Helmitaaperot 2009 ~maaliskuussa 2010~

Nopsaan taas pitäis yrittää, nyt olis paljon ollu kommentoitavaa.

Tyyppien äippä :hug: Voi pientä. Hyvä, että tutkitaan kunnolla. Piti ihan käydä lukemassa lasten epilepsiasta.

KettuPihlaja Aika jännä - enpä oo tommosta kuullu koskaan. Mulla alko just ekat menkat viikko sitten, 1,5 kk imetyksen lopettamisen jälkeen. Mäkin ehdin jo miettiä, oonko päässyt raskautumaan ja testinkin tein, sit aika pian sen jälkeen ne tulikin, enkä enää tienny miks olin niiden perään niin haikaillu... Mut esikoista imetin vajaan vuoden ja yhdet menkat ehti tulla ennen ku Vilja sai alkunsa. Melkein vuoden oli silloinki menkat pois ja kyllä näytti heti pelaavan ihan mainiosti. Et enpä kyllä mitään haittaa siitä huomannu, jos on jotain ollu, niin Vilja parka...
 
Pikapikaa käymässä (taas :ashamed: ) ja Ketulle kommentoimaan - mulla alkoi menkat oikeasti vasta kun lopetin kokonaan imetyksen, tossa vuoden vaihteessa. Sitten alkoivatkin kyllä nopeasti ja runsaina (argh). Eli kaipa se palautuminen on kovin yksilöllistä. Tollaisista pakko tehdä heti -kommenteista ei kannata välittää, niin paljon mielipiteitä tuntuu mahtuvan noihin imetyshommiin!
 
kettupihlaja mä imetin 2vkoa vaille vuoden ja ekat menkat alko 3vko Islan syntymän jälkeen,ja säännöllinen kierto on ollut koko imetysvuoden... Että kovin on erilaisia hormonitoiminnat ... :eek:

Meillä pukkaa nyt poskihammasta oikeen urakalla,alkuviikosta bongasin että kolmas poskari oli ylös puhjennut,ja eilen huomasin että neljäskin sieltä toiselle puolelle ylös tekee tuloaan. Alhaalla ne onkin olleet jo reilun kuukauden päivät. Nyt hampaita yhteensä siis 12 =) . (4eessä ylhäällä, 4eessä alhaalla sekä joka puolella yhdet poskarit). Yöt olleet levottomia,mutta vaikeempiakin öitä on ollut noiden aiempien hampaiden puhjetessa.Kyllä se tästä,kunhan saa pikkuisen olon helpotettua supolla että saapi toinen ees jotenkin nukuttua.

Jaahas,jos lähtis laittaa pöytää koreaksi kahvivieraita odotellessa,tulee työkaveri perheineen kyläileen. Lupasin lainata heille meidän Manducaa,kun ovat lähdössä kuukaudeksi Kiinan reissulle =) ... Olivat ostamassa tokmannilta jotain mitälie-rintareppua,niin en antanut :whistle: . Eihän sellasella tee mitään,kun maksimi kantoaika on 15-20min,siinä ei pitkälle pötkitä Kiinan Muuria kun jo pitäis beibi kainaloon repusta kaivella... :LOL:

tatuka ja hammastelija Isla :heart:
 
Merkkiä :attn: :attn:

täällä ei kummempia, töissä pitäis pakertaa viikonloppu ja kauheesti on kaikenlaista touhua viikonlopulle, mutta johan koko viikkokin on ollut kokoustamista ja juoksemista.

neiti on taas oikea sykkykissa ollut kun tulin töistä, eipä juuri tarvi mitään iltaisin tehdä kun lapset haluavat äidin =) No kerkiäähän sitä joskus tekemään rästit pois..

hyvää viikonloppua kaikille :heart:

siniraita ja neiti 1v 2kk
 
TÄ kovasti jaksuja Miron kohtausten setvimiseen. Varmasti huolettaa. :hug: :hug:

Nessulle myös jaksuja astma-epäilyjen keskelle! :hug:

Vettä meillä juodaan, mutta määriä en ole sen enempää ajatellut. Nokkiksesta juo itse ja osaa kinuta pulloa pöydältä, jos ei itse yllä ottamaan. Hoidossa on saanut jo mehuakin (kotitekoista) :/

Roskia syödään meilläkin :LOL: Kaikki käy kissanhiekasta uretaanisilppuun. Tänään yllätin pikkuherran imeskelemästä mun ulkokengän korkoa :eek:

Siniraita, hassua: mä mietin just eilen samaa, et mitähän sellanen ihan perussiivous/vko maksais? Meidän pitäis kyllä ensin saada tää huusholli kuntoon ennenku tänne voi ketään ulkopuolista päästää... Olen saanut sellasen käsityksen, et alkuviikon siivouspäivät on halvempia kuin to tai pe siivous. Loogista toki ihan!

Siivoamisesta puheenollen, niin musta on tullut ihan neuroottinen keittiön jynssääjä. En pysty mennä nukkumaan iltaisin, jos tiskipöydällä on tiskejä. Mut AH, kuinka ihanaa on aamulla nousta, kun ei tarvi ekaksi siivota pöytää ja pestä kattilaa, et pääsee keittämään poikaselle puuroa :D

Ihanaa viikonloppua kaikille! Olispa kiva sää B) Viime yönä oli tullut 20cm raskasta lunta ja nyt sataa vettä. Kaippa se kesä sieltä tulee :whistle:

Tuiskunen ja Axu 1v1kk
 
:wave: pitkästä aikaa! :heart:

tuiskunen meillä tyttö syö samoja ruokia kun muu perhe mutta itse ei vielä syö. Mutta en stressaa sitä, se on ihan lapsen omasta kiinnostuksesta kiinni. Meillä esim esikoinen ei välittänyt ruuasta/syömisestä, se oli aina yhtä houkuttelemista ja koska ei kiinnostanut niin alkoikin itse syömään kunnolla vasta 1v9kk iässä. Kakkonen taas oli innokas syömään ja söi itse jo 1v. Nyt taas tytöllä syöminen sellasta houkuttelemista joten ei lusikaa vielä löydä omaan suuhun. Se on kyllä aina kädessä mutta enemmän sillä vaan söhötetään ruokaa ja sotketaan ja leikitään... =)

voimia! :hug: On se hyvä että tutkitaan kunnolla :heart:

hemuliina teillä onkin nyt sitten yhtä juhlaa =) Tsemppiä juhlien järjestelyihin ja onnea kaikille synttärisankareille. Meillä ens la kakkosen 4v juhlat. :heart:

Meillä tyttö lähti viikolla kävelemään enempi. Sitä ennen otti askeleen silloin toisen tällöin, ei edes päivittäistä. Mutta nyt yht'äkkiä keksi sen ja käveli yks päivä ympäri olohuonetta. Kylläkin vielä pienin, hitain , haparoivin askelin :heart: osaa pyytää juotavaa: näyttää vesihanaa. Tulee aina silloin tällöin kesken touhujen moiskauttamaan suukon :heart: Tykkää tosi paljon kirjoista., hakee kirjan ja tuo sen mulle tai isille ja pitää katsella kuvia :heart:

hm:llä on jo ihanasti viikkoja kasassa. :heart:
Omakin odotus etenee hurjaa vauhtia, tuntuu ettei itse perässä pysy! huomenna jo 25+0. kelalta tuli päätös että pakkaus tulee parin viikon sisään. iiih, niitä pieniä vaatteita. :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:

sadee80 & tyttö, huomenna 1v1kk :heart:
 
Mae
Pitkästä aikaa taas....
En pysty nyt kommentoimaan sen kummemmin, en saa ajatuksella luettua tekstejä.
Meidän perhe oli ma-la perhelomalla ja kas kummaa, siihen mahtui mahatautia, korvatulehdusta ja kuumetta, auton kanssa hankeen päivystysreissulla keskellä metsää ja asutuksesta ei tietoakaan. Nyt on Joonalla lisäksi aivan järkky yskä ja räkis.

Eli tulin siihen tulokseen, että meidän perhe EI lomaile ehkä ikinä enää!

