Helmivauvat 2009 ~lokakuussa~

almaa koskiko asiasi jatkoa palstalla? en saanut nimittäin viestiä auki, mutta oli sinne tullut. :)

päivän pituus meillä on yleensä 07.00-19.30. Nukkuu aamulla yhden n. 2h unet ja toiset iltapäivällä ja mahdollisesti vielä kolmannetkin n 1.5h unet

Jospi ja Henni

Laiton Minalle yv:tä =)

Päivän pituus herätään siinä 5.30-6 aikaan ja yöunille mennään 18.30-19 välillä. Päiväunia nukkuu aamupäivällä 8-9 välillä ½-1 tunti, puolen päivän aikaan 1-1½ tuntia ja sitten joskus harvoin vielä myöhemmin iltapäivällä vajaan tunnin.

Meidän pieni neiti opn tänään 7 kk :heart: Minne tämä aika oikein häviää?

Muoks. Ja iso kiitos kaikille tsempeistä!

Suuri kiitos tosiaan Labellolle kun olet urakoinut meidän eteen, ja Jospille kun otit homman itellesi nyt. :flower:

Nessulle :hug: :'(

Päivä meillä on noin 6-7 - 20.30. Hyvänäkin yönä on 3 herätystä ja vähintään kaksi kertaa ruokaillaan. Muutenkin rytmi on vielä kuin pikkuvauvalla... Hereillä jaksaa olla suunnilleen 2,5 tuntia kerrallaan, ja kolmet päiväunet nukkuu. Kahdet ekat yleensä 1,5 - 2 tuntia ja vikat 45 min tai 1,5 t. Vikoille päikkäreille mennään viiden kieppeillä, ja herätän usein sen 45 min unien jälkeen jos nukkuisi vielä, jos ei ole reilusti ennen viittä mennyt nukkumaan. Yöunille menon ajasta pyrin pitämään kiinni, ainakin suunnilleen.

Kovasti on flunssaa näköjään liikkeellä. Meilläkin lapset nuhaisia ja köhäisiä. :( Viljan muskarikin jää sit väliin. Harmi, kun se on niin innoissaan aina siellä.

Hii, hoo mun on sanottava, että yleensä yöunta on sellanen 11h klo:6 vellillä varustettuna! Mutta viimeyö oli 22.30-6.30 eli vain 8h, jotenka herra ekoilla päikkäreillä. :attn:
Mä kyllä kieltämättä kade niille joiden pikkiset menee yöunille 20-21... Me ny viime viikot tosiaan keikuttu 23 jopa ja aamulla sit 9 asti... Mun mielestä klo 21 jälkeinen aika pitäisi olla lakisääteisesti vanhempien OMAA yhteistä aikaa :LOL:
Mikä ei kyl meil toteudu ikinä, kun on nuo teinit talos :headwall: :headwall: vaik pikkumies menis mite aikasi. Mut olis kiva katsoo rauhas vaik telkkua ja leffatella isompien kans.

Hee JOSPI meillä on nyt kans hoksattu, että tuo äiti/isä syö jotakin.. Pitäisi saada kaikkea maistaa :LOL:

Nyt leikkimään

Glow
Paljon kommentoitavaa oli, mutta muistankohan enää mitään :/

[/b]alakulosta oli puhetta syyskuun puolella, juuh, no ei ihme et tääl sitä on ollu jo varmaan kuukausi kaupalla. :attn: Toki raskaus ja tää "äiti-vauva-koti" aika tekee osansa mut meillä nyt on muutakin murhetta ja vääntöä ollu ihan liikaa. Kuitenki aika pikku jutusta paisui ihan hirvee. Musta tuntuu että parisuhde on ihan karilla edelleen. Kummatki omissa oloissaan ja mä tietysti kuvittelen et kaikki on mun syytä jne :'( Mies vaan tokas tossa yks päivä et "kaikki on ihan hyvin". Enpä sit ruvennu enää sille siinä avautumaan.
Joskus tosiaanki on vaan vaikeeta aikaa.
Piristi silti eilinen aamupäivä srk:n avoimessa kerhossa Onninkans =)

päivärytmi aika lailla semmoinen että noustaan 6-7, Onni nukkuu 9-11 välillä tunnin tai joskus harvoin 2. Joskus saattaa nukahtaa jo 8 aikaan rattaisiin kun ollaan viemässä eskarilaista. Toiset unet on noin 14-16 välillä tunnin tai kaks. Yöunille noin 19.30-20-30. Joskus nukahtaa tosi hyvin, joskus tosi tosi huonosti vaikka on selkeesti väsy. Edelleenki välillä iltasin on ihan todella väsyny jo kuuden aikaan, mut pakko keksii aina jotain että pysyy hereillä vaikka onki känkkäränkkä.

