Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Onnea Kismet ja Pirppis pienistä pojista :flower:

Täällä on niin kamala turvotus sormissa ettei sormia saa kunnolla näppäimistölle, sen takia ei oo juurikaan mukava enää olla koneen äärellä.. Oon koettanu käyä päivittäin lukee teiän kuulumiset, mut omalta osalta kirjottaminen tyssää kyllä hyvin lyhyeen :( Mä niin toivon, et turvotuksesta häviää 2/3 synnytyksessä ainaki, en saa esim. nappeja ite laitettuu kiinni ku sormet on niin paksuina nakkeina! Joten vähän voi olla vauvan vaatteiden pukeminen hankalaa jos sormet/kädet on tässä kunnossa sitten..

Vauva viettää viimesiä viikkojaan masussa, tuntuu aivan hassulta et hetkenä minä hyvänsä hän voi syntyä. Laittelin äsken omia kamojani sairaalakassiin, kai se vaan pitää alkaa valmistautua siihen, että sit en muutamaan yöhön saa kotona nukkua -enkä käyttää kotivessaa! Oliks se Kyrsä ku kirjotti, et heidän esikoinen oli syntyny 39+0...Kun mä sen luin, nii se toimi "kimmokkeena" tohon sairaalakassin pakkaamiseen -mullahan se päivä oli eilen:)

Supistuksia tulee sillon tällön, osa tuntuu jopa ihan napakalta mutta kyllä suurin osa taitaa olla vaan "harjotteluasteen supistuksia". Meillä ei mikään kotikonsti-S tehoa..Ja fyysinen rasitus, heh, olin taas viikonloppuna metässä puuhommissa eikä sillä ollu mitään edistävää vaikutusta. Muutama vähän napakampi supistus ja that's it.

Mutta nyt on sormet taas aivan tunnottomina, joten parasta lopettaa ittesä rääkkääminen.. Koetan löytää FB:sta ryhmämme...

Nanada ja Hän 39+1
 
Juttua tulee ihan kamalaa vauhtia, hyvä kun kerkee lukea :D hyvä vaan :p

Edellisistä synnytyksistä ollut juttua...

Esikoinen on syntynyt 40+4 iltapäivällä suppareilla alko jo 40+3 aamulla, oli aina pientä väliä ja sitten alko uudestaan. Synnytys kesti reilu 14 tuntia yli tunnin ponnistusvaiheella. Pikkasen toivon, että tällä kertaa päästään lyhyemmän kaavan mukaan :headwall:
Pikku-enkeli syntyi rv23 joten siitä ei voi mitään päätellä...

Mutta saa tosiaan nähdä, miten tämän kanssa käy. Limatulppaa bongattu tänä aamuna, esikoiselta se irtos 3pv ennen synnytystä. Ei vaan oo vielä mikään "lähtö tulee olo". Lääkärit on sitä mieltä, että tämä tulis aikasemmin ja nopeemmin ku on jo 3. raskaus 3 vuoden sisään. Ite on ruvennu olo menemään enemmän yliaikasuuden suuntaan :p ei toi maha edes roiku vielä.

Painon noususta... 19kg tullu lisää ja ilman turvotuksia :eek: kaikki tuntuu olevan vaan tossa edessä olevassa pallossa :D Esikoiselta tuli saman verran ja laitokselle jäi 15kg

:wave: meille voi kanssa laittaa sinisen tähden tuonne listaan :wave: on nyt jo 5:ssä ultaäänessä todettu pojaksi, joten kait siihen voi luottaa :D

Orchid ja melskaaja 37+6 :heart:
 
Onnea vauvansa jo saanneille :flower:

Anno: Kyselit aikaisemmista synnytyksistä tai lähinnä miten samanlaisia ne voivat joillakin olla.
Mulla esikoinen syntyi 37+1 lapsiveden menolla käynnistyi. Puolen tunnin päästä vesien menosta alkoi järkyt supistukset. Mitään tuntemuksia ei ollut ennen vesien menoa. Synnytys kesti kokonaisuudessaan 4 tuntia30min.
Kakkonen syntyi 40+4 ja taas samalla tavalla. Ensin meni lapsivesi ja n.puoli tuntia sen jälkeen alkoi kovat supistukset. synnytys kesti kaikenkaikkiaan n. 3tuntia 20min. Taaskaan ei ollut mitään tuntemuksia etukäteen esim supistuksia, pahoinvointisuutta tms.
Kolmonen käynnistettiin 38+4 puhkaisemalla kalvot ja kohta puolin alkoi kovat supistukset. Synnytys kesti n.3tuntia 45min.
Ja vaikka mikään ei ole niin varmaa kuin epävarmaa niin oletan että taas joku aamu tai aamuyö menee lapsivesi ja synnytys käynnistyy niin. En osaa edes ajatella että synnytys käynnistyisi supistuksilla. (Kolmosta yritettiin jopa käynnistää esim tipalla, mutta ei käynnistynyt ennen kuin puhkaistiin kalvot). Myöskin olen synnytyssalissa katsonut kelloa ja ajatellut et vielä max 2 tuntia. Olen aina varautunut 5tuntiin. Hölmöähän se on kun koskaan ei voi olla varma meneekö kauemmin, mutta toistaiseksi kaikki on mennyt sen alta. Eli mun aikaisemmat synnytykset on ollut aika samanlaisia. En usko myöskään että mennään nyt yli 41 viikon.

Nanada: Ehtisin jo epäillä, että olet laitoksella. Kohta varmaan jo oletkin. Turvotuksesta. Myös täällä vaivaa ja nimenomaan sormissa.

Sinituuli 35+4
 
rosinante ilmottaudun siivousintoilijaksi myös :wave: oon käyny lähes tulkoon kaikki kaapit läpi ja eilen vein 5 kassia tavaraa kirppikselle :eek: , eteiseen jäi vielä 2 kassia ja varasto pitäisi vielä penkoa jotta saadaan vaunut sinne mahtumaan :D Tää ei oo kyllä yhtään mun luonteenomaista, joten laitan täysin raskauden piikkiin :D

synnytyksistä esikoisen synnytys meni kutakuinkin näin:
40+6 aamuyöllä suppareita 10min välein, loppuivat kuitenkin aamuun mennessä, mutta koko päivän tuli limatulppaa+satunnaisia kipeitä supistuksia.
Illalla 22.00 alko taas säännöllistymään ja 23.00 meni vedet, sairaalaan 01.00.
Poika synty 41+0, kesto 18h, ponnistusvaihe 43min.

ON: Oikeen puolimmainen lonkka tai issias mikä lie on aivan järkky kipee
:/ tekee tuskaa kävely ja aina kun nousee ylös niin hyvä ettei mee jalka alta :( Liitoskivut muuten on helpottaneet, varmaan kun en oo rehkiny nyt niin kovasti.
Vauva on kiltisti nykyään pääalaspäin, mutta silti ei tarvii yöllä ravata pissalla :eek: Tää on mulle ihan kummallista kun esikoisesta ravasin jo ennen plussaa, siihen päivään saakka kunnes poika syntyi. Nyt oon käyny tasan 2 yönä pissalla tän raskauden aikana!

Perjantaina olisi neuvola lääkäri ja toivottavasti antaa jonkin laisen paino-arvion, pikkusta veikkaan ite, kun masukin on aika pieni :)

kuupas ja tirppanan 35+5

 
Nyt on kyllä alkanut toden teolla jännittää synnytys ja koska se lähtö tulee.. aika vaikeeta tietää minkälaisia tuntemuksia sitten tulee kun pitäis lähteä ku ei oo aiempaa kokemusta? Mulla ei oikeestaan ole ollut mitään kipeitä supistuksia vielä. Juttelin siskon kanssa niin sillä ei ollut kummastakaan lapsesta mitään ennakoivia supisteluja, et käyköhän mullekin samanlailla.. Hitsit kun on vielä aikaa siihen lopputarkastukseen, ei yhtään tiedä onko tapahtunut kohdunsuulla mitään.. hoh hoijaa.. tulipas taas vuodatusta, muttei voi mitään kun pyörii asiat mielessä koko ajan :whistle:

Onko muilla kauheesti jo turvotusta? Mulla oikeestaan tullut nyt vasta enemmän, illalla huomaa että sukista jäänyt kamalat painaumat nilkkoihin ja välillä sormet on kuin nakit :p

T.Kareliini ja vauveli 34+4 :heart:
 
Kukahan tartuttaisi mullekin vähän siivousintoa! Tällä menolla rattaat on vielä likaisina varastossa kun vauva syntyy. :headwall:

Painoa on tullut yhteensä 6 kg. Vähän vähemmän kuin kahdesta edellisestä, mutta sf-mitta menee kyllä samoissa edellisen raskauden kanssa, josta siis syntyi pikkasen alta kolmikiloinen neiti.

