissään isännän kanssa kun äsken doppiksella löytyi tosi selvästi se ihana pienen pienen sydämen jumpsutus! Samoilla viikoilla löytyi kuopuksenkin Sykkeet. Aivan mahtava laite tuo koti doppis.
Olot on täällä helpottanut niin että kun lapset unille sain tulikin siivottua koko kämppä jääkappia myöten. Ihana kun huomaa et on saanu jotain näkyvää aikaseksi.

Onnesta soikeana oleva
BlackPearl 8+3 <3
 
Viimeksi muokattu:
Hannuliinille täältäkin voimia ja tsemppiä, kyllä se onnistunut kerta teillekin vielä tulee!

Hiliputti, kävin semmosella vanhemmalla miehellä, Olavi Yli-... tai jotain. Ja viime viikon to kävin, jos vaikka oisit ollu just ennen mua vuorossa :)

Jotain pk-seudun tapaamista vois syksylle järkätä, ois kivaa.
Ite asun tosiaan vielä toistaseksi Helsingin puolella, mutta syyskuussa muutto uuteen asuntoon Espoon puolelle. En kyllä muutossa varmaan kehtaa vielä kauheesti sluibailla raskauteen vedoten, ehkä nyt sohvat ja tommoset voin jättää kantamatta :kieh:

Mä kanssa odoten jo innolla mahan kasvua niin olis jotain konkreettista (VU-kuvan lisäksi), kun oireita ei juurikaan oo. Ja sitten jo viittii töissäkin kertoa tästä.
 
Minä kanssa asustan Tampereella ja voisi kyllä olla kiva jossain kohtaa järkätä tapaamista! :) Mullakaan ei täällä ole tuttuja joilla on lapsia, niin ei semmoista verkostoa ole omasta takaa.

Onpas BlackPearlillä kuulunut syke aikaisin! Mulla on kanssa doppler ja sitä yksi päivä kokeilin, mutta en kuullut kuin oman sykkeen nivusten valtimoista. Tuolloin oli tasan 9 viikkoa täynnä. En kyllä siitä stressaaa, kun vasta 12 viikolla niillä yleensä luvataan kuuluvan. Ja kaikki ei kuule silloinkaan. Riippuu varmaan paljon omasta rakenteesta, istukan paikasta jne.
 
Hannuliinille voimia ja jaksamista täältäkin <3

Onko kellään muulla kipua navassa? :D Mua huvittaa ajatus napakivusta, mut ei se kyl kivaa ole. Heräsin viime yönä särkyyn ja mietin et mitä hittoa tapahtuu.

Enää ensi viikko ja pääsen ensimmäistä kertaa neuvolaan, toivon kauheesti et kuunneltas niitä sydänääniä, niin sais jotain uskoa tähän hommaan. Oireita edelleen tosi vähän, pientä ällötystä ja väsyttää.

Mies oli eilen hakenut kassillisen vauvakirjoja kirjastosta, olin aika otettu kun oli tuonut joogakirjan raskaana oleville, meinaako kukaan muu mennä esim. hot joogaan raskaana? Mä meinasin jonnekin mennä, itsellä aiemmin ollut apua kaikkiin särkyihin jne.
 
Karvan kasvusta ollu puhetta, täällä kylläpäin vastaisia tuntemuksia. Tuntuu että hiukset tiippuu päästä! Hiusharja täyttyy vähän väliä ja ciemärin kanteenkin niitä tuntuu kerääntyvän. On meinaan sen verran pitkät. Täytyy varmaan asap hakee apteekista niitä D3:sia. Foolia oon kyllä syöny kuukauden päivät. Nassu kyllä rasvoittuu tavallista enemmän, puhelimenkin näyttö ihan tahmassa. Huomenna heti aamusta verikokeisiin. Oli täällä kellään muulla anemiaa? Mulla se on vielä yhdistettynä alhaiseen verenpaineeseen. Neuvolassa taisivat viimeviikolla mitata paineeksi 112/70 ja hemoglobiini 104...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pippurihäntä;30058011:
Mä olen käynyt kummassakin raskaudessa mammajoogassa ja sit samalla salilla myös synnyttäneiden joogassa. Ihan parhautta. Nytkin menen, jos saan sellaisen ryhmän, johon voi ottaa tuon vuosikkaan mukaan.