Onnikin vähän kokeilee jo kävellä tukee vasten ja kauhee yritys seisoo ilman tukea mutta eihän se onnistu. Osaa jo onneks pyllähtää pepulleen ja välillä kädelläki vähän ottaa vastaan ettei enää lennä selälleen/nenälleen suoraan.
Jarrusukkia pitäis ostella lisää! Oon törmänny vaan kokoihin 19-21 ja 22-24, pienempi alkaa olla pieni ja isompi liian iso. Olispahan josain semmonen 21-22.
Mielenkiinnolla odotan 8kk mittoja, maanantaina onki jo neuvola! parin viikon päästä jo 8kk tulee täyteen, aika menee kokoajan vaan nopeemmin :eek:

Eilen illalla/yöllä tuntu mahassa kunnon muljahdus ja olin ihan ihmeissäni että joko ne vauvan liikkeet voi näin tuntuu! rv 19... et ehkä ne tosiaan voi... Sitten alkoikin supistella oikeen kunnolla :/ Ihan tasan johtuu ainakin osittain viimeaikojen stressistä. Eilen kun oli sit viel vääntöä (ei miehen kanssa) mut ei siitä sen enempää, en haluu enää ees ajatella koko asiaa. Jotkut ihmiset ei vaan todella tuu toimeen ja väkisin on mun mielest turha yrittää olla sydänystävä... :whistle:
Jokohan nää koettelemukset ois pikkusta hiljaa ohi?!?

Pikkujoulu meettinki ;)

Käykää äänesämässä 10.10 mennessä!
Ohjeet äänestys sivuilla!

PAIKKA http://www.doodle.com/z6enz6ps46aukmrd

AIKA http://www.doodle.com/3vbygbdpcr58gct9

T:Toukka[/quote]

Mä nostelen välillä tätä, jotta osuisi mahdollisimman monen silmiin :)

Hellou!

Päivärytmi täällä; herätys n.klo 06 (joskus jo 5.30), ekat unoset 30min n.klo 8-8.30. Päikkärit n.klo11.30 (ehkä tunnin) ja toiset siinä klo 15 (1-1,5 tuntia). Yöunille mennään päikkärien pituudesta riippuen klo19-20. Ihan kiva rytmi muuten, mut aamuherätys harmitttaa siinä mielessä että en juurikaan viitsi siipan kanssa jäädä valvomaan kun poika menee nukkumaan. Yleensä meen itekkin siinä klo21-21.30 viimeistään maate. Oon muuten ihan loppu koko päivän jos en saa kunnon yöunia. Nyt vielä kun on ollut enempi tai vähempi herätyksiä öisin, niin on pakko mennä aikaisin nukkumaan... Meillä oli muuten tullut reilu 3cm pituutta kuukaudessa, terkan mukaan oikea kasvupyrähdys! Eli sekin on voinut kasvukipuinensa tehdä niitä levottomia öitä.

Tarvis mennä töissäkin käymään täs jossain välissä, miten onkin niin saamaton olo ettei yhtään jaksais... Oma shownsa siinäkin. Kovasti varoiteltiin neuvolassa siitä RS-viruksesta että on taas liikkeellä, senkään takia en oikein viittis päiväkotiin lähtee poikaa hilaamaan. No, jos käytäis vaan siinä pihalla.