Nanada: Ohoh, sähän olet jo pitkällä! Any day now. :)

Heräsin taas yöllä aivan järkkyyn (harkka)supistukseen, miten voikin olla niin uskomaton voima kohdussa että vetää noin kireelle. Jos synnytyssupistukset käynnistyy yhtä kovalla voimalla, niin eipä varmaan jää paljon muita vaihtoehtoja kuin tilata ambulanssi suorilta. No, toivottavasti ei sentään.

Käyrillä makaaminen: Juu ei pysty, tai sitten täytyy olla puudutettuna. Oikeesti se kipu vaan pakottaa liikkeelle tai no itse olin kakkosen synnytyksestä suurimman osan aikaa polvillani ja pyöritin ja keinutin lantiota aina supistuksen tullessa. Joo ja se selkähieronta, aivan ehdoton apukeino.

Tsemppiä kaikille näihin viimeisiin päiviin ja viikkoihin. :)

Kössi 37+5
 
:wave: Lyhyet kuulumiset.

Minäkin haluan jo vauvan syliini! Onnea teille joilla jo on!

Kävin eilen katsomassa ystävän kuukauden ikäistä tyttöä ja oli isompi kuin ajattelin. Niin se vaan unohtuu miten nopsaan ne kasvaa. Ja tuli kyllä olo että oispa omakin jo sylissä.

Täällä ei mitään uutta, olo ok. Ärsyttää kun olen kunnon herkkuperse, en osaa sanoa ei. Painoa tullut 6,5kg mutta lantio ja vyötärönseutu tursuaa. Mitäköhän sitä päälle mahtuu synnytyksen jälkeen...

Alapää tursuaa täälläkin ja se tuntuu inhottavalta. Harkkasupisteluja on silloin tällöin muttei mitään vakavaa.

Ihan koskee välillä kun vauva möyrii ja työntää vatsaa vasten nyrkkejään ja jalkateriään. Aika vahva mimmi:)

Äitiysloma alkaa vasta nyt perjantaina ja sitten alkaa vauvakamojen pesu ja paikoilleen laittaminen. Kateellisena katselen noita teidän viikkoja...

Angela 34+5
 
Pirppikselle ja Kismetille suuret onnittelut vauveleista. Ihanan jännittävää! Kukahan on seuraava? Jaana?

Turvotuksia minulla ollut vain satunnaisesti. Silti en oo enää vähään aikaan pitänyt sormuksia - varmuuden vuoksi. Jalkaterät tuntuvat kyllä aamuisin hassuilta, mutta lienee tästä kerääntyneestä painosta johtuvaa. Mulla tullut tähän mennessä noin 15 kiloa. Huomenna on neuvolalääkäri ja sitten sen taas näkee. Tosin tänään oon menossa perhevalmennukseen, joten pääsen halutessani hyppäämään vaa'alle jo silloin.

Yölliset vessareissut loppuneet täälläkin. Koko raskauden ajan on täytynyt öisin käydä pissillä vain noin kerran yössä. Tänäkin aamuna heräsin just ennen kellon soittoa enkä ainakaan muista käyneeni kertaakaan vessassa :LOL: Taisin herätä siihen, että Sintti oli punkemassa itseään mun kylkiluita vasten. Nenä on edelleen tukkoinen, mutta flunssan hellitettyä olen toisinaan onnistunut nukkumaan myös vasemmalla kyljelläni, toisin kuin aiemmin. Mukavaa vaihtelua =)

En tiedä johtuuko tuosta ainaisesta oikealla kyljellä nukkumisesta vai neulomisesta, mutta mulla on yläselkä oikealta puolelta alkanut jumittamaan. Öisin sitä ei tosin huomaa, mutta päivisin tässä sohvalla neuloessani pitää välillä venytellä ja vaihdella asentoa. Kauhea into päällä saada tämä villahaalari valmiiksi, etten juuri muuta malta nyt tehdäkään.

Sintti on viime päivinä ollut todella aktiivinen liikkeissään. Edessä sijaitseva istukka on ilmeisesti tähän asti vaimentanut sen verran tehokkaasti noita liikkeitä, että oisko nyt tilan väheneminen sitten syynä näihin tuntemuksiin. Mukavahan näitä on ollut kuulostella.