Voimia teille kaikille! Mulla kyllä kanssa (kieltämättä ) tuli ensimmäisenä mieleen epileptinen kohtaus. Ei välttämä epilepsia, mutta epileptinen kohtaus. Toivottavasti homma saadaan selvitettyä mahd. pian.

Mutta nyt pitää rientää, on mun pienimmän siskon konfirmaatiopäivä :heart:

Mae ja touhu-Toope Joona 1v+
 
Pikapikaa merkkiä vaan :wave:

Nyt en oo paljoa koneella aikaa viettänyt kun ollaan oltu ihan perheen kesken vaan, miehellä kun oli iltavuoroviikko niin ei tytön kanssa paljoa ehtinyt oleen :/ kohta lähdetään porukalla ulkoileen :)

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!

Kareliini ja Sara 1v.9pvää :heart:
 
Sunnuntaita mammat ja vaavit :)

Kettu Mä luulen kans että meitin neitiä kiehtoo juurikin se purkkiruoan mönjä rakenne, mitä äipän tekemissä sapuskoissa ei ole. Toi maissinaksu mönjä vois auttaa, kiitti vinkistä :) Toisaalta sitten taas neiti kun tosiaan haluaa syödä itse ja jos äiti antaa samalta lautaselta esim makaroneja suuhun, nin ne syljetään pois, muttaku ITE laittaa ni jopas maistuu, dääm!
No mitäs se tikku sanoi? ;)

Siniraita Samantyyppistä menyytä se on siis meillä kans, paitti että meikä ei ole antanut kyllä kastikeruokia käsin syötäväks. Raejuusto taitaa olla pienintä. Mä en kans kestä niitä moskia pitkin poikin keittiötä, joten jos ei kastike maistu äitin lusikasta, ni olkoon ilman.
Mukavaa reissua, ihanaa!!!

Siivojasta
Oli just juttua jossain 2+ lehdessä että kolmen tunnin siivoukselle kotitalousvähennyksen jälkeen jäi hintaa 30e. Jos mäkin olisin töissä niin miettisin vakavasti.

Hemuliinin
4vuotiaalle onnea! :flower:

Kaapsulle parantumisia :hug:

Sadee Niin ne viikot kertyy jotenkin ihan huomaamatta :eek: Sulla kans jo reippaasti :)
Mä en ottanu uutta äippä-pakettia olleskaan, ku aattelin että johan ne on olemassa esikoisesta, mut tosiaan en ole edes tutustunut millainen olis tän vuoden paketti.

Maen Familyyn kans jaksuja :hug:

Mul on joku kirjoitushäiriö, eli alan taantua :LOL: Ensiksi joudun kokoajan korjailee tätä tekstiä ja sitte ku kirjottelin itelleni noita kommentoitavia muistilapulle ( ku eihän siitä muuten mitään tuliskaan ) ni en saa kyllä selvää yhtään, että jotain jollekkin olen halunnu kommentoida, mutten saa omasta käsialastani selvää!! Halleluujah!

Pirttihirmuilu kantaa täällä hedelmää ;) Ukko läx aamusella tytön kanssa pulkkailemaan, JES!!! Muutenkin on taas ollut huomattavasti raikkaampi ilma meillä kun setvittiin taas kerran asioita tossa viikolla.
Mut silti on tää noitten ukkojen kanssa aika ajoin sellasta :headwall: -touhua. Eilenki ku lähdettiin kylään viettää päivää ja syöpöttelee, niin mä olin ensiksi nukkunu pitempään, sitten esivalmistellu mukaan otettavia ruokia, laittanu aamiaisen meille ja lounaan tytölle, pakannu tytön kamat kasaan..jotka sitten myös pakkasin autoon ( myös kärryt)jne... ja lopulta istun autossa odottamassa ukkoa joka pyynnöstä puki tytön |O |O Sitten kun asiasta mainitsin, että onhan ukko tosissaan juu istunu pitkällä paskalla ja lukenu päivän lehdenkin ihan rauhaksiin..että voisihan sitä joskus miettiä miten sitä aikaansa järkevämmin hyödyntää, ni herneet nenään vetäs prkl!
Mut joo siis oli oikein mukavaa viettää päivä ystävä perheen luona joilla samanikäinen poika. Kuin ihmeen kaupalla vielä molemmat lapsukaiset nukkuivat kun aikuiset söi pitkän kaavan mukaan :heart:

Jassoo eiku ruoanlaittoon ennenku ne kanat lentelee pois tuolta pöydältä :kieh:

31+0 ( ?? taasko alkaa uus viikko, help!!! ) HM
 
Pikaseen vaan..

