Helmivauvat 2009 ~maaliskuussa~

Rotavirus-rokote: Meilläpäin tuo on ilmainen, kun maakunta tarjoaa sen joten luultavasti otetaan. =)

Kössikenguru: Mulla tosiaan kans alko menkat jo 7 viikkoa synnytyksestä. Mutta mähän en imetä ollenkaan, joten ei ihme, että alkoi.

Vieläkö muilla on alavatsassa nipistelyä ja juilimista? Mulla on. On kyllä tosiaan nää menkat nyt meneillään, mutta ei nää nyt menkkakivuilta tunnu.

Tinttu & Juuso 7vko 6pvä
 
kielijänteestä, meillä oli se esikoisella. se huomattiin jo sairaalassa lääkärintarkastuksessa ja se lääkäri napsas sen samantien silloin.

:hug: kaikille sitä tarvitseville. ja voimia ja jaksamisia. :hug: :heart:

 
Kielijänne on kiree tääl ja se huomattii jo sairaalas ku lääkärintarkastukses mut imee kuitenki hyvi ni lääkäri ei sitä sillo napsassu. Sano kotiinlähties et jos parin päivän sisäl silt tuntuu et ei ime oikein ni täytyy soittaa osastol ni ne napsasee sen sit mut en soittanu ku on mun mielest imeny kunnol.

D-tipat alotin vauval 6 päivää sit, viel ei ainakaa oo mahanpurui tullu, toivottavast ei tuu :/ . Toivottavast tääl ei kans tyytyväisyys katoo ku ens viikol tulee kuukaus vauval täytee :whistle:
 
KARELIINI ja RONTTULI ihanaa onnea kovasti, olihan teillä molemmilla hurjat reissut synnärillä.. Ja mullakin tuo kareliinin viiltäminen sai niskavillat pystyyn. Onneksi kaikki hyvin nyt.

RINTARAIVARIT täälläkin meneillään ja yöt menee eka 4h korvikkeen ansiosta, mutta sitten tunnin välein. Tänään annoin korviketta aamu 8 ja jatkettiin unta 10.45 asti... :whistle:
TISITTELEE nyt päivälläkin vähän väliä.. Ei tuu kotihommist mitään. Vähän ahdistaa.. :ashamed:
Pitäisikö tota korviketta vaan ruveta antamaan enemmän??? HIRVEÄ RISTIRIITA, kun NIIN haluaisin, että oma maito riittäis... Huomenna neuvola, pitää jutella siellä..

ROTAVIRUSROKOTETTA ei ajota antaa.

GLOW teillä kuulostaa ihan samalle tuo meno kun meilläkin... :hug:

TÄRINÄ meillä tärisee leuka aina välillä, sellaistako tärinää tarkoitatte? Ja johtui mistä?? :eek:

NIISKUNENÄ :hug:

Tää niin ihana paikka!!! Ihanaa kun saimme vauvan, mutta täällä sentään uskaltaa sanoa, että on aika rankkaakin ja olen VÄSYNYT! Anoppi varsinkin ärsyttää, eilen vauva huusi pää punasena ja sit kun vauva rauhoittu, tuli tuohon ja alkoi ihastelee babyn KULMAKARVOJA ja lässytti jotain älytöntä, ihanaa ja nauti nyt jne... Teki mieli sanoa, et painu helvettiin... Asuu siis tuossa seinän toisella puolella. Joten päivittäin näkee... Apuaan ei kyllä ole tarjonnut!! :kieh: :kieh:

No niin tälläistä tänään...
Seranzu ja Kaapsu 3vko ja 1pv
 
Glow:lle ja Niiskunenälle :hug: Ja tietty myös muille, joilla vauva itkee.

Gretalla todettiin kireä kielijänne jo klinikalla, ja siellä se myös leikattiin, olisi imemisen lisäksi kuulemma voinut haitata myös puhetta.

Jassoo, Greta heräsi kantoliinassa ja näköjään on nälkä, myöhemmin enemmän...
 
