Kiinnityskipuja mulla oli jo paljon aikaisemmin, olin varma että mennee kesken. Kävin neuvolassa ylimääräisen ultran. Supistuksia on tullut viikon verran, ei niin kipeitä mutta ei niin mukaviakaan. Mulla on tullut ennenkin aina ajoissa noi supistukset, eivät ole vaarallisia ainakaan minulla.
Minulla kun nuo synnytykset ovat olleet...hmm... hirveitä näin nätisti sanottu.
Itseasiassa yks päivä iski hirveä ahdistus ja pelko tulevaan synnytykseen. Onneksi lokakuussa on keskustelu ja vähän yritetään suunnitella synnytyksen kivunlievitystä ja muuta. On niin helppo katsoa edellisten synnytysten käyrät ja ovat melko identtisiä.
Tänään sain uuden vaivan. Närästys. Voi elämä! Koskaan ei muuten kuin raskaana ole närästänyt eikä koskaan näin aikaisilla viikoilla.
Osa teistä on tuskaillut rahajuttujen kanssa.
Minulla on hieman toisenlainen murhe. Mieheni ei välttämättä saa isyyslomaa koska mehän emme asu yhdessä ihan muutamien käytännön asioiden takia.
Mieheni talo on niin pieni ettemme mahtuisi sinne koko porukka. Ja taas minun luokseni kaupunkiin ei mieheni voi muuttaa koska meillä on se eläintarha maalla miehen luona. Sitten olisi lasten koulujen vaihto hankalasti sekä minun esikoispojan tärkeä harrastus, jalkapallo (joka on reilu 14vuotiaan pojan nähtävästi elämän suunta kehityksestä ja taidosta ja innostuksesta johtuen. Hän pelaa myös miestenjoukkueessa) ja koska mieheni luokse ei mene yhtään linja-autoa, ei kulkeminen olekaan niin helppoa kaupunkiin jonne matkaa on 30km. Ensi kesään asti menemme näillä asumismuodoilla koska sen jälkeen on suunnitelmat erilaiset. Meidät ehkä tosiaan näillä ikänumeroilla näin nopea tärppäys yllätti.
Kelalta voimme hakea isyyslomaa ja perustella syyn niin saatamme saada läpi tai sitten emme saata. Noh, toisaalta olen niin paljon ollut lasten ja vauvojen kanssa että minä pärjään kyllä mutta olisi ihana että isä ja vauva saisivat tutustua toisiinsa hetken rauhassa. Miehen työ on niin vauhdikasta että viuhtoo päivät menemään opetustehtävissä, projekteissa jnejne..
Oletteko miettineet äitiyspakkausta? Onko joku jättämässä paketin väliin ja ottaa rahan? Itse taidan jättää paketin väliin, ensimmäistä kertaa. Olen jo vuosia kerännyt tietynlaisia vauvan vaatteita, lähinnä niitä mitä oli aikoinaan tuolla minun 6vee pojalla. Pistin silloin kaikki kiertoon mutta sitten iski keräysvimma ja keräilin niitä pikkuhiljaa kirpputoreilta jne.. Sama kuin minulla on vanhoja froteevaatteita tallessa, minun ja isoveljeni jne vanhoja. Joita on myös meidän 6vee käyttänyt.
Nyt löysin halvalla vaunut joten ostin ne pois alta kuten turvakaukalon koska se tuotiin minulle kotiin asti.
kestovaippoja on isooooo pino myös. Eli periaatteessa minulta ei ensihätään puutu kuin pinnasänky ja sekin on miehellä,hänen vanha. Kehtoa mietin jotta olisko mies tehnyt mutta en tiedä onko käyttöä.
Päätin että parempi ostella ajoissa kuin joulun tienoilla sitten kaivella rahaa jouluun, ,lahjoihin ja vauvan vermeisiin. Ja täältä peräkorvesta kun ei mitään saa.
Ajattelin sijoittaa äitouspakkausrahan vaikka sitten meidän perheen jouluun kun kaikki tarvittava on hommattu.
ÄP toppapuku on helmikuussa auttamattoman iso, ensivuonna pieni ja toisaalta kuosikaan ei miellyttänyt että siinä pitäisin vuosikasta viipottajaa. Tykkään koluta kirpputoreja ja kierttää.. Täytyy jatkaa toppapuvun etsintää. Kaukaloon meillä on kaukalopussi ettei toppapuku ole sinne niin pakollinen.
Jatketaas taas..