Helmitaaperot 2009 ~Helmikuussa 2010~

Toivottavasti Axu ja Tuiskunen ja muut sairastelevat voivat jo paremmin :hug:

Greta sai lääkäriltä perjantaina terveen paperit, jee!

Mä olin jo muuten etsimässä Tatukan vinkistä saapasta Gretalle kannettavaksi, mutta sitten eilen tyttö yhtäkkiä vaan päätti ruveta kävelemään itse. :D Kait se kyllästy, kun me ollaan niin laískoja kävelyttäjiä :whistle: Ensteks iltapäivällä puoli metriä, sitten heti perään metri, sitten taas halusi kontata. Mutta illalla, kun tuli suomalais-italialainen perhe kylään, niin sitten tietty innostu perheen vajaan 3-vuotiaan esimerkistä ja käveli koko illan silleen, että aina metrin parin välein otti tukea, sitten jatkoi taas matkaa. Tosi hassua, että otti ne ekat askeleet kuukausi sitten, sitten tuli pitkä tauko ja eilen sitten jotenkin vaan päätti, ettei häntä tarttekaan pitää kädestä, vaan voi kävellä itsekin :heart:

Hemmetti, nyt se pureminen on siirtynyt tissiinkin :headwall: Välillä puree hellästi ja päälle hymyilee, mutta jos puree kovaa, tietää kyllä tekevänsä tuhmasti, ja painaa het päänsä alas "katumuksen vallassa". Muutenkin yöllistä jatkuvaa lutkuttelua lukuunottamatta päiväimetyksiä karsii käytännössä itse pois, sepä oliskin kätevää. Pitäisi vain jotenkin varmistaa tuo maidonjuonti muuten, nokkamukista juo kyllä jonkin verran, mutta ei varmasti samaa määrää kuin tissistä on juonut. No, pikkuhiljaa.

Minkä ikäisenä taapero osaa ilmoittaa kakkahädästä? Kun Greta nykyään hokee kakka, kakka ja siitä puolentunnin sisään on melkein aina sitten se kakka vaipassa, mutta voiko tuon ikäinen muka tajuta tuollaista? Tuntuu oudolta, että muka tajuaisi kakkahädän ja osaisi sen noin ajoissa ilmoittaa... :eek: Oiskohan vaan yhteensattumaa? Mutta kun se kakka tosiaan siellä puolentunnin sisään on (tai ehkä aiemminkin, mutta en nyt sentään minuutin välein käy nuuhkimassa.

Oli kyllä tosi kiva saada taas illallisvieraita, mä niin tykkään kokata sellaisille hyvällä ruokahalulla varustetuille vieraille :D Meille ei kannata tulla dieetillä, koska täällä on pakko syödä alkupalat, eturuoka, pääruoka lisukkeineen ja jälkkäri, muuten ei ole asiaa :LOL: Onneksi itskut tykkää yleensä tällaisista runsaammista aterioista, suomalaiset ei ole niinkään tottuneet, itsekin olen syönyt aina vähän kerrallaan, mutta usein. On vaan ollut pakko tottua tähän itskujen ruokailurytmiin, maassa maan tavalla.

No, tänään käytiin sitten kolmestaan 1,5 tunnin kävelyllä ennen kuin mies lähti töihin, Gretakin nukkui vaunuissa. Saatte kadehtia, täällä on ollut 12 astetta lämmintä ja aurinko paistaa :D
Tv- Lentis ja Greta 1v :heart:
 
Norovirus :headwall: :eek: Alexi oksensi to ja pe iltoina ja nyt on ripuloinut siitä saakka. Itse oksensin pe-la välisen yön 5tunnin ajan, kävin välillä sängyssä torkkumassa 15-30min ja taas lensi laatta. Eilisen vaan nukuin, taisin olla valveilla 3h. Onneksi mies oli vapaalla ja hoiti poitsua ja kävi kaupassa. Viime yönä alkoi stten mies oksentaa ja on ollut puoli kuollut. Mä olen jo sen verran parempi, että olen jaksanut vähän olla tuon poikasen kanssa. Aika käntty sekin on, ei oikeen mikään ole hyvin... Ymmärtäähän sen, jos vatsa on pipi ja muuten kurja olo.

Kiitos muuten Kuumeelle siitä Osmosal-vinkistä. Ja muillekin kiitos tsempeistä :flower:

Huomenna jäädään kyllä suosilla hoidosta pois, tuskimpa edes huolivat sinne tuota ripuloivaa lasta.