Juominen on tosiaan lisääntynyt meilläkin, siis pojalla :LOL: .... Vettä menee enemmän kuin koskaan. Maitoa juo edelleen huonosti mutta vettä tai smoothieta vetelee kyllä ihan kiitettävästi. Oonkin ajatellut että oisko tässä iässä oppinut yhdistämään janon tunteen ja sen että jano helpottaa kun juo???? Ennen on mennyt vaan muutama kulaus silloin tällöin.

Ksylitolipastillit on nyt sitten otettu käyttöön, aika huonolla menestyksellä. Ensimmäisen kerran imeskeli sitä hetken ja tais nielaista kokonaisena ja toisen kerran kun annoin niin ei enää huolinut :ashamed: . Nyt oon lihanuijalla laittanut palasiksi ja muutaman murusen ottaa, mut siinä se. Ehkäpä tämä on taas tottumiskysymys...

Ruoka tulee kaikki purkista vielä... Meillä kans aika väkevää ja mausteista toi kotiruoka niin oon katsonut paremmaks antaa purkkiruokaa. Siinä on ainakin oikeassa suhteessa lihat ja kasvikset ja hyvät rasvat, eikä sitä suolaakaan... No joo, oon mä jotain spagettinaruja antanut silloin tällöin mut varsinaista kotiruokaa en. Yllättäen porkkanaraastetta veteli yks päivä ihan inskana sorminensa, kun ruuassa muuten ei sais olla kikkareita (varsinkin nyt kun poskihampaita pukkaa).

Pitää mennä, adios!
 
Pitkästä aikaa taas ehdin käydä vilkasemassa,mutta pikaisia on nää käynnit enkä tiedä ja olen pudonnut kärryiltä. :ashamed:

Onko kellään kokemusta revenneestä verkkokalvosta? Mulla todettiin semmonen kovan toispuoleisen päänsäryn seurauksena. Mitenkähän mahdetaan hoitaa?

Vihdoin ja viimein saatiin plussa raskaustestiin, eli pulla uunissa. Olen NIIN onnellinen tästä, kunhan vaan pysyis kyydissä mukana.

Meidän pitäis lähteä huomenna kylpylään, mutta puolet poruksata jo mahataudissa :kieh:
Tässä kovasti yrutetään kuulostella oman perheen vointia. Voikohan meille vielä tulla tauti, kun oltiin tekemisissä pikaisesti torstaina perheen kanssa joka on nyt viikonlopun ollut ihan kanttuvei? Tietääkö joku noista tarttumis -ja itämisajoista?


Hyviä jaksuja kaikille!

T. Soikku ja Remu
 
Soikulle onnea :heart: :hug:

HM :LOL: sain kyllä hyvät naurut tosta pitkästä paskasta :LOL: Meillä ukko harrastaa ihan samaa. Muuten ei kyllä naurata!

Rosinanten lihanuijapastillit veti kans suupielet hymyyn :LOL:

Taidan olla vähän väsy. Tylsimysmulsimystyöpäivä ja siksi roikun täälläkin työaikana :ashamed:

Aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille!!

Tylsistynyt Tuiskunen ja Axu 1v1kk++
 
hm; Mun oli pakko lukea toi paska juttu miehelle ja nyökkäillä merkitsevästi että muillakin takkuaa nää samat jutut.. :LOL: :kieh:

Soikku; onnea ihan mahottomasti :heart:

Tää siivoili, ei sitten hellinny siivojalle-vielä

nyt moppausta seuraavaksi luvassa, plaaaaaaah!!!!
 
