En ole nukkunut
päiväunia oikeastaan ikinä raskausaikaa lukuunottamatta, en ole myöskään tytön syntymän jälkeen nukkunut kuin ehkä kerran päikkärit. En jotenkin osaa käydä päivällä nukkumaan, vaikka väsyttäiskin, ja jos tyttö nukkuu päivällä, tekee mieli tehdä jotain muuta kuin nukkua... Onneksi nää meidän yöt on nykyisin hyviä, niin jaksaa ilman päikkäreitäkin. Alussa tuntui välillä, että päässä vaan humisee.
Taas tuli eilen huomattua, ettei tyttö kelpuuta pulloa muilta kuin multa tai mieheltä. Meillä olis 12.6 sellainen meno, jossa menee ainakin 8h, ja olisi kiva sinne päästä, mutta tytön pitäis olla se aika hoidossa. Täytyy ennen tuota nyt ottaa joku kerta, että tyttö on niin pitkään hoidossa, että tulee varmasti nälkä. Katsoo sitten, miten tyttö reagoi, kun oikeasti on nälkä.
Hauskoja ja liikuttavia tarinoita nuo, miten koirat suhtautuu vauvaan ja miten vauvat koiria kohtelee. :heart:
Oltiin eilen taas kylässä paikassa, missä on uhmaikäinen lapsi. Tyttö itkeskeli taas koko vierailun ja säikähti jatkuvasti kiljahteluja/huutoa. Inhottavaa, kun on kiva olla kylässä, mutta ei voi oikein rentoutua, kun tyttö on niin stressaantunut. Ei muunlainen melu tyttöä haittaa, mutta näyttää olevan tosi herkkä lasten äänille.
Meillä ei ole omia lemmikkejä, mutta miehen vanhemmilla on kaksi kissaa. Raskausaikana naaraskissa oli tosi suojelevainen mun mahaa kohtaan, istui mun sylissä ja tassut ympäröi mahan, ja en saanut melkein itsekään koskea mahaani. Jotenkin kissa aisti mahan sisäisen elämän, ehkä jopa kuuli? Nyt tytön syntymän jälkeen kissat on kohdelleet tyttöä kuin kukkaa kämmenellä (ollaan siis viikoittain kylässä ), nukkuvat tytön vieressä eikä tarvitse mitenkään pelätä, että tekisivät tytölle mitään pahaa
mervi-elina mulla on samanlaisia tuntemuksia tuosta, miten pahalta tytön itku välillä kuulostaa! Nykyään, kun tyttö itkee, tulee monesti mieleen kuva tytöstä, kun yöllä siirrän sen omaan sänkyyn aivan umpiunessa, miten tyttö nojaa mun rintaa vasten ja on niin puolustuskyvytön ja suloinen. Esim. se, ettei tyttö viihdy vaunuissa, ottaa mulle tosi koville, kun en halua tyttöä siellä huudattaa. Anoppi sanoi, että mun pitäis vaan olla antamatta periksi, että tyttö kertoo tahtoaan ja se kamppailu mun on voitettava. mä en vaan kestä sitä sydäntäraastavaa itkua, kun tyttö ei vaunuissa halua olla. Ja joku sellainen syyhän siihen on oltava, mitä mä en vaan ymmärrä. :ashamed: Ja välillä on just sellainen olo, ettei haluais laskea tyttöä sylistä minnekään, haluaisi vaan pitää siinä ikuisuuden ajan...
Ja minäpä vaan aktiivisesti koitan tytölle soseita tarjota ja odotan sitä päivää, kun luskan sisältö meneekin mahaan asti.
Huomenna tulee vieraita niin täytyy alkaa siivota huushollia. Tyttö touhuilee puuhamatolla ja lelut saa melkoista kyytiä.