Joo ja kukas se olikaan kun kirjoitti että kotona on ihan kämppismeininkiä? Täällä ihan sama juttu, mies hoitaa työhommansa ja mä huushollin+pojan. Molemmilla niin omat kuviot ettei juurikaan ees löydy yhteistä puhuttavaa... Sen mitä tuleekin tos pikaseen illalla juteltua, ni musta tuntuu että miehellä menee puolet ohi kun miettii omia työjuttujansa ja mä en taas yhtään jaksa innostua mistään sen työjutuista.. Tosi turhauttavaa. No, kait tää joskus taas sit alkaa normalisoitumaan.

Nyt pyykkejä laittamaan!

Jaa päivärytmi? Heitellyt hitusen viimeaikoina...
Mutta normaalisti petiin 20-21 välillä, yöllä pari kertaa tissiä ja 6.30-7.30 ylös.
Minä saan keitettyä teet ja syötyä aamupalat sillä välin ku muksu leikkii lattialla, sitten aamupuuro ja lisää touhuilua, n. 9-10 tissin kautta lyhyille päikyille.
11-12 lounastelua ja sen jälkeen ulos. Saattaa torkahtaa rattaissa vartin, puolikin tuntia.
14-15 hedelmäsosetta/tissiä/molempia, 16-17 toinen ruoka+ehkä tissiä ja päälle torkut, tai sitten ei.
Päiväunille saatetaan torkahtaa kuuden jälkeen, ja vedellä tunti tai parikin, jos on muut unet jääneet vähille. Tästä huolimatta yöunille ennen ysiä, mikä on hyvä.
Iltapuuroa seiskan jälkeen, viimeistään kasilta. Tissin kautta nukkumaan.

Eli meillä ei nukuta päiväunia mitenkään kellotetusti. Tänään aamu-unet jäi kokonaan... toivottavasti tästä ei tule päivittäistä, minä nimittäin tarvitsen sen 20min.-45min. "omaa aikaa" käydäkseni suihkussa ja pestäkseni hampaat, tehdäkseni itsestäni edes semisti ihmisen näköisen ja pönöttääkseni hetkisen palstoilla.

Mutta tämä nukahtaminen... ai että voi olla vaikeaa! Ei onnistu enää edes olalle nukuttaminen, tissille vain! Rattaissakin pitää viimeiseen saakka ölistä tai vähintäänkin inistä, ettei vain uni tulisi. Iltasellakin pyöritään ja hyöritään, hekotellaan itsekseen ja silmät ummessakin yritetään ryömiä vaikka päin sängynpäätyä.

Ja nyt meillä jo herättiinkin, 50min. unia riittääkin varmasti ainakin kuuteen, veikkaan ma.

Jospi; juu koski. Ei varmaan mitään järkevää sisältöä joten jos tällä kuitattu niin kiitos :flower:

Muistin just että mulla on yksiin polttareihin vaikka mitä nakkia. Olin ihan unohtanut, nyt pakko selvitellä noi siis! Palaamme!

almaa

Mae
Mä en oo jotenkin saanu aikaiseksi kirjoitella/kommentoida mitään :ashamed:

Mutta nyt yritän skarpata :D

päivärytmistä
8 (oikeastaan 7:47) herätys -> aamupesut ja -puurot lapsille ja sen jälkeen äitin "hetki"
11 (11:30)-12.45 (13) unet -> lounas (lounas saattaa olla myös ennen unia, jos Joona jaksaa olla hereillä tonne yli 11)
(välipala)
16 päivällinen
16.30-18 unet
19.30 iltapuuro+pesut
20.30-21 yöunille

ja sitten hereilläoloaikoina tehdään mitä milloinkin. Viedään esikoista kerhoon, käydään kaupassa, ulkoillaan ja kyläillään. Niin ja maitoa meillä juodaan ruokailujen yhteydessä+ iltapullo yöunille mennessä.

ja tämähän ei toimi kun ollaan kipeänä. Niin kuin nytkin :( 2 yötä Joona taas huutanut kurkkusuorana

nyt ei taas kerkeä muuta, pitää yrittää saada pikkumies syömään.

Mae ja Joona kohta 7kk

Moi!

