Helmitaaperot 2009 ~Helmikuussa 2010~

Jospille kovasti jaksuja ja mä kanssa suosittelisin sitä puhumista tietty miehen kanssa, mut mitä jos puhuisit jonkun ystäväsi kanssa, joka tuntee sut hyvin, niin se voisi osata antaa näkökulmaa niinku miehen näkövinkkelistä. Ainahan näihin parisuhde juttuihin tarvitaan kaksi ja joskus ihan ulkopuolisen näkökulma voi olla valaiseva. :hug:
Sitten kun nuo miehet ei aina ole niitä parhaita puhujiakaan...

Ihana keli :) Kävin taas vähän kolailemassa ja sain heti selän kipeeksi, murrr!

Tunnin päästä lähtö sinne 1 v kuvauksiin ja sit olis muskarikin. Me ei käydäkään muskarissa enää kuin muutama kerta, kun mua ottaa selkään sekin touhu. Tänään ei kyllä hotsittais kirmata kuvauksista suorilta muskariin, muttei raaskis näitä vikoja kertoja skipatakkaan :p

Aurinkoista päivää!

 
glow :flower: :heart: Onnea paljon vielä tätäkin kautta! Olipa pojalla sitten kiire päästä äidin syliin :heart:

sairastelijoille :hug:

jospille :hug:

seranzu kylläpäs kaapsu on taitava! :eek: meillä ei osata noista vissiin puoliakaan vielä :D pitääkin kans listata joku päivä niin voi sit muistella vuosienkin päästä :)

nyt ihan pikakäynti taas vaan. tulin tähän koneelle oikeestaan laskeen kymmeneen,meillä on vähän turhan paljon vauhtia taas..

mökkhöperöitynyt labello ja vauhtiviikarit
 
Jospille voimia miehen kanssa. Toivottavasti saatte asiat selvitettyä. :hug:

Myös sairastelijoille halit! :hug:

Kaapsun "taitolista" on kyllä vaikuttava. Meilläkin osataan osa noista asioista, mutta esim. kävelyä pitää vielä tosi paljon harjoitella. Eilen poika nousi ensimmäistä kertaa itse ilman tukea seisomaan. Että kyllä nuo taidot pikku hiljaa karttuu. :)

Vois huomenna yrittää itse ottaa pojasta 1-v. kuva. Ja jos ei millään saa itse otettua sellaista, jonka voi antaa kummeille ja isovanhemmille, niin sitten pitää varata aika kuvaamoon.

Enpäs sitten saanutkaan yhtä vakityöpaikkaa, mitä hain. Mutta eipä onneksi harmita, kun eilen soitettiin mun entisestä työpaikasta, että siellä olis mahdollisesti mulle paikka. Olis niin paljon mukavempi mennä tuttuun paikkaa töihin! Sitten ei olisi kuin yksi asia jännitettävänä, eli miten pojalla menee päivähoidossa. Tosin, jos nyt saisin parin viikon päästä aloittaa, niin mummu voisi kuulemma hoitaa poikaa ensimmäisen kuukauden. Nyt jännään, mitä tuolta työpaikasta kuuluu.

Kohta töihin paluuta tekevä Virme ja päikkypoika :heart:
 
Isot onnittelut vielä Glowlle!

Sadeelle kans onnittelut hauvavauvasta! Mulla kans välillä hauvakuume nousee vaikka toi yks koiruus jo onkin, mut kun ne on niin ihania... :heart:

Jospille :hug: . Mä jotenkin samaistun noihin fiiliksiin, vaikka kaikki on periaattessa hyvin, mut silti välillä tuntuu tiettyä haikeutta sitä "entistä elämää" kohtaan. Mut niinhän se on että lapsi muuttaa kaiken ja siihen täytyy vaan sopeutua.. Niinkus sanottu niin päivääkään en kuitenkaan vaihtaisi pois. Toivottavasti saatte puhuttua asiat selviksi!

Mä bongasin edellispäivänä pojalta ensimmäisen poskihampaan! Ensin katoin että mikä ihmeen "rakkula" pojalla on ikenessä, mut sehän olikin poskihampaan kulma! Näytti ihan jotenkin erilaiselta aluksi, ei hampaalta ollenkaan.. Kitinää onkin ollut ihan riittämiin, reppana tulee syliin ja pyyhkii naamaansa mun naamaan :heart: . Tänään laitoin jo suponkin kun oli niin känkkis.

Mulla on jotenkin niiiiin väsy ja takki tyhjä-olo. Alkaa taas tuntua aika puuduttavalta nää arjen rutiinit. Onneksi viikonloppuna nään pitkästä aikaa hyvän ystäväni ja päästään "viihteelle" oikeen yöksi pois. Välillä on kyllä ihan pakko päästä vähän tuulettumaan ja näkemään muutakin maailmaa kuin vaan kodin seinät. Sitte jaksaa taas viikkotolkulla kotihommia =) .

Tsemppiä töihin palanneille!

Taas herättiin..
 
Glow'le hirmusti onnea!! :heart: :hug:

Sadeelle onnea hauvavauvasta! Olet sä aika sissi kans, kun kohta neljä lasta ja hauvavauva!!

