Helmitaaperot 2009 ~Helmikuussa 2010~

merks :wave:

ai niin ja Lentis mekin tehtiin tuota esikoista samat 11 kk ja tämä toinen putkahti heti kun jätti skordarin pois että jokos kohta onnitellaan ;) :kieh:

:hug:

Samoin tylsistyneet Kettu ja Pur!! :hug: NYt jotain arjesta poikkeavaa kehiin ja sassiin!

Meillä oli nla lekuri tänään ja muuten kaikki hyvin mutta istukka näyttäs olevan ainakin vielä liian alhaalla eli laittoivat lähetteen päksiin, jonne pitäisi mennä kk:n sisällä tarkistuttamaan tilannetta. Pahimmassa tapauksessa alatie synnytys ei ole mahdollinen :( Painokin pääsi uudelle kymmenykselle eli +8kg tullut. Ihmekös tuo kun herkutellut harvase pvä :p

Hyvää yötä!

26+1 HM ja pikkuneiti + 1v
 
Pikapikaa taas... Mies on lomalla, niin mä vaan jotenki yritän pysyä kärryillä.

Peukalolliset lapaset/ kintaat on ollu käytössä jo pitkään. Viljalla menee hermo, jos ei saa otettua kiinni mistään.

Yöunille meillä mennään pian iltapalan jälkeen, sen jälkeen vaan pestään hampaat ja luetaan kirjaa, lauletaan iltalaulu jne. Meillä on aina ollu isommankin kanssa käytäntö, että sen jälkeen ei enää leikitä. Menee jotenkin kivuttomammin, kun sit ei tarvi enää tapella leikkien lopettamisesta.

Olin viikonloppuna luokkakokouksessa ja oli tosi mukava reissu. Täällä muksuja hoiti miehen lisäksi mun äiti, kun miehen piti päästä välissä pelamaan jääkiekkoa. Sai olla siis ihan huoletta pois, kun niin hyvässä hoidossa olivt pienet. Mutta voi, kun mun äiti haluaa olla niin maailman ihanin mummu (ja onkin kyllä) että mitään ei haluaisi noilta kieltää. Ravitsemus olikin sit niin retuperällä ku voi olla. Vilja oli saanu juustoa aika paljon. Se tykkäis sitä syödä, mutta tulee ihan totinen ummetus. :( Ja meidän 2-vuotias ei ollu kai koko aikana mun poissaollessa syöny muuta ku vanukasta, jätskiä ja keksiä!!! Hemmottelu tossa mittakaavassa ei ihan mee enää mun jakeluun, ei kai lapsella voi olla enää kovin hyvä olokaan! Meidän 2-vuotias on muutenkin suoraan sanottuna ihan kamala, kun mummu on meillä pidempään. Kiukkuaa ja mikään ei kelpaa ja tekee ihan kaikki mahdolliset metkut, eikä mun normaalit kurinpitokeinot vaan toimi silloin. :headwall: Mun äiti on aina auliisti hoitamassa lapsia, ja lapset tykkää siitä tosi paljon. Oon tosi kiitollinen avusta, mutta moni juttu veen menee ihan ongelmaksi. Eikä se vaan voi pitää meidän nukkumissysteemeistä ja säännöistä kiinni, ainakaan niin ku mä toivoisin. (Tuiskunen, mä oisin varmaan oikeesti tykänny huonoa, jos olis nukahtanu syliin päivävaatteissa, ilman iltapalaa... :ashamed: ) Mies tuumas jälkeen päin, että kiva kun se oli meillä, mutta lasten kanssa se olisi päässyt niin paljon helpommalla jos olisi ollut yksin. Niin kuin varmaan olisikin.

Mulla oli joka tapauksessa älyttömän virkistävä viikonloppu!
 
Ihanaa Tuiskunen että reissu meni hyvin. ikävästä huolimatta. Varmasti sitä perhe pärjää hienosti vaikka me kuvittelemmekin olevamme korvaamattomia. :LOL:

Meillä käydään usein kylvyssä/pesulla 20 ja siitä iltapalalle ja nykyään useimmiten siitä suoraan nukkumaan.

Mehän ei juuri ulkoilla, muutoin kun päikkäreillä... Mutta hoitoon olen varannut peukalolliset tumput. Sanoivat muuten siellä, että osalla pysyy peukku osalla ei ja siellä ollaan kuitenkin jo 1,5 vuotiaita muut vähintään...

GLOWLLE hirmusti voimia viimeisiin hetkiin :hug: :hug:

HM mulla oli ihan sama homma istukan kanssa... Oli sitten kuitenkin tuosta seuraavassa tarkastuksessa vielä noussut.

NESSU ompa erikoista, kun yleensä on niin päin, että katsotaan vinoon jos tuodaan vapaapäivällä lapsi hoitoon. (ei tulis kyllä mieleeenkään, ellei olis jotakin tooosi painavaa syytä)
Toisotaan että löytyisi pian parempi hoitopaikka. :heart: Jaksuja siihen saakka.