Taas pikaseen lukasin ja taas kohta mentävä..on niin kiirusta et ei tosikaan.Meillä on mun sisko(9v)ja toinen koira hoidossa ku mein vanhemmat on ulkomailla.Lähtivät samaan paikkaan ja samaan hotelliin ku missä me oltiin kuukausi sitten :D

Haavemamma:suuret onnittelut!!ihanaa :heart:

Neiti päikkäreillä.Käytiin tänään kerhokuvauksessa ja samalla otettiin noista 3 pienimmästä sisarus kuva.Oli kyl vähän haastavaa saada toi neitonen pysymään paikalla ku oli päikkäri aika,meinas vallan hermostua mutta kuva saatiin :D

ei mutta nyt mentävä,palailen..

hemuliina

Heippa!
8 kk Lääkäri-neuvolassa käyty. Painoa 8225g ja 69.5 cm py 45.2 cm kun Jospi ehdit. Hyvin kasvaa ja kehittyy, topakka poika. Omalla käyrällään kasvaa hyvin ja tasaisesti.
Tutkimusrokote myös saatiin. Sit on seuraavana 10 kk neuvola.

Siitä tapaamisesta että olikos se Jyväskylä mukana? Sinne olis ehkä just viittiny ajalla...

Tuiskunen Joo, tää oli niin tärkee tieto että hyvä että selvis sulle nyt, ei tarvitse sitten pähkäillä asiaa enempää kun seuraavaks on lääkäri :LOL: Se on muuten erikoistunut jonkin verran noihin lastenneurologisiin juttuihin et siks se katsoo istumiset sun muut erityisen tarkkaan, jotain sellasta se selitti siinä. Meilläkin tytön piti istua tönöttää hirveen kauan siinä jumppamatolla ja se katseli ja antoi lelua sen eteen ja sivuille kurkoteltavaksi ja vissiin yritti yrittämällä saada tyttöä kaatumaan kun kurkottelis leluun :LOL:

Rosinante Meillä kans oli tullut kasvupyrähdys pituuteen, n. 5 cm 2 kuukaudessa, se on voinut meilläkin välillä kitisyttää vähäsen :)

Kämppislinjalla Meilläkin mennään kun mies aina töissä mut en kyl mikään kainalossa nyhjääjä ole ikinä ollutkaan joten arki kun sujuu niin hyvä näin, se on meille molemmille tärkeintä ja jossain vaiheessa on taas enemmän aikaa sitten. Rankkaa on tosin yksin pyörittää arjet tätä huushollia, etenkin nyt kipeenä mutta koitan miettiä että ei se ikuisuutta kestä.

Päivärytmi on aika vakiintunut klo: 09.00-21.00:

09.00+ aikoihin herää
10.00 aikaan syö jotain (klo:05-06 ollut 200ml maitoa)
10.30-11.30 nukkuu
12.00 lounas
14-15 nukkuu
15+ välipala
17-17.30 pikkupäikkärit jottei tule yliväsyneeksi ennen yöunia
20.30-21.00 yöunille
05-06 aamumaito
09.00+ herää

Näin meillä menee joka päivä, jos ollaan jossain muualla niin sitten ei rytmistä tietoakaan eikä malta nukkua mutta kotona näin.

Nessulle :hug:

Glow Hyvä että asiat on kuitenkin jo vähän paremmin. ja toivotaan että nyt alkais seesteisempi aika :hug:

Kiitokset Labellolle urakoinnista :flower: ja kiitokset Jospille jatko-urakoinnista :flower:

Kohta tyttö varmaan herää jotenka :wave:

Heh, sillä aikaa kun kirjauduin tänne niin poika oli saanut napattua mun mynthon-askin sohvapöydällä ja mutusteli sitä mielissään. Ei kuitenkaan saanut pastillia suuhun, olis varmasti ollu hyvä ilme. :LOL:

Minä oon miettiny häiritteekö tuo liikkeellelähtö pojan yöunia, kun heräilee levottomana monta kertaa yössä, eikä millään alkaisi nukkumaan omassa sängyssä, vaikka ennen on kyllä nukkunut mukisematta siellä. Mutta kun luki teidän juttuja, niin voisi olla täälläkin noita kasvukipuja. Ainakin sylissä poika tuntuu tosi pitkälle ja 70 senttiset vaatteet alkavat olla pieniä. Seuraava neuvola on vasta marraskuun alussa niin ei ihan heti saa virallista mittaakaan. :|

Minäkin pyöritän täällä yksinäni tätä huushollia, kun mies on päivät töissä ja illat ja viikonloput rakentaa taloa. Mutta kestän sen, kun tiedän että yhteiseksi hyväksi mies noita hommia tekee. Ja nähdäänhän me kuitenkin siinä välissä kun mies syö töitten jälkeen ennen ku lähtee raksalle ja taas illalla ennen nukkumaanmenoa. :LOL: Ilman huumorintajua ei varmaan tätä jaksaiskaan.

