Jos pitkästä aikaa tännekin päivittelis. Ihan ensiksi pahoittelut niille, ketkä menetyksen ovat kohdanneet ja
Illacrimolle tsemppiä!
Hemoglobiinista, mulla ei ole vielä mitattu arvoa, koska neuvolassa ei viikko sitten ollut sitä laitetta. Sain labraan lähetteen, että katsovat perusverenkuvan, kilpirauhasarvot sekä ottavat sikiöseulat. En usko, että omat hb-arvot pilviä hipoo, hyvä jos ollaan jossain 125 paikkeilla. Mulla on ollut aina matalat arvot, esikoista odottaessa ennen synnytystä ne laski alle 100 ja yritin epätoivoisesti syödä rautaa, mutta mikää rauta ei vaan toiminut (osasta tuli niin hirveät vatsakrampit, että kiellettiin syömästä ja osa aiheutti pahoinvointia). Synnytyksen jälkeen oli varmasti matalat myös, en tiedä kun ei mitattu. Valokuvissa oon kuitenkin niin kalpea, että tuskin on yli 80 ollut.
Kotidopplerista, mulla on tuo angel soudin doppleri. Ihan ok vekotin kyllä, mutta itse en sillä saanut kuulumaan ennen kuin joskus lähes rv18. Riippuu paljolti myös siitä, että onko vararengasta omasta takaa
ON: Kävin pari viikkoa sitten vu:ssa neuvolan kautta, kun kierto on niin retuperällä ollut esikoisen jälkeen. No se käynti oli lähinnä vitsi, meillä meni siellä 1h 30min eikä nyt lopulta ihan selvyyteen päästy viikoista. Sydän sykki, joten väkisin viikot oli silloin 6+. Se sydän olikin sit ainoa selvä asia, jopa mies sen näki. Ja tosiaan, meillä on täällä virallinen gyne kesälomilla ja häntä sijaistaa juuri valmistunut gyne, joka ei osannut käyttää sitä ultraa.. Silloin lopulta jotkut n. viikot saatiin, ja olivat 7+1. Kävin viikko sitten maanantaina ekan kerran neuvolassa ja neuvolan täti yritti sitten vielä ultrata niillä kivikautisilla ultrilla, ja sai viikoiksi jotain 6-7 viikon välillä. No lopullisesti mennään varmaan sitten näillä tiedoilla nt-ultraan ja siellä selkiytyy.
Omat olot on paljon rankemmat mitä esikoisesta. Onneksi nyt on ollut kaks päivää, ettei oo tarvinnut halailla arabiaa, mutta vellova olo on läsnä. Välistä aika helvettiä olla kotona esikoisen kanssa, kun mies tekee ajohommia ja tekee pitkiä päiviä. Nyttenkin on ajoreissussa ja palaa vasta huomenna todennäköisesti puolen yön paikkeilla.
Hirveästi ei mitään repimisiä ja nippailuja ole ollut, oikeastaan vaan silloin jos oon tehnyt jotain rankempaa (siivonnut tai rehannut kauppatavaroita).
Muistakaa juoda vettä! Nää helteet imee kaiken...
Ja jos jotain Tampereen miittiä meinataan, niin oon kans mahdollisuuksien mukaan mukana. Siellä hypätään muutenkin harvase kuukausi.
Niin ja la tulee varmaan muuttumaan sitten nt:ssä, olkoon listoilla siihen saakka nyt tuo mikä on