Helmivauvat 2009 ~elokuussa~

Huomenta kanssasisaret:)

Fiiu, paranemisia!

Oi miten terapeuttista oli lukee viikonlopun kuulumisianne. Etenkin noita parisuhteiden kiristymisiä. Meillä kans eilen kilahti kun menin sanomaan vähän tiukempaan sävyyn avomiehen 11v pojalle telkun kattomisesta. Siitäkös avomies sit sai sysäyksen tilittää. ARGH. Noh, mutta se asia saatiin sovittua ja lupasin miettiä käytöstapojani tai siis lähinnä tapaa, jolla asiasta sanon (sanon kuulema kotonakin isommille lapsille (11v ja 13v)"työminänä", työskentelen nuorten parissa).
Vauvan hoitamisesta / kotitöistä ei oo suuremmin taisteltu. Ne sujuu kutakuinkin sovussa. Lauantaina mulla oli järkyttävä päänsärky taas vaihteeks, joten mä vaan makasin sängyssä. Avomies leipoi sillä aikaa leipää ja hoiti Ellenii:)

Nyt mun pitäs soittaa aikaa hierontaan. Mulla on nyt n. 1x/viikko sellane päänsärky et meinaa taju lähtee. Oon nyt ottanu Buranaa pahimpiin särkyihin ku Panadol ei auttanu ei sitten mitään.

Ruokamääristä.. Meillä Ellenin päivittäinen ruokarytmi on tämä
* aamupala n.klo 7.30: 1dl puuroo (veteen), marjoja ja pari lusikallista sosetta
* ennen aamunokosia n.klo 09: tissittelyä
* lounas n.klo 11.30: 2-3 perunaa, porkkanaa, kukka- ja parsakaalia haarukalla muussattuna sekä lihaa/kalaa, jälkiruuaks luumusosetta tarvittaessa sekä jotai hedelmäsosetta
* välipala n.klo 14: hedelmää ja marjoja TAI hedelmäsosetta sekä tissittelyä
* päivällinen n.klo 16.30: 2-3 perunaa, porkkanaa, kukka- ja parsakaalia haarukalla muussattuna sekä lihaa/kalaa ja jälkiruuaks luumusosetta tarvittaessa sekä jotai hedelmäsosetta
* ennen iltanokosia n.klo 18.00: tissittelyä
* iltapala n.klo 20.30: 1dl puuroo (veteen), marjoja ja pari lusikallista sosetta SEKÄ Semperin iltavelliä 250ml ja vähäsen maissiavelliä ->yhteensä n.300ml

Nyt vielä FB hetkeks ennenku Ellen herää..

Nanada ja Ellen 4pv vaille 7kk

muoks* myssystä.. Meillä on pidetty myssyä tai jotai kevyttä kesähattua koko kesän ajan. Sitä suositteli niin neuvolan täti kun myös kaikki "vanhan kansan" tutut..

Hatusta, (kommentoinkin jo tonne mitäs nyttiin mut laitan nyt tännekin :) ) meillä on tytöllä melkein aina hattu päässä. Siis ulkona. Sisällä pidettiin ehkä viikko silloin pikkuvauvalla. Mulla on useita hattuja tolle, nyt kesällä on lähinnä ollut päässä lierillinen hellehattu, tolla on niin vaalea iho et on pakko suojata nahkaa. Eikä oo tukkaa juurikaan päässä. Autossa ei kyllä oo pidetty silloinkaan kun oli viileämpää, siellähän on lämmitys. Mutta siis vaunuissa oon pitänyt lämpimälläkin (en kuumalla) säällä joko hellehattua tai ohutta leuan alle solmittavaa pipoa. Muuta "ulkovaatetta" ei olla sit lämpimällä käytettykään vaunuissa. Etelässä oli koko ajan rattaissakin hattu päässä, halusin varmistaa ettei saa aurinkoa päähän. Näin siis meillä :D

Meillä lapsilla flunssa, Vilja on tosi räkäinen ja mun mielestä korva vaivas selvästi. Se on räpeltäny korvaa, ja kitinät on helpottanu heti ku oon laittanu puuduttavia korvatippoja. Lääkärissä käytiin aamulla ja ei kuulemma ole tulehdusta. Hyvä niin, mutta olin ihan vakuuttunut. Pitää seurata tilannetta. Ehkä se tukkoisuuskin voi sit aiheuttaa ikävän tunteen korvassa. Pitää yrittää paremmin tyhjentää niitä limoja pois...

Hatun suhteen oon samoilla linjoilla ku Seranzu. Ei ole aina päässä, tilanteen mukaan.

Parisuhteessa meilläkin ollut taas vähän vääntöä toisen huomioon ottamisesta. Yleensä mulla ei oo syytä valittaa. Mies tekee tosi paljon lasten ja mun eteen. Väsyneenä välillä ei tunnu siltä, heti kiukuttaa, jos oon antanu miehen nukkua enkä sit saa ite samaa mahdollisuutta.

Imetyskertoja meillä on vielä yöllä 3-4 ja päivällä suunnilleen 5. Päivällä imetän joka ruuan päälle. Joskus tarvittaessas muutenkin. Taas ku on ollu vaivoja, niin oon syöttäny yöllä joka käänteessä, jos on vaan huolinu.