Tuiskunen ja Alexi
 
Voi tuiskunen teil on nyt toi tauti,ihan kauhee!Meillähän se oli tammikuun alussa,meidän poika oli ainut kelle se ei tullu mut muuten kävi kaikki läpi ja oikeesti en oo ikinä ollu niin sairas.2 päivään ei pystynyt oleen pystyssä,mä kans oksensin ilta puol 7 aamu puol 4 melkeen puolen tunnin välein :x ja ku yleensä oksutaudissa on helppottanu ku on saanu oksennettua niin tossa taudissa sekään ei auttanu!!Paranemisia sinne!

Viikon päästä tähään aikaan ollaanki koko perhe laivalla menossa miehen tätin luokse.Lapset on oottanu ihan hirmu paljon tota matkaa ja on kyl kiva päästä vähäks aikaa näistä kotinurkista pois :D vähän mä jo paikkailin(joo en yhtään oo ajoissa :whistle: ) tota tavaraa kuiteski jonku verran kertyy 5 lapselta ja kahelta aikuiselta :whistle:

Tällä viikolla onki paljon ohjelmaa,on ekaluokkalaisen vanhempainiltaa,esikoisen astma tutkimusta ja vähän vaatekuvaustakin ois tiedossa pojalla..se ei kyl niin siitä hirmusesti välitä,ku taas tytöt menis heti,ei tarvis mitään kysellä :D

mutta nyt mä hörppään vielä kahvia ennen ku pienimmäinen heräilee..mies lähti kahtoon peliä mun veljen luokse ja menee sen jälkeen vasta töihin,huh kyllä noi pelit on niiin tärkeitä tolle miehelle..

hemuliina
 
Nanada Auts, ei kauheen kivan kuuloinen kuukausi... :hug:

Aamue :LOL: Upeeta Max! Ei taida kovin moni sitä taitoa osata noin pienenä.

Tänään pitäis viedä Vilja verikokeisiin. Hyi kamala, ku puistattaa jo valmiiks. Emlat laitetaan, mut silti. Ei oo kiva juttu kuitenkaan. Vilja on ollu niin reipas lääkärissä paitsi viimeks meni ihan itkuks, ku oli just saanu rokotteen samana päivänä neuvolassa ja varmaan pelkäs, että koska taas sattuu. Samalla käyn näyttämässä korvat, ku en oo ihan vakuuttunu, et ne olis kunnossa. Tänään on kyllä ollu parempi päivä.

Nyt ku Vilja on ruvennu nukkumaan yöt, niin olis uus ongelma - kovin varhaiset aamut. :headwall: Tänäänki oli ihan pirteenä pystyssä klo 5.45. Vinkkejä otetaan vastaan...

Ja teille voikin avautua siitäkin, että mulla on kauhee tissikriisi. :ashamed: Kun imetys oli lopetettu, niin yks yö tissit tyhjeni ku ilmapallot ja nyt ne siinä tyhjinä roikkuu. :x
Miehelleki vitsailin, että se ei tuu enää koskaan näkemään niitä ja touhutaankin vaan rintsikat päällä. Vitsailin, joo, mutta oikeesti ei naurata. Ihan hirveet. En kyl mee enää ees uimahalliin. Esikoisen imetyksen jälkeen tulin saman tien raskaaks, joten tätä vaihetta oli ehkä kaks viikkoo, sit raskaus palautti muotoja. Nyt ei oo sitäkään luvassa. Pitää vissiin ruveta säästämään silareita varten... :whistle:
 
Voimia kovasti Tuiskuselle ja Axulle ja kaikille muillekin joilla ollaan taudin kourissa :hug: nyt tosiaan jyllää kaikenmaailman taudit ja toi oksutauti on kyllä ihan kamala, menee pieni huonoon kuntoon tosi nopsasti :(

Lentis, kiva kuulla että Greta on tervehtynyt :) kuulosti niin hyvältä kun kerroit illallisvieraista, että taidankin tulla teille herkutteleen kun on oikein alkuruoat ja kaikki :LOL: muutenki italialainen ruoka on niin hyvää :p

Aamue, vai on teillä keksitty peruutusvaihde :D

Oli kyllä tosi kivaa istua iltaa kavereiden kanssa kun ei olla oltu sitten yhtään missään, kotiuduttiinkin vasta puoli neljän aikoihin aamulla kun hiukan venähti noi singstarin lauleskelut =)

Huomenna olis neidin 1.vee kuvaus :) Löytyi sit sopiva valokuvaamo ja niillä oli vielä helmikuun loppuun asti tarjous lapsikuvauksesta että saa 20% alennusta. Kiva kun saa sitten jo kuvat esille kun on synttäripäivä.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Kareliini ja Sara 11kk10pvää :heart:
 
