Helmivauvat 2009 ~kesäkuussa~

Moi!

Vauvarokkohan tolla neidillä nyt sit varmaankin oli/on.Tänään ilmesty sit koko kroppaan näppyjä/läikkiä ja eikös siinä yleensä noi näpytkin tuu kuumeen jälkeen,meillä ainakin näin tuli.

Tänään vietetty koko päivä ulkona hyvän ystävä perheen luona.Nepsu nukku iltapäivästä kolmet päikkäritki n.tunnin verran vähä ylikin ja aamullakin oli ekaks nukkunu 9-12.Ei yleensä enään noin monia unia ota iltapäivästä..Miehet lähti lasten kanssa rannalle niin oli hiljasta nukkua.

Glow:voi mä kans muistan ton väsymyksen niin hyvin,oli ihan veto poissa.Onko sulla pahoinvointia ollu?Mulla on nyt näiltä kahelta viimisimmältä ollu ihan mielettömät pahoinvoinnit.Kolmelta ensimmäiseltä ei mitään.

mutta nyt hipsin sänkyyn telkkua kattoon..

hemuliina ja nepsu 4kk :heart:
 
pur
SERANTZU mulla kanssa lähtee tukka vaik imetänki. Oon kuullu (mut en pistäny käytäntöön) et nokkonen ois tehokas estämään tätä. Sehän on semmonen hivennäis kivennäis rauta pommi että. Sitä voi juoda teenä tai syödä viherjauheena, kai sitä luontaistuotekaupastaki jossain kapselissa saa ja sitä voi syödä. !0-15cm nuoria nokkosia tai vielä vaaleita vanhempien nokkosten päitä ryöpsäyttää kerran ja käyttää pinaatin tapaan, se on niin maukasta et voin kyl suositella. Mä oon tehny täs pari krt nokkoslettuja, mut en oo kyl tarpeeks säännöllisesti syöny, pitäs varmaa ittekki käydä kattoo jos luontaistuotekaupast sais sitä jauheena ku ei ny jotenki jaksais ite väsätä.
 
Noista soseista, mä oon antanut siinä lounasaikaan juuressosetta ja
niin paljon kun maistuu. Saattaa upota jopa koko purkki tai ite tehtyä n.1-1,5dl.
Ja päälle muutama lusikallinen hedelmää.
Muuten sitten vaan nannia ja illalla velliä. Vettä en ole vielä antanut.
Ja nyt on maisteltu peruna, porkkana, maissi, kukka- ja parsakaali, bataatti,
mango, päärynä, persikka. Ja nyt ei ole mitään vaivoja ilmennyt.
Vatsakin toimii hyvin.
Sitä vaan mietin että millonkas pitäis sitten toinen kerta antaa sosetta?
Kun nyt kummiskin tähän tyytyväinen ja ainaskin paino kasvaa.

Hiuksia ei vielä ainakaan suuremmalti irtoile.
Esikoisen jälkeen kyllä lähti tukoittain että päässä oli ihan kaljuja
kohtia. En kyllä muista kuinka kauan synnytyksestä oli kun tukka lähti.
Nyt repäsinkin ja kävin kampaajalla leikkuuttamassa ja värjäyttämässä
käheen kesätukan. B) Tyttö vaan sitä hiplaa ja sanoo et äitillä on
hassut hiukset. :whistle:

Ei meilläkään vielä käännytä selältä masulleen, jää just käsi siihen tielle.
Mutta yritys on kova. Mahalta selälleen poika käänty jo kaksiviikkosena.
Ja tosiaan ryömimisharkat on alkaneet. Ja istumaankin kovasti jo punkee
kun sylissä on puoli-istuvassa asennossa.

Yöt meillä toistaseks nukutaan heräämättä ja syömättä,
n. klo22-23 aamuun 7-9 eli 8-11 tuntia. Että ihan kivasti.
Yks aamu molemmat nukku puoli 10! Mun piti jo nousta kun en jaksanut
enää sängyssä maata.
Päiväunet on sitten mitä sattuu ja millon sattuu. Mut yleensä kolmet unet
kuitenkin joista yhet pidemmät.