Onnea uusille vauvoille ja äideille! :heart:

Tärinästä; meillä tärisee siis alaraajat ja sitä neuvolalääkäri käski seurata. Lähinnä tärinää ilmenee vaipanvaihdon yhteydessä, mutta eilen illalla huomasin sen myös vaatteet päällä, kun poitsu makaili sohvalla viltin alla. Lekuri käski nimenomaan tarkkailla, ettei tärinän aikana kaverin silmät harhaile ja vaikuta siltä, että siltä lähtis taju. Toistaiseksi poitsu ollut kuitenkin ihan terhakka ja normaali tärissessään. Pelottaa silti, kun epilepsiasta alkoivat puhumaan. Ja vielä senkin takia, kun mua huolestuttaa, ettei pikkunen vaan synnytyksen aikana saanut mitään happivajausta, kun jouduttiin sinne sektioonkin.

Haleja teille joilla vauvat valvottaa ja kitisee, Tsemppiä! :heart:

Hymyn sain tänään, ja toisen heti perään. IHANAA!

Uskaltauduin tänään kaksin poitsun kanssa ulkoilmaan, siis muualle kun vaunuilemaan! Kävimme mun työpaikalla näyttäytymässä. Kyllä oli tädeillä ihastelemista! Ja ihanalta tuntui, kuinka vauva turvautui muhun ja mun ääneen, kun yhtäkkiä ympärillä oli kymmenen outoa naista ja ääntä ja kun kuuli mun äänen sivulta, niin pää kääntyi ja napitti vaan mua suoraan silmiin. Jotenkin se tuntui niiiiiiin hyvältä, että äiti onkin se turva ja tärkeä. Sillä hetkellä tuntui, että sen katseen voimin jaksaa taas monet itkut ja valvomiset. Äitiä itkettää, onnesta!

Tuiskunen ja Alexi 6vko+
 
Syöttömääristä vielä sen verran, kun joku mietti, että saako vauva tarpeeksi sapuskaa. Törmäsin eilen illalla surffailessani tällaiseen:

Pienen imeväisen ravinnontarve on runsaat 100 kcal painokiloa kohti, mikä tulee tyydytetyksi silloin, kun hän saa maitoa noin kuudesosan painostaan vuorokaudessa (4-kiloisella lapsella laskennallinen tarve on siis noin 7 dl maitoa vuorokaudessa)

Ajattelin vaan laittaa, jos jollekin hyötyä, vaikka moniko meistä tietää paljonko maitoa tisseistä tulee...
 
Kiitos Tuiskunen, tuo oli kiinnostava tieto vakikka tosiaan eihän sitä rinnasta tulevan maidon määrää tiedä :)

Sellaista ajattelin kysellä, että mitä te oikein runsaasti maitoa tuottavat äidit syötte / juotte? Onko mitään erityistä, mitä söisitte tai ette söisi? Paljonko ja mitä juotte? Mulla tuntuu kyllä ihan riittävän tuo maito mutta silti määrät kiinnostaa, kun lypsämällä en kuitenkaan mitenkään ihmeellisiä määriä saa.

Nännit oli niin hellinä eilen että olen tänään pyrkinyt imettämään enemmän istuen. Tuntuu että käy nopeammin ja ettei poitsu saa käännettyä päätään, se tekee meinaan todella pahaa... Perhanan epparihaava vaan ei tee tosta istumisesta kovin kivaa eli jostain kolottaa aina |O

Mies oli taas tänään tyrkyttämässä kiukkuiselle pojalle vastiketta. Vastike on tosi jees mielestäni mutta olin jo tissi esillä ja kun kerran voin imettää, en ymmärrä miksi pitäisi siihen vastikkeeseen heti turvautua!

Olis varmaan kovin järkevää mennä nukkumaan nyt kun poikakin on unillaan. Mutta mitä vielä, täällä surffaillaan. Ai niin ja onnittelut viimeisillekin vauvautuneille, nyt me taidetaan olla täällä kaikki!

tv almaa ja poika kk+
 
Onnea Kareliini ja Ronttuli! Ei kyllä ole helppoa lasten saanti.

