Helmitaaperot 2009 ~maaliskuussa 2010~

Lentiksen Gretalle pikaista toipumista!

; tsemppiä tutkimuksiin, toivottavasti saatte viimein selvyyden asiaan! :hug:

Rosinante, olet niin samanlainen stressaaja kun mäkin :LOL: Mä kans pohdin kauan etukäteen kaikkia mahdollisia skenaarioita kaikesta vähänkin poikkeavasta rutiinista. Mutta hyvin se menee! Meilläkin meni kaikki ok anopin ja pojan kanssa silloin kun olin Portugalissa työreissussa vajaa 2kk sitten. No joo, isänsä oli kyllä paikalla, mutta iltavuorossa, joten ei ollut iltapuuhissa avustamassa... Mä kanssa pelkäsin ihan hulluna, että kaikki opitut rutiinit ja rytmi menee ihan sekasin ja Axu alkaa taas heräileen öisin monta kertaa ja ja ja ja ja, mutta ihan turhaan. No, nyt ollaan pääsiäisenä menossa maalle ja stressaan taas etukäteen iltoja ja öitä :headwall: Well, pointti oli se, että ymmärrän sua täysin! :hug:

Meillä on opittu tunnistamaan kuvia; pesin ja laitoin kuivumaan sen ÄP:n pussilakanan, jossa on niitä kissan, koiran, kukan ja auringon kuvia ja yhtäkkiä Axu osottelee sitä ja yrittää kauheasti selitttää jotakin. Mä sitten kysyn, että missä kissa ja poika osottaa kissaa, samoin koiraa ja aurinkoa. Kukasta me ei olla kovasti puhuttu, mutta nopeasti oppi sen kukankin siitä lakanasta löytämään. Väliin mä vaan jaksan ihmetellä ja ihastella tota pikkusta ihmisen alkua miten kovaa se kehittyy ja kasvaa :heart:

Tuiskunen ja Axu 1v1kk+++
 
Vihdoin sitten gastroenterologiaan ja erityisesti refluksiin erikoistunut lastenlääkäri antoi virallisen refluksidiagnoosin Gretalle. Riitti, kun hiukan kuvailin, että mistä syystä epäilemme asiaa, niin jo puolet oireista olisi riittäneet vakuuttamaan mies asiasta. On se vaan niin, että jos lääkäri ei ole erikoistunut, niin sinne on turha mennä mitään kysymään, itse sitä monesta hiukan "erikoisemmasta" taudista tietää enemmän kuin yleislääkärit, oli ne sitten lastenlääkäreitä tai aikuisten lääkäreitä. Tai siis kyllähän noi lastenlekuritkin refluksin tuntevat, mutta eivät tunne silent-versiota (joka on Gretalla, kun ei näkyvästi oksenna, vaan ruoka seilaa kurkussa ylös alas), vaikka olen siitä niille yrittänyt puhua.

On se vaan kumma tämä äidinvaisto, kun pakkaa aina olemaan oikeassa ;) Olen lukenut miljoona kirjaa lapsista ja vauvoista, ja olen läytänyt kirjoista ja netistä paljon hyvää ja pätevää tietoa, mutta kaiken suodatan oman äidinvaiston läpi ja niin aion tehdä vastaisuudessakin.
Kysyin myös, että pitäiskö mieluummin itkettää tyttöä ja lopettaa taas yöimetykset, mutta miehen mielestä ei kannata tehdä mitään dramaattisia muutoksia, koska ne voisivat jopa pahentaa ongelmaa. Ja refluksin lääkityksen tarkoituksena on vähentää öisiä itkuja, niin että ojasta allikkoon siinä joutuisi, jos sitten tissiä rupeaisi itkettämään.

Ensteksi kokeillaan (taas, silloin 7. kuun iässähän sitä kokeiltiin, muttei auttanut) Gavisconia ja yhtä toista lääkettä, jos ei tepsi 20 päivässä, niin sitten yhtä voimakkaampaa. Toivotaan parasta, oli mahtava palvelu, otti vastaan etuajassa ja oli tehokas, nopea ja ystävällinen meitä kaikkia kohtaan. 90? maksoi, että saatiin nopsaan aika, mutta oli se sen arvoista. Allergiatestejä pitää myös tehdä, että selviää onko rakenteellista vai allergioista johtuvaa.

