Helmitaaperot 2009 ~maaliskuussa 2010~

Glow
Lentis, toi oli ihan suprer hyvä pointti mitä kirjotit noista suosituksista. Sitten vielä on näitä äitejä jotka vaatii itseltään liikaa taustalla ne suositukset vaikka tajuaa että arki vois olla helpompaakin eikä ole kiire opettaa lasta vaipattomaksi just nyt tai syömään itse just nyt... Mä just neuvolassa puhuin tästä viimeksi.... ja siitä et mun on tosi vaikea ottaa apua vastaan vaikka sitä on automatic tarjolla :/
Ihan simppeli esimerkki että kun mies on kotona ja vois hyvin pukea toisen lapsista kun lähdetään ulos niin minä kiireellä puen molemmat ja toinen huutaa vieressä kun on jo kuuma. Siis ajattelen niin että mun on pärjättävä lasten kanssa yksin aina kaikessa koska mies on useimmiten töissä eikä auttamassa mua niin mites mä sitten pärjäisin yksin... sekavasti ilmaistu sori... ja toinen se, että saan hirveen huonon omantunnon kun mies viikonloppuisin ihan oma aloitteisesti siivoaa ja tekee ruoat, tekee ne nykysin myös arkisin ja huolehtii että minäkin syön! onpa mulla muuten hyvä mies, kun nyt kirjoitin niin tajuan sen taas :heart: :D yritän tai teen siis itse arjesta hankalaa tekemällä kaiken väkisin itse :headwall:

jahas, vauva heräileepi


HM olipa tökerö neuvolan sijainen! :attn:

Onnin kengät on 22-23, riippuu kengästä. Meillä on jotkut reiman ensiaskel tyyppiset kengät, tosi hyvin kävelee niillä ja kavat merkkiset kevät kengät on odottamassa käyttöä.

Vauvalla toi heräily kestää..... :D

 
Glow
ei se vielä heräänykään. Ensiaskelkengästä tuli vielä mieleen se, että niistä reiman ulkokengistä tekee ensiaskel kengä se että kärkiosa on vähän ikäänkuin ylöspäin.... siis taaperon on helompi kävellä ne jalassa kun se kärki ei töppää maahan niin herkästi.... siis anoppi selitti asian mulle näin :D kun osti ne kengät....

voi jeeh, mun on tarkotus lähtee kaupungille tänään muksujenkaa, mitähän siitä tulee? :whistle: ja yöpyä siskoni luona kun kotona ukot tekee vielä yhden haisevan remonttihomman eli liimaa pahalla aineella rappusten päällysteen niin täällä ei voi sitten olla ennenku liima on kuivunu eikä haise enää...
 
ensiaskelkengistä löytyi tälläinen:

"Ensiaskelkengät on hyvä ottaa käyttöön, kun lapsi oppii konttaamaan ja seisomaan. Lapsen jalka on rustomainen ja pehmeä minkä vuoksi ensiaskelkenkien hankintaan kannattaakin paneutua, jotta voitaisiin välttyä jalkojen, varpaiden ja kynsien virheasennoilta.

Kenkien koko tulisi tarkistaa alle kolmevuotiailla 2-3 kuukauden välein, etteivät kengät jää pieniksi ja aiheuta mm. kynsien kupertumista ja varpaiden asettumista kippuraan. Ihanne olisi, että lapsella olisi kahdet sisäkengät, sillä kasvuiässä jalat hikoilevat paljon. Kenkiä tulisi vuorotella parin tunnin välein, jotta jalat pysyisivät kuivina ja kengät pääsisivät tuulettumaan ja kuivumaan. Ulkokenkiä hankittaessa on otettava huomioon myös vuodenajat ja säänvaihtelut.

Jokaisen lapsen tulisi saada uudet, käyttämättömät kengät. Käytetyt kengät ovat jo valmiiksi muotoutuneet jolloin lapsen jalka pyrkii mukautumaan kengän muotoon ja näin saattaa aiheutua virheasentoja, vaikkei niitä olisi edellisellä käyttäjällä ollutkaan. Sisarusten kenkiä ei siis kannata säästää seuraavalle lapselle, vaikka ne olisivat kuinka kulumattoman näköiset.

Hyvät ensiaskelkengät tukevat pystyasentoa ja ovat kevyet, hengittävät, liukumattomat, ohutpohjaiset, nilkkapituiset ja mielellään pehmeästä nahasta valmistetut. Pohjan tulisi taipua vain päkiän kohdasta. Kärkiosassa tulisi olla riittävästi tilaa korkeus- ja leveyssuunnassa. Kärjestä avoin malli on hengittävä ja varpaat pääsevät liikkumaan kengässä vapaasti. Konttaus- ja ryömimisvaiheessa umpinainen kärki on kuitenkin paras vaihtoehto varpaita suojaamaan. Nauhoituksen tulisi ulottua varpaisiin saakka, jotta kenkä saataisiin tukevasti jalan ympärille, eikä se hölskyisi jalassa. Kengän kantaosan tulee olla kapea, istuva ja kuppimainen sekä koko kantapään pituudelle ulottuva."