Voi itku tuota Tuiskusen ja Axun rattaissapönötys-tarinaa, voin niin kuvitella miltä tuntui nähdä oma pieni siinä jamassa.
Ja kamalaa tautia liikkeellä, kaikille sairastajille isot tsemppihalit ja päänsilitykset vielä. Milloinkahan meille rantautuu joku karsea pöpö... innolla odottelen. :$

Meidän poju synttäröi lauantaina, tupa oli täynnä enoa ja setää ja isovanhempia. Juhlakalu oli ihan tohkeissaan serkkupojista, ei puuttunut halittelijoita ja sylittelijöitä. Päivä hujahti silmänräpäyksessä! Pääsin tosi helpolla kun delegoin melkein kaiken anopille, isomummulle ja meidän äiskälle... itse tein vain täytekakun, olenpa julkea.
Sunnuntaina kävi sitten kavereita kyläsillä pitkin päivää, oli tosi kiva jutustella ja juoruta.
Tehtiin tilausta LastenMetsolalle (aikuisten paitoja vain, Arnolle en henno niin tyyriitä vielä ostella) ja yksi kamu lupasi pelastaa valokuvia vanhan tietokoneen sisuksista. Olen ollut ihan sydän syrjällään että sinnekö katosivat kaikki ne sadat kuvat pojan pikkuvauva-ajoilta, kun kone sanoi sopimuksensa irti, mutta ilmeisesti onkin kyse vain näytön hajoamisesta... minä en koneista ymmärrä mitään. Oi, sitten voisi teettää vähän paperikuvia vuoden varrelta.
Arno sai kauhean kivoja lahjoja, superstailin froteepotkupuvun, Duplo-kuormurin, uuden Jukka-lajittelulaatikon, pussilakanasettejä, Maisa-kirjan ja Richard Scarry autokirjan ja serkkupojilta vielä läjän kivoja, siistejä vaatteita ja poikain vauva-Duplot. Ihan järjetöntä.
Tänään haettiin postista tuo tilaamani Rody-poni, jota Kuume aiemmin mainosti. Kohta avataan paketti, jee!

Joopajoo, tuli nyt tällainen omanapainen hehkutus.
 
pur
ntkun en kurkkukipuni kanssa muuten pysty niin tässä tulee virtuaalihuuto |O |O |O , siis miten oi miten toi mies on pärjännyt jopa kokonaisia päiviä ja öitä ton lapsen kanssa, nyt kun kerranki oli aamuvuoros ja minä tääl päivän kipeenä lapsenkanssa ni ihan pyytämään jouduin et olis lapsen kaa tuli ja sit o kokoajan kysymäs jotain kuten paniikissa et "puuro loppu?!?" ja minä siihen sit et anna sit vaik leipää ja hedelmää. Voi kiesus taas.
 
Mae
nanada ompas teillä ollut hurja kuukausi.

kaikille sairastelijoille :hug: ja paranemisia.

Mä en enää edes muista mihin mun piti kommentoida kun tää pirulainen ne edelliset tekstit hävitti :kieh: |O

No mutta, meillä nyt sitten on otettu ensimmäisiä askeleita. Toissa päivänä otti ensin 3 askelta ja vähän myöhemmin meni jo puoli metriä. Eilen ennätys oli jo 2m. :heart: Ja voi luoja tuo on tuittupäinen ipana!!!! Puree (esim. tiskikonetta tai seinää ) jos ei saa tahtoaan läpi. Heittäytyy lattialle noin metrin päähän musta, vinkumaan. Ja tänään ilmaantui myös pään hakkaaminen lattiaan/seinään/ihan mihin vaan. Ja löipä veikkaa joutessaan Jukka-hakan "vasaralla" nenään.... :kieh: Mä tuun olemaan TOSI pulassa tuon ipanan kanssa, se ei usko kyllä yhtään mitään. Meillä kun tuo isompi on aina ollut kiltti, saattaa äristä ja murista, jopa kiukuta, vastaan. Mutta tekee kyllä ja uskoo kuitenkin loppupeleissä.

Poskihampaita on nyt tehty ja KAUAN, vihdoin huomasin että siitä neljännestäkin tuntui reuna. Tulee varmaan ensi yönä läpi. Sitten on legoja suussa 12kpl.

matma :LOL: :LOL: Ei varmaan joo naurata, paitsi tekstinä tuo.