Nahkaläpyskäjengiin
liitytään täältä :LOL: Ainahan mulla on ollut pienet a-kupin tissit, mutta kyllä ne aika tyhjyyttään kumisee tällä hetkellä :'(

Jospille kovasti jaksuja :hug: Onhan tää ollut ihan h*lvetin rankka tää vauvavuosi. Muistakaa kuitenkin toisennekin jotenkin, ihan vaikka vaan pienillä jutuilla. Mulla ja miehellä on tapana joka ilta hieroa toistemme hartioita telkkarin edessä kun katsotaan Emmerdalet tms boxilta.

Seranzulle kiitos kysymästä, voimme jo paljon paremmin!! Menin tänään töihin ja Axu hoitoon ja mieskin oli huhkinut katolla ja tiputtanut lumet. Olikin töissä ihmeen energinen olo ja tuntui, että sain kovastikkin jotain aikaan...

Seranzun anopille |O |O täältäkin! En voinut kun hymyillä tolle kaurapussijutulle :LOL: Meillä ainakin pannuhuone on melkeimpä talon kuumin huone!! Että ei siellä putket jäädy ihan heti :LOL: :LOL:

Eipä kummenpia muuten. Toivoisin vaan niin, että ensi kuusta lähtien saataisiin joku tolkku tähän arkeen eikä sairasteltaisi enää!! Pikkusen on hakusessa mulla nää rutiinit nyt kun joku viikko oot pari päivää töissä ja kolme kipeenä, sitten taas toisin päin!! En ole tietty töissäkään saanut mitään otetta oikein mihinkään, kun jatkuvasti olen pois jostakin syystä! Tunnen itseni suoraan sanottuna ihan turhaksi ja tyhmäksi siellä, kun en mihinkään ehdi perehtymään kunnolla, kun jo taas tulee viiden päivän tauko... Ehkä tää tästä. On vaan ollut paljon hankalampaa kuin kuvittelin, varmaan johtuu tietty ihan uudesta toimenkuvastakin...

Tuiskunen ja Axu 1v+
 
Kaapsulle onnea, taitolista on todella vaikuttava ja muutenkin niin söpö pikkumies :heart:

Jospille iso :hug: HM antoi hyvän neuvon, joku kaveri ehkä osaisi arvioida objektiivisesti tuota teidän tilannetta, joka tapauksessa vauvavuosi on varmaan parisuhteen suurin koettelemus ja kriisit menevät joskus ohi jo sillä, kun väsymys alkaa helpottamaan.

Rosinantelle kanssa :hug: , arki vauva-taaperon kanssa on väsyttävää, ulos lähteminen tekee varmasti hyvää.

Greta ei enää käytännössä konttaa lainkaan, nyt on 4. päivä kun kävelee ja niin se on kaksi viimestä päivää vain tepastellut ympäriinsä, yleensä kantaen jotain käsissään, kaikki käy, kengät, paidat, pyyhkeet, imetysrätit, lelut ja mainoslehtiset :LOL: Tänään käveli ekaa kertaa ulkona kengät jalassa, ai että oli onnellinen :heart: Mulla vaan sydän sulaa, kun katson sitä, on niin ihana höpönassu siinä taapertaessaan ympäriinsä :heart:

Imettäjille kysymys: Onko taapero vähentänyt itse imetystä? Onko tämä jokin vaihe? Kun Greta ihan tosissaan näyttää vierottavan itse itseään. Tänään ei halunnut edes aamutisua (no, siis klo6 kyllä, mutta herättyämme klo9 ei), ei myöskään ennen päikkäreitä :eek: Kolme kertaa tarjosin eri aikoihin turhaan. Nyt sitten illalla ennen nukkumaan menoa kyllä maistui, ja sitä riittikin, kun arvatkaa onko tissit täynnä kun noin yhtäkkiä ollaan imettämättä? Mähän olen haaveillut, että imettäisin vain tyyliin illalla ja aamulla, mutta mietin, että käykö se tosiaan näin helposti, että taapero yhtäkkiä vain vierottaa itse itsensä? =) Vai meinaako jättää tisuttelun kokonaan? :'( Olishan mahtavaa, jos itse itsensä vierottaisi, kun vielä pari viikkoa sitten olin aivan helisemässä sen jatkuvan tisun mankumisen kanssa :whistle:

Taas yh:na seuraavat 5 päivää :headwall:

Tv. Lentis ja mamman höpönassu pusumagneetti Greta 1v :heart:
 
Tuiskunen kiitti :D Mut kyl on myönnettävä että kyllähän täällä taas eletään jonkinasteista vauva-arkea. kuljen oloasussa, hiukset länässä, koko ajan pitää olla jossain. tuntuu ettei jaksa mitään ylimäärästä, ollaan vaan kotona. No, nyt kyl tyttökin kuumees joten eipä sitä vois mihinkään mennäkkään. Siis ihanaahan tämä on kun hauvavauva tuli :heart: , on aivan ihana, syötävän suloinen mussukka, mutta työtähän tässä on koko ajan, kun kaksi koiraa ja kolme pientä lasta. niin ja kesällä se neljäskin. :heart: Mutta jospa hauvavauva oppis sisäsiistiksi suht pian (kun noi ilmat tuosta lämpenee) ja oppis olee purematta kaikkea mikä liikkuu.. ;) :D :heart: ja jospa pian toi koiramuorikin oppis hyväksymään uuden tulokkaan.. :whistle:
 
Seranzu piti nopskaan kommentoida tota tiettyjen lelujen pelkäämistä; meil on yks koiran majavalelu mikä pitää sellasta naputusääntä kun sitä siirtää, se on pelottanut poikaa ihan alusta asti. Nyt keksin siirtää sen pyykinkuivaustelineen alle kun poika menis mielellään heiluttamaan telinettä. Nyt ei uskalla mennä kun pelottava majava kyttää siellä alla... :LOL: Julma äiti :ashamed: , mut toimii hyvin.
 