Fiiulle tsemppiä selän kanssa. Mun miehellä on ollu noidannuoli jonku kerran ja on ollu ihan säälittävän tuskainen. Aika paha yrittää pärjätä panadolilla. Toivottavasti helpottaa pian.

Hirveen reippaita ootte ton pottailun kanssa. Mä en todellakaan aio aloittaa vielä pitkään aikaan. Sit, kun esikoisen esimerkistä kiinnostuu, näin uskoisin. Esikoisen kanssa aloittelin 1½-vuotiaana (meillä muuten neuvolassa sanottiin, ettei aiemmin kannatakaan, mutta mielipiteitä on monia), eikä silloin aika ollu vielä kypsä. Vasta nyt 2 v pottaillaan... Kuiva tuo ei ole vielä. Mun laiskuuttahan tuo on osittain. En jaksa turhaan potalla istuttaa. Just jossain Kaksplussassa oli juttua pottailusta. Siinä pääosin sanottiin niin, että ei kannata kiirehtiä asiaa, se alkaa sujua sitten kun lapsi on siihen tarpeeksi kypsä. Tuskin siitä nyt mitään haittaakaan on, jos jo jaksaa aloittaa sitä opettelemaan. Pissaaminen ja kakkaaminen vaan ei ole vielä tietoista toimintaa. Aiemminhan alettiin istuttamaan potalla heti kun oppi istumaan. Aika isona syynä tuohon silloiset vaipat. Siksi anopit varmaan sitä kyselee, kun aikanaan varmaan kaikki jo harjoitteli pottailua tämän ikäisten kanssa.

Mä roikun taas netissä, kun Aino jo toisilla unilla :whistle: Piti lähtee ulos, mutta ehti nukahtaa sitä ennen ja en viittinyt nukkuvaa alkaa pukea kun ei ole pakko.

pipo meillä on aina jonkinlainen pipo päässä ulkona, oli sitten rattaissa tai ei. Kesälä helteillä oli lierihattu, vähän viileempinä päivinä sellaisia nauhalakkeja. Nyt ollaan vaihdettu pipot vähän paksumpiin, mutta ei kumminkaan ihan mitään syyspipoja vielä. Tai sitten vaihtoehtoisesti olen pitänyt kypärämyssyä. Mulle on niin iskostunut päähän se että aina oltava joku pipo päässä :ashamed: Ehkä ens kesänä en niin tarkka ole, mutta en halua että pienen korviin käy tuuli.

Nessu ja Aino, huomenna 6 kk :heart:

Muoks. Pitää vielä hehkuttaa; meillä näkyy toisenkin alaetuhampaan pienenpieni kulma ikenestä =)

Oi vitja, Fiiulle älyttömästi tsempitystä ja pikaisia paranemisia. Ei ole herkkua moinen.
Itselläkin oikea hartia ja niska jatkuvasti kireällä, polttelee ja vihloskelee, ei ihme että päätä kolottaa ajoittain. Tosin pientä niskakipua ei voi verrata pahaan noitikseen, ei ei.

Meilläkin muuten syödään tissiä varmasti lähemmäs kymmenen kertaa vuorokaudessa, nyt otettu takapakkia yösyömisen kanssa ja öisin siis ainakin kaksi syöttöä. Yöt on muutenkin taas hirveän levottomia sen lyhyen, seesteisen pätkän jälken... hampaat, liikkumishalu, nuha, mene, tiedä.

Ja voimia kaikille miehentomppeleiden kanssa taisteleville.
Pakko se on myöntää että itsekin on välillä kireä kuin viulunkieli. Lapseen liittyvät asiat ovat kyllä tuoneet roiman lisänsä riitelymateriaaliin. Aiemmin nahisteltiin lähinnä raha-asioista (tai lähinnä meikäläisen rahattomuudesta, pätkätyöt ja opiskelu, you know) ja miehen ajankäytöstä (lue: kaljanlipityksestä ja bänditouhuista).
Olen joskus valtavan kade miehelle, jolla on laaja tuttavapiiri ja aina joku joka pyytää katsomaan futista/kaljalle/treeneihin/levykauppoja kiertämään. Ehkä mun tosiaankin olisi vain käytettävä jokainen tilaisuus tavata kavereita ja jättää nuo ukot tänne keskenään eikä aina huolehtia et miten ne pärjää.
Olen muutenkin vähän erakoitumiseen taipuvainen, saati nykyään. Jotenkin vain sitä ei halua "vaivata" ketään lapsetonta kaveria, kun itse muistaa kuinka joskus ärsytteli liikkua lapsellisen kaverin kanssa kun kaikki oli mukamas niin saakelin hankalaa ja tuntui että toisen huomio meni vain lapseen ja mitään älyllistä keskustelua ei voinut pitää yllä.
Ja nyt kun alan miettiä, mulla on vain yksi läheinen ystävä täällä Tampereella!? Siis sellainen jolle voi aina soittaa tai pyytää kyläsille. Onneksi hänellä on jo pari mukulaa, saa aina hyviä vinkkejä ja vertaistukea.