Mae ja pari viikkoa vajaa 1v. riiviö-Joona
 
Sairastelijoille :hug: ja pikaista paranemista. Kovasti on nyt
pöpöjä liikenteessä.

Meillä on nyt poika alkanut kävelemään, pidempiäkin matkoja. =)
Suu leveässä virneessä taapertaa.
Kolmas hammaskin putkahti ja neljättä tehtailee.
Ja syömälakkoon ketale alkanut, ei kelpaa mikään.
Suun kyllä aukaisee mutta sylkee heti kaikki pois :headwall:
maitoa kyllä juo ja myös sitten yöllä.
Yöt edelleen huonoja tai hyvin huonoja..
Muuten kaikki reilassa, iloinen pieni poika, sydämenvaltaaja :heart:

JOSPI 1-v mitat 9,210kg ja 74cm.

Huomenna olis pienenmiehen suuri juhlapäivä.
Mihin ihmeeseen se aika sujahti. Vuosi sitten tähän aikaan
hän köllötteli masussa eikä kukaan aavistanut että huomenna
on syntymäpäivä.. pappa sai parhaan synttärilahjan kun poika
syntyi samana päivänä kuin hän. Eli huomenna siis tuplajuhlapäivä,
poika 1-v ja pappa 65-v! Joo, haikeana kaikkea vuodentakaista
muistelen. :heart:

iitukka ja huomenna 1 vuotias veikkavauva
 
Sairastelijoille iso :hug:

matma Mulla ihan sama. kun lopetin tytön imettämisen syksyllä (kolme lasta jo imetetty) niin tyhjät nahkaläpsyt jäi jäljelle. Ei siis mitään! |O Kylhän sen ymmärtää että kroppa muuttuu kun saa lapsia ja imettää ja en vaihtais sitä mihinkään mutta ei kyl kauheesti naurattanut kun niitä nahkapusseja katseli. :snotty: Nyt on sentään taas tissit kun raskaana ja nauroin miehellekkin että nautihan nyt, sitten taas ne nahkaläpsyt palaa kuvioihin... :LOL: |O :(

viikonloppu meni juhliessa. La tytön 1v juhlat. su menin poikien kanssa esikoisen kerhokaverin 6v juhlille.

Eilen tapahtui taas suuria. meille tuli hauvavauva! :heart: Nyt on kädet täynnä töitä lasten ja koirien kanssa. Varsinkin kun vanhempi koira ei ole vielä hyväksynyt pentua.. toivottavasti alkavat tulla pian toimeen... :p :heart:

Tänään tytön 1v neuvola :heart:
 
Meillä Kanssa viikonloppu juhlittiin 1 vee synttäreitä. Lauantaina tupa oli täynnä sukulaisia ja sunnuntaina ystäviä. Synttärisankari oli ihan kauhuissaan suuresta ihmismäärästä ja äidin helmoissa roikkui kokoajan :heart:

sadee80 ihanaa, koiravauvva! mulla on ollu jo hetken aikaa koiravauvakuume, mutta "onneksi" mies on hiukan rauhoitellut tilannetta :)

Mitä mieltä muuten ootte, voiko lapsen jättää autoon nukkumaan jos käy kaupassa?
 
Kareliini: tervetuloa meille syömään!!!! :D :flower:

Matma: mä ihan puolitosissaan suunnittelen silikoneita tän imetyksen jälkeen, osaan hyvin kuvitella, missä kunnossa nää tulee olemaan. Mies ei kyllä toistaiseksi ole ajatuksesta innostunut, mutta ehkä mieli muuttuu, kun näkee, että mikä on tulos ;)

Sadeelle onnea hauvavauvasta :heart: :flower:

Aamue: mä en kyllä ikinä jättäisi nukkuvaa lasta autoon. Oon jo hiukan hysteerinen, jos joudun parin metrin päähän menemään esim. tervehtimään tuttua, vaikka olisi koko ajan näkömatkan/kuulomatkan päässä. Sitäpaitsi Suomesta en tiedä, mutta Italiassa sellaisesta saa pika pika heitteillejättösyytteen, joku ukrainalainen perhe olikin ollut täällä ihan ihmeissään kun niiden lapsi oli moisesta syystä huostaanotettu ja vanhemmat pidätetty, Ukrainassa kun tuollainen on ihan tavallista.
Ihmettelinkin lukiessani Tomppa-kirjaa, kuinka siinä äiti jätti Tompan nukkumaan vaunuihin ulos kaupassakäynnin ajaksi :eek: Siis ihan oikeastiko Suomessa jätetään vauva rattaisiin kaupan pihalle vielä 2000-luvulla. Mä en kyllä tällaisina pedofilia-aikoina uskaltaisi edes hikisessä kirkonkylässä moista, mutta nämä Italian vuodet kidnappaus ja pedofiilirinki-uutisineen ovat tietenkin muokanneet paljon mun asenteita.

