Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA~ Vol.2

Voi Pixie ...toivottavasti ei ole samaa lajia kuin meillä on ollu. :( Sitkeetä meinaan on, toista viikkoa jo sairastettu.

Toivotaan kuitenkin, että ehditään parantua ennen kuin vauvat päättää syntyä. Ja lohduttaudu säkin sillä, et saapa vauva vaan paremman vastustuskyvyn...

Mulla alkaa tökkiä tämä palstan tökkiminen. Ihan ihmejuttuja näkyvissä (ei kuorta, vaan tuo Lukemattomia viestejä jne.). Pitää karata telkun eteen... B)
 
Tylsää on täälläkin, tässä koneella notkuessa on mennyt melkein koko päivä, välillä vaan käynyt pyykkiä laittamassa kuivuun ja uutta koneeseen.. :whistle: tapahtuis nyt jotain, et alkais supisteleen kunnolla ja tietäis et nyt se on menoo.. ei jaksa tällasta odottelua ja itsensä tarkkailua :eek:

jaksamista pixielle ja muillekin :heart:
 
Mul oli kans toi flunsa ja on hiuka viälki ja sit menin tartuttaa sen muksuihi ni on kyl tosi pitkäkestone ja sitkee. Toivottavast miäs ei sitä saa ku se on sit nii kipee ettei mihinkää pysty ku vähä vaa köhii et kaik kuulee et on nii kipee |O

Joo,o eli tylsää täälläki. Oon tänäänki kuluttanu aikaa hinkkaamal keittiön kaappien ovia, sit taas syäny ja taas koneel ja taas alust :xmas: huoh...
JeJa 39+4
 
BOLT leffa oli ihan hauska. :) Oli kyllä vähän hankala olla jo lopussa...
Onneks isäntä teki ruoat pääsin kotiin soffal kyljelleni...

Mulla aivan hirveän tuskalliset pukamat... Onko muilla samaa vaivaa? Ihan järkkyä... Oon ny viikon rasvannu ja suppoja... Soitin si neuvolaanki tänään. Sanoi et älä ISTU paljon... AAH ja mähän vallan paljon istun koneella päivät pitkät... Nyt sit kyljelläni kirjoittelen..
Lupasi ettei pahane synnytykses... Epäilen.. Ainakin kakkosen kans oli lopputulema se, että pukamat oli kipein kohta synnytyksen jälkeen... Voih voih... :( Koko pv ihan tuskaa niiden takia, nyt onneks kävin isol asial, vähän paine helpotti tuol... Sorry ällöä varmaan.. Pakko vaan purkaa tänne...

Kyselin myös onko mahdollista päästä tarkastettavaks lekurille... Kun nää kipeät supparit... Ei kuulemma ole mitään syytä... Jollei ole ollu syöksysynnytys tai muuten nopea aikaisemmat... Olin aika pettyny.. Kyllä sie sit katsotaan sairaalas, kun synnytys käynnissä.. :eek: :eek: AHA! Mietin, että jos näin kipeetä suppareit tulee enski yönä niin lähden synnäril... Laittaaha ne sit kotiin sielt ja saan mielenrauhan... :whistle:
 
Taitaa osa olla taas vauvaa saamassa,hienoa =)

Täällä ollut aivan kypsä päivä,kävely tuntuu kamalalta kun vauvan pää jossain jalkojen välissä ja maha kovana pallona kun liikun. Pinnasänky vieläkin kasaamatta ja vaatteet laittamatta,pitäis kai jotain saada aikaseks. Ja ruikuti ruikuti,olenpa aika valittaja :ashamed:

Kareliini,olet kyllä oikeassa siinä että alkaa tympiä itsensä tarkkailu,tuskin se synnytyksen alkaminen sillä nopeutuu,lähinnä tulee vain vainoharhaiseksi ja sekopääksi :headwall:

Käväsin lukemassa lokakuisten pinoa ja lukiessani heidän vuodoista ja keskenmenoistaan tajusin että me ollaan sentään tosi onnekkaita kun ollaan jo maalisuoralla ja vain loppurutistus enää jäljellä.

