Helmimasut 2009 ~Syyskuussa~

26.1.2009
nanada (31v).....................???..................esikoinen

31.1.2009
Bianca...............................EKKS.................05/07.....tytt 46;olo

1.2.2009
Miss Blue (27v)................... SAS...............neljäs
zelda.........( clomit).............???...............-98,-01,-05
Rosinantte............... ..........SAS................esikoinen .....poikaolo
Ursus maritimus........ .........KYS.............kuudes/ 6/95, 1/98, 2/00, 11/02 ja 8/05. (+ 3/07 sijoitettulapsi )
rimpuli 1-10.2.08.................???.................2km
mimosa28................... ........???..................07/97, 05/00,01/05
Tiitteräinen.........................OYS..................kolmas
höpsötys(32v)....................kaks.................03/02 POIKALUPAUS

2.2.2009
Minni G.............................. TYKS..................8/06.....poikaolo
siniraita.....................???............... viides, KM -05 TYTTÖLUPAUS
manina................................HYS...........
Matma(27v)........................KOKS.................toinen TYTTÖLUPAUS
lillip(33v)..............................???...................neljäs
Meikku.................................???.....................esikoinen

3.2.2009
aply......................... ........ KAKS........... ..03/07 POIKALUPAUS
RasuNaamari(25v)............SEKS.................04/04 & 06/07
Jana85........................... ...???...............
trionäiti (26v)....................???.....................01/03, 04/04, 10/07
Heidi- ...............................OYS...................esikoinen
Jolie.................................. K-SKS................esikoinen
annis84.............................kättäri...............esikoinen..TYTTÖLUPAUS

4.2.2009
Heksamiina.. (IVF).......... TAYS .....
mina78............................SEKS...................11/99
zelda...............................OYS..........
jaana25.................. .... .. KYS...................11/03, 11/05, km 3/08..tyttöolo->TYTTÖLUPAUS
[volor=blue]Tinttu (20v)...(Clomit).......KAKS.................esikoinen.....tyttöolo->POIKALUPAUS[/color]
Mangusti80.......................TYKS.........
Orchid x2..........................KOS/H..............poika 01/06,enkelipoika 06/07

5.2.2009
KössiKenguru.(30+v)........NKL..................kolmas
haavemamma73(35v)..( clomit)..PHKS......esikoinen.......poikaolo->TYTTÖLUPAUS
luppana.............................KYS..................pojat 05 ja 07
Kismet7...........................SATKS...................tyttö-03............poikaolo

6.2.2009
toukka 2008............ ........??? ........
savu......................... ....... ???.............
Brierhip............................. TAYS.......02/06 & 08/07

7.2.2009
Martta75...7-10.2.2009....???........... ...
Neiti22..............................PHKS.................esikoinen
Kukka80(28v)....................TYKS.................esikoinen
Lastwish...........................Kättäri...............viides
pinja87........................... LPKS.........10/6, km5/08

8.2.2009
Mammutti-Mamma........... HYS....................-98 ja -99
Mööko............ ..................SEKS..................Viides
labello (23v)..................... KYS...........poika04/06.......poikaolo->TYTTÖLUPAUS

9.2.2009
Karvatonkoira(29v)......... KYS.................02/04, 07/07..POIKALUPAUS
KvartÖver(29v)........ ...... KOS ...................esikoinen....poikaolo->TYTTÖLUPAUS
Laa(22v)..........................KOKS..................08/07.........poikaolo
tyypin äippä (27v)...........SATKS..................poika 03/07......tyttöolo->POIKALUPAUS

10.2.2009
Helmivauva09......... .......LKS......................neljäs
Taavetti81............... ....... ???.................... esikoinen
muumiska................ ...... ???......................neljäs, KM 2/08
millla................................KAKS..................
Rosa84............................???.....................toinen

11.2.2009
fariini...................... ...... ÅCS.....................12/05 & 07/07
Audriina..........................KS-KS..................esikoinen
Nigella(32v)...............naistenklinikka.........esikoinen..poikaolo->TYTTÖLUPAUS

12.2.2009
Aamue(19v)....................SATKS........................esikoinen

13.2.2009
Niiskunenä -78(30v).....K-HKS..................esikoinen..tyttöolo->POIKALUPAUS
Hepsis.........................naistenklinikka.......toinen..POIKALUPAUS
Phoebs.........................PHKS.....................esikoinen