Voi että Greta on söötti, kun töpöttää tuossa eteenpäin. Aina on muuten jotain käsissä, ihan mitä vaan, mutta jotain on käsissä oltava henkistä turvaa antamassa :LOL:

Tv. Lentis ja Greta 1v :heart:
 
Glow
Heippa!

Onni nukkuu, vauva nukkuu... mitä tekee äiti....tällää ittensä koneelle :xmas:

Varmaan jo melkeinpä kaikki tietääkin että meidän vauva syntyi 20.2. klo 4.20 :heart: 3600g 51cm :heart: poika =)

Synnytys oli aivan älyttömän nopea!
Ei juurikaan mitään ennakko varoituksia perjantai iltana. Menin puolilta öin nukkumaan, heräsin noin 2.30 kun lapsivettä lorahti sänkyyn "napsahduksen" kera.
Ajattelin ettei tässä mitään kiirettä ole, mutta soitan heti siskolle että tulee meille "jos" tulee lähtö :D joo, vähän sekasin taisin olla kuitenkin.
Miestä herättelin ja sanoin että "ihan rauhassa, ei kiirettä". Tulin alakertaan, mies perässä ja noin 10-15 min vesien menosta alkoi todella kipeät ja tiheät noin 3-5 min välein supistukset. Mies soitti ambulanssin. Kyydissä supistukset tuli jo 1 min välein.
Suoraan synnytyssaliin noin 3.30 ja vauva oli maailmassa 4.20. Ponnistusvaihe kesti alle 5 min. Enpä ehtinyt saamaan mitään kivunlievitystä. Supistukset tuntui aivan järkyttävän kamalalle. Ilokaasusta tuli vaan huono olo. Taisin olla aika paniikissa.
Kätilö hoiti homman yksin, aivan loistavasti. Jotain öljyä se hölväsi tuonne alapäähän helpotukseksi. Mies ei ehtiny mukaan synnytykseen, kun odotteli lapsenvahtia ja tuli perässä. Juuri kun avasi salin oven, vauva oli mulla sylissä :heart: oli vähän hölmistynyt ja ihmeissään että näinkö äkkiä :eek: :D juu, pojalla oli kiire!
Ei tullu onneks mitään kauheita repeämiä tms. Että kaikki kunnossa.
Olin niin jotenkin asennoitunut että syntyy vasta maaliskuussa, mutta näin kävi tällä kertaa. Rv 38+4 :D

Nyt opettelemme kotonaoloa. Onni parka on tietenkin aivan ihmeissään ja "hieman" heittelee tunteen mulla, kun onni parka itkee vieressä kun syötän vauvaa. Onnia kiinnostaa vauva tietty tosi paljon ja osaa aika nätisti silitää, alkuun =) Aina kun vauva parkasee, onni alkaa itkeä. Mies alotti isyysloman heti, mut nyt se on tän viikkoo remonttihommissa, kun meil on muutto pe-la !!
On mun sisko täällä meillä.... mut onnihan haluaa kans äidin...

nyt syömään ennenku pojat herää!
 
Glow: onnea onnea onnea täälläkin, just huomasin fb:ssä ihanat kuvat! :heart: Ja paljon jaksuja myös, kun sulla on nyt kaksi noin pikkuista! Mahtavalta kuulosti sun synnytys, onnittelut hienosta suorituksesta, vielä ilman kivunlievitystä!!! :flower:
 
Glow :hug: :heart: :flower: ONNEA! Urhea äippä!! Voih pikku Onnia kun äidin huomio on nyt jaettu :'( Pitäisi nyt itse yrittää keskittyä tuohon pikkuneitiin, kunnes hänellä sama edessä toukokuulla :/

Mä ihan unohdin kans kaik kommentit ku aloin vetistelee Glown synnytys kertomusta.