KVARTTI mähän olin kanssa ihan raato poikki Kaapsun odotusaikana, alussa varsinkin. Toivotaan että pian helpottaa. :hug:

VÄLILLÄ tosiaan nuo kodin seinät kaatuu niskaan ja pahasti. Nyt on ollu niin kiirusta etten oo kärsiny moisesta, mut tuttua täälläkin ollut... Voimia PURILLE ja KETULLE. :hug:

LENTIS mua nauratti nuo kaverin lapsen itkupotkuraivarit. Itse "omistan" tytön, joka sai niitä vielä 9 vuotiaanakin.... :ashamed: Nyt sentään ei enää.... :whistle: Muunlaista kiukkua on kyllä kovastikin... :eek:

Meillä on sitten 8. hammas. Viimein. Piti oikeen kuumeilla viikonloppu moisen takia... |O

Lauantaina juhlitaan Kaapsua. 20 ihmistä sitä pienemmäksi ei meidän perhettä saa vaikka miten haluisi.... Mihinkään lastenkutsuihin en tod rupea ennenkuin on ihan pakko.... :whistle:

iHanaa MATMA kun sait olla vähän vapaalla. :D Meillä olisi kans tulossa yks illanvietto... Mut pitäissi saada joku laittaa Kaapsu sitten yöunille... :eek: En tosiaan luota tuohon hörhöön anoppiin... Varmaan käy just niin et menee sit sekasi koko penska ja vaikeuttaa vaan asioita. Meil on nyt muutenkin sen kanssa kireetä. Yks perjantai ilta mesos tuolla 22.30 ja neiti meni sanoon, että voitko olla hiljempaa, kun hän yrittää nukkua. Ni rupes väkättää 12 vuotiaalle, että viikonloppuna saa valvoa jne ja plaa plaa... Niin että sai tytön itkemään. Oli ollut neiti laskettelemassa koko päivän ja varmasti ihan rikki viikon jälkeen. Mä sit aamulla sanoin että kyllä pitää saada lapsen mennä nukkumaan silloin. Ja on kunnioitettava sitä... Kello oli kuitenkin melkein jo 23!! :eek: :eek: Tää rupesi mullekin mussuttaa, että viikonloppuna saa valvoa. Joo mutta ei tarvii karjua ja huutaa siihen aikaan enää. (Tappelee aina tuon 19 vuotiaan tyttärensä kanssa) sanoinkin, että koittaa nyt vaan kestää meitä... Lähdetään vetää heti kun saadaan KOTI jostain!!! Luulisi että omassa kodissaan saa vaatia hiljaisuutta klo 23!!! Sehän siis asuu samassa talossa. Tää on jaettu kyllä, mutta ei tuo väliseinä niin tiivis ole ettei kovat äänet kuuluisi meidän puolelle. Kiitos ja anteeksi. Inhoan sitä!!!

Seranzu ja hoitoon treenaava Kaapsu 11kk 3vko
 
Pikapikaa jälleen kerran, nykyään aika mahdotonta tää koneellaolo kun on yks takiainen koko ajan roikkumassa lahkeessa ja päikkäritkin oli taas superlyhyet tänään :whistle:

Tuiskunen, kiva juttu että reissu meni hyvin ja kotona oli pärjätty =) Mulla myös ihan tippa linssissä kun luin sun tuntemuksista, itselläkin olis ihan hirmuinen ikävä omaa pikkuista :/

Glow, tosi paljon voimia ja pitkää pinnaa viimeisiin viikkoihin :hug: Ne päivät tosiaan matelee eteenpäin siinä lopussa :whistle:

Pur ja Kettu, samanlaisia fiilareita täälläkin vähän väliä, siis tylsää tylsää tylsää... :/ |O |O eipä kai siihen auta kuin joku irtiotto arjesta ja kotiympyröistä tai keksiä jotain muuta kivaa..

Kvartti :hug:

HM, kiva juttu että masuasukilla kaikki hyvin :heart: Hyvä kuitenkin että sitä istukka-asiaa seuraillaan ja voihan se tilanne vielä muuttuakin.

Matma, kiva kuulla että oli mukava viikonloppu ja pääsit rentoutumaan!

Iltapuuron- tai vellin jälkeen mennään melko pian nukkumaan kun on jo yleensä siinä vaiheessa niin väsy. Peukkuja ei ole vielä hanskoissa, nuo äippäpakkauksen kintaat ollu kovassa käytössä :)

Nyt taas mentävä :wave:

Kareliini ja hampaita tekevä Sara 11kk4pvää
 
Nessulle piti kommentoida tota hoitajan pyyntöä että tyttö ois hoidossa joka päivä (tai siis säännöllisemmin..?) Luultavasti hän ajattelee ihan tytön parasta, koska lapsi rutinoituu/tottuu uuteen hoitopaikkaan paljon nopeammin ja kivuttomammin jos hoito on säännöllistä. Meilläkin töissä usein suositellaan että vuorohoitolapset olisivat ainakin suht säännöllisesti hoidossa, koska muuten hoitopaikkaan tottuminen alkaa tavallaan aina alusta jos lapsi on paljon pois. Se on lapselle kamalan raskasta vaikka näin äidin näkökulmasta tuntuu ihan hölmöltä viedä hoitoon jos itse on kotona... Ja toinen juttu ainakin kunnallisilla perhepäivähoitajilla on se että palkka maksetaan hoitolasten läsnäolopäivien mukaan (siis ainakin meilläpäin), mut teillähän oli yksityinen hoitaja?

Tuiskunen mullakin tirahti tippa simmuun tosta sun tarinasta...ja en oo raskaana :LOL: . On se vaan niin kumma miten on ihan erilailla herkistynyt kaikkeen lapsiin liittyvään oman lapsen myötä. En mä ennen poikaa mitään lapsijuttuja vetistellyt....

Seranzu tsemppiä vaan sen anoppisi kanssa, mulla menis kyllä kans niiiin hermot!

No niin nyt taas herättiin...
 
