Helmivauvat 2009 ~Tammikuussa 2010~

Kiitos jospille uudesta kasasta
ja Kaikille ihanaa tätä vuotta ilman murheita, rahapulaa ja sairautta.Rakkautta, hellyyttä, naurua ja onnenhetkiä joka päivälle :heart:

Joo, reissu oli niin ihana ja muistellaan harva se päivä vieläkin, mutta näin duunarina seuraavaa reissua saa taas odotella, 7 henkeä etelän lomille maksaa hunajaa.. :x

Meillä taas uusi korvatulehdus joten vähän surkeena pikku neiti ollu.
Toivotaan että kuuri puree nopeasti ja jäis kiitos sitten tähän.

nyt lounaan pariin, sitten illalla sivakoimaan ladulle saunalenkki.Ihanaa kun voi harrastaa juoksua korvaten hiihdolla, saa taas uudet lihakset kyytiä..nimim;luistelutyylillä persaus ja reiden lihakset herätelty
 
Lauantaita mammat!

Mulla täällä hirmu jännääminen päällänsä; ystäväpariskunta on aamulla lähtenyt synnyttämään kaksosia! Lapsivedet meni ja syntyvät nyt 5vk etuajassa, mut onneksi ovat jo ihan hyvillä viikoilla kuitenkin. Kuulispa jo pian hyviä uutisia!

Täällä oli aamulla -21 pakkasta, aamunokoset nukuttiin siis sisällä. Mut nyt laitoin pojan jo ulos päikkäreille kun oli -14... On se hyvä saada raitista ilmaa, ettei koko päivää tupsuteta vaan sisällä.

Hohhoijjaa, mies on töissä koko armaan viikonlopun. Taidan palkita itseni nettishoppailulla kun en kerta ihan live-alemyynteihin pääse :LOL: .

Ai niin, mulla samat fiilikset kuin Iitukalla; entinen "minä" on kuin muisto vain. Enkä taida ees ihan heti päästä mihkään jumppaankaan kun oon aina pojan kanssa kaksin. Jos sit vaunulenkkiä yrittäis vaan sitkeesti tehdä. Toisesta syrjästä on välillä semmonen olo että ei se omasta itsestä huolenpitäminen enää oo ees niin tärkeetä kuin ennen.. Vaikka pitäis kait olla ihan jaksamisenkin takia, mut no joo, joskus sitten taas..

Viikonlopun jatkoja!
 
Pikapikaa käymässä, tekemistä olis taas vaikka kuinka.. ruuanlaittoo, pyykkäystä, siivousta jne.. :whistle:

Glow, hyvä juttu että varasit ajan yksityiselle! Siellä saat toivottavasti hyvää hoitoa ja tietoa :hug:

Löllömaha löytyy täältäkin :( nahka roikkuu tosi rumasti ja kamalat raskausarvet, hyi olkoon :whistle: aikalailla rajoittuu meikäläisen liikunta noihin vaunulenkkeihin, jotenki ei vaan saa itsestään irti mitään..

Uudenvuodenaattona huomasin sitten Saralla ekat hampaat =) ihmettelin kun lusikka tökkäs sillai kummasti ja aloin kattoon tarkemmin suuhun niin siellähän ne näkyi pienet hampaanalut vierekkäin alhaalla :D

Käytiin tänään hankkimassa meille navigaattori kun ollaan siitä kauan puhuttu, ei vaikuta kovin monimutkaiselta kapistukselta kun sitä tuossa tutkin :) huomenna pitäis lähtee yksin ajeleen vähän kauemmaksi sen turvin, muuten en kyllä uskaltais lähtee mihinkään kun oon niin huono ajeleen vierailla seuduilla :/

Nyt laittaan ruokaa ennenku tyttö herää :wave:
 
pitkästä aikaa :wave:

Glow :hug: Ihana juttu kun sait ajan ja pääset tarkastuttamaan tilanteen. Kyllä ainakin itse tuossa tilanteessa olisi paniikissa ja haluaisi varmuuden että kaikki ok. :heart:

päikkäreistä meillä nukutaan vielä kahdet päikkärit.

löllöä täälläkin. |O Olin viikko sitten siskon kanssa jumbossa. siellä menin sovituskoppiin sovittaa housuja. Sovituskopit on kamalia paikkoja. Niissä on niin hyvä valaitus että paljastaa kaikki "rupsahdukset". Kyllä mun reisissä alkaa olla ennemmän kuin ennen.. Päätin että teen aamuisin ees pienen 5min jumpan. jospa se auttais ees vähän. :saint:

siniraita
, ihanaa kun pääsitte reissuun. On kyllä iso porukka niin varmasti maksaa. Kyllä sitä itekkin haaveilee etelän matkasta kun lapset vähän isompia mut siihen kyl sit pitää säästää omaisuus, kun meitäkin sitten toivon mukaan 6. :heart:

Ultrassa kävin tosiaan ennen joulua ja siellä pieni oli. kasvanut ja kehittynyt. :heart: Kohdussa oleva vuoto näkyi vieläkin mutta sillä perusteella mitä siinä näkyi niin ei kuulemma syytä huoleen. :heart: tänään 13+6 :heart:

sadee80 & tyttö 10kk+
 
Löllöä ja läskiä löytyy. 4 päivä alkaa laihis, mulla on sellasia pillereitä joita kokeilen. :p

Glow, kiva että sait lääkäriin ajan. Meillä täällä ainakin ottaavat äidit tosi hyvin huomioon, vaikkakin joskus kahtoovatkin kieroon. Mutta niinpähän se on varmasti muuallakin, että aina löytyy joku työhönsäkyllästynyt epäammattimainen täti.
Muutenkin tosi ikävää tuommoinen verivuoto, varmasti säikäyttää kovasti.

sadee ihanaa että kaikki hyvin ja vauva kasvaa :heart: Ja toivotaan ettei vuoto pahenis siellä kohdussa.

