Helmivauvat 2010

Neuvolassa käytiin (huutamassa ja pissimässä neuvolatädin päälle..). Painoa oli tullut reippaasti, nyt 4495g (ikää 3,5vkoa).
Neuvolalääkärille käytiin vilauttamassa napaa, jonka lääkäri totesi siistiksi (vuotanut vähän verta).
Apteekin kautta kotiin. Hommattiin D-vitam ja Disflatyliä. Terkalta saatiin myös maitohappobakt.tippoja, voi olla et koitetaan niitä ekaksi. Huutokonsertti jatkunut tähän saakka, mutta onneksi välillä rauhoittuukin.
Sama ongelma kuin ainakin ikuisuudella ja sanvilla että päivisin ei osaa nukkua. Ei vaikka olis yön valvonutkin. Tosin iltaisin mulle tulee uni, tai ainakin kuolemanväsymys, aikaisemmin. Me vauvan kanssa herätään aina seiskalta, kun mut lähtee töihin ja kouluun. Illalla yöpuulle käydään ysin aikoihin. Ja yöpalalle herätään 2-3 tunnin välein. Viimeyönä tosin tunnin välein.. Onneksi olen edes oppinut nukahtamaan suht nopeesti noiden yösyöttöjen jälkeen. Alussa jäin aina pyörimään ja ihmettelemään. Jotain positiivistä!
 
mervi-elina ihana kuva! Tuli ihan ikävä omaa pikkuista, joka nukkuu jo kolmatta tuntia parvekkeella. Voi kun se jo heräisi ja saisin sen taas sylkkyyn! :heart:

Siirryin Cuplatonista Disflatyliin ja aivan kuin olisi ehkä helpottanut?! Pikkuinen joka yö, yleensä aamuyöstä, alkaa kovasti äheltämään ja potemaan masua, mutta enää ei pariin yöhön niin kovasti kuitenkaan. Jos vaippaan ei yön aikana tule mitään isompaa, niin en lähde vaihtamaan. Vaipanvaihto saa pojan ihan kunnolla hereille niin se sitten harmittaa eniten äippää, joka haluisi vaan nukkua... :ashamed: Nyt on siis parina yönä herätty vain 2 kertaa syömään ja vähän äheltämään. Ihanaa, itsekin saa nukkua paremmin ja jaksaa touhuta enemmän.

Mulla kävi kaveri kylässä, joka valokuvaa paljon. Se otti meistä aimo läjän kuvia, tarkoitus olisi teettää iskälle taulu lahjaksi. Ja ehkä mun vanhemmillekin. Tai no, katsoo nyt mitä sieltä tulee. Vauva on aivan ylisöpö, mutta minä iso ja kalpea möhkäle...

Kovasti voimia Ikuisuudelle ja muille, joilla vauva kovasti itkee. Muutama päivä sellaista oli meilläkin ja mulla meni ainakin kroppa ja pää siitä ihan sekaisin. :| Meillä auttaa mahakipuun tärisevä sitteri. Se myös nukahtaa siihen välillä.

Ja vielä sellainen juttu, että muistakaa jos käytätte sellaista imetyspaitaa, missä "luukku" rintojen kohdalla. Kun olette imettäneet, niin pistäkääpä se luukku myös kiinni. Itse eilen imetin pikaisesti ennen lähtöä kauppakeskukseen ja siellä sitten läppä auki pyörin muutaman tunnin. Että ois joku voinu mun puolesta tulla sanomaan siitä. Huomasin kenkäkaupassa sovittaessa ihania korkokenkiä, että joku oli kovasti pielessä omassa peilikuvassa. :LOL:
 
sanv :hug: Meillä aina vuorotellen valvotaan. :D

Jadel :LOL: Täytyy koittaa muistaa pitää luukut kiinni. Mulla on tosiasiassa vähän ongelmia noiden imetyspaitojen kanssa suihkutissieni takia. Tyttö päästää kesken syönnin usein irti pahimman suihkun ajaksi, ja sitä maitoa roiskuu kaikkialle, ja tytön syödessäkin sitä valuu poskea pitkin jatkuvasti. Vaikka miten yrittäisin laittaa harsoa suojaksi, mulla on aina paidan etumuksessa maitotahroja... Eli pidän imetyspaidan päällä aina vetoketjullista paitaa, joka on visusti kiinni imetysten välit. Hankalaa, kun ei tähän ongelmaan taida olla mitään ratkaisua olemassa.