Tuo siis lainaus "helistimen" sivuilta. En ite kans ihan allekirjota sitä,että pitäisin tytöllä sisällä kenkiä kuin sillointällöin,ja lähinnä sen takia,kun ilman kenkiä kovasti vielä varvastaa kävellessään...

 
Minullekin on ihan uusi juttu tämä että sisälläkin pitäisi olla joku ihmeellinen kenkä jalassa! Ymmärrän kyllä sen, että lapsen kenkiin tulee kiinnittää huomiota, ettei ihan mitä vaan linttaan astuttuja rieskoja laita toiselle, mutta että oikein kahdet tyyriit popot pitäisi olla?! Minä kyllä ajattelen että pienenkin lapsen varpaat viihtyvät parhaiten ihan raikkaassa ilmassa ilman sukkia ja tossuja, kotona ollessa siis.
Meillä on ollut käytössä kaverilta saadut Tutan ihanan pehmoiset talvikengät ja jotkut ihan perusmarkettitoppakengät, nyt tietty kesää kohden kun kaveri alkaa ulkoilla enemmän omien jalkojensa päällä, täytyy panostaa kenkiinkin enemmän.

Voi itku, Lentis taitaa olla niin oikeassa, me suomalaiset ollaan kovin syyllisyydentuntoisia ja kilttejä ja sitten ahdistutaan jos ei onnistuta jokapäiväisessä elämässä ihan "suositusten mukaisesti". Huah... onneksi en koskaan lukenut mitään lapsikäsikirjoja tai kasvatusoppaita, olen onnellisen tietämätön monista asioista, joita teen ihan väärin.
 
pikapikaa vain lueskelin läpi, huomenna ehkä paremmalla aikaa sitten ihan ajatuksen kanssa =)

Meillä on nyt oksennustaudin jälkeen typy kuumeessa :headwall: Yskiikin tavallista enemmän, että hienoa taas.. Yhdestä pääsee niin toista tautia jo pukkaa.
Saatiin lähete lastenpolille astmaepäilyn vuoksi, toukokuun loppuun meni aika :/

Ensiaskelkengät käytiin ostaa viikolla, koko oli 20. Olivat sellaiset lenkkarit, nilkasta tukevan oloiset. Ei ostettu mitään merkkikenkiä, mutta myyjä totesi noidenkin olevan hyvät kengät ja hintaa vähän vähemmän, 45?. Mun mielestä kohtuuhinta tän ikäisten kengistä.

Tuttipullosta vieroitus onnistui tällä viikolla melko kivuttomasti. Tiistain jälkeen ei ole pulloa enää saanut. Hyvä että joku asia onnistuukin välillä, mutta eihän tuo enää vauva ole, eikä pulloa tarvitse :whistle: Tutin käyttöä kans rajoitellaan nyt, jos kohta senkin vois pois jättää.

Nyt maajusseja kattoo ;)
 
Kenkäasiaa piti vielä kommentoida sen verran, että tosiaan nykyään suositellaan niin aikuisille kuin lapsillekin, että oltaisiin mahdollisimman paljon avojaloin. Se kehittää jalan lihaksistoa ja luustoa, aikuisillakin kun on nykyään liian tuettuja kenkiä, vaikuttaa jo tasapainoonkin tuo asia. Tasapaino pysyisi pidempään parempana, kun jalan/jalkapödän lihaksisto olisi kunnossa. Näin mä olen kuullut työssä fysioterapeuteilta.

Lentis kyseli päivähoidon hintoja Suomessa. Me maksetaan saman verran kuin maksettais kunnallisella puolella (tyttö yksityisellä pph:lla) korkeimman hinnan mukaan eli 233?/kk. just viikolla laskin ja mietin että hemmetti kun ei riitä se 15 hoitopv/kk, menee muutamalla päivällä yli, että ei päästä vähemmällä maksulla, vaikka tyttö arkipäiviäkin on kotona mun kanssa.
 
Hei..