Juu siis välillä tuntuu että alan niksuilla, kun tuttuja näkee niin harvoin. Päivät vaan menevät niinkuin menevät, kun lähellä ei asu ketään kenet voi pyytää kaffelle tai kävelylle ex tempore.
Ja nyt kun kirjoitin tuon edelläolevan lauseen, tajusin, ettei se aivan pidä paikkaansa.
Kyse on pikemminkin taas meikäläisen hanuilusta, mun on erinomaisen hankala ystävystyä ihmisten kanssa, tai edes pitää yllä tuttavuuksia!
Kertokaas rouvat ja neidit, eikö teillä ole vastaavia ongelmia?

Ohutta myssyä ollaan pidetty koko kesä ulkona ollessa.

Heipa hei pitkästä aikaa :wave:

Meillä oli viime viikon mies lomalla ja ollaa talkoiltu koko viikko niin ei oo paljo jaksanu kirjotella muuta kun facebookiin :D Tai siis viime viikkohan meni niin että mies talkoili ja muksut sairasti ja mä olin kotona :( Pikkutirppa ei onneks tullu pahemmin kipeeks mut toi esikoinen on ollu tosi räkänen.

Hatuista ootte jutelleet. Mä oon pitäny tytöllä melkein aina hattua. Meil on pari semmosta ruskovillan silkkimyssyä ja musta ne on ollu tosi hyviä. Kesällä oli sitte kaikkia ihania rimpsuhattuja :D Tytöille on kyllä paljon enemmän hattuja kuin pojille, siks oon ihan innoissani tolle tytölle niitä pukenukkii :D

Tutista oli jossain vaiheessa juttua. Meil tyttö huoli tutin vasta sillo 3 kk:n ikäsenä ja enkä oo ees miettiny siitä vierottamista kun kerran helpottu elo niin paljo kun sen huoli :D Esikoista alettiin vieroittaa sillo alle vuoden ikäsenä ja se alkoki meneen ihan hyvin mutta sitte kun tuli toi toinen niin otettiin takapakkia ja nyt siis esikoisellakin on tutti käytössä :ashamed: Ikäeroa kun on niin vähän niin sehän meni siihen että jos sitte esikoiselta otettiin tuttia pois niin vei sitte pikkusiskon tutit itelleen :D No jos niitä alkais vieroitteleen samaan aikaan sitte :whistle: Kuten myös vaipoista :LOL:

Fiiulle tsemppejä ja kaikille parisuhdekiemuroissa eleleville :hug: Meilläki pikkasen kiristi viime viikolla kun koko loma meni rempatessa noita taloyhtiön jutuissa, ja siis mä olin vaa neljän seinän sisällä muksujen kanssa. Mieski kyllä tajus sen että ei oo reilua ja aina välillä tuli sanoon mulle että hän on lasten kanssa että mee sä sinne naapureiden kanssa. Mutta kun mä en osaa tehä siellä mitään niitä remppahommia mitä ne ukot teki :headwall: Sitte ilmotin parina päivänä että nyt on mun omaa aikaa ja läksin kaverin kanssa lounasteleen ja toisena päivänä kampaajalle :D

Nyt päiväkahvia kun kämppä hiljaisena B)

Fiiulle pikaista paranemista :flower:

Karvattomalle koiralle onnea :flower:

Seranzulle
jaksuja miehen kanssa :hug:

Hattu, en oo mikään hattu/myssyfani. Kesällä oli lippis tai lierillinen hattu, mut aika paljon mennään ihan paljain päin. Nyt ostin sellasen trikoisen kypärämyssyn, jota olen vaihtelevasti muistanut laittaa päähän :ashamed: Mua niiiiiin paljo ahistaa ainakin oman äitini - 70vee - hössötys siitä, et pojalla ei ole lakki päässä kun se kannetaan sisältä autoon ja automatkoilla |O Herranjestas, kun tuo on sellanen hikipeikko ja se istuinkin on niin h*lvetin kuuma, et tuskastuuhan se vaan kuumissaan raukka.

Meillä jatkuu viiimein kattoremppa. Eka urakoitsija häipyi kesken urakan kuin pieru saharaan osan meidän rahojen kanssa :headwall: |O |O Ei olla tietenkään koko urakkaa maksettu, mutta kattopeltirahat meni sit jonnekin, ties mihin!! Nyt otettiin toinen urakoitsija tekemään homman loppuun ja lakimiehemme perii urakoitisijalta sit meidän pennosia takaisin. Tämän(kin) takia täällä on hermo välillä aika kireenä, varsinkin miehellä. Koko kesä asuttu pressujen alla ja nyt alkaa noi syksy ja sateet painamaan päälle. Rahakaan ei puissa kasva, kuten tiedätte. Nyt täytyy vaan toivoo, et olis poutaa ja OIKEESTI saatais katto tähän taloon.

Tuiskunen ja Alexi kohta 7kk :eek:

Helou mammat!

