HELMIVAUVAT 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanna-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka,

terveisiä Tallinnasta, oltiin koko perhe torstaiana päiväristeilyllä siellä. Oli mukavaa ja vauveli nautti ihan selvästi menomatkalla laivan keikutuksesta ja tärinästä. Mentiin sinnepäin pika-aluksella, jossa oli jopa varattu meille ihan oma paikka ikkunan vierestä, vauvanhoitohuoneen läheltä, kun tiesivät että ollaan vaunuilla liikenteessä. Tallinnassa oli mukavaa mutta paluumatka oli aika karme, Viking XPRS oli täynnä paluumatkalaisia känniääliöitä, eikä sieltä edes saanut istumapaikkaa vaan söimme "illallisen" laivan rappusissa.

Mä kuivatan vaatteet kyllä ulkona, niin vauvan kuin omanikin.

Sirenia; mä niin samaistun tohon sun tarinaasi miesten "uloslähdöstä". Sama juttu täällä -aina! ja sitten paikanpäällä kun on, niin on ihan pakko juoda niin paljon vain sen takia kun ne kaveritkin juo. Ihan kun siitä tulisi joku tahdoton olento jonka on ihan pakko aina ostaa kierros toisensa perään :)

Mutta nyt täytyy mennä valmistautumaan yo-kierrokselle. Olen kauhuissani... tyttö jonka syntymän muistan kuin eilsen saa tänään valkolakin. Mä olen vanha!!!

Pikaisesti kirjottelen. Meillähän vauva on takunnut korvien kanssa ja olin taas to lääkärissä, kun edellinen kuuri loppui ti. Taas oli tulehdus ja korvat puhkaistiin. Oli kamalaa äidille ja vauvalle. En ite pystynyt pitämään kiinni, joten hoitaja piti. Itkun kuulin kyllä odotushuoneeseen ja vollasin itsekin.. Nyt tuntuu, ettei tämäkään kuuri pure, joten edessä putkitus paikallispuudutuksella..

Pikaisesti poika sylissä kirjoittelen ,oltiin viikonloppuna mökillä ja ihanaa oli kun oli lämmintä, mutt ei ollut vielä hyttysiä eikä paarmoja.

HaLi, ikäviä nuo korvajutut (meillä esikoisella oli 28 tulehdusta, 5putkitusta ennen 2 vuoden ikää) kyselit toisessa ketjussa kokemuksia paikallispuudutuksessa tuubien laitosta.Kokemus on7kk.n ikäiselle ja täytyy sanoa että oli kamala kokemus äidille ja lapselle, lapsenhan täytyy olla täysin liikkumatta ja korvahan tavallaan puhkaistaan ennen tuubin asennusta ja pienintäkään liikahdusta ei saisi tulla.Hiki tuli kolmelle hoitajalle ja lääkärille(äidille itkut ja tosi pahaolo,kun kuulin kokoajan sen huudon)
Tsemppiä kovasti toivottavasti korvat parantuvat niin saisi vähän ikää lisää niin laittaisivat nukutuksessa tuubit, meillä laitettiin kolmannélle lapselle tuubit nukutuksessa pojan ollessa 8kk ja ihan julkisella puolella.
Tuli vähän sekavaa kun poika kokoajan kaverina näppiksillä, kirjoitan paremmin kun ehdin.

Viestejä taas täältäkin, ollaan mökkiläisinä koko viikko ja joku oli saanut tännekin hommattua yhteydet, joten pääsen kesälläkin seurailemaan helmikuisia vauvoja. Me aloitettiin porkkanalla soseiden antaminen, mutta pojalla on niin tiukka ote tutin työntämisestä pois suusta, että porkkanakin tulee pääasiassa ulos. Ehkä teelusikallisen saa päivässä menemään ja sekin vääntää masua parin tunnin kuluttua. Että ei tästä täysimetyksestä vielä olla luopumassa :)

Meidän vauva on edelleen sellainen vatkattava, hermostuttavan eloisa tapaus. Vauva kulkee sylistä syliin kiertolaisena, kun kädet väsyy... Lattialla viihtyisi, mutta ulkona on nyt sen verran kylmä, että ei viitsi maahan laittaa. Eikä tuo siinäkään viihdy kauaa. Luulen että kunhan vain käsiin tulee voimaa niin tuo kaveri lähtee kohta ryömimään. Peppu nousee jo hyvin ja heijaa ees-taas, mutta kädet ei vielä kanna. Muuten on kyllä syötävän suloinen.