Voi että meikäläistä pisti eilen vihax..meillähän tyttö sai maanantaina kuurin korvatulehdukseen,no eilen rupes uudestaan haroon toista korvaa ja lisäks hirmu köhänen ja hengitteli tosi tiuhaan.Anoppi käski meidän heti lähtee käymään lääkärissä,(näki siis tytön ja on ite sairaanhoitaja) et saatais hengittää spiiraa,no mä sit soitin ekaks päivystykseen niin sielä tyly hoitaja tokas(ku olin selittäny tilanteen) et ei teidän tänne tarvi tulla,anna vaan sitä ventolinea kotona,no joo sitähän olin antanutki mut ku ei auttanu!hoitaja tokas vaan et valitettavasti lapset itkevät kun ovat sairaana :kieh: :eek: yms kaikkee muuta kivaa..oikeesti oli tosi tylyn olonen..mä väkisin vaadin et me tullaan niin anto ajan ilta 9.Käytiin hengittelemässä ja tyttö nukku koko yön kertaakaan heräämättä,muuttu ihan täysin koko tyttö.Vasemmassa korvassa edelleen tulehdus ja toinenki korva punottaa ja tänään loppuu kuuri.Vielä ei kirjottanu kuitenkaan uutta kuuria,mut varmasti joudutaan vielä käydä näyttämässä noita korvia..mut siis toi hoitajan käytös puhelimessa oli kyl jotain aivan kauheeta,mistä näitä tyyppejä tippuu :headwall:

että sellasta..yleensä kiittelen aina hoitajia niin nyt lätkäsin puhelimen vaan kiinni.

mutta nyt lähen vähän siivoileen,mies tuola nukuttaa neitiä päikkäreille.

hemuliina
 
Iltaa :wave:

Tämä viikonloppu on niin ohjelmaa ja tohinaa täynnä, että harvoin onkaan näin paljon säpinää :whistle: jotenki vaan kasautunu tälle viikonlopulle kaikenlaista, näin illalla vasta ehtii vähän koneellekin kurkkaan :)

Jaksuja kovasti sairastelijoille :hug: voi kun nää kaikki taudit jo helpottais :/

ensiaskelkengistä, meillä 10kk neuvolassa täti oikein painotti että nyt pitäisi alkaa etsiä sopivia kenkiä ja neuvoi minkälaiset tulisi olla. Me ostettiinkin k-kengästä sellaiset ensiaskelkengät nahkaiset, muistaakseni kokoa 20.. välillä pidetään sisällä mutta neiti ei oikein tykkää niitä pitää, että on mieluummin sukkasillaan tai paljain jaloin. Ne kyllä soveltuu hyvin keväämmällä ulkokäyttöönkin että josko sitten olisi niistäkin paremmin hyötyä kun alkaa enemmän liikkumaan ulkonakin.

Nyt jos jatkais telkan tuijotusta :)

Muistakaahan kellot siirtää kesäaikaan =)

Kareliini ja Sara 1v+ :heart:
 
Kenkäasiasta lainaus 2+ tekstistä HUS:in fys.terapeutti " jos lapsi on terve ja hänellä on normaalit jalat, niitä ei voi pilata kengillä" ja vielä oli että "erilaisilla alustoilla paljain jaloin liikkuminen on hyvää harjoitusta, joka kehittää jalkojen lihaksistoa. Kesällä kannattaakin antaa liikkua myös ulkona ilman kenkiä."

Meillä on nuo Pioni kengät kokoa 22. Jotkut kevätkengät täytyy hommata seuraavaksi. Sisällä ei pidetä kenkiä vaan on ne star child-nahka tossut, joissa hyvä pito ja lämmittäkin pienen jalkoja, meidän jäisen kylmällä laminaatilla tallustellessaan. Askelia otetaan jo taas enemmän ja enemmän, mutta vielä konttaillaankin :)

Me oltiin eilen illastamassa ukon kanssa kahden, oli mukavaa. Anoppi oli hoitamassa tyttöä yöunille. Kun tultiin klo 21 niin hereillä olivat yhä :eek: Anoppi ihan kärsineen näkönen "ei nuku!!!" No nappasin tytön ja kiikutin hyssytellen sänkyynsä kun oli ihan ilmiselvän umpi väsynyt ja sinne jäi.
Sitten anoppi selitti kuinka hän oli hieroskellut ja 'nukutellut' tyttöä syliin...jota siis ei yleensä pahemmin nukutella, eikä ainakaan syliin, koska jää kiltisti sänkyynsä tutimaan. No toivottavasti ei jäänyt anopille traumaa, mutta en mä nyt kehtaa sanoa että jätä kuule ne hieronnat sun muut syliin nukuttamiset väliin, koska ei meillä olla totuttu sellaiseen. Höh!
Aiemminkin sama "syliin nukuttelu" on ollut anopilla päällä, on varmaan ollut hyvä konsti omaa poikaansa hoitaessa joskus 36 v sitten. Mun syliin tyttö ei nukahda koskaan, vaikka olis miten väsy...mut toisaalta vien hänet sitten kyllä unille sänkyyn tai kärryyn. Voi vitalis..

