Helmivauvat 2009 ~toukokuussa~

Juuri kun pääsin mainostamasta meidän hyviä yöunia työtovereille, niin enkös heräillyt varmaan tunnin välein. :kieh: En oikein tiedä, mikä on kun poitsu on levoton. Maitoa tulis kyllä, mutta poika ei kuitenkaan rauhoitu kunnolla syömään vaan heiluu tissillä ja kitisee. Mutta sen jälkeen kun nousin ylös, se on nukkunut inahtamatta. :eek:

Millipil: Voimia! Osaan siltä osin asennoitua tilanteeseesi, että jos nyt tulisin raskaaksi, päätyisin samaan ratkaisuun kuin sinä.

Vaunuissa: On ollut ihan vaan yksi sisävaatekerta ja sit makuupussia/koppaa kiinni tarpeen mukaan. Joo ja myssy. Automatkoilla on ollut tuollainen vähän paksumpi plyyshihaalari.

Jaa, jokohan se suklaakakku olis paistunut, niin voisi kahvit keittää. :p

Kössi ja poikanen
 
Glow
kössi! menitkin mainitsee suklaakakun :p mä olen miettiny päänipuhki et mitä tänään tekis! tekis vaan melkeen mieli laiskotella....ja syödä....
esikoinen lähti mummille päiväks ja mies on töissä ja töiden jälkee lähtee reissuun ja tulee vasta yöllä kotii :/

voisin lähtee kaupungille mutta voisin myös laiskotella kotona :xmas: ja ressata kokoajan sitä talo asiaa!!! tää on nyt niin raastavan jännittävää kun oikeesti eilen löydettiin talo jossa on kaikki kohdallaan!
 
Lenkki tehty ja poju nukkuu toistaiseksi, nyt koisannut 50min. Jotenkin hirveen nihkee ilma, ihanku ukkosta ilmassa..

Imuri huutelis tuolla siivouskomerossa mut nyt ei vaan jaksa...

Sain syötyy rauhassa ja nyt pihautan sumpit. Söin muuten eka kertaa tänä vuonna uusia pottuja, nam!

Glowlle kärsivällisyyttä taloasiaan, polttelee polttelee.. Toivottavasti saatte oman myytyä ja ostettua sen unelmatalon :)
 
Jipii kotiäidin lakisääteinen kahvitauko, tänään molemmat lapset samaan aikaan unilla


Millipil
tsemppiä :hug:

Toivottavast Glow ja perhe pääsee unelmataloon B)

Nyt facebookkiin ja aivot narikkaan :saint:
 
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1422113#m15979869

kesäkuun pino on avattu. siirtykää sit kun siltä tuntuu,mut avasin jo,koska en tiedä missä vaiheessa pääsen palstalle seuraavan kerran. päivitän sitten....

labello ja jasmi 3kk+
 
pur
GLOW minkälaine talo ja mistäpäin ootte katellu. Mua kiinnostaa nykyään ihmisten taslo asiat kun nyt ollaan ite päästy asettuu omaamme. Se on niin jännää (mulla ainaki oli) talon ettiminen tarjousten jättäminen yms. Ja sese vast jännää onki se kotiutuminen...AH. Onnee etsintöihin ja kauppoihin

Täällä taas ei tytölle mikään muu hyvä ku äitin olkapää. Sain se nukkuu rattaisiin ja vaikkuttiu aika sikeeseen menevän ni eikö heti ku sain kädet iskettyy kyynärpäitämyöten multaan, et just kerkjeisin ennen sadetta vcikat istutukset kasvimaallwe laittaa ni koira alko huutaa ja tyttö perään :kieh: . Noh onnelks o ite saanu täs vähö levätä ni tällä jaksaa taas pari vko ;) tätä. Annoin muuten tosaamupäiväl ekan satsin perunaa josko tää tästä alkais helpottaa.
 
Millipil... päädyt ratkaisuun mihin hyvänsä niin tsemppiä! Se on teidän asia eikä muille kuulu. Ja syyllisyyttä älä ota niskoillesi - parempi niin, jos et jaksaisi lapsista huolehtia. Tää siis vaan mun kanta...