Niisku, Glow ja muut, joilla vauva ei ole onnellinen :hug:

Meilläkin taas huono päivä. Vauvalla siis. Ei oo taas nukkuminen onnistunut, kahdet tunnin päikkärit nukkunut, lisäksi joku pieni pätkä. Yökin oli taas äherrystä. Ilma se taas häiritsee, ainakin osaksi siitä johtuu. Alkuillasta lähdin rataskävelylle sillä mielellä, että sitten pieni ainakin nukkuisi. Vaan puolisen tuntia sielläkin sinnitteli hereillä, vaikka oli selvästi väsynyt, ja kun oltiin tultu kotiin, heräsi hyvin pian eikä ollut toivoakaan saada sitä uudestaan nukkumaan. Ajattelin, että josko tuo nyt olisi merkki siitä, että olisi aika ottaa Nannit kehiin, mutta ilmaahan mahaan oli jäänyt, tuli röyhtäisy ja puklua. Sinnitellään siis toistaiseksi omilla eväillä, kun en turhaan haluaisi korviketta kokeilla, jos se vaikka pahentaisi tilannetta. Tuntuu kurjalta sekin, että iso osa ongelmaa tuntuu olevan se, että mä en saa röyhtäytettyä vauvaa kunnolla ja ilmaa taitaa mennä imiessä tavallista enemmän mahaan, koska neiti imee usein vähän "löysästi". Päätin kuitenkin jättää rela-tipat antamatta kokeeksi, koska oireet on pahentunu sen jälkeen, kun niitä aloin antaa. Ilman teitä en olis tajunnut, että niistä voi olla harmiakin. D-vitamiinien vaihtamistakin vois kai harkita. Ilmavaivat vaan alunperin alkoi pari päivää ennen kuin vitskut alotettiin, sen takia en niitä syytä.

Mua ei kuitenkaan stressaa tällä hetkellä tää tilanne itseni kannalta. Säälittää tietysti. Omalta kannalta harmittaa sen takia, että näin pienen vauvan kanssa olis vielä muuten suht. helppo opetella hyviä nukkumistapoja, mutta nyt pitää saada huonoina päivinä toinen unten maille keinolla millä hyvänsä (meillä siis tissille tai liikkuviin vaunuihin, jos niinkään...)

Kireä kielijänne oli mullakin esikoisella. Meillä sitä ei synnärillä edes katsottu, mikä kiukutti jälkeenpäin. Meillä kun oli todellisia vaikeuksia imuotteen kanssa aluksi. Neuvolassa sitä on myöhemmin katseltu, mutta sille ei ole tehty mitään, vaikka just niiden mahdollisten puheongelmien takia olisin toivonut, että se olisi hoidettu varhain. Ajan myötä se jänne on jonkin verran venynyt, nyt kieli sentään tulee jo suusta ulos. Vielä ei tiedetä, pitääkö se jossain vaiheessa leikata, riippuu siitä, alkaako kaikki äänteet löytyä.

Kuulemma monet, joilta se jänne napsaistaan synnärillä, joutuu silti myöhemmin uudestaan leikattavaksi.

No nyt petiin, vauva simahti... Voi kun nukkuva lapsi on sitten ihana! :heart:
 
kareliini ja ronttuli ONNEA :flower: :heart:

Niisku :hug: Koita jaksaa!

Lisämaidon määrästä
kun kyseltiin niin katsoin 'kirjanpitoni' että kun sairaalasta tultiin kotiin annoin Nania n. 20-40ml aina tissittelyn päälle.
Nyt menee 350-500ml/ pvä, ja 110 ml kerralla, paitsi yöllä 60 ml. Näin siis vain meillä vailla mitään viisaamman ohjeita.
Tuiskusen tieto oli oikein mielenkiintoinen, kiitos siitä =)

Täällä muuten menee entisellään, tänään vaunuiltiin lähikauppaan ( 30 min suunta) ja kun päästiin kauppaan sisälle niin *pling* silmät lävähti auki ja meikä juoksi marketin läpi haalien vain ne täkeimmät :eek: ..säästyttiin ilman huutoa ulos, jossa uni sitten tietty jatkui :p

Kaadoin myös maidot vauvan päälle, olin jättänyt korkin auki niin että n 30 ml hulahti vaavin naamalle, auts!!
Olen edelleen ihan lanttu laho, aloin kirjoittaa päiväkirjaan tänään asenteella että ekaa kertaa sairaalan jälkeen kirjoittelen, kunnes huomasin että olen jo 2 x kirjoittanut kotona ollessa, mutten vaan muistanut ollenkaan, blaah!! :eek:

Ai niin ja tätä ei ehkä pitäisi kirjoittaa, etten latista kenenkään kestoiluajatuksia...nimittäin mun kestovaippakokeilut on nyt sitten jäissä ainakin toistaiseksi. Aloitin maanantaina pul kuorilla, harsoilla ja lisäimuilla, eka pissavaippa falskas ihan pikkasen, mutta oli siis jo parin tunnin päästä kuin liotettu, seuraava kakkavaippa ( neiti kakkaa 1 x pvä megakakit, joka kyllä mahtunut kertiksiin) olikin sitten jo melkein piilokamera-ainesta. Kakkaa tursus ja pursus joka kolosta ja koko vaatekerta meni pyykkiin ja äippä melkein kakipaniikissa :eek: Työnsin kaikki koneeseen ja pakkasin kaikki kestoilukamani nätisti kaappiin odottelemaan auvoisempia aikoja..
Ehkä lyhyt pinnakin mutta ei tunnu mun jutulta..kenties oli asentajassakin vikaa, mutta mutta... :p

Tjaaha, känkkäilee isukin sylkyssä tänäiltana tuo neitonen. Pitää mennä henkiseksi tueksi.

Voikaahan hyvin vaikka vaavi kiukkuilisikin..huomenna on päivä uus ja toivottavasti parempi :hug:

Ai niin ja meillä tänään miehen kans 3 vuotta täys ja sain kukkia :flower:

hm ja nöksy < 5vko
 
almaa mul tulee suihkuumal maitoo mut en syö mitää erikoist, usein liian vähänki. Mul on joka muksust tullu paljon maitoo.

Tän vaavin pulauttelu on menny aika mahottomaks. Lentää kaares ulos ja saa tiäs mist seinäst välil pyyhkii niit. Ja sitä tulee paljo ja useest. :x

Tänää ois sit isyydentunnustus ja kirjotin vissii jo aikasemmi et tääl on sen verra vanhanaikaset kysymykset et tarttee vissii muistaa mis asennos vaavi on tuupattu alul.

Jos sit valmistautuis taas vaunuiluun...

JeJa + typy 3vko2pv
 
Mae
Huomenta!
Meillä esikoinen kerhossa ja vauva on leikkimatolla (ainakin vielä ihan tyytyväisenä ) niin kerkeää vähän kirjoittaakin.
Nyt auttakaahan mua, mistä johtuu kun vauva "vinkuu" tissillä? johtuuko kenties siitä, että maitoa tulee niin vauhdilla? Siis se on tosi kova vinkuminen, eikä mitään mukavan kuulosta.
Ja toinen, pikkumies on alkanut irroittelemaan imuotetta joka imaisun jälkeen, mistähän tää vois johtua? Ja onko tähän mitään apukeinoja?
Tänään sitten aloitettiin d-vitamiinit, saas nähdä kuin käy meidän (suurimmaksi osaksi) tyytyväiselle vauvalle.
Mae ja Joona 2vk
 
Almaa: täällä kanssa suihkutissi ja maitoa tuntuu olevan koko talo täynnä, kun sitä heruu jatkuvasti. Auta armias, jos ei ole liivinsuojat kunnolla kiinni :headwall:

Joka tapauksessa, en syö erikoisesti paitsi yritän välttää niitä vauvalle ilmavaivoja aiheuttavia juttuja (mutta toisaalta sain 8 kiloa vararavintoa raskausaikana), sen sijaan juon tosi paljon, ainakin pari litraa vettä päivässä, lisäksi kamomilla-teetä, jota suositellaan Italiassa vatsavaivoihin sekä fenkoliteetä, jonka väitetään sekä lisäävän maidontuotantoa että vähentävän vauvan ilmavaivoja. Ja tekee maidosta kuulemma vauvalle mielyttävän makuista.
Ihan lastenlääkäri kehotti mua juomaan sitä, juon litran tai joskus 1,5 litraa päivässä. Jos juon sitä vähemmän, niin kyllä Greta näyttääkin kärsivän enemmän ilmavaivoista. Italiassa siis tosi yleinen alan ammattilaisten suosima ilmavaivojen estojuoma tuo fenkolitee, kuulemma rentouttaa suolistoa. Klinikalla sitä annettiin suoraan jopa vastasyntyneelle, kun Gretalla oli siellä yhtenä yönä ilmavaivoja, mutta mieluummin juon sitä itse ja annan sitten oman maidon kautta Gretalle.