Ikäviä nuo korvien putkitukset, jaksamista niihin. Siksikö ne putkitetaan puudutuksessa että vauvaa ei haluta nukuttaa? Tuntuu tosiaan ikävältä huudattaa pientä noin, mutta minkäs teet, pitäähän ne korvat hoitaa.

Jeps, taas palaillaan, nyt täytyy nauttia lomapäivästä ulkosalla, yritän olla mökillä pari päivää kolmistaan lasten kanssa, saa nähdä hajooko pää. Äsken juuri hoitelin vauvan "kainalokakat" tuolla saunassa taituroiden puhdistuspyyhkeiden ja vesien kanssa vauva heiluen kapeiden lauteiden päällä. Toisaalta täällä ei ole kiire minnekään!

Hei vaan, oltiin pudottu melko pitkälle.
Ihanan lämmintä oli eilen,oltiin ulkona melkein koko päivä, tänään pitäisi myös ulkoilla ja yrittää tehdä pihatöitä, oli ruohonleikkurikin ilmestynyt talon nurkalle, sitä pitäisi jonkun liikuttaa.
Meillä näyttää pojan tilanne siltä että nykyinen korvike ei sittenkään sovi, tämä päivä vielä seuraillaan ja huomenna pitäisi sitten mennä lääkärinpakeille ja ilmeisesti siirrytään neocate korvikkeeseen, sen pitäisi sopia lähestulkoon kaikille, mutta saadakseen siihen kelakorvauksen lapselle täytyy tehdä kaksi maitoaltistusta, on kelalla sen verran tiukkalinja tuon suhteen.Onneksi poika on tuollainen rauhallinen tapaus, tottakai iho kutisee ja kitisee välillä sen takia, mutta on sitten muuten sellainen aurinkoinen hymypoika. Ja onneksi pääsimme sellaisen lastenlääkärin hoitoon joka on todella perehtynyt asiaan ja nytkin kun soitin lastenosastolle asiasta niin soitti minulle viestin saatuaan vaikka oli vapaapäivää viettämässä.

Nyt täytyy alkaa poikaa syöttämään kuuluu sellainen ähinä tuolta lattialta!

Aurinko paistaa ja pitäis keksiä jotain tekemistä..esikoinenkin meni muutamaksi päiväksi mummille.
Poju yllätti eilen, kun jätin sen yksin makoilemaan olkkarin lattialle ja menin alakerrasta hakemaan pyykkejä..takaisin tullessani, poju siellä kovasti yritti kääntää itseänsä masulleen.Tähän saakka ei ole tehnyt elettäkään, että alkaisi kääntyillä, vaikka kuinka olen yrittänyt 'reenata'..ja tietenkin heti rupeaa touhuamaan kun selän kääntää :) ovela.
Parin vkn päästä olisi taas neuvola ja lääkärin tarkistus.Kääk ja juhannuskin on kohta.Kylläpäs se aika taas rientää, vasta joulua vietettiin ison mahan kanssa.
Minäkin pakkailin jo pienimpiä vaatteita siskon tulevalle vaaville ja pieneksi jääneitä vaippojakin oli jonkin verran.
Pitää ruveta hommailemaan jotakin, vessankin sain äsken pestyä..Ja poju nukkuu tyytyväisenä.

Moi! Terkkuja rannalta. Oli ihanaaaaaa päästä pitkästä aikaa meren ääreen. Poika nukkui ja herättyään kölli varjossa vatsallaan. Meillä kääntymistä odotettu ja pari viikkoa.. niin lähellä, mutta niin kaukana. Mulla oli hyvät eväät rannalla mukana ja vaavi söi maitoa. Oli muuten eka "julkisempi" imetys; ihan hyvin meni.
Eilen 4kk neuvola, siis lääkäri. Paino 8,3kg, pituus 66cm. Aika vonkale.
Viikonlopuksi luvattu vielä lämpimämpää, tarvinnee lähteä maalle. Meillä illat menneet nyt ihan mukavasti ja nukkumaankin on käynyt melko kivuttomasti. Tosin eilen taas höpötteli ja pörisytteli sylkeä tunnin verran kun mentiin petiin. Minä nukahdin ennen poikaa.

