Helmivauvat 2009 ~elokuussa~

Mae: nopea silmäys huutonettiin antoi hintahaarukaksi 200-510?. Yleisin oli n. 350?.. Yhtään en kyllä katsellut varusteita tai muutakaan, laitoin vaan haun ja vilkaisin hinnan.

Glow: meillä vähän samaa vikaa. Mies kuvittelee että voidaan ostaa kaikki yhtä huolettomasti kuin ennnekin. Meillä kyllä auttoi, kun laskettiin nyt budjettia sen asunnon ostamisen takia. Tajusi vihdoin, kuinka paljon vähemmän tienaan kuin se. Jos se nyt ei sitten suuttuis, jos mulla ei äkkiseltään ole rahaa vuokrata vaikka monensadan mökkiä... Niin kuin kesällä kerran kävi. Ilmeisesti kuvitellut, että mua ei huvita tehdä mitään sen kanssa ja vetoan rahaan vaan tekosyynä.

Jeja: rohkeutta... Kauhun paikka on hammaslääkärin penkki.

Täällä ei mitään ihmeellistä. Flunssakin jo paranemaan päin.

Kuume ja Konsta 6kk
 
Mae
Glow Tota 500e mietin itsekin.

kuume katoin juu huutiksestakin, mutta kun toiset pyytää 4v. vanhoista samaa kuin toinen 2v. vanhoista... Oon ihan pihalla. En viitsis kuitenkaan ilmaiseksi antaa, kun on ihan uudet kuitenkin.
 
Topismamalle tervetuloa joukkoomme! Ihania ihmisiä! :heart:

Mä en ainekaan käy missään puistoissa... Asutaan mettäs, tarkoitus laittaa oma hiekkis ja keinu. Tosin asutaan tässä tod näk vain ensikesään, joten ei varmaan edes tähän pihaan laiteta.. Aikoinaan, kun asuin taajamassa, kävin muutaman kerran puistos, lähinnä esikon vuoksi. Niin pph:t ja muut kotiäidit katteli nenänvarttaan pitkin, enkä osannu puhua niille mitään. Juorukerholt lähinnä tuntui... Sit lopult oltiin kotona. Perhekerhos kävin tutun rouvan kanssa ja sit tapailin omii ystävii jotka oli kotosalla. Niin nytkin perhekerhon kierrän kaukaa, tuntuu et noit flunssii keräilee muutenki. Vauvauinti ja noi koululaiset... En viitsi enempää kontakteja luoda. Onneksi on edelleen kavereit vauvalomil. Niin että aikuisseuraa kyllä löytyy. Uskon jos vaikka muuttaisi uudelle paikkakunnalle, sitten menisinkin kerhoilemaan.

Mä tein äskö mustikka-vadelmakiisseliä ja laitin 1,5l vajaa desin sokeria! Meinaan Kaapsulle tarjota välipalaksi. Mua niin ärsyttää nuo kaupan soseet, jois saa marjan ja hedelmän makua hakea... Eikös vauvoille kuuluisi laittaa hedelmäsokeria??? Vai onko ihan hurjaa laittaa tavallista? Pikkuhiljaa tässä koitan alkaa samasta ruoasta tarjoamaan vauvallekin, mitä muu perhe syö. No nyt vain eilen pottua sai palasina ja aamupäiväl bataattia. Mut hiljaa hyvä tulee. :wave:

Nuhanenä oli tosi vaikea saada nukkumaan illalla, vasta 23 aikaan! Nokka tukossa ja tuttia yritti, mut aina tuli yskä ja ei henki kulkenu. Suolatipoist ei ole mihinkää... Nenäfridakin oli käytös. Voi sitä huutoa! Olis luullu että päätä leikataan.... Onneksi sit viimein nukahti ja nyppästiin tutti pois. Ylätys yllätys nukkuikin ihan hyvin puol seiskaan saakka.

