Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Tyypin äipälle ja perheelle hirmusesti onnea! :flower:

Eilen taas pikavisiitti neuvolaan. Kaikki ok. Hb:tä ei enää mittaile, kun on ollut niin hyvä. Silti joka kerran kysyy, syönkö rautaa. No en syö, kun se nostaa mulla helposti liikaa. Verenpaine vaan laskussa... Pissa puhdas. Sf-mitta nyt 34 - vähän yli keskikäyrän, niin kuin on koko ajan ollutkin. Painoa nyt + 500 g/ vko. :ashamed:

Mitään vihjeitä synnytyksen lähestymisestä ei ole. Ei tule kunnon suppareita, vaikka tekisi mitä... Ei malttaisi odottaa...

Kärsimätön Matma 38+2
 
Lämpimät onnittelut tyypin äipän perhelle poikavauvasta :heart: :flower: Hui kauhia, täällä mä taas pillitän ilosta ja myötäelämisestä :xmas: Tuli itku heti ku luin "tyypin äipän mies tässä ilmoittaa"!! Ihanan herkkää! Mies vaivautui tulemaan ilmoittamaan meille ja oli tyypin äipällekin tärkeää että tieto välittyy =) SULOISTA :hug: Paljon, paljon onnea :hug:

UÄ 34+5
 
Huomenta

Ja onnee kaikille jo jakaantuneille!

Smirgelin joo ei tarvii omia vaippoja ja vaatteet on talon puolest. Kannattaa varmaa niit käyttääkki ettei omat hävii.

KYRSÄ empäs sit huamannukkaa et eile oli tasan kuukaus l.a:n :whistle:

Kyl eilinen monen tunnin ostosreissu tuntuuki sit alapääs ja kovi. Pakko täst koht lähtee uudelleen käymään ja vaihtaa pari ostettuu juttuu.

Eilen kattelin noit rintapumppui ja käsikäyttösten lisäks siäl oli patterikäyttönen muistaakseni emman. Onks kukaan kokeillu?
Mul on ollu käsikäyttönen ja melko tyäläs oli ku maitoo tuli niin pal ja sit mul on ollu kotona TYKSin sähkökäyttönen mikä tietty oli tosi kätsä. Nyt ei vaa tiä et tuleeks maitoo yhtä hyvi ku viäl ei tuu mitää.
rv 35+5


 
Mielettömän paljon onnea ja haleja jo vauvan saaneille :flower:

Täällä hermot ihan riekaleina, taitaa stressata muutto ja synnytysasiat. Ja mieletön väsy! ...eilen laitoin tytön hoitoon kahdeksaksi ja kävin sohvalle pitkäkseni kunnes yhdeltätoista heräsin! Ehkä se on ihan hyvä välil huiliakin...
 
Tyypin äippä ONNEA :flower:

Taas yksi huonosti nukuttu yö takana, eli nyt jo 2 peräkkäin. Illalla alkoi särkeä vasuria jalkaa jostain syystä :(
Laitoin ukolle aamupuurot ja sitten kolan varteen, lykin lumitöitä hissuksiin 30 minuuttia. Ei mitään suppareita siltikään. Ehkä sitten kun ne alkaa niin se on menoa samantein???
No nyt juon aamuteen ja menen pötkölleen..herään sit varmaan puolilta päivin ja ens yönä sama homma. Etova olo.

Keltamo Milloinkas te muutattekaan? Me kahen viikon päästä, mut tosiaan ihan tohon naapuriin..pitänee ruveta viikon päästä pakkaa. Mä en ole jaksanu stressaa, mutta eiköhän sekin päivä vielä tule.

Tän päiväinen neuvola siirtyi perjantaille joten tänään ei mitään ohjelmaa!!!

hm ja nöksy 37+6
 
Onnittelut minultakin kaikille jo vauvan saaneille! :flower:

Piti laittaa 3 vee suihkuun lotraan (ekologista joo...), että saa olla hetken "rauhassa". Onneksi on kiinteät vesimaksut :) Viime yönä itse 4 kertaa vessassa, kerran juuri tuon 3 veen kanssa, sitten muuten yskimistä ja kääntelyä/vääntelyä. Liitoskipuja ja keskiselkäsärkyä. Sitten herätys vielä seiskalta ja hammaskiven poistoon. Kamala väsy jo nyt.
Millä ihmeellä jaksaa vielä n. 5 viikkoa..! Suklaa onneksi jeesaa =)
 
Onnea kaikille jakautuneille! :flower: Tippa linssissä täällä eräs....

