Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Meilläki ollaa miehen kanssa puhuttu (ihan sen alotuksesta) että kun vauva tulee kotiin niin mies on enemmän pojan kanssa ja hoitaa kotia ja mä saan hoitaa vauvan ja syötöt. Tosin mies kyllä sano että hän hoitaa syöttöjäkin että saan nukuttua yöllä (kun en oo kohta 9 kuukauteen nukkunu kunnolla :kieh: ) mutta kun mä haluan että se imetys onnistuis tällä kertaa niin toivon ettei miehen tarvis olla syöttelemässä. Jääny jotenki kamala syyllisyys kalvamaan kun meillä tota esikoista imetettiin vaan se pari kuukautta... Varmaan eniten vauvan tulossa jännittää nyt se että kuinka imetys onnistuu :D

Meil on kans ajateltu että kunhan sunnuntain synttärit on juhlittu niin vauva saa tulla :D Yks etappi saavutettiin viime viikonloppuna kun saatiin pojan 1-vuotis kuvaus hoidettua alta pois :D
 
Varpajaisia ..nyt kun oikein aloin ajattelemaan niin alkoi pelottaa että näinköhän me saadaan kans niistä aikasiks oikein loppuelämän kestävä naljailun aihe. Meilläkin kun on tosiaan remppa ja muutto ja siihen liittyvää järkkäilyä tässä samaan aikaan. Uuteen kotiin JOS ehditään muuttaa niin olis tietty kiva saada kaikki valmiiksi ennen vaavin kotiuttamista. Jännitystä lisää tiettykun ei tiedä mitä milloinkin tapahtuu..siis missä järjestyksessä... :eek: Aaapuuva!!! Pitänee tänään jutskaa asiasta miehen kanssa että mitä se on niinku suunnitellu...tosin vastauksenkin jo saatan arvaa- ei hän ole sen enempiä suunnitellut!! :whistle:

Täällä sais tosiaan menee vaikka koko päivän...
 
Noni, nyt on luettu :p

Oli tuo neuvolalääkäri tänään ja sieltä kuulumiset.

36+3 (33+5)
paino +147 (+980)
RR 123/81 (127/81)
Pissa ++ (+) Veri +
Kohdunpohjan korkeus 33 (31)
Kohdunsuu: kiinteä ja kiini

Kahen viikonpäästä onkin sit uus aika. Nyt olikin sit naislääkäri. En kyl ymmärrä, et ainaku on lääkäril ollu, ni kenenkä puheist mitää saa selvää :D Jokainen lääkäri vissii puhuu niiin nopee tai epäselväst. Mietin tossa tänää, et mitenköhän mie oikee pusaan ton vaavin ulos. (Ku toi lääkäri teki sisätutkimuksen. Työnti nyrkin sisää ja pyöritteli sitä sielä.) Nytki toi lääkäri sai pitää jaloist kiini, et ne pysyy auki, ku vedin niit kiinnemmäs koko aika :LOL: Mut kyl teki kipeetä. :p

Tyttö-nen & Vaavi 36+3
 
Oli mukava kuulla muidenkin kommentteja varpajaisasiasta.. mies kyllä vannottaa ettei mitään remubileitä oo tiedossa, et vaan muutama kaveri :/ miehellä on niin huono viinapää ettei oo tosikaan, sen ei tarvi juoda kun 6-pack olutta niin senkin jo huomaa.. väkevät ei sovi sille ollenkaan, tulee aina kaamee krapula :eek: ymmärrän kyllä että se haluaa pitää kavereilleen jotkut illanistujaiset, koska sillä on ens viikolla 30.v synttärit. Oon vaan suositellut sitä siirtään niitä kemujaan myöhemmäks kun ei yhtään tiedä koska lähtö synnyttään tulee :eek: jos kotona ollaan niin kahvit tarjotaan perheelle. Ollaan kyllä vitsailtu, että olis aika hauska sattuma jos vauva päättäis syntyä iskän synttäripäivänä =)

Onko muilla ruokahaluttomuutta tai sellaista ettei oikein mikään syötävä innosta eikä tiedä mitä laittais ruuaks? Mulla on nyt ollut joitain päiviä sellainen fiilis, ettei mikään ruuanlaitto innosta, ei oikein tiedä mitä söis ja jotain ois kuitenkin syötävä, että vauva sais ravintoo ja pysyis itsekin kunnossa :/

Täytyy kohta lähtee kävelylle vähän tuulettuun. Huomenna olis neuvola.
 
