Helmivauvat 2009 ~Tammikuussa 2010~

pur
Minkälaista HAMMASTAHNAA tahnaa käytätte pikkusilla? Kun mulla on jääny lapsuudesta muisto kun naapurin likka oli joku 4-5v ja ihan mustat hampaat, oli aika raju näky. Ja sit kun tyttö maistelee kaikenlaista suklaasta lähtien ni mua kyl mietityttää et jotain kai pitäs tahnaa käyttää. Mut Mies kieltäytyy käyttämästä vauvalle jos ei sit oo jotai fluoritonta kun hänen mukaansa hammaslääkäri sanoo että fuoliri on (ja onkin )hampaille hyväks et voi jättää vaik suuhun ja sit lääkäri sanoo et ei sais joutua elimistöön ollenkaan :| . Niin mä vaan täällä mökissä taas jumissa mietin et mitähän te muut mahatte käyttää, et oisko jotain ehdotuksia.
 
pur
NANADA Pottailusta ei viel niin paljoo kokemuksia mut tosta räpläämisestä. Kyllä täälläkin tyttö aina ilkosissallaan räplää ihan yhtälailla pimpsaa ku napaa ja polviaki. En mä siitä mitenkään huolissaan oo oluu, oon aatellu et tyttö nyt löytää ittensä taas ja seuraavan kerran kai se siinä neljän hujaloiööa alkaa taas toi ropeltaminen ja ihmettely.

Jospu Kiitos pinosta taas! :flower:
 
Meilläkin on löydetty sukukalleudet :LOL:

Meillä on Pur sellast Oral B Stages hampitahnaa. Ne arvot pitää olla 500... Löytyy tahnoja jois jopa 1000.. Tuossa on just se 500.

Kaapsulla on ny sellanen ÄITI vaihe, lahkeessa heti kii ku jotaki koitan tehjä.. Ja jos poistun huoneest ja huomaa ni huutelee perään :headwall: Ei niin kiva. Isäntä sanoski, ettei kadehdi kyl yhtää... Vaikka taitaa silti vähä kadehtia :LOL: Vessan oven takana huutaa myös.

Mä saan kans hepulit krapulois makaamisesta, joten meillä on nyt oltu selvinpäin.... Hellapoliisi!

Kävin taas ihailee ystävän kaksosia. :heart: 8vko vieläki ovat sellasii pikkupikkuvauvoi Kaapsu näytti isolle pojalle niiden rinnalla. :D Heil valvotaan........ Vuoronperään vatsojaan huutelevat. Yöunet on siinä perheessä tosi vähis. Ystävä sanoi et jos itekseen yöl herää ilman miestä ni menee 3 tuntia hommailles..... :headwall: Ja syövät siis kuitenkin pariin otteeseen yöaikaan viel. He siis nousevat molemmat, että saavat ees hiuka yöunta. Mies sit töihin muutamal katkonaisel yöunitunnil ja toinen kotona vatkaa vauvoja. Saavat onneksi apua isovanhemmilt ja sisaruksilta!

GLOW kuulumisia odotellaan!

Niin ja Jospille kiitos pinosta taas :heart:
 
sadee ihanaa että ultrassa oli kaikki hyvin! :heart:hienoa että unikoulu tepsi teillä!Ja toivottavasti parannutte pian!!

Glow hyvä että sait lääkäril ajan ja toivotaan että kaikki o hyvin!

nessu toivottavasti tyttö paranee pian!

vaatteiden pukeminen tääl kans se o välil aika tuskaa ja vaipan vaihto! :headwall:

tuiskunenhienoja taitoja opittu!Vaude! :D toivottavasti poitsul ei olis niit allergioit!

uhma täällä kans yks erittäin uhmakas tyyppi!! :whistle: saa kyllä sellasen raivarin jos esim ottaa kädestä pois jonkun kielletyn tavaran!!heittäydytään lattial,karjutaan ja itketään krokotiilin kyynelei!

hemuliinatoivottavsti teil parannutaan pian!

haavemamma :hug:

iitukka :hug: sama fiilis tääl!

matma toivotaan et ei oo maitoallergiaa tai muutakaan! ja toivottavasti ummetus helppaa pikkasel pian!


meil o tääl kaks projektii käynnis,mul elämäntaparemppa eli laihdutus!!Ja paljon pitäis laihduttaa!! :ashamed: yhteensä ainakin 30kg!!ja nyt aijon onnistua!!!!

toinen projekti on Miron unikoulu!Ennen otettiin hänet noin puolen yön aikoihin viereen ku oli niin levoton et ei nukahtanu tutin laittamisel!ja sit oman jaksamisen takii o annettu periks!Mut nyt aateltiin et jos se auttais noihin öihin et yritettäis et hän nukkuis omas sängys eikä otettais viekkuun!Herää vieläkin noin tunnin välein mut rauhottuu kyl tosi nopeesti!tassutteluu ja silittämistä ollaan käytetty.Jos tosi lujaa huutaa ni sit otetaan syliin ja heijataan niin et rauhottuu!Ainakaan viel ei siis oo tepsiny,mut toivotaan et joku yö nukkuis jos ny ei koko yöt putkeen ni ees joku 4h! =)
Meil ei tosiaan yötissin pois jättäminen auttanu mitenkään!on ollu ilman noin kuukauden!

iso hali kaikille ja tsemppiä kilojen pudottajille!!!! :hug: =)

Väsynyt tyyppien äippä ja huonosti nukkuva Miro!
 