Rosinante :LOL: Aika hyvä vinkki!

Sadeelle onnea hauvavauvasta! :heart:

Lentis ja muut joilla on nyt lähdetty kävelemään. Onnea uudesta taidosta :D Tää vahvistaa mun käsitystä siitä että mitä myöhemmin lähtee kävelemään, ei tarvia treenata niin paljon... Meillä tuota ilman tukea kävelyä harjoiteltiin kaksi kuukautta 8-10kk iässä ja alku tyyli oli miltei suoriltaan kaatumista ja askelia niin monta kun kerkis, ennen nurin menoa. :LOL: eikös se ole niin, että lahjattomat treenaa :D

Oltiin Heurekassa tänään. Kaapsu säntäili 3h innoissaan ja viihtyi tosi hyvin. Oli aika hauskaa. Mä ensin ajattelin että mitenhän siellä, kun ei varsinaisesti ole tarkoitettu pienille ollenkaan. Mut eipä tuo Kaapsua haitannut. Musaa oli, kaltevia tasoja ja haastetta kiipeilläkin. Ihmeteltävää ihan riittämiin. Kulki osoitellen "tätätätä", en ees yrittäny arvata mitä millonkin näytti. Väliin työnsi itteään vattallaan pitkin lattioita, liukui mukavasti. Mulla oli kävelykengätkin mukana, mut oli niin jäykät et vaihdettiin jarrusukkiin.... Ihmettelin miten muut pikkaraiset istuksi rattaissa... Tuo ei kyllä niissä malta olla... :eek:

Isäntä on katolla... Hirveät määrät lunta. Pieni isäntä nukkuu reissuväsymystä. On varmaan käytävä herättämässä. Haluaisin katsoa LOST rauhassa, jos vaikka saisi ukon unille ennen sitä uudelleen.

IIK mulla maanantaina alkaa työt!!!!
Isäntä vie maanantaina ja tiistaina ukkelin hoitoon vasta 8 ja mä haen sitten puol 3 pois. Ensin mietittiin et pitäisikö olla pari ihan lyhyttä päivää, kun olis mahdollisuus. Mut luulen, että sotkee vaan jos viedään "kummaan" aikaan. Keskiviikkona on sitten joka tapauksessa normaali hoitopäivä edessä 7-15.

Lauantaina pääsen likkakaverille ihan itekseni iltaa istumaan. JEE! :LOL:

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Seranzu ja Kaapsu 1v 1pv ;)
 
Seranzu Kuulosti hauskalta tuo teidän Heureka-reissu. Meidän poika istuskelis varmaan vaan siellä vaunuissa, kun ei vielä osaa ressu kävellä. Ihan muutamia askelia vain ottaa ilman tukea. Mutta mä epäilen, että sitten kun lähtee kävelemään, niin lähtee ihan yhtäkkiä. Kun tasapaino vaikuttaa pojalla ihan hyvältä, kun kuitenkin seisoo aika pitkiäkin aikoja ilman tukea. Ei vain uskalla liikutella jalkoja, kun helposti muksahtaa pyllylleen. :D

Rosinante Hyvin hoksattu! Harmi, ettei meidän pojalla ole mitään pelottavaa lelua, että voisi tehdä samalla tavalla. ;)

Sadee On teillä nyt varmasti vilinää, kun on lapset ja koirat. Toivottavasti pikkukoira oppii pian sisäsiistiksi.

Huomenna menen juttelemaan mun entisen työpaikan uuden talouspäällikön kanssa. Hän kyseli mua parin kuukauden työkeikalle. Oon kyllä aivan onnessani jos pääsen tuonne takaisin. Tulisi pehmeä lasku työelämään, kun pääsisi takaisin tuttuun paikkaan. Ja elättelen toiveita, että tuo pari kuukautta venähtäs pitemmäksi, kunhan uus päällikkö tutustuu muhun. Työkaverit pitää kyllä varmasti mun puolta, jos tarvitsevat lisää toimistoon työntekijöitä. =)

Virme ja poika kohta 1v 1vko
 
Iltaa,

täällä taas siivottu selkä kipeäksi :( Oltiin vielä uimahallissa ja sekin ottaa selkään, kun joutuu kantelemaan tyttöä kovasti. Auuuuts!
Pikkuneiti alkoi muutes jo paiskoa juttua saunassa, kun vielä toissa kerralla piti lähteä kesken pois ku tuli melki itku.