Päivärytmiä meillä ei nykyään enää oikein ole. Välillä oli melko tarkkakin rytmi, mutta nyt tuo liikkeellelähtö/kasvukivut häirittee päiväunia niin ne on sitten miten sattuu, ja kun ne on miten sattuu niin sitten on ruoka-ajatkin. Mutta pääsääntöisesti syödään 10.00, 12.00, 16.00 ja 19.30. Siinä välissä sitten joko yhdet pitkät päikkärit tai useammat 30 min. päikkärit. Herätään 7-9 välillä ja nukkumaan aletaan 20-22 välillä.

Haa, olipa hyvä että oon alkanu aina välillä ottamaan kopion tästä kirjotuksestani, kun nyt taas välillä painoin jotain ja sivu vaihtu ja teksti oli hävinny... :whistle: Meillä on uus läppäri, ja aina kun kirjotan niin kädet osuu tuohon läppärin hiirijuttuun ja sitten saattaa tapahtua vaikka mitä mielenkiintoista. :x

Nyt pojalla oli kädessä laatikosta ongittu tulitikkuaski, joten jospa lopetan palstailun tähän ja menen leikkimään poitsen kanssa. B)

Sötnos, no toi ehkä selittääkin sen miks me saatiin jo toinen kerta lähete sinne fysioterapiaan...Vaikka ei silti, ihan kiva siellä on käydä, saa kaikkia vinkkejä liikunnasta ja virikkeistä jätkälle.

Seksi/parisuhde Meillä kyllä peitot heiluu taas ja seksikin tuntuu paremmalle kun aikoihin =) :heart:

Tuiskunen ja Alexi kohta 8kk

Kävin sitten tänään työmaalla juttelemassa töihinpaluun ajankohdasta ja pomo sai taas mun niskavillat pörhölleen :kieh: :kieh: Käsittääkseni kotihoidontuelle on oikeus jäädä,kunnes lapsi täyttää 3v,eikä siinä työnantajalla oo juuri sanomista... No,tämä pomo sai asian kuulostamaan siltä että HÄN suuressa armossaan ja viisaudessaan nyt sitten sallii mun jäädä kh-tuelle helmikuun loppuun asti... Että teki mieli tirvasta :headwall: :kieh: . MIESpomo kyseessä siis :headwall: :headwall: ....

Kuinkas moni täällä palaa töihin,kun vanhempainvapaa loppuu? Mä en millää raaski vielä neitiä sillon hoitoon viedä,vaikkei varsinaisesti ois varaa kh-tuelle jäädä :/ :( Vaikka tuskin tulee sen helpompaa sit helmikuussakaan olemaan,mutta saa ainakin neitille vuoden ikää mittariin. Mieluusti oisin kotona ens syksyyn,muttei taida millään onnistua :( :eek: Lottoa kehiin!! :whistle:

Sitten:antakaas hyviä lastenruokavinkkejä,itse tehtäväksi! Alkaa olla peruna-porkkana-kukkakaali-parsakaali sosetta jo tullut väsättyä riittävästi,ja ois kiva saada neitille vaihtelua omatekoisiinkin pöperöihin =) . Valmiitakin käytetään,niissähän valikoimaa on,mutta oma mielikuvitus loppuu ite tehdessä... :headwall:

tatuka+islanen

Kovan yrityksen jälkeen vihdoin pääsin tänne :headwall: useampana päivänä ollut jotain häikkää kun ei meinaa päästä koko kaksplussalle ollenkaan.. mut nyt äkkiä enneku taas tilttaa :)

tatuka, kiva kuulla sinusta =) mä just ilmottelin kans töihin että aion olla ainaki ens vuoden loppuun hoitovapaalla, en millään raaski tyttöä hoitoon viedä vielä :/ tiukkaa kyllä tulee oleen rahallisesti enkä tosiaan tiedä kuinka pärjätään, täytyy vaan toivoo ettei tulis ukolle mitään lomautuksia tms.

