Helmivauvat 2010

  • Viestiketjun aloittaja Kappe82
  • Ensimmäinen viesti
köppänä
Joo, Salama ei toi ole vielä kunnon possuilua ;) Ja SubWayn sämpylät ei liene samaa kaliiberia makkaraperunoiden ja kebabien kanssa, niitä mä välillä urakoin... ja yks rivi suklaata, mieluummin yksi levy... ;)

Mulla ei ole paljon vaivoja, mutta ekaa odottaessa oli vain se pahoinvointi puoliväliin asti tosin ja lopussa vähän turvotusta. Nyt on kuitenkin kaksin verroin raskaampaa, en tiedä miksi. Pahoinvointi oli ja meni, mutta jotenkin muuten olo on tukala yms. Ei kuitenkaan mitään Ohdiksen kaltaista, helpolla pääsen siis.

Noista aikaisemmista pelijutuista sen verran, että meilläkin on Nintendo DS, GameBoy, ja PS2, mutta ne on MUN! En tosin ole pelannut lapsen syntymän jälkeen... Miehellä on PS2:seen rallipeli ja se on sitä nyt "pelannut" pojan kanssa pari kertaa. Poikakin on hyppinyt vähän tanssimatolla ja hoidellut näin eläinten ruokintaa (tanssipelin mukana tuleva pikkupeli). Lisäks poika on omalla lasten tietokoneella pelannut labyrinttipeliä ja oikealla tietokoneella käyttänyt Wordiä... isänsä tietokoneella katsellut pieniä videoita ja mun koneelta valokuvia ja videoita itsestään... ja ikää nyt siis 2v9kk, telkkarista ei oo raukka koskaan lastenohjelmia nähnyt tai dvd:ltä... uutisia kyllä ja urheilua, mutta telkkari ei juuri kiinnosta. Otan noi dvd:t sitten esille jos muuten ei saa imetysrauhaa yms. kun tää toinen syntyy. Pelit ei musta ole niin pahoja, mutta pitää tietty kattoo mitä pelejä ja kuinka kauan yms. ja hermot menis jos mies luulis, että sillä on aikaa pelaila, no, onneksi ei luule ;) En tiedä koska taas itse pääsen pelailun makuun, varmaan kun lapset muuttaa pois kotoa!

köppänä, reikiä nolla (tänään hammaslääkärissä)
 
Chadel
terve vaan terve!


En olekaan hetkeen käynyt kun pidin vähän talvilomaa ja sitten perään viikon saikkua ja täällä kotona ei tuu oikein koneella käytyä. Tänään olin taas pitkästä aikaa töissä ja saa nähdä miten yö nyt sitten menee! mulla kun tosiaan niitä supistuksia on kivuliaana ollut oikeastaan ainoastaan yöaikaan kun menee pitkäkseen ja pitkän seisomisen jälkeen.

Mulla oli viime neuvolakäynnillä vatsan koko juurikin keskiviivan keskellä, lisäksin olin lihonut nyt raskauden aikana tasan 6kg ja olin tasan viikolla 30 joten tasalukuja pätkähteli... meidän vauva on ollut pää alaspäin jo aika kauan ja on kuulemma tosi alhaalla ja ilmeisesti lääkärin mukaan siitä johtuu supistukset. Pää on jo jotenkin vissiin "kiinnittynyt" alas. Mun maha roikkuu muutenkin tosi alhaalla, muiden samassa ajankohdassa odottavien mahat ovat paljon ylempänä ja pyöreämpiä ku mun maha on sellainen pisaran mallinen ja roikkuu tosiaan alaspäin. Nyt on tasan rv 32 menossa.

työpäiviä olis vielä kymmenkunta jäljellä, vuodenvaihteessa alkaisi äippäloma. Synnytysvalmennuksessa on nyt tässä käyty ja viimeinen kerta olis maanantaina. Sitte ollaan tosi hyviä synnyttäjiä =) vähän alkaa tuntua siltä että tämä beibi on tulossa etuajassa mutta toisaalta taas olis hyvin mun tyylistä että se menis yli ja jouduttais lopulta käynnistämään... tällä vauvalla on tosi usein hikka, tunnetteko te hikan? mulla se tuntuu hyvin selvästi ja jos se iskee kun on menossa nukkumaan niin ei puhettakaa että sais unta ennenku hikka loppuu =)

mulle alkaa iskeä paniikki tuon tavaran hankkimisen suhteen kun jos tämä vauva tuleekin ennen laskettua aikaa niin pitäis alkaa pikkuhiljaa olemaan tavarat hankittuna ja mulla ei ole ku vaatteet vasta hankittuna, ja kun niin vakaasti vannoin etten jätä viime tippaan! no toivotaan jotta tammikuussa sitten olis pari viikkoa aikaa hankkia tarvittavat kamppeet kasaan kun ei tarvi käydä enää töissä.

mä en kauheasti vielä lukenut muiden kuulumisia mutta lueskelen niitä tässä ehtiessäni pikkuhiljaa, pitää vähä kunnostautua nyt täällä käymisen suhteen =)
ihanaa joulun aikaa muutes kaikille!
 