Mullakin kahvitauko, mut jotta ei ois asiat liian hyvin.... pitää heijata koko ajan et pysyy unessa tuo jannu |O Mut ratkaisin asian ottamalla kahvit, keksit ja koneen terassille :xmas: Kolme kovaa Koota! :LOL:

Se yö, oli ainut laatuaan. Muistelen kaiholla, sillä olemme palanneet entiseen rytmiin...mikälie häiriö pojalla, kun niin hyvi nukku. Tänäänki oli joku tilapäishäiriö ku heräs aamulla hymyillen... :eek: Oli kumma nousta sängystä ku ei ollut kitinää :LOL:

Vaunuvaatetus: Mä puen aina liikaa. Nyt on sitte body ja housut vaan, sekä myssy puuvillainen. Ja ihan lämpimän tuntuinen poika... mut kun sitä pitää olla hysteerinen, kun toisaalta etten usko että on näin lämmin "ku ei vielä oo kesä" mun mittarilla...

Lentis
: Hyvä jos valoa näkyvissä. Musta on alkanut tuntuu ettei ois mullekaa pahitteeks ihan vaan käydä jossai huutamassa näitä tuntemuksia. Tänää ku tuo kilju koko alku vaunulenkin niin mä vaan ajoin vaunuilla pois ihmisten ilmoilta ja karjuin. :ashamed: Mut helpotti pirusti! :snotty: Sit taas uudella asenteella etiäpäin... :saint: Mut noista muista järjestelyistä: nukuta vaan Gretaa vieressä jos siltä tuntuu. Ehtii näihin totuttamisiin myöhemminki vaikuttaa. Mua on helpottanut kun oon todennut, etten ota enää stressiä siitä, jos joku on eri mieltä tai ylipäätänsä sanoo, ettei noin kannata tehdä. Mä teen niinku tahdon :D Ja kukaan muu ei voi tietää missä mun jaksamisen raja menee, joten mä teen kaiken niin hyvin kun itse jaksan ja pystyn.

Glow: Ihanaa, ymmärrän sun häkärän...toivottavasti onnistaa nyt sen toisen tarjouksen kanssa. Mä olin viime kesänä niin kiirus kiirus tän rivaripätkän kanssa, vaikka tää on monelle ihan normi, niin a vot et oon viihtynyt hienosti! Ja koti on mulle tärkein paikka, siihen tykkään panostaa kaikessa mielessä, joten oon valmis vähän tinkimään muusta, et saan asua just tässä :D Varsinki sitte ku jää kotihoidontuelle.... :| Puistattaa ajatus. Mut koitetaan pärjätä, haluisin niin olla kotona...

Niin siis kotona olemisesta... Mä oon sillai vähän itsekäs...kun oon ajatellut sen niin, etten oo vielä kauheesti pystynyt nauttimaan vauva-arjesta, niin haluaisin olla niin pitkään, et voisin sit nauttia, jos tää helpottais... onko ihan tyhmä ajatus? :ashamed: Kun tää saattaa olla tosiaan meidän ainokainen.

Ja siitä tuohon ainokaiseen liittyen: Mä näin unta että mulla oli kohtutulehdus ja lopulta ei ollut muuta vaihtoehtoo kun poistaa koko kohtu. :eek: Aika hurja. Mut tää tosiaan johtuu varmaan osaksi siitä, että mulla on ruvennu tulee järkkyjä alavatsakipuja imettäessä toisinaan. Pitäis varmaa soittaa lekurille ku sais aikaiseks. Onko muilla tuommoista ??

Kumma homma...aina kun istun tässä terassilla päivystämässä, vauvaa ei tarvi heijata kertaakaan, ja kun siirryn sisälle niin taas ralli alkaa...aistiikohan se, et mä oon tässä? En tiiä....outoa silti.

Mutta nyt kanssa FB:n pauloihin ja aivot narikkaan, eli Annoa kompaten! :wave:

Ellamaaria ja yhden yön ihme :D
 
Neiti on ruvennut sitten oikein urakalla yrittään ylöspäin,äsken oli vaunuissa pötköttelemässä ja aivan nosti päätään siellä.Ja on jo jonku aikaa tehny sitterissä sitä et yrittää koko ajan sieltäkin ylöspäin.Ja meillähän ei olla vielä käännyttykkään niin tänään onki sit koko ajan menossa kyljelleen,että varmaan kohta pyörähtää mahalleen :D

EllaMaaria:mulle iski eilen kans ihan älytön vatsakipu yhtäkkiä,tuntu et vihlo ja hyvä ku käveleen pääsi :eek: meni kyl nopeesti ohi mutta sattu ihan sikana!

Mä lähden laittaan tota typyä nukkumaan :wave:

 
Rosinante ei se tasainen tuulettimen hurina välttämättä häiritse, kantsii koittaa, jos ei muuten unista mitään tule. :) Meillä on joka yö makkarissa semmoinen aktiivihiilisuodatinilmanpuhdistin (what ever :D). Mutta ei tuo tasainen hurina ole pal häirinny.