Vähänkö sieppaa, kun olen pyytänyt kahdelta lastenlekurilta, että voisko päästä jatkotutkimuksiin ja kuinka voitaisiin tätä refluksia tutkia jne, mutta he eivät ikinä ottaneet todesta, kun tuossa silentissä ei ole klassisia oireita, vaan Greta on aina kasvanut niin hyvin. Vasta kun mentiin silloin kuumeen vuoksi päivystykseen, kaivoi päivystyksen lääkäri esiin refluksiin erikoistuneen lastenlääkärin nimen Torinon suurimmasta sairaalasta.

Niin ja oli kanssa sitä mieltä, että taitaa tytöllä olla vauvarokko pelkän rokotereaktion vuoksi, mutta sanoi vain, että tuo vauvarokko nyt on niin olematon tauti, eihän sitä panadolia kummemmalla ees lääkitä.

Tv. Äidinvaistoaan kuunteleva Lentis ja refluksi-Greta 1v.1kk :heart:
 
huoh, tätä palstaa lukiessa on kyllä niin huojentunu olotila... Tänks mammatoverit =)

Etukäteis-stressaajaks ilmoittaudun mukaan :LOL: mietin jo tulevaa syksyä ja Ellenin hoitoa.. ja sitä, miten mä VOIN lähtee töihin ja viedä hänet hoitoon... Noh, helposti varmaan mutta nyt tuntuu kamalalta. Ja asiaan vaikuttaa se, että eilen lähetin työhakemuksen yhteen projektiin .. se alkais nyt keväällä! Siitähän mä nyt sit stressiä / päänvaivaa sain ku piti alkaa jo kuvittelemaan, et mites hoito saadaan järjestyy JOS saan sen työn ja JOS ei ketään tuttua saada hoitaa Ellenii... Voi elämän kevät ja takatalvi.

Me mennään ens torstaina neuvolalääkärille näyttää Ellenin kävelyy.. me=avomieheni ja minä on kiinnitetty huomioo, et oikee jalkaterä kääntyy tosi paljon sisäänpäin kävellessä ja Ellen ikäänkuin "heittää" sen pyöräyttämällä sivuttain lattiaan. (Olipahan mahottoman hankala selittää).. Neuvolan täti (ei se oma ihana täti vaan sijainen) oli ensin sitä mieltä, et kyllä se ajan kans oikenee ja et kengät vaan jalkaan sisällä.. Mut sit kuitenki "helty" antaa ajan lääkärille, joka saa sit tarkistaa tilanteen. harmittavasti vaan on just yhtäaikaa ku ois viimene muskari ja siellä ois naamiaiset:) kerkesin jo ostaa naamiaisasun Ellenille sitä varten (keijun siivet +hame Tiimarista 6?).. Mut kyllä tuo lääkärireissu pitää laittaa tärkeysjärjestyksessä etummaiseks. Ei me voida toukokuulle oottaa et päästäis seuraavan kerran lääkärille eli huhtikuun kaikki neuvolalääkärin ajat oli jo menny eikä kuukaus oo vielä ees alkanu!!

Toivottavasti Lentiksen Gretan refluksitauti tokenee lääkkeiden myötä! Ja sympatioita myös muille sairastelijoille! Toivotaan, että kesän tultua taudit taittuu...

Mun pitäs alottaa kovasti miettimään, et mitähän me tarvitaan lyhyelle hotellilomalle mukaan.. Eilen illalla tajusin, et mites Ellenin iltapala hotellissa järjestyy.. pitänee jemmata hotellin minibaariin jugurttia että saa sen syöttää illalla.. Ja samoin lounas + päivällinen.. Oi jösses, stressaaja-mamma I know. Onneks tulee kesä ja sit liikutaan asuntovaunun kans nii sit ei oo tuon ruokailun suhteen mitään ongelmaa.

Tää oli hyvin omanapanen, sori. Oon lukenu kyllä palstaa mutta meillä oli kone korjauksessa joten en päässy heti sit kommentoimaan ja nyt en enää muista, mitä piti kommentoida. Onneks se taitaa olla muillakin...