Me oltiin tänään Lastenklinikalla.. olipa kurja päivä vaan onneksi loppu hyvin kaikki hyvin. Peppi sai ihan yllättäen kamalan itkukohtauksen, se itki pää punaisena eikä mikään, ei siis yhtään mikään, auttanut. Sen itkuääni oli sellaista kipuitkua ja raivoisampaa kuin koskaan ennen. No, minä hätäännyin ja otin vauvan kainaloon ja painelin Diacoriin. Siellä lääkäri otti meidät heti vastaan ja totesi että "lapsella on selvästi kovat kivut" ja nakutteli koneelle sitä sun tätä ja totesi että laittoi meille lähetteen lastenklinikalle Meilahteen. Katsoin lähetepaperia tarkemmin ja siinä luki että "meningiittiepäily". Pelästyin aivan kamalasti sillä aivokalvontulehdus jo kuulostaakin pelottavalta. Mentiin klinikalle ja diagnoosiepäilyn takia päästiin taas heti sisään. Meitä tutki aivan mielettömän mukavat hoitajat ja lääkäri. Peppi rauhoittui viimein siinä tutkimuspöydällä, ja lääkäri aika nopeasti poissulki tuon meningiitin. Mitään ei oikein ilmennyt, ja sitten lääkäri otti "tikun" jolla stimuloi peräsuolta, ja truuuuuts - sieltä tuli elämää suurempi paukku ja perässä pestokastikkeet. Eli mitä ilmeisemmin syynä oli vatsavaivat, mutta varmasti sitä ei koskaan saada tietää. Meidät päästettiin kotiin ja kaikki on kuulemma hyvin. Mutta kyllä mä pelästyin!

Olipa hurja diagnoosi tuo meningiittiepäily. Mistäköhän se sen repäs? Meille ei erikoista. Poika on maailman ihanin, mutta jos on nälkä niin tissiä on saatava ja heti. Tänään imetin pojua paikallisbussissa! :) Me otettiin viikonloppuna kantokoppa pois ja poika nautti aivan mahtavasti kun saa olla rattaissa helleasussa ja katsella maisemia. Se on siis melkein makuuasennossa, mutta niin että näkee kuitenkin jotain. Huomenna pitäis mennä ostamaan pojulle Silmäasemalta paremmat arskat kun nykyiset on semmoset halpikset. Mökille ois tarkoitus mennä juhannuksena noin viikoksi ja heinäkuun lopulla 2 viikoksi. Siellä on juokseva lämmin vesi, joten ei pitäis olla ongelmia. Hyttyset vähän huolettaa. Mun siskolta saadaan lainaan pelastusliivit vauvalle niin voidaan mennä uistelemaan ja muutenkin veneilemään. Ens viikolla 3 kk neuvola, toivoisin ettei kiinteitä tarvis aloittaa vielä hetkeen kun on noita mökkeilyjä tiedossa. Eipä nyt tuu muuta mieleen... Missäs Nina, Misuli ja Sanna on kun ei ole mitään kuulunut?

Niin joo, sen unohdinkin mainita että tuo epäily aivokalvontulehduksesta tuli siitä että tämän lääkärin mielestä vauvan niska oli jäykkä ja se aristi sitä. Lastenklinikan lääkäri totesi sitten että taisi olla diagnoosin tekijä aika paineessa kun vauva huusi niin kovaa... ja että tuo huuto aiheutti sen että vauva kramppasi ja niska vaikutti jäykältä, mikä viittaisi taas meningiittiin. Eli mitä ilmeisemmin kyeessä oli päivystävän yleislääkärin "lievä" ylireagointi.

Joo, mä kans miettinyt että missäs Nina - toivottavasti kaikki hyvin!

Onneksi ei ollut tuo meningiitti, se olisi ollut kyllä tosi ikävää.
Minä myös mietin missä Nina on ja tosiaan eipä ole sannasta ja Misulista kuulunut mitään.
Täällä pohjoisessakin on päästy ihan hellelukemiin ja on kyllä ulkona pääasiassa oleiltu ja laitettu pihaa kuntoon, huomenna mennään sitten lastenlääkärin luo, toivottavasti ei tarvii jäädä osastolle vaikka iho on aikalailla samassa kunnossa kun edellisen kerran oltiin osastolla.
Vieraita tuli palataan.