Nyt meillä on opittu nousemaan itse seisomaan ja meillä KÄVELLÄÄN! =) Mun vauva on nyt taapero :'( :heart:

Jospi ja kävelevä Henni viikon vajaa 11kk
 
Hyvää uutta vuotta kaikille:)
Meidän aatto meni miehen siskon ja perheen luona alkuillasta, Topi sai leikkiä serkkupoikien kanssa, joiden vauhti on aika villiä, pojat 5+3 v ja Topi tykkää tosi paljon, innoissaan koittaa kontata poikien leikkien perässä:))hehe..ens kesänä nää kolme sit juoksee mökillä toistensa perässä ja varmasti tulee naurua sekä huutoa samaan aikaan..heh.

sitten kahdeksan maissa kotiin ja meikäläinen simahti kymmeneltä, mies jäi vielä katsomaan telkkua, mutta olipas joo railakas uusivuosi:)))hih..mutta sain sentään nukuttua!Ostin apteekista sellaisia reseptivapaita unilääkkeitä, jotain rohdosjuttuja ja auttoivat sentään hieman..
puhuin miehen kanssa ettei vaan jaksa hoitaa kotona ihan kaikkea, mies ei siis ole osallistunut melkein yhtään kotihommiin vaan kaikki on jäänyt mun hoidettavaksi..mutta puhuminen auttoi ja
asiat toimii ainakin just nyt..

Glow
..toivon sydämmeni pohjasta että kaikki on hyvin ja menee hyvin, sun on vaan pakko levätä mahdollisimman paljon..
please, please, please..

löllöä on täälläkin enemmän ku laki sallii:)ja pidän salilta rahatilanteen vuoksi taukoa ens toukokuuhun asti (irtisanominen olisi tullut maksamaan yli 300 euroa joten ilmaiseksi saan pitää taukoa..vau)
ja unen puutteen vuoksi mulla on naamaan kertynyt tuhansia ryppyjä!!!IIIKK!!Ok, olen jo 34 vuotias kohta (apua, toihan kuulostaa tosi vanhalta..) mutta mun omalla äidillä on kohta vähemmän ryppyjä ku mulla!!!
Botox??hehe..no ei..

ja hyvä kävelevä Henni!!!:)meillä vielä kävellään taaperokärryn avulla mutta itse ei osata ottaa askelta vielä, ja pikkutyyppi luottaa kyllä siihen että äiti on ottamassa aina vastaan, kun tää vaan päästää pöydästä irti ja rojahtais selkä suorana lattialle jos en ottais häntä aina vastaan!!!:)

Topismama ja hömppäpömppä Topsukka pian 11 kk..

 
Glow hyvä, että varasit lääkäriajan. Toivottavasti ei mitään vakavampaa olisi. Ymmärrän huolen ja ikävää miettiä, ja ärsyttävää tuo ä-polin asenne. Mä kyllä ehkä menisin käymään, vaikka sitten turhaankin.

Sadee kiva kuulla että vauva kasvaa ja kaikki näillä näkymin niin kuin pitää.

Löllöä joo, täällä myös :wave: laihis alkoi, tällä kertaa pitäisi tulosta tulla!

Siniraita kivaa, kun koko perhe pääsi reissuun! Vaatii paljon, kyllä isolla perheellä lähteä matkoille, luulisin niin, eikä pelkästään taloudellisesti :whistle: Meillä ulkomaanreissu vaan haave vain, tällä hetkellä..

Me viimein kotiuduttiin joulun ja uuden vuoden vietosta. Tuliaisena korvatulehdus tytöllä :( Jospa nuo lääkkeet auttaisi nopeasti, vähillä unilla menty pari päivää.

Nessu ja Aino 10kk 1pv :heart:
 
Jospille kiitokset pinosta :flower:

Glow'le pidän peukkuja maanantaina. Uskon, et kaikki on ok :hug:

Sadee80, hyvä kuulla et sullakin pikkusen kanssa kaikki ok :hug:

Meilläkin on taapero :heart: Mies näki jouluaattona jo kuulemma muutaman juoksuaskeleenkin :eek: Ja tänään Axu oppi heittämään palloa!! Heitti pallon monta kertaa isälleen ja ihan kohdistettuna suoraan kohteelle, ei se lentänyt minne sattui :attn: Isänsä ihan herkistyi kyyneliin :heart: Teki samat temput vielä myöhemmin toisen kerran, että mistään sattumasta ei nyt tainnut olla kysymys. Mahdotonta miten nää vauvat nyt oppii juttuja.

Mä olen ollut tänään niin väsynyt :$ Kahvia on mennyt ihan älyttömästi eikä mitään apua. Nukuin tunnin päikytkin, kun mies vahti poikaa mut ei mitään apua... Nyt poitsu unilla, pitää tehdä kohta seuraa!

Tuiskunen ja Alexi, karvaa vaille 11kk
 
Sadeen kuulumiset mukava kuulla ja että kaikki hyvin. Aika rientää, täällä jo puoliväli :eek:

Siniraidalle Unohtui sanoa että kivaa että suurperheen matka sujui mukavasti :) Kiva myös että olet back täällä!