Kärppikselle ja kaikille muillekin synnytystapa-arviossa käyneille/menossa oleville kyselyä, että miksi sinulle tehdään/tehtiin ko.arvio, mikä oli tulos ja millä perusteltu ratkaisu? mielenkiinnosta kyselen, kun itellä on edessä, että miten muilla...? Mulla tehdään siis suhteellisesti ahtaan lantion takia ja koska esikkokin on siksi sektiolla syntynyt. Ajanjohtaa en vielä tiedä, luulen et n.rv38. Kerron sitten tietty kun jotain asian tiimoilta joskus selviää...

Näyttäis olevan tänne koneelle tunkua, joten lähdempä hiukan ulkoilemaan ja palaan asiaan humenna viimeistään =)

tatuka+peikko 36+6
 
sleeping
Hei!

Mun on pakko tulla kommentoimaan tuota varpajais-aihetta. Mun miehen kaveri sai tytön kolme päivää meitä ennen ja yhdessä mun miehen kanssa he kovasti suunnittelevat varpajaisia. Aikovat vuokrata jonkun tilan, missä juhlistaa, ketä kutsutaan tms. Ennen kuin meidän poika syntyi sanoin, että kyllähän se sopii, jos mies saa isommat hoitoon, koska en voi sektiohaavan kanssa heitä kunnolla hoitaa. Nyt tilanne on toinen. Samana iltana kun mä pääsin sairaalasta kotiin, kaveri soitti taas ja sitten taas suunniteltiin ties mitä. Puhelun jälkeen mies kysyi sopiiko ens lauantai ja olin ihan hiljaa ja mies huomasi etten ole kovin mielissään ajatuksesta. Siitä kehkeytyi jonkinsortin riita, joka päättyi siihen, että rupesin itkemään ja sanoin, että jos edes ottaisin siihen saakka kunnes poika pääsee sairaalasta kotiin, ennen kuin mietit mitään juhlia!! Eilen taas soiteltiin ja suunniteltiin. Ymmärrän toki, että terveen tytön isä haluaa kovasti järjestellä juhlia, mutta meidän poika on edelleen sairaalassa! Kaikki on toki hyvin, mutta silti! Mä en voi ymmärtää miten joku voi miettiä ryyppäjäisiä kun vauva on juuri syntynyt!! En voi käsittää! Kyse on kuitenkin pelkistä ryyppäjäisistä ja vauvan syntymä on typerä tekosyy miiden pitämiseen. Mun mies on kyllä tehnyt paljon meidän perheen eteen, kun on hoitanut poikia ja taloutta, siivonnut ja laittanut ruokaa ja rampannut sairaalassa katsomassa mua ja poikaa, mutta, että sen kunniaksi, pitää vetää pää täyteen? Eikö Olisi muita vaihtoehtoja? No, ens lauantai häämöttää. Mies ei ole saanut vielä isommille lapsenvahteja ja todella toivon, ettei saakkaan. Tai no, sitten varpajaisia vain siirretään, on ne kuitenkin edessä. Puhuminen ei auta tuon miehen kanssa, kun hänellä on oikeus tehdä sitä ja tätä...?
Anteeksi purkautuminen. Tuntuu vain pahalta.

Meidän poika on siis edelleen sairaalassa. Tänään piti tulla kotiin, mutta joutui vielä valohoitoon. Lääkäri sanoi, että ehkä huomenna. Odottavan aika on todella raskas ja pitkä.