PH rv 9+2
Hot jooga tunnit varattu, tosin pitää vielä odotella tuonne viikolle 12 ennen kuin suositellaan. En malta oottaa et pääsee lämpimään huoneeseen venyttelemään tuota kipeetä selkää. :)
 
Neuvolassa käyty! Oli tosi mukava hoitaja. Oli erittäin kannustava ja positiivinen.
Ei kuunneltu sydänääniä :( Vaikka uskon että ne ei mun vattanpeitteiden ja rv 8+2 takia viellä kuuluiskaan :D

Np-ultra on 30.7, voi elämä siihen on viellä 4 viikkoa! Miten ikinä jaksan siihen asti. Mää en vaan raaski millään laittaa viimeisiä roposia siihen varhaisultraankaan.
 
J2nsku, meillä on näemmä neuvoloiden ja ultran suhteen samanlainen aikataulu, mullakin niskapoimu-ultra 30.7. Mua tosin pelottaa se enemmän kuin jännittää.

Mä en ole karvankasvun suhteen huomannut mitään erikoista, mut en kyllä asiaa mieti koskaan muulloinkaan, joten en todennäköisesti huomaisikaan mitään. Limasta tai valkovuodosta en myöskään osaa sanoa mitään, mut ehkä enemmän tuntuu limakalvot olevan kuivat kuin muuta.

Päätä mulla särkee enemmän, tai siis useammin kuin ennen, ja se kyllä harmittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: J2nsku
Heipä hei pitkästä aikaa. Ensimmäinen neuvola takana vko:lla 7+6. Täällä ei ultrattu, neuvolatäti meinas ettei viitsi ultrata, kun ei välttämättä kuulu mitään, eipähän turhaa huolestu. "kiva" lukea että muutki kärsii migreenistä. Mulla ollu migreeniä aina ja toivoin, että nyt loppus, kuten teki edellisessä raskaudessakin, mutta nähtävästi ei. Eka ultra-aika on heinäkuun vikaviikolla, kulus nyt vaan aika nopeesti. Pahoinvointi helpottanu hiukan.
Mitenkäs teillä hemoglobiinit ollu raskausaikana, mulla eka neuvolassa oli 157 :eek:. Ja viime raskaudessa 134-164 välillä.

Voimia hannuliini :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans eka neuvola takana. :) Mukavaa kettausta ja verikokeet otti. Pitää käydä vielä uudestaan lähipäivinä toisissa vetikokeissa ja viedä virtsanäyte samalla. Seksikielto jatkuu ultraan asti, joka on jo ehkä n. 3vko päästä tai hiukan aiemmin. 17.7 pv ehdotti. Hiivalääkettä en saa nyt käyttää ennen kun lääkäri on paikat kattonu. Sydänäänet ois saattanu kuulemma jo kuulua mut meinas et kun ultrailtu niin paljon niin jätettiin seuraavaan kertaan.

Eilen illalla taas vaihteeksi pökräsin vessan lattialle ja oksensin kaupan päälle. Sais noita viikkoja tulla lisää et olot helpottais. Tänään oli pakko vetää pitkät päikkärit.

Hemoglobiinista; mulla kans ollu alkuvaiheessa hyvä. Nyt 145. Mut puolen välin jälkeen yleensä reippaammin laskenu.

Ututyttö, täällä myös ollut päänsärkyä nyt jo 1,5 vkk päivittäin. Ärsyttää kun ei tota panadoliakaan jatkuvasti viitsi popsiaa.

kampiakseli ja heebo 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Jokohan mä saan nyt tän viestin läpi tänne.