Viime aikoina ovat myös ne sukkapuikkotuntemukset taas lisääntyneet. Ihan kuin joku "koputtaisi" tai "hyppisi" tuolla alakerrassa kalvojen päällä. Jännityksellä seurailen mitä seuraavaksi ;)

Nyt taitaa teekupponen pullan kera kutsua, jos nyt tuolta puikkojen kilkatukselta maltan lähteä laittamaan :LOL:

Nimiko ja Sinttinen 36+0 (poks)
 
No niin nyt on body balancissa, vielä sitä kummasti pärjäs siellä, pari tyyppiä jo kyseli että millos poksahtaa, eli 2 vko 2 pvä jäljellä :)

Nyt kommentteja ku ei aamusella kerinny...
Hiivasta Lekuri ei mulle sanonut mitään että kolmen tai yhden pvän kuuri eikä siitä asettimestakaan. Apteekkari sitten sanoi että asetinta ei kantsi käyttää. Eli siis mä laitoin sen 1 pvä kuurin.

Hauvan omistajat
Voi haukku parkoja!! Mun kissa ei taida tajuta koko tilannetta, köllii mahan päällä niinkus ennenkin ja se on aina ollut yhtä ihmisläheinen ja on sitä edelleen. Kummasti se on ymmärtänyt kahden kerran kokeilun jälkeen että kehto on vauvalle, ei hänelle. Eli siitä ei ole tarvinnu tapella yhtään, kiva juttu!

Rosinante ja Pixie
...vikoja aikoja hemmotella itteensä, olman että tarvii miettii minne laittais vaavin. Mä kans käynyt kosmetologin ja kampaajan... Jos vaan mahdollista niin suosittelen kaikille hemmottelua! :)
Pixie on kyllä ollu reipas kun on käynyt näin pitkään pumppaamassa. Mä kävin vikan kerran 28 vkol, sitten kun alkoi sauvakävellessäkin pistää niin en enää uskaltanut mennä...

Lantionpohjan treenit Mä olen yrittänyt muistaa treenata edes muutaman kerran viikossa. Helppoahan se on kun vaan muistaisi.

Kyrsä Onneks kaikki hyvin! Hermot olis menny jos 2 tuntii olis joutunu oottele turhaan!!

Alapää paisuksissa
tainnut olla täälläkin jo pitkään ts turvoksissa :whistle:

Samperi ku närästää. HIkkaa bongailen kans nykyään päivittäin.
Nukuin myös tosi huonosti viimeyön. WC keikka oli harvase tunti ja aamutunneilla siirryin taas soffalle ja nousin sit ku mies läx töihin ennen kasii. Tuli oikein hinku mammapalstoille lueskelee kun eilinen jäi välistä :) Nyt voiskin ottaa pikkupikku päikkärit..

Jaaha taas meni 'Meille tulee vauva' ohjelmat ohi, on tää äippälomalaisen oleminen kiireistä ;)

Mukavaa tiistaita!!

hm ja nöksy 37+5
 
Heipsis!

Täällä täysin valvottu yö takana. En nukkunut silmän räpäystäkään. Yhdeltä alko supisteleen, kivuttomia mut sellasia kireitä jotka valvotti. Tasaseen tullu koko yön ja päivän. Neuvolalääkärissä tänä aamuna kohdunkaula hävinnyt, pehmeä mut sentään vielä kiinni. Vauva niin alhaalla ku olla voi, epäili et kahta viikkoa ei pysy kyydissä millään. Kehotti lepäämään ja välttämään nostamista niin ehkä viikon pysyis et olis sit täysaikainen.

Menen tekemään työtä käskettyä. :p :wave:
 
Hemmottelusta...sain jouluna lahjakortin kasvo-ja käsihoitoon, joten ajattelin käyttää tän käsihoidon ennen vauvan syntymää (mukava hoittaa vauvaa kun äidillä on pehmoiset kädet) ja sitten kasvohoidossa käyn sit kun päästään miehen kanssa kahdestaan ulos vauva syntymän jälkeen (tähän sisältyy meikkaus, joten hukkaan menisi jos nuin vaan kävisin, enkä minnekkään olisi lähdössä).

Hieman sain taas paikkoja kuntoon kotona. On taas likaista, mutta kun jaksais imuroida...