Onneksi Rollepa pääsitte säikähdyksellä! Mä oon ollut alamaissa, kun vauva sairastaa jatkuvasti. Siis kitinää, kanniskelua ja passaamista koko ajan. Ja kun se toinen auttava käsipari on tälläkin hetkellä 500km:n päässä, niin alkaa hermot mennä. Ja esikoinen tekee tinkiä koko ajan, kun ei saa huomiota. MUTTA, ensi viikon torstaina olisi putkitus. Operaatio kuulostaa pahalta, mutta kun tulehdus ei parane sellaisillakaan antibiooteilla, joiden pitäs tehota hyvin bakteeriviljelyn mukaan, niin minkäs teet. Vauva siis kapaloidaan putkituksen ajaksi,kun ei voi nukuttaa jne. Toivottavasti saadaan apu! Ainakin taudin hoito helpottuu, eikä tarvi ravata lääkärissä miettien, että onko mitään vai reagoinko liian herkästi. Esikon kanssa tämä kaikki onkin jo helppoa, kun osaa ite sanoa mikä on.

Paljon voimia sinulle HaLi koita jaksaa!!Ja anestesiahoitaja siskoni kertoi, kun puhuttiin vauvojen tuubituksesta että jotkut lääkärit antavat pienille rauhoittavaa lääkettä operaation ajaksi, niin eivät itke läheskään niin paljon.
Nyt pitää painua suihkuun ja koittaa saada lapset nukkumaan.

Meillä ei podeta muuta kuin rähmiviä silmiä, mutta eloisaa on silti. Vauva on ruvennut kääntyilemään urakalla, pääsee selältä vatsalle ja taas selälleen ja jaksaa tehdä sen pari kertaa peräkkäin. Muutenkin heiluu ja vatkaa koko ajan. Ja vonkaa pois sitteristä, kaverilla on niin pitkät raajat, että se saa jalan reunan yli ja heiluttelee itsensä lattialle, jos ei pidä vöissä. Ja maito ei sille kyllä riitä, ei millään. Nyt on pari viikkoa odoteltu, josko tiheä syöntitahti harvenisi, mutta ei niin ei. Roikkuu rinnalla tunnin-parin välein. Musta vain tuntuu, että rintamaito jää sitten hiljalleen pois, kun saa niitä rintaraivareitakin, ja olisin halunnut ainakin kesän yli imettää. Mutta ei pidä valittaa, vauva on iso ja motorinen ja tarvii maitoa tuhdimpaa tavaraa, joten täytyyhän sitä sitten antaa. Ärsyttää kun ottaa nuo imetyssuositukset niin orjallisesti...

Muita taitoja ei vielä ole tullutkaan, hymyilee ja jokeltelee paljon ja ottaa kontaktia koko ajan. Kädet tarttuu esineisiin hyvin ja esineitä katsellaan tarkkaan. Ihan perusvauva, ihana sellainen.

Oletteko te muuten antaneet vauvalle vettä nyt helteillä? Kun meillä on maisteltu jo porkkanaa, niin sen kanssa voisi varmaan aloitella myös veden tarjoamista?

meillä oli tänään 4kk neuvola, 6850g ja 63cm, pipo 43cm. kysyin ite kans tuosta vedestä neuvolassa, ja sanoi että äidinmaidossa on n.80% vettä, eli ei tartte jos on pelkällä rintamaidolla, mutta jos tulee kauheet helteet ja itekkin on vähän nestevajauksella niin sit voi antaa pieniä määriä. Mut jos syö jo korvikkeita niin voi kuulemma antaa vettä.
Meillä kans käännytään joka suuntiin ja sitterissä pungetaan kokoajan pois. Esineet kanssa kovasti jo nyrkissä kiinni ja seisoo hyvin jalkapohjillaan jo. Ja hurjaa kirkumista, kiljumista(ei kiukkua vaan intoa:)!) ja jokeltelua.
Meillä mennään pelkällä tissimaidolla ainkin vielä 5kk neuvolaan ja katellaan sitte josko ruvetaan maistelemaan, muttta nyt oma maito riittää todella hyvin ja käyrät on kohillaan:)!