Tää on yhtä vuoristorataa. Viime yönä nukuttiin 9h ja tyttö heräsi muutaman kerran syömään ja kerran ähisteli 20min. mahaansa, mutta siis erinomainen yö meille. Nyt päivälläkin ottanut tirsat vaunulenkin aikana ja sen jälkeen vielä tovin parvekkeella. Nyt yritetään pitää tyttöä ilta hereillä, että saatais ens yönäkin nukkua. Onneksi sitä ei koskaan tiedä tässä vaiheessa, mitä seuraava yö tuo tullessaan. :)

Tyttö on eilen ja tänään ensimmäistä kertaa istuskellut sitterissä tyytyväisenä niin, että olen itse saanut imuroitua ja syötyä aamiaista. Historiallista, tähän mennessä tyttö on hereillä ollessan viihtynyt vain sylissä.

Nyt lähdetään kyläilemään.

Ikuisuus ja tyttö 1kk
 
Pikainen ilmoittautuminen täältäkin! Meille kuuluu oikein hyvää, vaikkakin pojalla taitaa olla vähän rytmi sekaisin kun nyt illalla nukkuu tosi sikeästi ja pitkästi ja sitten aamuöisin on ollut tapana valvoa. Ei kyllä onneksi huuda yöllä, mutta ei nukukaan eli seuraa pitää olla ja mielellään sylissä... Mutta eiköhän päivät ja yöt mene taas ensi viikolla eri tavalla, sen varaan mä ainakin lasken :) Muuten vauva on ihana ja musta tuntuu että aivan eri tavalla osaan nyt nauttia tästä vauvantahtisesta ja vauvan tuoksuisesta arjesta kuin viisi vuotta sitten. Myös esikoinen on nyt riittävän iso ja ihana ja suuri apu kaikessa. Vauva saa nyt olla rauhassa vauva, kuten hänkin aikanaan sai olla.

Eilen oltiin 1 kk neuvolassa ja hyvin poika kasvaa. Mitat nyt 4870g ja 56 cm (3650g ja 52 cm). Ihan oikea hymy, silmissä asti, on nähty joitain kertoja, ekat kerrat n. viikko sitten. Hymyilee kukkatauluille ja neuvolan keltaiselle naamalle, mutta ei juurikaan vielä meille ihmisille :)

Mini ja poika tänään 1 kk
 
Huomenia!

Josko tännekin päivittelis taas jotain.
Viime torstaina oli neuvola ja poika oli sillon 6vko ja mitat olivat 5570g ja 56,5cm eli aikamoinen jässikkä :D. maito kyllä maistuukin siihen tahtiin,että ei ihme..nyt kun menee vähintään se 800ml/vrk.
Apteekin almiron pepti maidolla mennään tällä hetkellä,mutta voi olla,että joudutaan vaihtaman siihen samperin kalliiseen neocateen :headwall: kun tuntus ehkä,että ei tuo almironkaan sovi..itkua ja paukkua sen vertta edelleen ilmassa(ja kakka kamalan hajusta vihreetä savea :x )!
Sitten vaan tarttis päästä maitoaltistukseen,jotta saatas kelakorvausta noille maidoille..meillä kun ei vaan vielä ole vakuutusta tälle pojalle :( 2kk iässähän sen tais saada ainakin ifillä.

Tänään ois sitten pikkuleipien leivontaa edessä, kun esikoinenkin on päiväkodissa niin toivotaan,että vauva antas mun leipoo. Lauantaina on se suuri päivä, kun poikamme saa nimen :heart:
Kamalasti ois vielä hommaa enkä tajua miten kaikesta selviän...onneks sentään juhlat pidetään anoppini luona niin ei siivouksesta tarvi stressata :D

ikuisuus ihanaa,että tyttö jo hetkiä viihtynyt itsekseen sitterissä :)
Meillä myös tuntuu se syli olevan paras paikka...päivisin ei muualla nukkuiskaan :headwall: sylistä kun laskee sohvalle, sitteriin, sänkyyn niin parin minuutin päästä herää huutamaan...todella ahdistavaa ja voimia vievää touhua :(

krisu ja pikkumies 7vko
 
Aivan uskomaton yö... Poju nukahti klo 21 ja heräsi syömään klo 2. Nukahti takaisin ja heräsi ihan hetki sitten eli klo 7.30. On ihan jännä olo, kun on nukkunut. :D Mutta kyllä ihmisen mieli on kumma, kun heti alkaa epäillä, että toisella on joku pielessä. :ashamed:

-mervi-elina ja poju 2 ½ kk
 
mervi-elina ihanan pitkiltä unilta kuullostaa, tämä yllätti viime viikolla tuon tapaisilla unilla. pitäis vaan osata ottaa ilo irti mutta heräilin heti kun oli kolme tuntia kulunut ihmettelemään että onko jotain vinossa :LOL:

tää on alannut kakata aina viideltä, varmaan viikon jo. ja viime yönäkin sitä punnattiin tunnin verran. voi pojat.