Fiiulle pikaista paranemista! Tiedän tunteen, mulla tuli pari vuotta sitten töissä ns. rankalukko. En päässy kans tosta tohon. Oli kuin ois rautakanki työnnetty selkärangan tilalle ja vihloi ihan julmetusti kun yritti liikkua. Miehellä ollut sama vaiva monta kertaa ja tiesikin sitte mua rauhoitella kun olin ihan paniikissa. Kolme kertaa piti käydä osteopaatilla ni helpotti. Muutama päivä sitten oli tosi lähellä ettei tullu sama homma taas; nostin poikaa jotenkin huonossa asennossa sängystä ja vihlasi tosi mukavasti selästä mut onneks ei jymähtänyt.

Joo ja hattu on täälläkin käytössä. Rattaissa kun nukkuu niin oon laittanut hupparin hupun vaan päähän kun ei sinne sisälle kuitenkaan tuuli osu.

Kettu mä oon kans vähän huono tutustumaan uusiin ihmisiin, tai sanotaan nyt niin että mulla kestää aika kauan ennenkuin tuun tutuiksi vieraitten kanssa. Mä en oikein senkään takia tykkää käydä missään perhekahviloissa ym. kun tunnen oloni jotenkin kiusaantuneeksi. Välistä oikein harmittaa kun vois olla vähän sosiaalisempikin tapaus :) .

Oliko täällä muuten muilla itkuhälyttimenä sitä Philipsin valko-keltaista tsydeemiä? Onko toiminu hyvin? Me ostettiin sellanen jo viime syksynä kun oli Sittarissa halvennuksessa. Siinä ei oo alkujaankaan toiminut se aikuiskappale ilman verkkovirtaa ja nyt alkoi lakkoilemaan se lapsikappalekin. Pattereista ei johtunu, mut ei vaan enää ottanu ääniä. Kaivoin kuitin esille ja siinä olikin kahden vuoden takuu! Mies lähti nyt kauppareissun yhteydessä sitä palauttamaan, ei oteta enää samanlaista uudestaan. Oisko jotain hyviä suositella? Lastentarvike myy sellasia pieniä mis on jopa 800m kantavuus, mut hinta oli kans jotain 100e:n luokkaa. Liian kallis.

Ja sitte vielä pottagallua: mäkään en aio ihan vielä pottatreenejä aloittaa mut sit ku sen aika tulee ni oon katellu sitä BabyBjörnin ihanaa limenvihreetä istuinmallista pottaa. Siinä on ne korkeet laidat ja irroitettava se potta-osa et on helppo tyhjentää. Hinta oli kyl kans jotain 30e:n päältä. Mitä ootte mieltä, mahtaisko olla hyvä? Vai pärjäisköhän sitä yhtä hyvin sellasella laidattomalla peruspotalla?

Mulle tulee tänään työkaveri kylään sumpille, ihana kuulla vähän kuulumisia taas...

Jaahas nyt taidettiin herätä taas.

Rosinante Meil on toi itkuhälytin ja on toiminu tosi hyvin. Just viimeks oli käytössä viime viikolla kun illalla menin tonne talkoopaikalle lasten mentyä nukkumaan. Hyvin kanto ja kuului jos alkoi itku. Se on esikoiselle ostettu 1,5 v sitte ja oli kovalla käytöllä hänen kanssaan. Ainoa mistä pitää olla tarkka on se ettei samalle taajuudelle eksy muita. Meillä meinaa naapurillakin oli sama hälytin siellä talkoissa ja piti olla tarkkana että kumpi on A ja kumpi B :D

Potasta kans... Meil on se BB:n tuolipotta. Siitä oli keskustelua viime vuoden helmien kanssa ja kuulemma se on parempi poikavauvoille kun on korkeempi ja siks hommattiin se :D

Glow
No joo, kireyttä, ärsytystä, suoraan sanottuna veetuttaa niin ettei mitään rajaa :kieh:
Se koira perkele! (miehen koira ) mä myönnän, että mä en todellakaan ole koiraihminen, en sitten millään vaikka olen yrittänyt. Anteeksi eläinrakkaat ihmiset.
Nyt on niin että jos koira ei kohta häivy, niin minä ja muksut lähdetään.

Se koira on ruvennut järjestämään idioottimaisia yllätyksiä, lähestulkoon aina silloin kun minä olen yöllä yksin muksujenkanssa kotona.
Kerran oli oikeesti p*skaa täynnnä koko talo. Jos lapset antaa nukkua, koira uikuttaa jossain jotain.
Eilen oli viimenen niitti! Tultiin pesispelistä kotiin niin täällä oli kaikki täysin hujan hajan. Ja se saakeli oli jyrsiny oikeen kunnolla keittiön ikkunan ja olkkarin ulko-oven karmit :kieh: :kieh: :kieh: siinä kohtaa en enää kovin nätisti asiaa ilmaissut mitä mieltä olen!!!
Muutenki, mies on välillä paljonki menossa ja jos oltais koko porukka menossa, se olen mä jonka kontolle jää koiranhoitajan etsiminen :headwall:
Ihan nätisti ilmaisin eilen asian, että mulla on tässä niiin paljon kotitöitä ja lapset ym. ressin aihettakin että en todellakaan kaipaa enää yhtään mitään lisää. Koiralle on löydyttävä uusi koti ja piste. Jos ei se käy, minä etsin uuden osoitteen.
Noh, mies ei tietty sanonu mitään moneen tuntiin. Enpä saanu yöllä unta kun rupesi oikeesti ahistaa henkee jo niin paljo että en oikeasti meinannu pystyy hengittää!! :eek:
Mähän tästä kaiken p*skan saan niskaani kuitenkin, ajattelin...
Noh, mies tuli lopulta nukkuu ja sanoi että on nyt ottanu yhteyttä koiran kasvattajaan, et voisko se auttaa.
Sopii toivoo että se apu tulee ja pian!!! Mulla ei oikeesti hermo kestä enää ollenkaan, ei yhtään, mä sanon nyt pahasti, mutta mun kaikki energia ja viha kohdistuu nyt siihen koiraan :'(
Helkatin kiva tän asunnonmyynnin ja esittelyjen suhteen ne rikkinäiset oven ja ikkunankarmit, että sekin vielä !!! |O |O