Labello: Poika mitattiin tänään ekaa kertaa synnytyksen jälkeen ja mitaksi tuli 49,8 cm, joten tuo 53,5 cm ei voi pitää paikkansa, mitä ajateltiinkin. Laittaisitko sinne vaikka 49 cm, niin on lähempänä totuutta.
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille :)

KYRSÄ Ihana mies sinulla, ihan kateeksi käy.. siis mitä tulee varpajaisiin ja juomiseen...

Täällä ei millään jaksaisi odottaa esikoisen syntymää.. Laukkuakaan ei ole pakattu.. ei itselle eikä vauvalle.. Tänään ajattelin aloitella =) Hidasta..

Parisuhteesta: Tämä raskaus (ensimmäinen) on ollut meidän parisuhteelle valtava koetus.. ihme jos tästä selvitään ja yleensäkin tänne selvittty. Mun tunnepuoli alahtelee ja mies ei kestä sitä. Se on ottanut viinaa (työtön) useampana kertana viikossa ja se on ollut helvetti minulle.. Vika on mun ollut ku ärsytän ja en jaksa tehdä mitää.. sellaista oravanpyörää. Nyt ollut pariviikkoa rauhallisempaa menoa... huokaus. Viikko äippälomaa takana =)

Onneksi loppusuora häämöttää ja sitten voi ajatella selkeämmin kaikkia asioita ja lapsen kannalta =) Tsemppii kaikille!
 
Marry, ei se sun vikasi ole jos aikuinen mies juo liikaa!!!!!!!!!!! Älä ikinä ajattele niin. Meillä kaikilla heittää hieman tunnetilat just nyt (hysteerinen itku ja heti perään hysteerinen nauru on tuttua täällä...). Työttömyys varmasti ahdistaa.. Ei se nyt saa juoda liikaa sen takia, että sä ärsytät tai et tee mitään. Sä olet raskaana....... Huono tekosyy sanon minä! En nyt tietenkään tiedä, että mikä teidän tilanne siellä kotona on, mutta ei tuo kovin ruusuiselta kuulosta. TSEMPPIÄ!! :hug:

(huomaan, että olen todella palopuhepäällä, toiv en ketään onnistu ärsyttämään.. Se ei missään nimessä ole tarkoitus!)
 
Puuh |O
Olin taas monta tuntii ostoksil ku kaikkee muka tartti ostaa vauval ja esikoisen synttäreil ym ylimääräst. Nyt on alapää iha järjettömän kipee. Tarttee ottaa muutama päivä lunkist.
Huame ois se neuvolalääkäriki.

Lapsivesi ei oo ikinä menny ku on aina puhkastu synnäril. Aattelin just tänää ite tota et mitä jos ne nyt menis ku oon soppailemas. Kai sen moni muuki huamais jos sitä paljo tulee :D

Ostin sit kuitenki 50-56cm toppapuvun, valkosen ni menee kummalki sukupualel. Oli pualeen hintaan ni oli iha PAKKO ostaa.
JeJa 36+3
 
Tatuka Hiukan hankala vastata. Tai siis ei ole, mutta on, koska en tahdo alkaa koko sairaushistoriaani selittämään. Perussairaudeksi luokiteltava juttu kai (paitsi, et en sairasta kyseistä juttua vaan mulla on turhan voimakas altistus siihen). :) ...noh... joo. Mulla oli eka käyntikerta tammikuun alussa ja lopullinen päätös tehdään nyt seuraavalla kerralla elikkäs helmikuun alussa, jolloin on 37+ jotakin (en muista sitä tarkkaa päivää ulkoa). :) Lantion puolesta ainakin sen mitä tiedän, mahtuu kyllä eli se ei ole onkelma (jos nyt papusta ei ole tällä välin kasvanut jotain jättiläistä :xmas: ).