Ajattelin kokeilla rela-tippoja, onko muut koittaneet?

:wave: minäkin joudun pitämään vetoketjullista paitaa topin päällä, just ton suihkuttelun takia.. plah.
 
mervi-elina Kuulostipa ihanalle tuo teidän yö :heart: Meillä pisin unipätkä yöllä tuntuu olevan se vajaa 4 tuntia, mutta onhan sekin jo jotain :p

ikuisuus Meillä myös poitsu viihtyisi vaan sylissä. Aamuisin on sitterissä tyytyväisenä sen aikaa, että saan syötyä ja päästettyä koirat pissalle, EHKÄ jopa pedattua sängyn :D Päivisin ja iltaisin siinä harvemmin viihtyy, joten kovin sylipainotteista meillä tämä elämä tällähetkellä on :) Tosin toissailtana olin yksin koirien kanssa lenkillä, miehen ollessa pojan kanssa kotona ja kauhulla jo odotin minkälainen huuto sieltä kuuluu kun pääsen kotio, niin siellä se poika istu tyytyväisenä sitterissä, muutama tärisevä aikuisten lelu jaloissa ja mies oli kovin innoissaan kun oli keksinyt moisen idean pitää toinen tyytyväisenä :LOL: Täytyy myöntää, ettei olisi itselle ihan heti tullut mieleen moinen :D

Mulla on ihan älytön hinku päästä jumppaamaan ja harrastamaan jotain liikuntaa ja eilen katselin noita kuntoklubeja netistä, varsinkin sellaisia missä olisi lapsiparkki :ashamed: Mä kun haluisin hyödyntää nää aamupäivät, kun poika lähinnä nukkuu (pätkittäin, mutta kuitenkin..). Löysin sitten Finnbodyn sivuille ja siellä on ihan erikseen vauva-aamut, jolloin lapsiparkki on suunnattu ihan pienille vauvoille ja äidit pääsee jumppaamaan :heart: Löysin sieltä myös äiti-vauva-jumpan, kuulostaa todella hauskalta! Vähän kyllä mietityttää olenko ihan surkea äiti jos jätän näin pienen vauvan muiden hoiviin kolmeksi vartiksi, mutta kun hinku olis kova päästä jotain tekemään :ashamed:

Voishan sitä iltasin käydä, kun mies on kotona, mutta meillä kun nuo illat menee vielä lähinnä huutaessa ja kitistessä, en usko että pystyisin rentoutumaan missään jumpassa, kun miettisin vaan koko aika, miten se mies pärjää kotona huutavan pojan kanssa :/

-Dolly ja Ilia-poika, perjantaina 8vko :heart:
 
Hei pitkästä aikaa :wave:

Pikaisesti kuulumisiamme, luen tarkemmin teidän viestit myöhemmin..

Pikkuisella on edelleen yskää, mutta kuumetta ei ole noussut. Taidetaan selvitä ihan koti oloissa moisesta taudista.Tyttö on pirteä ja hyvän tuulinen pääasiassa päivät. Öisin herää syömään kahden-neljän tunnin välein.

Esikoinen koettelee hermojani tämän tästä, kolmen vuoden uhma+vauvan tulo= helvetti välillä irti :ashamed: :xmas:

Tyttö on hymyillyt jo pari viikkoa, koettaa äänellä/jutella kun hänelle höpöttelee. Viihtyy jo melko kauan lattialla jumppaleluaan ihmetellen ja masullaankin viihtyy. Päätään kannattelee jo melko jäntevästi. Hoitopöytä on meillä wc:ssa ja siellä hän tarinoi seinälaatoille piiiiiitkiä pätkiä :D

Vaipoista oli puhetta..meillä liberot käytössä. Tähän asti 1 mutta nyt ostin jo paketin 2 kokoa.

Äh, esikoinen kutsuu...palailen taas.
 
Hei!