Viime yönä oli sit taas megayöunet. :D Neiti meni nukkumaan iltakuudelta, heräsi kymmeltä, jatkoi unia yhdeltätoista ja heräsi taas aamukuudelta. Sit mentiin vielä takas koisimaan ja herättiin puoli kymmenen. ...mutta mammasta tuntuu, että on ny nukkun liikaa tai jotain, kun aina vaan väsyttää. :xmas: Lenkilläkin kävin, mutta...

Tai sit se johtuu siitä, et meilläkin pitäs alkaa siivota ja pestä pyykkiä, mut ei nappasis ei sit yhtään. B)
 
Glow
Mun on nykyään pakko nukkuu iltapäivällä vauvankanssa tai muuten nukahdan pystyyn tai sit oon tosi kiukkunen. Nukuin äsken tunnin, poju nukahti ihmeen helposti ja jatko uniaan ku mä heräsin. kop kop vaan....

Yrittääkö teidän vauvat ISTUA? Meillä kun pitää loivassa istuma asennossa sylissä niin Onni yrittää ihan väkisin nousta istumaan kunnolla!
Tuossa aiemmin tänään laitoin kantoliinaan kasvot eteenpäin hänet ja kylläpä vauvaa nauratti :D oli ihan onnessaan, etenki peilin edessä, heh, voi pientä.

Mua pelottaa että joku ihmeen masennus on nurkalla tulossa. Olen niin itkuherkkis tänäänki että :/ jotenki otan niiin raskaasti taas kaiken. ja suren etukäteen asioita mille en oikein voi mitään.... Mies käväs kotona ja äsken lähti. Niinki pikku juttu kun "jos tulee ukkonen" ärsyttää valmiiksi, koska esikoinen pelkää sitä ja koira vielä enemmin ja tääl on helvetinmoinen härdelli ukonilmalla. GREAT! Mä ilmeisesti puran koiraan pahaa oloani olemalla sille töykeä :ashamed: :attn:

mitähän ilosta keksis?!

tein muuten pika suklaakakun, mut siitä tuli kuiva :headwall:
 
Ihanaa ihanaa, sain nukkua muutaman tunnin ilman häiriötekijöitä, piristi kummasti. Nyt olis sit jatkettava pakkaamista :/

millipil :hug: toimisin samoin, mulle ei kiitos nyt yhtään lasta vielä lisää, katsotaan muutaman vuoden päästä.

Alavatska kivuista tulikin mieleen, onko muilla tuntemuksia alavatsassa kuin vauva potkisi? Tuntuu kuin joku siellä olisi ja potkisi :D heh, tuskimpa sentaan :whistle:

Toivottavasti Glow saa unelma talon. :heart:

nyt taas pakkailemaan! :)

Jospi
 
Me käväistiin siellä neuvolassa nyt ja kaikki oli hyvin! Nuutti on kasvanut ihan hyvin, nyt 4 kk iässä 65,2 cm ja painoa 7350g. Päänympärys oli myös ok, nyt 43,7 cm. Koko ajanhan tuo päänympärys on pysynyt niissä käyrien mitoissa, mutta se mistä siellä neuvolassa oltiin huolissaan, oli tuo kasvu varsinaisesti. Mentiin siis keskikäyrältä yläkäyrälle parissa kuukaudessa ja se ei välttis ole normaalia. Mutta nyt siis on asettunut sinne omalle käyrälleen eikä ole pelkoa, että siellä päässä olisi jotain ylimääräistä. Ah ihanaa, mikä helpotuksen tunne nyt on ollut!!

Rosinante, tuosta kenotuksesta siellä myös kyselin ja tosiaan ei lääkäri siihen oikein mitään kommentoinut, kun tuo nykyisin jo aika hyvin pitää päätänsä suorassa. Eli se vaan korjaantui sillä, että alettiin kantaa vauvaa erilaisissa asennoissa ja lattiallekin laitettiin erilailla leluja ympärille jne. Mikäs teillä on tällä hetkellä tilanne?