Ruttunaama 39+3
 
Pixie, täällä ollaan edelleen... Jos mä saisin sen täsmällisen kersan sitten huomenna. Koita sä parantua!! Neuvolassa kävin tänään ja ei muuta kuin vitutus nousi uusiin lukemiin. Seuraava visiitti ens pe ja sitten sovitaan käynnistyksestä, joka tulee tapahtumaan maaliskuussa...
Kovasti olen koko päivän kävellyt ja varsinkin tähdännyt kaikkiin mahdollisiin rappuihin. Voi taas mennä toiveikkaasti nukkumaan ja herätä pettyneenä :)
Joku kyseli siitä vadelmanlehtiteestä.. Mä olen juonut sitä 2 pakettia ilman mitään tulosta. Parista ekasta kupista supisteli, mutta sen jälkeen ei mitään sen kummempaa. Join sitä muutaman kupin päivässä. Ehkä ois pitänyt juoda enemmän....
Öitä ladies.
 
Pixielle pikaista paranemista ja kiitokset taas huipusta ajankulutusvinkistä. =)

Pikkaisen piristi muuten TOSI tylsää päivää, kun kävi kavereiden kanssa keskustassa. Sovittiin seuraavan kerran porukalla treffit ensi tiistaiksi. Saas nähdä pääsenkö vielä mukaan...

Ruttunaama: ihanaa, että jaksat meitä muistuttaa siitä, että oikeasti tässä ollaan onnellisessa tilanteessa, vaikka välillä pää hajoileekin. Meilläkin tätä raskautta niin kauan toivottiin ja yritettiin, että ei paranis paljon valitella, kun vihdoinkin on oman pikkuisen tapaaminen näin lähellä. :heart:

Mullakin paketti vadelmanlehtiteetä kaapissa, mutta ei ole vielä tullut niin isoa hinkua savustaa pikkuista pihalle, että olisin sitä innostunut juomaan... Antaa nyt olla tuolla kaapissa, niin sitten kun oikein suuri ahdistus iskee voin juoda sitä ja kuvitella edes tekeväni jotain synnytyksen edistämiseksi. Sehän ei onnistu, jos totean sen nyt jo tehottomaksi...
 
Iltaa mammat, täällä palattu sairaalasta kotiin.
ONNEA ONNEA kaikille vaavin myös saaneille ja onnea paljon myös teille jotka vielä olette omaanne menossa hakemaan!!!
Kirjoittelen kyljelläni,koska en voi juurikaan istua, repes paikat sen verta pahasti että kuroivat kasaan reippaan tunnin kun itse pikku prinsessa oli pihalla. Siitä tarkemmin myöhemmin... En voi muuta sanoa kuin että synnyttäminen on KOVA laji!!!

Koko arvio meni siis liki kilolla metsään eli arvio oli 3600g ja neiti painoi 2730g, 48 cm. On niin simpsakka, mutta tosi terhakka ja virkeä. Syntyi siis 13.2. 6.15. eli rv 41+1. ( Toukka kertoilikin uutiset silloin )
Aloiteltiin tänään kotona olo tissillä, sitten 3 tuntia unta ja 3 tuntia tissiä!!!! :eek: Siis mulla tuli jo äitiä ikävä, itelläkin oli jo karsee nälkä ja välil oli pakko pitää pika paussii ja käydä pikaa veskissä jne..likka vaan hamus ja hamus ja kitisi jos ei ollu tissi suussa..eli kaivoin lopulta tuttelit kehiin ja annoin palaa 25 ml jolloin pikku prinsessa tipahti kuin unipiikin saanut, oli aika herkkis :p
ELI maitoa ei sit kuitenkaan tule tarpeiks ja ei voi painaa enää nappia että saisko tilkan lisämaitoa...