Liekö maitohappobakt. auttaneet, mutta eilisilta sujui rauhallisesti! Poika viihtyi jopa sitterissä itsekseen jonkun tovin. Nukahti myös sänkyyn itsekseen. Saa nähdä mitä tänään.

Nerokas idea Dollyn miehellä! :LOL: Konstit on monet..

Vaipoista, meidän vauvan pikkupyllylle käy paremmin nuo Pampersit, ainakin näissä pienemmissä versioissa. Meinaan kokeilla vielä niitä kestovaippoja, kunhan tuo pylly tuosta kasvaa.
Meillä tulee pyykkiä ihan pirusti! Juu ei riittäis "kolme kutakin vaatetta, yksi pesussa, yksi käytössä, yksi puhtaana". Lahkeesta kakkaa, vyötäröltä pissaa (täytyy kattoo että pippeli osoittaa sunnilleen alas eikä ylös vaipassa) ja suusta maitoa ja oksua! Onneksi ostin harsojakin aika reipaasti. Niinkuin joku muukin kertoi, en vaihda heti jos tulee pikku pintapuklu. Mutta jos kunnolla märäksi menee niin sit vaihtoon. Eilen vissiin vaidoin kolmesti..

Tehilla ja Eki
 
Meillä on sisällä tosi lämmintä välillä, niin vauvalla ei oo yleensä kun vaipat ja alkkarit /housut päällä. Harsoja on vauvan alla tai päällä aina tarpeen mukaan ja pyyhkeitä myös. On siis alun valtaisa pyykkimäärä kutistunut aika hyvin. Ja kirppareilta on vielä käynyt ostamassa lisää noita pikku pöksyjä, on niin käteviä sitten pestä ja nopeita silittää. :)

Mun huono äiti -olo vaan jatkuu. Tiesin etten ole mikään kotiäiti eikä musta sellasta varmaan tulekaan. Nyt kuitenkin on alkanut jo ahistaa tosi lujaa. Kaipaan vaan niiiin kovasti muita ihmisiä ja hulinaa ja vilinää. Olispa jotain järkevää tekemistä ja jännitystä elämässä. Onneksi liityin salille, niin voin alkaa siellä käymään. Pitääpä sitten heti hyödyntää niiden personal trainer, joka tekee mulle harjoitusohjelman. On ainakin hetken aikaa joku jonka kanssa puhua muusta kun vauvasta ja kotona olemisen ihanuudesta. :ashamed:

Rakastan vauvaa yli kaiken, mutta... Toivottavasti se ei luule, etten haluis olla sen kanssa (siis vauvathan osaa lukea ajatukset jne), varsinkin kun on nyt aloittanut ihme itkemisen. Pitää olla sylissä tietyn lailla koko ajan tai muuten alkaa huutaa kovaan ääneen. :| Mies kun tulee töistä niin se ehkä hetken pitää vauvalle seuraa, mut omaa aikaa saan vasta kun se nukkuu. Ottaa päähän kun se ei voi sen enempää osallistua. Eipä sitä kotonakaan kyllä paljoa näe, kun pitää urheilla ja sosialisoida. Huoh. Tuntuu niin tyhmältä olla yksin, vaikka on parisuhteessa. Yksinäisyys olisi eri asia, jos olisi sinkku, silloin ei odottaisi toisen osallistuvan tai olevan edes kiinnostunut esim. miten päivä mennyt. :(

Onpa kiva synkistellä ja valittaa aina vaan omaa napaa... PIkkuinen nukkuu ja saan aikaa keskittyä hetkeksi opiskeluihin. Kunhan herää ja on ruokailtu niin lähdetään taas pitkälle kävelylle tutustumaan uuteen kotipaikkaan! :D

Aurinkoista päivän jatkoa :heart:

Jadel & Jamppa kohta 5 vk
 
Jadel :hug: Älä sinä kuule koe mitään huonoa omaatuntoa noista fiiliksistä, ne kun on varmasti varsin monelle tuttuja! Mä olen ainakin semmonen kyläluuta nykyään, että harvemmin me pojan kanssa koko päivää kotona ollaan :D Mulla kun alkaa kaatua seinät päälle jos en pääse välillä pois täältä.. Me suunniteltiin kavereiden kanssa yhteistä mökkiviikonloppua toukokuulle ja tää mamma todellakin ajatteli lähteä ilman poikaa. Ehken koko viikonlopuksi, vaikka vaan yhdeksi päiväksi/illaksi, enkä todellakaan meinaa potea huonoa omaatuntoa siitä, että jätän pojan jonkun muun hoiviin! Joten älä suotta sinäkään ;)