Glow
nonnih, kun kirjottelen tonne maaliskuisiinkin 2010, niin kopsaan tähän nyt kun sinne jo kerroin just kuulumiset;

Eiliset lääkärikäynnit; Ensin kävin aamulla yksityisellä aivan loistavalla lääkärillä. Hänen piti kuitenkin laittaa lähetteellä KOKSiin koska synnytän siellä ja asia vaati heidän(kin ) tutkimuksen ja seurantaa.

KOKSissa oli aivan kamala lääkäri. Tämä ei yllätä ketään joka siellä on käynyt.
Ensimmäiseksi lääkäri sanoi tylysti "mitä sä taas täällä teet, vastahan sä 2 viikkoa sitte kävit" ja "tuskin se mikään istukasta johtuva juttu on" ja plaa palaa. Seuraavaksi rupesi tenttaamaan milloin mä olen viimeksi käynyt otattamassa papa näytteen. No siinä emmin että varmaan 2-3v sitte. Siitä kun se alkoi huutamaan mulle kun jollekin vähä älyiselle että "pitää huolehtia, pitää tietää" jne. Käsittääkseni papa näytettä EI oteta raskaana ollessa! (olin myöskin vuosi sitten raskaana että sitä ei oo voitu ihan tässä taannoin ottaa ) Näin sano tänään labran tätikin. Seuraavaksi lääkäri huusi mulle kun en ollut ehtinyt käymään 30.12 määrätyissä labroissa. Ne oli määrännyt neuvolan lääkäri. Enpä päässyt uudenvuodenaattona labraan ja sitte oli pyhä+viikonloppu=labra kiinni. Olin menossa sinne alunperinkin tällä viikolla! Tämä vastaus ei tyydyttänyt lääkäri.
Kerroin hänelle että noin 2 viikkoa sitten kun kävin KOKSissa toisella lääkärillä, hän selvästi sanoi ottavansa jonku näytteen tutkimuksen yhteydessä ja että soittavat jos siinä on jotain. Eilinen lääkäri räksytti että "ei kukaan lääkäri mitään näytettä ota" !! mä olin
ja sitten kilahti. Minä annoin kuulua... En tiedä mistä se rohkeus tuli mutta itkin ja huusin sille lääkärille että anteeksi että tulin ja että en tule enää ikinä uudestaan, mut luulin et tää verenvuodon syy pitää heillä olla tiedossa ja selvittää!!

Noh, sit alko lääkäri vasta tutkimaan ultralla. Ja hänpä totesi lopuksi että istukkahan on aika alhaalla, ei ihan kohdusuun päällä, on muutama sentti välissä. Kuitenkin se istukka voi toisinaan vuotaa!!! ja sitten näytti ultrakuvia ja selitti missä vuotokohta on.
Muuttui hieman lääkärillä ääni kellossa...
Taisi pelästyä etten uskalla todellakaan sinne enää soittaa/tulla kun sitten lopussa niin painokkaasti sanoi että tänne PITÄÄ tulla heti jos rupeaa pahasti koskemaan ja vuotamaan.
ja lopussa osasi sitten nätimmin sanoa että käy vielä labrassa antamassa näytteet.
2 viikon päästä on KOKSiin tarkistus aika.

Yksityinen lääkäri sanoi ja kirjoitti lähte lappuun että kohdunsuu on sormelle auki. KOKSin lääkäri merkkasi neuvolakorttiin että se on kiinni
Ihan kun olis vähän ottanu nokkiinsa kun tulin sinne yksyisen lähetteellä. Jouduin rautalangasta vääntämään MIKSI olin mennyt yksyiselle enkä neuvolalääkärille.

Tänä aamuna menin sinne labraan ja kysyin että mitä kaikkea sinne on kukakin määrännyt koska mulle oli tosi epäselvää.... labran täti sanoi että en todellakaan ole ainut....
Otti sitten verikokeen 2 pissanäytettä ja jonkun vielä alapäästä.... hohhoijjakata!
Siis mulla ei ole alapäässä ollu mitään vaivaa, ei ole tullu valkovuotoa pariin viikkoon, niin en osannu edes epäillä et olis jotain häikkää sielä.
Mulla toissa iltana alkoi kyllä omituiset alavatsakivut, joita en supistuksiksi sanoisi.

Neuvolaan just soittelin uutta aikaa kun eilen jäi käymättä siellä. Sain kyllä sympatiat, mut ei ne ihmetelly yhtään, ikävä kyllä ilmeisesti jokaista kohdellaan koksissa noin :/
Mikä ihme siinä mättää??? On ennemminkin ihme jos sattuu saamaan mukavaa kohtelua siellä lääkäriltä.
Tapaamistani kätilöistä kyllä luojan kiitos suurin osa on tosi mukavia!

Meilläki Onnin unet heitelly tässä viime päivinä. Eilen heräsi 4.22 eikä suostunu nukkumaan enää. Luulin et sillä on nälkä ja noustiin puurolle mut ei syöny, ei juonu. Sammahti sitten 8 jälkeen hetkeksi. Mun sisko tuli hoitaa sitä lääkärien ajaksi. Oli kova paikka Onnille. Mä kun tulin kotiin iltapäivällä, niin en voinu sekunniksikaan kadota näkyvistä ilman järkyttävää parkua. Mutta tekee varmaan ihan hyvää hänen totutella jo että mä voin joskus olla poissa tovin...
 
merkkailen ja lukemassa.