Sairaalavatteista ja vaipoista: Juu ei sinne mun mielestä kannata ottaa kun kotiutumisvaatteet vauvalle, ei tarvi ite pestä sit niitä vaatteita :D Ja vaipat on tietty talon puolesta kans.

Mulla olis sitten tänään lekuriaika ja todennäköisesti aletaan käynnistellä... Jänskättää... Alunperin piti jo viikko sitten käynnistää mut masukki oli kasvanut niin hyvin että lykkäsivät kuitenki vielä viikolla, nyt en usko enää että lykkäävät. Ilmoittelen heti sit jos pääsenki vielä takas kotiin :D

Nyt ei ajatus juokse tän enempää kirjoitaa...

Aply ja masukki 38+1
En mä muista nyt mitä muuta oli kommentoitavaa :/

Ainiin, tässä vielä viimosia masukuvia, muutama päiuvä sitten otettu kun en jaksa kamerqasta purkaa koneelle uusimpia



 
Haavemamma: Yritetään tässä viikonlopun aikana alotella muuttoa. Sen puoleen helppo että muutetaan kanssa ihan lähelle ja vanhaa asuntoa ei tarvii ihan heti tyhjentää niin saa haettua tavaraa aina pikkuhiljaa. Parasta aikaa tekevät uutta keittiötä sinne, toivottavasti menee kaikki putkeen. Tapettien vaihtoa ja pikku maalausta olisi ollut mutta ne on pakko jättää myöhemmäksi, mielummin ottaa vaan nyt sitä lisätilaa.
Eikö yhtään jännitä kerkeettekö muuton tekemään ennen synnytystä? Mulla aika luottavainen olo kun esikoinenkin syntyi 42+0. Eikä muuten ollut mitään merkkejä lähenevästä synnytyksestä (käynnistykseen oltaisiin siis menty aamulla), että se oli menoa sitten samantien.

Nyt jos taas koittaisi jotain hyödyllistä tehdä...
 
Tyypin äippä Onnea :flower:

pur kiitos :saint:

Aply tsemppiä matkaan, jos käynnistävät :wave:

Huonoakin huonommin nukuttu yö takana, esikoinen heräs heti puolenyön jälkeen kun hait hyökkää laatikosta hänen kimppuun, ja ei rauhottunu millään omaan huoneeseen niin könys sitten mieän väliin. Hiukkasen ahdasta rupee olemaan parisängyssä ison mahan ja esikoisen kanssa :| No onneks mies vei esikoisen päiväkotiin niin sain sitten nukkua kuitenkin 10 asti :D

Mä en voi uskoa sunnuntaina loppu lääkekuuri ja mä oon taas kipee :snotty: sama juttu viimeks, voiko tällä raskaudella olla jotain tekemistä sen kanssa, että flunssa ei ota parantuakseen? Mä oon ollu kipee marraskuun lopusta lähtien, kaks buuttikuuria syöny ja ei vaan taltu tämä flunssa. Mä oikeesti kohta vaadin, että ottavat tuon vauvan pois, että pääsen syömään kunnon buuttikuurin |O

Eilen oli taas joku ihmeen siivous tarve, kävin esikoisen koko vaatekaapin läpi ja laittelin pikkuseks jääneet vaatteet laatikkoon ja toisesta laatikosta seuraavaan koon vaatteita tilalle :whistle: ihan kun nyt tähänkin ei olis ollu aikaa joskus vähän myöhemminkin :p

Nyt takasin sohvan pohjalle leffoja tölläämään :D

Orchid ja melskaaja 38+0 :heart: RIKS RAKS POKS :heart:
 
