Helmimasut 2009 ~maaliskuussa~

:wave: huomenta! täällä valvottu koko aamuyö, kummatkin minä ja mies. Alkaa menee niin stressin puolelle, ettei kumpikaan saa oikein nukuttua. Valvoin menkkamaisten kipujen takia koko aamuyön, jonkinlaista supistelua on siis. Taisi tehdä eilinen sisätutkimus tehtävänsä, kun nää krampit jatkunu illasta asti. Nyt aamuyöllä alkoi tulla säännöllisemmin. Soittelin jo synnärille ja kätilö sanoi, että synnytys varmaan hiljalleen käynnistymässä itsellään ja kohdunsuulta tulee se verensekainen vuoto. Nyt pitäis sit tarkkailla vointia ja ottaa Panadolia/ kokeilla lämpöpussia tms. Saas nähdä pitääkö lähtee näytille jo ennen huomisaamua... :eek: Tää vauveli laittaa kyllä äidin ja isän hermot tiukille, taitaa olla oikein itsepäinen tapaus kun ei meinaa millään maailmaan tulla =)

Onko täällä vielä muita, ootko ronttuli jo päässyt tositoimiin?

T.Kareliini ja vauveli 41+4 :heart:
 
ei olla tosi toimissa ei. Eilen käytiin taysissa näytillä kun lorahteli jotain mikä osottautu edelleen todella vetiseksi valkkariksi. Sisätutkimus oli todella kivulias kun yritettiin oikein kunnolla ärsyttää, mutta tulos oli muutama supistus yöllä ja pientä jomotusta, aamulla oli ihan pienenpieni tippa ruskeaa vuotoa ilmaantunut. Tutkimuksessa selvis et lapsivettä on todella vähän ja täytyy tehdä "nännitesti" (ikinä kuullutkaan) ennen käynnistys päätöstä. Eli tuleekohan tässä vielä leikkauskeikka
?

Jokos Kareliini läks hakeen vaavia?

Ronttuli ja Nessu 41+5
 
Onnea uusille vauvoille!!! Ja koko perheelle tietty!! :heart: :heart:

KARELIINI kuulostaa hyvälle!! SUpistuksia puhaltelen täältä :whistle: :whistle: RONTTULILLE myös!!!
Oletteko te ainoat kärvistelijät??

VOIMAHALI

Sreanzu ja Kaapsu 2vko
 
Kotona vielä ollaan! ronttuli,mikähän se "nännitesti" oikein on? en oo kans ikinä kuullut! Toivottavasti nyt huomenna saisit jäädä sinne ja pääsisit synnyttään!

Mulla edelleen jomotusta alavatsalla, taisi todella ärsyttää paikkoja kun heti alkoi tällainen jomotus :whistle: panadolin oon ottanut aamusta, mut täytyy nyt seurata muuttuuko nää kipeemmäks.. eipä oo oikein tota kokemusta supisteluista, et koska olis jo syytä lähteä näytille.. no huomenaamulla alkaa sit viimeistään jotain tapahtuun tai sit joudun kärvisteleen edelleen vaikka sais mitä nappeja :eek:

Seranzu, kyllä me ronttulin kans taidetaan olla viimeiset täällä... |O
 
Kerron minäkin synnytyksen etenemisen:
Yöllö 0.15 heräsin supistukseen, joita tuli tasan vartin välein neljä tuntia. Ne eivät sattuneet, mutta lähdin sairaalaan tarkistuttamaan tilanteen.
Sairaalassa 04.30 ja 4 cm auki.
07.30 suppareita 7min välein, edelleen 4cm auki. Ei edelleenkään satu mihinkään.
08.10 kuului vain napsahdus mahasta, lapsivesi meni. Sitten alkoi sattua!!10cm auki.
08.29 lapsi syntyi...
Ei kivunlievityksiä, mutta ei ehtiny kauan sattuakaan :) Aivan ihana synnytys...

 
Paljon, paljon, paljon supistuksia KARELIINI ja RONTTULI!!!!
Ja suuret onnittelut kaikille vauvansa saaneille :flower: :flower: :flower:

Tuntuu kun omasta synnytyksestä olis ikuisuus, vaikkei siitä ole edes kahta viikkoa :snotty: Tiedän, että kuulostaa kamalalta, mutta nauttikaa nyt vielä viime hetkistä raskaana!!! :heart:

-kyrsä ja Cira 1vko 5 pvä
 
Onnea taas uusille vauvoille ja supparituulia niille, jotka vieläkin ovat yhtenä palana.

Mä oon joskus kuullut sellaisesta nännitestistä, että kun nännejä ärsytetään (jollain tietyllä tavalla?) niin kohtu lähtis supistelemaan. Voi olla kyllä ihan urbaanilegendaa.
 
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!! Kotiin tultiin eilen, ihanaa :heart: :heart: Tyttö syntyi siis su 8.3. aamulla klo 4.32, painoa 3.7kg ja pituutta 52cm. Kaikki hyvin ja koko perhe onnesta sekaisin :)

Pe 6.3. oli tosiaan äippäpoliaika ja vaadin käynnistyksen. Hieman juksasin niitä ku sanoin ett mul oli luvattu sen päivän olevan takaraja kärvistelylle :ashamed: No, lapsivettäkin oli ultran mukaan vähän, joten ei paljoa tarvinnut kinua.

Suoraan saliin tipalle. Sain yhen pussin oksitosiinia, josta säännölliset supistukset. Pussi tippui 6h, minkä jälkeen supistuksia vielä pari tuntia ja loppuivat. Alakerrassa ei edistystä. Aamulla tutkittaes olin jo väljästi 2 sormel auki ja kanavaa 2,5cm jäljellä.

Eikun osastolle. La aamulla seitsemältä eka tabu Cytotecia. Toinen tabu 4h päästä, ajoittain supistuksia. Kolmas tabu 4h päästä. Vähän ennen neljännen tabun alkamista supistukset olivat muuttuneet säännöllisemmiks ja kohta niitä tulikin 3min välein. Siitä katsotaan synnytyksen alkaneen eli la illalla klo 20. En saanut sit onneks enää neljättä tabua, olis menny muuten liian vauhdilla! Kohdunsuu 4cm auki, kanavaa hieman jäljellä. Kymmenen jälkeen aloin olla niin kipee ett siirrettiin saliin.

Salissa tutkivat kans alakerran, sama tilanne ja vauva ylhäällä. Suihkuun. Sen jälkeen epiduraali ja kalvojen puhkaisu. Vettä ei tullut ku tippa, jäi epäily että vettä menny jossain vaihees? Vauvalle anturi päähän. Epiduraali lakkas vaikuttamasta kolmen paikkeil eikä mulle laitettu sitä pumppua vaik oli pelkopolil jo luvattu. Aloin jo aavistella ett tämäkin synnytys menee kivulla. Lisäepiduraalia odotin kauan, lopulta sen laittoi kätilö eikä se vaikuttanu enää. Ilokaasua vetelin joka vei terävimmän kivun. Olin todella tuskainen ja jossain kohtaa pakokauhun vallassa, kätilö sai rauhoitettua mut takaisin tilanteeseen mukaan. Alkoi ponnistuttaa ja kätilö valmistelemaan vauvan syntymää. Kysyin epätoivoisena ett eiks mitään puudutetta alakertaan (piikit oli odottanu valmiina pöydäl jo kauan) kätilö vaan totes ett enää ei ehdi. Lupa ponnistaa ja vedin ilokaasua ihan paniikis. Lopulta tajusin lopettaa kaasun imemisen ja tajunta normalisoitui. Vauvan ulostulo sattui hirveesti peräpään ja häntäluun seudulle. Luulin ett ponnistin about vartin mutt siinä menikin yx minuutti!! Vauvan tullessa kuulin ku kätilö sanoi ett napanuora kaulan ympärillä (oli sit myös vartalon ympärillä) tyttö syntyi ja on hiljaa!! Ei siin varmaan mennyt ku pari sekunttii ennenku parku alkoi mutt mä paniikissa tuijotin vauvaa ja ehdin jo miettiä ties mitä. Loppu hyvin kaikki hyvin ja kaikesta huolimatta jäi synnytyksestä hyvä mieli.

Ompeleita ei tullut ja siks toipuminen ollut tosi nopeaa. Kotiin oltais lähdetty heti ma mutta tyttö lämpöili. Eilen aamulla lämpö normaali ja kotiin :heart: Onneks mitään tulehdusta ei ollut, lämpö johtui ilmeisesti vauvan kuivumisesta. Tankattiin osastolla lisämaidolla ennenku mun maito nousi ja vauvan lämpö normalisoitui =) En muuten tiennyt ett lisämaitoa saa nykyään niin helpolla, sitä ihan tarjottiin!!

Eli eikun meikäläinenkin vauvapuolelle, vihdoin B) Tsemppiä vielä Kareliini ja ronttuli :hug:

Niin ja Ruttunaama, istuit meidän vieressä pe odottamassa pääsyä synnytyssaliin ;)

Ikionnellinen uusioäippä ja Amanda 4vrk
 
Pikaisesti pääsin jopa netissä käymään. Tämä on nykyisin harvinaista herkkua. =) Neiti kasvaa kovaa vauhtia ...painoa vois kuulemma tulla nopeampaakin tahtia, mutta tuo syö kuin hevonen, joten en tiiä, kuinka sitä enää lisäis. Täysin rintamaidolla, mutta joudun pumppaamaan osan, kun ei tuo jaksa imeä niin suurta määrää, jonka söis (just tänään neuvolassa syöttöpunnittiin ja ilmeisesti neidin kerta-annoksen pitää olla n. 80-100 ml. Se siitä pingispallon kokoisesta vatsasta.. :xmas: ).

Mutta huomasin tuon Fintun kirjoittaman nännitestijutun. Se ei ole urbaanilegendaa, nimi alkaa n:llä mut en muista mikä se on... Itse kuitenkin siihen jouduin just silloin maanantaina, kun sit yöllä käynnistyi synnytys. Mulla piti olla se käynnistys torstaina, joten siks maanantaina testattiin, kuinka vauvan syke reagoi supistuksiin. No joo, mun tapauksessa tuo testi ei toiminu, sillä synnytyksen aikanakaan mulla ei piirtynyt yksikään supistus käyrille. :xmas: Todistettavasti niitä oli, kun vauvakin syntyi, mutta laitteen mukaan mun supistukset oli niin pieniä, ettei niitä kuulemma edes laskettaisi supistuksiksi. Koneet on siis luotettavia.

Mutta joo, tuo nännien hierominen pitäs aikaansaada supistuksia. :) En huomannu sillä itselläni kyllä vaikutusta, syytän synnytyksen käynnistymisestä enemmän sitä sisätutkimusta. Sama se, pääasia että neiti syntyi ja luonnollisesti (kuulemma käynnistys on kivuliaampaa :snotty: ). :D

Mut ny pitäs taas mennä. Jonkun ruoka-aika.

T. Kärppä ja paputyttö 2 viikkoa
 
Juu, tänne vaan merkkaamassa, että meille syntyi aivan ihana pieni poika sunnuntaiaamuna 8.3.2009 klo 10.10. Mitat 3444g, 50cm ja 33cm.

Nopea synnytys, ei tarvinnut käynnistellä, vaan tuli 5 tuntia oli suurinpiirtein synnytyksen kokonaiskesto, tosin en sitten ehtinyt juuri muuta saadakaan kuin ilokaasua. Lopuksi vielä avuteltiin imukupilla... mutta nyt ollaan kotosalla ja kaikki hyvin. Pitää varmaan tulla lueskelemaan vauvautuneiden puolta kun vaan ehtii, sillä tunteet on tosi pinnalla ja vertaistukee saattais tarvita...

MUTTA JAKSAMISIA, jos täällä vielä joku roikkuu???
 

Yhteistyössä