 
Tatuka : Meilläpäin synnytystapa-arvio tehdään kaikille ensimmäistään odottaville. Mulle se oli kyllä tarpeen myös sen takia että mulla on vino häntäluu.. Arviossa lääkäri kokeili häntäluun ja lantion luiden periksiantavuutta sekä antoi sen hetkisen vauvan kokoarvion. Kävin vielä lantioröntgenissäkin sen häntiksen takia. Kaikki oli kunnossa; häntäluu ei edessä ja lantiossa hyvin tilaa vauvan tulla. Helpotti kyllä mun mieltä kun olin pelännyt sektiota...
 
Marrylle iso tsemppi :hug: Olen samaa mieltä unikeon kanssa: ei se miehen juominen kyllä sinusta ole kiinni. Mutta ei varmasti ole miehelle helppoa olla työttömänä (se kun ei ole koskaan helppoa) kun vaimo on raskaana, onhan raskausaika stressaavaa myös miehille, vaikka olisikin työpaikka, kun lisää rahanmenoahan laspesta koituu. Mutta toivottavasti asiat selviävät pian ja mieskin tajuaa, että kyllä siellä tunnelin päässä valoa häämöttää.

Miehen osuus kodinhoidossa: no tuolla tuo nytkin imuroi :heart: On hoitanut siivoukset käytännössä yksin koko raskausajan, kun multa lekurit on kieltäneet kaikki kotityöt näiden suppareiden (mullahan niitä tuli tosi aikaisin) vuoksi jo ihan alusta saakka.

Ja varmasti hoitaa kotia myös vauvan synnyttyä, tosin mulle on tärkeämpää, että ees yksi meistä saa nukutuksi, pienet villakoirat nurkissa ei haittaa mitään. Nimittäin jos jompikumpi meistä on väsynyt (lue hermostunut, kummankin tapa reagoida väsymykseen), niin me vielä pärjätään, mutta jos kumpikin on yhtä aikaa väsynyt, niin sitten voi syntyä jo riitaa. Miehellä kun on vielä rankka työ (on siis lentäjä), tänäänkin tuli aamulla oltuaan koko yön töissä, niin mieluummin luovun omista yöunistani kuin hänen.
Mähän oon kotona, mutta jos mies lähtee väsyneenä töihin, niin siinä riskeerataan 200 muunkin ihmisen henki, ei vain hänen omaansa. Oonkin hälle saarnannut, että ei sen tartte aina mun yöä herätessä säpsähtää pystyyn ja huolestua, että onko kaikki hyvin, mä herätän kyllä, jos jokin on vialla. Mutta suunnilleen joka vessareissusta se kysyy reppana, että onko kaikki hyvin :heart:

Mutta ostoksilla mies käy nytkin ilman mua ja laittaa ruokaa, jos mä en jaksa. Mutta mä vaan usein tykkään laittaa ruokaa, eikä siihen pastan keittoon nyt kovin kauan mene, niin että kattotaan nyt. Tietty on rankkaa, jos mies on monta päivää yhteen soittoon poissa ja mä yksin kotona, toisaalta oon tottunut olemaan yksin, enkä kauheasti kaipaa seuraa. Miestä vaan on usein ikävä, ei seuraa ylipäätään.

Varpajaisia ei Italiassa ole, eikä mies muutenkaan juo. Humalassa oon nähnyt sen tasan kerran 5 vuoden aikana, huppelissa ollaan oltu yhdessä muutama kerta, mutta mulle nyt riittää että haistan korkkia niin oon jo tillin tallin.