Ja kun uniaiheeseen pääsin niin täytyypä painua ittekin punkkaan.

iitukka ja veikkavauva 4kk
 
Pur Kiitos vinkistä! Mä en halua, en halua en, en, en et lähtee kaikki!! Iitukka kasvaahan ne takasin eikö????? :eek: :eek:

Me on touhuttu tuota rappua eilen, on ollu vaan 2v keskeneräisenä... Anopin ihanat persikan väriset seinät tarkoitus maalata, ja kaiteet ym... Kauheast haluisin mennä hakee verhoi ja lamppuu jne... Mut odotan taas niin huonoi kelei... Ei viitsi Kaapsua kiusaa kuumas autos! Pikkumatkat ok mut Ikeaanki ajelee 45min ni on ihan liikaa näil keleil.

Niin ja mun auto on RIKKI! Siinä vuotaa ohjaustehostin.... Aikasemmi vuos vaan vähä nyt saa lisää öljyä vähä joka päivä. |O Itse tehostimen putken vaihto ei olis iso juttu, mut joutuu purkaa keulaa et siihen pääsee käsiksi.... Hemmetti näiden romujen kanssa... Mut toisaalta tuohon viel pystyy isäntä ite tekee jotaki, uudemmat on sit vietävä aina korjaamolle. Seurannu ton anopin autoa.... Ei menny katsastuksest, kun joku valo palo.... Sit vei merkkikorjaamolle ja tietokone piti "nollata", mut vikaa ei ollu...

Hemuliina toivottavast ootte pian kunnos.

Glow viel kerran onnea! :heart:
Meitin muksut on nyt tässä. :attn: Ihan sikskin et oon koht 38v! Kolme on hyvä!!! Viel mahdutaan koko perhe autoon. :)

Aurinkoista päivää kaikille!
Seranzu ja Kaapsu 4kk+
 
BamBam:meillä vauva on matkustanut yleensä sylissä lentokoneessa,joskus on ollu paikka siitä ihan edestä mihkä saa sit sellasen kopan kiinnitettyä ja siinä voi vauva sit olla.Matkarattaat on ollu vaan meillä mukana,helpot laittaa kasaan nopeesti.Turvakaukaukaloo ei oo ollu mukana.

Me eilen kans suunniteltiin noitten meidän ystävien kanssa reissua loppu kesälle.2v sitten oltiin asuntoautolla Norjassa ja Ruotsissa ilman lapsia.Nyt sit nepsu lähtis mukaan vaan.ja siis kaikki sunnitelmat vielä ihan auki et mennäänkö asuntoautolla vai lennetäänkö,mut mä en oikeesti tiedä miten pystyn lentokoneeseen mennä,ku mun lentopelko eikun vaan kasvaa,vaikka olen ikäni lentokoneella lennellyt |O raivostuttavaa,mutta minkäs teet..

Seranzu:mulla lähti yhellä kaverilla ihan hirveenä tukkaa imetyksen aikana,siis huomas ihan selvästi,mutta nyt on hyvä ja kaunis tukka,eikä ollenkaan harva :D

hemuliina ja nepsukka
 
Tukan làhdòstà: mulle kampaaja sanoi, ettei imetyksen aikana làhde periaatteessa enemmàn tukkaa, vaan ettà koska raskausaikana ei tukkaa juuri tipu, niin sitten raskauden jàlkeen tippuu ne, joiden piti raskausaikna tippua + ne normaalit, ja siksi nàyttàà siltà, ettà làhtisi kauheesti. Mulla onkin just noin, oli ihanan paksu tukka raskausaikana ja nyt sitten palataan taas normaaliin :kieh:

Greta on ruvennut nukkumaan "kunnolla", jippii! Viikon verran on nyt eka pàtkà ollut 5-6 tuntia, ja toissayònà 8! :eek: Eli siirsin kauemmas houkuttimista (sàngyssà kiinni olevaan pinnikseen), nàin ei myòskààn havahdu mun joka liikkeeseen ja annan tosiaan nukkua mahallaan, kun siinà asennossa viihtyy. Ja ennen kaikkea paan sinne pinnikseen, kun on unenpòpperòinen, muttei vielà unessa ja silitàn selkàà, kunnes lòytàà mukavan asennon. Tai siis hetken silitàn selkàà, sitten annan pyòrià siinà pinniksessà (eilen illalla pyòri 360 astetta :LOL: ) itsekseen, siihen nukahtaa ja vaikka kuulen yòllà, ettà havahtuu niin kuin aiemminkin 2-3 tunnin vàlein, niin kun huomaa olevansa just siinà mihin nukahti, niin osaa sitten nukahtaa itsekin. Nàin oon pààtellyt tuosta Pantleyn kirjasta, siità on ollut kyllà tosi paljon hyòtyà. Taas huomattiin tàmà kirjaviisauden arvo ;) Saas nàhdà kauanko jatkuu tàmà ihanuus, pian varmaan sit heràillààn, kun alkaa ryòmià kunnolla tai hampaita alkaa tulemaan.

Nyt kun oon kokenut olla sekà jatkuvasti heràilevàn ettà yònsà nukkuvan lapsen àiti, niin oon sità mieltà, ettei nàiden kahden ryhmàn tulisi edes keskustella keskenààn :LOL: Siis on niin eri asia olla àitinà nukkuvalle lapselle kuin heràilevàlle :p Ihan eri planeetalta. Mà vielàkin heràilen parin tunnin vàlein, mutta huomaan jo nyt, kuinka paljon helpompaa on hoitaa lasta, kun oot saanut nukkua tuollaisia 3-4 tunnin pàtkià kuin jos koko yò on kulunut 45 minsan unipàtkissà. Kukapa ei haluaisi 10 lasta, jos ne kaikki nukkuisivat noin.

No, mà nautin nyt, kun ei tiedà, ettà kauanko tàmà autuus jatkuu, varmasti tulee vielà takapakkiakin.

Muutenkin on ollut ihanaa, kun mies oli kotona nàà pàivàt, on kàyty kàvelyllà yhdessà, lauantaina shoppailtiin ja eilen sitten ajeltiin maaseudulla, kàytiin kylàjuhlissa syòmàssà tryffelipastaa (herkkuani) ja sitten mentiin katsomaan purjekonenàytòstà (joo, lentàjàt haluaa leikkià lentsikoilla myòs vapaa-aikanaan :D ), samalla koeajettiin Inglesinan matkarattaat, jotka hankiitiin lauantaina. Vàhànkò ne on kevyet ja kàtevàt tuohon Chiccon yhdistelmààn verrattuna =)

Tv. Lentis ja Greta 9 pàivàà vajaa 5kk :heart:
 
Onnittelut Lentikselle hyvistä unista :flower:

Alexi kääntyi tänään eka kerran mahalta selälleen!! Vähän aikaa ole reppana hölmistyneen näköinen kun maisemat niin äkkiä vaihtui :LOL: Toisinpäin odotellaan kääntymistä siis edelleen!

Mä huomasin eilen illalla tuosta neuvolan ruokataulukosta (joka on meillä jääkaapin ovessa), et Alexi saisi viikon päästä alkaa makustelemaan lihoja! Herran jestas, meidän poika on 5kk! :wave: Mihin tää aika on mennyt! Jotenkin tuntuu, et just aloiteltiin niiden kasvissoseiden kanssa ja innoissani värkkäsin kökköjä tarjottimelle :LOL:

Tuiskunen ja Alexi 4kk 26pv
 
Heippa hei!