Mä se olen si surkea shoppaaja, en löytänyt taas juuri mitään aleista. Kävin sit syömässä ja leffassa ja se tuntui kyllä kivalta :) Mulla olis jotenki niin ikävä sellasta tyttöjen iltaa, missä istutaan ja parannetaan maailmaa ja juodaan viintä. No ehkä joskus kesällä sit...

Olin kotoa pois n. 6 tuntia ja mulla oli ihan sika ikävä pikkutypyä :heart: Jotenkin kun ei ole enää ihan vaavi, vaan osoittaa tunteitaan mm pusuttelemalla niin itsekin enempi ja enempi rakastuu pikkuiseen. Huoh, voiko vielä enempi rakastuakaan :heart:

Eiku tuijottaa telsua tupisuuna :x
 
Huomenta

Kahvin voimalla täällä..aamu alkanu jo niin aikasin et tuntuu et ei oo oikein vielä herännytkään..

Sadee:ihanaa että kaikki kunnossa!

Glow:hyvä että nopeesti pääset nyt sinne lääkäriin!

Haavemammallaki on jo noin paljo viikkoja,ihanaa!Mun ystävällä on samoihin aikoihin LA :heart:

NYT kaikki vinkit kehiin..Meille on vaatteiden pukeminen muodostunut ihan kauheeks ongelmaks.Neiti ei millään haluu pukee,ei sisävaatteita ulkovaatteista puhumattakaan!Mitä ihmettä keksisin et jaksais sen aika et saaatais vaatteet puettua ja varsinki tuo ulos lähteminen ottaa tiukille.Näkisittepä meidän ulos lähöt nykyään :LOL: oikeesti vähän jo naurattaakki mut ku on tilanne päällä niin sillon kyl ei naurata |O Kaikki vuorollansa yrittää viihdyttää :D mutta kaikki vinkit otetaan vastaan :attn:

Tissittely meillä kyl alkaa oleen loppusuoralla.Viime yö taas roikuttiin tissillä koko aika.Mä alan oleen aika väsy/poikki..ku mikään muu ei kelpaa ku tissi..ja vähä väliä heräilee.Mä en edes muista millon viimeks oisin nukkunut hyvin.Mä uskon/toivon ku tissitely loppuu niin ne yöt paranis.Toki alku on hankalaa varmastikki..

mutta nyt lisää kahvia vielä..

hemuliina
 
kiitos kaikille :heart:

Jospi, Vau, Hennihän jo hienosti kävelee. Ja jos itekseen jo nousee seisomaankin. hienoa! :heart:

meillä tyttö menee kontaten, nousee kyllä tukea vasten seisomaan. :heart:

tuiskunen, hienoja uusia taitoja sielläkin, vau! :heart:

topismama
mäkin menin uudenvuoden aattona 22.00 nukkumaan. "riehakas" uusi vuosi siis täälläkin. :LOL:


Nessu86 me jouduttiin jouluaattona menee päivystykseen ja tytöllä korvatulehdus, sitä ennen tosi huonoja öitä ja päivätkin itkua. Ne helpotti oloa kahdessa päivässä ja yötkin taas parani siihen että vaan (?) 2-3 herätystä yössä ja ilman itkuja. eli toivotaan että pian helpottaa siellä. :heart:

haavemamma, oi siellä jo puoliväli, ihanaa :heart: Mä taas oon sellanen kaupoilla että aina kyl löydän ostettavaa.. ainakin vaatetta jos en muuta... :whistle:

Mä päätin perjantaina aloittaa unikoulun. ts lopettaa yömaidon antamisen. laiskuuttani annoin sitä edelleen pari kertaa yössä että saisin nukkua. No, nyt päätin että se on lopetettava. 1) ei tyttö yöllä nälkää näe: syö hyvin päivisin 2) yöt voisi parantua kun tajuu että yöllä ei syödä 3) se ois edessä kuitenkin ja aina vaan vaikeempi lopettaa.

No, ekana yönä tyttö itki reilun tunnin. Mutta mä en itketä pientä itekseen vaan tarjoon lohtua läheisyydellä. :heart: Tyttö oli mun vieressä koko ajan ja silittelin ja taputtelin. mut en puhunut ettei aattele että ahaa nyt voikin herätä juttelemaan. Lopulta tyttö nukahti mun viereen. toisen kerran vielä yöllä heräsi mutta tyytyi heti tuttiin. Viime yö oli jo hyvä! tyttö havahtui pari kertaa unesta mutta jatkoi heti uniaan saatuaan tutin suuhunsa! ei itkun itkua, ei valvomista. Jei! =)

itellä on taas flunssa. Ja näyttäis olevan keskimmäiselläkin. Kurkku kipee ja nokka räkää täys. :p toivottavasti muut nyt pysyis terveinä eikä ainakaan tytölle tulis taas korvatulehdusta.. ja mun ja poikien pitäis päästä perjantaina mummun kanssa laivalle. Toivottavasti päästään. :heart:
 
Glow
Kiitokset teille :hug: :flower:
Huomista odotellen...
vaikkakin tänään aamulla jo meitin että soitanko vihaisena ja itkuisena ä-polille että eikö todella "tarvi" tulla sinne |O Noh, odotellaan huomiseen.

PUKEMINEN meilläkin ihan kamala show! Ei pysy sälli paikallaan sekuntiakaan. Sylissä älytön venkoilu ja kiljuminen. Mulla tulee hiki... Kun oot jonku vaatteen saanu päälle niin eiköhän tää ala repiä sukkaa tai hanskaa jo pois. Sukat ei pysy jalassa muutenkaan, joko vahingossa tai repien lähtee.