Glow
Lentis, meilläkin Onnia "tehtiin" about vajaa vuosi, kun sen vauva-ajatuksen jätti niin sittenhän tuo tulla tupsahti... ja tämä uusi vauva :D mulla ehti olla yhdet menkat näiden raskauksien välissä, yks kerta ja tädää!! se oli siinä :D :D :heart: eipä ollu kierrosta siis hajuakaan niiden ekojen menkkojen jälkeen eikä ehkäisystä.... että annettiin kyllä ikäänkuin mahdollisuus tulla jos on tullakseen. Eipä vaan olis uskonu et näin helpolla kävi tämä! Saamme olla onnekkaita =)

Meil on taas ollu levottomia öitä.... Onni herää viimeistään aamuyöllä ja parhaillaan vajaa 2 tuntia valvoo. :/

Oltiin tänä iltana laskiaistapahtumassa. Onnista oli tosi hauskaa katella kun isommat laski liukurilla ja meni nurin :D kovat naurut sai pikku ukko. Ja poni oli Onnista aivan ihanan hauska kans.
Nyt sujuu kävely jo pihallakin =) =)

Mulla oli ihan mitäänsanomaton lääkäri tänään KOKSissa. Istukka ok, ei oo vuotanu nyt. Maksa yms arvot ok. Silti torstaina taas labraan ja viikon päästä uudestaa lääkärille KOKSiin! great! a) lastenhoito b) matka sinne 50km/suunta ja silleen.... Hyvä on että tarkkaillaan mutta alkaa mennä hermo....
Tietysti hyvä nähdä että vaavi voi hyvin. Painoarvio tänään 3400g.

Turvonnut Glow 38+0 :xmas:
 
Kiitos kommenteista koskien tumppuja ja iltatoimia :flower:

Kvartille :hug:

HM :hug:

Seranzulle tsemiä anopin kanssa :hug: Kuinkas Kaapsun hoitoontutustuminen on sujunut? Oletko ensi viikon vielä kotona? Mitkä fiilikset?

Rosinantea komppaan tuossa hoitopaikkajutussa. Helpommallahan hänkin pääsee, jos lapsia olis vähemmän hoidossa, joten varmaankin ajattelee vaan lapsen parasta. Vaikkakin paras paikka lapselle on aina oman vanhemman luona, mutta toisaalta säännöllisyys päivissä on myös tärkeää. Mua jotenkin ahdistaa tää meidän hoidon aloituksen epäsäännöllisyys, vaikka sairastumiselle nyt ei mitään tietty voi :headwall: Ekalla viikollahan poitsulla oli yksi hoitopäivä sairastumisen takia ja toisella viikolla kaksi hoitopäivää, kun anoppi ei missään nimessä halunnut, että Axu viedään hoitoon niinä päivinä kun hän on täällä (toisaalta hyvin ymmärrettävää, koska näkevät niin harvoin pojanpoikaansa). Ja nyt tällä viikolla on kaksi hoitopäivää oikealla hoitotädillä ja loppuviikko varahoidossa :eek: Ensi viikolla sitten taas 4pv varahoidossa ja yhden päivän oikealla hoitotädillä... Että taitaa tulla meidän lapsesta aika sekoboltsi :headwall:

Mulla on nyt ihan kaamee yläleuan särky :$ Alkoi päivällä yhden hampaan säryllä ja nyt on levinnyt koko yläkalustoon!!! Onkohan tää jotain flunssan jälkitautia? Eihän ihmisellä nyt voi kaikkia hampaita yhtäaikaa alkaa särkeä muuten vaan yhtäkkiä?? Mitään banaania kovempaa ei oikein voi purra kun sattuu niin kauheesti. Täytyy kattoo, jos joutuu aamulla mennä särkyvastaanottoon :snotty:

Tuiskunen ja Axu
 
Nopsaan muutama rivi tässä Innon katsomisen ohella...

Glow, sulla alkaa loppusuora häämöttämään. =) Millä viikoilla Onni synty, voiko siitä katsella vähän, milloin vois tulla lähtö?

Seranzulle voimia anopin kanssa, kuulosti kyllä mielenkiintoselta tapaukselta. :x

Kiva, että Matman reissu meni hyvin. :)

Meillä on vielä ne äitiyspakkauksen hanskat käytössä, tosin siellä sisällä on peukalolliset lapaset. On pojalla kyllä peukalollisetkin toppahanskat, mutta ne on jotenki vaikea laittaa käteen, ja kun poika ei vielä peukaloa oikeastaan ulkona tartte, niin on nuo peukuttomat.

Mullakin alkaa vähän tylsistyttämään tää kotona oleilu. Oon kyllä sinällään mielellään pojan kanssa kotona, mutta jotain uutta sisältöä tarttis tähän elämään. Oon miettiny jotain uutta harrastusta tai jotain, mutta jotenki ei kehtaa enää alottaa täällä kaupungissa mitään, kun mahdollisesti jo parin kuukauden päästä muutetaan tuonne maalle... Elämä on nyt jotenki paussilla siihen asti, että päästään muuttamaan. :/

Nyt katsomaan, millanen kämppä tuossa Innossa tuli. :wave:
 
Iltaa mammat

Nt pätkii ihan, en muista enää koska viimeksi edes kirjoitin. Ekaksi siis pikaiset kuulumiset: sunnuntaina juhlittiin synttärit (maanantaina varsinainen päivä ), kivasti meni. Poika sai kakkua ja oli ihan isona poikana ja reippaana menossa mukana. Ainoa muu lapsi oli 8-vuotias ja kyllä ihmeesti jaksoi näinkin iso poika kiinnostaa. Kummasti tollaisen isomman lapsen puuhat kiinnostaa, samanikäisten ei.

Varsinaisena synttäripäivänä käytiin neuvolassa (kaksi piikkiä, kaamea huuto) ja pojalla oli meille myös yllätys: alkoi seisoskella ihan itse ja muutamia varovaisia askeliakin otettu. Suloista nähdä miten innoissaan on. Ja ihmeen vakaa, ei ole kertaakaan kaatunut vaikka mm nokkamukista juonut seisoessaan (molemmat kädet mukissa). Ihmeellistä!!