Greta itkeskeli eilen aika lailla iltapäivällä, eikä varmaan ihme, kun ekaa kertaa kärsi ummetuksesta! Olin tyhmä juonut tosi vähän tuota fenkoliteetä, eikä typy kakannut lainkaan 9 tuntiin, kun yleensä kakkaa joka syötöllä. No, join sitten fenkoliteetä yölläkin, ja kummasti sitten keskiyöllä tuli taas kakat ja niin tuli sitten sen jälkeen joka syötöllä.

Tosin olen lukenut, että n. 6 viikon iässä tuo kakkaaminen alkaa vähentyä joka tapauksessa. Onko teillä muilla tietoa/kokemusta asiasta?

Ollaan taas kaksi päivää (yksi yö) kahdestaan Gretan kanssa, kun mies on töissä. Maanantaina tulee äiti vihdoin lastenlasta katsomaan, jipii! Ja apua, huhtikuun alussa mies menee ainakin viikoksi jenkkilään lapsiaan tapaamaan, siitä tuleekin pitkä viikko... Mutta kokemushan siinä karttuu.

Onko teillä ensikertalaisilla vielä epävarma olo?
Vai onko alkanut helpottamaan? Itselläni on suunnilleen 80% hyviä päiviä ja 20% niitä epävarmuuden täyttämiä, jolloin mietin vain, että osaankohan olla tarpeeksi hyvä äiti vai aiheutanko jotain traumoja, jos en suihkusta pääsekään just sillä hetkellä ottamaan Gretaa syliin, jos on sattunut heräämään ja parkuu siellä nälkäänsä/ sylin kaipuuta.

Kuka muuten kysyikään siitä kantoliinasta ja pystyasennossa kantamisesta? Itse olen katsellut ohjeita sekä kantoliinakanavan sivuilta että enkunkielisiltä sivuilta, ja esim. kietaisuristi kakkosta voi käyttää sen jälkeen, kun lapsen jalat on sammakkoasennossa. Itse rupesin käyttämään sitä, kun Greta oli hiukan yli 4 viikkoa. Pitää vaan muistaa tukea pää hyvin!

Sektioäidit: onko teille annettu ohjeita siitä, koska voi aloittaa liikunnan ja erityisesti nuo vatsalihasliikkeet? Mulla on kauhea pömppömaha, siis näytän siltä kuin olisin 5. kuulla raskaana, enkä malta odottaa, että pääsen treenaamaan. Nyt 5 viikkoa leikkauksesta olen tehnyt hiukan punttijumppaa ja jalkalihasliikkeitä, mutta koska uskaltaa ruveta treenaamaan esim. Pilatesta?

Tsemppiä ja :hug: kaikille väsymyksen ja itkevien lasten kanssa selviytyjille!

Tv- Lentis ja Greta 5 vkoa ja 4 päivää :heart:
 
Jeja: Meillä kans on puklua joka paikassa, kun sitä tulee melkein joka syötön jälkeen. Eikä mulla ole varmaan yhtä neuletakkia, jonka olkapäällä ei olis ylimääräisiä kirjailuja. :p Yritän lohduttautua, et viimeistään kiinteisiin se sitten loppuu. Tosin ajattelin aloittaa kiinteät vasta 6 kk:n kohdalla.

Lentis: Tuo 8-viikkoinen ei kakkaa enää edes joka päivä, vaan saattaa olla parikin päivää väliä. Eli selvästi on harventunut. Sitten tuleekin jo aikamoiset savet. Jostain syystä poitsun kakka on nyt muuttunut aivan vihreäksi. Aika biohazardilta tavaralta kyllä näyttää. :D Mut jos nyt tulee edes parin päivän välein, niin olen tyytyväinen. Esikko oli vauvana kakkaamatta 2 viikkoa putkeen ja silloin käytettiin lekurissakin. Mutta kuulemma normaalia pitkätkin tauot.