Muutenkin tuosta lapsesta on tullut kauhean uhmakas ja omatahtoinen vauva. Mä odotin näitä kiukkuja ym. vasta kun 1v on täynnä. Toisinaan vaan naurattaa sen touhu mutta toisinaan ei alkuunkaan :headwall:
Aina ei enää edes jaksa kieltää penkomasta kaikkia kaappeja vaan antaa tyhjentää ne ihan rauhassa, siirtelee pahimmat kamat yläkaappeihin. Näin ei kai pitäis tehdä mutta :whistle: :ashamed:

Jos ei heppu pääse sohvalle heti kun haluaa niin kauhea kiljuminen ja alkaa purra sohvalla istuvaa jos ei tajua häntä sinne nostaa. Tänään sillä tuli aamulla joku ongelma kun ei kunnolla ylettynyt ulko-oven kahvaan niin hirvee huuto päällä :eek:
Heittäydytään selkä kaarella lattialle tai "pompitaan" polvillaan kunnes kaatuu ja sitte taas sattuu.

Syöttötuolista hän keksi nousta seisomaan!!! kiipesi ruokapöydälle :whistle:
Meillä on ihan perinteinen joku suomalainen niemen tehtaan?? syöttötuoli. Siinä on pehmuste eikä mun mielestä kauheesti ylimäärästä tilaa nousta edes mutta kyllähän toi pikku apina näköjään mahtuu... valjaatko siihen pitää laittaa??

SYÖMINEN on kans toinen tapahtuma, siitä jo taisin aiemmin kirjoitellakin. Kauhea tahto ois saada itse kauhoa ruokaa lautaselta mutta kun mä en millään nyt jaksais sitä touhua ja sotkua. Kun se lautanen ja ruoka on sitten pitkin lattiaa. Mutta eikai tässä auta muu kun antaa alkaa opetella? nyt jo??

Mulla ei ole mitään muistikuvaa esikoisen vauva/taapero ajoilta tämmöisestä....

Päivä meni eilen oikeen hyvin, vaikka mies oliki koko päivän remontoimassa uutta kotia.
Illalla aloin oleen taas hiukka väsy ja vihanen, kun mies kotiutu eikä mun mielestä tehnyt mitään oikein :ashamed: en sanonu mitään, mut huomas se sanomattakin mitä ajattelin. Se sitten vaan tokas että "ollaanpa sitä taas huonolla tuulella". Musta on tullu hirvee tuppisuu enkä sanonu mitään sille :headwall: :'(
Tajusi se kuitenki ottaa pojan hoitaakseen...

Hirvee mikä pakkanen. -25 !
Kauhulla mietin nyt noita esikoisen eskariin kuskauksia. Mies menee iltavuoroon töihin et voi aamulla viedä mutta mun pitäisi sitten hakea poika päivällä kävellen :/ Alkuviikko on ok, kun esikko menee omalle isälleen pariks päiväks mut sitten loppuviikko ja siitä eteenkipäin taas. Meiltä on aika lyhyt matka, kävellen noin 30 min eskarille.... tuskin mitään taksikyytiäkään sille sais järkättyä minun tilanteeni takia. Ja jos tämmöset pakkaset on niin Onnihan jäätyy tonne!

Semmosta!
 
Aika kuluu niin hirveän äkkiä! Raskausviikot kertyy :heart: :heart: Sadee ja Haavemamma ja Glow.

GLOW teillä tosiaan ihmeellinen äippäpoli. Meilläkin tosi herkästi pääsee tutkimuksiin. Onneksi pääset huomenna! :wave:

Meilläkin oli rauhallinen uusi vuosi. Lukuunottamatta poliisipartiota pihassa. Naapuriin oli tullut vieraita joista yhdellä oli ASE! Ilman panoksia ilmeisesti, mutta naapurin isäntä oli kutsunut poliisin. Ne sitten oli täällä iät ja ajat. Lähtivät vasta juuri ennen vuoden vaihtumista. Mietittiin jo että päästävätkö meitä ampumaan raketteja ollenkaan. Kun koitimme mennä kyselemään tilannetta, sanoivat hyvinkin tiukasti, että tilanne on hallinnassa... Me söimme hyvin :p Katsottiin frööpelin palikoita ja pleikkarin pelaamista :LOL: Meillä oli miehen siskot ja toisen avokki uutta vuotta vastaanottamassa.

Eilen toiset naapurit tuli tähän. Mä nykyään niin vierastan kaikkea illanistujaistouhuja.... Olisi haluttu katsoa vaan omalla porukalla dvd :whistle: Mut ihan kiva oli turista. Sitten alkoikin hirveä huutosirkus Kaapsun toimesta. Itki ja väänti, ei millään nukkumaan... |O |O Puoli yksitoista selvis mikä vialla. TUTTI OLI HALKI! :eek: :eek: Meidän toinen katti himoitsee niitä.... Tulihan todettua, että ei olla tosiaan valmiita luopumaan imukkeesta :kieh:

Pakkanen paukkuu meilläkin... :ashamed: Sisään on "hiukan" hankala saada nukkumaan. Huudon kanssa mennään... Toivottavasti lauhtuu pian.!

Meilläkin käppäillään ja osataan nousta lattialta ilman tukea. Ihana taapertaja :heart: :heart:


Pukeminen on inhokki meillä myös... Ei siinä varmaan auta, kun aika. Tytön kanssa oli hirveää taistoa... 2 vuotiaaana on lähtenyt kerran yökkäreissä hoitoonkin, syksyllä... Ei sitten enää tarvinnut tapella. :LOL: Taisi tulla vilu matkalla....

Kareliini ompa teillä pitkään odoteltu hampaita!