Pikaista kommenttia;

Hiiuksia lähtee täälläkin ihan urakalla.. Hiukan pelottavaakin kun tuntuu että ihan "hivelemällä" jää tukko käteen, eli ei välttämättä ees tarvi harjata niin silti lähtee... :eek:

Kuumuus on meillä tehnyt sen että poika on alkanut nukumaan pidempiä päikkäreitä! Yöllä nukkuu levottomasti ja herää jo tosi aikaisin. Päivällä sitten nukkuu 1,5 - 3 tunnin päikkyjä entisten 30-50 min sijaan... Mä oon ihan ihmeissäni, eipä silti että oon saanut hirmusti kotihommia tehtyä (tänään imuroitu, pesty matot ja siistitty puutarha+kasteltu) mut jotenkin toisesta syrjästä miettii että miks toinen on noin väsynyt. Mies vaan tokaisi että tottahan tää kuumuus poikaa väsyttää mut en tiä. Ei oo ainakaan mitenkään kipeen olonen... Kyllä mul on kans murheet, välistä mietin miks nukkuu niin vähän ja sit kun toinen nukkuu paljon niin mietin taas sitäkin :LOL: .

Soseita meillä menis vaikka purkillinen kerralla, mut oon antanut vaan sen puoli purkkia+NANia päälle n.120 ml. Päivällä juures/vihannessosetta ja illalla hedelmää. Yöksi sitten sitä maissivelliä. Perjantaina on 5kk nla että saa nähdä mitä lukemia silloin..

Täällä alkaa selkeesti nousta ukonilma. Taivas on ihan musta ja uhkaavan oloinen... Miksi sen aina pitää tulla yöksi! Mä tykkään kyllä ukkosesta jollain hullulla tapaa mut yöllä se ei oo kiva. Varsinkaan nyt kun pelkää pojan puolesta ettei toinen herää siihen rytinään. Meillä on iso kallio täs talon lähellä ja se paukkuu aika messevästi ukonilmalla :( .

Huh, jos oikasis vähän kinttujansa...

Piti jollekin kommailla vielä jotain mut unohtu taas mitä.... :ashamed:

Kuulumisiin!

t.R+P kohta 5kk
 
kuume82 kiitos vinkistä, enpä olis itse hoksannutkaan. Nyt meni mehut pannaan, vaikka hyvveehän se oli ollunnakkii :D

mitäs tänne pitikään kommentoida, ei kai kummempia...

Henni kääntyi ekaa kertaa mahalleen eilen, sitten onkin vaan ollut aika ähräämistä...aamulla sängyssä sit toisen kerran, muutenpa ei sitten ollakkaan enää.

Meillä neiti onkin aika vieraskorea yökyläilijä... :kieh: sapettaa oikein kertoa.... Normi yönä herää 2 kertaa syömään, eka pätkä 4-5h ja sitten 3h. No kylässä neiti vedellyt lauantaina 11h putkeen!!!! :kieh: ei naurata ei! Sama joskus aikasemmin, 6h ja jussina yhdellä syötöllä nukku 8h.

Ensi viikolla 5kk neuvola ja jänskätän, että meillä aloitetaan sitten puuro hommat alkuun, et josko yöt paranis. Lähempänä 6kk sitten lihat :)

Täällä kaamea kaaos, remppa hommia, huomenna onneksi valmista! Ihanaa, sitten rupee näyttämään jo omalta kodilta. Makkari olis enää ja sitten keittiö jossain vaiheessa.