Hippu* mun la on vielä epäselvä, koska menkat tuli vielä raskauduttuakin melo varmasti. Saatan olla jo menossa 8+1, mut en oo kyllä mitenkään varma. Tänään käytiin neuvolassa ja maanantaina meen vielä lääkärille ultrattavaksi, että saadaan se la. Jos pistän sitten ne tiedot kaikki uudelleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Hippu*
Sadana, mulla kun on kilpparin vajaatoiminta niin nyt kun lääkitystä nostettiin niin kerran kuussa käyn arvot otattamassa koko raskauden ajan. Mun kohdalla ainakin on jatkuva lähete labraan eli heti kun siltä tuntuu voin marssia labraan otattamaan arvoja ja seuraavana päivänä saan soittaa tuloksia joko neuvolasta tai TK:n puolelta. Ja hyvin on näin toiminut, arvot on nyt just niinkun tässä vaiheessa raskautta kuuluu olla.

Hemoglobiinista oli jotain puhetta, mulla se aina jossain 108-115 välillä ja nyt kun ekassa neuvolassa mitattiin niin oli 113.
 
Sadana Mun käskettiin mennä kr. arvojen tarkistukseen heti plussan selvittyä ja annosta myös nostettiin (oli jo hiukan huonontunu). Seuraava lähete tarkistukseen on laitettu jo syyskyylle. Neuvolan lääkäriltä sain lähetteet ja ohjeet, joten on ilmasta julkisen labrassa.
 
Ilmeisesti neuvolassa ei kilpparilabroja tutkitakkaan automaattisesti? Ei ainakaan neuvolassa puhuttu kilpparista mitään. Mä käy työterveyden kautta kilpparikontrollissa ja yksityinfn lekuri hoitaa annosnostot jne.

Mullakin tänään eka neuvola, sijaiskätilö kyllä oli aivan ihana! Rv 9+1 tänään niin ei otettu riskiä ja kuunneltu sydänääniä.
Varasin nt ultran ja verikokeet rv 11+5 eli 21.7. Eli muutama hassu viikko ja nähdään että onko mukana edelleen kaksi kyytiläistä ja onko kaikki kunnossa. Jeih..
Hemppa oli 139 rli ihan jees.. Ja mikä mahtavinta, saan syödä itse graavattua graavilohta! Kuhan kala on tiskiltä ja välttää vakuumipakattuja juttuja. Ihan mahtavaa, graavi lohi on mun ehdotonta lempparia!
 
Hemoglobiinista: mulla oli 144, ja jotain tuollaista se oli vuosia sittenkin, kun viimeksi mitattiin.

Mut tiedättekö, tänään sattui aika hassu juttu. Mieheni vanhin, jo aikuinen tytär soitti miehelleni, ja kertoi nähneensä unen, että olin raskaana, ja hänelle se oli unessa tullut jotenkin puun takaa. Mieheni kysyi vaan, että oliko painajainen? Ei kuulemma ollut, onneksi :) Hetken mietimme, pitäisikö kertoa hänelle, mutta sitten päätimme, ettei vielä ole aika, kun ei ultraakaan ole ollut. Mut aika kummalta telepatialta tämä tuntui... :O
 
Ututyttö, Hauska sattuma sun miehen siskolle. :D Mun äiti on nähnyt kaikista lapsen lapsistaan unta niihin aikoihin kun tetsin pitäisi alkaa näyttämään positiivista. Sisko oli teini kun sai ekansa niin äiti ajatteli, että kaipa se sitten oli ennakkovaroitus, ettei hän ihan niin järkyttyisi. :) Nytkin näki näistä lapsista unta, mitä siskon kanssa odotellaan.
 
Ok, Blackpearl ja Risukasa.

Minulta on puolitoista vuotta sitten poistettu toinen kilppari ja sitä on tarkkailtu aina silloin tällöin. Itselleni tuli aina hoitajalta soitto, jossa pyysi minua käymään antamassa verikokeen. Tarvittaessa useammankin jos arvot olivat heikommat.

Lapsettomuushoidon viimeisimmän siirron raportissa oli mainintaa että mahdollisen raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana pitää seurata kilppariarvoja ja kyllähän minut sitten passitettiinkin taas hormoniklinikan puolesta antamaan verikoe heti ultran jälkeen.
Nyt vain periaatteessa en kuulu enää hormoniklinikan piiriin, joten se hieman mietityttää että kuka niitä minun veriarvojani nyt sitten kyselee.
Väliaikainen neuvolatätikään ei tiennyt mitään kilppariarvojen testauksesta raskausaikana.
 

Yhteistyössä