Kahdet päikkärit on meilläkin.

Siniraita B) Ihana reissu! Voi kun pääsisi!

Topismamma mä täytän tänä vuonna 39!!!

Vaakaankin nousin ja oon saanu ne 4kg takaisin mitä onnistuin syksyl saamaan pois |O |O Liityin taas mut tällä kertaa Kiloklubiin.... Mistähän sais sen motivaation. Oon ihan hirvee sika. Painoindeksi 32!!!! :headwall: :headwall: Pudotettavaa on siis PALJON. Oon sen homman tehy jo kaksi kertaa ekal kerral 12,5kg ja tokalla 22kg... Puhumattakaan niistä -5kg aina ajoittain. Nyt on urakka 19kg ... :attn: Ja sekin on normaalipainon yläraja... Mikähän ihmisen päässä on vialla, kun aina uudelleen päästän itteni tähän kuntoon.. :headwall: :headwall:

Töihin lähtöön on vajaa 2kk aikaa IIK IIK. Nyt en millään haluaisi viedä poikaa....
Hoitopaikka tulee olemaan 20 lapsen päiväkoti, täällä ei ole vapaita perhepäivähoitajia eikä ryhmiksiäkään :eek: Vaihtoehdot oli tuo tai sitten 5 ryhmäinen talo jossa onkin sitten jo 70 lasta.... No lohtuna se että tunne ainakin yhden hoitajan sieltä, on mun hyvä ystävä :heart: JA se, että meitä töistä menee ruoka taloon joten tiedän mitä mukulani saa sapuskaa.... :LOL: ;)

Nyt aamupalalle! Herättiin vasta 9 ja oon siivonnu. Kun isäntä kulkee Kaapsun perässä haukkana... :heart: Ite suhtaudun paljon rennommin pojan touhuihin... No miehelle esikoinen ja mulle kolmas niin...

S ja Kaapsu 10kk ja viikko
 
Tuiskusen Axulla on ihana uusi taito. :heart: Meillä pallon heittäminen on sellasta, että käsiä ravistellaan ylös alas ja sit se pallo tippuu :D

Seranzu, älä suotta murehdi ikää, se on vaan numeroita, sillä sinä jos kuka näytät ainakin sen 9 v nuoremmalta :hug: Ja se paino...mun bmi huitelee samoilla kieppeillä...tosin olen ihan älyttömän pätkäkin. Mun tavoite on -30kg, tosin alkuun ensin se -15kg niin ei tuu sit pettymyksiä, kun ei lähdekkään kiloja niin nopsaan.

Uimassa käyty ja neiti unilla, nyt levähdän ja vedän viimoisia herkkuja naamariin, huomenna se kamaluus sit alkaa, eli laihis... :snotty:

Jospi ja Henni
 
meillä on ihan hiljaista..osa nukkuu päikkäreitä isin kainalossa, kaksi kavereilla leikkimässä ja yksi tallilla hevostelemassa.Kuulen kun leiviuunissa puut palaa napsuen ja kello tikittää, wau =)
Me reissataan aika paljon lasten kanssa mutta eka kerta niinkus etelään, ja reissut on aina menny mallikkaasti, osaavat kai sen verran käyttäytyä ja olla vieraskoreita ettei tarvi hävetä silmiä päästä tai repiä tappelupukareita tosistaan..Meilä ainoa mutta ja ISO tää money-politiikka tosiaan..Mutta olen oikein onnellinen että edes kerran olemme moisen reissun päässy heittään jos viimeiseksi jää.Mutta toivottavasti ei.

sade; ihanaa että masussa keikki hyvin, ja muilla odottajilla.Kauheen nopsaan viikkoja kertyy kun vierestä teitä seuraa, mutta jos itse odottais niin ne viikkojen kerääminen olisi niin hidasta :whistle:

jospille piti vielä kommentoida tota kävelyä, että siitä se lähtee maailmanvalloitus kahdella jalalla. toisaalta haikeaa ja toisaalta ylpeä kehittyvästä lapsesta :heart:

seranzu; sullakin töihin lähtö lähenee, itse jo kyselin työvuorolistojen perään, muttei vielä valmista ollu.täytyy sanoa bossille että rapsii vuoron silloin vuoron tällöin etten ole 5 vuorokautta yötä päivää töissä ja pari viikkoa vapaata.. Työkavereita nähny sen verran tiuhaan että kärryillä olen työkiemuroista jonkunverran, onneton missasin saunaillan kun oltiin reissussa..Olisin saanut kattavan paketin työ faktaa :LOL: :kieh:

nyt hommaamaan kotia kuntoon..

sini ja neiti 11+
 
Meillä noustiin tänään ekaa kertaa seisomaan keskeltä lattiaa ilman tukea, huisaa!

Päikkärit on nyt kolmena päivänä jäänyt yksiin. Lounaan jälkeen sammuu aika helposti ja nukkuu sen 1-1,5h mut toisille päikkäreille ei suostu enää ei sitten millään :eek: Väsy on selkeesti ja känistää, mut ei niin ei. No se hyvä puoli tässä on, et illalla saa sänkyyn laskea melko väsyneen jannun. Tosin nyt se nukahtaminenkin on venynyt yli iltakymmenen :eek: Tiedän, et saisin rattaisiin poitsun iltapäivällä nukahtamaan, mut olen ollut laiska :ashamed: No huomenna alkaa mullakin kuntokuuri, kuten Jospilla, ja lenkki kutsuu!!

Toivottavasti Glow'la kaikki ok lekurireissussa?