Palataan! :wave:

Jospi ja Henni 4kk 3vko
 
Moikkelis,

nopskaa lukaisin läpi vaan kun olen niin poikki. Edelleen siis mökillä ja vitsi kun vieraat vaihtuu koko ajan, niin tänään jo sain siepit että josko yks ilta oltas ihan keskenään. Tän lisäksi neiti on alkanut kahtena iltana hirmuset kiukut yöunille ja välil päiväunillekkin mennessä. Olin jo ihan kuitti tossa tänään ja kävin huutaa ton isännän sisälle apuun kuistin teosta. Neiti oli niin väsy että silmät muljahteli päässä mutta kun sänkyyn laski niin |O Ja eikä sillä ensin mitään kyyneleitä tule, vaan karjuu vaan siellä niinkuin itkisi oikein kovaa. Voi jessus! Meidän 'helppo' o nyt sitten tällänen. Helle sekoittanut? :x
No jotain positiivistakin, kahtena päivänä on kuitenkin nukkunut pitkät päikkärit, sitten kun sen on ensin sinne unille saanut.

Meillä ei käännytä vielä minnekkään. Mutkalla vaan makoillaan kyljellään.

Juu menen nyt nukkuu kun kerranki ajoissa kun ei tarvii seurustella ja miehenkin kanssa riidelty. Että onpas 'mukavaa'. Huomenna onneks päivä uus :)

Hyvää yötä!

HM ja neiti n 4,5 kk
 
Glow: ONNEA, ONNEA!!! :flower:

Meillä oli 5kk neuvola tänään. Juuson mitat: 5595g, 63cm ja 41,6cm. Pieni kirppu. :heart: Hyvin kuitenkin kasvaa sillä omalla käyrällään... Hyvin tarttuu leluun, vaihtaa kädestä toiseen ja vie suuhun. Pyörii myös mahallaan lattialla ollessa navan ympäri. Nauraa ääneen ja juttelee. =) Saatiin lupa alkaa maistelemaan lihasoseitakin jo. Meillä oli sijainen nyt, kun oma terkka on lomalla. Ihan mukava onneksi sekin oli. Labello, laitatkos nuo Juuson mitat etusivulle kunhan kerkeet, kiitos. =)

Juuso on nyt keksinyt uuden jutun... Pärisee kuin mikäkin pikkuinen pärinäkone. :D Kun sylkeä tulee tohon huulille niin alkaa pärisemään niin että sylki lentää ja sylkiäkuplia tulee. Niin suloista. :heart: Tänään kaupassa ollessamme nauratti, kun Juuso alkoi yhtäkkiä murisemaan... Lelua tunki kovasti suuhun ja samalla hirvee murina. Kylläpä nauratti. :LOL:

Tämmöistä tänne.

Tinttu & Juuso 5kk 1vko
 
Pitkästä aikaa vois jotain kirjottaa...

Lukemassa oon yrittänyt käydä, tosin tyttö pitää mut aika kiireisenä päivällä :) Torstaina mennään jo 5kk neuvolaan vaikka vajaa kaks viikkoa siihen rajapyykkiin onkin.

Meillä käännyttiin viime torstaina ekaa kertaa selältä mahalle niin, ettei käsi enää jäänyt jumiin alle :heart: Ja tänään vilkaisin ikeniä kun toinen on kuolannut ihan älyttömästi ja ne näyttivät olevan turvoksissa. Niin sieltähän oli sitten tullut kaksi alaetuhammasta ikenestä läpi :D Ei ihme, että eilisilta oli pelkkää huutoa :|

Mutta nyt nukkuun, tyttö nukkunut jo kymmenestä asti. Saatu sen verran aikaistettua. Ja viime yönä nukkui noin 7 putkeen. Jossain välissä vähän aikaa sitten meillä palattiin 2-3,5h pätkiin öisin mutta nyt näyttäisivät pidentyneen takaisin.

Lisäys. Tuosta Tintun tekstistä tuli vielä mieleen, että meillä myös opittu päristämään sekä näyttämään kieltä. Lisäksi myös tuo pyöriminen, meillä tosin selällään, tullut. Saattanut pinnasängyssä vaihtaa toiselle laidalla ja pään jalkopäätyyn :D

Bourriquet ja tyttö 4,5kk
 
Huomenta

Meillä käännyttiin kanssa eilen! Pari kertaa vavautu ja sitten sa olla, meinasi kai ettei helteellä viitsi enempää.

