Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA~ Vol.2

Toukka, olipa sulla tosiaan koettelemusta loppuun asti! Mutta sentään lyhyt ponnistusvaihe :) Aivan mahtava palkinto sieltä sitten tuli kuitenkin ja siinä vaiheessa sitten ne harmit ja kärsimykset melkein unohtuukin. Niin ainakin mulla kävi. Mites turvotusten kanssa? Oletko jo havainnut niiden osittaista häviämistä vai millainen on olo? Sanohan muuten haavemammalle kovasti terveisiä jos olet hänen kanssaan yhteyksissä ennen sitä kun hän ehtii tänne palstalle kertomaan kuulumisista.
 
haavemamma ja lentis onnea tytöistä! :flower: :flower:

seranzu joo kaverit on tiistain töissä ja työvuorot ajottuu just sopivasti tuohon pulma aikaan. sit ois pari kaveria kotona, mut heilläkin on pienet vauvat kotona, eli en sinne saa/kehtaa vietyä poikaa. Ei auta kun toivoo et tädin mies ois joutilas...muuten varmaan sit äiti joutuu perumaan omat menonsa ja sitä en tosiaan taho (sillä on "jotain" näkynyt keuhkokuvissa...saavat kyllä nyt pikapikaa selvittää mitä se "jotain" on:eek: )

lentis hui muuten hurja tilanne, jumissa autossa jossain tunnelissa ja supistukset eikun tihenee :eek: mulla ois voinu iskee paniikki.

mä oon tänään siivonnu,saunonu ja juossu rappusia ylösalas. ei niin mitään hyötyä. huoh.

labello ja mytty 40+5 edelleen

muoks: mitähän smirgelle kuuluu??
 
Onnittelut uusille vauvoille!

Ja heti omaa napaa:

POIKA TULI 11.2. Oikea peikkomies, täysi tukka päässä :) Mitat 4400g ja 53.5 cm, pipo 36 cm. Kaikki meni hyvin, jokin aika sitten kotiuduttiin. Myöhemmin lisää aiheesta :wave:

Muumiska
 
Nyt huomasin tämän uuden pinon, luulin et omassa koneessa vikaa ja menin sinne vanhalle kirjoittaa eilisestä. Nyt mentävä maate mutta merkkaan ainaskin ja kirjoitan huomenna sitten omat meiningit ;) Mutta kontrollireissu KYS:iin oli mukava ja sain eräpäivän pojan ulostuloon..

Onnea vauvautuneille, minusta on mukava lukea teidän synnytyskertomuksia niin pystyy varautumaan millaista se vauvanhakumatka voi olla! Lisää niitä!

Oli ihana tavata LABELLO, ikävä ihan tuli sydämeen. Olisi juttua riittänyt vaikka koko päivälle molemmilla!! Mutta näemme viimeistään kun on pullat pois uunista :)

absa ja atso 38+4
 
Nopeasti tänne ilmoittelen että tyttö tuli 11.2. klo 13.34. Strategiset mitat: 3520g ja 50 cm. Prinsessa on aivan ihana ja isoveikkakin on alkanu huomioimaan tätä. Niille ehti tulla sitte huimat vuosi ja 1 päivä ikäeroa :heart: Mun helmille :heart: Kaikki on menny tosi hienosti ja tänään tultiin kotiin jatkamaan toistemme ihmettelyä. Yritän jossain vaiheessa päästä juttuun kiinni taas :xmas:
 
Onnea muumiska ja anno! :heart: :heart:

Eilen illalla tuli muutamia kipeitä supistuksia mutta ne loppui kun menin nukkumaan ja koko yön nukuin hyvin. Mulla on mennyt tää viikko siinä etten oo osannut aatella muuta kuin tulevaa synnytystä. Siis kun tuli jo siellä sairaalassakin oltua niin koko ajan vaan odottaa koska tämä syntyy. En oo osannut tehdä tai ajatella mitään, enkä käydä missään.. Nyt päätin (muutaman muun täällä olevan lisäksi =) ) että on pakko keksiä muuta ajateltavaa ja tekemistä. :kieh:

sadee80 38+6 (tällä rv:llä syntyi meidän toinen poika..) :heart:

Niin ja oikein hyvää ystävänpäivää kaikille! :heart: :heart: :heart:
 
Hyvää ystävänpäivää ja onnee taas vauvautuneille :flower: :heart:

Eilen mul oli jääkaapin pesuoperaatio ajan kuluks. Tänää tarttis sit jotai muuta puunata.
Muksut menee miehen kaa uimahalliin ja meen mukaa kattelee mut uimaan en uskalla mennä ku ei tiä yhtää et onks auki vai ei.
Sen jälkee muksut menee muutamaks tunniks isällee ni tarttis seki aika kuluttaa jossai miehen kaa. Ei oo mitää järkevää ostettavaakaa.
JeJa 39+1
 
:heart: :flower: :hug:

Lapset isällään ja olis saanut nukkua, silti heräsin kasilta :kieh: No, aloitellaan päivää sitten netissä :D Illaksi varattu pöytä ravintolasta :p

Hyvää ystävänpäivää kaikille :heart: Saakohan jonkun vauva näin huikean syntymäpäivän??