Ai niin, vehnää olen nyt "kotialtistanut" kaksi päivää. Huomenna on lääkärin soittoaika oireista. Ei ainakaan mitään niin kamalaa tullut kuin kaurasta. Mitä nyt viime yönä valvottiin klo 2.25-3.55, mut en tiedä oikeen miks :eek: Poitsu oli kovasti halunnut jutella ja silmät oli ihan sepposen selällään, äiti ja isä oli vähän eri mieltä valvomisesta... Katsotaan nyt tuleva yö, toivoisin niiiiin paljon, et ei olis allergiaa vehnä-ohra-ruis sektorilla :whistle:

Jos olisin fiksu niin menisin nyt nukkumaan :headwall:

Tuiskunen ja Alexi tasan 11kk :heart:
 
Aamu alkoi tänään sitten sillä et 3v alotti kuuden jälkeen oksentaan.Raukka toinen.Maha on kipiä eikä millään malttais kuitenkaan pysyä paikallaan.Nyt onneks hetkeks malttoi tohon sohvalle.Pikkasinki kävi jo päikkäreille ku on aikasin noussu ylös.No toivottavasti menee nopeesti ohi.Tahtoo olla vaan niin tarttuvaa tautia et kukahan sit seuraavaks oksentaa :x

Glow:teilläkin sit onkelmia pukemisen kanssa.Tuo neiti ei sitten yhtään tykkää pukemisesta ku joutuu oleen paikallaan.Koko aika pitäs päästä menemään.Mä oon yrittäny antaa katella jotain käsissään sen aikaa ku puetaan mut seki ennen pikkasen ehkä autto mut nykyään heittää jo valmiiks tavaran pois sillä mielellä et minuahan ei pueta kiitos!Kyllä ne osaakin jo heti pienestä hoksaamaan kaikenlaista :whistle: Tuossa äskenki ku sisko oksensi niin neiti rupes heti matkimaan miten oksennetaan..

mutta nyt se on mentävä :wave:

hemuliina
 
Siis miten tää rytmi voi olla lapsella tälleen?? Eilen meni 20.20 nukkumaan, heräsi kahden aikoihin jolloin otettiin viereen (tokaa yötä omassa huoneessa niin ei viitsitty vielä rauhoittaa sinne takas kun ei rauhoitu helposti). Pyöri sitten siinä meidän välissä jonkin verran, kuuden jälkeen annoin tissiä ja nukahti vasta tunnin pyörimisen jälkeen. Nyt kello on jo yli yhdeksän, mies lähtenyt töihin ajat sitten ja mäkin nousin kasin jälkeen. Kirjoittelen tässä vieressä koneella ja tyttö vaan nukkuu!! Kymmeneltä olis sovittu kavereiden kanssa ulkoilua, eli kaipa mun sitten pitää tuo herättää kohta. Miksi se nukkuu aina silloin kun saisi jo herätä ja sitten riekkuu kun muut haluaa nukkua?? :headwall: No, kai se hyvä on että joskus nukkuu...
 
Jepjep, se olis vuoden ensimmäinen maanantai ja laihis alkoi täälläkin :wave: Nyt kun olis vähän leudompaa, että vois ulkoilla, niin neiti vieläkin kipeänä... Täytynee jättää ulkoilu, siihen kun avokki tulee kotiin. Olen kahdeksasta lähtien yrittänyt päästä läpi tk:hon, Ainolla yskä ja rohina ei kun pahenee ja ab-kuuri jo kolmatta päivää. Täytynee huomenna uudelleen yrittää, jos tänään ei pääse läpi. Pieni vain yskii kovasti eikä saa kunnolla nukuttua (tai siis kukaan täällä) :ashamed:

Päikkärit meillä oli jo yksi väli, että kahdet nukkui, mutta nyt taas välillä nukkuu kolmet pikapäikkärit a´30 min :headwall:

Nessu ja Aino 10kk
 
Pukeminen on meilläkin ihan kauheeta taistoa!!:)))ja onko se sitten ulkovaatteet vai illalla pyjama, niin sama kiukuttelu ja kiemurtelu;)ja sit ku toi jätkä on jo niin painava ettei sitä melkein saa kiemmurrelessa pidettyä sylissä:))hehe..huoh, minne se vauva aika hävis?

Sit on jo huomattu ettei Topi viihdy koko päivää leikkien mamman kanssa vaan nyt on jo kiva keksiä tekemistä, tosin sit ku oon tosi väsynyt otan taas kauheita paineita kun ei jaksa leikkiä aktiivisesti vaan heittelee vaan palloa ja juoksee pojan perässä joka kiipeilee milloin minnekin..:)

Glow..onko kaikki kunnossa??Toivottavasti!!!!Ei se varmasti ole mitään vakavaa, kaverilla oli kertynyt joku limapussi kohdun ulkopuolelle joka vuosi koko raskauden ajan verta muttei ollut mitään vakavaa..

Päätin jo että menen tutustumaan avoimeen päiväkotiin jotta Topi saa vähän seuraa ja ehkä itsekin pääsee aikuisen kanssa juoruilemaan:)Mutta avaa ovensa vasta ens viikolla niin sitten mennään katsomaan minkälainen paikka se on..on nimittäin tullut niin yksinäinen olo että nyt on ihan pakko vaan hakea seuraa ja tehdä asialle jotain!
Tänään onneksi tyttökaveri just lähetti viestin että tulevat helsingistä flamingoon ja tultaisko hoploppiin!!toudellakin mennään!!!
ja huomenna haluan mennä topin kanssa uimaan, pitää kysyä lähtiskö mummi mukaan seuraksi:)
ulos, ulos, ulos vaan niin mieli pysyy virkeänä!

nessu, toivottavasti pikkuinen paranee pian, saisko aino nukuttua ulkona päikkärit paremmin?viileässä ilmassa ilmateiden turvotus laskee hieman ja on helpompi hengittää, ei siellä tunnu ainakaan täällä olevan ihan kamalaa pakkasta.. thank god:)
toi on niin ärsyttävää kun ei pääse puhelimella läpi!