Salama83
Morjes Chadel pitkästä aikaa! :) Kiva, että pääsit koneellekin välillä, vaikka on muitakin juttuja toki mielessä. Maltillisesti oot kiloja kerännyt, meikälle niitä on kertynyt about puolet enemmän. Toivottavasti nousu olisi jatkossa maltillisempaa, koitan ainakin tarkasti katsoa, mitä ahtaan suusta alas (tietty ylilyöntejä tapahtuu, kuten toissapäivänä). Jännä myös, että vauva on jo laskeutunut ja kiinnittynyt, taitaa olla vähän malttamatonta sorttia. Toivottavasti pysyy matkassa vielä, vaikka aletaankin olemaan jo "turvallisilla vesillä" vissiinkin. Kannattaa varmaan joo noita tavaroita alkaa haalimaan, ettei tarvitse lähettää miestä asioille (vaikka toisaalta, sepäs rentoa olisikin: itse köllöttelisi lapsen kanssa ja mies juoksisi hikisenä ja puhisten lastenvaateliikkeissä).

Mä sain myytyä meidän turhan TV-tason ja mappihyllyn, jotka myös haettiin eilen. JEES! Nyt on vauvanhuoneessa lääniä eikä ylimääräistä tavaraa nurkissa lojumassa. Jospa sitten tossa äippälomalla koottaisiin miehen kanssa pinnasänky, niin sitten olisi lähes kaikki vauvaa vaille valmista. <3 Tai no, jotain pientä on joo vielä työn alla, mutta enimmäkseen alkaa varustelu ja lastenhuone olla kuosissa. Jipii!

Salama83 32+3

Ps. Työaamuja jäljellä enää 3 (eli 4 työpäivää, jos tää lasketaan). Aatonaattona on vika duunipäivä! *juhlii*
 
Ohdis
Tasaviikkojen kunniaksi kuva siitä pallukasta, joka mulle näitä vaivoja aiheuttaa :p
Aijaa.com - 5432333.jpg

Olihan mullakin kaksi ekaa raskautta aika auvoisaa aikaa, ei tietoakaan tällaisesta mutta viime raskaudessa oli jo jonkinnäköistä vaivaa ja tässä sitten senkin edestä :)

Ja pitää tosiaan Salamalle hattua nostaa jos suklaata on menny vaan yksi rivi. Meillä on menny jo 4 kiloa konvehteja viimesen kolmen viikon aikana ;D Mies kyllä tekee enemmän kun oman osuutensa mutta on siinä silti...

Iloista äippäloman alun odotusta!

Ohdis & Voitto 30+0
 
Ohdis korjaa..
^ Mitähän mä taas höpisen. Siis 2 kiloa menny konvehteja, ei suinkaan neljää (öö...4 x 500g = 2 kiloa..)
Mutta nyt ainakin se 2kg kuulostaa tosi vähältä verrattuna tohon neljään ;D
 
Salama83
Nooooo, Ohdikselle sattui pieni matemaattinen virhe. Parempi noin päin, ei 2 kg kuulosta tosiaan yhtään pahalta kun vertaa neljään :D Komia vatsa myöskin! Taidetaan me kaikki ihan oikeasti olla raskaana eikä vaan turvoksissa <3
 