S ja nuhanenä Kaapsu
 
GLOW tuo on niin tuttua. Siis raha ja sen vähyys... Me oltu vähil rahoil nyt jo kolme vuotta, ja viel on vuosi jäljel... Miehen pitäisi valmistua ensi keväänä. Vaikka empä mä yh:nä kovin suuriin rahoihin ollu tottunu. Me ei onneksi rahasta riidellä. Tuntuu, että kaik mitä tulee ni myös menee. Ni se on jotenki niin turhaa... Kyllä noit riidan aiheit tuntuu olevan ihan tarpeeksi muutenki :eek: :eek:
 
Glow
Hiekkalaatikolla, kyllä me istutaan Onninkanssa tuossa meidän pihalla ( rivari ) on paljon muita lapsia ja onnista on ihana seurata niiden touhuja, sekä niistä onnin... :heart:
mull on omat hiekkalelut onnille joita ihan vapaasti voi pistää suuhun enkä ole pelästynyt vaikka hiekkaakin menee joskus mukana.
Muuten tuossa pihalla on paljolti yhteiset lelut talon lapsilla.

Tänään oli Onnin eka hammastarkastus :)
Yllätyin siitä, että tutti suositellaan jättämään vasta viimeistään 2 vuotiaana. Luulin et paaaaljon aiemmin ois suositus. Toki me voitais se 1v vaiheilla jättää, mutta kun tulee silloin uusi vauva, joka melko varmasti syö tuttia, ei varmaan Onnilta voi tuttia ottaa juuri silloin pois!

SERANZU, mä tein viinimarjakiisseliä, normaalia sokeria laitoin ja annoin kiisseliä Onnillekin.
 
voi surku sitä sun hauvaa :'( . Nää on nii murheellisia nää lemmikkien poismenot, mut sil on varmaan parempi olla nyt... Mä oon monesti jo pelkästä ajatuksesta ihan silmät vetisenä, että meidän koiruus joskus kuolee.

Teretulemast Topismama joukkoon tummaan.

Seranzu meidän neukkutäti just kerto että oli omalle muksulleen aikanaan tehny sokerilla makeutettua kiisseliä, vaikka vauvoille suositellaankin sitä hedelmäsokeria. Ei kuulema haittaa kun ei sitä nyt hirveitä määriä kerrallaan kuitenkaan syödä.

Meil oli eilen ihan ufo päivä pojan kanssa oli tosi väsyneen olonen ja jotenkin kitiseväinen, enkä saanu syömään kiinteitä kuin vasta illalla nihkeesti veteli broilerikasvissosetta. Maitoa ja velliä kyllä joi hyvällä halulla mut en tiedä miks ei kiinteet menny. Tänään onki sitten ollu ihan toinen meininki, tosi reippaasti syöty. Yritin eilen aamupäivällä antaa vähän rakeisempaa ruokaa eikä poika tykänny ollenkaan, en tiä oiskohan tuo muistanut sen...?

Edelleen meni kuulkaas viime yökin tooosi kivasti unipussissa. Oon tosi tyytyväinen kyllä hankintaan.. =)

Seranzulle piti vielä kommailla että oon sun kanssa kyl ihan samoilla linjoilla noitten vauvakerhojen kanssa, tauteja saa ihan riittämiin muutenkin. Ja meilpäin on kans hirmusti pph:ta ja osa tuttujakin, niin tiedän kans ne supinat mitä siellä hiekkiksillä ja puistoissa puhutaan . No thanks! Ehtii sitä sitte viedä vaikka johkin puuhakerhoon tmv. kun on sen aika.
 
Pikaseen käväsen..

Paukkaus loppusuoralla ja aamulla sitten lähtö ajeleen helsinkiin.Illalla kuuden aikaan lento joka kestää melkeen 4h ja sitten vielä parin tunnin bussimatka.Pitkä päivä tiedossa..mutta eiköhän se siitä :D

Pitäkäähän palsta pystyssä!

hemuliina joka lähtee lomalle B)
 
Heippa!
Olipa taas lukemista!