HM; mä en kanssa jaksais kattoo krapulaäijää koko päivää, tosin tiedän että miehellä olis ihan hirvee morkkis ja varmasti auttais minkä kykenis.Ja onnekseni harvoin mies onkaan promilleissa,osaa onneksi muutoinkin rentoutua ja olla hauska ilman juomia :heart: Saunakaljan tai lasillisen saattaa ottaa ja se on siinä.Mutta ei ole poliisi muiden juomisesta.

huonot yöt; kattokaa taivaalle ja miettikää miten meidän kuuhullut nukkuu :x huonosti,puhuvat ja kävelevät unissaan..great

palataan,pakko saada raivattua tää kotsa johonkin malliin..
 
Hyvä Glow, että sait lääkäriin vauhtia :LOL: Inhottavaa silti tollanen vaatiminen, ihme touhua :eek:

Nyt on sitten Seranzun kissallakin oma tutti, kun oli Kaapsun tutin mennyt viilteleen :LOL: Meillä ollaan varmaan kans pulas tuon tutin kans vielä viis vuotiaanakin :| Tosin tänä aamuna kokeilin sitä HM:n kikkaa, et pyysin antamaan tutin äidille ja niinhän tuo otti tutin suustaan ja laski mun kädelle :D Olin vähän aikaa ihan öönä, et olipas helppo juttu!

Meillä on rytmi nyt ihan sekasin. Muutaman aamuna nukuttu yli ysin... No, ihan kivaahan se on, mut taitaa olla aika rankka muutos muutaman viikon päästä, kun tarvis töihin mennä :headwall: Kunnalle soittelin eilen ja sain vastauksen, et kokoustavat ens ti 12.1 uusista hoitopaikoista ja ilmoittelevat sitten mahd. pian. No ens viikollahan se tieto pitää tullakkin, kun kunnan pitää se 2 vkoa etukäteen ilmoittaa. Tiukille menee :eek: Toivomalani hoitajalla on vain osa-aikapaikka vapaana, saas nähdä saanko perhepäivähoitopaikkaa. Jotenkin tää asia on nyt alkanut stressaamaan mua ihan hirveesti, vaikka aikasemmin olen ollut ihan lunkisti ja odottanut töihin paluuta :headwall: Mietin kaikkia syömisiä ja nukkumisia ja pottailuja siellä hoidossa... Osaako se hoitaja hoitaa mun pientä poikaa?? Parempi kai olis olla miettimättä ja luottaa ammattilaisen hoitoon, mut mut mut

Krapulassa ei meillä mies makoile, kun ei sille tuu krapulaa vaikka jois ja pämppäis kuinka :eek: Muuten mua on nyt alkanut ärsyttään sen venkoilu aamuisin tuossa sohvalla aamukahvien ja digiboxin ohjelmien kanssa. Hänhän on siis nyt isäkuukaudella ja kauheasti piti tapahtua vintin rempassa tänä aikana... Paskat siellä ole tapahtunut juuri mitään. Puoliin päiviin huuhailee mitä sattuu ja sitten menee vinttiin kolistelemaan, kun poitsu menee päikkäreille... Sitten, kun pyydän olemaan hiljempaa, niin tulee nokka solmussa alas ja valittaa, et ei saa mitään koskaan valmiiksi, kun poitsu on AINA päikkäreillä :eek: :headwall: Kerran yritin nätisti sanoa, et mitä jos menisit hommiin heti kun noustaan ja tulisit pitään taukoa sitten, kun poitsu menee unille, mut ei ole onnistunut. Ja joka päivä pitää käydä rautakaupasta hakemassa joku parin euron nippeli, jonka hakemiseen onnistuu hukkaamaan pari tuntia (rautakauppa on 5km päässä!!). Että tuskin valmistuu ens joulukskaan meidän vintti!! Kiitos ja anteeksi valitus :whistle:

Tänään jatkuu meidän äiti-vauvakerho, ihanaa päästä näkemään muita. Niin ja päästään lähtemään, jos se ukko kotiutuu ajoissa sieltä rautakaupasta, taas vaihteeks. On ollut reissussa taas jo tunnin :headwall:

Ja viime yönä taas valvottiin, ei jaksais... Oisko hampaita tulossa, jaa-a!

Tuiskunen ja Axu 11kk 2pv
 
Voi Glow, olipa kurja reissu! Toivottavasti et joudu enää uudestaan asiasta tappelemaan vaan pääset näytille kun siltä tuntuu. Oliko lopputulos siis vain, että istukka saattaa vuotaa ja että ei tarvetta muulle jos ei ala entistä enemmän vuotaa tai tule kipuja? Tsemppiä ja yritä nyt vielä muutama viikko ottaa varovasti vaikka tekemistä varmaan riittää.

HM, mulla kanssa ei oikein huumori riitä jos illanvietoista toipumiseen menee koko seuraava päivä. Melkoisesti on tästä keskusteltukin, ja mies kyllä ymmärtää pointin vaikka sitten joskus unohtuukin. Ja jos harvoin sattuu niin siedän vielä mutta en todellakaan kanssa jaksa mitään kovin tiheää potemista.