Mulla ei ole tukkaa lähtenyt, mietin voiko olla mammateen ansiota, siinä kun on nokkosta. No, kerkee se lähteä kun lopetan imetyksen

HM, mähän en salli oikein mitään mökkivieraita, en nyt just nauti tosta emännöinnistä. Niin että kyllä sitä vähän voi lämmetä jos koko ajan on porukkaa ; )

Meillä on nukuttu huonosti, yöt erityisesti. Nyt kiire, lähdetään kesälomareissulle!
 
Moikka!
Glow Hurjasti onnea :heart: Täytyy myöntää, että oon myös pikkasen kade... ;) meillä vielä pari kuukautta aikaa, ennen kuin saa alkaa aikaisintaan virallisesti yrittämään ja toisaalta jos imetän vielä pitkään, niin se on tavallisesti toiminut meillä kunnolla ehkäisynä :kieh:

Meillä on ollut nyt 1,5kk lääkitys refluksiin (sitä tehokkainta erityislupaa vaativaa lääkettä ei saatu, koska ei asuta suomessa...) ja pienen olo on hieman helpottanut - vieläkin on paljon itkuisuutta, limaa ja röhinää, mutta on myös niitä hyviä hetkiä :heart: Tänäänkin poika pystyi syömään makuullaan rauhallisesti rintaa ja nukahti siihen päivä unille...pari kuukautta sitten sellaisesta ei voinut uneksiakaan.

kaunista kesää kaikille!

Tuulen sydän ja Kasper 4,5kk
 
Muruliini lähti toissapäivänä ryömimään, ikää 5kk ja 1 vko. =) Kääntyily alkoi kuukautta aiemmin. Pieni mutta pippurinen. :xmas: Vaikka oikeesti tuo on kyllä aivan hymypoika.

Tinttu: Helpottavaa lukea, että on muitakin pieniä poikia.

Mehut: Laimennettua täysmehua annettiin etelänlomalla esikoiselle, tosin ikää oli silloin jo 8kk. Nyt en ole muuta kuin kerran vettä antanut Aventin mukista. Joka sitten pääsi vuotamaan pojan päälle kaukalossa.

Kössi ja poikanen :heart:
 
kössi wau! pinon eka ryömijä! onnea uudesta taidosta! (ai kamala miten nää pikkumurut jo liikkuu,vastahan ne oli mahassa :eek: )

bambam me reissattiin esikoisen vauva aikana englannissa ja ryanairilla kun ei ollu mahdollisuutta erikseen mitään vauvakoppia tilata,niin sylikkäin oltiin. 6kk+ alko oleen vähän työlästä,vaikkei pitkä lento ookkaan,mutta kun ei poitsu malttanut enää tulomatkalla istua paikallaan,vaan olis pitäny vaan seisoskella ja pomppia koko ajan. (saati sitten 1v+...)
Matkarattaat oli mukana pari kertaa ja rintareppu. Niillä sai mennä sinne koneen ovelle asti ni oli kätsät, vaunut olis joutunu ruumaan laittaan.

en kirjottanu ylös muita kommentoitavia ja järkytyin niin tuosta kössin ryömijästä et muisti meni :LOL:

meillä käännytään selältä mahalleen oikeelle päin,vasemman kyljen kautta ei osaa,eikä myöskään osaa vielä mahalta kääntyä takasin.

nyt koitan päivittää ja illalla koitan saada uuden pinon.

labello ja jasmin 4kk+
 
Kössi, huisaa! Meillä ei osata vielä ees kääntyä ja jotkut jo ryömii :eek:

Mutta on meilläkin jotain opittu; nimittäin tunnistamaan hedelmäsosepurkki! :LOL: Eilen ja tänään on kasvissose saanut naaman tosi väärään ja ruokaa kakotaan pihalle samaan tahtiin kun äiti yrittää saada sisään. Tänään olin sit luovuttamassa ja otin jääkaapista hedelmäsosepurkin, niin johan ilme kirkastu ja suu aukes kun linnunpojalla :kieh: Lapoin sitten bataattia kaks lusikkaa suuhun ja väliin yhden lusikallisen mangoa. Että näin meillä! Ei ehkä kannata poikaa opettaa tollaseen, taidan tästä lähtien syöttää hedelmäsoseenkin lautaselta enkä purkista suoraan. Mutta pisti naurattaan, että nopsasti on toinen oppinut mistä hyvää tulee!

Tuulen sydän, kiva kuulla, että lääkkeistä on ollut apua :hug:

Tuiskunen ja Alexi 4kk 27pv
 
Kòssikenguru, vau! :flower: Teillà on totisesti taitava menijà! :heart:

HM: tsemppià! :hug:

Jospi: mutta tuohan on tosi hienoa, ettà tyttò kykenee nukkumaan myòs noin hyvin, varmasti pian nukkuu myòs kotona!

Meillà alettiin kààntyillà aika aikaisin, mutta nyt se on jàànyt, kun Greta kanssa olisi kovasti làhdòssà liikkeelle. Jos saa tukea jalkojen taakse, niin meneekin eteenpàin, mutta tuossa leikkimatolla on hiukan hankalaa, kun se vaan menee myttyyn. Lisàksi on ruvennut "kàvelemààn" ja loikkimaan aina, kun saa jalat seisoessa alustalle. Kun se kàvelyrefleksi jài pois, niin ei hetkeen tosiaan tehnyt mitààn seisaallaan, mutta nyt mies on sità kovasti "treenannut", eli kantorepussa tekee "istuinkyykkyjà" ja kovasti sàtkisi jaloillaan eteenppàin.

Kiinteàt olen nyt sitten unohtanut toistaiseksi, kun Gretalla on taas ollut monta pàivàà ripulia ja kun nuo yòunet parantu ihan ilmankin. Ei ole edes tankannnut iltaisin tavallista enempàà, eli meillà nuo alkuyòn heràilyt liittyi vain siihen tissille nukuttamiseen. Aamuyòstà alkaa sitten olla oikeasti nàlkàkin.

Muina yòinà on nukkunut myòs ekan imetyksen jàlkeen 3+2 tuntia, mutta nyt oli aamuyò tosi levoton. Myòs àsken oli vaikea saada pàikkàreille, raivoisasti yrittàà tyòntàà kaikkea suuhun, kun koklasin sitten ikenià sormella, niin liikutti suutaan ihan hirveàsti niin, ettà ikààn kuin raaputin ikenià. Ja sitten itkettiin, annoin purulelun, hetken aikaa sità raivoisasti puri ja taas itkettiin, lopulta laitoin sità ikenià rauhoittavaa voidetta, jota Italiassa myydààn kàsikauppatavarana, mutta eipà ollut siitàkààn iloa. Nytkin kun on nukkunut, niin aina silloin tàllòin itkeskelee, vaikka on ihan unessa reppana.
Kyllà ne hampaat siellà tuntuvat, mutta mitàànm ei này, niin ettà kauankohan meillà nyt kestàà tàtà? :eek:

Tv. Lentis ja Greta kohta 5kk :heart:
 
Hoh hoijaa mut kyllä nää helteet ottaa voimille, välillä tuntuu ettei jaksais yhtään mitään :whistle: toisaalta ei paranis valittaa kun näin upeet kelit :ashamed:

Meillä maisteltu nyt perunaa pari päivää :) Hyvät oli ilmeet ekalla kerralla mut ihme kyllä jotain meni alaskin ja tänään söi jo muutaman lusikallisen :) Tänään ostin jo soseita kaappiin valmiiks et tästä se sit lähtee makumatka liikkeelle.