Saanko Jadel vielä udella mille salille liityit?
Mä jätin yhteydenottopyynnön Flamingon Finnbodylle, hinku on kova päästä liikkumaan ja siellä tosiaan on tuo lapsiparkki, jolloin voisin hyödyntää näitä aamupäiviä ;)

Vielä tuosta miehen osallistumisesta, eipä meilläkään mies töistä tullessaan hirveesti aikaa vauvan kanssa vietä, hetken saattaa seurustella ja sitten menee tekemään omia juttujaan.. Mä sitten vaan lykkään vauvan sille, kun on tarve saada hetki omaa aikaa, mutta ei puhettakaan että mä saisin iltasin mitään montaa tuntia viettää ittekseni, kyllä se on oma aika kortilla :/ Onneks vauvan tuoreet isovanhemmat (mun puolelta) on niin rakastuneita poikaan, että ovat sanoneet katsovansa poikaa koska vaan jotta pääsen tekemään omia juttujani :heart: Ja mä meinaan kyllä hyödyntää tätä "etua" sillä en näe siinä mitään väärää, että äiditkin tarvii joskus vähän hengähdystaukoa jotta jaksaa taas..

:hug: siis kaikille mammoille ja niille pikkusillekkin :heart:
 
Jadel ja Dolly täällä yksi mamma, jolla myös ihan samanlaisia mietteitä! Mä en ole vauvan syntymän jälkee päässyt vielä kertaakaan yksin minnekään (lukuunottamatta yhtä kertaa ruokakaupassa), ja alkaa pikkuhiljaa pää hajota. Nyt on maitoa pumpattuna pakkasessa ja oon kyllä miehelle ilmoittanut, että mä alan käydä pikkuhiljaa omilla menoillani ja se saa katsoa tyttöä. Välillä mullakin on sellanen tunne, että oonko ihan huono äiti, kun mietin, milloin tytön voi ekan kerran jättää yökylään tai muutamaksi tunniksi hoitoon esim. just isovanhemmille. Olen aina ollut meneväistä sorttia, eikä tämä äitiys sitä ole lainkaan muuttanut. Ollaan tytön kanssa kovasti kyläilty ja pyydetty ihmisiä tänne kylään, ja viikonloputkin menee pitkälti kyläillessä, että pääsee vähän ihmisten ilmoille. Hulluksi tulisin, jos kotona nököttäisin tytön kanssa kaksin kaiket päivät. Eli yritetään olla potematta huonoa omatuntoa, nää tunteet on varmasti ihan normaaleja, eikä vähennä yhtään rakkautta lapseen. :heart:

Jadel herranjestas silitätkö sä vauvan vaatteet?! :eek: Nostan hattua. :D

Täällä tais olla ainakin muutama muukin pk-seudulta tai läheltä? Pitäiskö tässä keväällä treffata joku kerta, kun siitä ennen vauvojen syntymää silloin puheltiin?

Meillä on neuvola yhdeltä, tuun illemmalla kertomaan kuulumisia kun mennään kyläilemään neuvolasta suoraan. Saa nähdä, kuinka paljon on tyttö kasvanut. :) Tyttö heräsi kahdeksalta ja on valvonut siitä saakka, mietin tässä, että miten itse pääsisin suihkuun ennen neuvolareissua.

ikuisuus ja tyttö pian 5vko
 
mervi-elina Hienoa että teilla on hyvin nukuttu! =) ja tosiaan ihmisen mieli on todella outo ku heti alkaa epäilemään onko kaikki varmasti hyvin. Meillä tyttö teki viimeviikolla temput nukahti n. 21.30 ja heräsin aamulla 5.30 ku paita oli märkä, eipä ollut neiti herännyt syömään. Säikähdin ja katoin onko edes elossa, siinä se tuhisi ja heräili sitten syömään =)

muuten meillä on aika lailla sellainen rytmi et tyttö menee klo 22 nukkumaan herää 2.30 syömään 4.30 syömään ja 8 aikaan sit noustaanki ylös.

matami-mimmi
Täällä myös puskee esikoisella toi uhma pahemman kerran päälle, tai sitä nyt on ollut jo reilu vuoden havaittavissa, mut nyt tosiaan välillä helvetti irti :headwall:
keinot on vähissä..