Sairasteleville taas jaksuja kovasti!! :hug:

Sadeelle kans onnea uudesta perheenjäsenestä :heart:

Aamue En mäkään jättäisi, paitti kerran juoksin apteekissa, kun siellä meni n. 2 minuuttia :ashamed:

Mulla alkanu vaivaaman tää maha nyt ihan tosissaan ja minähän oikein uhmasin sitä eilen ja lähdin tarpoo neuvolaan eli 30min suuntaansa eilen. Menomatka sujui hyvin, mut takas tullessa vaan koko ajan kivisti ja puristi alavatsaan ja selkäänkin koski, laahustin todella hissukseen ja meni varmaan 50min takas :/ Koko illan sit makasin soffal ja aina ku nousin ylös, alko juilinta :eek: Kaiken lisäksi mahassa oli hipi hiljaista ja tiedätte miten mä olin huolissani ja tökin ja tuupin yms. No sit illalla ku aloin nukkuu alko jytä :heart:
Mä luulen et jotenkin nyt toi maha vaan 'painaa' enempi ja onkin isompi ja paikat jokseen löysemmät niin sitten aiheuttaa tollasta liitoskipua vai mitä lie...
Hissuksiin kolailin tänään ku meidän lumityö vuorokin ja luntahan TULEE :eek:

Pikku rinsessalla olikin 1 v nla ja mitat JOspille:
10 235g - 76,5 cm - 45,3 cm
painoa oli tullut kahdessa kk:ssa vain 335g joten väli punnitus 1v 3kk kun normisti olisi kuulema vasta 1,5v. Sinänsä ei totisesti ihme kun likka syö linnun annoksia, taas pari päivää on kaikki halunnut syödä ITSE, annoin jo lusikankin omaan käteen ja lautasen mutta ei edes yrittänyt suuhun vaan hämmensi vaan sörsseliä, eli käsin syö. Puuro taas ihan out, eikä syö edes perunamuusia mikä nyt luulis maistuvan, muttaku peruna ei ole koskaan ollut tytön herkkua.

Jaahans, kerrankin nukuttu 2t 45 min päikkyä ja nyt olis aika siis herätä. En ihan ehtinyt juoda päiväsumppeja!

Sain muutes äitiysraha vai mikä vanhempainraha se nyt on päätöksen ja mustahan tuntuu ihan jopa rikkaalta niillä rahoilla, kun vertaa näihin huimiin hoitorahoihin.

Illalla kosmetologille, ihanaa!! Ja huomenna rinsessan 1v kuvaus, osallistuu samalla valokuvakilpailuun :heart:

27 + 2 HM ja pikkurinsessa + 1v
 
Glow :hug: :flower: :heart: Onnea vielä hirmusesti. Melkoinen rytinä ollut, ja sä tosi urhea! Ihania kuvia tosiaan, kostui silmäkulma mullakin. Mut on teillä tekemistä nyt, on aika tuoreessa muistissa vuoden takaiset olot, ja meillä isoveli oli kuitenkin isompi jo.

Aamue Mä tiedän ainakin parin kaverin jättävän autoon nukkumaan kaupan ajaksi, enkä mä sitä kauheesti paheksu, kun täällä maalla ollaan. Mä en uskaltaisi, ettei tarvi yksin autossa herätä. Voisin ajatella jättäväni autoon just ehkä pariks minuutiks, kaupungissa en varmaan sitäkään. Täällä en sen turvallisuuden takia pelkäisi.
 
Haavemammalla jo hyvin viikkoja! Vastahan sä plussasit. :)

Päiväkoti taitaa tosiaan olla aikamoinen tautipesä :snotty: Saas nähdä miten meillä sit sairastetaan kun päikkyyn joutuu. Kaikille sairastelijoille iso :hug:

Tyypien äipän Mirolla jo monta hammasta :eek: Meillä "vain" 8 Kulma- ja poskihampaat kuultaa jo läpi, mutta vielä menee aikaa enneku ulos tuppavat.

Onko meidän lapsi ainut joka on oikeesti noin "villi" ja huoleton tapaus? Siis ketään ei juurikaan viersta ja kaikki on hyviä tuttuja :D Itsepäinen ja voimakastahtoinen on myös.

Glowlle ja koko perheelle onnea hirmuisesti tätäkin kautta vielä! :heart: Siis aivan mahtava suoritus ja NOPEA! :eek: :)

En ole jaksanut käydä täällä. Tunnen itseni alakuloiseksi, johtuu taas miehestä. En jaksa sen tarkemmin eritellä. Jos oisin tienny että lapsen tekeminen pilaa TÄYSIN mun ihanan parisuhteen niin en olis lasta koskaan edes harkinnut :ashamed: Kuullostaa julmalta, mutta on tosiasia. Mutta nyt kun mulla on noinkin ihana lapsi, en siitä vois koskaan luopua ja kuvitella enää elämää ilman häntä, on edes yksi ihminen joka rakastaa minua juuri sellaisena kuin olen ja minä voin antaa kaiken rakkauden hälle. Mua vaan kovasti pelottaa, että olenko minä se hullu tässä suhteessa, mistä mä sen tiedän. Mun päähän vaan taotaan että minä olen se paha...olenko? Tää on se kysymys mikä mua vaivaa ja ajoittain tuntuu että minä pilaan kaiken, entäs jo niin onkin? Kuka oikeesti vois auttaa :ashamed: Mun sisin huutaa tuskaa. Mä en jaksaa enää, en jaksa :'(

Anteeksi taas, ohittakaa jos ette jaksa lukea... Mut jonnekkin on taas päästävä purkautumaan...
 