Noista kerhoista meillä isompi poika käy 2kertaa viikossa 5 vuotiaiden kerhossa ja kerran viikossa olis sit perhekerho, johon olis tarkotus mennä, olis sit tuolla 2 veelläkin jotain muuta ohjelmaa edes kerta viikkoon. Mutta räkätaudit sieltä aika usein kyllä mukaansa saa. Ja se just ärsyttää kun sinne tuodaan oikeesti räkäsiä lapsia, joilta valuu vihreä räkä nenästä ja hirveä yskäkin. Että eikö sillon voi mitenkään jättää vaikka muutaman kerran kerhot väliin :kieh:

Meillä Elias peruuttelee joka paikkaan on jumissa milloin missäkin. Kontalleen nousee lähes kokoajan ja kiikuttaa ees takas, välillä vaan meinaa vähän suututtaa ku olis hirveet halut mennä eteenpäin, mut ku ei vielä pääse.
2 alahammasta on myös tullut esiin.
Sit Elias sanoo yhden sanan, eli tissi. Sanoo sen aina imettämisen jälkeen kun nostaa röyhtäsemään ja muuten jutellaan. :heart:

Mä olin tuossa muutama päivä sitten ihan hirveen äkänen kokoajan ja väsytti hirveesti. Isommat lapsetkin varmaan jo aattelli että mikä hirviö meille on muuttanut :ashamed: No ne oli sit ne ekat menkat nyt synnytyksen jälkeen :eek:

Huomenna oon menossa kaverin luo Me and I lastenvaatekutsuille, ihania vaatteita myyvät ja ihanan hintasiakin :x Jos jättäis tuon pienen miehen isin kans kotiin, niinku nuo isommatkin. Nyt kun pärjää jo muullakkin ruualla, ei tarvi heti se tissi olla.

Jotain muutakin vielä oli,mut en muista mitä... :wave:
 
:wave: Löysimme sitten sen huvilan 300m rannalta, ihanaa! Elikä taidan kadota linjoilta koko syyskuuksi, 7. päivä on Gretan kastajaiset, kauhea kiire niitä ja tuonne rannalle muuttoa järjestellessä, yhtään en oo ehtinyt tänne enkä FB:kään. Toivottavasti ehdin ennen kuin muutetaan 1. 9, muuten oikein isot :hug: kaikille, yritän päästä tänne "käymään" aina kuin mahdollista :wave:
 
Oi vau, Lentis! Onneksi olkoon! Ehkä ihan pikkiriikkisen kade...

Karvatonkoira Ihana! Poika siis osaa sanoa jo kaiken merkittävän. :)

Perhekerhosta mekin taidettiin taas lunssapöpöt hakea. Täytyy siis peesata sitä, mitä muut on niistä sanonu. Pakko vaan silti jotain ohjelmaa olla, muuten tylsistyy esikoinen ja tylsistyy äiti. Olis kyllä tosiaan aika huomaavaista jättää kerhot väliin kun on kipeä. Oikeestaan kaikki lasten sairastamat pöpöset on muskareista ja muista saatu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuume82:
Topismama: Tervetuloa! Nämä ihanaiset mammat ovat kyllä korvaamaton tiedonlähde. Voittaa neuvolat mennen tullen.
Naulan kantaan!
Taas oli sellainen hohhoojaajaa-neuvolakäynti... opiskelija vastassa, tosi kiva tyttö, mutta olisi joskus mukavaa tavata sitä omaakin tätiä.
Onko muidenkin neuvoloissa muuten yhtä simpsakoita tätejä kuin meillä? Sanasta "neuvolantäti" tuli mulle aiemmin mieleen joku lähiöpermanentilla varustettu pyylevä matami, nämä nykyiset on kyllä ihan toista maata. Ihanku jotain malleja, iskee alemmuuskompleksi kun menee sinne silmät ristissä ja tukka naamalla.

Kvartille surunvalittelut. Tiedän mitä on kun koiratoveri, jonka kanssa on kasvanut aikuiseksi, joudutaan laittamaan pois. Perheenjäsenestähän siinä joutuu luopumaan. :hug:

Taas on jatkettava valittamista... ilmoittauduin kansanopiston keramiikkakurssille (tykkään saven pluttaamisesta ihan hirveästi) pitkästä aikaa, ja kävikin sitten ilmi, että puoliskon työt ja bändihommelit ajoittuvat sillä tavalla, että olisin päässyt osallistumaan peräti neljä kertaa koko syksyn aikana valitsemalleni kurssille! Itku pääsi, kun olin ensin niin tohkeissani et jee jee, aikaa poissa kotoa, kivaa, terapeuttista tekemistä ja aikuisseuraa.
Yritän nyt vielä vaihtaa viikonpäivää, jotta pääsisin edes vähän useammin.
Niin ja se marraskuun "parin viikon kiertue" tarkoittaa sitä että mies on melkein koko marraskuun poissa kotoa. Ei ole helppoa keikkaleskellä.
Samasta syystä kosahti syksylle suunnittelemani muutaman viikon paluun koulunpenkillekin.