Juu että näin.
Ja joo, minä valvoin lähes koko viimeyön, kun ukko kuorsas vieressä ja tuolla se nyt nukkuu... mä olen taas ylläripylläri kuskannu esikon eskariin ja kotiin, siivonnu, tehny ruoan yms... aina ei mee ihan putkee...

Heippi taas!
Voi GLOW... Mä ainaki ymmärrän sua! Toivotaan, et löydätte haukulle pian uuden kodin. Mua ärsyttää suuresti tuo meitinkin haukku väliin. Vaik ihan ite hommasin... Tosin 5,5v sitten otin itelleni "miehen korvikkeeksi" ja kaveriksi, sekä vauvaksi taloon. En tosiaan tienny et mul viel on joskus mies, saati OIKEA VAUVA! :LOL: :LOL: Olin meinaan vakuuttunu siitä et sinkkuäitinä pysyn!!! :D

Pottailua meinasin sen tuos myöhemmi hommailla, kunhan istuu ja tajuaa omaavansa vehkeet pissimist varten :whistle: Mitään ressiä en aijo moisest ottaa, hyvin on oppinu 2v tienoil molemmat kuiviksi, kun homma on alkannu kiinnostaa. P.s näil on oiva aika sit ruvee reenailee kun mennään kesää 2010...

Ystävist ja tutuista. Mäkään en helposti uusia ystäviä löydä. Omat iki iki vanhat kamut on tärkeitä. Mut hiuka eri elämäntilantees juurikin.. Niil jo lapset alkaa olee vähintäänkin murkkuja ja osal jo täysikäisiä. Mut mun vanhin ystäväpä odottaa iltatähteä oikein tuplana ja siitä oonkin tosi iloinen :heart: Asuu kyl Helsingis joten ei ihan joka viikko nähdä. Hyvä jos kerran kuussa.
Sit on muutamia työn tai harrastusten kautta tutuiks tulleit mammeloit joit sillon tällön tapaan. Mut joo oikeasti kantsii mennä vaik just perhekerhoilee niiden jotka kaipailee mammakavereita. Jos vaikka sieltä löytyisi uusia tuttuja. =)

jaaha heräsi...
Palaillaan!

Hattu on pääs aina ulkona. Nyt on hellehatut laitettu syrjään ja vähän syssysempi pääs. Jos lämmintä ni joku muu lätsä sit.

Pottatouhut ei oo tullu ees mielee viäl eli hoidan sen sit joskus vast.

Heissan,

Ruokamäärät on meillä suht isoja vaikka poika on pikkuinen, vain reilu kuusikiloinen. Lihasosetta menee purkillinen + jälkkäriksi hedelmää purkillinen, ja sama illalla. Aamuin illoin velli 150 ml. Välipalaksi maitoa. Tissi ei tahdo päivisin enää kelvata, joten annan korviketta. Yöllä imetän 1-3 krt. Mielellään olisin imettänyt pidempään, hurjalta tuntuu, että poitsu on vasta 7kk ja imetän enää yöllä. :/ Mutta meillähän on ollut tuota painonnousuongelmaa. En sit tiedä, pitäisikö vielä soseiden päälle antaa maitoa.

Perhekerhot:
En oo vielä käynyt tälle syksylle missään. Kaveri pyyteli vauvakahvilaan, mutta se on aika matkan päässä, voi laiskuus iskeä. Sinänsä täällä missä asun on aika helppoa tutustua ihmisiin ja lapsiperheitä riittää. Puistoilemaan ruvetaan kun poitsu kävelee, mikä ei muuten ole kaukana, se otti jo lelukoriin tukien askeleita tänään, vaikka viikko sitten vasta oppi konttaamaan. B)

Jeja: Konttauskypärälle olisi varmaan käyttöä täälläkin, hittiä tulee päähän koko ajan...

Viihteellä: Pari kertaa oon käynyt nyt loppukesän aikana. Viimeksi lauantaina, jolloin poika oli äidilläni yötä. Ei mennyt ihan toivotusti tällä kertaa, jäppinen heräsi huutamaan parikin kertaa, eikä ollut meinannut rauhoittua. :whistle: Olisihan äitini voinut soittaa, olisin kyllä tullut tukka putkella takaisin, mutta ei kai se sitten viitsinyt.