Aurinkoisia kevätpäiviä ja ihanaista pääsiäisen aikaa kaikille teille!
Nanada ja Ellen 4pv vaille 1v2kk
 
Nyt jos tää äippä sais pienen hengähdystauon ja ehtis kirjoitteleen vähän rauhassa, päiväaikaan on melko mahdotonta koittaa istahtaa koneelle netteileen kun koko ajan saa olla silmät selässä mihin neiti milloinkin menee :whistle: just puhuttiin miehen kans puhelimessa että sen iltavuoroviikot on niin syvältä kun ei voi oikein mitään tehdä yhdessä kun aamupäivä menee niin nopsaan ja sit illalla kun tulee kotiin niin tyttö jo untenmailla :/ onhan nämä päivät itsellekin rankempia kun ei oo toista käsiparia apuna, mut eipä mahda mitään niin kauan kun miehellä tuo työpaikka :( kesästä oli jo kuullut sen verran että tosi paljon matkatöitä tulossa kun joka puolelle buukattu isoja asennustöitä joten iskää ei varmaan paljoo näy kotona, täytyy vaan toivoo ettei ihan viikkotolkulla joutuis oleen reissussa :/ nyt tuli taas omaanapaa, sori :ashamed:

Kovasti jaksuja kaikille joilla sairastellaan :hug: tosi monella tuntuu tautia olevan :(

HM, ihana masukuva :) voi sitä anopin nukuttamiskonstia, vanhoja keinoja tietysti muisteli ja ajatteli että teidän tyttökin nukahtais syliin ihan iisisti :) mä voisin kuvitella et mun äiti koittais kans jotain tuollaista konstia vaikka tyttö nukahtaa ihan hyvin omaan sänkyynsä ilman sen kummempia juttuja :whistle: Mukavaa reissua teille, taidattekin olla jo mökillä :)

, toivottavasti tutkimuksissa tulee selvyyttä asiaan :hug:

Täällä myöskin yks etukäteen stressaaja ilmoittautuu joukkoon :whistle: kaikkia asioita tulee murehdittua ja vatvottua välillä vähän liikaakin, raivostuttava piirre kerrassaan :/

Lentis, hyvä että pääsitte asiantuntevalle lääkärille ja asiaan tuli virallisesti selvyys. Varmasti on harmittanut kun lääkärit eivät ole ottaneet asiaa tarkemmin selvitettäväksi. Toivottavasti löytyy Gretalle sopiva lääkitys, pikaista paranemista sinne :hug:

Nanada, hyvä että saitte kuitenkin ajan lääkärille että saa varmuuden tarviiko asialle tehdä mitään vai korjaantuuko ajan myötä. Kuulosti niin hyvältä tuo pieni hotelliloma! Mäkin oon miettinyt jotain tuollaista irtiottoa arjesta, olis niin paikallaan :whistle: mukavaa lomaa teille!

Varmaan jotain muutakin piti kommentoida mut ei muista enää eikä pääkään oikein toimi, joten taidan poistua koneelta tv:n tuijotuksen pariin :wave:

Kareliini ja ikiliikkuja Sara 1v.+ :heart:
 
merkkiä ja terkkuloi mökkihöperöiltä :wave: Täällä sitä naatiskellaan ilman turhia liikkeitä, päivällä paistoi vihdoin jopa aurinkokin, niin kierrettiin koko perhe saarikin. Vastapainoksi hyvää ruokaa, suklaatia ja kynttilänvaloa :heart: Jäätilannekin on ihan loistava vaikka jännitin niin että tuli paha olo eilen kun ajattelin tietty pahinta. Pikku neidillä oli kyllä silti pelastusliivit ja aikuisilla naskalit.

Iloista pääsiäistä kaikille :hug:

32+3 HM ja pikkuneiti + 1v1,5kk
 
Tulin toivottamaan teille hyvää pääsiäistä!

itsellä asiat niin että pohja pois kaikelta..Parisuhde onkin niin solmussa (en tiennyt) mutta mies valaisi missä mennään.. eli ei oikein samaan suuntaan.. sokkivaihe päällä ja kaikki ihan sekaisin päänupissa.
 