Lentis ja pimatsu 36+1 :heart:
 
Voi kökkäre. Kirjotin sitten viestini bittiavaruuteen..
VARPAJAISISTA
Meil ei koko asiaa ole edes otettu puheeksi. Ainoa mistä väännetään kättä on Lapponia-hiihto, johon ukko aikoo taas osallistua. Ja olettaa että me ollaan vauvan kanssa kunnossa ja lähdössä mukaan. Sinäänsä mulla ei ole mitään sitä vastaan, mutta jos hanuri kestää ja jos vauva on terve ja jos...
Huomenna lääkäri. Aion pakottaa sen laittamaan mut kokoarvioon sairaalaan. Ja jos ei tipu niin marssin kahden viikon päästä synnärille enkä lähde kotiin ennen kun vauva kainalossa :kieh:
 
Mullakin sitten kävi klassisesti, eli kirjoitin pitkän tekstin joka sitten hävisi. :headwall:

Tiivistyksenä, tänään oli neuvola, jossa muuten oli kaikki ok, paitsi että verenpaineet on taas koholla, joten sain mittarin kotiin mukaan niin voin niitä seurailla.
Nyt on ollut selkä kipeänä. Olisko nuo ihan suppareita vai ihan tavallista selkäkipua? Ei voi tietää... Hyvä, etten lähteny miehen mukana jääkiekkopeliin. En ois kyllä pystyny istumaan siellä koko matsia.

Varpajaisia ei olla täällä vielä suunniteltu, mutta todennäköisesti mies niitä jossain välissä juhlii.
 
Sleeping saat purkaa ihan rauhassa mieltä täällä, ei varmaan haittaa ketään ja ihan varmasti on muitakin jota aihe koskettaa, vaikka asiasta ei niin puhuisikaan. :hug:

Marry älä tosiaan itseäsi syyllistä tai anna miehen syyllistää, hänen juomisesta... Kuulostaa pelottavan tutulta ex ukko oli tuollainen... Voimia sinulle, jospa se mieskin ymmärtäisi. Olethan puhunut asiasta!!
 
VARPAJAISET: Just on taas sellainen aihe että niskakarvat nousee pystyyn! Ei sinänsä mies saa mennä mut et hän haluaa pitää kahet varpajaiset yhet koulukavereill ja toiset sit toisille kavereille. Ju ei tuu onnistuu! Varsinki ku tuos vähän aikaa takaperin oli sen kaverin varpajaiset ja ne ei ny ihan menny putkeen. Ja muutenki saa sitten pitää ne varpajaisensa sillon ku vaavi on jo parin viikon ikäinen, siihen asti saa luvan hoivaa mua!

MIES: On hoitanu jo kauan meillä imuroinnin, mulla ku ei selkä sitä kestä. Yleensä se laittaa myös ruokaa koska enne raskautta mä olin mielummin syömättä kun aloin ruokaa laitta. ( Mulla edellinen parisuhde verotti aika paljon vaikka siitä on jo kauan, mutta asuin 5v yhdessä uhkapeluri-alkoholistin kanssa, ja mä yritin parantaa maailman sillä että laitoin sille joka päivä ruuan ja hoidin kodin ym ym jotta sen oisi parempi olla jos se ei vaik sitten joisi, sittemmin olen kasvanut ja huomannut että sen paraneminen ym ei ole missään vaiheessä ollu musta kiinni. Tosin tiettyjä asenne vammoja ja allergioita pelaamista ja alkoholia kohtaan on sitten jääny traumaksi.) Nyt oon taas alkanu pikkuhiljaa laittaa ruokaa, ja jopa leiponut kaikkee, pyykit on aina ollu mun hommaa. Mies ei kyl nykyään enää pahemmin alkoa käytä, enkä kyllä minäkään kun tietää mun allergisen suhtautumisen siihen. Mutta sillon välillä kun käyttää niin menee helposti överiksi, ehkä myös siitä kun ei käsitä että se viinpää ei oo enää samanlainen ku sillon sinkkuaikana kun ravasi joka viikonloppu baarissa. Yleisesti ottaen olen sitä mieltä että mulla on aivan ihana mies, se jaksaa mun itkukohtauksii ja kaikkee, jotenki tuntuu et tää raskaus on vaan tuonu meitä vielä enemmän yhteen.


