Heipskukkuu!
Täällä päässä on ollut vähän hiljaiseloa, kun meillä oli (taas) muuttohässäkkää tässä. Jos nyt vaikka pysyttäis hetki paikoillaan, on toi sen verran nihkeetä puuhaa toi muuttaminen.
Se on sitten taas uusi kaupunki ja uudet kujeet. Perhekahvilaan ollaan jo raahauduttu täällä, ja Oiva on tietty ihan fiiliksissä "lajitovereistaan", sillä meinaa niin palaa käpy, jos vaan kaksin päivä kotona pällistellään.
Käpy palaa myös sen takia, ettei raukka pääse liikkeelle. Sätkii ku hylje paikallaan ja huutaa, ku haluaisi eteenpäin. Pylly vaan ei nouse. Näin ollen saan kanniskella kaveria melkoisesti (ei viihdy lattialla ilman aktiivista viihdytystä). Noo ei tarvi mennä salille ei
Haidiinalle toivon pitkää pinnaa syömistaistelujen ja öiden suhteen. Mitään hyviä niksejä ei irtoa, mutta ainakin itseäni monena epätoivonhetkenä on lohduttanut se fakta, että vauvan elämä on täynnä yllättäviä käänteitä eikä mikään "vaihe" kestä yleensä kovin kauan. Tämä tosin päätee monesti niihin hyviinkin vaiheisiin.
Meillä on nyt yönukkumisen suhteen "hyvä vaihe". Tai siis siihen nähden, mitä se oli... Kerran yössä (joskus kaksi), juo pullon maitoa ja muutaman kerran pitää tökkiä tuttia suuhun.
Oiva menee nukkumaan (=laitetaan nukkumaan) kasin pintaan ja aamulla lopullisesti herää kanssa kahdeksan maissa. Syöminenkin sujuu ihan ookoo, mitä nyt on keksinyt alkaa pärisyttämään/sylkemään ruokaa kun sitä lappaa suuhun. Ja jostain syystä marja/hedelmämössöt ei meillä uppoa. Tungen niitä sitten puuron joukkoon, niin siinä ne menee.
Mä oon ihan hysteerinen tukehtumispelkoni kanssa. Haluisin kanssa antaa sormiruokaa, mut en kerta kaikkiaan uskalla. Mun pitää varmaan ottaa tää fobiani puheeksi neuvolassa, koska eihän siitä mitää tuu että muksu syö murrosikään asti mössöjä
Kestovaippoissa oli nyt muutaman viikon tauko ton muuttorumban takia, mut nyt taas palasin niihin. Hyvin pelitttää edelleen, vaikka saa niitä olla vaihtamassa useammin kuin kertiksiä. Meillä siis käytössä ihan kuorivaippa+harso+imu-yhdistelmä. Öisin käytän kertsiä, niistä mun mielestä Libero ja Lidlin vaipat on olleet parhaita. Nyt meillä tosin on Pamperseja eikä nekään oo kyllä falskanneet.
Niin syyshaalaria... mä elättelen toiveita että se äitiyspakkauksen haalari mahtuis vielä, en tosin oo testannut. Se tosin on enemmänkin vissiin talvihaalari. Me ollaan saatu sellanen vanhan pakkauksen vanupuku (mahtaakohan sekään mahtua..), mut sillä vois mennä alkuun. Nyt ollaan oltu vielä hupparilinjalla.
Rytmeistä... Salama; meilläkään ei oo mitään tolkkua tossa päivänukkumisessa. Puoli tuntia silloin, toinen tällöin. Tunti putkeen on aika maksimi. Ois kiva saada jotain järkee tähän...
Jotain tälläistä meijän normipäivä on:
- klo 8 heräilyä
- klo 8.30 puuroa (sekaan vastiketta ja hedelmämössöä)
- tässä välissä yleensä takuutirsat
- klo 11.30 liha/kalasose (vettä/vesipullolla leikkimistä)
- klo 14 pullo maitoa
- klo 16 kasvissose
- klo 19 puuro (sekaan vastiketta ja hedelmämössöä)
- klo 20 nukkumaan (ennen nukkumaan menoa maitoa)
Tirsoja on sitten kaikkinensa 3-4 pitkin päivää.
Hampaista joku kyseli, niitä on täällä kaks kappaletta alhaalla. Veikeen näköset. En oikein vaan muista että niitä pitäis alkaa jo harjaileen... Ihan peruskitinää oli silloin puhkeemisen aikoihin, ei enempää eikä vähempää.
Onko kukaan ollut "omin päin" uimahallissa, siis ei vauvauinnissa vaan muuten vain. Onko ollut antoisaa vai katastrofaalista? Ajattelin käydä jossain välissä tutustumassa paikalliseen polskintalaitokseen.
No joo, jos lopetan tän romaanin tähän ja koitan palailla taas aktiivisemmin.
Ihanaa syksyä kaikille
Kappe & Oiva 7,5kk