Aurinkoista päivää ihanille mammoille ja pikku taaperoille:)))
 
Maanantaita mammat ja naperot :)

Meikä visiin noussu väärällä jalalla ku ei niinku huvita sitte edes postilaatikolla käydä :( Olis hyvä lenkkeily kelikin vihdoin ni ei. Illalla mietin mennä jumputtaa mut tää on se aika vuodesta kun tupa on täysi ja siellä pitäisi olla jo puoli tuntia ennen tunnin alkua jotta ylipäänsä mahtuu mukaan. No ehkä menen kuitenki...

Pikkutypyllä nokka vuotaa ja se jodlaili viimeyönä moneen otteeseen tuolla pinniksessään ja äippä tietty toimintavalmiudessa kans..mut sinne se aina nukahti itekseen..

Glown kuulumisia odotellaan :wave:

Seranzu mua ei kans huvita niinku yhtikäs mitkään istujaiset, etenki jos siihen liittyy alkoholia, niinku siis uutenavuotena olis ollu ku ukko kyseli et pyydetääks naapurit, mut eih! Jotenki ekassa raskaudessa sain niin tarpeeksi lähinnä silloin pikkujouluaikaan, että olen kait todennu hiljaa mielessäni et ei mun tartte :p ..mietin jo että olen varmaan aika tylsäkin nykyään. No kait mä palaudun tästä sit joskus taas :kieh:

Jotkut syömingit ystävien kanssa taas maistuiskin oikein hyvin, mut harmi kun tässä on se 100 km niin ei ihan vaan syömään viittis lähtee...tai ehkä lähenkin täs joku vkl et piristyn!

Joo no mun mielialaan vaikuttaa n 100% että ukon kanssa on edelleen asiat puimatta, että jollei se kissa ala nousta pöydälle kohta ukon toimesta, niin kait se on taas mun nostettava. Olen nukkunu nyt sohvalla jo 3 yötä ihan koko yön, ku normisti siirryn sinne sit jos ukon korina liikaa alkaa ärsyttää. En tiijä vai olenko jotenki kohtuuton ku ukko ei saa maata krapulaansa rauhassa pois? Miten muilla on, jos mies on ollu ulkona niin miten menee seuraava päivä? Musta kun on vaan liikaa jos toinen on muutenkin pois illan ja sit vielä seuraava päiväkin ihan harakoille...ja siis mulle sopis ihan et nousis vaikka klo 11, että ei mitään klo 8 vaateita siis.

Tällästiä tänään ja tosiaan nyt se on jo puolivälitkin ylitetty :D

20+1 HM

( kaadoin yks pvä kahvin näppikselle ja nyt futaa aika huonostai nuo numerot, murr! ..no onneks en kaatanu kuitenkaan läppäriin :) )
 
Hei!

..ja hyvää joulun jälkeistä aikaa ja onnea kuluvalle vuodelle:)

kääk, mä en oo ainakaa pariin viikkoon käyny ku pikaseen lukee viestejä eli oon tipahtanu taas kärryiltä. Jouluvalmistelut ja sen jälkeen viikko reissussa vierotti mut koneen ääreltä aika tehokkaasti.
Mut Glow:lle kovasti tsemppiä ja toivotaan, että pieni vauva vielä joitakin viikkoja jaksais masussa viettää!!
Ja Jospin Henni jo kävelee... wau:)

Mä tajusin eilen illalla, et nyt huomaa Ellenin osaavan jo molempia kotimaisia kieliä. Oli illalla potalla ja katteli kirjaa isänsä kans. Isänsä sanoi "lampan" jolloin Ellen katto kattoon päin ja saman se tekee, jos mä sanon "lamppu". :) muita sanoja en oo osannu vielä yhistää noin selvästi sen osaavan, mut pikkuhiljaa... Mamma on oikeestaan ainoa selkee sana, jonka Ellen osaa mut sehän se riittääki :heart:

Ellen on nyt ottanu tavakseen nukkua öisin n.12h unet... ihanaa, ku saa viikonloppusin nukkua kunnon unet:) Okei, myös arkena. En valita mut en suuremmin "hehkutakaan", koska sit käy kuiteski niin et Ellenin unitavat muuttuu radikaalisti.

Pottailijat!!! Ellen sai joululahjaks BabyBjörnin pottatuolin ja sitä on nyt vaihtelevin tuloksin sit testattu... Välillä on tullu joka istunnolla jotain mut sit on ollu tyhjäkäyntejäkin.. Mut nyt on sit se "ongelma" et pissa lentää kaaressa potan etureunan yli.. Ellen istuu vähä takakenossa siinä (nojaa kirjaimellisesti selkäNOJAAN) joten oiskohan siinä syytä??? Ja toinen ihastuttava asia pottailussa on pimpsan räpeltäminen... mä ymmärtäisin, jos ois poika mut että myös tyttö... (pojillahan se haarojen välin räpeltäminen jää "päälle" vrt. aikuiset miehet;) )

No mutta nyt meen keittää vielä päiväkahvit ja koetan juoda sen ilman pullapuolta.. Mäkin koetan kovasti saada kiloja pois, mut saa nähä.. Innostus laski ku äsken soittivat, et Zumba-ryhmä on jo täys:( ..oon nyt varalistalla...