Jenni -81
Moikka!
Onnistuukohan tää nyt näin? Tuolta linkistä pitäisi siis löytyä mun masukuva :)
Aijaa.com - 5435986.jpg
Ohdiksella kyllä noita raskausvaivoja tuntuu riittävän..no onneksi ei sullakaan enää pitkään odotusta jäljellä.
Mäkin nyt sit annan tulla kaikki mahdolliset vaivat, kun kerta Salama kysyit :)
Mulla oli alussa jonkin verran pahoinvointia, mut ei mitään pahempaa.
Oon ollut välillä tosi väsynyt ja kiukkuinen.
Keskivaiheilla raskautta tuli ihan kauheita hormooninäppyjä selkään ja rintoihin, ja ne on ja pysyy, eikä niille voi oikein tehdä mitään. Lähtevät kuulemma sit synnytyksen jälkeen pois, toivottavasti!
Välillä on ollut ihan turvonnut olo, et oon välil kiukutellu miehelle, et kyl se pääsee helpolla, et ittelläni on sellainen olo, et oon kun mikäkin turvonnut rupikonna. Nyt onneksi ei oo enää turvotusta.
Nyt vaivaa sormien jäykkyys. Herään yöllä, niin en saa sormia koukkuun ja sitten kun saan, niin sitten ne ei mainaa suoristua tai se sattuu ihan pirusti. On kuulemma joku rannekanavan ahtauma mikä kuuluu raskauteen. Senkin pitäis sit lähteä pois synnytyksen jälkeen.
Yöllä herään 4-6 kertaa pissalle, mikä on ärsyttävää. Sen lisäksi heräilen siihen, et sattuu tonne rintojen väliin ja ylävatsaan..sit saa venytellä käsiä kohti kattoa, et se menee ohi.
Viime yönä supisteli niin, et tuntui ihan siltä et olis alkamassa kuukautiset. Pelästyin jo et nytkö se alkaa, mut onneks se meni ohi. Pysyisivät nyt ensi vuoden puolelle tuol masussa!
Sit ärsyttävä vaiva on kans närästys. Syö vähänkin enemmän, niin ylä vatsaan polttaa kauheesti ja ruoka nousee takas vatsahappojen kans ylös, yök.
Sit viel nää on sellaisia punkijoita, et tuntuu välillä et mun vatsa repee! Sen takia toivonkin, et kun tammikuu koittaa, niin saavat vaik mun puolesta syntyä tai eivät nyt ainakaan kasvaisi yli kolme kiloisiksi.
Sitten vaivaa myös ärsyttävä ummetus ja siihen auttaa välillä lääkket ja välillä taas ei mikään..
Välillä on selkä ja alavatsa niin kipeitä, et tekee kipeetä kävellä. Onneksi on tukivyö keksitty. Se auttaa tosi hyvin noihin kipuihin. Ilman sitä ei kävelylenkeistä koiran kans tulis yhtään mitään.
Siinä ne vaivat onneksi olivat.
Meillä on maanantaina sit taas ultra, et saa nähdä kuin isoja sit ovat :) Tuun taas sen jälkeen sit kirjoittelee kuulumisia.
Mukavaa viikonloppua kaikille.
T:Jenni 32+1
 
Salama83
Jennilläkin on kaunis vatsa! :) Mä tosin odotin, että se olisi VIELÄ isompi. Siellä on kuitenkin kaksi tyyppiä sisällä :D Minkä kokoisiksi kaksoset yleensä kasvavat ennen syntymäänsä, eli tuleeko heistä pelkästään kuutisen kiloa lisää kantamuksia ja siihen sit vielä kaikki turvotukset, lapsivedet sun muut päälle? Toi säännölinen ultraus on varmasti hienoa, vaikkei sitä tietty sitä varten tehdäkään, että pääsee ihastelemaan omia suloisia aikaansaannoksia. Mut kiva juttu joka tapauksessa :)

Mä kävin äsken ulkoilemassa ihanassa pakkassäässä koirien kanssa. Aurinko paistoi, lumipeite kiilteli ja koirat nauttivat kaikista tuoksuista. Tosi hienoa jotenkin. Nyt hengaan kotosalla takkatulen lämmössä ja pohdiskelen Möykkyä. Tyyppi on edelleen tosi rauhallinen, mutta onneksi muistuttelee kuitenkin joka päivä olemassaolostaan. Toivoisin, että monottelisi enemmän, mut ehkä tyttö vaan tulee isäänsä rauhallisuudessa.

Salama83 32+4
 
Kappe82
Hyvää jouluviikkoa :)!

Ja JEEE mä oon äitiyslomalla!!! Hiukanko hieno tunne, kun ei ainakaan muutamaan viikkoon oo suurempia velvollisuuksia.

Vaivoista... mä oisin voinut copypastata Ohdikselta parit ekat vaivat. Pahinta kaikista on nää liitoskivut, mitkä tekee nukkumisesta melko haastavaa ja vähän väliä tosiaan tuntuu että joku puukolla tai sukkapuikolla tökkii tota alakertaa. Not nice. Mut eiköhän tässä nää muutamat viikot mee vaikka päällään seisten, ja varsinkin nyt kun ei tarvi enään töihin raahautua ;) Kaiken kaikkiaan oon kuitenkin äärimmäisen helpolla päässyt.

Meijän asumiskuviot on kans sen verran "selkiytyneet" että saadaan heittää hyvästit sille romanttiselle hirsitalounelmalle ja asutaan ainakin pikkuisen alkuviikot melkoisessa symbioosissa tässä yksiössämme. Tulee ihan liian kiire ruveta nyt ettiin uutta kämppää/myydä ja rempata vanha/pakata/muuttaa/sisustaa... Mutta toivotaan että sopu sijaa antaa ;) Hankalinta vaan tässä on se kestovaippailu, kun meillä ei mahdu pyykkikonetta tähän kämppään (eikä sen puoleen kuivatustilaakaan liiemmin oo).... Ja oishan se kiva, että edes toinen vois nukkua välillä, jos on kovin yöitkuinen kaveri, mut nyt sitten valvotaan kaik yhres koos. Nooh, katotaan mitä tuleman pitää.