...jonne ei kyllä ole mitään ihan älytöntä kiirettä. Saan tod. näk. kotihoidontuellakin isomman rahan kuin opiskellessa.
Jaa jaa, pitäisköhän sinne opinahjoon ilmoitella pikkuhiljaa että enpä olekaan menossa tekemään työssäoppimista ihan heti? Jessus, kun opintoihin tuli tällainen vauvanpituinen tauko, mähän ehdin jo keksiä jotain muuta opiskeltavaa "minusta tuleekin putkimies!" "...toimintaterapeutti!" "...hevosenkengittäjä!" "...kirjastontäti!", terv. nimim. Ammatinvalinta ollut vähän vaikeaa lately.
 
pur
SOKERISTA mä enää uskalla sen yhen kokeilun jälkeen sokeroituja juttuja tytölle antaa. Siinä meni kyllä iltanukutukset ihan persiillen meillä =) . Mut sit törmäsin aiheeseen raakaruokosokeri ja löysin varsin mielnkiintosta luettavaa aiheesta netistä, niin sillä älän nyt makeuttaa asioita jos tarve vaatii. Ei siis todellakaa oo tarkotus mitenkä sokeria dumata mut mä vaan aina innostun tällasist jutuist. Me saadaanki nyt kaverin kautta ihan sitä ruokoo ni pääsen testailee sitä melassin keittämistä :p . Tuli vaan mieleen jakaa kun aattelin et joku muukin saattaa innostua. On muuten hyvää
 
Hetkinen, HM mikä nenänielunäyte? Siis liittyen siihen rokotetutkimukseen? Me osallistuttiin siihen pneumokokkijutskaan, mut ei ollu mitään juttua mistään näytteistä...

Hauska toi Karvattomankoiran tissi-juttu! :LOL:

Meille tuli tänään kans kutsu sinne hampitarkastukseen, kerros Glow mitä siellä oikeen tehtiin, menikö pitkään?

Kettu meijän neuvolatätsky on ihan tavis "marimekkotäti", ehkä joku 50v mut ihan suht nuorekas ajatusmaailma, ei mikään nipo. Oon sillon jo äitiysneuvola-aikana kieltänyt opiskelijan osallistumisen, erinäisistä syistä joita en ny tarkemmin lähde erittelemään. Silleen kyl tosi kiva kun aina on "oma täti" vastaanottamassa..

Hemuliinalle hyvää lomaa! Tuu sit kertomaan matkakokemuksia...

Mul on tänää ollu oikea tehopäivä, oon saanu ihan hirveesti aikaseksi ja muutenkin ihan hyvä mieli. On se vaan kumma miten mieli piristyy kun saa vanhoja hommia tehtyä pois roikkumasta.. =)

Viikonloppuja kaikille!
 
Siis hoh hoijaa mikä päivä taas ollut.. |O |O aamulla heräsin et pää ihan sairaan kipee ja sit jotenki tosi oksettava olo (mulla kyllä yleensä tulee pahoinvointia jos päätä oikein särkee) ja muutenki ihan veto pois.. no ei muuta kun tytölle maitoa ja muut aamutoimet, muutaman kerran kävin kakomassa ja nestettä vaan tuli ulos. Itku ihan pääsi että kuinka me pärjätään täällä tytön kans kun mulla oli hetken niin heikko olo et hyvä kun jaksoin vaipat vaihtaa, no onneks miehellä oli lyhyempi päivä tänään ja tuli avuks et pääsin lepään :whistle: nyt tuntuis et elämä voittaa, ei oo enää niin paha olo kun aamulla, jos se oli vaan joku mitä olin syönyt ja teki huonon olon..

Topismama, tervetuloo mukaan :flower:

Lentis, ihana juttu! Mukavia päiviä teille sinne :)

Kvartti iso :hug: Surullista kun oma rakas lemmikki nukkuu pois :snotty: pelkään jo sitä päivää koska meidän koiruli nukkuu pois.