Soikulle mahdottoman paljon onnea! :flower: :heart:

Huomenna vapaapäivä ja menen aamulla hemmottelee itseäni kampaajalle. Ja paska äiti-fiilis jo valmiiksi, kun vien tytön siksi aikaa hoitoon :ashamed: :headwall: En tiiä miks tunnen huonoa omaatuntoa siitä että vapaapäivänä käytän aamupäivän ihan vain itseni hemmotteluun.
Töissä oli yks hulinapäivä tänään. Päivä menikin siinä, että jaoin vaan lääkkeitä ja soitin puhelimella kymmeneen eri paikkaan. Siinä välissä kävi mummot välillä toimiston ovella kyselee yhtä sun toista, paras oli kun yksi mummo olisi ollut menossa mustikkaan ! :LOL: Ei ihan vuodenajat ollut selvillä =)

Avokin kanssa on tänään pähkäilty lähteäkö syksyllä viikoksi etelän lämpöön =) Saahan sitä haaveilla.

Palaillaan taas toisella kertaa!
 
Soikulle onnea! :heart: :heart: Ihanaa lisää pieniä ihmisiä. Eilen käytiin ihastelemassa mun serkun vauvaa 1kk. :heart: Nyt ei kyl iskeny vauvakuume muhun! :D Mut on ne niin suloisia...

HM :LOL: :LOL: Meillä harrastetaan samaa.... Isännällä onkin hienoisia onkelmia, kun on ma ja ti pojan kuskausvuorossa aamusella. :LOL: Ei voikkaan olla täysistunnolla kännyköineen puoltatuntia...

Nyt täytellisten naisten pariin. Kaapsulainen alkaa oleen ok. Huomaa, että kipeänä ei tuu uusia juttujakaan. Parina päivänä on tullu uusia sanoja ja juoksutaaperrus on muuttunu tosi kovaa vauhtia juoksemiseksi. Melkoinen speedy.. =)

Seranzu ja Speedy Kaapsulainen 1v ja ylihuomenna 1kk päälle
 
Moikka!
Hyvä että muisti koko salasanaa ku niin harvoin nykyään tulee täälläkin käytyy... :eek:

Pikaseen lukasin ja mitään en juuri enää muista, saattaapi johtua väsymyksestä!

Onnea Soikku plussasta! :hug:

Ruoka Meillä syö ihan sitä mitä muutkin, yritän kyllä välttää liikaa suolaa + lisäksi kaikki roskat mitä vaan löytyy maistuu myös. Antaa kyllä pois ku sanoo, että hyi kakka anna äitille :D

Pureminen Ei kyllä onneksi harrasta moista...kerran vahingossa puras mua tuosta kaulan ja tissin väliltä ku oli niin kovasti ai! Mä huusin hirveeseen ääneen että ai nyt sattu äitiä ku purasit, sit tuli itku Eliakselta ja varmaan säikähti resukka niin kovaa että ei oo sen jälkeen yrittänytkään hampaita kokeilla. Ihan hampaankuvat ja kunnon mustelma tuli... :whistle:

Viime viikolla oli Eliaksella ihan selvä vauvarokko, kuume oli tasan 3pv ja sit ku kuume laski tuli hassu pieni laikukas rokkonäppy ympäriinsä. Sit isollaveljellä viimeviikolla tuli hirveä yskä, nuha ja lämpöä. Siltä hävis lämpö niin nyt olleet kaks pienenpää kauheessa räkätaudissa, kunnon yskä ja nuha! Yöt yskivät kilpaa ja välillä joku oksentaa ku meinaa yskään tukehtua... |O
Viikon aikana varmaan tullu maratooni juostua sänkyjen ja huoneiden välillä...
Eilen jouduttiin käymään päivystyksessä ku tuolla 2v8kk ikäsellä to asti kuume koko ajan oli 39-40 lääkkeistä huolimatta. Missään ei näkyny tai kuulunu ihmeempiä ja tulehdusarvokin vaan 28. Vähän happiarvo oli huono ja syke korkea. Hetken hengitti avaavaa lääkettä ja arvo koheni n normaaliin, korke syke johtu kuumeesta. No tänä aamuna kuume oli poissa, jäljellä vaan hirveä yskä ja nuha.
No sit alko tuo isompi poika iltapäivällä itkemään, että äiti nyt sattuu ihan hirveesti korvaan...onneks päästiin heti lääkäriin, ku kiltti hoitaja kysy lääkäriltä, että etkö voisi äkkiä korvat katsoa ku muuten olis jouduttui lähteen reilun 50 kn päähän niinku eilen...
Paha korvatulehdushan se siellä.
Että meillä ei ole kukaan nukkunu kohta kahteen viikkoon varmaan 2 tuntia kauempaa |O jospa ens yönä ees vähän.