muuten menee loistavasti, mies mukana täysillä =) edellispäivä kävin shoppaamassakin pari tuntia.
tyttö on tyytyväinen, jos itkee niin itkee masuaan mikä vaivaa välillä.

röyhtäytyksestä
mä en saa tota vauvaa röyhtäytettyä ku vahingossa.. :( onko ideoita missä asennossa se tulis parhaiten?

nemu ja Neea 3vko
 
Ikuisuus kun sanoi että hulluksi tulisi jos kotona pitäisi aina nököttää, mä olen jo hullu... ONNEKSI mua ei ahdista tämä kotona olo. Tottakai haaveilen kupungilla käymisestä tms., muttei ahdista. Mulla kun ei täällä asu kavereita lähimailla, niin olen tottunut "puhelinneuvotteluihin". Kesällä kyllä lähdetään pojan kanssa retkeilemään!!

Kehun nyt vähän.. Mun ihana mies ottaa pojan hoitoonsa kun tulee töistä, minä vaan imettelen. Ja ruoat laittaa siinä sivussa. (tiedän, olen hemmoteltu :ashamed: ). Naapurin emäntä kävi kylässä yksi ilta ja ihmetteli kun meidän mies keitti kaffet ja kattoi pöydän vauva kainalossa, että on sulla mies! No tiedostan kyllä ettei tuollaisia ole joka oksalla, ja arvostan ja yritän myös häntä huomioida. Kovasti on rakastunut vauvaamme myös hän.

Mua nyt ahdistaa kun miehen teini tytär muutti meille asumaan. Siinä minulle, ikisinkulle, sopeutumista kun kerralla sain 2 lasta; vauvan ja teiniagstisen tytön..

Nemu me röystäytellään ihan perinteisesti, pitämällä vauvaa tossa olalla. Välillä röyhtäisee, välillä ei.

Ristiäiset, 4.4. on juhlat, pienet sellaiset. Ihan tässä havahduin kun yksi kummi soitti ja kysyi onko pukukoodia tai teemaa. Tänään soitti anoppi (joka ystävällisesti laittaa syömiset, kokki kun on) että mikä on värimaailma, ninkuin lautasliinoissa, kukissa jne. Mä vaan että TÄ? En ole uhrannut pienintäkään ajatusta koko juhlille. Jotenkin ei jaksa. Täytyy yrittää innostua, onhan se meidän pienen miehen eka juhla!!
 
Minä ainakin olen pk-seudulta. Olisi mukava kyllä jossain vaiheessa tavata, niin olisi jotain tekemistä päivään. Ei vielä varsinaisesti ahdista kotona olo, mutta kun olen tottunut tosi kiireisiin päiviin, niin onhan tämä outoa. Ei juurikaan ole kavereitakaan täälläpäin, ja ne vähätkin on päivät töissä.

Neuvolalääkärissä käytiin tänään. Poju sai rotavirusrokotteen, ja nyt jännitän tuleeko siitä jotain oireita. Pituus nyt 6 viikon iässä on 54,5cm ja paino 4 570g. 550g oli tullut 10 päivässä lisää ja rintamaidolla mennään. Turhaan taisin pelätä, että imetys ei onnistu, kun meidän suvussa ei varsinaisesti lypsykarjaa ole naiset olleet.

tehilla Ihana mies sulla! Mulla on täällä samanlainen. Jotain hyötyä ilmeisesti siitä, että saatiin vauva vähän kypsemmässä iässä, kun mies on nyt niin hulluna siihen ja haluaa viettää kaiket illat töiden jälkeen vauva sylissä. Ei kuulemma töissä malttaisi olla ollenkaan.

Meillä on ristiäiset ensi sunnuntaina. Mummot on luvanneet laittaa tarjoilun, joten me vain mennään paikalle. Vähän jännittää, miten poju jaksaa lähes tunnin seremonian kirkossa. Onneksi on varsin rauhallinen tapaus.
 
Nemu röyhtäyttämisen aloitan yleensä olkapäällä. Jos röyhtäystä ei kuuluu, laitan vatsalleen polvelle. Ja sitten jos joskus on tosi tiukassa, laitan ensin selälleen ja siitä olkapäälle. :p Konstit on monet! :LOL:

Meillä vauveli katselee neuvolasta saatua keltaista kasvokuvaa, ulos ikkunasta, joitakin leluja (värikästä lintua, keltaista kirahvia), hoitopöydällä olevaa nallea... Eilen huomasi sisarusten koristelemat pajunoksat. =) Yksi suosituin katselukohde on äiti tai isi syömässä. Pieni katsoo ihan silmät suurina, kun syödään. Alkaa toisella kädet meneen suuhun, kun seuraa meidän syömistä.