Askelia on muutes otettu meilläkin jo kohta viikon päivät. On se vaan niin jänskää tytöstä, suu on ku hangon keksi :D

Kelarahoista kysyy epätietoinen Apua. Siis ku sain uutta mammista varten kelan päätöksen ja myös selvityspyynnön esikoisen hoitovapaarahasta. Ja huom. mitään lisäosaa tai kuntalisää en ole edes hakenut, enkä saiskaan, niin miksi mun pitää nyt selvittää uusiks hoitovapaa-anomus? Pieneneekö se summa nyt sitten jotenkin vielä entisestään vai wtf??
Surkuhupasinta että soitin kelaan ja asiaa ihmettelin ja sanoin että ku en mitään hoitolisää ole hakenut enkä hae, että voinko unohtaa koko lapuit, niin sanoi että joo. No sitte muskarissa sanoivat kokeneemmat kuitenkin että saanhan mä nyt sitä perusrahaa kuitenkin :eek:
Että on se ny prkl, ku ei niitten kela tyyppien kanssa edes puhumalla saa oikeita vastauksia. Viimeksi mä muistan et oli jotenki ihan sama homma..joku mies joka ei tienny asiasta selkeesti hölkkäsen pöläystä yritti vastailla mulle niitä näitä, kunnes pyysin sen yhdistää jollekin joka asiasta jotain oikeesti tietää |O

Seranzulle
Zemiä töitten aloitukseen!!

Virmeellekin pidetään peukkuja!!

Tuiskusen perheeseenkin toivon parempia aikoja! Ymmärrän täysin että ei ole kiva aloitella töitä jatkuvilla vajailla viikoilla.

Tein tänään kotona ( töissä aikoinaan kyllä tullu tehtyä ) elämäni ekan vispipuuron ja että se maistui pikkuneidille :) Hyvä koska puolukoita mulla onkin pakkasessa paljon!

Huomenna tulee anoppi hoitaa typyn yöunille ( ekaa kertaa ) ja mä vien yllärinä ukon syömään sushia ja teatteriin :heart:
Silti olen pikkusen kade Rosinantelle ja Seranzulle jotka pääsevät ulos likkakamujen kanssa. Mä niin odotan ku joskus kait syssymällä sitten pääsee oikein kunnolla tuulettumaan tyttöin kanssa ja saa ottaa vähän parantaistakin :)
Hauskaa iltaa siis!

La kattomaan tuplakärryjä vaunukaupoille.

Hyvää viikonloppua!

27+4 HM ja pikku uimari joka simahti ku saunalyhty
 
Pikaisesti käymässä ennenku Lost alkaa :)

Jospi, paljon jaksuja sinne :hug: toivottavasti tilanne helpottuu siellä.

Seranzu, Kaapsulla olikin sitten oikein vipinää tänään, varmaan pikkumies väsynyt kun oli paljon ihmeteltävää =) tsemppiä kovasti töihin!!

Rosinante, hauska tuo kyttäävä majava :D

Sairastelijoille iso :hug: voi kun nää taudit jo helpottais :whistle:

Jahas nyt se Lost alkoikin :wave:
 
lentis meillähän siis imutellaan vielä tissiä, eikä ainakaan jasminin suunnalta ole minkäänlaisia lopetushaluja :/ aamumaidot pitää saada ja 2x päivällä ennen päikkäreitä ja iltamaidot vielä+yöt sihen päälle. *huoh* mut noh,meillä on kova nokkamuki+lasi treeni päällä. ehkä se joskus oppii niihin.

imettäjille sit muillekin yleisesti, onko teillä vielä paljon maitoo? Kun musta tuntuu välillä ettei ole yhtään mitään ja tissit on kun mitkäkin kärpäslätkät, mut sit taas toisena päivänä lentää suihkulla maito ja kiristelee niin mahdottomasti.

seranzulle tsemppiä töihin paluuseen!

meillä oli toissapäivänen ja eilinen ihan kummaa kuumeilua. Tytöllä oli 38.5-reippaat 39 astetta lämpöö eikä mitään muuta. tänään ei enää mitään. kummallista. hampaita on tullut tasaseen tahtiin,mut nyt just ei ole mitään kuolaamistakaan et oisko sit ollu niitä vai mitä ihmettä. ihan vetelä tyttö oli ja aattelinkin jo et näinkö tästä joudutaan päivystykseen. tokeni onneksi.

ja nyt heräskin taas tietysti.

labello ja neiti nöttönen 1v+
 
:flower: :attn:
Saimme äänestystulokseksi saman lukeman niin 8.5 kuin 29.5!
Ehdottaisin, että tavattaisi 8.5. Koskapa sitten kesäkuun ekana viikonloppuna on immeisillä valmistujaisia ja lakkiaisia. Ei sitten olisi "kahta rientoa" peräkkäisinä viikonloppuina, ja uskon että enempi saataisi mammoja liikkeelle 8.5.

Olettekos samaa mieltä?

Nyt sitten avataan taasen s-postirinki
tuttuun mammameeting(at)gmail.com
Toukka on luvannut jälleen pitää kasassa tämän organisoinnin.
Eli:
Lähetä nimesi nikkisi ja yhteystietosi mammameetingin postiin ja vahvista osallistumisesti!

Jatkossa sitten tapaamiseen liittyvät asiat sähköpostissa, niin ei tukita palstaa...

Tarvitsemma Tampereella TAPAAMISPAIKAN! Kuka olisi halukas järjestää paikkaa?
Kannattaisi mahd pian etsiä paikka, ettei sitten tule hätä...