Ja sitten asiaan :) Lentis nyt joudut selväsitikin alkaa raportoida meille kiertopäiviä yms koska koko pino odottelee innoissaan.

Hanskoissa on peukut vaan enpä ole taulapää tajunnut sormia sinne laittaa. Täytyy kokeilla josko vaikka onnistuisi. Iltatoimien jälkeen normaalisti vähän vielä leikitään, mutta tosiaan olisikohan järkevämpää lopettaa ja alkaa mennäkin suoraan nukkumaan niin ei tulisi useampaa kitinää isompana. TH neuvolassa varoitteli että pian saattaa eka uhmakin jo alkaa, iik!

Olen huomannut että tolla miehellä kanssa välillä seinät kaatuu päälle, joka päiväksi pitää olla jotain pientä ohjelmaa edes. Onneksi pian on kevät (optimisti) ja voi alkaa ulkoillakin oikeasti. Ai niin, poika sai 86-senttisen Reiman puvun lahjaksi ja jestas se onkin iso. Edelleen siis siinä äitiyspakkauksen puvussa mennään, nyt tuntuu ettei enää keväälle viitsisi tippahaalaria ostaa vaan sitten välikausihaalaria.

Huoh jos sitä sähköpostiakin vielä vilkaisisi. Laitelkaahan masukuulumisia kanssa, Glowlla voisi alkaa jo pian tapahtua :heart:

almaa
 
Raskaana olijoille voimia, oli raskauden vaihe mikä tahansa :hug:

Ja voimia kaikille tylsistyneille :hug: Tosin musta olisi ihana välillä vähän tylsistyä, mutta kun en ehdi. :D Tänään sentään otettiin päikkärit kaikki kolme ja pyjamassa keikailin klo 16 saakka, kun oli niin hutera olo, tasi virustauti tarttua muhunkin.

Seranzu: :kieh: anopeille :kieh: Joo, varmaan noita itkupotkuraivareita tulee myöhemmälläkin iällä, olin itse vaan niin hyväntuulinen kersana, että mun vanhemmat ei sellaisia muista mulla olleen lainkaan, siskolla kylläkin. Saas nähdä miten Greta :whistle:

Toisaalta oli ihana kuulla, että melkein kaikki ovat tulleet het kerrasta tokalla kertaa raskaaksi, toisaalta nyt tuli kauheat paineet (almaa ;)) :LOL: Nyt kyl sitten huomasin, että ovis taisikin olla oikeasti pari päivää myöhemmin, ja enää ei sitten intouduttu yrittämään vahinkolasta :LOL: Kummasti vaan oli kovin intohimoista menoa silloin, kun ensin päätettiin jättää asia kohtalon haltuun :D

Kyllä me tässä joku päivä puhuttiin, että kummankin ois kiva saada levätä tässä välissä, niin että kyllä pariin vuoteen ei aiota yrittää. Mutta saahan sitä haaveilla :saint: Mulla ois oikeasti tässä pari projektia sunnitteilla ihan työuraakin ajatellen, niin että helpottaisi, jos ainakin vuoden ehtisi nauttia "vapaa-ajasta" ennen uutta vauvaa, eli näillä näkymin Greta menee tarhaan 3v, eli ehkä sitten :whistle:

Gretalla ei ollut enää tänään kuumetta ja antibiootti näyttää purevan myös silmätulehdukseen. Lisäksi täällä Italiassa kurkku- nenä- ja korvaoireita hoidetaan sellaisella laitteella, joka höyryttää lääkkeen tuonne hengitysteihin. Samanlaista laitetta en ole Suomessa edes nähnyt, täällä taas niitä käytetään sekä aikuisilla että lapsilla. Suomessa on vissiin sellainen astia, johon voi laittaa kuumaa vettä ja sitten kasvot siihen, muta tää on oikein sähköllä käyvä kone ja sellainen "happinaamari", josta sitten hengitetään lääkehöyryjä. me hyvin epäilevästi annettiin sitä Gretalle, kun aateltiin, että vetää siitä herneen nenäänsä, mutta kiltisti istuu sylissä ja hengittelee :eek: Silmätipatkin saadaan laitettua ilman ongelmia :eek: :eek: Ihme vekara.

Siis noita uusia sanoja tulee nyt suunnilleen joka päivä. Jostain luinkin, että kun siihen makuun pääsee, niin kauheeta vauhtia niitä tulee, mutta siltikin katson suu auki, kun tyttö osoittelee ja toistelee.
Ostin muuten tytölle Hello Kitty -dvd:n kun en löytänyt teletappeja, mutta eihän se telkusta mitään perusta. Puoli minsaa jaksoi seistä telkun edessä Kittylle mölisemässä ja sitten alkoi "lukea" kirjaa. :LOL: Samanlainen nörtti kuin äitinsä B)

Nyt on taas sellainen söpöliinikausi menossa, mun tekisi vain mieli pussailla tyttöä, kun on niin ihana :heart: Kaupassakin vaan ihmettelin, että kuinka mulla voi olla noin ihana vaaveli (vauva tää mulle vielä on). Nautitaan nyt, ennen kuin uhma pukkaa kunnolla päälle ;)

Hyveli yöteli,
Lentis ja syötävän suloinen Greetuliini 1v. :heart:
 