14.2.2009
Tiiu87...14-16.2.09..........SEKS...................esikoinen
nasu07............................KAKS...................esikoinen
jospi................................KYS......................esikoinen

15.2.2009
pirppis79................. .... OYS......................esikoinen..POIKALUPAUS
Lorelai (26v)................... KOKS...........10/03..........tyttöolo

16.2.2009
Lumikello75................... LKS......................viides
tiivi87.............................???......................
unikeko80......................???......................
jennuli (28v)..................PHKS....................esikoinen
Bourriquet(29v]............naistenklinikka........esikoinen
mutzi81...................... ...K-SKS......................kolmas,eka yhteinen
iiro78.............................???.........................toinen

17.2.2009
Caro79.......... (IUI).........TYKS.....................esikoinen POIKALUPAUS
tatuka(35v)................... .TAYS.....................toinen...........poikaolo
Maya82(26v).........(IVF)..TYKS............tuplat, esikoiset....tyttö+poikaolo
nimiko(36v).....................kättäri...................esikoinen
Mippu85...........................L-pks....................09/05
Emsa...........................naistenklinikka..........esikoinen..poikaolo->TYTTÖLUPAUS

18.2.2009
Mabbe............................KAKS....................toinen, -03
jonniina..........................PKKS.....................KM
Pixie............................... TAYS.....................toinen............poikaolo
Pixiedust(35v)............... K-HKS....................esikoinen
minnasp(24v).................kättäri..................tuplat,toinen ja kolmas
conne(33v)................OAS/OYS........pojat10/00, 03/03,10/05..tyttöolo?

19.2.2009 kuupas........................ ..HUS......................12/07.................tyttöolo
sasuliini87(21v).............PKKS......................tyttö 10/06

20.2.2009
sinituuli.(28v)..................TYKS.................... neljäs
Kyrsä (24v)................... K-HKS....................neljäs...............tyttöolo
JeJa(30v).......................TYKS.....................kolmas
tyttö-nen(18v)...............KOKS....................esikoinen
kikka74...........................jorvi......................toinen,1998
vantti74(34v)..................???......................esikoinen

21.2.2009
Sini74......................... ..Jorvi............tyttö 05/2005
LuNaria(30v).. ..............SEKS......................08/07
iitukka(30v).( IVF).. ......PHKS..............toinen, 8/06.......tyttöolo

22.2.2009
kuume82......................TAYS.....................esikoinen
EllaMaaria.....................EKKS....................esikoinen
Lillukka71(37v).............K-HKS...................07/07......poikaolo?
lentoemo-76.................italia......................esikoinen...poikaolo
jopa73 (35v)...................kättäri.......... .....toinen, 11/02

23.2.2009
absa(23v).......................KYS.....................esikoinen
smirgelin.........................SAS.....................esikoinen
pur(28v)..........................???.....................esikoinen...tyttöolo
Viviska.............................kät.....................esikoinen

24.2.2009
Sleeping (26v)............... NKL...................pojat -04 ja -06...poikaolo
Marry..............................???....................esikoinen
Huanita...........................KOS...................esikoinen...poikaol o

25.2.2009
Abu (26v)....................... HYS...................toinen, 10/07
Prilli (37v).......................???....................kolmas
Mae...........(clomit)..........KOKS............... poika 08/05.........tyttöolo
Finttu...(icsi)....................???...................esikoinen

26.2.2009
kimallus......................naistenklinikka.......12/07

27.2.2009
uusioäippä......................TYKS.................kolmas,eka yhteinen
Naru................................???...................poika 07
Charlott(21v)...................KYS..................esikoinen
Virme(24v).......................OYS.................esikoinen
Miiuliini85(23v).................???..................esikoinen

28.2.2009
Kärppänä heinälatoon.....TAYS...............
tuulen sydän..................???...................kolmas
paveliina..........................TYKS...............09/07

???
Eliza82...................???................
marilin............................??? .....
cockeri...........................???..............
tripletti meillä.................???..................neljäs
shannah........................???

Yhteensä 112+ onnellista odottajaa!