Pidämme varmaan nyyttäriperiaatteella syömingit.. Niihin ehtii sitten lähempänäkin.
Mutta tarvitaan keittiöön vastuuimmeiset ja siivousvastaavat sitten korjaamaan meidän sotkut.
Ilmoittaudu postiin halukkuutesi auttaa järjestelyissä.
Haluammeko jotakin "ohjattua" leikkiä tai muuta?
Keräämmekö lahjuksia firmoilta?


Kevään tapaamista odotellessa :heart:
 
Onnea Glow!! :heart: :heart:
Täällä kanssa vetistelen ihan kun tekstisi luin :flower:

Lentis, meillä toi tissittely loppui just noin, että ei enää kelvannut. Ensin vähensi siis ite niitä kertoja (tai siis sen jälkeen kun mä lopetin päivällä tissin tarjoamisen) ja sitten ei lopulta enää halunnut ollenkaan tai siitä tuli aina joku taistelu niin en viitsinyt toista pakottaakaan. Mä olin tosin ihan tyytyväinen kun se sitten viimein loppui. Ja se maito mitä sieltä sitten tuli kun aina pari päivää oli imetysten välissä niin hyi yäk! Pelkkää rasvaa oli kun välillä oli pakko pumpata...

Meillä oli myös joku mahatauti, ei oo vielä Helmille tullut, toivon niin kovasti että ei tulisikaan! Mies siis aloitti ja mä jatkoin. Luulin oikeasti keskiviikkona että kuolen, oli niin kamala päivä. Luulin lisäksi ensin, että nyt mulla alkoi joku kamala raskauspahoinvointi kun tähän mennessä oon selvinnyt aika vähällä ja pelkäsin, että jatkuu viikkoja. Onneksi se taisi kuitenkin olla vielä sitä tautia, yhteensä 5 päivää se mulla oli! Tänään oon jo saanut jotain syötyäkin.

Päiväkoti on mennyt yllättävän hyvin, tyttö jää aina ihan tyytyväisenä sinne eikä oo ikinä itkenyt poishakiessakaan :)

Nyt pitääkin kuulemma lähteä kauppaan!

Kvartti, Helmi ja Mini 9+2
 
Kvartille paranemisia vatsataudista!! Mulla alkoi viikko sitten ja vieläkin maha on kuralla... Ruoka kyllä maistuu eikä tee pahaa, mut kura lentää!! Kiva, että hoidossa sujunut hyvin =)

Lentis kyseli imetyksen lopetuksesta. Meillä vähensi itse kertoja, ei vaan kerta kaikkiaan enää huolinut ensin kuin salaa yöllä pimeässä. Meinas kai, että ei isona poikana kehtaa enää päiväs näöllä olla tisulla :LOL: Kolmisen viikkoa huoli enää iltatisun ja sitten yks ilta läksin hakeen pizzoja ja mies laittoi nukkumaan ja siihen jäi imetys. Ei itkun itkua vieroituksen takia. Ihmeellisen helppoa! En kerinnyt edes alkaa stressaamaan koko asiasta :kieh: Tsemppiä vaan! Itsellä oli ekana iltana huono-äiti-fiilis, kun sillee hylkäsin pienen poikani, mutta nyt on aika ihanan vapauttavaa, kun ruokkia ja nukkumaan voi laittaa kuka vaan!

Axu oppi tänään laittamaan reikäpalikoita tappiin (Ikean lelu)!! Sitä sitten treenattiinkin koko ilta :LOL: Ja meilläkin kävellään aina lelu kädessä. Ja AINA se on sininen lelu, ihan oikeesti aina!! Sininen Duplo, sininen puupalikka... Ollaan laittettu duploja yhteen niin, että sininen pala on siellä muiden värien keskellä, niin erottaa ne palat niin, että antaa mulle tai isälleen punaiset, vihreät ja keltaiset ja ottaa itselleen sen sinisen ja lähtee taapertamaan :LOL: Minkäs voi; poikien väri! Niitä sinisiä duploja onkin sitten keittiön kaappien alustat, eteisen kenkähylly ja suihkukoppi yleensä pullollaan, kun niitä pitää kantaa aina mukana!

Viikonloppua naiset!!

Tuiskunen ja Axu
 
GLOWlle valtavasti onnea, ihanaa ja hienoa että synnytys meni noin hyvin. Mä en ole mitään kuvia nähnyt, iik, täytyy mennä facebookiin varmistamaan että ollaan kavereita : )

JOSPI, halauksia. Rankkaa on ollut meilläkin ja melkoinen muutos vaikka toisaalta ollaankin samoja ihmisiä. Kamalan helposti tulee sanomista jne, puolin ja toisin pahoitetaan mielemme ja tulkitaan toisiamme väärin. Toisaalta uskon että kun rankimmasta pikkulapsivaiheesta on päästy on kaikki kyllä kunnossa, kunhan nyt siihen asti ehjinä jaksetaan. Kyllä se teilläkin varmasit paremmaksi muuttuu.
Ja itse asiassa huomenna ollaankin menossa kavereiden tupari-synttäreille, mun äiti tulee poitsun kanssa olemaan. Haluan että ovat täällä niin on tutut paikat ja rutiinit pojalla, mennään itse muualle yöksi. Toivottavasti vaan menee paremmin kuin eka kerta tossa vuoden vaihteessa, oli ihan hauskaa mutta osattiin sit sentään riidelläkin aamulla ennen kotiinlähtöä.