Herkkuja menee edelleen, vaikka eilenkin yritin olla ilman, niin enkös ratkennut Arnoldsin donitsiin :p :ashamed: hyväähän se oli, mutta olisin voinut olla ilmankin. Sitten illasta tuli kamala salmiakki himo, tänään on saatava sitä ja sitten on oltava muutama päivä ilman, ettei ole taas paineet pilvissä kun terkkarin luo menen perjantaina. Kai minusta tulee huono äiti, kun en voi nyt luopua herkuista...entäs sitten kun vauva syntyy, osaanko pistää hänet kaiken muun edelle ja elää hänen ehtojen mukaisesti (neuvolantädin sanoja lainatakseni) :D No joo, ehkä en nyt vertaisi noin...

Synnytystä odotan jo innolla!! Nyt mietin jatkuvaan että joko meni lapsivedet ja joko nyt supistaa oikeesti :D mutta eihän tämä ole vielä mitään kun ei ole kovia kipuja vielä ollut. Tosin paikkojen uskon jo kypsyneen, kun on ollut säännöllisesti harjoitussuppareita ja sukkapuikkokipuja. Mutta vauva saa olla ainakin muutaman viikon matkassa, sitten voisin sen jo haluta pois. :)

Mutta jatkan muita hommia, joten palaillaan taas...ahkeraan on ainakin luettava jos mukana meinaa pysyä :wave:

Jospi ja Papuliina 36+3
 
Heipäs hei taas kaikille, ja omanapaisia neuvolakuulumisia:

Kuten arvelin kahden viikon takaisen neuvolakäynnin pieni painonnousu oli ihan utopiaa ja nytpä vaaka näyttikin melkein kahta lisäkiloa kahdessa viikossa. Toki mukana on turvotustakin, en ole nyt flunssassa ollut edes erityisen ruokahaluinen, mutta jotain tämänsuuntaista odottelinkin kyllä. Paino on nyt siis noussut noin 9 kiloa.

Samaten SF-mitta oli kahdessa viikossa pompannut kolme senttiä, nyt (viikolla 36) jo 34 eli ihan yläkäyrällä. Muuten kaikki oli OK, verikokeen tuloksen kuulen vasta myöhemmin. Reisien kivusta terveydenhoitaja totesi, että ovat kyllä supistuksia. Ja maha ei ole vielä lainkaan laskeutunut, niin ja vauvan asentoa ei tunnustelemalla juuri selville saanut eli ilmeisesti edelleen siellä kohdun takaseinässä ja istukan takana on.

Maanantaina on ultra ja synnytystapa-arvio ja hoitaja alkoi jo puhella siihen tyyliin, että keisarinleikkaus on varsin harkittava vaihtoehto. Seuraava neuvola-aikakin varattiin sillä varauksella, että en ole jo ollut leikkauksessa... Hitsi kun tulisi pian se maanantai ja kuulisin lisää. Sillä välin, kaikki keisarinleikkaukseen menijät (ainakin Sleeping, Jaana ja Lentoemo?), muistuttelisitteko vähän noista teidän mitoista ja painoarvioista? Mulle passaa leikkaus mainiosti jos näyttää yhtään siltä, että alatiesynnytys ei onnistu tai edes on erityisen haastava. Olisi vaan niin hauskaa jo tietää mitä & milloin tapahtuu :)

tv utelias almaa vko 36
 
pur
ORCHID: Oi miten ihanaa et olet onnistunut tulemaan raskaasksi noi tiuhaan, mulla ihan sykähti kun tuon luin. Niin kovasti sitä itellekkin toivon maholliseks. Tosin kävin profiilisi katsomassa ja haluan pahoitella enkelipoikasi johdosta. Ja sulla on kyllä mahtava maha.