Hoitopaikka-asioista vielä, ymmärrän Rosinanten ja Tuiskusen ja lapsen hoitajan ajavan takaa juuri säännöllisyyttä ja sitä, että tyttö tottuu hoitoon, paikkaan ja tätiin. Tiedänhän minä jo sen koulutuksenkin puolesta, MUTTA äitinä minusta tuntuu erittäin ikävälle ja pahalle viedä tyttöä hoitoon, vaikka itse olen kotona :ashamed: Eilen näin tytön aamulla vilaukselta, kun avokki vei jo töihin mennessään tytön hoitoon, minä tulin kotiin klo 21.30, tyttö nukkui jo. Tänään lähdin töihin seitsemäksi, tyttö nukkui ja hain hoidosta iltapäivällä. Tuli aika pitkä väli, etten nähnyt tyttöä hereillä, saati saanut olla tytön kanssa. Tämä minua eniten ressaa ja tekee itselle pahaa mieltä :ashamed: Tottakai haluan, että tytölle olisi hoito helpompaa, mutta itsekkäästi haluan myös olla tytön kanssa!
Uutta paikkaa jonotellaan jo senkin takia, että hoitajalla ei ole varahoitajaa, mikä on meille ongelma, kun ei ole esim. sukulaisia ketkä hoitaisi tyttöä jos hoitaja tai hänen lapsensa ovat sairaana. Tämän takia jo haluaisin kunnallisen hoitopaikan.
Mutta ehkä tämä vielä vaatii itseltäkin aikaa, että tottuu tähän työ-hoitokuvioihin. Ja totuttelua itseltä, että en ole enää läsnä lapsen hereillä ollessa niin paljon ja lopetan harmittelut siitä :ashamed: Onhan lapsella isäkin ja hyvä että ovat nyt joutuneet olemaan enemmän keskenään ja tuntuvat pärjäävän vaikka kotihommat jäävätkin retuperälle...

Peukalolliset lapaset meillä käytössä, yksissä toppahanskoissa peukalot, mutta ei ne oikein pysy vielä paikoillaan.

Tyttö on oppinut nyt uuden sanan, kakka :D Pari kertaa sanonut kakan teon jälkeen että kakka =) Kovasti muutenkin sanoja yrittää toistella. Ei näy olevan kiire kävelemisen suhteen, varovainen liikkeissään on, ei siis kävele vielä, kuin vähän tukea vasten.
 
Ai niin, saatiin aika viimein tytölle sairaalan silmäpolille sen rähmimisen takia. Tuli suoraan toimenpideaika kyynelkanavan laajennukseen. Vähän alkoi mietityttää sen anestesian osalta ja että onko nyt ihan tarpeen, mutta toisaalta, kun tyttö ei usein saa silmäänsä auki, kun on niin rähmässä toinen silmä. Ja vain tämä toinen silmä rähminyt, tulee oikein paksua rähmää päivittäin, että taitaa se sitten kuitenkin vähän helpottaa tuota asiaa.
 
Mae
Saisinkohan mä nyt aikaiseksi edes pienen tekstin. Oon kyllä ollut TOSI huono kirjoittelemaan.

seranzu Anopille vaan nyrkkiä pöytään! Prkl mitä toimintaa!!!!

Mä en oikeasti nyt muista mitä piti kommentoida (ANTEEKSI KAUHEASTI!! :ashamed: )

Meillä Joona nousi tänään monen monta kertaa seisomaan ilman mitään tukea. Taaperokärryllä vauhti on ihan hurja. Ja UHMA on rantautunut meille; herra heittäytyy lattialle ja potkii siellä toisella jalalla. Tai kun oikein suuttuu niin puree ihan mitä vaan esim. anoppilassa parvisängyn puista jalkaa halkaisijaltaan n.10cm... :kieh: Tavarat lentää ja tyytymätöntä touhua on PALJON.
Sanoja tulee äiti, tutti, aito=maito, nannatätä=ANNA TÄTÄ (ja tämä tulee ERITTÄIN selvästi ja tietyllä äänen painolla), ato=auto. Ja eilen korvalääkärin katsoessa korvaan huusi kovaa "auauauauauaaaaaaa" :| Kaikkea osoittelee ja niille pitää saada vastaus.

Ai, niin... Kiitti myös tulee kumarruksen muodossa. Kerran olen sanana kuullut; isoveikalla oli sipsikulho ja Joona halusi myös. Seisoi sohvan vieressä ja kumarteli kovasti sekä hoki "tiitti, tiitti, tiitti" :D

Mae ja Joona 11,5kk
 
Glow
Esikoinen synty 39+6, samoin Onni. Tosin, toi Onnin LA oli rv 8 ultran mukaan 15 pv eli sen perusteella laittoivat korttiin 39+6, vaikka myöhemmissä ultrissa LA oli 10.2 / 12.2 mutta aika lähellä kuitennii.... Ja lopultahan toi Onnin synnytys laitettiin vauhtiin tipalla kun olin muutaman kerran sairaalassa käynyt mutta supistukset aina lopahti. Saas nähä miten nyt käy :whistle: Viimeyönä oli jo taas semmosia supistuksia että HUH HUH, mutta juuri kun alkaa miettiä et pitäiskö vilkasta kelloa, ne loppuu :headwall: :headwall:
 