Eilen haettiin turvakaukalo, joten olennaisimmat hankinnat (ainakin isoimmat) pitäis olla nyt kasassa.

Salama; ei toi sun "mässäily" vedä laisinkaan vertoja mun vastaaville. Sillon 300g joulusuklaalevyn syöminenkään (kaiken muun päälle) ei oo mikään ongelma :D

Mitäs Jennille sanottiin ultrassa, oliko jo "isoja" tyttöjä?

Huomenna neuvolan jälkeen lähdetään joulureissuille, joten en varmaan tännekkään paljoa pääse kirjoittelemaan. Joten siis; OIKEIN IHANAA JOULUNAIKAA KAIKILLE <3!

Kappetonttu & Oiva 34+0
 
köppänä
No niin, luulin perjantaina meneväni pelkopolille, mutta siellä on täyttä ja eka vapaa aika helmikuussa, joten olinkin normaalissa synnytyksen suunnittelussa enkä päässyt kunnolla käymään läpi ekaa synntystäni. Lääkäri oli mukava ja lepsu mies, kysyi miten haluan synnyttää ja sanoin, että toivoisin sektiota... ja sitten sovittiin sektioaika, vauva otetaan siis ulos 18.1. Sain itse valita joko pe 15. tai ma 18. päivä... Valitsin jälkimmäisen, koska sekin on ehkä pari viikkoa ennen kuin mitä se olis muuten tullut... Ultrassa kokoarvio nyt oli reilut 2,8kg, ilmeisesti keskikokoa, vaikka itsestäni vaikuttaa isolta, vielähän se kerkiää siellä 4,5 viikkoa kasvaa. No, mut olis ollut varmaan helppo suostutella yrittään alakautta ja päätyä sitten sektioon jos taaskaan ei meinaa mitään tapahtua, mutta se on ilmeisesti sairaalalle hankalampaa kuin ottaa suosista suunniteltuun sektioon...

Lisää myöhemmin...

köppänä
 
Kappe82
Oijoi, jännää että Köppänän pikkuisen syntymäpäivä on jo selvillä. Ja siihen on enään neljä viikkoa (jos laskin oikein)! Harmi kun et sinne pelkopolille päässyt, mutta hyvä kuitenkin että sait asioihin selvyyden.
Olisiko sitten ensimmäinen beibe meidän ketjussa ;)
 
Kappe82
Piti ihan ruveta kaivelemaan meijän listaa tuolta kaukaisuudesta (liekö lainkaan ajantasainen, mutta päivitellään). On siihen sen verran vähän aikaa, kun alkaa tapahtua ;)

Köppänä 36+37 (toinen) LA 23.1., poika
Riinuli77 31+32 (viides) L.A 27.1 tyttö?
Tiitu81 27+29 (toinen) L.A 28.1, tyttö?
mimi:) 24+26 (kolmas) LA 30.1
Kappe82 27+32 (esikoinen) LA 1.2, poika?
Puhina 27+47 (esikoinen) L.A 4.2
Haidiina86 (esikoinen) L.A 6.2.
Salama83 26+29 (esikoinen) L.A 8.2., tyttö?, äitiyslomalle 28.12.2009
Tiitu-85 (esikoinen) L.A 10.2.
Jenni -81 (esikoinen/kaksoset) L.A 12.2
Chadel84 (esikoinen) L.A 13.2. tyttö, äitiyslomalle 8.1.2010
Tiptap (esikoinen) L.A 15.2.
Ohdakkeenkukka 29+38 (nelonen) L.A 26.2., äitiyslomalle 28.12.2010
Noelia -79 (toinen) L.A. 24.2. tyttö? äitiyslomalle 20.1.2010
 
Salama83
Mahtavuutta, Köppänällä on jo "äitiytymispäivä" tiedossa! Merkitsitkö kalenteriin, "Äidiksi klo xx"? :D Mua varmasti jännittäisi kahta kauheammin, jos tietäisin tarkan päivän. Vaikka saas nähdä, tuleeko itsellekin sama tilanne eteen sitten synnytystapa-arviossa (jos lapsi on siinä vaiheessa joku jättiläinen).

Kiitos Kappelle listan kaivamisesta, mahtoi olla urakka löytää sitä. Kyllä nuo meidän aiemmin kaukaiselta tuntuneet päivämäärät vaan lähestyvät hurjaa vauhtia. Ihan kohta on jo tammikuu! Ja just mä juoksin ympäri kämppää raskaustestitikun kanssa ja tuijottelin tulosta eri valossa. Enkä tietty uskonut ekaa, vaan piti useampi tehdä. Sen jälkeen mä varjelin niitä testitikkuja kuin suurinta aarretta ja ihastelin joka päivä niitä uudestaan. Hassua ehkä, mut silloin kovin tärkeää.