Meillä on taas pari yötä nukuttu kohtalaisen hyvin. Pe-la yönä oli se tunnin huuto ja sen jälkeen taas mennyt paremmin. On nämä arvaamattomia veikkosia.

Niin ja la oltiin sitten häissä, kivaa oli mutta en kuitenkaan osannut hotellissa nukkua. Ikävä oli ja muutenkin vieras paikka häiritsi. Kotona oli kaikki mennyt hyvin.

Ummetuksesta vielä, meillä ei ole kovin pahaa ollut ja mun ehdotus on varmaan ihan palikka mutta oletteko kokeilleet ihan vettä? Musta tuntuu välillä että kun poika ei ole juonut vettä menee vatsa kovalle ja ylimääräinen vedenjuonti auttaa nopeasti.

Meillä on alkanut poika höpötellä kovasti, oikein huutamalla juttelee välillä. Vaippa ja lamppu on sellaisia suht ymmärrettäviä tällä hetkellä mutta kaikki muu on ihan mitä sattuu. Hauskaa kyllä on.

Tulipa sekava sepustus, pahoittelut :snotty:

almaa
 
Heippa taas! Ja kiitokset paranemisten toivotteluista ja muista myötätunnon osoituksista, poika parani oikein hienosti keuhkoputkentulehduksesta, mutta vähän jänskättää, jäikö korvaan pöpö, kun välillä niitä hieroskelee ja on kärttyinen. Antibioottikuuri jäi vähän kesken, kun muksu yrppäsi aina iltalääkkeen ja oli aivan totaalisen kuralla, ihan hirveätä.
Niin, ja sitten tempaisin vielä vatsataudinkin tuon sairaalareissun perään, saattoihan lapsella olla kuris siihen lääkekuuriripulin päällekin. Mene, tiedä, ehkä me otetiin se tuliaisina sieltä infektio-osastolta. Mieskin oli nuutunut pari päivää.
Kärttyisyys saattaa olla ihan tuon vastalöytyneen uhmakkuudenkin ilmentymä. Hirveän uppiniskainen mukula välillä!
Glow ainakin kertoi uhmasta, sitä löytyy nyt täältäkin, ja protesti-itkua tämän tästä. Kielloille vain nauretaan. Joskus tuolla lapsella on niin uskomaton ilme, kun jää kiinni tuhmuuksista, hitto kun tuo ottaa aina sen perusilmeen kun kameran kaivaa esille ettei saa sitä ikuistettua! On kyllä niin mahtava se "busted!"-irvistys ettei voi olla nauramatta, vaikka ei saisikaan. Se siitä auktoriteetista sitten.
Vähän epäilen, että isäni on opettanut tuota mukulaa riskaamaan, ennen viime viikonloppua ei vielä tahtokitinää osannut. Isä on sellainen tomppeli joskus, että on saattanut ihan hyvin lauantaiaamuna lapsenlikkana ollessaan kannustaa tuota kärttyämään.

Käytiin tosiaan uunnavuona porukalla mummolareissulla, oli odotetusti junat molempiin suuntiin myöhässä, mutta matkat meni silti ihan hienosti taas. Kiva kun on hyväntuulinen matkaaja tuo lapsi.
Aattoiltana käytiin varhain saunassa ja katsottiin miehen kanssa Tarantinon uusin, se oli hauska! Ja karmea.
Uudenvuodenpäivänä käytiin miehen vanhempien kotona syömässä ja leikkimässä serkkupoikien kanssa, harmi ettei heitä näe useammin, tekisi ihan hyvää pojulle olla enemmän niiden hassujen koulutettavana.
Lauantaina kävin äitin kanssa aleryysiksessä, kamalaa! Mutta löytyipähän toppahousut, ihan mageet lautailuhousut, pysyypähän jalassa kun on henkselit ja muut herkut. Tarkenee sit ensi talvenakin seisoskella leikkikentän reunalla!
Lisäksi löytyi ihana, ihana sininen villakangastakki pienemmille pakkasasteille tai lämpöasteille jopa. Se on kyllä niin söpö! Vaikka en varsinaisesti sellaista etsinyt, olen sitä mieltä, että kun jotain oikein mieleistään löytää, on se otettava. Harvoin tulee vastaan niin omannäköisiä vaatteita, että oikein hihkuu ihastuksesta.

Meillä aina vaan jatkuu yölupsutus. Yöt on todella ärsyttäviä, kun poika edelleen Reloista ja Cuplatoneista huolimatta paukuttelee ja heräilee vatsavaivoihinsa ja sitten ei rauhoitu millään muulla kuin tissillä. Nytkin, kun miehellä on aamuvuoro, ei viitsi edes yrittää rauhoitella muuten. Syliinottaessa huuto vain yltyy... maitoakaan ei enää tule niin paljoa, joten tuntuu vähän tyhmältä antaa lapsen roikkua tyhjässä tississä.
Ystävä kehoitti lähtemään pariksi yöksi kotoa jotta yösyöminen loppuisi(oma lehmä ojassa, haluaa lähteä mun kanssa humputtelemaan), mutta ei mulla ole sydäntä jättää noita kahta tänne keskenään selviytymään. Olisin periaatteessa valmis jo lopettelemaan koko imetystäkin, ainakin siis periaatteessa. Kai. Ehkä.