UÄ 38+1
 
Mae
Onnea kaikille vauvansa saaneille :flower: Teitä onkin jo monta. :)

Omaa (kiukkuista) (.). Mua niin raivostuttaa, kun mieshän sairasti sitä mahatautia ma-illasta eiliseen, poika aloitti ke-to yönä ja mä sitten eilen päivällä. Ei siinä muuten mitään, mutta mies lähti tänään töihin!!!!!!
Miten pirussa se voi mennä AINA näin, että miehet saa sairastella ihan rauhassa ja sitten kun ne on parantunu niin vaimo ja lapsi kipeänä. Tai vielä pahemmassa tapauksessa, niin että lapsikin terveenä ja nainen sairastaa. Juu, ei naurata ei. Mulla lähteny nyt 2kg painoa vajaassa vuorokaudessa. Enää ei onneksi okseta, mutta ripulia sitten sitäkin enemmän. Ja tosiaan tuo kramppaaminen mahassa+sen jälkeiset supistukset. AAAAARGH! Mutta kait naiset sitten vaan on rakennettu kestämään ja kestämään.
Hyvää ystävänpäivää kaikille!
Kiitoksia ja anteeksi purkautumisesta. :heart:
 
Hyvää ja supparien täyteistä Ystävänpäivää!! :heart:

muumiskalle ja annolle paljon onnea nyyteistä!! :flower: :flower:

absa :hug: :heart:

Omaan napaan ei yhtikäs mitään uutta edelleenkään. Oli muuten harvinaislaatusen hyvin nukuttu yö tässä, ei tarvinnut edes vessassa käydä. Renniee ois kyllä pitänyt hakea, mut pakotin itseni pysyyn sängyssä ja sain nukahdettua takasin.
Pieniä harjotussupistuksia tällä hetkellä, mut näihin kyllä niin kaipis jo ytyä. Tämmösistä kovettumisista mitään iloo ole :kieh: Nyt jotenkin olo ettei huvita mihinkään lähtee kotoon, toisin kun teillä muilla:D Jos sitä viikon sisään sais jo nyytin syliin, niin en oikeen osaa aatella muuta kun et koska koska koska ja vitsi et voi olla raivostuttavaa. Minä vielä niin vannoin et unohan koko jutun olkaat mahassa ku ei osaa tulla pois :xmas:

kaikki te meette ohi! kelläs onkaan vielä enemmän yli ku mulla?? onhan täällä pakko joku olla eiks vaan?! en muista tota listaa ulkoo..

labello ja mytty 40+6
 
Onnea taas vauvan saaneille! :flower:
Hassua ajatella, että tyypien äipällä on jo ristiäiset ja itse ei ole vielä oikein kunnolla tajunnut, että vauva on tulossa. Kohta varmaan pitäis alkaa tajuumaan, ettei sitten tule ihan shokkina syntymä. :headwall:
En ymmärrä miksei ota upotakseen pääkoppaan, että raskaudesta lopputuloksena on yleensä vauva, vaikka pikkuista on kauan toivottu ja yrityksessä tarvittiin hieman apujakin... No, kai sen sitten viimeistään tajuaa, kun vauva on syntynyt. :hug:

:heart: :heart: Hyvää ystävänpäivää kaikille! :heart: :heart:

Tänään ei mitään erikoista ohjelmaa, ajattelin nauttia ystävänpäivästä rauhassa mieheni kanssa.

Kuume & pikkuinen 39+1
 
Dodii eli ( . ) Torstaina oli se kontrolli ä-polilla diabeteshommien takia. Ei tartte mitata enää päivittäin vaan 3x vkossa ja 3x pvässä riittää, ruokavaliohoito jatkuu koska se oli toiminut, poika ei ollut enää sokruista lihonu vaan ihan muuten vaan 200g/vko, paino hällä nyt n.3,5kg :heart: Pää on vielä korkealla ja siksi annettiin kutsu tulla käynnistystä aloittaa 27.pvä ettei kasva liian isoksi, silloin viikot 40+4. Lopuksi katsottiin paikat ja ne oli lyhentynyt 2senttiin 3:sta ja oli sentin auki(viimeksi ihan kiinni) ja sanoi et voikin alkaa jo ennen tuota 27.pvää syntymään, nyt vaan touhuta kaikkea aina kun maha kiristyy, alkaa menkkakipuilua jne. Kaveri antoikin kyykkyjumppavinkin tuossa viime viikonloppuna, ihan kyykkyyn niin syvälle kun pääsee ja ylös, pitää jostain kiinni ettei pyllylleen lennä. Mut ei paljoa tarvii touhuta kun alkaa kiristää tosi herkästi.. Mut ainakin on tuo eräpäivä tiedossa, nyt on loppuodotus ihan toisenlaista!! Vähän pahalle tuntuu kertoa täällä kun tietää et toiset odottaa ja odottaa hermot tiukilla eikä mitään tapahdu. :hug:
Yritettiin ottaa 4D-kuvaa pojusta(sai muuten taas varmistuksen et poika on, oliko viides kerta jo) mutta ei siihen pikkuherra suostunut mutta sain sitten normikuvan ja tosi tarkka kun näkyy silmätkin apposen ammollaan, jotenkin pelottava kun katsoo suoraan jotenkin hämmästyneen näköisenä, suukin hieman auki :D Tukkaa ei kyllä näy :)

Mutta tämmöistä, viime yö meni aika mielenkiintoisesti. Luulin klo 23 kun menin maate et yläkerran asunnossa juoksee koirat ja hakkasin kepillä kattoa mutta klo 1 tajusin et kaksi koiraa juoksee rappukäytävällä!! (kerrostalo) sitten ne kuuli et olen hereillä ja tuli ovelle raapimaan, kuuli äänestä et toinen on iso koira ja toinen pieni mut en tienny kenen ja onko ne ilkeitä. En keksiny muuta kuin soittaa poliisille, sanoivat et joku toinenkin on jo aiemmin soittanut ja pollarit on tulossa. Minun piti sitten mennä avaa pääovi, menin pesulastan kanssa oikein lähiömamman näköisenä :D ja siellä tosiaan pieni kultaisen noutajan pentu ja iso musta tanskandogi iloisena hyppi vastaan kun joku tulee :D Ja selvisi kenen koirat ne oli(naapurin aikuisen pojan), itse en tienny mut nyt tiedän kenen kelloa mennä soittelemaan jos ne taas on sinne jätetty, olivat kuulemma ekan soittajan mukaan ollu parvekkeella monta tuntia huutamassa, sitten omistaja vissiin heittänyt käytävälle baarista tullessaan :( Aamulla kuulin kun äiti huuti aikuiselle pojalleen koirien kohtelusta, mut saa nähdä, aiemmin ei ole tämmöistä ollut mutta en minä pitkään tässä viel ole asunut. Koiraparat... :( Jospa se jäi tähän kertaan. Ihania lutusia ne oli kyllä :)

absa ja atso 38+5
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille ja onnea vauvautuneille! :heart: Olihan se lentiskin vauvanhaku reissulla, sua jo kaipailtiin. :)

Jeja: Mä tunsin itteni ihan ääliöks kun yhden illan täällä kuljin joku vessapaperi housuissa ja tihrustelin suurennuslasilla eritteitäni. :LOL: Aamulla ku heräsin edelleen kotoa niin ajattelin et nyt meni yli, tän on pakko loppua! Tulkoon tosiaan saavikaupalla ennen ku seuraavan kerran reagoin mitenkään. :D Helppo sanoa nyt ku ei supistele, tiedän et hypin täällä taas seinille sit ku luulen et synnytys on käynnistymässä...

Nyt kirjamessuille ja illalla tyttöjeniltaan. Siellä on dresscodena roiskeläppä, oon varmaan huvittava näky. :D :wave:

Pixie ja Pikkiriikki 39+3
 
:heart: HYVÄÄ YSTISTÄ KAIKILLE! :heart:


NIISKUNENÄ: On osittai turvotusta vähentyny ainaki naamasta ja käsistä on lähteny paljon jalat on viel aika turvoksissa. Ja joo se palkinto on niin mahtava et kaikista vastoinkäymisistä ei jaksa välittää! ON NIIN SULOINEN!