LÄÄKÄRIREISSU: Kävin tänään äippäpolilla keskustelee synnytyksestä, mun selästä vauvan koosta ja siitä että mahtuuko se tulemaan, ja siitä käynnistyksestä ym ym. Ei oo ees kuulemma mitenkään niin iso vauva tulossa mitä neuvolalääkäri on koko ajan sanonu, et hyvä jos on se 4kg ees, ei mitään vähintään 4,5kg. Lantiokin tutkittiin ja sieltä mahtuu tulee. Rauhallinen mieli jäi! Ainoo mikä on nii astmapiippuu pitää alkaa käyttää säännöllisesti että jaksaa synnyttää.... Kun ei oo happisaturaatiossa oikein kehumista, siitä sitten johtuu että pumppukaan ei oikein meinaa jaksaa. Kaulaa jäljellä 2cm ja 2 sormelle auki, ja kiinnittyny, mojovat supistukset tuli tutkimuksen jälkeen mutta nyt ei kyl oikein oo enää mitään varsinaista mahan kovettumista, mut tasaista menkka juilintaa kokoajan ei ees aaltoilevasti...

RUOKA MAISTUU: Mulla oli jossain viikolla H35-36 sellanen olo et ei oikein mitään tee mieli ja kaikesta tulee herkästi paha olo, nyt kyl ruoka maistuu ihan kahden edestä, varsinki perunamuussi sitä voisin syödä vaikka joka päivä! Joo ja kun täällä oli eilen maininta niistä letuista, ni pitihän se sitten viel eilen alkaa kymmen jälkeen lettuja iltapalaks paistelee. ROSKARUOKA: Maistuu myös, ei tuota suurimmaksi osaksi ongelmia syömisessä, mut enpä ny ihan jatkuvasti sitä ookkaan syömässä, viime viikolla teki yks päivä hirveesti mieli hamppari ni sitten maistu kyllä hyvälleki. Mut LIMPPARIA sitä nyt kuluu taas aika paljon, sama kun alkuraskaudesta, oon ny taas yrittäny karsia, mut on vaan niin himo!


VOI RÄHMÄ: Laitoin äsken pyykkiä kuivuu, kun on kans sellanen et "pitää pyykkikoppa olla tyhjä ja astiat tiskattu jos vaikka tulee lähtö" olo koko ajan, niin olin taas onnistunu tunkee paperinenäliinan pyykin kanssa koneeseen ARGH!!! Nyt on sitten kaikki mustat vaatteet taas paljoista paperi töhnää täynnä, ja niin olin taas tarkistavani taskut. Oon ihan varma et meien kone säilöö paperia ja jakaa sitä sopivin väliäjoin pyykin sekaan!

RASKAUSPÄIVÄKIRJA: En oo varsinaisesti päiväkirjaa pitäny vähän kirjoitellu et koska ekat liikket ja sillei mut tuli täs mieleen et ku mä onnistun noita tekstejä hävittää, niin oon ottanu nykyään tavakseni kirjoittaa wordilla ja sitten kopsata se tänne palstalle, et voishan sitä oikeastaan säilöö sen tekstin ni ois sitten joskus kivaa lukee mitä on kirjoitellu, harmi ku tää idea vaan tuli näin myöhään, kaikki edeliset 90 tekstii on tuol jossain... Siksi myös oon huono käyttää noita naamoja....

Mies on nyt kolme päivää reissussa ja koiran ulkoiluttaminen jää mulle, kaikki pidempi kävely saa mulla supistukset ja puuskutukset ym sydämmen hakkaamiset käyntiin ni vähäks jänskattää et miten me pärjätään, päivällä käytiin vaan pika pissilenkki. Muutenki KOIRA on ollu ny jo kolmatta päivää tosi masis oloinen, se vaa itkee ja mököttää ja kattoo sen näköisenä et hänet on hylätty ja hänestä ei välitetä, vaikka kuin yrittää antaa huomioo ja tehä sen kaa kaikkee ja ny ku toi mieskin on reissussa ni se vaan kyttää ovelle et koska sielt joku tulis, huomen vien sen anoppilaan leikkii jos jaksan siel on kaks samanlaista koirakaverii.... muuten vaikuttaa ihan terveeltä, paitsi et tänään meni sunan lauteiden alle mököttää eikä suostunu tulee pois ennenku päästiin jauhelihalla sopuun.