Heissan
Meillä on ollut mun äiti tosiaan viime perjantaista. En oo paljon koneella ollut...

GLOW olihan vauhdikas maailmaan tulo pikkuisella miehellä! :heart: :heart: Onnea tännekin. Ihana vauva! :heart:

TUISKUNEN joko alkaa helpottaa? Meillä tuo anoppikokelas alkoi yrjöömään la-su välisenä yönä... Kauhulla oon odottanu, mut ei vielä ainakaan meillä kellään.

HAAVEMAMMAN viikot viuhuu.. Meneekö aika jotenkin nopeammin nykyään? Ihanaa toukokuu on jo lähellä. mä oon NIIN kyllästyny talveen...

JOSPI :hug: :hug: Muistathan, että tämä vauvavuosi on joka parisuhteessa koettelemus. Varsinkin esikoisen tulo muuttaa NIIN paljon! Koittakaa puhua! Voimia sinulle. Mäkin ajattelen välillä että hullu olen ollu, kun vielä kolmannenkin kerran tähän lähdin.

Meillä jälleen öljy loppu ja sain TAAS riidan aikaiseksi anopin kanssa. Ei uskonut et öljy on lopussa, vaan kaurapussilla lämmitti pannun edessä olevia putkia... Kun arveli et ne on JÄÄSSÄ :headwall: :headwall: Joo toki ne öljyputket jäätyy pannuhuoneessa... |O
Taas siis puilla lämmitetään... Minnee kauas ei voi lähtee, kun pitää 20min välein lyödä pökköä pesään. Niin että kivasti kuluu mun viimeinen kotiviikko... Tänään piti öljyä tulla, mut tuo keli ilmeisesti on nyt myöhästyttänyt kuorman... :eek:

Kaapsulainen herää sitten aamulla yksivuotiaana :heart: :attn:
Meidän yksivuotiaan taitoja (hyppää yli, mä vähän itelleni muistiin laitan)
-juoksee kovaa
-kävelee takaperin
-ei vielä kiipeä sohvalle paitsi koiran päältä ja säkkituolin kautta
-syö itse sormin ja autettuna lusikalla
-juo mieluiten lasista (nokkamuki ei kelpaa)
-tuttipullo on unipullo illalla ja joskus vaatii ruoalla "Mammammaaa annnannaaa!" huutaa
-leikkii pikkuautoilla, työntelee niitä ja pärisee
-palikoita purkkeihin ja pois asettelee, ja kaikkea sisäkkäin
-dubloja saa paikoilleen aika onnistuneesti, mutta ei vielä pinoa niitä
-tornipurkkeja kasaa päällekkäin
-haluaa piirtää, sohii paperiin ja sitten alkaa syödä kyniä...
-osoittelee kaikkea ja odottaa että sanotaan mikä on.
-synttärijuhlissa osoitteli ihmisiä ja halusi kuulla KUKA on
-komentaa selkein elein siskoa leikkimään niin hippaa, kun piilostakin
-sanoo "ato" -auto, "anna", "äittä" -äiti, hönkii kun kysyy miten koira sanoo, kaikki eläimet murisee... kanat, puput, karhut, tiikerit, tiput... Lentokone lentää ilmassa lentokoneäänellä, huutaa puhelin korvalla "aoo!" -haloo
-koittaa ajaa itse autolla (plaston päälläistuttava) muttei pääse vielä kunnolla eteenpäin, kun on vähän liian iso auto ei yltä maahan..
-kiipeää portaat vuorotahtiin jaloilla, mut tukea pitää
-osaa peruuttaen tulla alas sängyltä ja sohvalta, muttei osaa varoa putoamista ollenkaan
-syö nyt kuin hevonen (paitsi puuroa)
-saa tavallista maitoa ja normaalia kotiruokaa, ei ole hienokurkku
-tanssii kovasti vieläkin. Frööbelinpalikat pop, musiikkimaku laaja raskaasta metallista The baseballsiin
-ei viihdy autossa (vieläkään)
-halaa kissoja ja koiraa ja meitä. Suukottaa.
-huumorintajuinen naurattaa jos esim äiti laittaa vaipan päähänsä
-auttaa puettaessa, tarjoaa jalkaa, kättä
-ulkona on mahtavaa kävellä, tepastelisi mieluiten kuin tulisi autoon
-pitää illalla nukuttaa viereen... Herää aamupuolella ja siirtyy iskän ja äidin väliin poikkeuksetta
-ei syö enää yöllä säännöllisesti, kerran kaksi viikossa 6 aikaan kuitenkin...
-ei nuku yötä heräämättä vielä, herätyksiä 1-5...
-pelkää vauvanukkeja ja pehmolelu dinosaurusta ja yhtä lelukoppakuoriaista...
-rakastaa palloja potkii ja heittää hienosti niitä
-sylivauvana ei kerkiä olla, tästä on pahoillaan varsinkin mummit ja tädit...