Eli vauvarokko, tosi sitkeä räkätauti, korvatulehdus...ja norovirusta odotellessa, mitä tällä kyllä on ihan kiitettävästi liikkeellä mm tk:ssa varoituskyltti, että pesethän kädet tullessa ja poistuessa noron vuoksi ja apteekin tätit tuumaili, että eipä oo näin paljon ripulilääkkeitä vielä mennytkään... :eek:
 
Huomenta!

Meillä pikkasin on nyt 4 yötä nukkunu tosi huonosti,eilen sit kitisi ja oli tosi kipeen olonen iltapäivästä.Kuumetta ei oo ollu mut selkeesti oli kipee,lähin päivystykseen ku mies tuli töistä ja tsadaa tytöllä oli sit korvtulehdus.Huusi koko lääkäri reissun ajan,sitku sieltä lähettiin niin vasta rauhottui.Viime yö oli kyllä kaikista risasin,koko aika pyöri ja hyöri..oikeestaan kaikki yöt on ollu just tota pyörimistä..No nyt saatiin kuuri,toivottavsti ens yö jo sit parempi..tää alkaa oleen aika väsy..ja voi että toi korvatulehdus varmasti on kipee..toinen pieni..

Soikku:Hurjan paljon onnea!!ihanaa :flower:

No nyt neiti heräs,täytyypi mennä :wave:

hemuliina
 
Soikulle Onnea! :flower: :hug: :heart:

Hemuliina Oi ei. Toivottavasti pian helpottaa. :|

Mä oon kans ny jahkannu pari päivää, että pitäiskö käydä varmuuden vuoksi näyttämässä korvat. Toissayö oli tosi huono, viime yön nukkui ihan ok särkylääkkeen voimalla. Muutenkin tavallista enemmän kitisee. Mutta poskihampaat ainakin selvästi tekee tuloaan. On ikenet turvoksissa ja kädet on suussa jatkuvasti. Korvat vaan mietityttää aina, kun on kaks tulehdusta jo takana. Nyt ei oo kyllä minkäänlaista räkäisyyttä, joten katellaan vielä. Tulis nyt hammasta esiin, niin selviäis tämäkin juttu. Voi, kun olis konsultointiapua tässä, mutta mies tuntuu aina olevan sitä mieltä, että mä turhaan epäilen. Nytkin ei kuulemma voi olla kovin kipee, kun ei inahdakaan jos mä en oo näköpiirissä (mikä on kyllä totta, eilenkin kun lähdin jumppaan, niin Vilja jäi kitisevänä ruokapöytään, oli ollu tyytyväinen mun poissaoloajan, ja heti ku astuin ovesta sisään, niin jopas muuttu ilme ja alkoi kitinä.)

Korvalääkärille ei oo aikoja ennen ens maanantaita ja yleislääkärille en korva-asioissa haluis mennä. En haluu väärää korvatulehdusdiagnoosia - niinkin on käynyt - just ku hampaita tulee ja lisäks vielä itkettää, niin punottaahan ne korvat.

Kevät lisää kivasti energisyyttä, itsellä on pirteempi olo kaikin puolin, mutta näköjään lapsiin vaikuttaa kans, niissä on ihan hirveesti virtaa! Meillä on ihan villejä mukeloita - nyt on iltahepulileikit jo aamusta. Hurjaa menoa! Pääasia, että on hauskaa, mut hirvittää välillä, kun Viljan kävelykään ei oo vielä kauheen vakaata...
 

Yhteistyössä