Huonoja uutisia saaneet
Taaperot x4..............KM......................12/04, 12/05. 1/07, 3/08 ->Uusi LA toukokuussa 2009!!
rytinä....................17.6.KU....................toinen
Dada.........................KM.......................esikoinen
Mimona...................tuulimuna...............toinen
Illuusia......................KM........................toinen
nasumasu.................KM........................toinen
kassu........................KM........................viides ja kuudes
hilmuska...................KM........................01/07
Tittan........................KM........................esikoinen
Angelmum............ ..KM rv14+....06/00, 07/03, enkelipoika 11/06

Aiemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1073303 (linkki kerhoon)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1062475
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1090321
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120208

Ilmotelkaa muutoksista tai virheistä niin lisäilen/korjailen :)

Heips ja kiitos uudesta pinosta! Meille on tulossa muuten ensimmäinen yhteinen, minulle onkin esikoinen. Kova poikaolo on ollut, mutta snhän näkee sitten... :D

Tsemppiä muuten labellolle minunkin puolestani, toivottavasti saat apua/tukea myös suvulta, sillä tavoin ainakin yksi ystävätär on pärjännyt kahden pienen kanssa. Jostain vain niitä voimia kuulemma ihmeesti tulee, kun on kaksi todella hyvää syytä jaksaa, vaikkei kukaan kuvittele, että helppoa olisikaan :heart:

Täällä on puhuttu noista petipuuhista: meillä nuo supistukset hiukan tässä välillä rajoittivat toimintaa, mutta muuten ei ole kyllä ollut mitään vaikutusta näillä hormonimyrskyillä. Hiukan kyllä pelkään, että mites sitten synnytyksen jälkeen/imettämisen aikana :whistle:

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 15+0 :heart:

Pitääpäs tulla nopeesti kysäseen teiltä jotka jo tunnette liikkeitä, että tuntuuko teillä ne koko ajan samassa kohtaa? Mulla tuntuu välillä ihan alhaalla, sit ihan vasemmalla ylhäällä ja taas oikeella alhaalla... Esikosta muistelin että olis aikalailla ollut aina samoilla suunnilla nuo liikkeet. Oliskohan sit kuitenkin vilkas poika tulossa kun liikkuu niin erilailla kun esikoistyttö :)

aply rv 17+6

aply mulla tuntuu liikkeet useimmin vissiin alhaalla vasemmalla,sieltä kuulu sydänäänetkin, miten lie kippurassa siellä sit Myttynen on :D Istualleen kun on niin siloin ne tuntee ehkä enemmän ympäriinsä.

Nenäsuihkeista utelen, mitähän lajia saa käyttää raskaana? Pojalla on kova nuha ja oon ihan varma et e iskee muhunkin ja etukäteen pitää varustautua suihkeilla,muuten ei tuu nukkumisesta mitään. Pojalle on Naso-ratiopharmia ja siinä sanotaanet ei raskaana oleville...Mites lienee sit Nasolin tai Otrivin?

labello ja mytty 17+0 :heart:

Labello: kiitos.
Mulla ei oo koskaan flunssassa tehonnu mitkään nenäsumutteet, mutta se vikcs (vai miten kirjoitetaan) rasva on hyvää ja hätätilassa toimii myös blistex. Laittaa ihan vaan reilusti nenän sisäpuolelle, ni hetken kuluttua on nenu paljon aukinaisempi. Tosin ei ole tullut mieleen kysyä, saako sitä käyttää raskaana, mut ei kai huulirasvan käytöstä voi olla mitään haittaa?

Ai niin,piti mainita,että eilen iski kauhee himo porkkanoihin!! :LOL: Mites te,mitä tekee mieli?!
Nyt nukkumaan,et jaksaa aamulla herätä pojan kanssa!Hän herää normaalisti kuuden maissa! :whistle: Taidetaan huomenna mennä mummulaan,että saan vähän levähtää!! :p

Öitä! :wave:

Tyypin äippä ja Iitu-Einari 16+6

tyypin äippä mulle kävi ihan samoin, hirmuinen porkkanahimo... :D mistä näitä oikein tulee.. mulle maistuu edelleen paremmin hedelmät ja tavis ruoka kuin mitkään herkut, olenkohan mä menettänyt mun suklaahimoni lopullisesti =)

(.) täällä putkahti käyntiin rv17, taikka ultran mukaan olisi jo 16+3... mutta mennään sillä minkä neuvola sanoi...

labello kiitos uudesta ketjusta =)