Hemuliinalle mukavaa lomaa B)

Kerhoista, pari kertaa oon kans käyny tuossa ihan lähellä MLL:n avoimessa päiväkodissa tytön kans ja sit mun kaveri on ollut myös poikiensa kans mukana. Vaikutti ihan kivalta paikalta, tilat on uudet ja toimivat. Jotenki ei vaan tuu lähdettyä sinne sit kuitenkaan kun aukee klo 9 ja 13 menee kiinni, aikataulut vaan ei tällä hetkellä jotenki sovi kun tyttö saattaa nukkua siihen puoli ysiin ainaki ja sit pitäis heti kiirehtiä sinne et ehtis vähän aikaa edes oleen kun sit taas on uniaika jo 11-12 maissa :/ Nyt tosiaan on kyllä sellanen flunssa-aika et täytyy koittaa vältellä noita kerhoja, tällä viikolla piti mennä srk:n kerhoon mut päätettiin kaverin kans et katotaan myöhemmin kun flunssa-aika vähän hellittää.

Sokerista oli juttua, kyllähän sokeria voi vähän käyttää just jos on esim. happamia marjoja tai sit laittaa jotain muuta makeeta hedelmää sekaan niin tulee sitä kautta vähän makeutta.

Tänään tuli sit muuttolaatikot et pakkausta pitäis kovasti aloitella jos päästäis ens viikon aikana siirtyyn uuteen kotiin, nyt vaan tuntuu siltä et taitaa jäädä huomiselle pakkailut kun on edelleen vähän heikko happi mut kai se tästä hissukseen..

Viikonloppuja kaikille!

Kareliini ja Sara 5kk15pvää :heart:
 
Oi, onnea Kuumeelle ja Lentikselle uusista kodeista! Onpas kovasti muuttajia, Kareliinikin.
Karvatonkoira puhui MeandI:sta, fanitan! Arno sai keväällä lahjaksi pupupöksyt ja ihanan leijonakuvioisen myssyn, ja varsinkin sitä myssyä on ihastellut yksi jos toinen. Ilmoittauduin emännäksikin, kun en ole kuullut että täällä Tampereella kukaan, ainakaan tuttu, olisi käynyt kutsuilla. Ovathan ne kyllä hävyttömän kalliita.
Kaksplussassa oli pikku juttukin MeandI:sta, olin ihan ihmeissäni kun siinä mainittiin kuinka suosittu se on. Jyväskylässä olen nähnyt niitten vaatteita enemmänkin mutta en tosiaan Tampereella, hassua.

Huoh, inha viikko ollut kun mies on iltavuorossa, olen ihan piipussa kun pitkiä päiviä yksin kun on vielä sen verran räkäinen tunnelma ettei kehtaa kyläilläkään. Huomenna jätän pojat keskenään ja rynnistän jo aamusta kaupungille katselemaan jotain kivaa päällepantavaa kaverin hääjuhliin.
 
Glow
jaah, ja tässä taas istun kun sain Onnin nukkumaan. Noh, mies lähti pelaamaan ja sen jälkeen saunailtaan... niin ne miehet vaan menee... juu no vaikka ite pääsisin, en varmana jaksais lähtee enää minnekään iltasin.

HAMMASTARKASTUKSESSA täti katsoi nopeasti Onnin kaksi hammasta, kielen, suun ja totesi että oikeen hyvä. Antoi jotkut ohjelappuset jotka meidän pitää antaa isovanhemmille. En ole sitä viel lukenu mut lienee jotain lapsen syömisistä/hampaiden hoidosta. Ja toki meillekin yhden lapun. kertoili miten hampaita tulisi nyt hoitaa. Onninkin hampit pestä aamuin illoin. Kyseli miten meidän hampaat voi. Ei pitänyt minkäänlaista saarnaa karkeista, mehuista tai tutista. Oikeen positiivinen käynti oli, kesti noin 30 min. Oli aika hyvä että mies oli kans mukana, sai sekin kuulla ihan ammattilaiselta miten tulisi toimia =)
Sehän se oli suurin pointti että ei saisi omaa lusikkaa antaa vauvan suuhun, etenkin nyt kun hampaita vauvalla on, on se joku bakteeri tartunta vaara olemassa