Rosinante, mä ainakin kirjottelin että kämppismeiningillä mennään meillä.. ukko vielä tänään soitteli töistä että ens viikko on taas kokonaan työreissua :'( kyllä melkein itku meinas tulla kun oon niin toivonu että osallistuis enemmän tähän vauva-arkeen kun tällä hetkellä pyöritän aika lailla yksin huushollia ja hoidan neitiä :/ työn lisäks sit tekee täällä kotona kaikkee remppaa ja korjausta ni ei siinä sit paljoo yhteistä aikaa jää.. en kyllä edes muista koska meillä olis makuuhuoneen puolella tapahtunu mitään eikä mulla kyllä halujakaan oo paljon ollu viimeaikoina, illalla vaan pää tyynyyn ja hyvänyön suukko, aina ei sitäkään.. :|

Nyt laittaan konetta lataukseen, hyviä öitä :wave:

Kareliini ja Sara pian 6kk3vkoa :heart:

Kylläpäs teitin helmet on sitte kasvaneet hyvin :D

Täällä raskaus on sujunu ihan hyvin jos ei ota huomioon noita tosi kipeitä supistuksia joita tulee nytkin lähes kokoajan ja mulla on paikat jo niin pehmeet ettei lekurikaa niitä viitti ronkkia olleskaan ja kanava on hävinny jo kokonaa sekä oon jo 4cm auki ja nyt on menossa vasta rv 32+4

Glow
taaperotx4 kiva kuulla susta =) mä kiinnitin heti huomion noihin kipeisiin supistuksiin... Mä oon uudestaa jo raskaana, nyt on rv 18+3 ja pari iltaa kärsiny tosi kipeistä supistuksista :/ Pitäis kai jo kolmatta kertaa raskaana olevana jotain tietää, mut ihan yhtä pihalla olen kun ekaa ja tokaa odottaessa. Tässähän vaiheessa niitä jo kait rupee tulemaan, mutta kun ihan tosissaan koskee. Vai onko se sitten kohdun kasvukipua?! En todellakaan kovin herkästi KOKSiin halua mennä näytille, on niin ristiriitaset tunteen sitä paikkaa kohti ajalta kun odotin helmikuista -09.

Onni parka on taas ihan flunssanen :attn:
Tää on nyt 3 kuukausi putkeen, niin et suunnilleen samaan aikaan kuusta tulee kipeeksi :headwall: Että ei ollu hyvä yö viimeyö, ei alkuunkaan. Viideltä hän rupesi tosissaan hillumaan, eikä nukkunut enää... Nyt vetelee sikeitä tuolla, särkylääkkeen annoin.
Ihan kiva kun pitää se raukka raahata pihalle aamusta, eskarilaista kun viedään. Mitäs sit jos sille tulee kuumetta paljon tai muuta, tai mä tulen kipeäksi, miten sit saadaa eskarilainen eskariin??!! Meillä on 1 auto, mies meni töihin ennen viittä, et en oikeen viitti lähtee sitä viemään niin aikasee, joutus muksutki ottaa mukaan.

Hokasin sit eilen senkin asian et meil ei ole enää mummia täällä Kouvolassa joka hoitais joskus poikia. Mun äiti muutti nyt virallisesti Tampereelle. Miehen vanhemmat asuu Helsingissä. Aika orpo olo tuli kyllä...
Onnihan ei juurikaan ole hoidossa missään ollu, niin et me ois käyty yhdessä missään miehenkans. Ainut kerta oli toukokuussa kun anoppi käväs meillä muutaman tunnin olemassa poikienkanssa.
Mun äiti satunnaisesti hoiteli muutaman kerran poikia, mä kävin kaupungilla tai muuta olemassa pari tuntia...