Nyt esikko kiljuu hammaspesua:)!

Outi ja seela

Wilma, hatunnosto sulle, kun jaksat mökkeillä yksin lasten kanssa. Mua vähän jännittää miten näitten kanssa pärjää mökkioloissa sitten lomalla, vaikka mieskin tulee mukaan. Tiedän kyllä, että ennenvanhaan on isot perheet hoidettu ilman mitään juoksevaa vettä ja pesukoneita, mutta ei se nykyihmiseltä enää ihan rutiinilla käy...

Musta tuntuu, että jo ihan kotonakin alkaa hajota pää, jos on tarpeeksi kauan yksin lasten kanssa. Oliko se marjuli, jonka mies on reissuhommissa? Miten ihmeessä sä saat neljä lasta hoidettua yksin kun mulla tekee tiukkaa välillä kahden kanssa..? Ja erityisesti yksinhuoltajille pitää myös nostaa hattua (täällä Helmiksissä ei taida ketään yksinhuoltajaa ollakaan, mutta kuitenkin.) Joskus kun manailee omia arkisia ongelmiaan, niin ihmettelee kyllä että miten sitä selviäisi jos ei voisi koskaan odottaa että isä tulee töistä kotiin ja voi kaataa osan hommista sen niskaan...

Tämän valitusvirren lopuksi pitää lisätä, että meillä on ollut oikein mukava viikko, kun ollaan oltu lasten kanssa mummolassa, eli mun ei oo tarvinnut laittaa ruokaa eikä tehdä juuri muutakaan, paitsi hoitaa vauvaa. Esikoinen on juossut aamusta iltaan pihalla puolialasti, kun on ollut niin hienot ilmat. Ensi viikolla on siis edessä taas paluu arkeen, tuntuu ihan että miten sitä tulee toimeen kun pitää taas ihan itse koko huusholli hoitaa:-)

Helmipöllö, kyselit kuinka saan lapset hoidettua, meillä siis mies on poissa vähintään 3vrk/viikko, joskus jopa 6vrk/viikko, lasten hoito menee ihan hyvin meillä on rutiineja oikeastaan vain sen verran että on ruoka-ajat joista pidetään kiinni. Näin koululaisten lomalla ei muita rutiineja ole ulkoillaan, touhutaan pihalla jotain ja sisällä ollessa teen kotitöitä minkä pystyn/jaksan, ainoastaan pyykkejä pesen päivittäin.Kyllä joskus tuntuu että hermot menee kun kitään ei saa rauhassa tehtyä, nyt eniten raivostuttaa kun kyläpaikat ovat niin vähissä tuon nuorimmaisen allergioiden takia, sai siis todella rajut oireet kun viimeksi käytiin ystävien luona jossa koíra.
Meillä siis vaihdettiin taas korvike jota kokeillaan maanantaihin asti jos iho ei ole siihen mennessä alkanut selvästi parantumaan, kokeillaan neocate korviketta jonka pitäisi sopia kaikille, toivon että tämä sopisi että saisi tuon ihon kuntoon kun poika on levoton ja näkee että kutina on kova, mutta edes tuo rasvaus (6krt/vrk koko poika)ei auta.Poika on niin aurinkoinen silloin kun hänellä ei kutise iho, niin säälittää katsoa kun ei voi auttaa!!

Nyt ajateltiin lähteä mökille viikonlopuksi saa nähdä tuleeko lähdettyä kun lupasi tänne pohjoiseen koleaa säätä =/ ja isommat lapset ovat tottuneet että kun mökille mennään niin siellä saa olla järvessä koko ajan.Meillä tulee mökille sähköpumpulla järvivesi, pesut on helppo järjestää, mutta juomavesi haetaan lähteeltä onhan siinä oma hommansa mutta kyllä se on niin erilaista olla siellä.

Nyt pitää mennä poika heräili!

Pakko tulla hehkuttamaan, meillä käännyttiin eilen mahallaan katseen suuntaa 180 astetta. Vauva "lentää" lentskarina ja kääntää itseään sivulle ja eteenpäin. Eteenpäin on päässyt 20cm. Esikoisen kehitys on ollut niin viiveistä, että nautin täysillä tämän pikkukakkosen jokaisesta pykälästä!