Istuuko teillä muuten vauvat jo? Meillä ei vielä nouse istumaan, paitsi polvilleen saattaa lysähtää, jos on noussut seisomaan jotain matalaa vasten. Eli ei kyllä mitään pottaillakaan vielä..

Hattu on aina vähintäänkin mukana, eri asia onko päässä. Nopeesti kun autolla johonkin suhaa, niin ei aina tule laitettua. Vaunuillessa ym. sitten on. Pojalla on leuan alle solmittava plyyssinen vauvan kypärälakki =). Musta se on niin söpö, just siks kun on niin vauvamainen. Ja ihan olkainpotkaritkin on käytössä, kun pysyvät paremmin jalassa kuin tavalliset housut. Äitin vauvaa ei tosiaankaan pueta isoksi pojaksi. :D :heart:

Kössi ja poikanen 7kk

Tuiskuselle ja Glowlle jaksamista! Ei ole helppoa ei...

Me aloitetaan vauvauinti nyt lauantaina =) Käytiin tänään iltapäivällä infossa ja päästään nyt het aloittaa. Pitää vaan nyt reenata sitä suihkussa käyntiä, aina olen ammeessa käyttänyt :ashamed: Samoin ei olla saunassa käytetty kertaakaan :ashamed: Noh, nyt voi pikkuhiljaa hallin saunassa kokeilla. Ei meillä kyllä tässä asunnossa ole saunaa, muuta kuin taloyhtiössä. Ja meidän saunavuoro on siihen aikaan, kun tyttö jo yöunilla :headwall:

Potasta vielä: mä meinasin ostaa sitten semmosen BabyBjörn, missä on ne laidat. Tuntuis että on parempi istua semmosessa kuin laidattomassa. Tiiä sitten miten oikeasti.

Tere!

pitkästä aikaa..

Ja tervetuloa uusille :heart:

Myönnetään, meillä kanssa pientä vääntöä ollu miekkosen kanssa.Lähinnä kun ei keritä olemaan kahdestaa ja kotityöt on kaikki mun harteilla. Raukka kärsii muutenkin kun ei kerkiä olemaan lasten kanssa omasta mielestä tarpeeksi ja minä naputan tekemättömistä töistä ja kai siinä vaan on osaksi väsyä. Kyllä mulla kuluttaa viiden lapsen kanssa..Nyt jotenkin ei meinaa patterit riittää.Mies tekee ja siivoaa, mutta mä siivoan päivällä kun mua alkaa ahdistamaan se lika jota atson koko ajan.Kun malttaisin odottaa iltaan niin saisin apua.Eli mulla on ihan omaa syytäkin töitä liikaa.
Kyllä tässäkin itku tuli ihan ryöppynä kun äitini erehtyi multa kysymään kun tuli käymään että oletko ihan yksin lasten kanssa ollu koko päivän.Eli ihan väsyn piikkiin menee ja yksinäisyyden.siis olen sosiaalinen ja näen kavereitani lähes päivittäin, mutta kai vaan ikävä omaa miestä ja kainaloa.Mä en sitten illalla enää jaksa olla kovinkaan rakentava kun lapset on saatu nukkumaan.
Meillä ei ole yhteistä aikaa kun lasten harrastuksiin vienti ym vaan vie niin pirusti aikaa.Mutta tiedän että rakkautta meillä on ja mun mies on valmis vaikka lopputiliin töistä tai ihan mihin vaan jos se auttaa minua ja että perhe voi hyvin.Eilen just puhuttiin, kai siinä itku kutkutti molempien kurkussa kun puhuttiin meistä.Meillä on niin pitkä suhde takana (20 vuotta kohta) ja monissa liemissä keitetty että ei tämä tarina tähän kaadu helpolla.Mutta vauva-aika on ja kestää oman ajan ja molemmat tiedämme että hetken se kestää ja senkin jälkeen on elämää ja toisemme :heart: Kyllä tästä noustaan siskot.

Hattu; vaihtelevasti päässä

potta; edellinen vesseli kävi potalla jo 7 kuisena, tyty ei vielä..

tuiskunen; noissa raksamiehissä on joskus niin kieroja kuin korkkiruuvit, mutta peukkuja pidetään että katon saatte.

onneksi on teidät, te olette välillä kultaakin arvokkaampia, ja tieto että kaikilla muillakin on omat murheenne, ei ainoastaan meillä täällä kotona. :heart: se helpottaa ja puolittaa omaa murhetta.

halauksin sini ja neitokainen

heippa :wave:

:attn: nyt tulee omaa napaa ja ketutusta, anteex :ashamed: siis tää muuttotouhu on niin syvältä kun olla voi, tänään piti päästä jo viemään tavaraa sinne talolle kun olivat siellä viikoloppuna pitäneet perikunnan kesken "tyhjennystalkoita" ja sanoivat meille jo viime viikon alussa että sitten maanantaina voi jo heti viedä tavaraa kun heillä on ne talkoot ollut.. no kuinkas kävikään, pyydettiin sit et saatais käydä siellä tänään vielä ottamassa mittoja yms. niin hoh hoijaa |O |O siellä oli vaan lähinnä tavaroita kerätty kasoille odottaan poisvientiä kun siellä piti jo olla kaikki siivottu ja pois viety, yks mikä otti kans päähän ettei oltu ikkunoita voitu edes pestä kun siellä oli ollut sitä porukkaa enemmänki "talkoissa" ja vielä naisihmisiä :headwall: :headwall: me oltiin koko viikonloppu jo pakattu laatikoihin tavaraa ja eteinen on jo niin täynnä laatikoita et hyvä kun mahtuu kulkee :whistle: olis kyllä suuresti helpottanu et oltais jo viikolla voitu sinne vähitellen viedä kamaa ja sit isommat muuttoautolla viikonloppuna.. no nyt he sanoivat että mahdollisesti keskiviikkona olisi kaikki viety pois ja voitaisiin sinne viedä tavaroita, sopii ollakin tyhjänä kans sillon tai meikäläinen räjähtää :eek: se siitä nyt, sorry tää valitus :ashamed:

Anno tais kysellä kuka Treen läheltä, mä asun kans tässä ihan naapurikaupungissa :)

hatuista, meillä yleensä aina joku myssy tai lakki ulkona.

Glow :hug:

Tuiskunen, toivottavasti kattoremppa onnistuu :hug:

Fiiulle pikaista paranemista!

Parisuhteesta ollut täällä keskustelua, kyllä se vauva-aika todellakin vaikuttaa suhteeseen ja tietty muuttaa sitä mutta samoja ajatuksia kuin siniraidallakin niin loppujen lopuksi on niin pian sekin aika ohitse. Vähän aikaa sitten just puhuttiinkin yhdessä et mitä kaikkee on koettu ja aina kuitenkin selvitty eteenpäin toisiamme tukien, varsinkin tämä kevät on vahvistanut vielä lisää meidän liittoa kun on koettu sekä valtavaa iloa lapsen syntymästä ja melkein heti perään kova isku kun miehen äiti kuoli traagisesti yllättäen. Välillä ollaan mietitty tätä elämää että miks on aina niin et kun jotain hyvää ja iloista tapahtuu niin sitten seuraa jotain ikävää hetken päästä..elämä on vaan niin ihmeellistä eikä koskaan tiedä mitä seuraava päivä tuo tullessaan.

Jaahas jos kattois vielä telkkua hetken aikaa

Kareliini ja Sara :heart:

Tyttö unilla, mä taas koneella :whistle:

Kareliini, tosi ärsyttävää tuollainen, kun luvataan ja sitten kumminkaan mitään ei ole tapahtunut. Meillä oli tässä kuukaus sitten muutto ja edellinen omistaja lupas siivota ja kuinkas ollakaan... Mitään ollut tehny |O Ärsyttävää, ja jos ei olis muuton kanssa tullut loppupelissä kiire ja jos ei oltais rempattu, niin olisin kyllä siivouttanut siivousfirmalla ja laittanut laskun perään. En kumminkaan niin tehnyt, kun oli se remppa ja siitä aiheutuva sotku. Mutta kyllä vit.... siivota toisten jälkiä. Soitin kyllä välittäjälle, että kertoo tälle edelliselle omistajalle terveisiä ettei oltu tyytyväisiä. Samaten oli kylmäkellarin oveen jättänyt lukon, jonka mies meni eilen sitten katkaisemaan. Mutta hauska juttu onkin siinä, että mies katkaisi naapurin ovesta lukon :LOL: Mies sitten nolona selittämään naapurille, onneks oli ymmärtäväinen ja luvattiin uusi lukko hakea hänelle.

Jaahas, kutsu käy

Nessu ja pikkuneiti Aino 6kk tänään :heart:

:wave: Kiitokset kaikille tsemppauksesta näiden selkävaivojen kanssa :flower: :heart:.. lämmitti mieltä kun täällä näin tuetaan toinen toisiaan :heart:

Nyt on selkä sen verran parempi, että pystyn istumaan peräti 5 min ja kävelemään jo suht normaalin näköisesti. Välillä vihlaisee niin vinkeästi :eek: mut eiköhän pahin ole jo takanapäin. Eilen sain apua hyvältä ystävältä =), ilmoitti, että tulee päiväksi mun au pairiksi :D ja toden totta auttoi ihan hirveästi kun hoiti tyttöä, tyhjensi ja täytti tiskikonetta, kävelytti mua, vei keskimmäisen harrastuksiinsa =). En tiedä miten olisin selvinnyt ilman ihanaa ystävääni kun en olisi voinut nostella tyttöä lainkaan. Ihana ystävä :heart: Ja tänään tulee veljen avovaimo auttamaan illalla kun mies on töissä. Liikuttavaa kun välittävät noin paljon =) :heart:

Kipulääkettä olen vedellyt maksimimäärät sitä panadolia. Maha siitä menee sekaisin ja taitaa mennä tytölläkin kun imetän.