Muuten meillä menee hianosti typyn kanssa, niin suloinen, niin hellyyttävä :heart:

Noin muuten olen aivan alavireessä eli juuri mitä pelkäsin kun hormonihurmio laskee. Eka ku tultiin ni itkin himassa ja vitutti kun mies ei olu tehny sitä ja tätä jne... Itkin myös kun oli saatu onnitteluita jne...hoh hoh. Nyt nukkuu ja pian tuhisko taitaakin herää yösyöminkeihin.

Kaikkea hyvää kaikille Teille :heart:
 
Haavemamma kiva kuulla sinusta! Ja tsemppiä vaan kovasti
vauva-arkeen! Kuullostaa vaan niin tutulta mitä mulla esikoisen
kanssa oli, imetyksineen ja mielialoneen. :hug:

Kyrsä mulla on sf-mitta kasvanut tässä lopussa sen
1cm viikko.. ollen viimeviikolla rv38+5 35cm. Saa nähdä onko
vieläkin kasvanut.

Pixie pikaista paranemista!

Oma napa:
Siis mua ummettaa nyt ja pahasti. Maha on ihan kipeenä..
ON syöty luumut ja kiivit, juotu mustaa kahvia, paljon vettä ja
otinpa annoksen jo Levolacia. Ei tuu muuta kun pari pierua.
Tää on inhaa ja sit muuten muutaman tosi napakan
supparin kyllä oon saanut. Siis lähtisköhän synnytys ummetuksella
käyntiin..? ;)
Heh, heh, kiva alottaa päivä kakkajutuilla. :kieh:

iitukka ja helmi 39+4
 
Mulla kanssa pukamat vaivana. Ne tuli edellisestä synnytyksestä ja olivat silloin tosiaan pitkään kipeät. Nyt taas vaivaa. Olen kanssa koittanut rasvailla ja pelkään paheneeko synnytyksessä.. :(

Viime yö tuli taas valvottua. Muutama kipeä supistus ja suolen tyhjennys ja olin sitten ihan varma että lähtö tulee enkä saanut unta vaikka supistukset sitten loppuikin. Ärsyttävää. :kieh: Mieluummin sitä nukkuisi kun kuulostelisi kaikki yöt että joko vai ei..

sadee80 39+3 :heart:
 
Onneks tänää on jotai menoo ja tekemist ku lähetää kärrää muksui mutsin lua. Ja pari pv on muutenki jotai tekemist. Huame ois neuvolaki taas.
KYRSÄ kysy sf mitoist ni mullaha oli kans tosi pieni viikkoon 26 asti eli sillo oli 23. Sen jälkee se on noussu 2-4cm kk ja nyt oli viimeks 38+4 sf 35.5cm.

Äske ku avasin ton äitiyskortin ja katoin noit lukui ni sen kelmun väliin oli tarttunu suklaat :D sitä on si kans joka paikas.

JeJa 39+5
 
Nii ja toi turvotus on alkanu olee aika isoo jo. Sormet särkee ja jalanpohjat kans kävelles ku on iha turvoksis. Ei mul muistaakseni näi pal turvotust oo ennen ollu tai sit se aika taas pistää unohtaa tällaset

Ja sellane viäl et mul on pitkään ollu kummastki kantapääst pualet puuduksis :/ se sisempi osa. emmä tiä onks se normaalii mut mun mielest ne on enemmän puuduksis sillo ku oon enemmän jalkeil et kai se turvotus ja tän ruhon paino si tekee jalatki jo tunnottomiks :D
 
Kiva Haavemamma kuulla sun kuulumisia. =) Toivottavasti paranet pian ja pääset taas istumaan.

Kyrsä: mulla oli nyt tullut sf-mittaan 0,5cm lisää viikossa viimeisen kolmen viikon aikana, sitä ennen tuli aika tasaseen 1cm/vko. Eli mulla ainakin kasvu hidastunut. Maanantaina (rv 39+3) mitta oli 33,5cm.

Jeja: mulla kans tullut nyt viimepäivinä tota turvotusta koko ajan enemmän. Meinaa mennä välillä hermot, kun sormet on sellaiset nakit, että mikään ei tahdo pysyä käsissä. Jaloissa ei turvotusta ole ihan noin paljoa, mutta kyllä niihinkin jo komeat rannut sukista jää.