Meillä ei vielä käännytä muutakun kyljelleen... Esikoinenkin kääntyi vasta 4,5kk joten eipä kiirettä, tänään kun vasta 4kk synttärit:) Ite oon kääntyny aikoinaan vasta puolvuotiaana joten ei ihme jos muksuillakin vähän kestää.

Musta kyllä välillä tuntuu melkein yksinhuoltajalta vaikka mieskin on:P No kyllähän se oikeesti isomman kans jotain touhuu mutta useimmiten saan aika pitkälle hoitaa muksut ite. Multa kun se käy kuulemma niin näppärästi... just...

Mökille ollaan kans menossa kuukauden päästä muutamaks päiväks pohjanmaalle mutta se on kyllä mökki kaikilla mukavuuksilla että ei tarvi ressata miten muksujen pesut ym... Ainoa mikä vähän mietityttää on esikoisen kuivaks opettelu. On kyllä muuten kuiva mutta kakkaa vaippaan joten kyllä kai sille on vaipat sinnekin mukaan otettava.

Tänään mennään kattomaan ystävän vauvaa joka syntyi keskiviikkona. Oli ollutkin aika rankka synnytys hänellä, 36h ja sektiolla lopulta tuli pikkumies maailmaan. On se varmaan pieni, kun tuo oma vauva on jo tollanen möhkö:)

kesäinen heips,

Varmasti pelästytti hurjasti tommoinen Rollepa, onneksi pikkunen oli sitten kuitenki terve.

Meillä on oltu terveenä (koputtaa puuta) toinen silmä on alkanu rähmimään hirmusesti aina yön jälkeen ihan kiinni muurautunu..muuten ei punata tai mitään..voisko olla jotain siitepölyyn liittyvää..pitää kysyä neuvolasta ens viikolla.

Kääntymistä ei täälläkään, välillä vähän yrittää mutta aika perusrauhallinen tuo meidän poika, että ei taida hoppuilla kääntymistäkään. Rään päristely on hauskaa. On myös alkanut hekottamaan joillekkin jutuille, on se niin sööttiä.

Alotettiin peunn ja porkkanan maistelu. Omatekemä perunasose uppoo paljon huonommin kun kaupan..kai se kaupan on sileempää..porkkana on täällä muutenkin se kovempi sana.

Vettä oon anatanu sillon tällön ku on ihan helle.

Päiväunien nukkuminen on vaikeutunut kun yöt alko nukkumaan kokonaan. no mielummin vääntää päikkyjen kun öiden kanssa :)

Oltiin tukholmassa viime viikolla, oli kiva reissu. Poika vaan sai jonkun hirvittävän huutokohtauksen laivn buffetissa illalla, meni jotenkin ihan shokkiin, se ei oo koskaan itkenyt niin paljon ja punasena. Pakenin sitten pikkusen kanssa hytin rauhaan ja kesti kauan että toinen sai olonsa levolliseksi, taisi jotenki olla ylitarjontaa aisteille..

Hyvää viikonloppua kaikille!

Oltiinpas pudottu alas, jo kolmannelle sivulle! Taitaa olla kaikilla kiireitä, viime viikolla oli niin hienot ilmat ettei ehtinyt olla edes sisällä ollenkaan, nyt on pakko siivota... mutta "karkasin" hetkeksi nettiin kun molemmat lapset nukkuu, eikä voi siis imuroidakaan. Tosi kiva olla taas kotona, vaikka viime viikolla epäilinkin kuinka selvitään, kun totuttiin jo niin laiskaan elämään mummon ruokapatojen ääressä:-)

Meillä käännyttiin tänään ekaa kertaa vatsalta selälle, ikää neidillä melko tarkkaan 3,5kk. Kylvyn jälkeen alasti pyyhkeen päällä lattialla oli vissiin helppo kierähdellä, kun ei ollut vaatteitakaan haittana.