Huomenna lähdetään päiväksi Hki:in, taitaa tulla mammalle raskas pvä. mm messuille. Alkuviikosta lomailemaan mökille, mikä siis saaressa :eek: Kyllä mua hiukan hirvittää, kun toi jäähän sulaa ihan silmissä, ainakin tossa meitin pihassa ja mönkijällä pitäisi jää vielä ylittää...niin ja takaskin tulla loppuviikosta. Kääks!

31+6 HM ja pikku neiti +1v 1 kk
 
mitäköhän mun piti kommentoidakkaan..

Kengät; meillä ei käytetä sisällä kenkiä, menee sukkasillaan tai paljain varpain.

HM; huuuu, mä en uskaltaisi enää jäille, mutta onhan siellä vielä sitä.Muistakaa rentoutua mökillä.Ja ihanaa että pääsitte kahden ulos.

pakko mennä raivaamaan tätä kotia.


 
merkkiä :wave:

HM, mukavaa reissua teille!

Voi että väsytti aamulla, kun piti tunti aikaisemmin nousta ylös töihin aamulla. Yö muutenkin oli ihan jostain syvältä, päivystyksestä tultiin juuri ja korvatulehdushan se on tytöllä :ashamed: Lämpöä nyt 39,7 :| Toivottavasti kuumeilu loppuu nyt, kun antibiootin sai.
Eilen oli töissä muutenkin melko tapahtumarikas työvuoro, väsyttää senkin jäljiltä vielä. Onneksi on huomenna vapaapäivä ja voi olla että tiistaina ei tyttöä voi viedä vielä hoitoon, kun jos huomenna vielä kuumeilee. Se on varmaan taas jäätävä kotiin :snotty: Minkäs teet, mutta tunnen huonoa omaa tuntoa siitä joka tapauksessa.
 
Nessun ja Hemuliinan pikkusille pikaista paranemista! Ja muillekin mahdollisesti siarastaville! Olihan Hemuliinan kohdalle sattunut aikas hoitsu!!

Päikkärit nukkuu hoidossa sisällä ja vkl kotona rattaissa ulkona.

Lentis, hoitomaksu meilläkin se korkein, eli 233?/kk ja paikka kunnallinen.

Jalan koko
on varmaankin 20. Talvi"maiharit" on kokoa 21, jotta mahtuu villasukka ja juuri ostin Nokian kumpparit kokoa 21. Ovat kyllä pikkusen reilut villasukankin kanssa, mutta pysyy silti jalassa. Sisällä en ole pitänyt kenkiä :ashamed: Taapertaa nahkatossut, mokkasiinit (ns. kerhotossut) tai huopatossut jalassa, tai paljainjaloin silloin tällöin. Talvikengät on Eccot ja Reiman kengät odottaa kaapissa kevättä.

Liikkuu hyvin jo ulkonakin kengillä. Oppi sen sitten ihan yhtäkkiä hoidossa =) Hoitotäti kertoi, että männä viikolla oli yks päivä keksinyt kuinka pihasta pääsee pois ja juoksutti sitten hoitotätiä oikein urakalla :LOL: Myös vesilätäköt on nyt POP, ja perjantaina veinkin sitten kura-asun hoitoon, kun torstaina kotiin hakiessa oli sukkiksia myöden märkä :eek: Siksi myös siis ne kumpparit (lämpövuorilliset) on nyt ostettu!

Vaatteet ostan myös 98% alesta! Raskaana ollessa hamstrasin tammialesta (-09) jopa 86cm vaatteita, jotka siis suurin osa odottaa edelleen kaapissa, että pikkumies kasvaisi :LOL: Yhdet pikkiriikkiset sandaalit ostin jo heinäkuussa 2008 Prisman alesta -70%, heti kun oltiin käyty ekassa ultrasssa ja tiedettiin, että siellä ihan oikeasti on pikkunen ihminen kasvamassa. Ja jo silloin oli sellanen intuitio, että poikavauva on tulossa, koska siniset sandaalit odottaa nyt tulevaa kesää :heart: Oon jotenkin sillee hölmö, että käytettyä perusvaatetta en osaa ostaa huutiksesta tai kirpparilta. Josku sitten teen jonkun ihan löydön ts. lähes käyttämättömän Reimatecin haalarin kympillä tms, kuten viime syksynä löysin. Me&I- vaatekutsuilla olen sortunut tilaamaan sikahintaisen bodyn ja vielä sikahintaisemman pusussammakko-haalarin, en uskalla hintaa edes sanoa ääneen itsellenikään saati miehelle :x Mutta jotenkin ne kyllä näyttää poitsun päällä sellasilta, että niitä on mukava pitää, en tiedä sitten onko se vaan mun korvien välisää ;)