Kiitos kysymästä Tuiskunen :heart: Mähän kävin mielessäni sen tuskan läpi töihin lähdöstä jo joulun aikaan. Silloin ajatus ahdisti ja Kaapsun hoitoon vieminen tuntui tosi pahalle! |O :ashamed:
Nyt ollaan käyty 4 kertaa päikyssä tutustumassa ja leikkimässä. Huomenna Kaapsulainen jää aamupalalle ja hetkeksi leikkimään ihan ilman mua....
Joka kerta ukkeli on ollut touhukkaampi, hymyilevämpi ja puheliaampi.
Tänään oli superhauska palloleikki. Täti istui lattialla ja kaikki alle 2 vuotiaat toi paljon palloja tädille, joka heitti pallot huoneeseen ja koko kööri kirmasi perään hakemaan taas pallot tädille heitettäväksi. :LOL: Olisivat varmaan jaksaneet koko aamun samaa. :D Kaapsukin juoksi muiden mukana ja oli tosi riemiussaan.
Siellähän on 10 vaippaikäistä nyt kun jannu liittyy joukon pienimpänä mukaan. Hoitajia on 4 ja keittiötäti lisäksi, joka myös on mukana ruokailuhetkissä ja vähän muulloinkin. Lapsia on yhteensä 19. He jakavat porukan aina isoihin ja pieniin. Lisäksi vielä pienempiin ryhmiin tästä. Mulla on tosi hyvä mieli. Loistopaikka!
Melutaso on murto-osa normaalista pk ryhmästä ja piha-aluekin on iso ja vain tämän porukan käytössä.
Ainoana jännittää päiväunet! Meillä kun nukutaan paljon... Eilenkin 4h ja 1h päikkäreitä. Molemmilta unilta herätin... Mut ollaan sovittu, että ottaa aamunokoset sisällä 30min ja sitten lounaan jälkeen unille ja nukkuu sitten vaikka siihen asti, kun mä haen 15 maissa. Kuitenkin mennään suoraan kotiin ja saa sitten syödä. Eli skippaa välipalan hoidossa jos tuntuu tarvitsevan "pikku"-unensa... Säästävät myös klo 14 välipalaa, jos herää kuitenkin ja voi sitten syödä välipalansa kun Kaapsulle sopii. :attn:

Gretalle pikaista paranemista. Pitkälle pääsitte ennen ekaa tautia :eek: Meillä aloitettiin puolivuotiaana...

JOSPI meidän 1v mitat 77cm ja 9900g pipaahan en oo ilmotellu... Kiitos!

Neuvolassakin tosiaan oltiin tänään. Ukko oli reipas ja touhuissaan joka roskiksessa...
:eek: Huolimatta päikkyaamusta...

Hassua muuten, kun sanoin 2 vko sitten päikyssä tädeille, että Kaapsu syö vielä joka yö... Niin siihen loppui!! Meinasi vissiin et TOOOSI noloo. :LOL: :LOL: Mut luulen, kun kehun niin johan taas ruvetaan pulloilemaan yölläkin... :whistle: Nyt oon sitten ihmetelly, kun ei aamupäivällä vaippa kastukaan... :eek: Tänäänkin oli sama vaippa 7-10.30 Neuvolassa sitten vaihdoin ja oli vain vähän pissiä.... Pitää varmaan seuraa että kastuu. Kun ollaan jättämässä nyt pulloa pois pikkuhiljaa. En tarjoa ellei vaadi. Hoidossa soi aamupalan ja joi mukista ( nokkamuki ei kelpaa ) Huuteli kyllä mammmammaaa... Mutta tyytyi sitten mukiin, kun ei pulloa tullut. Kotona kyllä nostaa sellaisen metelin, että ei auta muu kun kaivaa pullo peliin... :eek:

Ruokailuasiat on muutenkin nyt parantuneet. Puuro ei kelpaa vieläkään, mutta varsinkin jos saa samaa ruokaa kun muu porukka syö hyvällä halulla. Kaikki menee kinkkukiusauskin...
Hyvä niin koska hoidossa on sitä tavallista kotiruokaa ja myös eineksiä... Kaupan jauhelihapihvit, nakit, makkarat ja kinkku...

Niin ja joo 1.3 lähdetään sitten tositoimin hoitoon ja töihin

Taisi tulla romaani...

Seranzu ja Kaapsu the hoitomies viikkoa vajaa 1v :heart:
 
GLOW hurjaa... :attn:
Mulla supisteli kaikista kolmesta 4 vuorokautta ennen tositoimia. Just tolleen et nytkö, nytkö... Ja kun otin kellon niin loppu toviksi ja taas sama uudelleen...
KOHTA kohta!! Vaikka TIEDÄN että ei sua lohduta yhtään! JAKSUJA ja supistuksia sinne!!
:heart:
 
Tuiskunen pakko heti vinkata että ei kait sulla ois poskiontelotulehdus? Mulla meinaan alkaa se aina sellasella jännällä ylähampaitten särkemisellä, siis ihan selkeesti niinkuin hammasjuuri ois tulehtunut ja pureminen sattuu. Välttämättä ei tunnu ees silleen että tuntuis painetta, vaan ainoa oire saattaa olla toi hammasjuurikipu. Ja oliko se niin että olit just sairastanut flunssankin?

Glowlla siellä jo kovasti jännät paikat, tuut sitten asap kertomaan kun pikkuruinen on maailmassa!

Ai niin ja nukkumaan meillä mennään n. puoli tuntia puuron jälkeen. Selkeesti huomaan että jos kukkuu kauemmin niin yöunet jää lyhyemmiksi kun herää ilmeisesti nälkään (kun on ehtinyt "kuluttaa" puuroa siinä kukkuessaan). Sitä pidemmät unet mitä nopeemmin menee puuron jälkeen nukkumaan. Niin ja hanskat meil on kans ne äippäpakkauksen peukuttomat ja välistä laitan ihan vaan villatumput kun toppapuvussa on pitkät hihat ja kädet jää sinne sisälle (meillä siis nukutaan ulkona, "pihahommissa" ei olla vielä oltu). Meil on muutenkin kauheen kuumaverinen toi jässikkä, kädet on aina tulikuumat kun herää unilta.

