:wave:
Lukemisen jätän suosiolla toiseen kertaan,nyt vaan omat kuulumiset.
Mut ensin
pixielle suurkiitokset palstan pystyssä pidosta!!! :hug: :flower: :heart:
Eli sitähän ne sunnuntaiset supistukset sitten oli ihan itteään. Heräsin la-su yönä tavalliseen tapaan 02.30 ja läksin vessaan. aloin siinä sit miettimään et ompas selkä kummasti kipee..mietin et voisko enteillä jotain. taisin olla sit puoliunessa ku 03.17 supisti.minä pomppasin ylös ja aattelin et ei oo totta!
sit ei uni tullutkaan ja tosiaan halusin perua koko jutun
suppareita tuli n.12-20min välein. Laitoin äitille viestiä vähän myöhemmin ja kuuden maissa se tuli meille ja lähtivät pojan kanssa mummolaan sit siinä aamupäivästä. ystäväni,jonka mukaan tuloo aiemmin mietin,tuli sitten meille joskus 10-11 aikaan..silloin supisti ehkä 12min välein ja vaan liikkuessa,istuen saatto helposti vieläkin mennä se 20min. Istuttiin ja hhöpötettiin,minä kiersin välillä kämppää ympäri et sais lisäpotkua.
12.30 soitin synnärille et mites teen ku väli tiheni 7-12min, mut edelleen vaan kävellessä, pistivät kyllä puhisemaan. neuvoivat vaan suihkua ja kaurapussia ja et sit ku ei enää pärjää kotona niin tulla; ei ole käynnissä vielä kun 12min välejä.
13.30 kaveri alko ehdotteleen et joko mennään,hän kellotti välejä paperille ja ne oli 3-12min. nyt alkovat oleen pitempikestosia,mut en pitänyt kiirettä ku "pärjään vielä hyvin". lähettiin kuitenkin ja olin varma et pistävät kotiin vielä..perille päästiin klo14.
eka käyrille ja siinä alko tuntua paikallaan ollessakin aikka tujuina ja pitkinä kivut.14.35 katto kätilö kohdunsuuta,tokas et arvaas mitä..minä siihen et no 2cm auki. ...olikin 6-7cm auki
kätilö tiedusteli et mitä kivunlievitystä haluan ja epiduraalia pyysin,mut sitä ei sit ois kuulema ehtinyt laittaa.PANIIKKI!!
kohdunkaulan puuduttivat,ilokaasua hönkäilin (en vaan osaa sitä :headwall: ) ja pihisin ja puhisin. lääkäri puhkas kalvot puudutuksen jälkeen ja kävi ilmi että lapsivesi oli vihreää.
siinä aikani vielä puhisin ja lopulta ponnistutti,halusin olla puoli-istuvassa,mutta ponnistuksen tarve hävisi.kätilö käski kääntyä kyljelleen,ei tuntunut hyvälle.ja juuri kun olin kääntymässä takas,iski hirmu pakko ponnistus ja pää syntyi.ja minä kiljuin :ashamed:
klo 16.11 oli sitten 10pisteen mustatukkainen tyttö maailmassa :heart: 3820g ja synnärillä mitattuna 53cm, kotiinlähtiessä
51.5cm jonka jos pixie vaihdat listaan oli vähän kutistunut matkalla
tänään siis kotiuduttiin. aika tahto tyttö on tämä: "kaikki tänne just heti NYT!!" ihan erilainen ku esikoinen
maito nousi eilen ja aijai kun kiristelee..imetys lähti ihan ok,kipeetä tekee,mutta välillä kun antaa huikkaa pullosta ja rasvaa niin eiköhän tämä tästä. isovelikin otti hyvin vastaan pienen myttysen. jälkisupistukset on kamalia. :kieh:
sori hirmu romaani,kopsaan tän itelleni ylös ku en jaksa moneen kertaan kirjottaa niin siks tarkat kellonajat yms B) tsori vaan
nyt lähden tämän nukkua tuhisevan nyytin kanssa soffalle ja palaan..myöhemmin..
hurjasti onnea kaikille vauvaantuneille!!!!
labello ja mytty-tyttönen 3vrk