Leluja sitävastoin me ollaan ostettu paljon kirppikseltä. Miehellä on joku pakonomainen tarve ostaa pojalle lelu/viikko, vaikka mä olen yrittänyt hillitä sitä tämän tilanpuutteen vuoksi, kun tosiaan meiltä puuttuu ne yläkerran asuinneliöt kokonaan käytöstä! Muutenkin tuntuu, että tuolla lapsella on kohta ähky tuon tavarapaljouden kanssa |O |O Ja jos ei lapsella, niin kohta äidillä!!

Paiskooko muiden lapset tavaroita? Meillä alkoi viime viikolla, varsinkin väsyneenä/turhautuneena, sellanen armoton paiskominen. Ja ne lähtee lujaa!! Muutaman kerran olen saanut sääreeni tai käteeni sellasen puupalikan kulma edellä ja vitsit, kun tuntuu pahalle :eek: Hoitotädiltä kyselin, että tapahtuuko sellasta hoidossa, niin vasta perjantaina oli ekan kerran heitellyt pikkusia metalliautoja, jotka olikin sitten lähteneet kaapin perille jäähylle. Hoitotäti vaan sanoi, että kuuluu tähän kehitys/ikävaiheeseen. Mä jo ajattelin, että osottaa jotenkin mulle mieltään, kun on mamman kanssa tylsää... Olen yrittänyt lujasti kieltää, että tajuais tekevänsä väärin. Yks kerta kuitenkin mua sattui oikeasti niin paljon, että väsyneenä kivahdin pojalle ja kyyneleet tuli silmiin, niin sitten Axukin pelästyi, alkoi itkeä ja kapsahti mun kaulaan :saint: Siinä sitten vollattiin hetken molemmat sylikkäin :LOL:

Jaahans, yhdeksäs työviikko jo huomenna aluillaan. Huisaisaa, kuinka aika rientää :eek: Hyvää viikkoa kaikille, kesä tulee B)

Tuiskunen ja Axu, ihan kohta 1v 2kk!
 
Kiitos kaikille onnitteluista :D .

Täällä taitaa kanssa pikkumies olla rotaviruksen kourissa. Tulee meinaan tavaraa molemmista päistä. On ihmeen pirteä muuten sillä leikkii, heiluu ja tanssii kokoajan.

Oli mummuni hautajaiset perjantaina ja siellä näin siskoni perheen jotka oli viikkoo ennen sairastanut samaa. Eli pitkät saattaa olla tarttumisajat. En epäile kylpylää, sillä muutkin sukulaiset sairastu heti hautajaisten jälkeen.
Laajavuoren kylpyläkin tuli siis testattua viime viikolla ja Remu oli uimisesta aivan haltioissaan. Kolmantena päivänä tajus jo nostaa hirveen raivarin kun vietiin lastenaltaasta pois. Siellä olis vaan kantanut lapioo ympäri allasta vaikka monta tuntia. :LOL:

Syömisestä Tähän asti syönyt melkein pelkkiä soseita ja nyt siis sitten muutakin. Makaroonilaatikkoo, muusia, jauhelihakeittoa jne. Mitkään purkkiruoat ei kelpaa, vaan sylkee kaaressa kaikki pihalle. Tykkäänkin kyllä itse tehdä ruoat, mutta reissussa olis kyllä huomattavasti kätevämpää kun purkitkin uppoais. Mutta kun ei, niin ei.

Kengistä Meillä Remulla on kavatin nahkakengät, kuomat ja reimatecin talvisaappaat. Näillä kolmilla ollaan pärjätty. Sisällä pidetään paljon nahkapohjaisia tossuja, sillä muuten takaraivo poitsulla kovilla. Vetää sukat pois jalasta tai siirtää ne niin että liukuesteet on jossain ihan muualla, missä olis tarkoitus, joten tästä syystä tossut.
Vaunuihin ei mahdu nukkumaan kengät jalassa, joten sitten on pakko laittaa vauvan toppatöppöset. Jääkö muilla vaunukoppa lyhyeksi?

Aamulla pitäis lähtee viemään kahdeksaks autoa korjaukseen naapuripaikkakunnalle, ei meinaan mennyt katsastuksessa läpi... Sitä ennen pitäis käydä tekemässä navetta. Voi olla hiljasta, sillä mieskin jo ihan flunssainen ja mulla pyörii ikävästi mahassa. En kuitenkaan oksutaudissa lähe mihinkään, minne ei ole ihan pakko.