Taas pikapikaa käymässä ja pääsiäistä toivottelemassa

Voi Siniraita, kurjaa. Tsemppiä ja halauksia, tiedän että juuri nyt kukaan ei voi sanoillaan autta mutta asioilla on tapana järjestyä, niin se vaan on. Yritä jaksaa. :hug:

Mummuja lapsenvahtina miettineille kommenttia - meillähän on tähän asti vain mun äiti ollut lapsenvahtina - pari tuntia anoppi tosin mutta pidemmillä hoitokerroilla siis mun äiti. Ja kun oma äiti on kyseessä olen antanut varsin tiukat ohjeet, siis ihan aikataulun ja kirjalliset ohjeet vieressä miten tehdään. Hyvin on mummo noita noudattanut ja uskonut mutta asiaa edesauttaa tietysti se, että on oma äiti jolle uskaltaa neuvoa aika tiukastikin.
 
Siniraita, :hug: :hug: :hug: Toivottavasti kyse on vain kevätväsymyksestä, joka purkautuu sitten pettymyksenä siihen läheisimpään ja tärkeimpään ihmiseen. Sellaistakin tapahtuu :hug: :hug: Toivottavasti saatte asiat puhutuksi ja solmut auki :hug:

T'änään kävin ekaa kertaa kahdestaan autolla (siis täällä uudella paikkakunnalla) ostoksilla Gretan kanssa. Hyvin jaksoi puolitoista tuntia :eek: ostoskärryissä istua. Palatessa vaan jouduin jättämään suurimman osan ostoksista autoon, että mies tuo ne, kun just ja just sain jääkaappituotteet tuotua. Kun laskin sekunniksi alas, että saan pussit hissistä rappukäytävään, oli jo ehtinyt portaisiin, sain vipalla sekunnilla kiinni, ennen kuin ois kaatunut rappuset alas :eek: Hiukan helpompaa ostoksilla käynti, kun laitan vaan rattaisiin istumaan. Mutta kun silleen ei voi isoja ostoksia tehdä :headwall: No, valjaat on nyt suunnitelmissa ostaa. =)

Tv. Lentis ja pääsiäispupu Greta 13,5kk :heart:
 
Heippa taas kaikille!

Siniraita tsemppiä ja jaksuja! Toivottavasti ei oo mitään "normiryppyä" kummempaa kuitenkaan, kyllä se aina pysäyttää jos toiselta tulee jotain täysin odottamatonta... :hug:

Kiva kuulla että on muitakin stressaajia kuin meikäläinen! Välistä sitä jo miettii että onko ihan tervettäkään tämmönen ittensä kiusaaminen kun kaikkea tulee vaan mietittyä...

Mulla on ihan selkeesti taas kunnon PMS:t päällä. Pinna SUPERkireellä ja v...ttaa ihan urakalla. On se vaan kumma juttu noi hormoonit kun tällasta tekevät, prkl.. Noh, jos kohtapuoliin taas helppais.

Mä unohdin taas kaikki mitä piti kommentoida, palailen kun muistuu mieleen.

Nyt kattomaan Täydelliset naiset boxilta..
 
Siniraita, kovasti voimia sulle ja toivon että saisitte puhuttua asioista :hug: :hug:

Lentis, hui! onneks ehdit hätiin siellä rappusissa :whistle: ostoksillakäynti on tosiaan välillä aika haasteellista pienen kanssa.

Nyt olis kauppaostokset tehty ja tytön kanssa vaunulenkillä käyty, täälläpäin tänään ollut oikein keväinen ilma, ihan hiki tuli lenkillä kun oli lämpöasteita jo sen verran enemmän :) juu, mittariin just kurkkasin ja näyttää tuossa +11 astetta!