ON: Tää on nyt sit täysin omanapasta kiukutteluu sitten, kanattaa skipata. Mulla taas känkkis tuntuu olevankylässä jokatoinen paivä täällä. Tuota siivousinto joku vois lähetellä tännekkin päin. Mulla meni niin herne nenään kun meille tulee nyt sitten ilmanlämpöpumppu ja tietenkään tää ukko ei oo taas ihan lopppuun asti asioita kelannu ja kennellekkäs muulle kun mulle jää koko huushollin uusiks järjestely. Eihän se pönttö tajua että jos ilman pitää kämpässä sitte kiertää niin oviaukko ei voi kaapiilla peitettetty ja että kun ton oviaukon avaa niin se ei ole 10 min juttu kun pitää kelata mihin ihmeeseen kaiken se etiskaman änkee ja kun sen avaa menee tiettys sen toisella puolella oleva olkkarikin väylineen uusiks. ja ulkoeteinen. AAARgh eihän siinnä ny sinänsä oo ku päivän tai kahen homma ja kotonahan mä oon mut että tällaset jutut ei yhelle t8u ees mieleen kun mielessä pyörii vaan et pitää saada lelu, pitää saada lelu (mistä ei muuten bytheway oo ees toistaseks meidän talotyypissä hirmusesti hyötyy ennen ku remontti on edenny suiunnitelmien mukasesti vuoden pari, mut ei kun pitää saada.

Pur ja hiljainen tyttö taas 35+1
 
pur
Ainiin ja mulla ois pari kysymystä: Onko alapäänkipuilijoille semmosta vähän niinku kirvelyä kanssa? Oon täs ihmetelly ja pitänee soittaa terkkaan. Mitään virtsarakko vaivoja tai muitakaan ei oo. Tuntuu lähinnä sillon kun minä tai vauva on liikkeessä. Ja toista kysymystä en nyt muistakkaan...
 
Herkkuja: Tää mamma vetelee päivttäin :ashamed: :whistle: tosin hyvällä omallatunnolla, sillä tuo paino kun ei nouse sit millään, mut toki olis parempi syödä terveellisesti, mutmutmut... TEKEE MIELI kokoajan :p

Pur: Mulla kipeät harkkasupparit kestää n. 30-40 sekuntia kerrallaan.

Mä en vieläkään sisäistä sitä, että muutaman viikon päästä meil voi olla jo vauva, ei mee jakeluun!!!!

-kyrsä ja nappula 35+4
 
Heippa! :wave:

Kyllä se lähestyvä synnytys näköjään alkaa pyöriä muillakin mielessä ja oirehtimaan toden teolla! Onko muilla niin, ettei meinaa muuta pyöriäkään mielessä kuin jokojokojoko?? En tiedä, olenko liian malttamaton vai onko se sitä, että kun antaa merkkejä itsestään tuo alakerta niin siksi sitä vaan odottaa, että koska oikeasti alkaa tuntua siltä, että NYT! Hemputti...jos laskettuun aikaan on tätä niin kärsivällisyydestä ei ole rippeitäkään jäljellä.. :/

Äääh, poju kutsuu....


:wave: Möökö ja muruli 37+2 :heart:
 
mulla on hyviä kuulumisia !
kävin tänään polilla. Kohdunsuu kahdelle sormelle auki. Lääkäri kalvoja kaiveli kovalla kädellä. Osastolle en mahtunut, meillä on synnäri tukossa. Sektiota ei edes harkittu. Joten aamulla jos ei ole vauva syntynyt, niin sitten menen kalvojen puhkaisuun klo.8 :whistle: Ihanaa, voitteko tietää tätä tunnetta! Meillä on huomenna todennäkösiseti vauva. Painoarvioksi sai 3600g ja 4200g..joten olkoonkin se sit jotain siltä väliltä. Pää oli niin alhaalla, ettei ultralla päässyt koko päätä mittaamaan!

Jaana ja Aino (huomenna tasan 38) :D
 
Jaanalle voimia vauvan hakureissulle! :heart:

Vessareissut eikun lisääntyy.. Aina kun nousee seisomaan niin lähes joka kerta saa mennä suoraan vessaan.
Ruokahalu on myös kehno. Onko joltakulta muulta hävinnyt ruokahalu??


Sinituuli
 
No niin jospa nyt kerkeisi jotain kirjoittamaan kun poika nukkuu <3 Elikä synnytys käynistettiin "lievän" raskausmyrkytyksen takia.. synnytys meni ihan hyvin, vaikkakin mitään puudutuksia en saanut :/ mutta tuloksena oli aivan yli suloinen pieni poika :heart: oi voi,kyl sitä on niin rakastunut.. tuoko pieni sielä masussa potki,hih :D <3 Kaikille voimia loppu raskauteen, ja tsempit synnytykseen lähteville :wave:

Neuvola täti kävi tänään meillä ja poika painaa nyt 2270g <3

Niin ja kiitoksia onnitteluista :)
 

Yhteistyössä