Mae: Otteen irrottaminen voi liittyä siihen, että maitoa tulee vauvan mielestä liikaa/liian kovalla paineella? Itse en ole keksinyt muuta kuin vaan tarjota rintaa uudestaa. Tää kolmonen ei niinkään työnnä tissiä suustaan, mutta öisin sillä on tapana maiskuttaa, mikä estää tehokkaan syönnin eikä tunnukaan kovin kivalta.

Kössi ja poitsu 8 viikkoa
 
Glow
pakko tulla kehumaan kantoliinaa!! meillä se pelasti tämän aamupäivän/päivän!! Vauva heräsi 7.00 jonka jälkeen syliä, tissiä, kitinää.. Nukahti vaunuihin 8.30 kun lähdettiin viemään esikoista kerhoon. Ei jäänyt kuitenkaan 9 jälkeen pihalle vaunuihin, no ehkä 5min nukku kunnes alkoi parku... vaihettii vaipat ja tissiteltiin. Sitten hokasin ottaa kantoliinan esiin ja pienen virittelyn jälkeen sain sidottua oikein ja vauvan liinaan ja tässä se nyt toista tuntia nukkuu :)
alkaa oleen ihan sama missä nukkuu ja miten nukkuu, kunhan nukkuu ja herätessä ois tyytyväisempi tapaus :)

pitäisköhän lähteä metsästää lentiksen mainitsemaa fenkoli teetä? kun tuntuu niitä vaivoja olevan Onninki masussa.

 
Pakko laittaa tänne, kun sain äsken napattua poikasesta ihka ensimmäisen hymykuvan! :heart: :heart: Höpöttelin poitsulle kun makoili sitterissään ja se väläytteli sellaiset hurmurihymyt, että otin kameran käteen kun se lähellä sattui olemaan. =)


 
Glow Eikö olekin kätevää toi liinailu. =)

Olisi pitänyt vain aikaisemmin tulla tänne avautumaan tosta Iisa- Elinan tissi raivoamisesta, se nimittäin loppui siihen kun avasin suuni :D

Nyt se nukkuu pihalla vaunuissa tyytyväisenä ja mäleikkailin vähän vanhoja vaatteita vaippa tarvikkeiksi ja meinaan niitä kohta alkaa ompelemaan. Meillä kävi niin että olin ajatellut pitää yöt kertakäyttövaippoja, mutta en oo löytäny sellaisia jotka pitäis pissit sisällä :( Niinpä meillä ollaan nyt täyskestoja.

Meidän typy ei ole koko aikana kakannut kuin jokatoinen päivä, ja silloin tuleekin aina kunnon satsi :)

Mina ja Iisa-Elina n.8vko:a
 
Unohdin kommentoida, että Labellon Jasmin on totisesti kaunis ja Kössikengurun hymypoika sulattaa sydämen... =)

Greta hymyili taas tässä pari tuntia sitten ja naureskeli kovasti vaipanvaihtopöydällä. Mutta tämä mun vasen tissini, joka on suihkutissi, saa mut epätoivoiseksi :( Onneksi on vain toinen tissi suihkutissi... Mutta Greta alkaa jo pelätä tuota suihkutissiä, tänään samalla imetyskerralla kolme kertaa maidot väärään kurkkuun ja kyllähän pieni sitä jo pelästyy.

Onko jollain vinkkejä tuohon suihkutissi-ongelmaan? Mä pelkään, että meillä loppuu pian imetys kokonaan, jos Greta alkaa pelätä kumpaakin rintaa... :/
 