Nyt jotakin herkkua.
 
huhhuh kun on tekstiä ilmaantunut taas,kun ei oo koneelle ehtinyt... Sain luettua läpi,kommentit taitaa taas jäädä :ashamed: ...

Paitsi tuiskunen, itku pääsi täälläkin,kun oikeen eläydyin sun "matkakertomukseen"... :ashamed: :snotty: . Ja EN tosiaan ole raskaana... :whistle:

peukut ois lapasissa,mut ei oikeen oo lapaskelejä täälläpäin ollut, toppahanskoja on peukuttomia ja peukullisia,kuitenkaan niitä peukkuja ei viä meillä niissä käytetä...

synttäreitä juhlittiin sit oikeen urakalla,ja meidän suunnitellut kaksi juhlapäivää venyikin neljäksi,kun osa vieraista ei vkonloppuna ehtineet :headwall: :eek: . Tulivat sitten maanantaina ja tiistaiksi äiti heltyi esikon anomiselle kaverisynttäreistä... :D Oli muuten tosi hellyttävää,kun 12 vuotias poika sai kahdelta eri kaveriltaan lahjaksi pehmolelut :heart: . Lahjan antajat olivat tuomistaan lahjoista aidosti ylpeitä ja synttärisankari aidosti onnellinen :heart: . Ihanaa että lapset on lapsia,vaikka jo esimurkkuoireitakin löytyy...

Neuvolassa käytiin tänään,ja Isla sai kaksi piikkiä. Reipas tyttö oli,hiukan vaan itku tirahti,mut nopeesti kiinnittyi huomio jo muihin asioihin taas =) . Mitat oli valtavat 7410g ja 69,8cm!! :heart: (
jospi ,huom!). Painoa oli 65g vähemmän kuin kuukausi sitten,mikä selittynee lisääntyneellä liikkumisella ja alkaneella ruuan ronklauksella :kieh: . Ja oishan se 70cm.kin jo voinut mennä rikki,mut ei... :headwall: Enää ei tarvi joka kuussa käydä kasvukontrollissa,seuraavan kerran 1v 3kk ikäsenä...

jaahas,iltatoimille jos alkais,neiti puuroa jo huutelee =)

possupiikitetty tatuka ja minipieni Islanen :heart:
 
Glow Teillähän ollaan oltu täsmällisiä. Ja parin viikon päästä on sitten uusi tulokas sylissä. :heart:

Meillä mennään vaihtelevasti nukkumaan puuron jälkeen. Jos on väsynyt niin menee nukkumaan heti puuron jälkeen, muuten jää vielä hetkeksi leikkimään.

Meillä poika käveli tänään ensimmäistä kertaa reilun metrin matkan pari kertaa. Tähän mennessä on ottanu vain pari askelta ilman tukea. Tästä se lähtee. =)

 
Nyt jos sais rauhassa hetkisen kirjoitella kun tyttö untenmailla, ainakin vielä :/ tää päivä ollut taas sellaista känkkäränkkää että huh heijaa :whistle: hampaita taidetaan nyt tehdä oikein urakalla, mikään ei oo hyvä ja sellasta kitinää ja marinaa.. näyttäis ikenet olevan vähän turvoksissa. Voikos hampaidentulo tehdä pientä lämpöilyä ja sellaista korvien haromista välillä??Näin ainakin muistelisin.. mittasin lämmön tuossa ennen yöunia ja oli 37,7 eli normaalilämpöä korkeampi kuitenkin, supon laitoin yöks jos vähän helpottais kun viimeyönä heräili muutamaan otteeseen itkeskeleen.

Seranzu, voi kamala sitä sun anoppia :whistle: ei voi muuta sanoa kuin pitkää pinnaa sinne! Kiva oli kuulla että Kaapsulla mukava hoitopaikka ja on viihtynyt siellä =)

Tuiskunen, toivottavasti oot saanu apua hammasvaivaan!

Mae, nauratti tuo teidän pikku kumartelija, mahtaa olla hauskan näköistä :LOL:

Glow, voi että sulla on jo jännät paikat siellä! Lähtö voi tulla synnärille periaatteessa minä hetkenä vaan! :attn: tsemppiä loppumetreille!

Lentis, pikaista paranemista Gretalle :hug: Täällä myöskin söpöliinikausi havaittavissa =) koko ajan vois vaan halia ja pussata omaa ihanaa vauvelia, välillä niin herkistyy kun katsoo pientä ihmistä ja ajattelee että tuo on meidän ikioma lapsi ja voi kuinka tämä vauva-aika menee niin pian ohi ja kohta jo mennään kouluun ja tuodaan poikakaveri näytille :D

Nyt jos alkais katsoon CSI:tä :wave:
 
Seranzu, ihanaa, että hoitopaikka on hyvä! Helpottaa omaa oloa kummasti, vaikka ei kaikkea tuskaa poistakkaan :D

Lentiksen Gretalle paranemisia!

Nessu, en muistanutkaan, et sulla on vuorotyö... Ymmärrän kyllä nyt paremmin sunkin pointin hoitoasiaan. Hankalaa :(

Rosinante, poskiontelutulehdusta epäilisin kanssa. Pitänee huomenna soittaa aika työterveyslääkärille ensin ja sit pe-aamuna mennä särkyvastaanottoon, jos vika onkin sit hampaissa :eek: Särky jatkuu nimittäin edelleen, enkä millään jaksa uskoa, että kaikki hampaat voi samaan aikaan alkaa särkeä reikiintymisen tms. takia??!! Räkää valuu nenästä jo kolmatta viikkoa :headwall:

Sit harmistusta ja omaa napaa!! Vietiin miehen kanssa Axu tänään sinne varahoitokotiin. Siellä oli ihan hirvee hulabaloo heti aamusta, kun pari pph:a oli sairastunut ja niidenkin lapset oli kiikutettu sinne samaan paikkaan hoitoon. Paikalla 2 hoitajaa (kolmas tulossa myöhemmin) ja 16 lasta :headwall: Puolisen tuntia olin siinä itse paikalla ja pikkuhiljaa Axu alkoi uskaltautua muiden lasten sekaan. Onneksi siellä oli kolme tuttua naamaa omasta hoitopaikasta. Mies jäi vielä pidemmäksi aikaa, kun mun piti livahtaa töihin... Päivällä saatiin tekstari hoitotädiltä, että hyvin menee. Iltapäivällä sitten kun hain Axun, niin reppana könötti ulkona rattaissa, joiden selkänoja oli ihan pystyssä ja poika istui siinä ihan vinossa toiselle kyljelle. Hoitotäti juorusi toisten hoitajien kanssa ja seisoskeli vieressä :eek: Hoitotäti sitten sanoi mulle, että Alexi on vähän väsynyt ja hän oletti että alkaa nukkumaan, kun pääsee lämpöiseen!!?? Siis mihin hemmetin lämpöiseen??? Poika istui vinossa avonaisen makuupussin päällä rattaissa, joissa ei ole mitään kuomua tai jalkapeittoa!! Mä olin niin tyrmistynyt, etten osannut edes sanoa mitään. Kotona tuli itku, kun tajusin, että onko Axu istunut puol kolmesta melkein puol viiteen niissä rattaissa, vinossa reppana, ja katsellut toisten lasten leikkimistä :headwall: :eek: :ashamed: :'( Mulla on niin hirveän paha fiilis ja harmistus pienen lapseni puolesta, joka ei vielä osaa sanoa, että korjatkaa edes mun asentoa!!

No, voihan olla, et Axu oli just kellahtanut vinoon niissä rattaissa ja saanut leikkiä maassakin tai olla edes hetken sylissä ulkona, mutta kun mä en tiedä!! Mut miksi niiden rattaiden selkänojan pitää olla ihan totaalisen pystyasennossa!!?? Huomenna kyllä mainitsen asiasta, jos Axu taas könöttää vinossa yksinään!!

Meillähän ei siis osata kävellä ulkona kengillä eikä töppösillä :headwall: Muutenkin talvitamineissa on aika tönkkö eikä tykkää liikkua. Maassa haluaa vaan mennä mahalleen ja syödä lunta! Että ei oikein ulkoilu silleen onnistu. Ja nyt mä sitten syyllistän itseeni siitäkin, että en ole treenannut poitsun kanssa ulkoilua :headwall:

Kiitos ja anteeksi :'(

Morkkista poteva Tuiskunen ja Axuli
 
Glow
Tuiskunen :hug: :hug: :hug: voi itku mikä juttu, äläkä täällä anteeksi pyytele. Eikä sulla pidä olla morkkista siitä ettet "ole opettanu" Axua "ulkoileen", pienihän se vielä on!! Mun ystävä on pph, sillä on kaksi noin 1,5v hoitolasta eikä ne ulkoile nyt kun a)pakkasta b) pienillä ei ole mitään tekemistä pihalla, ei kunnolla pysy pystyssä, paleltuuhan ne sinne... ( päikkärit nukkuvat pihalla jos sää sallii) .
Minusta voit ihan hyvin jo hoitoon viedessä mainita asiasta kuinka huolissasi olit/olet. Ei tuolla kylmässä voi avonaisissa rattaissa ilman mitään lämmikettä pientä istuttaa!! Että mua suututtaa ja harmittaa nyt ihan sun puolesta. Ihan sama onko istunu siinä vartin vai tunnin. Pitäisi se hoitotädin älytä että tulee kylmä!
Mä oon laittanu Onnille villapuvun+toppapuvun ja "tunkenu" sen vielä toppapussiin pulkassa kun on oltu pihalla ( noin -10 , tänään joku -14 ja tehtiin ihan mini kävely, koska kylmä viima kävi naamaan ) . Tossa takapihalla ollaan oltu joku 30min, max 40 min Onni jaksaa katella muiden touhua itse konttaillen ja vähän kävellen. Vaikka konttailee ja käveleekin niin en uskalla kauaa olla ettei vaan tuu pienelle kylmä.

Sais kyllä jo hellittää nämä pakkaset!!!
Tuo ihana auringonpaiste vaan houkuttelee ulos oli asteita mitä vaan...

Hoh, olipahan meikäläisellä kiree aamupv, en tiä miks mut oli vaan :headwall: :whistle: Käytiin jotain remonttivehkeitä hakemassa kaupasta samalla kun kävin labrassa.... ja mä olin siellä kaupassakin niin että "ei vois vähempää kiinnostaa, ota ihan mikä tahansa väri, materiaali" tms. :ashamed:
Olis kiva mennä kaupungille pyörimään mut ah hah, Onni+rattaat+ MAHA+supistukset yms. Juu, ehkä parempi jäädä kotiin...

Muuttoahdistusta pukkaa! Ensi viikolla muutto, eikä täällä näytä siltä juurikaan! Esikoisen huone on kyllä kun varasto, mutta ahdistaa noi kaikki vielä pakkaamattomat kamat. Ja se ettei ukko oo voinu hakee muuttolaatikoita joista oon maininnu ohimennen ehkä miljoona kertaa |O haettava sit vissiin ite... no joo, on sillä nyt muutaki kiirettä ku ne laatikot ja se ei varmaan hae niitä ennen ensviikkoa kun mun äiti tulee pakkaamaan etten minä yksin ala täällä kiipeilee yläkaapeille ja pakkailee :xmas:

 

Yhteistyössä