Mukavaa ja rauhallista pääsiäistä kaikille :flower:
 
Siniraita :hug: Voi kauhistusta! Palailehan kun asiat selviää ja saat voimia :hug:

almaa Sepä tässä koomista onkin, kun mäkin kirjotan ihan kellolleen ns. 'käsikirjoituksen' tytön rytmistä, joka yleensä on aina mennyt just niinkus siinä lukee, mutta nyt viimeksi ( noh vain 2 x on koskaan edes tytön yöunille laittanutkaan ) pikkuneiti olikin sitten alkanut itkeä sänkyyn laskiessa, niin mummohan kaappaa neidin syliin ja alkaa toteuttaa hierontajuttujaan :ashamed: Mummo eli anoppi on niin epävarma että jos käsikirjoitus ei toteudu niin hätääntyy vissiin ja kaikki menee plörinäksi- Jos en kirjoittaisi ylös niin eihän siitä mitään tulisi. Itsekin aikoinaan kun olen hoitanut siskon lapsia niin tykkäsin että oli itselle helppoa kun oli lapulla 'kohokohdat'. :)

Lentis huih!! Onko ne valjaat ihan sallittuja enää vai miten muistan kuulleeni etteivät olis, suomessa siis ainaskaan?

Rosinante :hug: Toivottavasti huomenna parempi pvä jo.

Mäkin olen täällä vähä mietiskellyt että miten olen pudonnut ihan tyystin tähän omaan maailmaani kun olen ollut raskaana viimevuosina jo toistamiseen ja sitten vauvan hoitoa ja naimisiinkin ehdittiin jne..että mua ei ole edes kovin kiinnostanut joidenkin kavereitten menot ja meiningit, sekä baareissa käynnit. Jotenkin vain parhaitten ystävien kanssa pitää yhteyksiä ja jaksaa nähdä, muitten kanssa on niin eri aalloilla kun elämäntilanteet kovin erilaiset ettei oikein energiaa ole sellaiseen. Heidän näkövinkkelistään varmaan kanssa minä olen aika 'tylsä' tällä hetkellä kun raskaana vaan ja pieni lapsikin. Kaikki täysin ymärrettävää, mutta jotenkin ekaa kertaa iski haikeus että onko se nuoruus ja hauskuus nyt takana ja nautin seesteisestä kotihiireilystä ainoastaan,,,
Blaah, en tiedä osaanko selittää.

Nauttikaa pääsiäisestä! Nyt alko hääohjelmat eli mun lempparit.

HM
 
Moi taasen,

Meillä on kasvettu ihan mukavasti "ei-notkahdellen", nyt 8350 g ja 73,3 cm tuossa 1v2kk iässä. On tosiaan hurja kuinka paljon puhetta lapsi jo ymmärtää tässä vaiheessa, vaikka mä en ole edes sellainen, että pölöttäisin koko ajan jotain. Välillä saatan uppotua ajatuksiini (ja välillä taas yritän kompensoida lässyttämällä viidettäsadatta kertaa, että "missä on kissakirja", kun sen poika osaa joka kerta :D). Uutena sanana on tullut "kello", mutta enimmäkseen vielä omaa kieltä poju haastelee. =)

Kenkiä ei ole sisällä eikä ulkonakaan, vaikka poika on kävellyt jo monta kuukautta. :ashamed: Jos ollaan jossain esim. jäähallilla niin annan pojan tassutella toppatöppösillä. Ulkona se ei kävellyt kun vielä oli lunta (eli siis on kengät mut ei käytössä :p) ja nyt taas on sen verran kuraa tuolla, että en oo viittinyt kokeilla. Kun kohta olis naamallaan mutavellissä kuitenkin.

Tuiskunen: Heh, naureskelin tuolle sun neitsyt-kuvaukselle ruokailun suhteen, sillä meillä ei myöskään syödä itse/lusikalla. En kerta kaikkiaan kestä sitä ajatusta että safkat lentelee ympäriinsä. Pitäisi toki antaa pojan sohia sillä omalla lusikallaan vaikka syöttääkin. Nyt oon vaan leipää yms. antanut sormin syötäväksi.

Ruoka: Pääsääntöisesti poitsu saa samaa ruokaa kuin muutkin ja lisäksi teen sille vielä omia ruokiakin, koska aina se ei suostu samoihin isompien kanssa. Muun muassa pinaattiletut aiheutti puistatuksia.

Siniraita: Toivottavasti solmut aukea..voimia!

Vaatteet/kengät on meillä lähes kaikki kierrätettyjä. Tulevat siis joko oman perheen sisältä, kavereilta tai kierrätystapahtumista, joihin itsekin vien vanhoja pois. Maailman nerokkain keksintö kyllä nuo kierrätykset - raha ei liiku ollenkaan ja sekä antaja että ottaja säästää kirppistelyn vaivan!