pur
Jotain muutakin piti mut LENTOEMO Kiitos tosta fenkolimuistutuksesta, olinki aivan sen unohtanu. Ja meillä tyttö muutaman pv vajaa ton 6vko. Kakaa kanssa joka vaippaan paitsi nyt on tullu uusi ilmiö tälle viikolle, ei tule yöllä kakkaa. Sillä tavalla on meillä vähentyny nyt se, =) meillä on niinkusta vuorokausirytmi selvä vaikka muusta sitä ei huomaa.
EPÄVARMUUSSUHDANNE suurinpiirtein samassa täällä lapsen hoidon suhteen ja toisin päin kaikkeen muuhun (naiseus, kodinhengettäryys, eläinten johtajuus, yleinen sosiaalisuus ...)
SEKTIOSTA mulle anettiin sairaalasta ohje et kk päästä. Mut iten en silleen oo uskaltanu varsinaisesti treenata kuitenkaa vielä ku pelkään noita kiinnikkeitä. Pilatesta olen dvdn ohjauksesta tehny lähinnä rutiinin ottona takas silleen et en ees yritä tehä esim siinä tahdissa tai kjaikkee ess ihan loppuun asti. Teen meneillään olevaa liikettä vähän silleen ku itest tuntuu ja kyllä ne nyt muuten aika hyvin uskaltaakin paitsi ihan alavatsan jutut. Vaikeetahan se on jänniittää ja ohjata jotakin sellasta jota ei tunne. Kävelemään pystyn reippaasti jo pitkiä matkoja, se on ihanaa.

OMASTA SYÖMISESTÄ7juomisesta oon heikosti onnistunu huolehtii, tai pikemminki vaihtelevalla menestyksellä. Väliin tulee päiviä etten muista kumpaakaan ollenkaa ja sit on päiviä jollon tankkaan. Mut maitoa on kyllä riittäny mullakin ihan suihkuksi asti. Mulla on tuolla kans mammateetä, jota myös oon unohtanu juoda mut taidanpa kipasta lisäämään siihen tota fenkolia ja laittaa jääteemuotoon. ;)

 
pur
(.) Mu niin niin harmittaa ja masentaa tää röllykkämaha. Jotenki kai se pitäs vaan hyväksyy ja olla jopa onnellinen kun on kuitenki terve lapsi :/ . Kävin kirppikseltä ostamassa pari paitaa ja ihan katoin että ovat malliltaan ja kooltaan väljiä ja käyvät myös imetykseen niin kyllähän ne imetykseen kävi väljyys vaan puuttu. Mä näytän ihan semmoselta hemmetin Mcdonald teiniltä jolle ei vielä ole oma oikea kokonsa selvinny :ashamed:
 
Heippa! Tänään on meidän tyttö sit viikon vanha :heart: neuvolantäti kävi kotikäynnillä vähän aikaa sitten, hyvin on paino alkanut nousta tytöllä kun toissapäiväiseen sairaalan lähtöpainoon oli tullut jo 170 g lisää eli pian ollaan jo syntymäpainossa :) imetysjutut mua kyllä askarruttaa, kun vauva ei saa mun mielestä tarpeeks maitoa kun viimeyökin mentiin kokonaan tuttelilla :whistle: kun oon antanut kummastakin tissistä, niin siltikin jää vielä nälkäiseks ja voi sitä ilmettä kun saa lisämaitoa, sitten kaikki on hyvin. Vauva tekee sellasta, et imee hetken ja sit ote irtoaa ja se menee pelkäks maiskutteluks, luulen et ei vaan yksinkertasesti tuu tarpeeks ja tuolla tuntuu muutenkin olevan niin kova imuote, että imetys tekee tosi kipeetä :eek: yöllä oli kyllä liivinsuojat aivan läpimärät, et kuiteski jotain näyttäis tulevan.. en tiedä sit noista maitomääristä, mut useimmiten menee vielä tissin jälkeen 40-60 ml aivan helposti ja sitten on tyttö tyytyväinen :whistle: voi kun tässä kaikki asiat tietäis,mut välillä on vaan niin epävarma olo kaikesta, mut kai se kuuluu asiaan...

T. Kareliini ja vauveli 1vko
 
Kareliini: onnea vauvasta ja tsemppiä alkumetreille! Itse alussa tarjosin Gretalle rintaa välillä tunninkin välein, mitä enemmän vauva imee, sitä paremmin se maito nousee. Eli kokeiles tarjota rintaa tosi usein, niin saattaa ruveta se rintamaitokin riittämään, jos siis haluat täysimetykseen pyrkiä!

Pur: voi kun alkoi naurattaa tuo mcdonalds-teiniys :LOL: Siis mulla on kanssa aika kauhee tää maha, ottaa koville, kun oon tottunut pitämään mahan timmisä kunnossa :kieh:
 

Yhteistyössä