MAHAN NAPSUMINEN: Mun mahasta on sellasta pientä naputtelua kuulunu joulusta asti, välillä vähän napakamminkin, mut eipä oo vedet viel tulleet. Tänään tutkimuksen jälkeen kuulu sellanen ilmapallon puhkaisemis ääni mut ei vesiä.

KARVAPEITE: Mulla on kanssa sellanen vaalea karvapeite mahan päällä joka törrättää sähköisenä, ei linea negraa eikä tummia karvoja. Ja meille siis oli poika luvassa, monen ultran mukaan.

NÄPPYJÄ: Mulla oli H6 sellanen iso näppyrykelmä mutta, ei oo sen jälkeen ollu oikein näppyjä, mut ny on ollu koht reilu kuukauden kas itsepintaista näppyä nassussa jotka ei kehity mut ei myöskään lähde mihinkään eikä mikään auta niille ja on aika ärsyytävät, ja lisäks pari sellasta koho luomea on tullu mut toivon et ne tippuu sitten pois, varsinki se mikä on nivusissa tai sitten käyn raskauden jälkeen hirttää ne.

OMA SYNTMÄ: Mä oon menny 10pvä yliajalle ja mies on kans menny vähän yli, toivottavasti tää ei mee, ainakaan paljoo, ja luulis ny tän päivän perusteella että ei oo menossa.

UNIPUSSI: Anoppi omeli sellasen yhen ihanan karvasen kylläki aika ohkasen, ja mä oon virkannu vauvalle sellasen villasen missä on vuorikin se on aika lämmin mut ei oo mitään toppapussia. Mä uskon KAPALON voimaan, sen oppii harjoittelemalla ja sitten sitä kohta huomaa et niitähän voi tehä erillaisia malleja.

SYNNYTYSTAPA-ARVIO: Tehtiin mulle alun perin sen takia että neuvolalääkäri povasi isoo vauvaa ja mulla on selässä kulumia ja pullistumia.


SLEEPING & MARRY: ISO HALI! Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen!

Ny tais tulla aika pitkä teksti, mut onhan tätä jo melkein koko päivä kirjoiteltuki... Toivottavasti tuli kaikki kommentoituu..

Toukka & Vaavi 38+
 
Lapsiveden menosta: Kerron nyt kun on tuoretta kokemusta :). Eli puoli yhden tienoilla olin käymässä yöunille, ja kun menin pitkälleni, sisuksissa tuntui pieni "plop" ja saman tien kastuivat alushousut märiksi. Pomppasin pystyyn, ei onneksi sänkyyn ehtinyt mennä. Kävin vessassa ja palasin maate, kun tuntui, että vettä ei tule enempää. Aamulla olisi joka tapauksessa ollut äippäpoliaika, niin ajattelin, että sinnehän voi hyvin odotella, jos vettä ei tule enempää. Mutta eipä heti luonnollisestikaan tullut uni silmään ja kun pieniä kivuliaita supistuksia alkoi tulla, niin muutaman harvaan tulleen jälkeen tiesin, että noustava se vaan on, ei auta. :D Ja kun pystyyn kömmin, niin sitten alkoikin holista jo kunnolla. Onneksi kuitenkin alkoi noin, luonto hoiti syöksysynnyttäjälle vähän reagointiaikaa. :) Säännölliset, kunnolla kipeät supparit alkoivat vasta sairaalassa ja silloin olin jo 3 cm auki. :whistle:

Mulla on kaikki synnytykset käynnistyneet yöllä, tosin esikosta tuntui ekat supparit illalla, mutta yöllä sekin synnytys oli varsinaisesti vauhdissa. Ja näin myös tuntuisi olevan tosi monella muullakin (onkohan joku joskus tutkinut tuota). Eli en tiedä ketään, keltä olisi kaupan kassajonoon hulahtanut. Onhan heitäkin kyllä varmasti.