Mulla on enää KAKSI työpäivää, sitten äippälomalle. Huomenna on jotkut läksiäiskahvitkin kai. Tai no, toivottavasti siellä vaan kahvitellaan joulun kunniaksi eikä niinkään keskitytä muhun (mä inhoan olemista huomion keskipisteenä). Mut pahaa pelkään, että pitää joku pieni puhekin pitää. Hui.

Salama83 33+0
 
Riinuli kirjautumati
Köppänällä päivä jo tiedossa, no se helpottaa huomattavasti käytännön asioiden järjestelyä, saa lapsenvahdin varattua valmiiksi.Itsekin menen loppiaisen jälkeen synnytystavan suunnitteluun, kun kokoarviot olleet reilunlaisia ja kolmas ja neljäs lapsi ovat olleet 4.5 kg ja sen isompaa en pysty kuvien perusteella synnyttämään.
Jennillä ja ohdiksella todella suloiset mahat, tämä oma maha alkaa olemaan jo sitä koko luokkaa että kenkien laittaminen on jo melko vaikeaa.Suklaata ei haluta syödä, mutta kaikkea suolaista kyllä haluttaisi, mutta täytyy yrittää hillitä ettei mitään järjettömiä turvotuksia tulisi.
Joulua odotellaan kovasti , mitään isompia valmisteluita ei ole tehty, pientä siivousta, pientä leipomista ja lahjojen hankkimista, vielä tuolle kuopukselle pitää jotakin käydä hakemassa kun ei oikein ole keksinyt mistä hän pitäisi.
Salamalle voimia viimeisiin työpäiviin ja sitten nauttimaan joulusta ja äitiyslomasta!

Tämä lähtee vielä makuuhuoneen siivoukseen ja sitten alkaisi siivoukset olla tehtynä!


Riinuli 34+6
 
Ohdis
Jahas, Köppänällä on vauvan saapumispäivä selvillä :}

Mites, sainko oikean käsityksen viestistäsi, että olet ehkä hieman pettynyt ettei sinua edes yritetty puhua ympäri?
Jos ihan oikeasti siltä susta tuntuu niin siinä tapauksessa uudelleen yhteyttä sinne ja sanot että edelleen puntaroit alatiesynnytyksen ja sektion välillä ja haluat lisää informaatiota ennenkuin päätät tai jotakin!

Täällä on iskias pahempana kuin vielä kertaakaan aiemmin joten en jää tähän nyt pidemmäksi aikaa norkkumaan vaan ajattelin levyttää sängyn pohjalla koko päivän ja illalla sitten kaupoille ennen sulkemisaikaa, niin ei ole niin ruuhkis..

Kaikille oikein ihanaa joulun odotusta!!!
*<:}

Ohdis & Voitto 30+4
 
köppänä
No niin, koneella jälleen... Salama: En ole merkinnyt kalenteriini vielä mitään ja onhan täällä jo tuo yksi lapsi, että äitinä sitä on jo pari kolme vuotta oltukin ;) Ja Ohdis aavisteli oikeaan suuntaan... Oikeastaan olen eniten pettynyt siihen, että tuota hankalaksi mennyttä synnytystäni ei voitukaan puida alusta loppuun, niin luulin tapahtuvan. Viimeksi sektio tuntui pelastukselta ja siitä jäi hyvät muistot, joten sinänsä menen ihan mielelläni sektioon, vaikka kyllähän sitäkin vähän jännittää, se on tosi iso leikkaus. Ihannetilanne kai olisi, että saisin sektion silloin kun lapsivedet menevät tms. eli että näin rajusti ei vain päätettäisi päivää ja aikaa etukäteen, mutta ymmärtäähän se, että se on sairaalalle mahdoton tilanne, kun vauvoja syntyy siellä keskimäärin 14 päivässä. Olen miettinyt taas lisää ja en kyllä alateitse halua pykästä, pelkään sitä ponnistusvaihetta vaikka siitä minulla ei kokemusta olekaan... No, näin mennään, katsotaan mitä mieltä huomenna olen ...

Täällä on kauhea joulustressi, joten taidan alkaa taas siivoamaan ja kirjoittelemaan metrin mittaisia kauppalistoja...