(.) mulle tuli sitten eilen ensimmäinen raskausarpi vatsaan. :headwall: Koko päivän alavatsa kutisi ja illallahan siinä komeili arpi, jota aamulla suihkussa käydessä ei vielä ollut. Olin jo ehtinyt niin juhlia, että selviän ilman arpia. Joo ja tiedän että on tosi pinnallista olla v****untunut tollaisesta... Nyt olen ihan kauhuissani, että tää menee yliaikaiseksi ja mun koko iho ehtii revetä. EN HALUA! Maanantaina on se äitipoli, mutta käynnistämisen syyksi ei taida riittää raskausarvet. :)

No nyt tonne kamalaan pakkaseen lenkille, jos se vaikka piristäis...

Kuume& pikkuinen 39+5
 
Dodii, täällä alkaa elämä voittamaan. Flunssasta ois pahin kärki pois. Kiitos kaikille myötätunnosta, auttoi! Tänään vois vaikka jo harkita synnyttämistä...

Kämppä on sen sijaan kaaoksessa, kaikki huonekalut irti seinistä, kaapit ja vaatehuoneet tyhjennetty keskelle lattioita myrkytyksen tieltä. :eek: Tahtoisin tänään synnyttämään, koska en todellakaan halua mennä kotiin. Mies sais järjestää sen yksinään mun puolesta. Mutta ei merkkiäkään supistuksista tai muustakaan asiaan viittaavasta. :kieh: Haikeudella just muistelin et esikoista olin tässä vaiheessa jo sairaalassa synnyttämässä.

Eipä tässä kai muuta mainitsemisen arvoista, huomenna neuvolaan.

Pixie ja Pikkiriikki 40+0 POKS!
 
Haavemammalle halaus. :hug: Vaikka harmillista onkin niin se itkeminen kuuluu asiaan, ne imetyshormoonit on niin vahvoja. Mä muistan itkeneeni sairaalan parkkipaikalla kotiin lähtiessä sitä ettei oo koskaan ruoho näyttänyt niin vihreeltä! Se oli ihan neon vihreetä mun mielestä ja niiiin kaunista. Sit ihmettelin ku ihmisen polkupyöräili vaan ohi niinku mitään ei ois tapahtunut vaikka meidän maailma oli ihan mullistunut sen pienen ihmisen myötä joka tuhisi turvaistuimessa. Kyllä oli sit pää sekasin... :D Kai se on joku luonnon selviytymisvietti joka herkistää äitileijonan vauvan tarpeille ja samalla siinä sit koko maailmalle. :whistle: Kyllä se siittä sit taas tasottuu kun imetys lähtee kunnolla käyntiin ja arki rullaamaan...
 
Onnellinen tuore äiti Kvartti lähettää terveisiä Taotao kainalossaan Naistenklinikalta! Tyttö syntyi 27 tunnin urakan jälkeen kello 19.40 17.2.2009. Strategiset mitat olivat 3920g ja 52cm. Koko perhe voi hyvin :heart:

Viestintuojana Nappi huhtikuisista :wave:
 
Ja tänään olisi sitten laskettu aika... Ei mitään merkkejä eilisillan jälkeen. Miksi ne kaikki vaivalla hankitut supistukset aina katoaa yön aikana....

ONNEA KVARTILLE! Haavemammalle tsemppiä vauvan kanssa oloon! Toivottavasti saat tukea kaikilta läheisiltä.

Kuume, sama täällä arpien kanssa! Nyt on tullut pari ja tunnen kanssa itseni varsin turhamaiseksi niistä murehtiessa, mutta minkä sille mahtaa... Olin niin varma, että selviän ilman!! Nyt saisi jo vauva tulla niin ei maha (ja pää) repeä tämän enempää.

Josko tänään olis taas hyvä kävelypäivä :)
 

Yhteistyössä