Talvisin terveisin Nanada ja Ellen 11kk :heart:
 
Pikapikaa käymässä. Lukemassa oon käyny pariin otteeseen taas, mutta nyt en edes muista, mitä on pitäny kommentoida.

Ainakin sitä, että löllömaha täälläkin. En mä kovin hoikka oo ollu muutenkaan, mutta en tällänen löysäkään. Ekan lapsen jälkeen olin vuoden päästä synnytyksestä entiselläni, nyt ei oo kauheesti kehitystä tapahtunu koko aikana, ei kai ku liikkuminen on ollu niin vähissä. Loppiaisen jälkeen alkaa ainakin järkevämpi ruokavalio. (Joillakin alko tänään maanantaina - mä keksin keinon mässätä vielä pari päivää suklaita kaapista pois..)

Ja väsyä myös täällä. Iitukalle :hug: Aika lailla samanlaisia fiiliksiä täälläkin.

Meillä on taas valvottu. Toissayö oli hyvä - Vilja heräs vaan kaks kertaa ja mä sain nukkua 4,5 tuntia putkeen, kun en ollut herännyt siihenkään, kun esikoinen oli kömpinyt viereen. Jei! Ihan huvitti kun olin siitä niin iloinen, mutta enpä muistanut, koska viimeksi olis tollanen pätkä ollu. Viljalla kun on tullu nyt 6 hammasta kuukauden aikana ja yks korvatulehduskin oli. Ja nyt tämä UMMETUS! Mä nyt varasin ajan lastenlääkärille reilun viikon päähän. Mä kun vähän pelkään, että jospa tää onkin maitoallergiaa. Vehnän poistaminen ruokavaliosta ei vaikuttanut mitenkään (ja tarkemmin ajatellen Vilja ei oo saanu muitakaan kotimaisia viljoja nyt vajaaseen viikkoon). Ummetus vaan pahenee. Voi kun toisella on välillä kurja olla. Maitotuotteista toi siis johtuu varmaan, mutta allergiaa vai ei? Ummetustaipumusta on ollu muutenkin, mutta ei nyt oikeestaan ongelmaksi asti. Velleihin en oo huomannu tytön reagoivan yhtään, mutta kai se maitoproteiinin määrä on nyt sit suurempi. No jaa, mä en edelleenkään ymmärrä allergioista mitään.

*muoks* nyt vasta löysin googlettamalla, että Levolac, jota oon nyt avuksi tarjonnu, voi aiheuttaa vatsanväänteitä. Pitääpä hakea mallasuutetta varmaan, jos se olis hellävaraisempi lääke. Vai mitä suosittelette?
 
Lukemassa kuulumisia pikaseen, kohta varmaan neiti heräilee päikkäreiltä..

Vau, uusia taitoja jo monella ja Jospin Hennikin jo kävelee =) näin tää aika menee, kohta tuossa mennä viilettävät lujaa =)

sadee, ihanaa että masuasukkaalla kaikki hyvin :heart:

Glow'n lääkärikuulumisia odottelen, toivottavasti kaikki kunnossa!

HM, meillä myös ukko makaa krapulassa aivan koko päivän jos on ollut viihteellä, ärsyttävää kerrassaan :whistle: muutenkaan sille ei oikein toi alkoholi sovi ja saa siitä kamalan olon koko päiväks, joskus illalla pystyy nouseen vasta sängystä..

nessun ainolle pikaista paranemista :hug:

hemuliina, toivotaan et tauti menis pian ohi :hug: Meillä myös pukeminen välillä aikamoista sirkusta :whistle: en oikein mitään hyvää neuvoa osaa sanoa tuohon, oon myös antanut yleensä jotain katseltavaa käteen. Illalla kun vaihdetaan yöpukua niin tutkii yleensä äippäpakkauksen hiusharjaa sen aikaa että laitan vaipan äkkiä ja vaihdan uniasun =)

Meillä hoetaan nyt muutamia sanantapaisia: vauva ja namnam kun syöttää ruokaa :D

Nyt pitää mennä tekeen muutama kotihomma ennenku neiti heräilee :wave:

Kareliini ja kultamuru Sara kohta 10kk :heart:
 
Matma Minä annoin alkuun Ainolle ummetukseen mallasuutetta, mutta tytöllä ainakin se auttoi hitaasti, meni jopa 3-4 päivääkin. Levolac toimii meillä paremmin. Ja ymmärtääkseni tuo Levolac on suht hellävarainen, tai siis sellainen mitä voi käyttää ilman että suoli ns. tottuu siihen. Kurjaa tuo ummetus, täytyy pienenkin kovasti ährätä että saa tavaraa tulemaan ja kipeetä tuntuu tekevän :|

Nanada entä jos tuet alkuun potalla istumista, että istuisi selkä suoremmassa siinä? Meillä Aino alkuun istui juuri nojaten selkänojaan, mutta nyt istuu jo paremmin. Kuten myös räplää pimpsaa heti kun saa vaipan pois. Mun ymmärtääkseni tuo on ihan yleistä niin pojilla kuin tytöillä, näin pieninä :D

HM joo avokki makais varmaan koko päivän sängyssä rapuloissaan ellei sitä käy ylös "potkimassa". Mulla vaan ei hermo kestä katellä iltäpäivälle sängyssä makaavaa ukkoo! Oon varmaan ihan kaamee akka, mut mä käyn kyllä ajaa ylös aamupäivällä :whistle:
 

Yhteistyössä