Kettu, tosiaan on inhottavia miehen iltavuoroviikot! Mietin tässä että mites mä sitten pärjäänkään taas kun mies lähtee lomien jälkeen töihin. Kesäloman perään pitää vielä yhden viikon isyyslomaa. Kaikesta mun täällä mankumisesta huolimatta on kivaa et se on ollu kotona ja nyt jopa osannu olla vähän avuksikin :D

Tänään kyllä pelästyin kun nostin Onnia lattialta niin omaan mahaan sattui kauheesti :/
mitähän ihmettä jos rupeaa toistumaan mahan kasvaessa yms. Noh, sitä ei pidä murehtii etukäteen...

Ihan typerää, kun täällä ois tossa lähellä kerran viikossa "vauvatapaaminen" mut se on ihan kuivunu koko juttu :/ siel ei käy ketään! tutustu tässä nyt sitten keheenkään lähellä asuvaan vauvalliseen... Onneks on noi lapsekkaat naapurit!
Ja ihana ystäväni kävi tänään lastenkans kylässä. Harvoin tulee nähtyä vaikkei toi 25km välimatka oikeesti oo mikään pitkä!!

josko sitä jotain söis ja kattois tuleeko telkusta mitään, tod.näk ei tule...
 
; tsemppiä sinne :hug: Oman lemmikin kuolema on ihan kamalaa :eek:

Jeja; toivottavasti miehesi ei saa potkuja :hug:

Topismamma tervetuloa joukkoon :flower:

Tutista luki mun mielestä Vauva lehdessä, et 6kk jälkeen pitäis alkaa käyttöä rajoittamaan hampaiden takia. No, tuskin meistä kukaan huvikseen sitä tuttia vauvan suussa uittaa. Itse ainakin olen koko ajan yrittänyt rajoittaa tutin käyttöä vaan silloin kun on pakko eli kun en mitenkään muuten saa toista rauhoittumaan.

Eilen oli se muskari ekaa kertaa. Ihan ok. Illalla pikkumies olikin sit niin väsy, et meinas nukkua sitteriin kesken iltapuuron :LOL: Ja kun syömisen jälkeen vaihdoin vaipan, laitoin yöhaalarin päälle ja laskin "hampaiden pesun" (meillä ei siis vielä hampuja) jälkeen pinnikseen, niin se oli 30sek ja poika oli unes :LOL: Että olispa aina yhtää helppoa!

Viikonloppuja kaikille! Meillä mies menee huomenna viettämään kaverin polttareita. Että taas yksi päivä kaksin kotona :headwall:

Tuiskunen ja Alexi 6kk 3vkoa+
 
Glow
Joo, mulla ei tosiaan oo tänään(kää) parempaa tekemistä kun olla palstalla :whistle:
noh piiitkästä aikaa samalla kuuntelen vähän musaa =)

Topismama, mä kävin toukokuussa ( onni oli 3kk, vaan ohoh, :eek: ) terassilla eka miehenkaa ja sitte jäin vielä kaverienkanssa iltaa viettämään. Sattu käymään niin kivasti että anoppi ilmaantui tuosta vaan lapsenvahdiksi ja käski meidät tuulettumaan.
Siihen se siiderillä käyminen sitten jäikin, olen nyt uudestaan raskaana :D
No tokihan sitä voi käydä muutenkin, elokuvissa kävin tällä viikolla =)

Tutista vielä, mä olin aatellu että viimeistään kun Onni on noin 1v saa luopua tutista, mutta sitten meillä on uusi vauva ja vauvalla tutti, joten voi olla Onnille liian rankka paikka jos vauvalla on tutti ja Onnilla ei. Hammashoitaja sanoi että ei kiirettä! ottaa tutit sitten molemmilta pois kun toinen on vaikka 1v8kk ja toinen 8kk... noooh, jää nähtäväksi kuin käy... Mäkin muistelin lukeneeni että 6kk jälkeen vois kokeilla rajottaa. Noh, meillähän on peukalo nyt tiukasti alkanu menee suuhun! Onnilla on toisessa peukussa ihan naarmu/haava hampaista :| jotenka hammmashoitaja sanoi että ehottomasti tutti peukun tilalle aina...
 