Maanantaita mammelit,

meillä päin aamulämpötila...siis ulkona +5°C, hrrrr, se on syksy nyt :/ Mulla on synttäritkin tässä kuussa ja se 35 tulee täyteen, sisko sanoi että 'onneks olet jo raskaana kun hedelmällisyys laskee dramaattisesti'..no onneks sitten niin.
tatuka Onhan täällä meitä vanhempiakin kymmenkunta, muttakun porukka on NIIN valtava, että välillä tuntuu ihan vanhukselta itsestänikin ;)

labello Ikävä tilanne miehen suhteen, mutta toden totta saadakseen jotain parempaa, täytyy luopua jostain vanhasta. Palkinto tulee sitten ajallaan, jaksuja :hug:

Lakritsirennie Mä ostin kans samaa, en ole tosin syönyt vielä yhtään koska närästys loppui siihen pariin kertaan, nice!! :) Uutta aaltoa odotellen. kas kun eivät apteekissa sanoneet, kun sanoin kyllä että olen raskaana ja tarvitsen sen mukaiset tropit, ostin myös kalaöljyä.

Himoista Täällä ei mitään himoja vieläkään. Suolasta jotain kuitenkin enemmin kuin makeita..

Liikkeitä ei vieläkään :(

Päivitän profiiliin masukuvan eiliseltä eli 17+3

haavemamma73+ nökerö 17+4

labello kiitos kun aloitit taas uuden ketjun! :flower:

Olin juuri lääkärineuvolassa ja näin ultrassa jälleen pikkuiseni! :heart: Kaveri pyöriskeli ihan mahdottomasti ja muutenkin liikkeitä on nyt alkanut tuntua mukavasti joka puolella alavatsaa.
Jännittää kun laskettu aika lähestyy niin hurjaa vauhtia että!! :eek: =)
Isoveljillekin ollaan jo kerrottu ja isompi sanoi olevansa innoissaan, mutta samalla kysyi että : " ÄITI , EIHÄN SE VAUVA VIELÄ HETKEEN SYNNY, EIHÄN?" :whistle:

Verenpaineet on ollut hieman koholla ,kuten mulla aina raskausaikana, ja niitä sit ihmetellään ja panikoidaan loppuun asti... :ashamed:
muuten kaikki ok, hb:kin oli vielä 140! :p
Pahoinvointia ei oo enää ollut hetkeen, eikä ees sitä kuvottavaa oloa. Paljoa ei pysty kerralla syödä, mutta täytyy syödä usein että jaksaa!
Painoa on tullu vasta noin 1kg. :wave:

Petihommat ei meillä oikein tällä hetkellä kiinnosta.. :snotty: johtuu raskaudesta ja flunssasta! Onneks ukko on sanonut ymmärtävänsä.

Nyt en taida ehtiä enempää kirjoitella , kun noi villikot hyppii jo seinille!! |O

Hyviä vointeja kaikille ja hyvää syksyä!!! :flower:

rv 17+6......kai.

Glow
Korkkaan uuden pinon. Se on jo syyskuu :)
Ihana, raikas syksyinen ilma!
Ja aivan loistava olo! En ole oskentanut 2 aamuun/päivään, eikä pää ole kipeä! 1 Panadol vei sen järjettömän pääkivun, eikä ole tullut takaisin. Särkylääkkeet auttaa siis pelkästään hyllyssä olemalla ;)

liikkeet tuntuu eri puolilla. Eilen oli aamulla ihan selvä kova kumpu ihan keskellä alhaalla, lieneekö tyyppi ollut juuri siinä sitten semmoisessa asennossa että oikeen tuntu ja näky :) Aina ei ole ihan silleen, hassua.

Tänään vaan pari tuntia töitä, teen vähän extraa kun on hommia. Häippäsen tästä heti puolen päivän aikaan passin hakuun, kun mies pääsee töistä. Enää reilu 5 viikkoa lomaan! B)
Yhtään viikonloppua en joudu töissä olemaan syyskuussa, sekin on positiivista, sillä mies on aina viikonloput vapalla. (Mä olen aika paljon ollu kesällä viikonloppusin töissä. )

Voihan tuonne listaan laittaa tuon esikoisen syntymäajankohdan eli 10/03. Kun monella muullakin on.

Pirteää syyskuun alkua kaikille!