Nyt keitän iltateen ja lösähdän telkun ääreen, mukavaa pääsiäistä kaikille!!

Kössi ja poikanen 1v2kk :heart:
 
pur
JOSPI raivareita meillä vedetään kanssa, on vedetty jo monta kuukautta. Ite oon jonkin verran tempperamenttinen, et silleen ymmärrän tyttöä. Mä annan hänen raivota pahimmat kun oon huomannu et jos siihen pahimpaan menee sörkkimään ni pahemmaks vaan menee ja sit ku pahin on tullu ulos koitan rauhotella ja joskus sit koeillaan yhdessä sitä jotain mikä ei sit menny ihan putkeen. Usein miten kuitenkin tyttö on jotenkin sit ihan nokka pystyssä kirjaimellisesti sille hermostumisen kohteelle, et ei suostu edes huomaamaan sen asian olemassa oloo ni kokeillaan sit myöhemmin uudestaan. Viimeviikolla oli hyvä tilanne kun oliskohan tuo yrittäny hupparinsa vetskaria laittaa ja kun se nyt ei edelleenkään motoriikka ihan riitä ja isänsä viel erehty mennä auttamaan keskenkaiken ni pultithan oli taas valmiit. Onneks hän on oppinut jo hiukan et ei ne kestä ku maksimissaan minuutin kaks. Mut tossakin tilantees sit heti ku vähä rauhottu isänsä erehty viel lohdutukseks antaa tuttia hälle ni tosiaan nosti nenänsä pystyyn, tuhahti, kääntyi mun puoleen ja otti sit tutin multa :LOL:

Tääl on ollu puhetta KENGISTÄ ja hyvä onki. Meil on ollu käytettyjä kenkiä jalkojen suojana käytös, mut tosiaan ku hän ny on alkanu pihallaki ihan kävelemään, eihän hän sylissä enää suostu olemaankaan. Ni kävin sit mäki ostamassa omat lenkkarit tytölle, sellaset naperon tarrat ostin kun aattelin et helpompi laittaa ja tuntuu nuo jopa pysyvän jalassa. Pitää laittaa niihin tota huoltosuihketta kun ei siel ollu vedenpitävii sittaris, ni sais nyt ees hylkivät niistä. Oisin mielellaan kyl ostanu tätä kevättä silmällä pitäen mieluiten jotku ensikumpparit ;)

Mut sitähän mun piti tulla tänne turisee. HIENOSTELLAANKO TEILLÄ VAATTEILLA? Siis pikkuset ite. Mä oon täällä huvittuneena katellu ton neidin touhuja. Kun sille on tällä hetkellä tavattoman tärkee sellanen valkoinen pörrötakki, se PITÄÄ olla päällä niin sisällä ku ulkonaki, sillä ei oo väliä miten päin mut se päällään hän tosiaan keikistelaa tääll sisälläki hikipäässä pitkin päivää :LOL: . Ja kahet reisitaskuhousut on kanssa heinot. Sitten aina touhujensa välissä pitää pysähtyä hivelemään päällä olevaa vaatekertaa, keikistelemään ja myhäilemään että on hienot :LOL: :LOL: . Musta se on äärimmäisen huvittavaa ja niin isänsä uhosi että POIKATYTTÖ se on.
 
Mä oon ihan pihalla, kun ei ole kerinny kirjoittelee.

Siniraidalle kovasti haleja ja voimia. Voi kun viel sisitte asiat järjestymään.

Lentis, toivotaan et saatte apua tuohon refluksiin nyt!

Meillä on löydetty ulkoilun salat ja ihanuus. Kaapsu oli tänään tunnin mun kaa pihalla. Lapiohommissa :D Lätsyttelee lätäköissä ihan onnessaan. Myös istuvilleen :LOL: Keväinen pihamaa ja tie on tutkittavaa täynnä.
Eli juu meillä on kumisaappaat, kurahousut ja kenkiä joka kelille. Hoidonkin takia hommasin jo aikaa sitten. 22 kengän koko on sopiva ukkelille.