Onnea tyypin äipälle ja koko perheelle! :D :flower: ...perästä tullaan... toivottavasti. :whistle:

On tullut taas niin paljon tekstiä, et en muista edes, mitä kaikkea piti kommentoida. Itse en aatellu ottaa vauvalle vaippoja enkä vaatteita sairaala-ajaksi, sit kotiintulovaatteet on eri asia. Niiden valitseminen on tarkkaa puuhaa, onhan se huiki tärkeää, millä vaatteilla neiti kotiutuu ekan kerran. :xmas: :LOL:

Liitoskivut vaivaa täälläkin, tuntuu, et joka päivä vaan kovenee. :kieh: Yöt on aika tuskallisia sekä noiden lonkkakipujen että liitoskipujen kanssa, mutta... Noh, jos ei menis enää pitkään. :xmas:

T. Kärppä ja papuneiti 34+4
 
:wave: Lillip moikkaa ja lämpimästi onnittelee kaikkia käärön jo saaneita! :flower:

Tsemppiä kaikille "vaivaisille" tai muuten isoon oloonsa kyllästyneille!

Lillip poistuu lypsämään (sähkökäyttöiset pumput nyt ehdottomia, kun vauva sairaalassa... Toki mulla sellainen lainassa sairaalastakin, mutta myös oma...). Ja kohta lähden taas pienen luo ajelemaan...
 
Onnittelut tyypin äipälle pojasta :heart:

Täällä tais olla niitä muitakin jotka on vielä järjestelemässä synttäreitä ennen synnytystä.. Kuinkas paljo ennen laskettua aikaa ootte juhlimassa? Meillä pojan 1-vuotis synttärit on 31.1. viikonloppuna ja vähä jännittää kuin käy (tosin näin ku sanon niin nyt menee ihan varmaan yli :D ) Se olis kyl hyvä viikonloppu synnyttää kun talo on täynnä lapsenvahteja :D Meinaatteko te ite tehdä tarjottavat sinne ja siivoilut ym ym... Huomaa että mua ei hotsita nyt sitte yhtään :ashamed: Tänä viikonloppuna meinattii siivota miehen kanssa ja käydä kaupassa hakemassa jo semmosia mitä vois ostaa kaappiin. Kattelin jopa valmiskakkuja mutta musta 50 euroa 10 hengen lastenkakusta on aika kamala hinta :eek: Varsinki ku ostaisin kaks niitä eri päiville.. Joten kaipa se kakku tulee väsättyä nyt ainaki ite :D

Rintapumpusta Meiltä löytyy se Ainun käsikäyttönen ja voi luoja se on kamala :eek: En saa lypsettyä sillä ollenkaa ja sattuu niin ***eleesti... Mulla oli viimeks sähkökäyttönen neuvolasta lainassa ja nyt oonki miettiny että mimmosia ne sähkökäyttöset on mitä kaupassa on myytävänä?

Täällä tuli herättyä yöllä supistuksiin, jännää kun niitä ei oo oikein koskaan kunnolla kokenu vaikka on aikasemmin jo synnyttäny :D Ja sain tänää ihanan herätyksen puhelimeen kun hyvä ystävä ilmotti että heille on syntyny vauva viime yönä :heart:
 
Onnea tyypin äipälle. :flower: Ja kiva kun Lillip jaksaa aina välillä käydä meille huikkailemassa.

Tänään oli lääkärineuvola, nyt on hieman turvotusta ilmestynyt, tähän saakka olen saanut elellä ilman.
Muutoin Rv 35+5
paino +600 (yht. n 11kg)
RR 122/79 (hieman nousussa)
Hb ei mitattu
Sf 31cm
Raivotarjonta, aika alhaalla pikkuinen majailee, ei kuitenkaan kiinnittynyt.
Kohdunsuu pehmeä, sormelle auki, kohdunkaula 2cm.

Eli ei nyt ihan vielä ole lähtö lähellä. Mun puolesta pikkuinen saa kasvaa vielä pitkän aikaa kaikessa rauhassa. =)
Jotain piti vielä kommentoida, mutta ajatus katkesi vallan. Palailen jos muistan mitä se oli.