Moi, kyllä sitä täällä ollaan. Välillä olen käynyt katsomassa muiden kuulumiset, mutta kirjoittamiseen ei tunnu olevan aikaa eikä oikein mehujakaan. Meillä herra nukkuu aika katkonaisesti, päivin ja öin, päivisin max.1h-1,5h kerralla ja öisin heräillään 0,5h-3h välein. Tuntuu ettei sillä nälkä ole, mutta kovin on uni levotonta. Äiti on arvattavasti vähän väsynyt jatkuvasti ja päivällä ei huilausmahdollisuutta ole, kun esikko vaatii omansa. Sairaalassa oltiin toukokuussa 4 yötä, pojalla oli toinen flunssa ja veti aika tukkoon ja toisen kerran korvatulehdus. Hänellä tuntuu olevan aika pienet röörit.

Mutta aurinkoinen poika Valtteri on, hymyilee kovasti ja juttelee, välillä vähän nauraakin ääneen. On huomannut kuinka ihana maailma on, on kovin kiinnostunut kaikesta ja seurailee hirveästi. Kädet on suussa jatkuvasti... Maanantaina ajattelin alkaa perunaa maistattamaan, ikää silloin 16 vkoa. Nyt ollut vain rintamaidolla. Kylvystä ei tykkää. Vielä ei käänny mihinkään päin.

Isosisko on kova hoitamaan, liiankin innokas. Ja mä sain uuden työpaikan, koulutusta vastaavaa työtä, anoppi järkkäs. Pitäisi aloittaa jo elokuussa 2 päivää viikossa, isovanhemmat on luvannu hoitaa silloin lapsia. Nyt pitäs sit poju totuttaa tuttipulloon (jos onnistuu) ja jossain vaiheessa pitäs löytää sopiva maito (meillä kun esikolla ja miehen suvussa maitoallergiaa), ei yhtään innostas alkaa kokeilua... :(

Muuten ei mitään ihmeitä, juhannusta ja miehen kesälomaa odotellaan. Mökille mennään taas perjantaina ja ollaan varmaankin pari viikkoa siellä.

Misuli ja Valtteri 15 vkoa.

Hei taas,
käytiin osastolla mutka ja nyt sitten on viimeinen mahdollisuus noista korvikkeista menossa, alku ainakin näyttää lupaavalta pojan iho on paranemaanpäin,yksi maitoaltistus on tehty ja pojan iho reagoi melko voimakkaasti, mutta ikiihana Kela vaatii toisenkin altistuksen että tuohon neocateen saa korvauksen on melko hintavaa tuo litku(57€/2.7l) joten pakko on tuo toinenkin altistus tehdä.

Muuten on poika tyytyväinen pyörii edestakaisin lattialla,vatsalleen ja siitä taas selälleen.Nyt nousi yöllä kuume 39.2 mutta kun on noin pirteä niin mennään seurantalinjalla ei haluta yhtään "ylimääräistä"lääkärissä asioida.

Misuli, voimia sinulle valvomiseen, koita saada joku katsomaan muksuja edes päivällä että saisit vähän nukkua,muistan kun toinen lapsemme valvotti yöt ja päivät niin melko huonoon kuntoon meni itsekin.Meillä tämä herra herää 1-3 krt yössä ja sen olen ihan hyvin jaksanut (ihon ollessa oikein pahana hräsi kyllä paljon useammin).
Nyt pitää lähteä aamutoimiin, mutta palataan asiaan.

Marjuli, toivottavasti korvike sopii lopulta. Varmasti rankkaa noiden allergioiden kanssa. Olenko väärässä, vai eikö ihan pienten allergioista suuri osa usein parane viimeistään siinä 2 vuoden paikkeilla? Toivotaan parasta!
Misulille voimia toivon myös, meillä oli esikoinen myös tooosi huono nukkuja (enkä päivisinkään uskaltanut itse nukkua päikkäreitä kun vauva nukkui vaunuissa ulkona ja pelkäsin että itkuhälytin hyytyy pakkasessa enkä kuule jos vauva huutaa pihalla). Kyllä sitä oli välillä aika sumussa, onneksi se heräily jossain vaiheessa loppuu tai ainakin vähenee, vaikka ei se ehkä nyt paljon lohduta.
Meillä esikoinen kuumeessa, joten on melko rauhallista kun poika ei jaksa riehua, sain sen jopa päikkäreille ilman suurta tappelua. Olishan se kivempaa olla terve, mutta ei tää sairastaminenkaan kovin kamalaa tällä kertaa. Nyt pitää mennä puuhaamaan vauvan kanssa, joka on jäänyt vähemmälle kun kipeä veli on saanut kaiken huomion...