Meillä on ristiäiset 28.3. Miehen täti ja minun äiti tekee tarjottavat. Hiukan jännittää, että iskeekö nälkä kesken seremonian. :xmas: :heart:

Minun mies on nyt joka ilta ottanut pojun hoiviinsa sen ainoan tunnin ajaksi, kun vetäydyn kotona eri huoneeseen ja zumpaan tai kuntopyöräilen. Ja mies on kyllä aika ennakkoluuloton vauvan kanssa. Ei hätkähdä itkua, tms.
 
1kk neuvolassa käyty tänään, vaikka huomenna tytölle tuleekin jo 5vkoa ikää. Mitat oli 4225g (3205g), 51,9cm (47cm), py 37cm (34,5cm). Että hyvin on tyttö kasvanut ja kerännyt painoa ja pituutta. Ei ihme, että alkaa ekat vaatteet käymään jo pieniksi. :) Tyttö onnistui myös tekemään neuvolassa niin hienot kakat, että oli kakkaa terveydenhoitajan vaatteilla, mun vaatteilla, kankaisella tuolilla ja pitkin lattioita. :D Oli tarkoitus mennä suoraan neuvolasta kyläilemään, mutta piti tulla vaihtamaan paita, kun ei viitsinyt kakkaisessa paidassa mennä. Onneksi koti oli matkanvarrella, mutta opinpahan ottamaan tällaisia tilanteita ajatellen itsellenikin vaihtovaatteita.

Miten teidän vauvat viihtyvät mahallaan? Meidän tyttö ei tykkää yhtään olla mahallaan ja jos lattiallekin mahalleen laittaa, niin itku siitä tulee. Ei kyllä viihdy lattialla oikein edes selälleen. Pitäisi varmaan yrittää opettaa, että oppisi sitten joskus myös kääntyilemään ja muita tärkeitä taitoja.

Meillä mies osallistuu arkeen ihan mukavasti. Kylvetykset on kokonaan miehen harteilla, niin on tytöllä ja miehellä joku oma yhteinen juttu, ja kotona ollessa vaihdetaan vaippaa vuorotellen. Viikonloppuisin mies öisinkin rauhoittelee tyttöä, muuten olen ottanut yöt harvoja poikkeuksia lukuunottamatta omalle vastuulleni, että mies jaksaa käydä töissä. Ruokaa mies laittaa enemmän kuin minä, minä hoidan muuten kotia enemmän, jos päivisin ehdin. Mulla on kyllä tapana siivota silloin kun sellaisen ajatuksen päähäni saan ja aikaa on, enkä paljoa odottele, että mies tulee kotiin avuksi.

Meillä tyttö katselee ihmisten kasvoja, ikkunasta ulos ja erilaisia valoja mieluiten. Todella tarkkaavaisesti silmillään tapittaa. Neuvolasta saatu hymynaama-juliste ei oikein kiinnosta. Televisiota myös mielellään katselee, kun värit ja valot vaihtuvat jatkuvasti.

Röyhtäytän tytön nostamalla olalle, useimmiten röytäisee mutta aina ei. Etenkin tuttipullosta syömisen jälkeen tulee mahtavat röyhtäisyt. Öisin en jaksa röyhtäyttää, ja monesti syötän niin puoliunessa, etten ehkä muistaisikaan. :ashamed:

tehilla melkoinen elämänmuutos kyllä saada kaksi lasta kerralla. Onneksi sulla on noin ihana mies apuna, ja kyllä tuollaista miestä saa kehua ihan luvan kanssa. :)

Ollaan miehen kanssa huomattu, että tyttö rauhoittuu todella hyvin musiikkiin, oikeastaan riippumatta siitä, mitä musiikkia soitetaan. Eilen tyttö huusi kurkku suorana, enkä saanut sitä mitenkään loppumaan. Mies otti tytön syliin ja laittoi musiikkia soimaan, heti kun musiikki oli alkanut kunnolla, tyttö hiljeni ja näytti siltä, että kuuntelee todella keskittyneesti. Nukahti sitten miehen syliin. Ja tällaisia tilanteita on ollut monesti aiemminkin. Meillä on kyllä kuunneltu paljon musiikkia ja raskausaikanakin kävin paljon keikoilla ja kuuntelin kotona musiikkia, että olisikohan sillä vaikutusta?