T:Kuume+pikkuinen
 
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille! :flower:

Alkaa olla niin odottava fiilis jo, saisi vauva syntyä että loppuisi tämä tuskainen olo. Monta kuukautta olen nukkunut huonosti, ennen vielä kuitenkin yön aikana kroppa palautui ja aamusta oli hetken ok olo, mutta nyt ei yö auta. Tyynyillä olen vuorannut itseni selästä ja mahasta ja kylkeä kun kääntää niin tyynyllä on mahaa tuettava. Se on kyllä aika iso. Häpyluu on ollut muiden juttujen lisäksi niin kipeä, ettei liikkumisesta meinaa tulla mitään. Varmasti vaikutuksensa tällä meidän lapsitilanteella, ovat kovin vilkkaita ja ehtiväisiä nämä kolme.
Tänään on taas selkää särkenyt ja maha myös kipeä, toivon todella, että tekisivät jo kohdunsuulle jotain. Maha tuntuu myös olevan alempana kuin vielä muutama päivä sitten, olisikohan laskeutunut. Hope so! Koomista on se, että kun olen pitkin raskautta kysellyt, onko kolmosraskaudella vaikutusta tämän raskauden rankkuuteen niin tähän asti ovat epäilleet, mutta nyt jokainen toitottaa, ettei sun kroppas sitten tätä raskautta meinaakaan kestää. Jep jep, ei niin. Onneksi on loppusuoralla ja ehdottomasti viimeinen kerta tätä kokemusta =)

Tsempit kaikille viimeisiin viikkoihin!
 
Onnea, onnea tyypin äipän perheelle poikasesta :flower:

Pikaiset omanapaiset neuvolalääkärikuulumiset:

36+1 (34+1)
paino +350g/vko (+825g)
RR 105/72 (118/73)
pissa - - (- -)
Hb ei otettu (115)
Sf 32,5 (30)
Rt (rt)
liikkeet ++ (++)
syke + (+/155) - sanoi keskiarvoksi 165
Kohdunkaula lyhentynyt hieman, noin 2:een senttiin, kohdun ulkosuu sormelle auki, sisäsuu kiinni

Sintti ei siis ollut kääntynyt onneksi, selkä kuulemma tuntui melko keskellä edessä. Pää oli vielä liikuteltavissa. Arvioi vauvaa hieman reiluksi 3,5 kiloiseksi, mutta kolmosella pitäisi kuulemma syntymäpainon joka tapauksessa alkaa. Ja mahtuu tulemaan alakautta, "käsikopelolla" arvioiden.

Eilen oli perhevalmennuksen 2/3 osa, aiheena vauvaperheen arki. Meillä oli "tentattavana" pian 4 kuisen pojan vanhemmat ja tokihan itse puheenaihekin oli mukana. Kyllä olikin suloinen ja niin tarkkaavaisesti katseli meitä vuoronperään. Oli kiva kuulla ihan livenä vauva-arjesta vaikka onhan niistä tullut luettua niin monesta lähteestä. On se kuitenkin erilaista, kun pääsee vielä kyselemään tarkemmin. Ensi viikolla on vuorossa imetys ja sinnekin pitäisi tulla joku tuoreehko äiti kertomaan asiasta.

Mutta nyt täytyy lähteä anopille sovittamaan juhla-asua tuleviin häihin. Toivottavasti keksimme jonkin keinon peittää hieman raolleen jäävä vetoketju. Ei millään huvittaisi enää lähteä metsästämään mitään muuta kolttua. Onneksi ei ole juurikaan turvotusta, mahtuu vielä jotkut juhlakengätkin jalkaan. Eri asia sitten, miten on kahden ja puolen viikon päästä...

Tsemppiä nyyttinsä pian lunastaville!