Sara on alkanut kovasti harjoitteleen sitä kääntymistä, sitterissäkään ei oikein viihdy kun koko ajan yrittää kyljelleen eli liikkeelle tarvis jo päästä lujaa. Just oli tuossa peitolla lattialla niin kyllä se näyttää jo välillä sujuvan selältä masulle kääntyminen, välillä meinaa vaan käsi jäädä alle ja sit harmittaa.

Jännä muuten lukea et monella vaavit jo kohta 5kk kun meillä siihen vielä hetken matkaa mut niin se aika vaan menee ja nää pikkuset kasvaa isoiks :heart:

Kareliini ja Sara 3kk2vkoa4pvää =) :heart:
 
pur
:flower: Ihanaa LENTSIKKA et säki saat jo nukkuu vähä.

KÖSSI Mahtavaa ja onnea ryömijästä. Mekin täällä jo innolla kytätään että millo lähtee. Isänsä täänään oli videokameran kans kytiksel, aika söpöö. Hurjasti onnee

Tyttö on ollu ku enkeli tänään. Hirmusti jutustelee kokoajan ja touhottaa omia harjotuksiaan. Väliin ihan pitkiä aikoja katseli silmiin ja jutteli ku ois kertoillu mitä kaikkee justiinsa touhotti. Sit mä oon ihan myyty kun monta krt päiväs on alkanu tulee sellasia rakkautta täynnä olevia tuijotuksia :heart: . Tytöllä on muutenki selkeesti tunneskaala alkanu laajentua. Kaikenkaikkiaan tuntuu et ihan muutamassa päivässä maailma ois jotenkin uudella tavalla auennu monella tasolla.
... =) Iskä tuolla tekee iltapuuhuia ja hasuunhauskaa kuuluu molemmilla olevan :heart: =)
Mä kattelin eilen yöllä tyttööö kun syötin ja hetken se näytti jo niin isolta tytöltä. Haikeeta ja ihastuttavaa samaan aikaan....

Onko muilla muuten nukuttaes vaikeuksii? Meil siis tullu sellanen ilmiö nyt tän liikkeelle lähdön lähentyessä, et vai tyttö vaikuttaa illal jopa niin väsyneelt et ittekki haluis nukkuu ni tuntuu ku se kääntyily je ylös punkemisen yritys ois jotenki pakon omasta :eek: . Oon ratkassu ongelman samoin ku aikasemmin ku tytön kädet ja jaloat alko viuhtoo et laitan vaa sit käden painoks (en siis varsinaisesti paina) tytön päälle ni saa sit jossain vaihees nukahdettuu...

No nii pitää mennä nukutuspuuhiin tästä
 
Pur: joo, vàlillà màkin pidin jalkoja paikallaan, kun niin kovasti ryòmisi eteenpàin sàngyssà, mutta esim. eilen annoin pyòrià ihan rauhassa, sinne se sitten ennen pitkàà nukahti ittekseen, taas oli kààntynyt 180 astetta. Ei enàà mahdu kunnolla poikittain, mutta pakko siellà on nàkòjààn pyòrià kuiteskin =)
Ja noi rakastavat katseet ovat kyllà aivan ihania, Greta kanssa pari krt pàivàssà imettàessà katsoo mua silleen "ootpa ihana" -katseella ja hymyilee leveàsti, jatkaa sitten imemistà.

Tànààn Greta nukkui tuossa iltapàivàllà 3 tuntia! :eek: Piti kàydà pari krt vàlissà taputtelemassa pepulle, ettà sai jatkettua unia, mutta siltikin, meillàhàn on noi pàikkàrit olleet 45 minsan luokkaa, joskus harvoin 1,5 tuntia. Mà olin aivan hukassa, ettà mità mà oikein tekisin, kun en oo tottunut, ettà mulla olisi noin paljoa vapaa-aikaa- Niinpà mà siivosin vessan :LOL: Hyvàt harrastukset mulla :whistle:
 

Yhteistyössä