Meillä otettiin ensiaskeleita 1-vuotispäivänä ja nyt jo pieniä matkoja kävelee ja nousee itse seisomaankin. Ja nyt kahtena päivän nukuttu vain yhdet päikkärit, ihan hirveä huuto jos yrittää saada enemmän nukkumaan. Illalla on sit ihan seis, eilen meinasi nukahtaa pikku kulta lattialle : )

Ihanaa kun itse hekumoi niitä pikkuvauva-aikoja jne, mulla kävi kaveri kylässä joka kuulemma sai meidän pojasta vauvakuumeen. Tutin kun laittoi suuhun niin toinen oli ihan mennyttä naista : )

Palstalle en ole meinannut ehtiä mutta tänään skarppasin peräti sen verran että kopsailin kirjoittelujani viime keväältä. Ihmeellistä, en oikeasti enää muistanut miten vaikeaa meillä se nukuttaminen jossain vaiheessa oli ja miten hirveän vaikeaa se synnytyksestä toipuminen mulle oli. Joudun vielä tässä keväällä hieman operoitavaksikin sen vuoksi mutta henkisesti ainakin alan olla toipunut : ) Mulla on ehkä sellainen lopun ikää vaivaava vauvakuume joka ei enää koskaan tule siitä miksikään etenemään ja noiden tekstien lukeminen muistutti hyvin miten kipeä olinkaan.

Meillä oli 1-vuotispäivän aikoihin myös hammastarkistus ja nyt syödään xylitolpastilleja. Poika tuntuu tykkäävän, annan vielä vain puolikkaan mutta ottaisi mielellään lisääkin. Ja muutenkin huomaa taas niin paljon kehitystä (ei tosin noin paljon kun Seranzun pojalla, se oli mahtava lista) mutta ihmeellisen paljon tuo pieni töpöttäjä tuntuu ymmärtävän, ja haluaisi tietty syödä kaikkea mitä äitikin. Ehkä vihdoin syytä alkaa vahtia omiakin syömisiään.

Ihanaa viikonloppua ja tsemppiä kaikille hankaluuksia kohdanneille
almaa
 
Pikavisiitti.

Jospille isot :hug: Voi surku. Voimia - ja toivon tosi kovasti, että pääsette tuosta yli.

Meillä Viljalla on joku kiva kehitysvaihe varmaan, kun se nostaa nykyään hirveen äläkän joka kerta, kun mä halaan sen isoveljeä tai otan sen syliin (eli aika monta kertaa päivässä). Vaikka sillä olis ollu kaikki oikein hyvin, niin sillä sekunnilla ku toinen saa huomiota, niin se alkaa itkeä kädet ojossa ihan ku olis joku hirvee hätä. Huvittavaa (ja tavallaan hellyyttävää), mutta vähän ärsyttävääkin. Ihan niin ku se muka jäis jotenkin hellyyttä vaille. Onko muilla tällästä? Muistan, että esikoinen ei olis jossain vaiheessa aikanaan halunnut mun halivan isiä, mutta se ei kyllä ollut näin pieni silloin...

Matma ja Vilja, joka ei jaa äitiään. :D
 
Labello: nyt oli ehkä 4. päivä, kun en lainkaan imetä päivällä, ja kyllä jo näkyi maidontuotannossa silleen, ettei ollut mitenkään tajuttoman pinkeet rinnat ees nyt illalla. En ole kyllä pumppaillut, kun illalla ja yöllä typy kyllä tyhjentää rinnat joka tapauksessa. Mutta joo, kyllä ne viikko viikolta ovat tyhjemmiltä tuntuneet, ja kuitenkin aikas paljon sieltä on maitoa tullut, kun vielä viikko sitten Greta ei käytännös juonut mitään muuta kuin rintamaitoa ja kunnolla märkiä pissavaippoja oli varmaan 6-8.

Haikea olo, kun imetys on näin vähentynyt. Mutta aikansa kutakin =) Greta on jo niin iso tyttö, kun kävelee ja kaikkea :heart: Illalla aion kyllä tarjota vielä niin kauan kuin kelpaa, en aivan kokonaan henno luopua, imetys on jotenkin niin ollut mun juttu. Niin ja yöllä tyttö sitten oikein vaatii, neuvottelut alkavat sitten hiukan myöhemmin, kun ymmärtää, että tisutkin haluavat nukkua :D

Haavemamma ja muut uimarit: Kauanko tämän ikäinen voi olla lastenaltaassa ilman, että ruumiinlämpö kärsii? meidän ois tarkotus mennä yhdessä uimaan, ja mietin, että kauanko voin uida sillä aikaa, kun leikkii isänsä kanssa, mä vien sitten suihkuun ja pukemaan, että mieskin saa kroolattua.