Ainiin! Ja sairaalareissulla herra Söpö oppi askeltamaan! Lääkehuurut vissiin veivät loputkin estot, ja nyt otetaan jo viisikin askelta kerrallaan.
On niin mainio naama tuolla, kun keskittyy suu muikullansa kävelemiseen.
Mämmämmämämmää hoetaan ja ugh ja ukkah ja sensellaista höpötetään vanhan bääbän lisäksi. Sitten on joku "sss" joka saattaisi olla kissa ja isi. Tai mitä lienee.



 
On tuo kyllä karseeta, miten voi saada kehnoa kohtelua lääkärissä!! kaikenlaisia siihenkin ammattikuntaan kuuluukin. Mä oon kerran järjestäny varoituksen yhdelle mäntille. Diagnosoi mulle rintasyövän puhelimessa klo 16,30 perjantai iltana!!! Sanoi: sinulla on syöpäsoluja rinnassa, soita heti maanantaina sairaalaan ja klik laittoi luurin kiinni! Vaikka mulla ei ollu mitään sinne päin viittaavaakaan... Oli muuten elämäni karsein viikonloppu!!! Maanantaina pääsin sitten heti toiselle lääkärille, joka rauhoitteli ja kertoi miten asiat oikein oli. Mut viikonloppuna ei kyllä saanu apua mistään, kun vain päivystys joka paikassa eikä edes Hyvinkäällä ollut ihmistä joka olisi voinut sanoa asiasta mitään. Mun koetulokset kun makasi sen moukan lääkärin pöydällä...

Meillä nukkui kans uudenvuoden yönä huonosti tai kukkui! ja taivaalla möllötti tosiaan pyöreä pylpyrä!

Tyyppien äipälle kanssa voimia laihdutukseen ja Jospille ja meille kaikille, jotka kilojensa kanssa painitaan. :hug:

Tänään pääsen taas pitkästä aikaa asioille ihan yksin. On ne pienet ilot! Meinasin kyllä ruveta käymään jumpassakin. Jos pääsisi edes kerta viikkoon. Tekisi kutaa ainakin mielenterveydelle.
Tytölle pitäisi löytää myös joku oma juttu!

Nut hommiin
 
Tuiskunen. Miehet on just tollasia... :LOL: :headwall: Meil kans ajankäyttö ihan hakusessa.
Toivotaan et saat kivan hoitopaikan! Mua hirvittää kans tuo töihin lähdön rytmitys... No oon siit selvinny aikanaan 2v ja 5v kanssa.... Silloin mentiin hoitoon 6.30... Miten se nyt tuntuu nii ylivoimaiselta. Ja pojan oon vienu 1v 3kk aikanaa jo 6.20 hoitoon... Kotoa piti lähteä 6.00 joten herätys oli 5.30. Mut isoveikan rytmi olikin juuri tuo usein heräs aamuun jo 5.00. Hiukan toista maata on pikkuveljensä joka vetelee sikeitä 9 asti jopa 9.30...
 
Glow
herrajestas seranzu mikä lääkäri sullakin!!! :eek: :headwall:
ikävä tosiasia ainakin tässä kaupungissa et yksityisen ja kunnallisen välillä on eroa kun yöllä ja päivällä. Se on huomattu jo ihan lastenlääkäreissäkin.

Joo, siis muuta syytä lääkäri ei keksinyt vuodolle kun se istukan paikka.
Labroja vielä odotellaan, toivottavasti ei mitään pahaa tulehdusta löydy mistään!!
En kyllä ymmärrä miten joku tulehdus voisi aiheuttaa satunnaisia kunnon veri lorahduksia... mutta nähtäväksi jää. Ihan "kiva" kun otettiin verikoe, enkä edes tiedä mitä siitä katsotaan :/ :whistle:

Meillä on tosi tylsä ja pitkä päivä tänään(kin ) . Kaksin onninkanssa kotona... Mitään sen suurempaa ei voi tehdä. Hirvee punttitakiainen toi lapsi ja jos nyt tähän hetkeksikin istun kun hän on tossa hereillä niin voi jestas mikä raivo kun se ei pääse näprää konetta.
Huuto alko NYT :headwall:

Kävästiin ihan pikkunen pulkka lenkki tekemässä, että sai edes vähän raitista ilmaa... paljon ja pitkälle ei tää mamma enää todellakaan kävele, en edes uskaltais nyt tän tilanteeni takia. puhelin tietty aina tiukasti mukana.
:attn:
 
No huh minkälainen lääkäri on tosiaan seranzulla ollu :kieh:

Glow:Hyvä et on nyt ainaski sit tutkittu,on se kumma ku ite joutuu vaatimaan ku luulis että kyllähän ne lääkärit osaa,mut tosiaan kaikenlaisia lääkäreitä sitä löytyykin.