Täällä jo 17+0 ! Nyt voi oikeesti sanoa "jo" :D

Haavemamma: Mullakin on synttärit tässä kuussa. Et sä nyt NIIN vanhus vielä ole, mulle tulee 32 mittariin.
Himoista: Porkkanat meni jo. Jossain vaiheessa niitä oli pakko rouskuttaa auton ratissakin. Nyt on edelleen jäljellä noi vihreet omenat. Eli kun en ole oksentanut, niin tarvii vissiin saada ne hampaat muuten huonoon kuntoon näin raskausaikana syömällä omppuja. Mulla on kyllä h-lääkäri tällä viikolla, ihan vaan tarkastuskäynti. Olen sen verran h-lääkärikammoinen, et paikata en anna ilman puudutusta. Että jos ei ole ihan hirveen akuutteja reikiä, niin siirretään ne poraukset ens vuoden puolelle. Mitään oireita ei kyllä tuolla hammasrintamalla ole. Ikenet välillä vähän vuotaa, mutta se on kuulemma ihan normaalia tässä tilassa (ei ole ennen vuotanut).
Vaatteita olen jo jonkin verran ostellut ja nyt aloin neulomaan potkuhousuja.

Finttu 14+5

Huomenta kaikille!
Täälläkin oli todella kylmä aamulla, oli pakko kaivaa hanskat esiin, että tarkeni lähteä koirien kans lenkille. Syksy on tullut...

Pissanäytteistä Mulla on kaksi neuvolakäyntiä takana ja kummassakaan ei ole pissanäytettä tutkittu. Ensimmäisessä ei kai ollut tarkoitustaan, toisessa piti mutta en saanut mitään purkkiin :ashamed: Kun kysyin, että tulenko seuraavana päivänä niin ei kuulemma tarvinnut.

Ultrat Meillä siis täällä pääkaupunkiseudulla ultrat tehdään äitiyspoliklinikalla ja maksaa sen polimaksun, 22 ?. Outoo, että teillä kaikilla ei ole vielä rakenneultran pvm selvillä. Mä sain samassa kirjekuoressa kutsun sillon sekä nt-ultraan, että rakenneultraan. Vielä ois pari viikkoa odottamista siihen. Meillä tosin vähitellen alkaa kaikki jo tietää, työt on sellaisia, että siellä oli pakko kertoa heti :|

Profiilikuvasta Miten te saatte sen kuvan sinne näkyyn :headwall: Mä yritin lisätä tuolta muokkaa profiilia ja selasin siihen kuvakohtaan koneelta sen kuvan ja painoin talleta muutokset mutta ei se ainakaan mulla näy :( Yritin laittaa eilen otetun masukuvan....Ku teillä muilla tuntuu kasvavan koko maha ja mulla vaan alamaha työntyy eteenpäin. Ja kun ensimmäistä odottelen niin aikas aikaisessa vaiheessahan tuo jo alkoi näkyyn. Seuraavaa jos joskus yritän niin täytyy varmaan treenata vatsalihaksia etukäteen hieman, ettei ihan valasta musta tule :LOL:

Unohtu päivittää viikot tähän alle...
Bourriquet + C 16+0

Pirteää syyskuun alkua,

näin ne kuukaudet sitten vaan vilistää ja uutta listaa aloitellaan: kiitos labello. Kun ehdit, niin mulle voi lisätä kättärin synnäriksi.

Hammaslääkäristä:täällä kunnalliselle hampilääkärille on ainakin puolen vuoden jonot. Satuin kuitenkin "ilmoittautuessani" mainitsemaan muutaman paikan lohjenneen, jolloin rupes löytymään aikoja pikaisemmin. Kävin viikko sitten ja mulla ainakin puuduttivat, kun reikähän sieltä myös löytyi ja vanhaa paikkaakin piti purkaa. Jostain taisin lukeakin, että puudutteet vaan ovat raskauden aikana toisenlaiset. Ja jotenkin tuntui, että tehosivat paljon hitaammin kuin aiemmin (jos nyt mitään muistan, kun aiemmasta kerrasta on hippusen aikaa :whistle: ). Uuden ajan sain lokakuulle, jolloin korjaavat loputkin lohjenneet toiselta puolelta.