Glow: Meillä vauva yrittää jatkuvasti istumaan ja mitkään pienen vauvan asennot ei enää kelpaa. Eli mielellään sylissä seisovassa asennossa tai istuen. Sitterissäkin kun makoilee, niin sieltä punkee väkisinkin päänsä ja hartiansa ylös tyyliin "minähän en makoile vaan minä istun" :D
 
EllaMaaria oisko ihan vain supistelukipuja tms... Siis imetyksenhän kuuluukin aiheuttaa kohdun supistelua, jotta voisko olla vielä semmosta? :)

Meillä ei meinaa tänään päikät onnistua. Heräilee ihan koko ajan, mutta on puoliunessa kuitenkin. Jotta oon sitten varmaan 20 kertaa juossu hyssäämässä vaunuja.. Oisko tuo järkky tuuli, mikä tuolla on.
 
Hienoa Niisku että kaikki hyvin! Täällä kanssa kenotus jo hiukan vähentynyt, samoilla konsteilla kun teilläkin. Mainitsen asiasta kuitenkin vielä ens viikon neuvolassa..

Ylöspäin punnerretaan täälläkin.

Nyt nukuttamaan pikkumiestä.
 
Miten multa oli menny millilip:in tilanne täysin ohi! :eek: Voimia sinne kovasti. Varmasti vaikea tilanne... :hug:

Glow: Meillä ängetään kans jatkuvasti istuma-asentoon. :D

Käytiin tosiaan siellä lastenpolilla tänään. Syy miksi sinne jouduttiin oli just tuo pojan pieni koko ja sitten se, kun pojan silmät ja nenä oli jotenkin "erikoiset" kun syntyi... Toinen silmä siis oli turvoksissa ja nenä "litussa". En muista kirjoitinko asiasta silloin tänne (?). Jokatapauksessa lääkäri sanoi, että halusivat varmistaa ettei kyseessä ole mikään syndrooma!! :eek:

No, syndroomasta ei onneksi ole kyse, Juuso on terve pieni mies. :heart: Painoa oli 5190g, pituutta 61,2cm ja pipo 40,5cm. Paino on tosiaan alakantissa, vaikka pituutta on tullut monta senttiä lisää. Lääkäri epäili sen johtuvan siitä, kun poika tosiaan on vilkas ja liikkuvainen niin kuluttaa sitten enemmän mitä syö. Lääkäri oli kans ihmeissään, kun kerroin että poika kääntyi ekan kerran massulleen 2½ kk:n iässä. Moro- ja askellusrefleksit oli jo kadonneet. Juuso kannattelee päätään erinomaisesti ja, kun käsistä nostaa niin pää tulee hienosti mukana. Jämäkästi jo tukee jaloilla. Esineeseen ei vielä kunnolla tartuta. Lääkärin mukaan Juuso on kehittynyt normaalia aikaisemmin noissa taidoissaan. =) Äidin supermies! Lääkäri epäili, että pian voi hampaita tulla, kun Juuso kuolaa niin kovin ja AINA on nyrkki suussa.

Koska Juusolla tuo paino tosiaan ei kovin hyvin nouse niin ohjeeksi saatiin, että joka kerta, kun sosetta syötetään niin annetaan 1tl rypsiöljyä siinä soseen seassa. En älynny kysyä, että pitääkö sitä sekoittaa marja/hedelmäsoseisiin kans, mut kasvissoseisiin ainakin. Seurontoja ei tuonne lastenpolille annettu, koska Juuso on siis täysin kunnossa, joten neuvolassa jatketaan.

Hoitaja ihastui täysin Juusoon, kehui söpöksi pikku-hurmuriksi... Ja Juuso tietenkin söpöili kunnolla sille... Hymyili oikein leveästi kokoajan ja hihkui. :D

Tinttu & Juuso 4kk+
 
Kärppis: Siis vieläkö voi olla noita jälkisupistuksia? Ku mulla ei ollut niitä ollenkaan ja nyt vasta tullut nuo alavatsakivut... taitavat muutenki olla hiukka harvinaisia ensisynnyttäjällä...? Mut täytynee kuulostella, mullahan oli pientä tulehdusta muutenki...

Tinttu:
Hyvä et kaikki ok...

jahas, pitääki mennä...
 
EllaMaaria en tiiä, voiko vieläkin niitä tulla... Mutta sinänsä ensisynnyttäjällä niitä kyllä voi olla. Tai ainakin mua silloin niillä siunattiin. :p Mut toisaalta tältä palstalta taas lukenu, että joillakin ainakin jos on uudestaan raskaaksi tullut, imetys on aiheuttanut supistuksia. ..vähän eri juttu kyllä. Mut joo, varsinkin, jos on tulehdustaustaa, käväse ihmeessä lekurin mielipidettä kysymässä. :)
 

Yhteistyössä