Topismama, tervetuloo munkin puolesta.

Joltain oli koira kuollut, en nyt muista keneltä, anteeksi :ashamed: Mutta kovasti jaksuja, se on rankaa menettää lemmikki. Minulla tuli tässä yksi yö itku, kun ysötin Ainoa ja aloin samalla väsyneenä miettimään, että mitäs sitten kun koiraa ei enää ole. Minäkin olen tuon koiruuden saanut 15-vuotiaana, että yhdessä on kasvettu.

Tutista, ajattelin sen pikkuhiljaa vähentää vain yöaikaan, ja sitten n. vuoden vanhana, vähän jälkeen varmaan sitten pois.

Hemuliinalle hyvää matkaa :wave:

Lentikselle mukavaa syyskuuta!

Kuumeelle onnea kodista ja Kareliinille jaksuja pakkaushommiin. Ei oo muuten kivaa vauvan kanssa pakata ja muuttaa :whistle:

Mies :headwall: |O Sen verran että, oli tarkoitus sunnuntai käydä yhdessä lenkillä. Mies ilmoittikin menevänsä työkamujen kanssa. Viikon päästä meillä on pippalot kamuille, joita mies oli itse ensin puuhaamassa. Ensi perjantaina olisi ollut edessä siiovusta, kaupassa käyntiä yms. juhlia varten. Mies ilmoitti ettei hän voi olla apuna, kun on joku hemmetin työpaikan liikuntailtapäivä, joka jatkuu iltapippaloilla (mitenkäs muuten)!!! |O |O |O |O :headwall: :headwall: Arvatkaa, meinasinko laittaa tikkua ristiin perjantaina juhlia varten? NO EN TASAN!

Ja häistä, ei tuolta saa selvää vastausta, joten jäissä vähän koko homma.. Kun nyt kertois milloin ja missä haluaa :kieh:

 
Moikkamoi

Kovin tutulta kuulostaa esim. sängyssä ähraaminen ja möyriminen ja tuo ettei ruoka uppoa. Mahtaa sitten olla tosiaan joku tähän ikäkauteen kuuluva juttu, kun niin monella samanlaista samaan aikaan. Muuten poika on suht hyvin nukkunu, mut sorrun ottamaan aina aamuyöstä, toisella syötöllä, viereen nukkumaan. Ja kakka tulee joka aamu klo6.30-7.00 välillä ja kakka housussahan Ei voi nukkua (tai olla edes hiljaa että äiti vois yrittää nukkua :whistle: ) sekuntiakaan. Sit se alkaa nylkee mua, repii hiuksista/korvista/kaulasta ihan mistä vaan saa kiinni ja se Sattuu Oikeasti! Eli ei paljoo auta yrittääkään torkkua siinä. Ja kun en vaan osaa mennä nukkumaan ennen puolta yötä, turhauttavaa vaan maata sängyssä tunti tolkulla, Vaikka oon ihan äly väsy päivällä. Kumma homma kun ei 4-6h unet parilla heräämisellä Joka yö riitä :headwall:

Pojalle on kyllä hampaita tulossa, alhaalla ihan valkosena näkyy selkeesti 4 hammasta, mut ei vaan meinaa läpi tulla. Kaikki mahdollinen menee suuhun, ihan lemppari puuhaa on hangata niitä ikeniä mattojen kulmiin :| no, eiköhän se ne samat pölyt ja murut saa muutenkin lattioilta. Meillä ryömitään kovaa vauhtia ja konttausasennossa heijataan eestaas mut eteenpäin ei vielä pääse.