Marry: Peesailen muita, älä syytä itseäsi. Toivottavasti miehesi tajuaa ryhdistäytyä ennen vauvan syntymää. :hug:

Olisin laittanut kuvan pikkuhurmurista profiiliin, mutta en saa sitä päivitettyä. Joudun aina rekisteröintisivulle :/. Jollain muullakin oli vissiin ollut samaa ongelmaa.

Kössi ja poitsu, joka vaan NUKKUU vaikka äiti tahtoisi seurustella :heart:
 
melki kaks tuntia olin juuri ulkona lumitöissä ja kävelemässä, ja nyt alapään liitokset huutaa hallelujaa... loppulenkki oli todellista köpöttelyä,vähän väliä piti pysähtyä oottaan et suppari loppuu :headwall: . mut kun ei malta vaan istua sisällä kaiket päivät :/ :ashamed: .

varpajaisista ei meillä ole puhuttu, mutta oletan miehen jonkinlaiset pitävän,ja mun puolesta ok, kunhan hoitaa asian ennen kun mä sairaalasta kotiudun ja kattoo että kämppä on kaikinpuolin kunnossa niiden jäljiltä...

siivoukset meillä olen pääasiassa itse hoitanut, vaikka mies aina sanookin että jätä se ja se hänelle, mut sillon harvoin kun se siivousinto mulle iskee, ni en tosiaankaan ala ootteleen että toinen tulee töistä. :headwall: Tai sit jos ei tajua kotona ollessaan alkaa omatoimisesti auttaan, niin minähän en apua pyydä!! Ai, miten niin oon jäärä.. :whistle: :ashamed: :headwall: Se onkin lähes ainoa asia josta ukko mulle on konahtanut,kun kaikki pitää uhmallakin yrittää tehdä itse,vaikka välillä vaikeimman kauttakin.. :headwall: :headwall: Perusluonne,ei liity raskauteen tämä, tosin nyt olen vähän himmannut kun ei yksinkertaisesti pysty, tai sit joku ihmeellinen selväjärkisyyden puuska osunut kohdalle,kun nyt ei kuitenkaan ole kyse pelkästään itsestä, vaan tämä masukkikin on otettava huomioon... :eek:

jos nyt iltapalalle ja sit LIFEn pariin...

tatuka
 
pur
NÄLÄSTÄ:Se on täällä kokoajan :D

NAKSUMINEN: Aaaijaa sen on jotain kalvojen naksumista, unohinkin siitä yhestä napsahduksesta lääkärille mainita. Niinku kyllä unohin monta muutaki juttua

MAHAKUVA Profiilissa viikkojen kunniaksi

Pur ja lapsukainen 36
 
voi hyvänen aika ku sitä mukaa kun koittaa lukee ni eikun sivut lisääntyy :LOL:

tintulle paljon onnea pojasta! ellen jo onnitellut.dementikko nääs.

vauvautuneet ihana lukea teidän synnytyskertomuksia ja kuulla kuulumisia!!
tyypin äipällä aivan ihana pikkumies :heart:
sleeping toivottavasti poika pääsee pian kotiin :hug:

vesien meno jännittää.viimeks alko supistuksilla ja synnärillä ollessa kuulu sit vaan kova *poks* ja kävi hulaus kun menivät.sit tulikin jo kiire vaatia epiduraalia. nyt jännään tuota mistä täälläkin ollut puhe,et kiva jos ne hulahtaa jossain julkisella paikalla...pitää vissiin alkaa kaupassa käymään varahousut mukana :LOL:

mulla meni varmaan puolet ohi vaikka koko rimpsun taas luinkin,joten hihkukaa jos joku päivitys tms livahti silmien ohi. :ashamed:

labello ja mytty 38+1
 

Yhteistyössä