Liikkeistä: aivan kuin olisi viime viikolla jotain tuntenut. Suolen liikkeet luulen tunnistavani tämän laktoosivaivan vuoksi, joten erilaisia olivat. Sen jälkeen en ole kyllä mitään huomannut vaikka olen yrittänyt kovasti syynätä. Jännittävää!

Himoja ei sen kummemmin tunnu olevan: uppoaa sekä suolainen että makea. Enemmänkin nyt tuntuu taas siltä, ettei kunnon ruoka syystä tai toisesta houkuta vaikkei mitään kuvotuksia nyt olekaan. Täytyy nyt ryhdistäytyä ja katsoa, että tulee kunnolla syötyä, ettei mee naposteluksi.

Vaatteita mulla on vasta kaksi bodya, toisen sain työkavereilta. Sain heiltä myös neulelehden, jossa on ihania ohjeita lapsille. Aloitin sieltä jo villahaalaria neulomaan. Mulla on ufoutuneena (kesken jääneenä) yksi neuletakki, jonka piti tulla yhdelle sukulaismuksulle. Se on kuitenkin kokoa 80, joten menee sitten seuraavana talvena. Onko täällä muuten muita käsityöihmisiä? Finttu ainakin oli jo aloittanut neulomisen.

Nenä on minullakin aamuisin kuiva, ei varsinaisesti vielä ihan tukossa kuitenkaan eikä öisin haittaa toistaiseksi. Tää on mulla joka syksyn/talven vaiva, joten mulle ei mitään uutta. Aiemmin olen hoitanut A-vitamiinitipoilla, mutta nyt ei taida sellainen onnistua. Täytynee siis poiketa apoteekkiin hakemaan jotain muuta tilalle.

Aurinkoista syyskuuta nyt vaan kaikille, toivottavasti olisi kuivia ulkoiluilmoja/puolukanpoimintasäitä.

nimiko 15+4

Labello: Kiitos taas uuden pinon perustamisesta!
Hammaslääkäriä olen tässä mietiskellyt... Ongelmana mulla on vain aivan sairas ja järjetön hammaslääkäripelko :ashamed: En tiedä onko musta menemään hammaslääkäriin :kieh: Onkohan se hirmuisen suuri rike, jos hoidan hampaat kuntoon vasta ens vuoden puolella, kun silloin voin ottaa vaikka nukutuksen tai jotain?!

(.) Tääl ollaan taas oltu nojailemassa työpaikan vessanpönttöä :snotty: Kuvottaa ihan mahdottomasti ja muutenkin aika surkea olo. Tähän lisättynä viel aivan järjetön väsymys, niin ei tästä tule yhtään mitään!! Just tossa mietin, et en ole raskausaikana käynyt KERTAAKAAN kuntosalilla ja lenkilläkään en pariin kuukauteen. En vaan jaksa! :headwall: Hieman kateellinen olen kyllä niille, jotka pursuavat energiaa ja jaksavat touhuta kaikkea...

Aurinkoista syyskuuta kaikille! Tässä kuussahan alkavatkin sitten ne rakenneultrat, jännää :D Missäs vaiheessa teille on varailtu niitä aikoja? Mä itse menen kuun viimeinen päivä.

t. Niisku ja ökkiotus 16+3

Hävettää ihan, kuinka vähän tänne on tullut kirjoitettua, vaikka käyn kyllä täällä "vakoilemassa" melkein päivittäin. On vaan ollut niin kiire kaiken kanssa viime viikkoina, ettei millään ole saanut istuttua alas sen vertaa, että olisi jotain naputellut.

Meillä nt-ultra oli ja meni jo muutama viikko sitten. Pikkuinen siellä köllötteli kädet pään alla ja otti rennosti. Tosi koominen näky! LA muuttui hieman, eli olisi nyt 22.2.2009 - viitsisitkö Labello päivittää. En kyllä tiedä, onko sillä mitään merkitystä, koska esikoinenkin syntyi pari päivää ennen laskettua aikaa...