Täytyy mennä, kuuluu taas epämääräisiä yrjöämis ääniä makkarista... V-mäinen tauti.


Jaksamista kaikille ja pikaista paranemista sairastaville!

T. Soikku ja Remu
 
Pikapikaa taas merkkaamassa. Ihmeellistä kun mitään ei meinaa ehtiä kirjoitella. Kovasti odotan kesää ja lomaani, nyt tuntuu töissä taas siltä että olisin välillä mielelläni kotona. Olispa mahdollista vaihdella pidempäänkin - tai olishan se hoitovapaalle jääminen uudelleen mutta tiedä sitten mitä töissä tykättäisiin tollaisesta... No vähän yli kaks kuukautta ja sitten pitkä loma!

Muuten ei ihmeitä, kengillä kokeiltu hiukan ulkoilua, pari askelta vasta mennyt mutta muuten tykkää kovasti keinua ja konttailla jne. Kurahanskojen tarpeen huomasin juuri, kastuvat läpi nuo toppahanskat.

On tämä ihmeellistä tämä äitinä olo, eilen en pystynyt elokuvaa katsmaan kun niin se pikkupoika kävi sydämeen.

Nyt kahvia ja töitä taas, kivaa viikkoa kaikille!
 
Paranemisia sairastelijoille ja jaksu :hug: pienten potilaiden äideille.

Rosinante Voi, mä oon just ainakin noiden pöytätapojen suhteen liian lepsu. Meilläkään mies ei jaksais yhtään sitä sotkua, mikä syntyy, kun Vilja syö, mutku mitenmuka voi oppia jos ei saa kokeilla... :whistle: Ja tosiaan pidän Viljaa niin pienenä, että mulle ei tulis mieleenkään vielä jäähyt tai pöydästä poistamiset. Kun oikein tuohdun, niin siirrän lautasta kauemmaksi...

Esikoisen aikana olin muistaakseni tiukempi, nyt ei jotenkin jaksa tapella "turhasta", kun on noita välttämättömiäkin kädenvääntöjä. Mä siis ajattelen, että ehtii niitä pöytätapoja opetella myöhemminkin, toivottavasti se ei kostaudu...

HM Voi anopin nukutushieronta. Meillä kävis kans niin, että uni ei kyl tasan tulis ennen iltamyöhäistä tollasella menetelmällä. Jos on tottunut nukahtamaan sänkyyn, niin miksi olis sitten mukavampi yhtäkkiä nukahtaa syliin. Meillä ainakaan oli vähän samanlaisia tilanteita kun poika oli pieni, eikä mun äiti tahtonut ymmärtää sitä, että sen pitäisi nukahtaa yksin omassa sängyssään ja siellä vaan käydä rauhoittelemassa tarvittaessa. Se ajatteli, että pienellä on kuitenkin turvallisempi olo jos ei tarvi yksin olla, ja seurauksena nukkumaanmeno kesti ja lisäksi se vielä heräsi tiuhaan kurkistelemaan, oliko se mummu siinä vieressä vielä. :headwall:
 
Tässä meikäläisen tän hetken pallo 31+4 , eli viime torstailta.


Tuiskunen Meillä oli se paiskomis vaihe, joka kesti vain vajaan viikon. Mitä isompi ääni lähti niin sen parempi. Olin jo ihan helisemässä, mutta tosiaan meni nopskaa ohi, huh!

Matma Sanos muuta, on se kumma kun ei uskota jos sanoo että meillä on tehty näin ja näin ja sitten vielä kun huomaa ihan selkeesti että ne mummon 'hierontametodit' ei toimi, niin siinä vaiheessa viimestään luulis tekevän niinku on sanottu. Mut kerta ei silti, niin en mä sit kehtaa rupee vääntää että mitäs mä sanoin ja ku ei meillä ole totuttu moiseen että toinen vartioi vieressä että millonkas se uni tulee, blaah.. Anoppi kuitenkin oikein hyväntahtoinen ihminen, jolle ei edes vois sanoo pahasti... No josko ens kerralla sitten ja josko se on sitten kun me ollaan synnärillä ponnistelemassa, niin sittenhän ei voida tulla 'pelastamaan' tilannetta. Se mua tässä eniten harmittaakin.

Eilinen Hki reissu oli aika raskas, mutta mukava. Pikkuneiti oli hoidossa messujen ajan mun ystävällä, jolle tulee kesäkuussa kans esikoinen. Sitten vielä syötiin illalla siellä ja kotona vasta jotain liki 22. Tyttö nukkui jo autoon tietty, mutta aamulla heräs vasta klo 10 :eek: Päikkäritkin maittoi 2,5 tuntia, eli kyllä reissaaminen väsyttää pientä ja isoja.