Kvartti: huh, mikä mahatauti! :eek: Onneksi on ohi :hug:

Tuiskunen: kuulostaa niin symppikseltä toi sinisten lelujen kuljettelu. Meillä myös harrastetaan teema-kuljettelua, eli kummassakin kädessä pitää olla samaan esineryhmään kuuluva vekotin, voi olla eri paria, esim. eri kengät tai sukkikset tai kirjat jne. mutta samaan ryhmään on kuuluttava, muuten menee tasapaino :LOL: Ja mahtionnea uudesta taidosta, eikö se oo 18kk eteenpäin se lelu? :eek:

Seranzu: oot varmaan oikeassa siinä, että mitä myöhempään aloittaa, sitä vakaammin sitten kävelee, mutta Greta on kyllä oikeastaan vähän "huijannut" tässä kävelyjutussa, koska alkoi ottaa ekat askeleet silloin 11,5kk iässä, mutta vaikka oli selvää, että osasi kävellä, suostui kävelemään vain kädestä kiinni pitäen melkein kuukauden verran. No, paree näin, ettei oo tarvinnut kaatuilla, 2 ekaa päivää otti parin metrin välein tukea, mutta sitten on vain kävellyt niin kuin ois niin tehnyt koko ikänsä. :D

Almaa: Mulla oli tässä yks päivä niin outo olo, että tein raskaustestin :ashamed: En ollut raskaana, mutta olo oli niin hämmentynyt ja ristiriitainen, että mun vauvakuume lopahti siihen :LOL: Ok, nyt tietty sitten oonkin raskaana, kun kirjoitan näin, mutta tajusin, että meillä on nyt tosi ihanaa kolmestaan. On enemmän aikaa itselle ja muutenkin leppoisampaa ja keskityn nyt lellimään rauhassa tuota yhtä ;) Olen niin rajoittunut ihminen, etten ollenkaan ole varma pystyisinkö antamaan tarpeeksi kummallekin, kun jo yhden kanssa tuntuu siltä, että kaikkeni olen antanut :D Mä haaveilen pääseväni taas sukeltamaan, kirjoittavani gradun, meneväni Malediiveille "itsenäisen" taaperon kanssa niin, että sitä pystyy jonkin verran rentoutumaan itsekin. Varmaan sitä tosi paikan tullen pystyy ihan mihin vain, mutta laiska kun oon, niin toistaiseksi riittää tämä yksi ipana ihan hyvin. :saint:

Tänä aamuna kävin ekaa kertaa juoksemassa vaunujen kanssa. Hidastihan se menoa, mutta hätä keinot keksii, kun mies on taas Ameriikoissa, niin pakko oli jotain keksiä, jso meinaan puolimaratonille kesällä. Tällä kertaa en kyllä taida päästä kuntoon ihan parissa kuukaudessa, sen verran on vielä raskauskiloja jäljellä :whistle:

Käytiin myös ekaa kertaa paikallisessa perhekerhossa. Aluksi Greta vierasti ja itkeskeli partaiselle sedälle, mutta lopussa juoksi innoissaan muiden mukana :heart: Mennään kyllä uudelleenkin, tosi hienot tilat, leikkikeittiö/kioski ja kaikki, kaksi kertaa viikossa vapaata leikkimistä ja kerran viikossa lisäksi käy joku lastenkasvatuksen ammattilainen pitämässä esitelmiä. Kivoilta vaikuttivat mammatkin, oli mukava saada uutta juttuseuraa. Tosin piti sitten ottaa käyttöön vaan yhdet päikyt, kun muuten ei ehditä koko kerhoon. Suht hyvin näytti pärjäävän yksillä, kattotaas miten huomenna.

Nyt meen rentoutumaan soffalle salmiakin kera :D

Tv. lentis ja iso tyttö Greta 1v 2vkoa :heart:
 
Moi!

Voih, täällähän on vauvakin syntynyt, onnea Glow :heart:
Ja halit kaikille joilla podetaan.

Jospi; Tää vauvavuosi on rankka,mutta toivon koko sydämestäni että jaksat mennä eteenpäin ja nähdä asioita myös valoisana. Mä en osaa sinua muutoin auttaa, kuin että puhukaa ja puhu jollekkin luottotyypille. Jaksamista ystävä rakas!

töissä on nyt oltu kuukausi, heh, tai paremminkin kuukauden aikana muutama työvuoro :whistle: Hyvältä on tuntunut palata remmiin ja huomata ettei se irtiotto kotoa ollutkaan niin mahdoton. Toki meillä tilanne se ettei tarvi lapsia viedä hoitoihin vaan saadaan hoidettua he kotona :heart: tyttö ei juuri ole harannut vastaan kun äiti lähtee töihin. Ja onnekseni töissä ollut sellaista sopivan kiireistä että saa rauhassa taas maistella työntekoa.

Kaapsu on aivan mahdottoman taitava. Meillä tepsutellaan ja osataan dramatisoida asioita ja sanoja tulee. Ja osaa kyllä ottaa omansa, eli ei jää jalkoihin..Päinvastoin, sitä palvellaan :p

mammameetingiin olen tulossa, täytyypä laittaa postia tulemaan.