Meillä oli lauantaina bileet! Kaapsu sai lahjoja enemmän kun jouluna. Meitä oli juhlimassa lähes 30 ihmistä.. Hu hu! Mut hienosti meni ja juhlakalu oli tosi reipas. Oli kyllä melko hämmentynyt alkuun kun kaikki tuijotti ja tuli lähelle. Mut sitten juoksi tohkeissaan ja oli puhelias ja aurinkoinen koko bileiden ajan. Viimeiset vieraat lähti 20.30...

Nyt nukkumaan.

Seranzu ja Kaapsu huomenna 1v :heart: :heart:
 
glow ihanaa onnea oikein paljon!! :heart: :heart:

jospi :hug: Vauvan tulo saattaa olla parisuhteessa kriisin paikka. kyllä mä muistan kun esikoinen syntyi niin välillä meijän parisuhde oli tosi kovilla. riideltiin enemmän kuin koskaan ja välillä mietin että nyt kyllä lähden! mutta saatiin serlvitettyä, puhuttua, rakastettua. totuttiin perhe-elämään molemmat (se oli miehelle vaikeempaa sopeutua) ja nyt kohta neljäs pieni ja onnellisia ollaan. toki vieläkin riitoja, joka suhteessahan niitä on, muttapääasiassa menee hyvin ja rakastetaan perhettämme koko sydämestä. Jaksuja oikein paljon ja toivottavasti saatte selvitettyä asiat. :heart:

Tytön 1v mitat : 78,5cm ja 11360g :heart:

onnea kaapsu! :heart:
 
Paljon on synttäreitä vietetty, onnea vielä kaikille 1-vuotiaille :flower:

Glow, onnittelut koko perheelle poikavauvan johdosta :heart: :heart:

Aamue, mä en uskalla jättää autoon. Oon niin pelokas et joku tulee ja vie lapsen :eek:

sadee, ihanaa koiravauva :heart:

iitukka, teillä vähän samantapainen juttu että synttärit osunut samalle päivää, meillä on tulossa mummu 64.vee ja Sara 1.vee samana päivänä =)

Eilen oltiin sitten 1.vee kuvauksessa ja voi että kun sai suunnilleen rautalangasta vääntää että tulis sitä hymyä niihin kuviin :whistle: Neiti vaan halusi kävellä ympäri studiota ja tutkia paikkoja, yhtään ei kiinnostanut kuvaajasedän laittamat rekvisiitat, joita koitettiin jos jonkinmoista vanhanajan nukenvaunuista puiseen polkupyörään.. loppujen lopuksi kiinnostavin asia oli vanhanajan emalinen kannu jonka sisällä oli pieniä leluja, niiden kanssa touhusi ja sitten saatiinkin muutama hymykuva, parhaat kuvat tuli melkein niin että oli käveli vaan edestakaisin ja välillä katsoi kameraan =)

Nyt mentävä taas :wave:
 
Glow Onnea hirmuisesti uuden perheen jäsenen johdosta! :flower: Ihana kuulla että kaikki meni kuitenkin hyvin ja nyt on sitten vauva jo kotona!

Sairastelijoille ISO :hug:
Meillä Remulla silmätulehdus ensin toisessa silmässä ja nyt molemmissa. Korviaankin hinkkaa ja tk:ssa käytiin, mutta onneks ei ollut korvatulehdusta. Tai no toivottavasti osasi katsoa tarpeeks hyvin.

Sadee Onnittelut karvaisesta perheen jäsenestä!

Pitänee mennä taas, mun käynnit on nykyään niin pikasia kun aina olevinaan niin kova kiirus!

- Soikku ja Remu
 

Yhteistyössä