Juuh, mies vkon lomalla ja tänään vaan oltu ja löhöilty. Illaksi vois paistella lettuja, slurp. Huomenna tai viim ke painutaan mökille uhkarohkeilee niitten jäitten kanssa. Aika kosteaa ja harmaata keliä luvattu :/

Mukavaa pääsiäisviikkoa!

HM 32+1
 
Jes! Meillä kellarin kakkospakastin sanonut itsensä irti *joskus* ja nyt meillä sitten 160l mädäntynyttä marjamössöä!! En kovin usein käy ko.pakastimella ja nyt mies oli alkanut katsoa, että miksi kellarin lattialla lilluu jotakin epämääräistä nestettä... On siis ollut jonkin aikaa jo out of order :eek:

Soikku, meillä on ollut jo kauan vaunuissa ratasosa käytössä, ei ole puhettakaan että mahtuisi vaunukoppaan! Meillä siis Emmaljungan perusyhdistelmät.

HM, ihqu masu :heart: Meilläkään ei nukuta syliin. Illalla jos yritän hetken hellitellä ennen sänkyyn laittoa, niin alkaa parkua ja työntää itseensä pois päin. Ja kun sänkyyn laskee, niin ei mene kuin hetki ja nukkumatti tulee.

FB:ssä jo manasinkin, kun meidän taapero syö nyt sitten ulkona lumen alta paljastuvaa hiekkaa ja ryystää lätäköstä kuravettä :eek: Hoitotäti varoitteli kun hain tänään, että älä ihmettele jos vaipassa on kiviä :LOL: Juu Kiva!!

Tuiskunen ja kivimies Axu 1v1kk++
 
Soikku-83 Onnea! :flower: :heart:

kengät Meil ei oo esikoisel eikä ny Mirol ollu koskaan erikseen mitään ensiaskelkenkii.Mirol o ny käytös kuomat 22.

hemuliina Olipas tökerö tyyppi! :kieh:

tuiskunen Miro paiskoo kans välil leluja!ja sit nauraa räkättää pääl! :whistle: Mutta osaa kyl heittää palloakin aikast hienosti!

hm ihana massu! :heart: hus vauvakuume hus!! :whistle: :D

paljon :hug: sairastaville ja jaksamisia!


Meil Miro tuli taas viime viikol kipeeks,nuha!sit heti seuraavana päivänä hengitys meni niin huonoks et oli pakko lähtee päivystykseen vähän hengittelemään lääkettä!Meil o kotona ventolinee mut se ei auttanu mitään! Ja sit oli viel korvatulehdus! :/
Ja tänään tulin mä kipeeks! :/

Huomenna o sit se aivokäyräjuttu!Ei siin muuten oo mitään,mut hän ei sais nukkuu ennen sitä,vasta sit siel!Ei oo helppoo pitää hänt hereil autos,ku meil o kuiteskin sairaalaan matkaan puol tuntii!

Mun toinen "vauva",esikoinen täytti tänään 3v! :heart:

Miro ei vieläkään kävele,höh!Ei sitä kiinosta se touhu sit laisinkaan!Mut joka paikkaan kyl kiivetään! :whistle:

tyyppien äippä ja Miro
 
Heippa hei!

Täällä yks matkakuumeen kourissa kieriskelevä miettii kuumeisesti josko uskaltais varata kaupunkilomareissua (ihan vaan max 3 yötä) tonne joulukuun eka viikolle.... Ei muuten mitään mutta poika pitäis jättää silloin sitten mummille hoitoon. Mietinkin tota samaa mitä HM että mitenkä pahasti mummi sitten sotkee rutiineja ja me ollaan huitsin nevadassa eikä päästä apuihin :ashamed: . Tähän asti mummi on hoitanut vaan joitain tunteja mut tossa kesällä meillä on kavereiden häät ja silloin hoitais koko iltapäivän ja illan ja laittais myös nukkumaan. No, kait sitä täytyy vaan luottaa että poika ainakin hengissä pysyy mummin hoidossa :LOL: . No ei maar, onhan tuo mummi sentään entinen perhepäivähoitaja ja muitakin lapsenlapsia hoidellut. Vaan ikää on kans jo aika paljon... Vähänkö mä täällä jo aikaisin stressaan? :LOL: Ois vaan niin ihana odottaa matkaa, miehelläkin on aika paljon ollut stressiä töiden takia, tekis niiiiiin hyvää meille molemmille päästä hetkeksi "vapaalle".

Ratasosa on meilläkin ollut jo varmaan alkusyksystä asti käytössä. Piti vaihtaa kun kävi ahtaaksi... Emmaljungat meilläkin.