Neiti päikkäreillä ja ruoka uunissa.Kotipäivä tiedossa edelleen.Viime yö meni oksennuksia siivotessa..ei oo kyl paljo tullu nukuttua..Sillon ku ei kukaan oksentanut niin pienin itki ja pyöriskeli.Kummallinen tauti toi mahatauti ny ku yleensä on menny aika nopsaan meillä ohi mut 3v kesti kokonaisen vuorokauden et välillä oksenteli,nyt alkaa oleen jo kunnossa.7v alotti illalla ja koko yön oksenteli ja edelleen välillä huono olo.Ihan hirmuinen mahakipu oli kummallakin neitosella (3v ja 7v).Vielä ei ainakaan muille oo tullu,toivottavasti ei tuukkaan!!

no mutta josko sitä menis laittaan pyykit kuivaan,on tullu muutama koneellinen pestyä ja kuivaustila alkaa loppumaan..

hemuliina
 
Ihanaa uutta vuotta kaikkille ihanille Helmimammoille! <3 I missed you :heart: Elossa ollaan ja hinkuyskästä selvitty, tosin vielä(kin) se vaivaa etenkin öisin! Oli kauhein asia ikinä sekä tytölle että itsellekin ja sit pelkäs viel et jos tulee sikaflunssa niin se olis ollut menoa, mut onneks ei tullut ja rokotukset saatiin sekä tyttö että minä. Lukuunottamatta tuota hinkuyskää niin edelleenkään tyttö ei ole kertaakaan ollut flunssassa tai muuten kipeänä, käsittämätöntä, ja kuun lopussa täyttää jo vuoden :O

Miehellä oli vielä koko loppuvuoden ihan järkyttävä työrupeama, 70h viikossa niin sitä yksin hoiti sit kaiken ja valvoi yöt kun tyttö yski ja tuntuu ettei siitä väymyksestä ole vieläkään ihan selvinnyt kun koko joulukin meni pöytää laittaessa koreeksi kun vieraita lappas joka päivä tai sit käytiin jossain mut kuitenkin nyt tuntuu et elämä jo vähän voittais eikä masenna enää kuten joskus syksytalvella.

Oon joulukuun puolessa välissä lukemassa teidän juttuja et kun oon päässyt 'nykyaikaan' niin tuun sit kommentoimaan niitä ja kertomaan muita kuulumisia:) Mut sen kerron et sain tänään ilouutisen mun veljeltä: niille tulee vauva!!! Syntyy joskus elokuussa ja kenellekkään muulle ei vielä hetkeen kerrota joten minä ja te vaan tiedätte ;) :D Oon niin onnessani kun mun siskon pojatkin on jo kouluikäisiä että nyt sit tulee meidän vauvalle kaveri!

Mut kohta tyttö varmaan herää joten jatkan illemmalla palstan lukemista ja josko ehtis facebookiinkin pitkästä aikaa joten palataan :) :wave:
 
Pikaseen taas käymässä kun kohta taas heräillään, ihan kun jotenki vaistois että äippä on koneella ja silmät rävähtää heti auki :LOL:

Päikkäreistä ollut puhetta, meillä tuntuis että on jäämässä toiset päikyt pois.. Eilen ei nukkunut ollenkaan ns. iltapäikkäreitä mut alkoi oleen kyllä tosi väsynyt jo kasin aikaan illalla, yleensä kun on valvonut lähes kymppiin asti. Nukutaanko teillä muilla yhdet päikkärit enään?

Glow, onpas todella törkeetä käytöstä lääkäriltä! Kaikkia sitä mahtuukin siihen ammattikuntaan :eek: Nykyään tuntuu muutenkin että saa oikein vaatimalla vaatia itselleen kunnollista hoitoa ja joutuu pitään puoliaan joka asiassa :/ hyvä että avauduit sille lääkärille mut olis sen kuitenkin kuulunut käyttäytyä asiallisesti ja ottaa tilanne vakavasti muutenkin. Toivotaan ettei olis mitään tulehdusta tms. ja tilanne asettuis :hug:

kettu ja sötnos, kiva kuulla teistäkin ja että taudit on selätetty =)

tyyppien äippä, jaksuja sinne tosi paljon :hug: on varmaan tosi raskasta kun ei saa nukuttua yhtään, ei voi muuta kuin toivoa että tilanne muuttuis pian.

Tuosta hammastahna-asiasta, meillä tosiaan pitäis nyt aloitella tuota harjaan tutustumista kun ekat hampaat just puhkes mut epäröin sitä tahnan käyttöä.. sitähän siis jää ilman muuta lapselle suuhun kun ei osaa vielä sylkeä pois mut onko siitä mitään haittaa kun se määrä on niin pieni sitten kuitenkin?? Kertokaahan kokemuksianne :)

Nyt jos menis haukkaan jotain vielä kun tällä kertaa nukutaankin pitempään ;) illalla mennään kummipojan 8.v synttäreille :)
 
Heippa hei!

Kiva kuulla Sötnosistakin! Veikkailinkin sun fb-statuksesta jotain ton tapaista... ;) Hieno uutinen!

Glow hyvä kun sait asian selväksi. Muuten meilläpäin otetaan papa raskaana ollessa. Mulla otettiin viime syksynä ja oli ihan ok. Aika hölmöä sinänsä, että mulla otettiin se taas nyt syksyllä kun tuli kutsu naisten 35v-tarkastukseen, kummallakin kerralla oli norm. vastaus.

Mä pyörähdin aamulla pikaiseen alekaupoilla, kävikin tosi hyvä tuuri kun löyty ystävien kaksosille Tutta-asut puoleen hintaan! Tosi kivan väriset norsu-kuosiset body ja housut, sellasta petroolinsinistä ja aniliinin punaista. Heille syntyi tyttö ja poika viikonloppuna ja mies menee kaiketi viikonloppuna varpajaisiin niin saa viedä mennessänsä.. Löyty sitten itellekin tietty HM:stä jotain ja pojalle pari puista nuppipalapeliä.