Mulla on ongelma..Mä en osaa lähteä mun miehen kanssa kahdestaan minnekkään yökyliin, kylpylään tms. vaikka mummu on sanonut itse katsovansa yön lapsia. Ennen ei mitään ongelmaa, mutta neljännen lapsen jälkeen en ole osannut rentoutua ja lähteä mihinkään.. Mikä kumma mua vaivaa?? Vai tekikö ne ennen 4 lasta olleet keskenmenot sellaisen aikaan? Luotan mummuun, mutta kärsin jotenkin huonoa omaatuntoa tai en osaa edes selittää.Päivän voin olla ja illankin, mutta yö erossa lapsista saa mut jotenkin levottomaksi.Ei auta vaikka hoen itselleni että rentoudu.Puhumattakaan että ottaisin lasin viiniä, niin saan lähes paniikkikohtausta muistuttavan olotilan, eli alkoholi ihan pienessäkin määrässä saa minut entistä levottomammaksi. Täytyy näemmä opetella olemaan erossa omista lapsista :LOL: ei oikeesti naurata..

nyt nukkumaan,että jaksaa työssä pakertaa.

sini ja tyty 1v ja 1kk päivät päälle
 
Siniraita: kiva kuulla, että töihin meno on sujunut hyvin. Mä olen muuten ollut Gretasta tähän mennessä erossa vissiin maksimissaan kaksi tuntia, niin että mun mielestä sä olet oikein rela, kun "uskallat" olla erossa päivällä ja illallakin. Kyllä mäkin varmasti vielä joskus :whistle: Ehkä sitten, kun gimma hyppää skootterin selkään ja hurauttaa poitsukaverin luo, mäkin sitten lähden viihteelle :LOL: Tv. oonko vähän ensikertalainen? :ashamed:
 
Kvartti, hui mikä tauti ollut! Onneks nyt jo parempaan päin :hug: Kiva kuulla että Helmillä mennyt mukavasti hoidossa :)

Tuiskunen, meillä myös mennään aina joku lelu kädessä :D kaikki sukat ja vaatekappaleetkin kyllä kelpaa kuljetettavaksi =)

almaa, onnea ensiaskeleista :flower:

Lentis, kuulosti kivalta tuo perhekerho jossa kävitte, täytyis itsekin koittaa lähteä enemmän tytön kanssa "ihmisten ilmoille", toisaalta nyt ei oo uskaltanu oikein kerhoihin lähteä kun ollut niin paljon tautia liikkeellä :/

siniraita, kiva kuulla että töihinpaluu sujunut mukavasti :) samanlaista täälläkin ettei oikein osaa lähteä minnekään miehen kanssa, jotenki jännitän että kuinka nyt pärjää hoidossa jne. enkä osaa sillai rentoutua, viime viikonloppuna oltiin kyläilemässä ja kyllä oli jo korkea aika mennäkin jonnekin, tytöllä oli mennyt hienosti hoidossa mun siskon luona. Jotenki on vaan niin vaikeeta se lähteminen mut sit kun vaan lähtee niin huomaa kuinka tervetullutta se vaihtelu ja rentoutuminen on tähän arjen pyörittämiseen.

Nyt laittaan neidille sapuskaa, mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Iltaa,

täällä onkin keskusteltu lapsukaisen hoitoon jättämisestä. Me oltiin eilen vähän tuulettumassa ja anopilla oli menny klo 17-23 typyn kanssa täällä meillä just 'käsikirjoituksen' mukaan, laittoi ekaa kertaa yöunillekin :heart: Mä jo miehelle sanoin melkein pahoillani :ashamed: että lapsukaisellemme taitaa olla ihan sama kuka sitä hoitaa, kun noin reipas tyttö oli ollut, että ei hän meistä sen kummemmin perusta. No tosissaan ajatellen ihan loistavaa, niin vois tässä tuulettua vielä toistamiseenkin ennen kun toinen tulee.
Teatteri näytös, Kahdeksan surman luotia, oli tosi hyvä, koskettava ja jätti ajattelun aihetta. Kesti huisin pitkään, 3 t, muttei silti yhtään pitkästyttänyt, mutta häntäluu huuti armoa useasti.
Toinen riemun aihe on että meitin kaupungista saa nykyään sushia. Ai että oli herkkua. Viimeks syönyt joskus Lontoossa ja siitä on jo vuosia. Lähempääkin toki juu sais..

Niin siis sitä piti sanomani että vaikka mustakin tuntui lähteminen jokseen työläältä, teki mieli vaan lojua soffalla, ja sitten piti se anoppi ohjeistaa vimpan päälle, niin kyllä se oli kuitenkin kaiken vaivan väärti. Ja ihan jo vaikka pelkkä ulkona syöminenkin olis ollut jo mukavaa.

Kiva että parempaan päin :) Hyvä että hoidot sujuu teilläkin hyvin, samoin Siniraita.

Almaa Vai operoidaan sua edelleen :hug: Mä niin toivon että tää toka synnytys ei räjäyttäisi tota värkkiäni niin täysin tällä kertaa :(

Lentis Me ollaan aina 30 min altaassa. Ennen ja jälkeen lämmitellään saunassa.

Meillä oli kiva pvä kaupungilla. Paitti koko kaupungista ei löytynyt Phil& Tedsin tuplakärryjä mitä lähdettiin kattomaan. Ensi viikolla pitäis sitten tulla.
Käytiin ulkona koko perhe ja pikkuneiti oli taas niin tohkeissaan että vilkutteli viereisiin pöytiin ja hymyili niin aurinkoisena :heart:
Kissavanhuskin sai uuden raapimispuun, muttei ole kiinnostunut siitä yhtään :eek: Höh!

Kela-asiaan ei visiin kukaan jaksa tuhlata energiaansa? No mä laitan hakemuksen sit menemään ni katotaan kuin käy..

Huomenna jos tutustuisi noihin pieniin vauvan vaatteisiin ja laittaisi jotain jo valmiiksikin.

27+6 HM ja aurinkoinen rinsessa 1v 2vko
 

Yhteistyössä