Korvatulehdus ei lähteny ekalla kuurilla... :headwall: Eilen saatiin uus kuuri ja tuntuu et alkaa taas elämä voittaa.
Voin sanoo, et on tosi hienoo lähtee töihin aamul, jos on 10x heränny rauhoitteleen kipusta pientä. Iskä siis vastannu sairaspäivistä, kun mun aika hankala jäädä yhtäkkiä veke.. :ashamed:

Nyt pitää mennä pötkölleen!
Ihanaa pääsiäistä kaikille!

Seranzu ja Kaapsu 1v 1kk
 
Jos sitä pitkästä aikaa ehtisi kirjoittamaankin jotain. Lukemassa käyn edelleen päivittäin.

Siniraidalle hirmuisesti voimia :hug: :hug: toivottavasti miehellä on jokin tilapäinen mielenhäiriö ja saisitte asiat sovittua.

Kuinkas tyyppien äipällä ja Mirolla. Löytykö siitä aivosähkökäyrästä mitään poikkeavaa? Vai onko mulla menny ihan ohi. Voi kun löytyisi joku syy noihin kohtauksiin ja saisi poika avun.

Samoin lentikselle tsempit, toivottavasti löytyy Gretalle sopiva lääkitys. Muillekin sairasteleville jaksuja.

HM aivan ihana vauvavatsa. Täällä vauvakuume pahanee pahenemistaan, mutta mun on pakko käydä vähän töissä ennen kuin voidaan toista alkaa tekeen, kun ei tuo rahapussi kestä tätä kotona olemista.

Meillä isäkuukausi oli ja meni. Oli tosi kiva olla töissä (vaikka siellä riehuikin noro-epidemia) ja nyt on taas uutta intoa kotona olemiseen, kun hetken aikaa sai ottaa vähän etäisyyttä. Ensin näytti, että Konstalle teki hyvää olla erossa musta välillä pidempiäkin aikoja, mutta nyt kun jäin kotiin, niin iski uudelleen päälle se vaihe, että edes vessaan en saisi yksin mennä... :attn:

Kengistä on jotain puhetta ollut. Meillä käytössä vikingin goretexit, mutta ne alkaa olla liian kuumat, eli uudet kevätversiot täytyy käydä etsimässä. Muutoin olen kyllä tykännyt noista, kun ei tarvi sitten kumisaappaita laittaa (mä itse inhoan kumisaappaita, maailman hikisimmät kengät). Ja noilla meidän kengillä on oikeasti uitu kuralammikossa ja silti sukat kuivat. Ainut haittapuoli noissa on hinta, järkyttäviä summia pyytävät pienistä kengistä, jotka sopii muutaman kuukauden. Ja käytettynä en halua kenkiä ostaa. Sisällä ei kenkiä käytetä, vaan menee paljain jaloin tai sukkasillaan. Kesäksi ajattelin hommata ne goretex lenkkarit, jotkut sandaalit ja kävelykengät.

Konsta on kova poika ulkoilemaan, menee ja touhuaa niin kuin Seranzun kaapsukin. Parhaimmillaan ollaan oltu pari tuntia ja silti tulee itku eteisesssä, kun tajuaa joutuvansa sisälle. Nykyään siis ulkoillaan kahdesti päivässä, eikä tehdä kotitöitä sitäkään vähää kuin ennen. =) Tulis jo pian kesä ja mielellään hieno sellainen, tämä mamma muuttaa tuohon lähirannalle.

Itsekseen syömisestä on ollut puhetta. Koska en ole neitsyt, vaan haihattelija vaaka, on Konsta saanut harjoitella syömistä jo kauan. Nykyään syö melkein itsekseen, eikä antaisi yhtään auttaa. Sormiruuat menee jo melko siististi, mutta soseita ja puuroja syödessä sotku on melkoinen. Olen koittanut tehdä mahdollisimman paljon sellaisia ruokia, joita koko perhe voi syödä, mutta allergoiden takia joutuu välillä tekemään Konstalle omiakin ruokia. Purkkiruokakin uppoaa tarvittaessa ja niitä syö reissussa. =)