Kareliini kuulostaa tosiaan niiiin tutulta.... Pidetään me muijat vaan mieli korkeella, mä oon sparrannu itteeni sillä että ei tää loputtomiin kestä vaikka välillä kiristää kyllä ihan tosissaan. Ja mulla toi peiton heiluttaminen on iiiiiihan viimeinen asia mielessä. Välistä oikein mietin et tarttis varmaan jotenkin yrittää tota siippakin edes joskus huomioida silläkin saralla, mut kun ei vaan nappaa.... Mulla vaikuttaa tosi paljon se kun oon väsyny ja välistä alakuloinenkin, niin halut on aivan miinuksella. Ehkä joskus taas sitten.

Kiva kuulla taas Taaperostakin! Toivotaan että vauveli jaksais vielä pysytellä yksiössään.. Ilmoittelehan taas teidän kuulumisia!

Glowlta piti just kysymäni että milloinkas on rakenneultra, eikös se pitäis olla siinä rv20 paikkeilla?

Ai niin ja Tatuka pidä vaan ihmeessä pääsi sen hoitovapaan suhteen! Ei tommoset miespomot näitä asioita ymmärrä, sulla on täysi oikeus olla kotona just niin kauan kuin haluat ja voit!

Nyt kattomaan Emmerdalea....

Taaperot Zemppiä loppusuoralle :hug: Täällä kans yks palloutuva maha, eli jotain 7 vkolla mennään.

Tatukasta kiva kuulla.

Kiitti vieläkin onnitteluista :heart: Mä olen ny ollu aika väsy ja saanutkin onneks nukkua jo parina päivänä päikkärit kun mies isyyslomalla. Huomaan myös jos en syö kolmen tunnin välein niin tulee öglö olo :/ Samaten kahvia tekee kovasti mieli, mutta usein tulee siitäkin jo toisesta päivän kupista paha olo. Jännä kyllä miten ei muista taas yhtikäs näitä raskaus juttuja, vaikkei siitänyt nii kauaa ole. Dementikko! ..onneks voi lukea noita omia vanhoja juttuja ja vertailla :) Mä jo kirjottelin tonne toukokuistenkin 2010 pinoon, mut huomaan miten vaikeaa on yrittää taas 'oppia tuntemaan' uusia tyyppejä läjäpäin, etenkin kun tuo pikku mittari pyörii tossa jaloissa :)

Zemppii kaikille myös parisuhteeseen :hug: Toivottavasti tilanne palautuu sitten josain kohtaa. Muistan itselläni paniikin että milloin noi sänky hommat alkaa taas kiinnostaa, mutta niinku olen jo ennenkin maininnut niin imetyksen lopettaminen palautti meikäläisen onneksi entiselleen. Nyt tuntuu ettei taas hirmusti hutsita ku väsymys painaa.

Rytmi muuttui miellä reissussa niin että nyt heräillään jo 8-9 kun aiemmin silloin vaan juotiiin maito ja jatkettiin unia, muttaku matkalla lähdettiin aina aamiaiselle.Eli jokseen näin:
7-8 maito 180ml ja herätys
10-11 puuro
11-13 vaunupäikkärit
13-14 lounas
16-17 maito 180 ml/ hedelmä- tai kasvissose
17-18 tai 19 unta
20 iltapuuro maitoon tehty
20-21 yöunille
Mä annan muute aniharvoin perunaa. Kaippa sitä ilmankin voi pikkuinen elää?

Jaahans nyt alko aukeilee keittiön laatikostot :eek: Myös toi takka on tosi kiinnostava, niin ja kissan ruuat. Ollaan siis mökillä. No eiku sosehommiin ja sitten viemään venettä talvisäilöön.

Olen mielelläni mukana!! laitoin postia Jospille! Harvemmin vaan kerkeen nyt kirjottelemaan kun yksi asia menee päin peetä niin kasa ongelmia seuraa perässä!!! Mutta kun tää tästä selkeytyy niin palaudun taas mukaan... Pikku joulu tapaamiseen en pääse. (harmittaa) mutta kun tää elämä on niin vauhdikasta nykyään!!!! Vointeja kaikille äiteille ja pikkusille. voikaa hyvin.
Haavemamma ONNEA!!! vau...
Memsku ja Helmi, joka teki täys lakon puuroon!!!

Yhteistyössä