Seranzu huh, mikä viikonloppu sulla ollut silloin! Mulla vähän vastaava juttu kerran, soitin papa-vastauksia ja lääkäri totes vaan kuivasti että "etkö sä oo saanut sitä lähetettä sairaalaan?" Vähänkö sydän pamppaillen kysyin että mitä mitä? Sit alkoikin plaraamaan papereitaan ja olikin jonkun muun testituloksia kattonut. Pyysi kyllä anteeks, mut huh...

Joo ja meillä kans tota mun perässä kulkemista ja heti kiljutaan kun meen vähänkin kauemmas. Palloa ollaan heitelty kans jo aika pitkään ja tän joulun hittijuttu on ollut tollaset koristetontut. Niitä pitää joka välissä käydä kattomassa ja hihkumassa, sanoinkin miehelle että ne on varmaan kesälläkin meillä vielä esillä kun pikkumies tykkää niistä niin kovin... :LOL:

Kunnon jokeltelulauseita tulee kans jo, ja "täh" huudetaan kaikkeen vastaukseksi... =)
Ja uhmaa ja kiukuttelua löytyy. Mäkin oon huomannu että poika pitkästyy jo helposti. Tarttis varmaan alkaa enempi ulkoilemaan tmv. Mietin vaan että missä välissä sitä sitten ois paras lähtee esim. pulkkailemaan, kun puen poikaa nyt jo parhaimmillaan kolmeen kertaan nukkumaan ulos. Jos vielä ulkoillaan sen lisäksi niin sit on kyllä yhtä pukemista koko ajan! Ei viittis taas nukkumaankaan laittaa suoraan ulkoilusta eikä välttämättä ulkoilemaan heti herättyään, en tiiä. Miten muut teette?

Nyt miettimään jotain sapuskanpuolta...
 
Rosinante meidän ulkoilut on tasan päikkäreiden nukkuminen kertaa 2 pihalla. Unituntei kun on ulkona sit 4 kin päiväs, ni ei olla enää erikseen ulkoiltu. Meilläkin selvästi kaipaa ohjelmaa ja ollaankin koitettu kyläillä ainakin pari kertaa viikossa et saa maisemiin vaihtelua. Muutakin kun kauppareissui! Tähän tulee tietty koht muutos, kun menee hoitoon, tulee sitä virikettä liiankin kanssa........ :headwall: :ashamed: Mut ei auta itku markkinoilla.
 
Glow voi elämä,olipas järkyttävä lääkäri!! :kieh: :headwall: hyvä kun sait sanottuu hänel,jos ees vähän ois kolahtanu eikä ois enää noin tyly!

seranzuja Rosinante kauheeta,se on kyl varmaan säikäyttäny oikeen kunnol! :eek:

hemuliina jaksamisia sinne oksennustaudin keskelle! :hug:

Sötnos kiva että oot taas tääl! =) ikävä juttu et teilläkin ollaan sairastettu!


pikkasen oon huolissani Mirosta.....hän ei tosiaan viel ite ota askelei,mutta tukea vasten kyl.kovasti yrittää ite nousta pystyyn ,mut vast kerran o siin onnistunu.Huolenaihe o se et ny lähipäivinä Miro ei oo suostunu ottamaan askelia ku o yrittäny kävelyttää,vaan jalat menee heti makarooniks! :/ ja sit jos yrittää et hän kävelis taaperol alkaa kauhee huuto eikä ees suostu koskemaan koko vehkeeseen! tarttiskohan täst ny olla huolissaan,vai eikö häntä vaan hotsita!? onnex parin viikon pääst o neuvola,mut aattelin ny kysyy täältäki et jos teil ois mielipide!

huolestunut tyyppien äippä ja makaronijalka Miro!
 
Sötnos, kiva kuulla susta! Ihania uutisia :heart:

Tyyppien äippä, en ois huolissani Miron askelten puuttumisesta. Just tänään vauvatapaamisesssa oli 1v 1kk ikäinen poika, joka oli eilen ottanut ekat askeleensa. Että nou hätä mun mielestä. Meilläkin Axulla meni jalat makaroniks kävelyttäessä sen jälkeen, kun oli ottanut omatoimisesti ekat askeleet. Ajatteli kai, et osaan mä itsekin ja orjien tehtävä on kantaa :LOL:

Meillä tapaillaan kovasti kissa sanaa. Aamuisin meillä on ollut tapana ekaksi etsiä et missä on kissa ja nyt poitsu jo aamulla ekana sanoo "issa" tai "ssssa" :LOL: Mun mielestä jopa yks aamu sanoi kissaa sen omalla nimellä :D

Tuiskunen ja Axu 11kk+
 
glow :hug:

tyyppien äippä jaksamisia öihin :heart: Meillä tosiaan toka yö meni ihan ok yömaidon pois jättämisen jälkeen mutta sit onkin taas ollut heräilyjä ja itkuisuuttakin vähän. No, jospa tää tästä kuitenkin paranisi. =)