Pur :LOL: melko naisellista touhua. Meillä taitaa olla ihan sama mitä laittaa päälle. Mieluiten olisi alasti. Osaa tarvittaessa ottaa paidan pois, housuja ei onneksi vielä ota, pysyy vaipat jalassa. =)

Siitä tulikin mieleeni pottailu. Kuinka se teillä muilla sujuu? Meillähän istutaan mielellään potalla (kun saa olla ilman housuja). Mutta ei tee pottaan mitään, vaan kun hätä yllättää, nousee pois ja juoksee keittiöön tuolin alle pissalle. :headwall: Eihän tällä asialla mikään kiire ole, mutta olisihan se kiva, että poika ei pitäisi pottaa vallan tuulettelupaikkana. Onko teillä hyviä vinkkejä kuinka selkeyttää potan ideaa?

Vielä FB käynti ja sitten ulos ihmettelemään lumen aiheuttamia vahinkoja. Ainakin yksi puska on katkennut lumen alla.

Aurinkoista kevättä!
Kuume ja Konsta 13kk+
 
He Kuume.
Mä liityn noihin haihattelihoihin. :LOL: Oon kyl rapu.. Mut joo syö ite jos haluaa, latoo lusikalla ruokaa koiralle lattialle, joka päivystää tikkana syöttiksen vieressä. :p Jos menee ihan leikiksi joutuu pois pöydästä ja ruokailu päättyy siihen, muuten saapi kyllä sotkea.

Me on kans ulkoiltu nyt kotosalla 2x pv... Plus kahdet päikkärit tänään pihalla. He eli käytännöttä Kaapsu on käyny sisäl syömässä...
Kolmannenkin kerran olis ollu menos ulos, mut en enää kyl jaksanu lähtee....
Oltiin sit autotallissa "korjaamassa" isoveikan mopoa. Kaapsulla on sellasia isoja ruuveja valokoima ja niitä sitten asentaa kovasti mopoon.
Kokoajan pitäis olla menoa ja meininkiä, muuten kyllästyy... Huoh!
Isoveikka oli samanlainen, sisko välissä taas puhasi itekseen paljon enemmän. Liekö johtunu siitä, että oli 3v vanhempi veikka. Nyt Kaapsulla on aina joku hovinarrina... Ollaanki varmana pulassa, kun omaan kotiin muutetaan... Täällä kun on isä, veli, sisko ja täti ja mummi...

 
Siniraidalle :hug: ja tsemppiä. Toivottavasti asiat vielä selkii.

Lentiksen Gretalle parempaa oloa uuden lääkärin myötä!! =)

Meillä ulkoillaan myös 2x päivässä ja kotona ollessa nukkuu päikytkin ulkona. Hoidossa käyvät aamupäivisin kirjastoautolla, lähipuistossa, toisen hoitajan pihassa leikkimässä tai sitten jossakin kerhossa (huh, ihan hengästyttää) ja ip sitten leikkivät hoitajan pihalla ja odottavat meitä vanhempia hakemaan kotiin. Axu tykkää kanssa touhuilla ulkona, vesilätäköt on ihan ykkösjuttu :LOL: Olen niin kiitellyt itseäni, kun viime syksynä ostin Lindexin alesta 80cm kura-asun just tätä kevättä silmälläpitäen. On nyt juuri sopivan kokoinen ja niin kovin tarpeellinen!

Nyt alkaa olemaan taas tää pukemisongelma, että mitä sinne ulos oikein laittaisi päälle, ettei oo kylmä tai kuuma pikkusella. Toistaseks meillä on ollut sisävaatteet + äp toppis ja kura-asu, mutta alkaa varmaan olemaan kohta liikaa. Axun kummitäti on ostanut Lassien keväthaalarin, jossa "kumiset" jalkaosat, mutta pitäiskö sen alle sitten laittaa vielä joku väliasu, fleecehaalari tms? Kuinkas muilla?

Kuumeelle kommentoinkin FB:ssä, että hienosti Konsta syö. Ihan kade äippä täällä :attn: Mutta sitä saa mitä tilaa; ei kai se lapsi opi, jos ei saa opetella...

Pääsiäisen jatkoja!

Tuiskunen ja Axu 1v1kk+++
 

Yhteistyössä