Voisi tuolla kerhon puolella ja täällä jossain vaiheessa pohtia jotain tapaamishommia pk-seutulaisten kanssa, jos löytyisi enemmänkin innokkaita. Päivisin kun tosiaan suurin osa kavereista on töissä ja täällä ei ole muuta kuin aikaa.

Ikuisuus ja tyttö 5vkoa :heart:
 
Kiitos röyhtäisy kertomuksista Olen kaikki kokeillut, eikä sitä röyhyä tuu ku harvoin silloin jos on vatsallaan vatsaani vasten.. Olkapäällä ei ole ikinä röyhtäissy vaikka kuinka yrittää..

Sit tota pulauttelun määrää olen kauhistellut.. esikoinen kerran puklasi niin isot satsit mitä tää pulauttelee melkein joka kerta hiukan aikaa syötöstä.. joskus voi olla tuntikin syömisestä ja silti tulee isoja pukluja, johtuneekohan röyhtäisemättömyydestä.?

löysin muuten ihanan mekon+boleron+kengät tänään tytölle ristiäisiin :heart:
 
Mulla taalla vahan eri ongelmat kuin monilla. Eli en nae/saa hoitaa vauvaa tarpeeksi. Meille naet muutti jo 3 viikkoa sitten miehen aiti ja isa. En tieda kuinka kauan ovat. He asuvat meidan makkarissa ja me olohuoneessa kun on vain tallainen pieni kaksio. Suht hyvin mennyt, mutta muutaman kerran on tullut mulla ja miehella sanomista. Meikalaista kun pakkaa valilla toi anopin vouhotus arsyttamaan. Huoh... No positiivisena puolena se, etta saan kylla menna niin paljon kuin haluan. Eli kayn italiantunneilla ja shoppailemassa ilman huonoa omaatuntoa.Juu ja anoppi tekee ruoan kaksi kertaa paivassa :) Italialaista sellaista. Etta kiloja pukkaa...

Ristiaisiin minakin loysin ihanan mekon H&Mlta. Sellainen ruusukuvioinen. Siihen viela ostin samasta paikasta bodyn pitsikauluksella ja kivan virkatun nakoisen villatakin. Kaikki yhteensa alle 30e. Ollut aika vaikeaa loytaa mitaan kivaa mekkoa noin pienelle. Ainakin taalla Tampereella.

Meidan tytto katselee aika tavalla samoja kuin Ikuisuudenkin vauveli. Valot ihan ykkos juttu.

Mies osallistuu kaikkeen muuhun paitsi kakkavaipan vaihtoon. Ennen anopin tuloa myos laittoi ruoat. Eli ihana on :)
 
Vielä noista miehistä. Mä tavallaan ymmärrän mieheni suhtautumisen vauvaan, kun ei se näe arkisin muuta kun huutavan ja kiukkuavan pojan :/ Päivisin kun poika on hyvällä tuulella (jos silloinkaan..) on mies töissä ja ainoastaan minä saan todistaa hymyjä ja naurun alkuja. Toissapäivänä mies itsekkin sanoi, että aina kun hän tulee töistä kotiin on vauvalla huono olla, ei tunnu kivalta ja hän niin odottaa, kun nämä ensikuukaudet on ohi josko vauvasta näkisi muutakin kun huudosta punaiset kitarisat :/

Meillä kyllä sitten taas mies hoitaa iltasin ruoan laiton aina, mun ei tarvitse puuttua siihen. Laittaa mulle myös aina kaikki lautaselle valmiiksi, jotta mun ei tarvi kun kävellä valmiiseen pöytään :heart:

Eilen käytiin pojan kanssa Messukeskuksessa OmaKoti-, OmaMökki- ja OmaPiha-messuilla, kivasti meni, tosi paljon oli muitakin äitejä lastensa kanssa liikkeellä :) Illalla käytiin vielä vaunulenkillä jonka jälkeen taas huudettiin muutama tunti putkeen :ashamed: Ja taas poika rauhottui vasta kun sai tissin suuhun.. Mä olen yrittänyt vähentää tota tissin antamista, varsinkin kun toisesta tissistä ei enää edes tule mitään ja toisesta saattaa saada kerran päivässä jotain, mutta silti poika tahtoo vain imeä! Mua pelottaa lähinnä se, että pystynkö mä ikuna lähtemään illaks mihinkään jos tuo ei rauhotu muutakun tissille.. :/
 

Yhteistyössä