Onpas täällä taas tekstiä! Viikonlopun kun on poissa niin pitäisi jo Tiimarivihko ottaa esiin että muistaisi kommentoida.
Tuiskuselle halit! Toivotaan, että kun tuo hammasvaihe on mennyt ohi niin rinta taas kelpaisi! Ymmärrän hyvin että on surullista kun vaikka miettisikin jo imetyksen lopettamista niin ei sitä nyt noin seinään halua kukaan lopettaa!
Kuume, ei täälläkään uppoa korvike millään. Mä oon myös yrittänyt vaikka mitä että saisin muutaman imetyskerran päivältä pois etten olisi niin kiinni tytössä mutta ei kelpaa! Hyviä vinkkejä siis kaivataan!
Glow, ihana vilkuttaja teillä! Helmi oppi viime viikolla taputtamaan ja sitä tehdäänkin nyt joka välissä. Söpön näköistä!
HM, aurinkorasvaa en käyttänyt tytöllä etelässäkään, pidin vaan huolen että oli varjon alla koko ajan. Toisaalta mietin, että on kai niitä jotain vauvojen rasvojakin että jos nyt pikkasen nenään sipaisee niin tuskin siitä isoa haittaa voi olla. Isompi haitta varmasti palamisesta. Jostain oon lukenut, että vauvoille ei siksi suositella niitä kun ihoa on suhteessa enemmän kun aikuisella joten estrogeenin (jota noissa on) määrä tulee kokoon nähden niin suureksi.
Oltiin tosiaan viikonloppuna mukavissa häissä Kuopiossa, Helmi oli mukana ja ihan hyvin meni! Kirkossakin oli rauhassa vaikka välillä vähän kiljahteli riemuissaan kun tajusi että siellä kaikuu.. Sulhaselta kun kysyttiin että tahdotko niin Helmi kiljahti ennen kuin sulhanen ehti vastata
Onneksi jäätiin aika taakse istumaan niin ei kuulunut alttarille asti. Juhlintakin meni hyvin, tyttö nukkui muutamaan otteeseen vaunuissa ulkona. Jouduttiin lähtemään kyllä suht aikaisin kotiin että saatiin tyyppi unille kun ei enää rauhoittunut vaunuihin. Meillä oli kyllä vielä parin tunnin ajomatkakin sieltä Mikkeliin, että ihan hyvä aika oli varmaan lähteä muutenkin.
Kotimatkalla nähtiin muuten kolme hirveä vähän liian läheltä. Onneksi ehdittiin hiljentää, olivat just tulossa tielle. Hetki kun sen jälkeen oltiin ajettu niin tulikin KAKSI TALOA tiellä vastaan! Oli siinä ihmettelemistä, meidät käskettiin pientareelle odottelemaan että pääsevät ohi. Eipä ole ennen tullut sentään maantiellä taloja vastaan
Mulle iski reissussa flunssa. Harmitti kun sunnuntaina olisi ollut tarkoitus mennä maalla miehen kanssa melomaan, mun äiti olisi ollut Helmin kanssa. Ei sit voitu lähteä kun mä en jaksanut edes kävelylle mennä. Nyt vuotaa nokka ja pää on täynnä räkää, mutta onneksi ei oo kuumetta ja kurkkukipukin tuntuisi helpottavan. Jospa tämä menisi nopeasti ohi!
Nyt on unet tosiaan löytyneet takas
Eilen ja tänään on mennyt kaikille päiväunille niin, että oon vaan käynyt kippaamaan omaan sänkyyn ja sinne on jäänyt. Hetken päästä kun oon käynyt kurkkaamassa niin siellä se kulta peukku suussa nukkuu :heart:
Helmistä tuli tänään lihansyöjä. Annoin ekaa kertaa broilerinfilettä soseutettuna. Aika yökköä mutsin mielestä, mutta tyttö söi bataatti-kanamössöä ihan hyvällä halulla. Kohta voisi varmaan jo ton tattaripuuronkin vaihtaa normiin kaurapuuroon kun tulee 7kk täyteen. Tai katellaan vielä, olin ajatellut että viljat tulisivat 9-12kk kohdalla mukaan, mutta nyt on alkanut tuntumaan että mitä mä nyt niitä panttaan kun suositusikärajatkin on jo ajat sitten ohitettu. Maissia, riisiä ja tattaria Helmi on kyllä jo saanut. Muutamasta ruuasta tulee naamaan vähän rusotusta, mutta on ollut onneksi ihan pientä ja olen noitakin ruokia antanut aina välillä.
Ainiin, me käytiin perjantaina lääkärissä kun silmä alkoi rähmiä uudelleen. On siis syntymästä saakka rähminyt, mutta loppui n.5,5kk kohdalla tai ainakin väheni paljon. Nyt sitten reilun viikon rähmi taas enemmän niin joku tulehdushan siellä kai sitten oli, saatiin antibioottitipat ja nyt on jo parempi.
Tulipas romaani :ashamed: