Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

Onnea kaikille vauvan saaneille! Nyt oli niin monta nimeä, etten muista edes luetella kaikkia!!

Ambulanssista, mulle on sanottu että ambulanssi/poliisi/paloauto, mikä tahansa periaatteessa käy... Kyllähän se ambulanssi varmaan näistä ykkösvaihtoehto on ;)
Meillä on matkaa sairaalaan 15 km ja taksilla mennään ellei tule tosi kiire. Autoa meillä ei ole joten se vaihtoehto on poissuljettu.

Eilen illalla tuntu täälläkin siltä, että kohta syntyy.. Lopputulos oli kuitenkin se, että oksensin kaiken mitä mahassa oli! Sen jälkeen supisteli ja sattui, mutta nyt olo on loistava. Taidettiin leffassa syödä liikaa karkkia ja ne tuli ulos :) Suosittelen muuten Lukas Moodyssonin uutta leffaa nimeltään Mammoth, jos se on tullut jo Suomeen!! Ei mikään feel good-movie, mutta ehdottomasti katsomisen arvoinen.

Nyt taas kävelylle häätämään tätä...
 
Soikku: itsekin mietin, että mistä siinä maitokeskustelussa oli kyse? Voisiko joku valaista? Mäkin olen nimittäin juonut paljon maitoa koko raskausajan, kun syön vähän lihaa, niin se on ollut ikäänkuin proteiininlähteenä. Tosin olen juonut kevytmaitoa, en rasvatonta ja max litran päivässä, jos sitäkään.

Omega-3: Ainakin mun orionin omegalivessä lukee purkin kyljessä, että ei suositella henkilöille, joilla on heikot veren hyytymistekijät. Eli jos on taipumusta verenvuotoon, niin varmasti kantsii vähentää ennen synnytystä. Itse en ole vielä vähentänyt siitä syystä, että mulla päinavastoin oli hyytysmisarvot koholla (ne pakkaavat kohoamaan itse asiassa kaikilla raskaudessa, luontoäiti sen tekee, että vältyttäisiin liialta verenvuodolta synnytyksen yhteydessä) ja siis pieni tromboosiriski. Mähän söin nämä loppukuut siitä syystä aspiriiniakin. Se hoito kyllä lopettettiinkin hyvissä ajoin, niin että ehkä olisi syytä munkin ainakin pienentää annosta. Mutta olen siis syönyt säännöllisesti koko raskausajan, ja silti oli arvot koholla, niin että ei se ainakaan mulla ollut mitenkään erityisesti verta ohentanut. Toisaalta mistä sitä tietää kuinka paksua verta mulla olisi ollut ilman omega-3... :p

Ambulanssista: eikös siitä puhuttu just meidän pinossa vai missä, että ainakin jos on runsas lapsivesi, pitää ehdottomasti mennä vaakatasossa ambulanssilla sairaalaan, ettei napanuora vaan pääse putkahtamaan ulos ennen vauvaa. Jos vauva olisi syntynyt nyt, kun mies oli poissa, niin ainakin itse oisin kutsunut ambulanssin, lähimpään sairalaan 25km todella mutkaista vuoristotietä.

Voi, kävin pitkästä pitkästä aikaa kampaajalla. Oih tätä onnea. Siis oli ihan helkutillista istua kampaajan tuolissa tämän selän kanssa ja nyt kotona mulla kipuilee sitten yläselkäkin, mutta hällä väliä. Piristi ihan hirveesti saada kuontalo kuntoon. Alunperin ajattelin, että kävisin vasta vauvan synnyttyä, mutta onneksi mulle tuli valaistus, ja tajusin, että enhän mä nyt vauva tisussa kiinni minnekään kampaajalle voi mennä. :LOL: On se vaan ihme, kuinka kampaajalla käynti voi piristää ihmistä. Varsinkin kun kaikki olivat siellä niin ystävällisiä, juttelivat raskaudesta ja vauvasta ja toitottivat, että "olet niin laiha, ei olisi uskonut, että olet lihonut 20kg (aivan :ashamed: ), sulla on vain iso maha..." Pelkkää ystävällisyyttähän se oli, koska näytän ihan ryhävalaalta, mutta mukavaa oli kuitenkin kuunnella tuollaisia kommentteja, kun itseä on tää turvonnut olo alkanut hiukan masentaa, vaikka mies jaksaakin kehua kauniiksi. Siis myös täällä naama turvonnut kauheasti, ja mulla on jopa kaksoisleuka :headwall:

Tv. Hienosti kammattu Lentis ja pikku rinsessa 37+6 :heart:
 
Heips!
Olo helpottui vihdoin. Supistuksia tuli jo 6 minuutin välein ja jäivät päälle, mutta nyt ei enää mitään. Mutta Tyksissä lupasivat että viimeistään vkolla 8 käynnistetään jos ei ole ennen sitä vauva ulos löytänyt.

Jos joku meinaa taksilla mennä synnyttämään niin kannattaa tilatessa kertoa että menee synnyttämään ja esim lepsivesi on mennyt. Näin myös voi saada kyydin nopeammin. Naapari kunnassa kävi yhdelle naiselle niin että oli vaan tilannut taksin eikä kertonu et synnyttää niin taksia ei kuulunut. Asui keskustassa, missä paljon juopot tilaavat taksia lähipubiin. Oman kunnan alueen taksit kaikki varattuja ja naapuri kunnasta ei lähtenyt taksit koska luulivat että "juoppo" voi odotella. Kun nainen soitti uudestaan taksikeskukseen ja sanoi että pitäis synnyttämään päästä niin johan naapuri kunnasta lähdettiin ja kovaa hakemaan naista.
 
Heip! Vihdoin limatulppa bongattu! Kai... Ja joitakin vähän kivuliaita supistuksia. Ajattelin jo, että nyt se lähtee tästä vähitellen. Kun mullakin (edelleen samoin kuin Labellolla) esikoisen synnytys lähti ensimmäisestä kivuliaasta supistuksesta. Tuntemukset hiipui kuitenkin. Nyt taas suunnittelen, että huomenna aamulla voisi tulla lähtö... Se sopis kaikin puolin mulle. Sais vielä viettää iltaa miehen kanssa ja parhaassa tapauksessa ei tarvis esikoiselle hoitajaa ku päiväaikaan. Kun se ei ole ollut yökylässä kun mun äidillä ja nyt anopin pitäisi se hoitaa. Eikä huvittais mennä maanantaina taas tuntikausiksi odottelemaan sairaalaan sitä, että ei sanota eikä päätetä mitään.. Ja mieluiten muutenkin niin, että käynnistyisi itsestään ilman toimenpiteitä. Nyt kun on ekat lupaavat merkitkin ilmassa.

Glow taitaa kanssa olla synnärillä, kun ei ole hetkeen täällä kuulunut (tai sitten onnistuin skippaamaan sen kirjoituksen). Ja mä niin suunnittelin olla siellä samaan aikaan, kun taisi olla ainut potentiaalinen täältä tuttu Koksissa. *muoks* katoin, että alle 2 vrk on siitä, kun on tullu viimeksi tekstiä Glowlta. Saattaahan olla niinkin hassusti, että sillä on muutakin elämää eikä siksi ole kirjoitellut... :)

Rasvattomasta maidosta vaan sen verran, että se nostaa verensokeria joillakin tosi paljon. Raskausdiabettikkojen olen monen kuullut sanovan sen olevan pahin verensokerin nostaja. Vaikka mulla ei pitäisi olla sokereissa häikkää, mä olen nyt hillinnyt maidonjuontiani sen takia. Jos vaikka runsaalla maidonjuonnilla olis ollu osuutta esikoisen suureen kokoon. Tuskin siitä on sellaisille haittaa, joilla ei näitä ongelmia ole.

Tsemppiä kaikille, jotka on vauvanhakureissulla tai H-hetki lähestymässä. Toivottavasti mäkin nyt tästä...

Matma 40+5


P.s. Haavemamma ota nyt vähän iisimmin siellä... Yksi rvkin tuli lisää kertarysäyksellä... :)
 
Viikonloppuisin tuntuu olevan kirjoittelu aika paljon hiljaisempaa. Tai sitten kaikki on laitoksella. Itsekin pyörähdin vanhemmillani kylässä, sillä aikaa kun mies oli Himoksessa laskettelemassa.
Onnea kaikille, joilla on lupaavia oireita tai jotka ovat jo vauvaa hakemassa.

(.) Yöllä supisteli ihan hillittömän kipeästi n. 8min välein, mutta liittyivät ainoastaan vauvan liikkumiseen. Kun tuo elohiiri rauhoittui, niin loppuivat supistuksetkin. Tänään sitten ainoastaan muutamia kivuttomia supistuksia tullut, joten tuskin lähtö vielä on lähellä.

Ihan hyvä, kun ei mulla tosiaan oo vielä mikään kiire. Yöllä kun noita supistuksia kellotin, niin päällimmäinen huoli mulla oli siitä, että en ole vielä saanut aikaiseksi tyhjentää eteisen lipastosta vauvalle laatikkoa ja seinälle piti hankkia vaippatarvikkeita varten hylly... =)
En siis osaa ollenkaan ajatella, että vauva voisi tulla ennen laskettua aikaa. Ja hommat on sen mukaisesti sitten kesken...

Niin ja omalla autolla olisi tarkoitus sairaalaan mennä, matkaa ei ole kun noin 10km. Tampereella ei ole kiinnittymisen ja vesien menon suhteen mitään erityisohjeistusta, joten omalla autolla kehoittivat menemään vesien menosta 2 tunnin sisään sairaalaan. Jos vesi vihreää, niin sitten tunnin sisään sairaalaan, mutta edelleen voi mennä omalla autolla.

Nyt takaisin viikonlopun viettoon. Kivaa kun on koko ajan seuraa, eikä tarvi yksin pyöriä kotona ja pitkästyä.

Kuume & pikkuinen 38+1
 
Kuulumiset vaan...

Kävin sit siellä synnärillä ja paineet oli siellä sitten hyvät (ylläri, ylläri)...Kotona vielä ennen lähtöö 168/98 :whistle: No vauvan äänet hyvät ja mulla kaikki ok...paitsi: Suoloja veressä liian vähän josta johtuu päänsärky, sekä lapsiveden vähyys, jonka takia menen tiistaina kontrolliin ja jos edelleen on vähissä niin jään sinne. :p Kassi siis pakattava mukaan! En tosin kehtaa vielä kovin innoita, laittaavat minun tuurilla kotiin. :/

No mutta, siinäpä se. Saan syödä luvan kanssa vaikka sipsiä hieman jos siltä tuntuu :D ihanaa...

Jospi ja selälleen köllivä Papuliina
 
No ompas erilaisia ohjeistuksia noista lansseista näköjään. Meille on sanottu, että vaikka vedet menisi, ei tarvi olla vaakatasossa jos tietää että vauva on tulossa pää edellä. Että vain jos on joku muu tarjonta niin se napanuoraprolapsi on mahdollinen ja silloin ehdottomasti vaakatasossa ja siis lanssilla. Kesällä muuten oltiin yksissä häissä joissa oli vieraanan nainen jolla oli aamulla menneet vedet. Lähtivät siitä sitten ruokailun jälkeen synnärille kun 12h oli kulunut vesien menosta.

Pur, kun sä sanoit että jos menee turhaan taksilla niin joutuu ite maksamaan niin eikö sen joudu joka tapauksessa ite maksamaan? Varmaan noin pitkällä matkalla se ambulanssi on tosiaan kyllä halvempi (meillä olisi toisinpäin kun lanssi kai aina maksaa sen saman 40e tai jotain ja taksilla meillä pääsee varmaan kympillä) mutta eikös senkin joudu kuitenkin maksamaan ite?

Meillä nyt on siis helppo tilanne ton synnärille menon kanssa kun on oma auto ja matkaakin sen verran (1600m) että jos vaan pystyn niin ajattelin kävellä sinne niin ei tule parkkiongelmia. Mutta siis jos kiire tulee ja jostain saa taksirahat takas niin sittenhän meidänkin kannattaa mennä ennemmin taksilla kun ottaa parkkisakko.
 
Mul sama juttu ku kuume82 :lla et en osaa odottaa et synnytys lähtee käyntiin ennen l.a:ta. Ja kaik menot ja tekemiset tähtään kans nii et siihen mennes on kaik valmiina :xmas:

Niin pal näköjää riippuu päiväst et kui pal mukula liikkuu. Tänää ollu vilkas päivä ja touhuu koko ajan ja eile ei oikee mitää.

Tuli äske katottuu lehva ja syätyy iha likaa karkkii ym :x nytto tosi turpeine olo.
JeJa 38+1
 
Almaa täällä taas merkkailemassa. Ihanaa kuinka paljon vauvauutisia on taas tullut!! On tämä aika jännittävää aikaa, iltasella aina ainakin mulla alkaa 'paineet' ja supistukset ja voi joka ilta sitten odottaa jokos nyt... Kieltämättä välillä edelleen harmittaa kun mitään ei tapahdu (vaikka luvattiin, hahaa) mutta toisaalta, kokoa lukuunottamatta kaikki on hyvin sekä äidillä että vauvalla joten muutama päivä lisää ei haittaa liiaksi :)

Olen yrittänyt 'käynnistellä'' synnytystä koko viikon lenkkeilemällä, muuta eilen muutin strategiaa: luin jostain neuvolasta saadusta opuksesta (synnytys-aiheinen) että avautumisen siinä vaiheessa, jossa kohtu on auennut 3-4 cm (kai, olisiko ollut latentti- tai latnssivaihe) on tärkeää että äiti ei stressaannu ja osaa rentoutua. Niinpä olen lenkkeillyt paljon vähemmän & rentoutunut kaksi päivää. Ei sanottavampaa tulosta, mutta tällä säällä ei ole tehnyt uloskaan ja aika kuittina olen huomannut olevani silti - parit päikkärit ottaa joka päivä...

Kamalan vähän vauveli tuntuu liikkuvan mutta kaipa siellä vaan on niin ahdasta. Onneksi aina välillä muistaa yrittää navasta ulos, ja onhan mulla tuo kotidoppleri jolla juuri tänään hiukan kuuntelin :)

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille, tv positiivisesti (tänään) ajatteleva almaa vko 38/39 edelleen
 
Jatkoa vielä: olisiko kellään vinkkejä hyvistä imetyspaidoista? Ennen kaikkea ajattelen hankkia lyhythihaisia, menevät villatakin tms kanssa kesään asti ja sitten sellaisenaan? Osa on kamalan kalliita ja osasta löytämistäni en vaan tykkää, UK:stakin olen jo ajatellut tilaavani (Jenkeistä tilattu sylipotta tuli alle viikossa!) mutta ei ole edennyt vielä.
 
kiukuttaa!!!!!!!!!!!!! |O
tänään lenkkeilty ja saunottu ja ainut mikä on kipee (siis TODELLA kipee) on hammas :kieh: täähän tästä nyt puuttukin. ja huomennahan tämä ei synny,eli se on sit tosiaan se tiistai aamu ku oon ponnistamassa ja varmaan mulla on esikoinen siellä sängyn päässä töllistelemässä ku saa sitä mihkään hoitoon.

mut joo.jos vaikka lähtis unille rauhottuun.

l&m 39+6
 
pur
KÖ Joo näin meille tosiaan nlssä sanottiin ja mulla on kyllä aina jostain ollu sellanen mielikuvaet taksirahoista ainakin osaan on mahdollisuus saada kelakorvausta. Tarkkaa tietoa mulla ei käytännöstä ole, mut oletan et taksimatkasta pitää sit olla kuitti päivämäärineeen ja varmaan ei haittaa jos on tiedot mistä mihin. Ja sit pitää olla lääkärin todistustus varmasti sairaalaan menosyystä ja seurauksista. Löytysköhän KELAn sivuilta mitään tarkempaa tietoo tosta. Siihen saattaa tietty liittä km rajoja ja jotain myös....KELA kun on semmonen onstanssi et ne sit tuskin yleensä itekkään tietää asioistaa.
 
pur
http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/NET/050208103946HL/$File/ATTTG8IG.pdf?OpenElement

tuossa ny oli jotain aiheeseen liittyvää ihan mielenkiintoista, olipa hyvä ku tuli katottuu saahan sitä korvausta omalla autolla mentäessä ja saattajan yöpymisestä kans, täähän saattokin tää keskustelu olla meidän lottovoitto
 
Onnea vauvanhaku reissuun lähteneille!!

kannanpas korteni kekoon ambulanssi asiassa,
Meille ohjeistus on ollut tällainen:

Jos vauva on raivotarjonnassa ja kiinnittynyt saa vesien mentyä jäädä rauhassa kotiin odottelemaan supistuksia ja saapua sairaalaan kun siltä tuntuu, kuitenkin viim.12h vesien menosta.
Jos taas vauva on raivotarjonnassa, mutta ei ole kiinnittynyt, silloin makuu-asennossa joko omalla autolla tai ambulanssilla.. jos vauva ei ole kiinnittynyt on mahdollisuus napanuoran esiin luiskahduksella.

Mutta varmaan parhaat tapuskohtaiset ohjeet saa, soittamalla laitokselle ennen sinne lähtöä..

ON: satunnaisesti supistelee, toisinaan tuntuvia, useimmiten kivuttomia..
välillä menkkakipuja, mutta ei mitään muuta synnytystä enteilevää :/

kuupas ja tirppana 38+2

muoks. almaa imetyspaidoista.. Oon ostanut lindexiltä imetystoppeja, eli ne on imetysliivejen ja toppien yhdistelmä! eli olkaimien kohdalta saa hakaset auki ja tissin esiin :D
 
Ambulanssiin en osaa ottaa kantaa. Mutta ha
Hassua tuokin, että meillä ei ole mitään ohjeistusta tuosta sairaalaan lähdöstö vesien mentyä sen kummemmin... Itse sitten kysyin nyt perjantaina neuvolas..
Sanoi täti minulle, että jos tulee vedet ihan reilusti, mun lähdettävä siitä ihan reippaasti sairaalaan... Kun Minulla ilmeisesti vettä aika vähän... Ei kuulemma edes suihkussa kannata käydä...
Tuon 12h olenkin kuullut täällä teiltä muilta...
Tietty nyt noudatan tuota neuvolan ohjetta...
Tapahtuisikin jotain jo... Supistus kerran tunnissa tai puolessa ja menkkamaiset kivut on ainoa oire täällä.... Ja tätähän voi sitten kestää vaikka vielä melkein VIISI VIIKKOA PAHIMMASSA TAPAUKSESSA... ARGH.
Ensi viikolla ajattelun lähteä shoppailee pojalle kenkiä ja itselle uutta laukkua, sellaista vaippavetoista.. :)
Tuntuu hullulta narista teille, kun suurin osa on jo lähellä LA tai jo YLIKIN... Sorry vaan.. :eek:
 
Kutri palailee taustalta, kertoilemaan kuulumisia...

Eli poikavauva (49cm ja 3230g) sieltä sitten syntyi laskettuna-aikana, saapahan joka vuosi liputuksen syntymänsä kunniaks. ;)
Synnytys oli kyllä yllättävän helppo, eikä mittään traumoja päässy tulemaan. Kaikki meni niin noppeesti. Koko edellisillan tuli tihheesti harjotussuppareita, jotka ei ollu yhtään kivuliaita. Tosin kyllä jo siinä vaiheessa tiesin, että yöllä tullee lähtö. Niinkuin sit tulikin. Puol kolmen aikaan yöllä oltiin sairaalassa ja meijät vastaanottanu kätilö oli aluks ehkä vähä "näreissään" ku kuuli, että säännölliset supistukset on tullu vaan puolentoistatunnin ajan. Joka tappauksessa olin jo kaks senttii auki ja sitten ilokaasun ja myöhemmin epiduraalin kautta pääsin ponnistammaan ja poika synty aamulla puol 8...

Tännää päästiin sit kotiutumaan ku kaikki oli vauvalla ja miulla ihan hyvin. En ois kyllä halunnu olla yhtää kauemmin sairaalassa, ku huonekaverin kaa ei oikein natsannu... Ja ei varmasti ollu Toukka, joka sit kans ilmeisesti sai pojan samana päivänä. ;)
Kaikki on niin ihmeellistä ja ihanaa, joten taidanpa palata ihmettelemään nukkuvaa poikaa.

Kaikille vauvautuneille paljon onnea miunkin puolesta ja vauvaansa vielä oottaville paljon onnea matkaan!

kutri ja kulta 2vrk
 
Glow
Heissan!

Taidan tehdä ennätyksen "turhissa" reissuissa sairaalaan :headwall:

Eilen supisteli muutaman tunnin ja supistusten väli vaan tiheni ja supistukset koveni niin että oli todella paha olla. Soitin koksiin ja lähdettiin sinne.
Otettiin käyrää, supituksia tuli. Kunnes ylläripylläri, ne laantui. Kätilö oli kovin positiivinen ja lupaili että jos ei tää nyt etene niin aamulla "ylipuhutaan" lääkäri laittaa käynnistystippa.
Yöllä sain jotain puuduttavia tabletteja että sais nukuttua. Paikat puutu, supistuksia tuntu muttei kipua. Noh, aamulla kätilö lähti ja uus tuli. Otti käyrää, liian vähän supistuksia. Lääkäri tuli ja totes että "jotain on tapahtnunut" mutta ei suostunu laittaa tippaa :kieh:
Aamuvuoroon tullu kätilökään ei ollu tipan kannalla. 3 cm oli kohdunsuu auki, sanoikohan että kanavaa sentti vai ei yhtään jäljellä, en muista enää. Itkuhan siinä tuli, lääkäri sössötti jotain ettei uskalla laittaa käynnistystippaa jos käy jotain, että mitäs sitten sanotaan ylilääkärille :headwall: :headwall: :headwall: Voi jumalauta!!! sanon minä.
Käski lähteä tutkimuksen jälkeen kaupungille kävelemään josko se edistäis asiaa. No ei ollu oikeen fiilistä jäädä Kotkaan! Kotiin tultiin :kieh:
Onhan tässä taas napakoita supistuksia tullu, mutta arvatkaapa onko mulla intoa lähteä sinne kotkaan enää kovin helposti?!?

On se nyt perhana kumma, ettei tuolla kukaan loppujen lopuksi uskalla ottaa asioista vastuuta! Eikä jumankauta kiinnosta äidin vointi, ne supparit on jo oikeesti todella kipeitä! Ja mie huomasin et aika kovaa kipua täs on alkanu sietää. En halunnu heti siellä mitään lääkettä kun ne tyrkytti, koska on kuitenkin tavallaan kiva tunte että jotain tapahtuu. Olenko ihan pimeä kun noin ajattelen? Eikä niitä kiinnosta paljonko meillä on matkaa tai esikoisen hoito asiat. :'( :'( :'(
Kätilö kovin hauska koitti olla viel kun sano että "kokeilkaas nyt ne siivous ja seksi ja sauna". Jooh, saunas käytiin mut minä en tässä nyt jaksa noihin uskoa.

Ja, on sekin kumma, kun ovat painoarvioksi jossain kohtaa heitelleet 4-4,5kg niin luulis että vois antaa jo apuja synnytykseen!!??!? mut ei...kyllä taitaa toi "meidän" sairaala olla "sieltä" ja syvältä!
 
glow voi itku tuo on inhottavinta ikinä!! Mä olen kyllä sitä mieltä, että ennen ne helpommin vauhditti synnytystä.. Mulla oli tuon tytön kanssa 11v niin että tuli lapsivedet ja lähdettiin sairaalaan. Supistuksia ei kuulunut.. Ja aamulla oli lapsivettäkin taas kertynyt. Minä vain sanoin, että en haluais kotiin ja voisivatko käynnistää... Niin tehtiin ja tyttö tuli... Ei mitään tuollaista, moneen kertaan kotiin laittoa ja arpomista... Jota on ollut ihan hirveän monella tutulla näinä päivinä.
Silloin myös riitti kun sanoi että EI kertakaikkiaan jaksa enää... Nyt niin ettei äidin ololla ole mitään merkitystä, jollei lääketieteellistä syytä käynnistää.. Näin sanoi neuvolassakin täti...
Voimia Glow, vaikka ei varmasti yhtään lohduta. :hug:
 
Glow
No 5v sitten oli ihan eri meininki samassa sairaalassa. Mulla tuli pari tuntia supistuksia, ei edes kipeitä. Mentiin sairaalaan, oli noin 2cm auki ja pääsin synnytyssaliin jossa odoteltiin supistuksien tihentymistä ja ne kyllä avitti hommaa ihan kysymättä!!

Voin luvata 101% varmuudella että sairaala saa palautetta, kun olen tämän lapsen joskus saanut synnytettyä siellä :kieh:
 
Kuulumisia pikaisesti tänään päästiin VASTA illalla kotiin mutt akuitenkin POika syntyi Torstaina 5.2. klo 10.59 painoa oli poijalla 4130g pituus 52cm ja pipo 36cm synnytys meni todella sukkelaan ja "kivutomasti" no ei ihan oikea sanan mutta todella hyvin. Saimme maailmaan 10 pisteen pojan :heart: nyt uni velkaa nukkuman;))
 

Yhteistyössä