Moikka kaikille!
Liittyisin vielä joukkoon jos mahtuu!
Olen seurannut ja lukenut ketjua alusta asti, nyt ajattelin liittyä joukkoon!
Nyt on rv 14+0 ja ultra käytynä muutama viikko sitten!
Raskaushistoria:
Lapsettomuushoidoilla:
Poika 04/07, enkelipoika rv 22 02/09, Kkm (rv12/rv10) 5/10, poika 08/11
Luomuylläreinä:
Kkm (rv12/rv10) 02/13
ja nyt LA 2/15
LA 16.2. Pepper79/ 35v/ 3. elävä lapsi/ KOKS
Minä siis 35v justiinsa täyttäneenä, mies täyttää kohta perästä, yhdessä ollaan oltu syksyllä 14v, josta 8v naimisissa. Omakotitalossa (joskin vain reilu 100neliöisessä) asutaan, tilan kanssa tulee kyllä ongelmia..
Sadanalle pitää heti kommentoida tuosta lapsimäärästä, mun mies halusi 5 lasta ennenkuin ensimmäinen syntyi, loppujen lopuks yhden kanssa touhuttuaan, olis tää ykskin hälle riittänyt!! No, nyt jos kolmas eläväisenä syliin asti saadaan niin kyllä tämä määrä meille jo riittää..
Liikkeistä, en ole ihan varma, olenko niitä jo muutaman kerran tuntenut! Mulla on kyllä voimakkaasti eteenpäin kallistunut kohtu ja vatsa on ruvennut pullottaamaan viikon sisällä aika kovasti!! Mutta eiköhän viikon/kahden sisällä jo hipsuttelut selvästi tunnu, jos aiempiin raskauksiin peilaa!
Töissä raskaudesta jo tiedetään, meillä on tosi pieni ja läheinen tiimi ja olin koko kesän poissa kovan raskauspahoinvoinnin vuoksi, joten salaamisen mahiksia ei ollut.. Asiakkaat ei tiedä, mutta nyt viikon päästä palaan töihin muutaman viikon lomalta ja pitkältä sairaslomalta, niin luulen kyllä että näkyy jo, kun pitkiin housuihin (lue äitiysvaatteet) pitää siirtyä, nyt kotona viikko mennään vielä leggareilla ym... Muuten ei olla kerrottu ku muutamalle läheiselle alkuraskaudesta.. Nyt alkaa olla aika, kun ei enää pysty salailemaan, kun näkyy, mutta toiveena olis vielä pari viikkoa pitää salassa, kun silloin mulla on ylimääränen ultra rv 16+1 varmuuden vuoksi, enkelipojan aikaisten ongelmien vuoksi..
Kummit lapselle tulee niinkuin edellisillekin, nyt on omat ja miehen siskot ja veljet käytetty, mutta molemmillo on omina (sukulais)kummilapsina tarpeeksi isoja vaihtoehtoja ja ystäviä on myös aikaisemmilla lapsilla..
Raskausvaivoja mulla ei ole nyt paljoakaan pahoinvoinnin helpotettua, väsymystä on aika paljon vielä (energistä keskiraskautta odotellessa!
), ja muutamana päivänä on oikea nivunen vähän jo tuntunut (ollut vaiva aiemminkin) ja joka yö saa käydä 1-2krt pissalla..
Onkos täällä muita, jotka
urheilee? Ite hölkkäilen, pyöräilen ja nostelen painoja.
Vauhti on kyllä hidastanut joka lajissa, mutta tää on nyt eka raskaus, jossa urheilen enemmänkin! Alun pahoinvointi ja voimattomuus verotti kyllä urheilua, mutta sen minkä jaksoi tehdä, helpotti oloa, nyt on pahoinvoinnit helpottaneet (eilen kyllä oksensin kerran, edellisestä kerrasta jo yli viikko!) ja toivon, että urheilla pystyy vielä mahdollisimman pitkälle!
Teen 2-3 krt viikossa 35-45min hölkän, 1-2vk pyöräilen noin tunnin, painoja nostelen ja keskivartalojumppaa teen 1-2krt/vk noin reilu 1/2h entisen tunnin sijaan. Vapaapäiviä tule 1-2vk tällä hetkellä! Voi olla että vauhti kyllä hidastuu ens viikolla kun töihin palaan..
Hyviä vointeja kaikille!
Pepper ja möhkylä rv 14+0