köppänä rv35
 
Jenni -81
Moikka!
Eilen oli tosiaan se ultra. Pienokaisemme ovat kasvaneet ihan hyvin, painoarviot olivat n.1,8kg molemmat. Nyt sitten loppui se vähäinenkin liikunannan harrastaminen, kun kohdunsuu oli sormen verran auki ja pehmentynyt entisestään. Koiran kanssa ihanat metsälenkit saavat nyt sit jäädä, jotta vauvat pysyisivät masussa ainakin ensi vuoden puolelle. Nyt se on vaan maltettava ottaa tosi rauhallisesti ja vietettävä suurin osa päivästä makuuasennossa..vähän tylsää, mut minkäs teet..mielummin sitä kuitenkin makoilee kotona, kun sairaalassa.
Siellä ultrassa meni eilen kaksi tuntia! Se lääkäri oli yli puolituntia myöhässä ja sit viel ultraamisen jälkeen otettiin vauvojen sydänkäyrät ja supisteluja katsottiin myös. Sydänkäyrät olivat molemmilla erinomaiset. Sit se kätilö kyseli, et tunnenko mä niitä supistuksia, mitä siinä istuessa tuli ihan jatkuvasti. Sanoin, et en tunne, et eivät olleet sellaisia, kun on ollut kotona. No se sit sanoi, et ihan normaalia kaksosten odottajilla ja sit kun ne supistukset tuntee ite, niin sit kans supistaa..just.. Nyt eilen ja tänään sit taas supistellut aika paljon, ei onneks mitenkään säännöllisesti. Sanoivat vaan, et heti jos alkaa supistelee kovemmin, niin se on mentävä käymään kontrollissa. Muuten seuraava käynti äitiyspolilla on sit kahden viikon päästä ja viikon päästä olis sit taas neuvola.
On se juu varmaan jännä, et Köppänä tietää jo etukäteen, et milloin viimeistään lapsi sit syntyy. Tietty on se varmaan vähän eri, kun meillä esikoista odottavilla..
Mua kans välillä vähän jännittää toi synnytys. Toi a-vauva on hyvin pää alaspäin ja tosi alhaalla, tuol häpyluun alla on sen pää. Sit taas b-vauva on jalat edellä, niin entäs jos se ei käännykään sitten, kun a on tullut ulos, hui! Se olis kaikkein ikävintä, et ensin puskis a:n ulos alateitse ja sit b jouduttais leikkaamaan. Siinä olis sit kaikki mahdolliset vaivat. No tarttee toivoo, et kaikki menee sit hyvin, ja et me kaikki kolme selvitään urakasta hengissä.
Kappe ja Salama mukavaa äippälomaa :)
Kaikille oikein rentouttavaa ja mukavaa joulun aikaa!
T:Jenni 32+4
 
chadel
päivitin vähän omaa kohtaani!

Köppänä 36+37 (toinen) LA 23.1., poika
Riinuli77 31+32 (viides) L.A 27.1 tyttö?
Tiitu81 27+29 (toinen) L.A 28.1, tyttö?
mimi:) 24+26 (kolmas) LA 30.1
Kappe82 27+32 (esikoinen) LA 1.2, poika?
Puhina 27+47 (esikoinen) L.A 4.2
Haidiina86 (esikoinen) L.A 6.2.
Salama83 26+29 (esikoinen) L.A 8.2., tyttö?, äitiyslomalle 28.12.2009
Tiitu-85 (esikoinen) L.A 10.2.
Jenni -81 (esikoinen/kaksoset) L.A 12.2
Chadel84 (esikoinen) L.A 13.2. tyttö, äitiyslomalle 30.12.2009
Tiptap (esikoinen) L.A 15.2.
Ohdakkeenkukka 29+38 (nelonen) L.A 26.2., äitiyslomalle 28.12.2010
Noelia -79 (toinen) L.A. 24.2. tyttö? äitiyslomalle 20.1.2010
 
köppänä
Päivitin myös...

Köppänä 36+37 (toinen), syntynee 18.1., poika, kotona muutenkin, äippäloma alkoi 15.12.
Riinuli77 31+32 (viides) L.A 27.1 tyttö?
Tiitu81 27+29 (toinen) L.A 28.1, tyttö?
mimi:) 24+26 (kolmas) LA 30.1
Kappe82 27+32 (esikoinen) LA 1.2, poika?
Puhina 27+47 (esikoinen) L.A 4.2
Haidiina86 (esikoinen) L.A 6.2.
Salama83 26+29 (esikoinen) L.A 8.2., tyttö?, äitiyslomalle 28.12.2009
Tiitu-85 (esikoinen) L.A 10.2.
Jenni -81 (esikoinen/kaksoset) L.A 12.2
Chadel84 (esikoinen) L.A 13.2. tyttö, äitiyslomalle 30.12.2009
Tiptap (esikoinen) L.A 15.2.
Ohdakkeenkukka 29+38 (nelonen) L.A 26.2., äitiyslomalle 28.12.2010
Noelia -79 (toinen) L.A. 24.2. tyttö? äitiyslomalle 20.1.2010
 
Kappe82
Hellurei!

Onkos porukka vielä joulun vietossa? Me palailtiin eilen illalla reissulta, ja huomenna sitten lähdetään uudelle viikon turneelle uuden vuoden ym. viettoon. Nyt hiukan kyllä ahistaa että miten ehtii tän meijän yksiön muuttamaan "perheasunnoksi" vielä ennen pikkuisen syntymää. Ihan hyvät suunnitelmat mulla sen varalle on, mutta toteutukseen en vielä oo päässyt ;)

Tulikos tuleville jälkeläisille jo jotain joululahjoja? Me saatiin amme ja jalusta siihen, ja tiedän että itkuhälytin on vielä tulossa (mikä just nyt on tietty vitsikäs väline parvekkeettomassa yksiössä). Elämme kuitenkin siinä toivossa että tämän talven aikana pääsemme reviiriämme laajentamaan.