Ultran jälkeen kerroimme esikoiselle, että äidillä on vauva mahassa ja ette usko, kuinka mahtava riemu siitä syntyi! Ei meinannut meidän 5-v. neiti housuissaan pysyä, kun uutiset kuuli. En ole koskaan nähnyt yhtä iloista ja onnellista lasta! Aivan tuli tippa silmänurkkaan, kun toinen oli niin vilpittömän iloinen. Vauva on nyt sitten ristitty Ompuksi. Kovasti täällä lasketaan päiviä ja kuukausia, koska vauva syntyy. Ja tietty kaupassa ja missä tahansa asiakaspalvelutilanteessa täytyy vastapuolelle kertoa, että äitillä on vauva mahassa. Jännä on muuten ollut huomata, miten ihmiset menevät tuosta tiedosta hämilleen, eivät oikein tiedä, miten asiaa kommentoisi. Raskaushan on maailman luonnollisin asia, mitä kummallista siinä on?

Esikoinen aloitti viime viikolla esikoulussa ja tuntuu, että tyttö kasvoi silmissä isoksi, kun sieltä ensimmäisenä päivänä kotiin tuli. Kovasti hän on innoissaan uusista kavereista ja koulutouhuista. Ihanaa saada kuitenkin vielä vauva tähän mukaan, kun tuo toinen on jo melkein jalka oven välissä maailmaa valloittamassa :)

Minulla ei vatsa ole kasvanut juuri yhtään, vaikka viikkoja on jo 15+1. Edellisestä oli sama juttu, vasta lopussa oli jonkinlainen kumpu. Mulla taitaa kyllä olla selkä sen verran pitkä (pitkä olen muutenkin , 175 cm), että kumpu häviää siihen pituuteen. Illalla kyllä turvottaa jonkin verran ja silloin myös housun kaulus kiristää. Mutta siis ihan normivaatteilla täällä mennään edelleen.

Hankinnoista on täällä ollut puhetta. Meillä on kaikki vielä tallella neidin jäljiltä, joten en usko, että mitään ihmeellistä hankin lisää. Pari kietaisupaitaa ostin 56cm, joissa on hihoissa käännöset, että voi laittaa käsien päälle. Meidän neiti nimittäin raapi kasvojaan vastasyntyneenä (kynsiähän ei saa heti leikata) ja totesin silloin, että ko. paidat oli tarpeen. Tietty voi pitää jotain kevyitä tumppujakin käsissä, mutta tuossa paidassa ne on aina mukana.

Omasta olosta ei ole oikein mitään kerrottavaa, kun olo on niin normaali kun olla ja voi. Joku kumma hiilarihimo on meikäläiseen kyllä iskenyt, koska puuroa, leipää, riisiä ja pastaa tekee jatkuvasti mieli. Makea ei oikein uppoa, mutta kunnon kotiruokaa kyllä voisin syödä toistenkin edestä.

Labellolle kovasti tsemppiä! Meillä oli myös omat kriisimme esikoisen syntymän aikoihin, mutta olemme saaneet asiat sumplittua ja nyt menee hyvin.

Ihana ilma tänään, taidan laittaa lenkkarit jalkaan ja lähteä syystuulia haistelemaan
=) Mukavaa masunkasvatusta kaikille!

Jopa ja Omppu 15+1

Moikka vaan! :wave:

Mulla ne liikkeet on edelleen kadoksissa. Aina kun luulen tuntevani jotain tuolla masussa ja oikein keskityn niihin, niin just sillon ne katoaa, eikä niitä sitten koko päivänä kuulu.

Hammaslääkäriin en ole varannu vielä aikaa, vaikka syytä olisi. Pitää kerätä rohkeutta ja sitten
:p

Huomista kovasti odottelen, että viikko vaihtuisi. Alkaa jo 18 rv :heart:

Rakenneultraan mennään 23.pv, siihenkään ei enää pitkä aika ole. Aika sinne saatiin sillon kun käytiin np-ultrassa.

Mutta nyt pitäs ruveta imuroimaan ym mukavaa.
millla ja vaavi 16+6

Finttu Tänx =) Mä olen nippanappa vaaka, eli loppukuuhun menee.

hammaslääkäriin pääsee meillä jonon ohi suuhygienistin tarkastukseen ja sylkitestiin minä ja ukko molemmat. Ajattelin mennä lähempänä laskettua aikaa. Ehkä kun mammis on alkanut. ( hii, tuntuu oudolta edes puhua noin, mutta sieltä se vaan lähestyy )

käsityöihmisiä
en valitettavasti ole. Nyt olisi kivaa kun voisi tehdä tulokkaalle jotain itse, muutoin en ole koskaan innostunut käsitöistä :/

yhä 17+4

Yhteistyössä