Voi apua
Tuiskunen teidän pakastinta! Vähänkö harmittaa kun noin paljon meni marjoja piloille...

Juu ja
paiskomista täälläkin, ei kyllä mitään mahdottomasti mut silloin tällöin lentää tavaraa ja lujaa! Nyt on matkiminen ihan in! Nauraa rekottaa kun osaa tehdä perässä mitä mä teen, jotain tyyliin puhaltamista, taputtamista jne.

Ai niin ja
Tuiskunen piti vielä sanoa tosta kivien syömisestä että meillä oli aikoinaan hoidossa yks poika kun oli siis ihan mahdoton syömään kiviä. Jatkuvasti oli joku murikka suussa kun ulkona oltiin, heti jos silmä vältti niin käsi kävi... Ja tulihan niitä pikkusia kiviä useesti kakan mukana uloskin. Eihän se vaarallista oo mutta kun ei vaan isoja kiviä yritä nielaista.. Joku vaihe sekin varmaan että kivet kiinnostaa =) .

Mulla on tänään kampaaja, ihanaa. Aika messevä tyvikasvu taas onkin..

Hyvää viikkoa kaikille!
 
TÄ: hyvä, kun pääsette tutkimuksiin, tärkeää, että tutkitaan! :hug:

HM: ihana masu!!! Ja anopithan katos tietää kuinka maailma makaa, turha heille on mitään ohjeita antaa, kun hehän tietää sillä tsiljoonan vuoden takaisella kokemuksellaan kaiken paljon paremmin :headwall:

Apua, päätin panna vihavaihteen pois päältä ja lupasin miehelle, että mennään pääsiäisenä anoppilaan :headwall: :headwall: Saas nähdä joudunko linnaan anopintaposta :LOL:

Tuiskunen: voi itku pakastinta, kyllä harmittaisi :hug:

Rosinante: ehkä mummi voisi hoitaa jonain iltana, kun meette vaikka miehen kanssa viihteelle, niin voitte etukäteen harjoitella ja tsekata hoitosysteemin "vuotokohdat". Vaikka kyllä mummin kokemuksella varmasti pärjätään ihan hyvin =)

Voi Greetua, kuume läksi ja tuli ihottuma tilalle. Rokotustädit epäilivät, ettei oliskaan pelkkä reaktio siihen vihurirokko-rokotteeseen, vaan että ois vauvarokkoa, tullut vaan samaan aikaan. Iltapäivällä mennään VIHDOIN refluksilääkärille (löytyi vihdoin just refluksiin erikoistunut lääkäri Torinosta, eikä mitään yleisepäpätevää lastenlääkäriä, kahdelle oon yrittänyt refluksista puhua eivätkä ole edes halunneet tutkia asiaa :headwall: ) Voihan hyvinkin olla, ettei refluksia enää ees ole, vaan on iän mukana mennyt pois, mutta olis kiva saada asiaan varmuus, kun tuo pelkkä oksentelun loppuminen ei mua vakuuta.

Niin ja jos teillä on vaikeuksia vakuuttaa miestä siivoojan tarpeellisuudesta, niin jättäkääpä mies kahdestaan lapsen kanssa ja pyytäkää laittamaan paikkoja kuntoon :D Kun palasin eilen juoksulenkiltä, oli mies ihan ihmeissään, että kuinka mä pystyn tekemään mitään tuon tenavan kanssa :eek: Sanoin, että joo, ei ole kauhean helppoa :LOL: Mies otti kännyn esiin ja soitti siivoojan paikalle, aloittaa huomenna :D

Meillä on sitten vissiin alkanut se toinen eroahdistukausi pari kuukautta etuajassa. Koko ajan roikkuu lahkeessa, aiemmin loppunut päiväimetyskin on palannut kuvioihin oikein kunnolla. Jos mies antaa ruokaa, niin joskus ei suostu syömään, ellen ole näkyvissä. Ja kun aiemmin ei ollut mitään ongelmaa lähteä yksin ulos, niin nyt itkee, kun alan lähestyä ulko-ovea. Ja eilen mies yritti puoli tuntia nukuttaa, sitten kun alkoi kuulua että "mammaa, mammaa" niin päästin miehen vapaaksi, ka menin itse nukuttumaan. Greta piti mulle oikein puhuttelun, selvästikin kysyi, että missä oikein olin luurannut, sitten pani pään tyynyyn ja nukahti :heart: Yhdessähän me nukutaan suurin osa yöstä, viime yönä putosin sitten kärryiltä, että montako kertaa imetin, hoh hoijakkaa. No, sellaistahan tää on ollut vipat 13,5kk ;)

Tv. Lentis ja Greetuli rokkoineen 1v 1kk :heart:
 

Yhteistyössä