Toukka
 
Laitan teille tämän synnytys tarinan:

Supistukset alkoivat tulemaan säännöllisinä, noin 10 minuutin välein, sunnuntai iltana 21 aikoihin. Sitä ennen oli ollut pientä menkka juilintaa ja supisteluja 20 minuutin välein koko päivän, välillä jopa 50 minuutin välein. Päätettiin lähtee yöllä 3 aikaan abc:lle, josko ne supistelut lakkais, mutta siellä ne tuli välillä jo 5 min välein. Lähettiin sitten sairaalan ja päästiin lepohuoneeseen, jossa sain sit 1,5 h tuntia "nukutuksi" pienessä horkassa lääkkeiden voimin. 6.30 heräsin ja kävin vessassa, kun tuntu että jotain tuli housuun, luulin sen olevan edelleen limatulppaa. No vessasta päästyäni lorahti hieman enemmän ja hoitaja tulikin samantien ja totesi sen olevan lapsivettä. Ne ei kuitenkaan mennyt kerralla, vaan reikä oli jossain ykempänä ja sieltä hulautteli aina välillä hieman isompiakin määriä. 8 aikoihin siirryin synnyttämättömien osastolle. Siellä sitten kärvistelin ja 22. aikoihin pääsin sitten synnytyssaliin kovien kipujen vuoksi. Siellä sitten päätettiin helpottaa oloa ja lopetettiin supistukset kun synnytys ei edennyt ja paikat edelleen 1,5cm auki ja puoli kiinteää kanavaa jäljellä. Sain nukutuksi yön ilma supisteluja ja aamulla lääkäri(professori) tuli 4 kandin kanssa tekemään tutkimukset ja päättivät että käynnistetään synnytys oksitosiini tipalla. 13 aikaan supistukset jo tosi kovia, suihku ei auttanu enää tuossa vaiheessa, joten ilman lievitystä ois voinu enää olla. Sain ilokaasua joka oli tosi tehokas kun osasi rytmittää sen oikein. Hassu olo siitä tuli, mutta lievitti kipua hyvin tiettyyn pisteeseen. Supistelut tuntui tosi paljon selässä joten niitä Aqva-rakkuloita kokeiltiin...en osaa oikein sanoa tehosiko, mutta haittaa ei ainakaan ollu. 16 aikaan supparit jo toosi kipeitä ja anestesia lääkäri tuli laittamaan epiduraalin. Kivut lakkasi ja olo oli mainio. 22 aikaan paikat hyvin auki, mutta vauva vielä korkealla ja sydänäänet heikkeni hetkeksi joka supistuksen jälkeen, joten säin pienesti ponnistella vauvaa alemmas. Lääkäri saapui paikalle ja asettaa vauvalle imukupin päähän ja leikkaavat välilihan. Aktiivinen ponnistusvaihe kesti 7min ja vauva syntyi 22.13 vihreästä lapsivedestä. Virkeä ja terve vauva syntyi pistein 9/9.

Kamalaa oli, se on pakko myöntää ja mietin tarkaan seuraavan vauvan hankkimista, vaikkakin lopputulos on aivan ihana :heart: :D

Labello voisi lisätä vielä pituuden joka on 49cm.

Kotiin lähtiessä eilen yrittivät kuuloa mittailla, ei saatu. Joten mennään kuulokeskukselle kahden viikon ikäisenä. Huolissani en osaa olla, koska kotona ja sairaalassa reagoi hyvin ääniin. Sanoivatkin sairaalassa, että voi olla lapsivettä korvissa, ettei siksi saada kuuloa otettua. Mutta hyvähän se on selvittää, eikä kuurous niin maata mullistavaa ole jos näin huono tuuri olisi.

Nyt vauva itkee...

Onnea taas nyytin saaneille :flower:
 
ONNEA haavemamma, lentis, muumiska ja anno! :heart:

Ihanaa lukea tein synnytyskertomuksia.. ihan tippaa linssiin pukkaa.
Mäkin jo haluun oman vauvelin syliin!! Ja heti tietysti.. :kieh:
Vaikka nyt kyllä tuntuu että varmaan olen pinon viimenen synnyttäjä.
Ei kertakaikkisen mitään merkkiä että olis kohta syntymässä,
ei ole vielä laskeutunutkaan vaan kelluttelee vapaana tuolla masussa.
Odottavan aika on totisesti pitkä.

Hyvää ystävänpäivää!

iitukka ja helmi 39+0 POKS
 
suuret onnittelut muumiska ja anno :flower: :flower: hyvän päivän valitsivat syntyä (mein neiti syntynyt saman päivänä) yleinen hätänumeropäivä :D

Hyvää ystävänpäivää!!!!

jokohan soikku on päässyt tositoimiin???? :p

Itse teen kai jotain lääketieteellistä ennätystä kun en sit synnytä koskaan vaikka paikat olleet auki ja kanava hävinneenä jo monta viikkoa :eek:

eipä kummempia.

-kyrsä ja nappula 39+1
 

Yhteistyössä