Huomenna oliskin sitten viimeinen lääkärikäynti. Aika huikeeta. Olo alkaa kyllä olemaan aika massiivinen, joten onhan se kiva että loppu häämöttää. Tai alku ;)

Kävin eilen vähän alennusmyynneissä tutkailemassa (tai siis tuhlailemassa), ja kyllähän sieltä taas tarttui parit vauvanvetimet. Toiveikkaana ostin itselleni myös ulkoilutakin, mikä ei-todellakaan mene nyt vatsan kohdalta kiinni, mutta elän oletuksessa että tuo kumpu jonnin verran tässä parin kuukauden sisään laskee.

Tulkaahan kertoilemaan joulukuulumiset ja muut kun kerkeette! Ja ihanaa vuoden viimeistä viikkoa :)!

Kappe & Oiva 35+0
 
Salama83
Morooo!

Joulu "lusittu", meni ihanan rauhallisesti. Parasta antia oli taas nähdä, kuinka hienosti meidän koirat pärjäävät lastenkin kanssa. Mua kun aika lailla jännittää, miten hurtat ottavat pienokaisen vastaan ja kuinka arki lähtee sujumaan. Voi olla aika takkuamista mahdollisesti toisinaan, mutta jahka saadaan rutiinit pyörimään ja osapuolet tutuiksi toistensa kanssa, niin eiköhän se siitä. Onneksi aina ovat osanneet käyttäytyä superhyvin lasten lähellä, mut ainahan sitä silti miettii.

Käytiin joulupäivänä saunomassakin. Mahduttiin koko porukka ylälauteille, vaiks ei oo mikään iso sauna. Siellä meikä sitten jättimahan kanssa, kaksi koiraa makuuasennossa ja vielä mies (jolla on kyllä timmi ahteri, eli hän ei paljoa tilaa vie) ;)

Pikkuinen ei saanut vielä lahjoja varsinaisesti, paitsi ihan HIRMUISESTI miehen siskon lapsille pieniksi jääneitä vaatteita, sitterin sekä leikkikaaren. Eivät kuulemma olleet joululahjoja vaan halusivat vain tyhjentää varastoa ;) Mä olen nyt pessyt kolme koneellista vauvanvaatteita. Villi veikkaus on, ettei meidän pieni ehdi millään niitä kaikkia käyttämään. Paitsi jos on kova puklailia ja vaatteita pitää vaihtaa mooooonta kertaa joka päivä.

Kappen itkuhälytin kuulostaa kyllä tosiaan hiukan huvittavalta pienessä kämpässä, mutta varmasti on tarpeellinen vekotin sitten kun saatte uuden isomman kodin. Jalallinen amme on meidänkin toivelistalla, anoppi ja appi lupasivat hommata sellaisen sitten lähempänä laskettua aikaa.

Mulla oli tänään neuvola. Sanoi, että jos vauva alkaisi nyt syntyä, sitä ei enää yritettäisi pysäyttää tai lääkitä, vaan annettaisiin vain tulla. Ei onneksi ole mitään merkkejä ollut moisesta. Tänään on äitiysloman eka arkipäivä. Ihmeellistä, että siellä ne muut istuvat toimistolla ja meikätyttö saa puuhata mitä tykkää. Jospa kävisin aleissa pyörähtämässä tässä joku päivä, hmm...

Salama83 33+6
 
jattis
En ole aiemmin kirjoitellut tähän ketjuun mutta ajattelin nyt kysellä kun hetken rauha maassa niin minkä ikäisiä teidän vanhemmat lapset on jos siis sellaisia on? Itse synnytin esikoisen maaliskuun lopulla ja nyt toinen syntyy helmikuussa. Paljolti pikaisesta uudesta raskaudesta niin vatsa paljon suurempi kuin ensimmäisellä kerralla koska en ehtinyt takaisin oikeisiin mittoihin. Jotkut kyllä lohduttaa että ainahan vatsa isompi kun jo raskaus takana. Se hirvittää että mä en enää mahdu mihinkään vaatteeseen helmikuun loppupuolella. Ja alkaa tuo esikoisen kanssa touhuaminenkin jo vaikeutua turhan paljon.
 
Noelia
Heissan ja oikein hyvää joulua näin jälkikäteen! Ei ollenkaan ehtinyt koneelle pyhien aikana.