Pipo: Ruskovillan silkkivillamyssy on päässä lähes aina. Tosin Stokkalla kesällä joku varasti yhden rattaista (laitoin sen niin, ettei takuulla ole tipahtanut mihinkään).. oli sitten ostettava toinen samanlainen tilalle. Päiväunilla saattaa joskus olla sellainen topattu fleecepuku ja siinä oleva huppu riittää vaunuissa hyvin.

Unipussi: Tilasin nyt sitten sellaisen... Hieman oli vaikea valita kaikista ihanista ja kun noita ominaisuuksia oli niin kovasti. Tilasin sitten sellaisen kesäpussin (toppaamaton), merkki taisi olla Sterntaler, kun sen alle kuitenkin voi laittaa enemmän vaatetta. Toivon kovasti, että rauhoittaa meidän ikiliikkujan sängyssä!

Mulla olis hinku käydä keräämäs noita omenia puista mut ei tän selän kans ole mitään asiaa tikkaille :LOL:. Haaveilen mm. omenachutneysta ja omenapiirakoista :p. Mitä olette muut omenasaaliiden kanssa tehneet?

Parisuhde: Ihana mies :heart: monella tavalla, on lasten kanssa paljon ja tekee kovasti hommia, että perheellä olisi hyvä. Tällä hetkellä mulla on kuitenkin piikki lihassa siitä, että hän ilmoittaa iltamenonsa mulle samana päivänä, tai aikaisintaan edellisenä (vaikka meillä onkin yhteinen perhekalenteri keittiössä) :(. Kun mun mielestä se aika joka on töiden jälkeen on PERHEEN YHTEISTÄ aikaa ja menot pitää sopia yhdessä. Itse ilmoitan/keskustelen iltamenoistani hyvissä ajoin. Mun tarttee kans miettiä joku rakentava tapa ilmaista se, etten ole 24/7 kodin- ja lastenhoitaja vaikka vapaalla olenkin. Se vaan kun toinen tempaisee golfbäginsä ja ilmoittaa, että lähtee golfaamaan ihan extempore niin saa mun karvat pystyyn.

Muuttajille ja remppaajille :hug:

Nyt on taas pakko lähteä tekemään jotain kun ei voi jäädä istumaan pidemmäksi aikaa :wave:

Fiiu ja tyttö :heart:

Nopsaa oli vielä Nessulle ja Kareliinille tultava sanomaan, että kyllä on raivostuttavaa tuollainen, ettei siivota paikkoja muuton yhteydessä kuten sovittu :eek:. Kun aikoinaan tähän kotiimme muutettiin oli samoin sovittu, että täällä on siistiä... jep jep... ensinnäkin kun meidän muuttokuorma tuli, niin nämä vielä kantoivat viimeisiä huonekaluja pois :eek: :(. Vielä naureskelivat siinä, et vähän venähti.. eivät sit voinee ilmoittaa mitään. Tämä rouva sit kruunasi kaiken sanomalla, ettei hän viitsinyt siivota paikkoja kun arveli, että minä nuorena ihmisenä kyllä kuitenkin haluan vielä itsekin hinkata kaikki paikat :eek: :eek: ... Kyllä kiehui aika tavalla kun siinä ne muuttokamat odotti sisäänviemistä ja lattiat oli likaiset kun edelliset kantoivat pois omia kamojaan, ikkunat ihan likaiset, patterien väleistä löytyi undulaatinhöyheniä, vessa ja keittiö olivat kertakaikkisen kuvottavan tahnan peitossa :|. Törkeetä musta enkä ikinä kehtais jättää asuntoa kenellekään sellaisessa kuosissa (oli vuokra tai omistusasunto). Mä tosin olin ihan liian kiltti enkä sit sanonut mitään :x kun pelkäsin, että suusta tulee vielä jotain kamalaa. Nämä ihmiset muuttivat 200 m päähän joten arvelin, että vielä joudutaan moikkaamaankin.

Hei, kysymystä ruokajutuista.
Kasvis- ja lihasoseet oon tehny ite, mutta hedelmäsoseita en juurikaan. Banaania joo, ja joskus raastanu luumua tai persikkaa. Mutta jos niitä tekis enemmän valmiiksi, niin miten hedelmät kestää pakastamista? Miten ja minkälaisia kannattaisi tehdä?

Käytättekö te margariinia tai voita jo? Minkälaista? Mä oon vaan öljyä lisännyt kasvissoseisiin, mutta nyt kun Vilja taas nuhaisena ei syö juuri mitään kiinteitä, vähän mutustaa maissinaksuja ja tattarikorppuja, niin sais edes lisää kaloria menemään sen korpun päällä.

Ny meni hermo ton kaksvuotiaan kanssa. Ei kai täs auta ku lähtee pihalle ja päästää juoksentelemaan noita loppumattomia energiavarastoja vähemmälle...

Fiiu juuri tuo samainen asia miehessä muakin ärsyttää. Ja tästä nimenomaan keskusteltiin... Että vaikka olenkin kotona 24/7 EN ole automaattisesti lapsenvahti! Ja samaa mieltä tuosta perheen yhteisestä ajasta! HYVIN KIRJOITETTU! :)

Nyt ei ehdi enempää, sämpylätaikina odottaa...
Palaan :)

Yhteistyössä