Meilläkin tyttö vihdoin ja viimein nukahtaa omaan pinnasänkyynsä. :D Tähän asti on siis ollut täysin perhepedissä :heart: Mutta yhä edelleen kun ekan kerran herää, siinä puolen yön aikaan, niin otan viereen loppuyöksi. :heart: toista pinnasänkyä en aio hommata tulevalla pienokaiselle koska sekin kuitenkin nukkuu alkuun perhepedissä niin sitten taas kun on sen verran vanha että pinnasänkyyn niin tyttö on jo sen ikäinen että voikin jo ostaa jatkettavan sängyn. =)

uhmaa ei tytöllä onneksi ole.(vielä!) *kopkop* =) Kuitenkin uhmaa täältä kodista löytyy ja Paljon! Nimittäin meijän kohta 4v (maaliskuussa) poika on kyllä mahdottomassa iässä. On kyllä pienen miehen elämä välillä hankalaa. ;) :heart: EN HALUU! HALUUN! ITE! EIKUN ÄITI AUTTAA! jne. ;) :heart:

sötnos ihana kuulla taas susta! :heart: Ja ihania uutisia olet saanut kuulla :heart: mulla onkin aina ollut lähesiä jotka odottanut samaan aikaan kun minä. se on kiva ja sekin että jos ei nyt odota samaan aikaan niin tulee kuitenkin lähes samanikäistä leikkikaveria. Kun odotin esikoista niin siskokin odotti esikoista, kun odotin toista niin siskokin odotti toista, kun odotin kolmatta niin 4 mun ystävää odotti samaan aikaan ja nyt kun odotan niin taas yksi ystävä odottaa kanssa. =)

Mulla on flunssa päällä. alkoi kurkku kivulla, nyt siitä on jäljellä se että pää täys räkää. :snotty: Onneksi ei kuumetta nostanut niin on ihan jaksanut kuitenkin lasten kanssa touhuta jne.

sadee80 & tyttö 10kk+

p.s. vauvamaha löytyy jo, taisi tulla vanhasta muistista.. :LOL: laitoin uudenvuodenaattona (13+4) otetun kuvan profiiliin ;) )
 
Glow
sadee no on jo selkee vauvamasu :heart:
kivaa et on muitakin odottajia täällä "vanhoissa tutuissa" =)

Tääl on vuodon suhteen helpottanu, enää vaan tosi tosi niukkaa liekö "vanhaa verta" mut on tää rasittavaa alushousujen vaihtelua kun ei sidettäkään viittis ihan kokoajan käyttää :whistle: ja kaikkea sitä tulee kirjotettua, eh.... no ei näitä asioita ehkä ihan "kahvipöydässä keskusteltais" :D
tää palsta eli meidän pino, te, ootte niin mahtava porukka että en tiiä mitä sitä ilman tätä tekiskään! kun saa tänne tuntojaan ja kaikkea purkaa.

Olipas kiva kuulla että SÖTNOSkin on vielä mukana. Kyl sitä kummasti rupee miettii että missähän se ja se on jos ei ole aikoihin käynyt täällä "ilmoittautumassa".

Vitsi että on hankalaa kun ei aina tiedä nukkusko toi lapsi yhdet vai kahdet päikkärit. Yhdet vaan nukku eilen jo aamupäivästä ja iltapäivällä ei millään enää. Iltapäivä ja ilta olikin sitten ihan kamalaa. Tuntuu että sen mun sairaalareissun ( joo poika oli peräti 3 tuntia mun siskon hoidettavana meidän omassa kotona ) on ollu pojalla joku luottamuspula, että äiti ei vaan katoa taas!
Mun toinen sisko kävi eilen kylässä ja kun otti pojan syliin, minä olin vieressä, poika alko parkua ihan lohduttomasti :headwall:

Nyt se taas on päikkäreillä.... mun piti laittaa pyykit ja miettiä tai ehkä pakkailla sitä sairaalakassia :D mut tähän jäin ja kohtahan tuo ipana varmaan heräileekin jo....
Yö oli "melkein hyvä" 03-04 välillä sitä ei ois millään nukuttanu!

 
Voi kurjuus tuota kylmyyttä ulkona! :eek: todella ärsyttävää kun nyt näin kylmät ilmat eikä pääse ulkoileen, sisällä vaan joutuu oleen ja tuntuu et pää halkee välillä täällä neljän seinän sisällä :headwall:

sadee, ihana vauvamassu :heart:

Glow, hyvä kuulla että tilanne hiukan helpottunu :hug: ja samoilla ajatuksilla että tää on niin huippu pino ja ihania ihmisiä :heart: :heart:

tyyppien äippä, nou hätä tuon kävelyjutun suhteen! Mun siskonpoika lähti käveleen 1v.3kk ja sitä ennen ei ollu yritystä yhtään =) Mirolla varmastikin nyt joku vaihe vaan ettei innostu asiasta.

Nyt mentävä taas :wave: Mukavaa Loppiaisen jatkoa kaikille!
 
muuten en varmaan ois huolestunu,mutku vähän aikaa sitten Miro tykkäs siit ku kävelytettiin ja meni pitkiä matkoja taaperol!mut kai tää o sit joku vaihe!

sadee ihana masu! :heart:

Glow hyvä juttu että o vuodon suhteen rauhottunu!

samaa mieltä oon et ihania ihmisii ootte!! :heart:
 

Yhteistyössä