Meillä meni joulu oikein kivasti, kaikesta hässäkästä huolimatta. Auto hajosi just kun piti lähteä reissuun ja vaihtui viime tingassa siihen farmariin. Sukuloinnit meni mukavasti, kunnes eilen aloin oksentaa ja esikoinen jatkaa nyt kun päästiin kotiin. Ei harmita kuitenkaan niin paljoa kun ei jouluruuat jääneet syömättä! Mulla on muutenkin tämä viikko vapaata ja oli tarkoitus lähinnä siivoilla paikkoja, joten ei varmaan menetetä mitään vaikka nyt vähän sairastellaan.

Tuo vatsatauti palautti kyllä ikävästi muistiin synnytyksen haittapuolet.. viime yönä kramppasi mahaa ja aina en oikein tiennyt, että onko vika vatsalaukussa vai supistaako sitä *yih* No se meni ohi joten liittyi varmasti tohon tautiin.

Oih, onnea teille jo lomille päässeille. Mulla on kyllä kans enää jotain 11 työpäivää, joten eiköhän sen kestä. Tuntuu päinvastoin, että vähiin käy aika töissä ja vielä on niin paljon tekemistä. Oli kyllä ihana levätä jouluna oikein kunnolla ja olla toisten passattavana.

Hih, se pitää vielä mainita, että aina kun oma kumpu alkaa tuskastuttaa niin koitan etsiä silmiini jonkun isovatsaisen miehen. Sitten ajattelen, että multa tää onneksi kohta häviää, mutta jotkut kantaa etureppua koko ajan. Olo muuttuu heti kevyemmäksi!

Hyvää uutta vuotta samalla,
Noelia31 tai 32?
 
Salama83
Jattikselle tervetuloa ketjuun! Milloin sulla on laskettu aika tarkalleen? Oot varmaan saanut kommenttia nopeasta vauhdista pikkukakkosen alkuun saattamisen kanssa (oon huomannut, etteivät ihmiset ole kovin tahdikkaita). Vauva-ajasta tulee varmaan aikamoista, mutta onpahan todellakin lapsosilla seuraa toisistaan kun ikäeroa ei niin kauheasti ole. Kysymykseesi en voi omalta kohdaltani vastata, kun vasta esikoista odottelen...

Noelialla vähän kurja joulunlopetus. Mutta jos jotain positiivista, niin pääsit siinä samalla varmaan jouluherkuttelun aiheuttamasta turvotuksesta eroon :D

Onkos muilla nivelet kipeinä? Mulla sattuu jokaista sormea ja välillä en meinaa saada käsiä nyrkkiin. Lisäksi sormet ovat turvonneet ja kädet puutuvat ihan jatkuvasti jos on vähänkin niiden päällä (esim. röhnää sohvalla). Neuvolassa sanottiin, että kipu johtuu varmaan vaan turvotuksen aiheuttamasta paineesta tms niveliin. Vesi on paras turvotuksen poistaja, mut meikätyttö juo sitä jo niin reippaasti, etten varmaan pystyisi edes lisäämään. Ostin sitten muutaman ananastölkin, josko sillä ois jotain vaikutusta.

Ja sit: mä mittasin mahan ympäryksen navan kohdalta ja se oli 116 cm. Hehheeeee. Päästäänköhän puoleentoista metriin laskettuun aikaan mennessä...? Millaisia kumpuja teillä muilla on?

Salama83 34+0
 
Riinuli kirjautumatta
Joulu oli ja meni saldona reilun kilon painon nousu =) nyt sitten taas itseä niskasta kiinni ja tarkkailla syömisiä.
Salama täällä mittailtiin eilen navan ympärystä ja se oli kunnioitettavat 112cm, aika iso on kun tuota pituutta on kertynyt kokonaiset 156cm, niin ja kohdunpohjan korkeus oli myöskin eilen mitattuna 37cm, että reilusti yläkäyrän yläpuolella menee.
Jattikselle minunkin puolesta tervetuloa ketjuun kirjoittelemaan, minulla on ennestään 11v, 9v,6v ja kohta 2v lapset.
Joulu oli melko rauhallinen meillä lapset saivat tietysti paljon paketteja ja niiden kanssa onkin sitten aika kulunut nyt kotona ollessa, lunta tuntuu tulevan ihan kiitettävästi että taas pääsee muksujen kanssa ulkoilemaan lumitöiden merkeissä!
Tämä maha alkaa todenteolla olla jo tiellä jokaasiassa ja olisinkin melko kypsä ainakin loppiaisen jälkeen jo synnyttämään, silloin olisi jo 37 viikkoa täynnä, eilen kävin vauvalle ostamassa viimeiset hankinnat että senkin puolesta alkaisi valmista olla.
Meillä oli veljen perheessä joulunaikana vatsatauti ja nyt ollaan jännätty tarttuiko tauti meille kun kylästelttiin heillä ja samana iltana soittivat että heillä on alettu oksentamaan,voisin kyllä jättää kyseisen taudin väliin!!

Mutta nyt täytyy lähteä kuopusta käyttämään labrassa joten palaillaan!
Riinuli 35+6
 

Yhteistyössä