Nimiko ja Sintti 36+1
 
Tyypin äippä: HURJASTI ONNEA PIENEN POJAN JOHDOSTA! :flower:

Aply: Toivottavasti saat hyviä uutisia äippäpolilta ja saat pian nyytin kainaloon! :) Synttäreistä kyselit. Mein neiti täyttää 5v 11.2 ja poju täyttää 3v 27.2. Neidin kaverikutsut järjestetään 31.1, sillä haluan pitää juhlat niin, että vauva on vielä masussa. Sitten neidille ja pojulle järkättän yhteissynttärit kun vauva on syntynyt (vaikka sitten maaliskuussa) sukulaisille. Ja sitten kun jaksan vauva-arjelta niin vielä tuon pojun kaverikutsut pitäs järkätä, ilmeisestikkin sukulaiskutsujen jälkeisenä päivänä. :saint: Mulla siis LA neidin ja pojun synttäreiden välissä 20.2!

Edelleen supistaa, mutta tuskin mitään koskaan aikaan saa...

-Kyrsä ja nappula 35+5
 
Onnea kaikille vauvan jo syliinsä saaneille :flower:

Täällä alkaa keuhkoputkentulehdukseen saatu antibioottikuuri olemaan ohi ja voikin sitten samalla aloittaa tuon hiivalääkityksen :) Yöt on mennyt NUKKUESSA poikkeuksellisen hyvin, aamulla tosin pitää koota itseään hetken aikaa että saa noustua. Lonkat on niiiin kipeät et kävely on tushkaa.
Neuvolassa kävin jo 14.1. ja tuolloin aika tasan vk 34. Sf mitta paukkui 35 sentissä.. Terkka oli ihan ihmeissään ja mittasi vielä uudelleenkin.. Nyt viikon sairastettuani kuumetta ja yskää mittasin ihmeekseni mahan ympäryksen kun näytti niin pieneltä. Ympärysmitasta oli kadonnut 8 senttiä! Eihän nuo mitat mitenkään korreloi, mutta tarkoittaisikohan tuo yhtäkkinen pieneneminen että laskeutumista on tapahtunut ja reilusti? Vai pitäisikö olla huolissaan lapsiveden määrästä..

Spectra 35+2
 
Jaanalle vielä tsemppiä. Mahtaakohan sie tapahtua jo!

Tyypin äippä ja koko perhe, HIrmiusesti onnea!!!!! :heart:

Mä tos eilen kyselin, että onko kellään muulla sellaist raivo-oloa, mut kukaan ei ole vastannu. oon vissiin sit vaan ite kauhee akka... :( Tänään ei ärsytä nii, oon tosin nyt ittekseni kotonaki...

Vakoilin muuten noita tammimassuja... Suurin osa heist syntyny 39+ ja 40+ viikoil! Et aika hyvin ne lasketut ajat pitää paikkansa. Oliski kiva jos kaikki ilmottaisi sen millä päiväl synty vois verrara...

Jaksuja kaikille. =)
 
Rintapumpuista: Mun siskolla oli Aventin sähkökäyttöinen ja kehui sitä kovasti. Itse en sitä raaskinut, sillä se on todella kallis... Mutta ostin Aventin käsikäyttöisen, joka eroaa siitä sähköisestä tasan sillä, et ei toimi sähköllä (loogista :D ).

Erona noihin Ainun yms. pumppuihin Aventin pulloissa on semmoinen herumista lisäävä nystyräjuttu eli niiden pumppaus ei perustu pelkästään imuun, kuten noissa tavallisissa. Ainakin siinä sähköisessä se toimi, käyttökokemus tuosta käsikäyttöisestä on vielä vajavainen sattuneista syistä. :xmas:

Mutta muilta kerätyn tiedon lomassa en suosittele noita Ainun pumppuja kelleen ...ainakaan en ole keltään niistä kuullut ylistävää sanaa... :xmas:

(p.s. Tuon Aventin voi saada halvemmallakin kuin tuon Ainun. Itse maksoin omastani 49 e, oli tosin tarjouksessa. Pakkaus sisältää myös 2 Aventin tuttipulloa tutteineen ja niine "läppäkorkkeineen". Joo mulla on taas nimitykset hallussa. :D Mut siis jos tuosta vähennetään nuo muiden tarvikkeiden hinnat, ei jää kovin paljon itse pumpulle ;) )
 

Yhteistyössä