Raha meilläkin tiukassa, ollu aina. Ennenkun esikoista aloin odottaa, opiskelin ja sit siis sain minimi äippärahaa, sit kotihoidontuella ja nyt taas minimiäp rahaa ja kohta kotihoidontuelle. Et no money, no funny... Mutta siitäkin huolimatta...
Eilen ostin lentoliput lontooseen lokakuun alkuun. Lähen YKSIN, tai siis siskon kanssa, mut ilman ukkoa tai lapsia :eek: Oon varmaa ihan seko, ollaan ti-la. Mua alko jo nyt stressaamaan/surettamaan että mitenkäs imetys. Poika on sillon just 8kk ja mulla oli sinne vuoden hujakoille tarkotus imettää... Saa nähä miten käy, toki aion lypsäillä useasti reissussa ettei maidon tulo kokonaan lakkais, mut mitäs jos kutenkin niin käy? Tai vaikka onnistuisinkin saamaan pidettyä tuotannon yllä, mitäs jos pojalle ei enää kelpaakaan tissi ku on 5pvä pelkällä pullolla? Itsekäs-paska-mutsi fiilikset siis täällä... Enkö voinu sit muutamaan kk odottaa ku pitää pieni reppana vauva hylätä jo... :/

Pur, onnea rouviintumisesta :flower: ja tuosta raakaruokosokerista eli intiaanisokerista, sitä mekin käytetään silloin harvoin kun makeutusta käytetään. Yritän vältellä ihan oman olon ja jaksamisen vuoksi hiilareita, mut en myöskään mielellään käytä keinomakeutusaineita. Siispä intiaanisokerilla mennään, on edes vähän terveellisempi vaihtoehto myrkyillä "puhdistettuun" sokeriin verrattuna :)

Mitähän muuta piti kommentoida... Ainakin tervetuloa Topismama munkin puolesta :)

Josko lähtis suihkuun ja harkitsemaan nukkumista jossakin vaiiheessa, ihan lupaavasti jo väsyttäis :D

Bianca ja JopsuJolma (sisilisko=isosisko kutsuu Jooaa noin) :LOL:
 
:hug:

Enpä oo käynyt täällä pitkään aikaan. fb:ssä tulee sitten pyörittyä ja sitä kautta teidän kuulumisia luettua :heart:

leikkipuistossa tulee välillä käytyä poikien kanssa ja jos tyttö hereillä niin pääsee kyllä sekin keinumaan =)

perhekerhossa käydään. pakko käydä jossain näkemässä ihmisiä ja kun ihan vaan kotiäitinä olen ollut jo 5vuotta niin pakko käydä jossain missä lapset näkee muita lapsia jne. Käsien pesua sitten harrastetaan. ja mulla on ollut tytölle oma lelu mukana ja on mun sylissä. Hyvin viihtyy onneksi siinä vielä. Oma lelu siksi että kun kaikki menee suuhun niin en viitsi niitä kerhon leluja antaa.. :$

Tänään kahvitellaan esikoisen 5v kahvit. On siis hulina päivä tiedossa. KOhta leipoo mokkapaloja, tekee kakkua yms.. :heart:

Labello tässä ois tytön 6kk mitat 70,3 cm ja 9900g. :heart:

sadee80 & tyttö 6kk+
 
Perhekerhos käydään ku ite sitä pidän mut (ehkä käyttäydyn oudost) pidän Jadennaa joko sylis tai kantorepus melkee koko sen ajan ettei iha väkisin saa pöpöi lääppimäl toisii ja olemal liki. Noh, ei ehkä auta mut kuiteski.

Leikkipuistos en viäl oo käyny. Aattelin talveks ostaa vauvapulkan ja saa mönkii sit lumes ja puistos istuskelun alotan vast keväämmäl.

MÄ EN NUKU KOHT ENÄÄ IKINÄ!! |O Kirjotin yks päivä et Jadenna tippu sängylt ja mies sai sen lennost kii ku oli just yäl kusel menos(melkost tuurii). Sen jälkee oon pitäny tuolii selkänoja muhun päin sängyn viäres ja sen on viäl sängyn ja kaapin välis ettei liiku. Viime yänä heräsin kolahdukseen ja itkuun ja Jadenna "seiso" tualin ja sängyn välis!! Sain sen kii ettei valunu lattial asti mut huuto siit tuli ku siin välis tapitti ja mää pelästyin.

Se on muutenki ny niin pal kolautellu päätä ku kampee seisoo ja kaatuu selällee. :|

Eli meil syärää viäl öisin ni oli viäres. Täytyy alottaa jossai vaihees puuron antoo jos vaik pitäis nälkää aamuun asti.

Tarttis valmistautuu Ikeaan lähtöön

J+J 6kk+
 

Yhteistyössä