Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

Jaana: :hug: Miehellesi se ehkä oli shokki, mutta jos siltä tuntuu niin kannataa sit niihin jatkotutkimuksiin mennä. Tuolla tosiaan "sikiöseuloista kiinni jääneitä"-listassa olen lukenut hurjiakin turvotuksia, jotka osoittautuneet turhiksi! Yksi äiti kertoi, että nt- oli 6mm ja SILTI terve vauva syntyi! Kovasti tsemppiä teille! Miehet ei aina ajhattele, mitä suustaan päästävät!

Pixie: No jo oli kummat vanhemmat sillä lapsella :eek: itse olisin tuosta voinut jo jonkin asteisen ilmoituksen lastensuojeluun tehdä. Jos kerran noin tekee niin varmasti tekee uudestaankin. .. :'( Lapsi parkaa...

ja sit sitä kuuluisaa omaa napaa: Kävin tänään neuvolassa ja siellä toristiin tunnin verran. lopuksi kysyin, että voisiko hän kuunnella mahdolllisia sydänääniä. Hän sanoi, ettei mielellään kuuntele kun ei ne näilllä viikoilla kuulu ja sitten äiti vaan turhaan stressaa. Mutta kuunteli kun vakuutin, etten stressaa ja WAU, ne kuului ja kauheeta vauhtia se pumputti pikku sydän :heart:
Laittoi lasketuksi ajaksi 20.2, mutta mun laskujen mukaan se on 21.2... ONKO teillä samana viikonpäivänä la kun viimeiset kuukautiset alkoi? Mua nyt häiritsee ihan hirveesti, et kumpi tuo päivä on.... Ihan kun sillä olis suurikin merkitys. No ultrassahan se sit selvinnee.
Tossa mun saamassa lapussa luki, että np-ultra tehdään rv 12-13. Pitää sinne soittaa ja varata sitä aikaa. Kauhee kun sain ton esitietolomakkeen ja siinä kysyttiin jo nimiä :eek: Ei ole hajuakaan jos meille poika tulis, et minkä hälle nimeks. Meillä kun on tiukat kriteerit :D

-kyrsä ja nappula 8+4 (5)
 
KYRSÄ ja abu: Aika monelle joka sen tapauksen näki, kävi mielessä tehdä ilmoitus lastensuojeluviranomaisille. Se on vaan vähä vaikeempi paikka mitä vois kuvitella sitten kun tollaseen tilanteeseen ihan oikeesti joutuu... Noin pienten vauvojen ollessa kyseessä huostaanotto tapahtuu välittömästi. En todellakaan halua ottaa sitä kontolleni vaikka lain mukaan velvollisuuteni olisikin. Mielestäni olen tehnyt jo enemmän kuin tarpeeksi. Se äiti soitteli koko maanantain kaikille häävieraille ja itki puhelimessa, että se oli vahinko eikä tule toistumaan. Isä on perulainen, eikä juo kuulemma koskaan. Se ei tajunnut, että siitä humaltuu niin nopeasti. Morsiammen mukaan ovat kuulemma todella hyviä ja omistuvaisia vanhempia normaalisti. Joten yhden virheen takia en halua ottaa vastuulleni, että se vauva otettais heiltä pois. Mutta jos joskus kuulen että sama on tapahtunut toiste niin ilmoitan viranomaisille heti. Ja samaa sanoi morsmaikku, jonka läheinen ystävä tämä kyseinen äiskä siis on.
 
Kiitos kaikille kommentoineille :) Eiköhän tää elämä tästä..Enkä mä usko, et se verikoe hälyyttää, joten käyn siis vain äitipolilla toivottavasti useammissa seuranta ultrissa.(näin toivon). Tosiaan miehen kommenteista ei aina pidä välittää. Varsinkaan nyt,kun on tapahtunut kaikkee tässä, ja hän nyt ei ei noista seuloista paljon ymmärrä.
Joku kyseli mitä siellä np-ultrassa tehdään. :attn: Mulla ainakin se tehtiin vatsan päältä, ja sitten kun sitä niskaturvotusta ei saatu mitattua, niin se siirtyi alapäähän, ja vuorotellen sitten niin kauan kuvasi että saatiin vauva heilumaan irti kohdun pohjalta. Mun tutkimukseen meni tunti..mutta yleensä tosiaan pitäisi puoleen tuntiin selvitä.

Nyt odottelemaan huomista, jos vaikka ne veriseulavastaukset tulisivat..ja saisi tietää jatkot.
AI ja mun la on nyt siis 4.2.2009
jaana ja masu 11+0
 
Pikasesti neuvola- ja ultrakuulumiset:
Nyt on helmi nähty! Sydän pamppaili iloisesti ja
yrittipä vilkutellakkin meille. Pituutta komeat 1,5cm.
Se nyt tässä hämää että neuvolassa laskettiin
kaikesta huolimatta LA kuukautisten mukaan (21.2 )
ja ultra taas näytti hedelmöittymisestä
laskettuna (24.2 ). Eli kait sitä nyt eletään
neuvolan laskujen mukaan ja katotaan mitä seuraava ultra kertoo.
Eli pidetään tuolla listalla LA ennallaan.
Mutta kaikki siis kunnossa ja sehän se nyt tärkeintä.

-iitukka ja helmi rv8+4-
 
Sinituuli:Eli alkoiko sulla edelliset menkat lauantaina 17.5? Mulla alkoi nimittäin sinä päivänä. Mutta kaikki laskurit väittää, et olis 21.2 la. höh, kummaa.

Pixie:Tiedän kyllä tunteesi, se ei ole aina niin helppoa kun osuu omalle kohdalle... Toivotaan, että lopettavat noi hölmöilyt heti kättelyssä! :hug:
 
http://www.tekay.fi/raskauskalenteri/kiekko.html

onko muilla tämä "kiekko" pitänyt paikkansa?

Ja sit sain neuvolasta tuon vauvan odotus kirjan missä on taulukko, että mistä näkee LA:N ja sekin näyttää 21.2... Mä sekoon näin pienen asian takia kun pohdin sitä vaan. Tota 2+:n laskuria en osaanut edes käyttää :ashamed:
 
Pixie: Olipas aivan kamala tilanne noissa häissä. Ihan tippa silmässä luin tuota juttua :'( Varmaan ikävää näin jälkeenkin päin kun pohtii, et pitäisikö näistä vanhemmista tehdä ilmoitus vai ei. Ehkä tosiaan kannattaa mennä tuon morsiammen sanojen mukaan... En tiedä. Toisaalta tuntuu sekin pahalta, että jos ihminen tekee yhden virheen, niin se ratkaisu olisi niin lopullinen. Tosi vaikea tilanne! Onneksi olit paikalla :hug:
Jaana: Ihanaa, että olet positiivisella asenteella! Tule sitten heti kertomaan, kun saat tulokset :)
KYRSÄ: Mulla on kanssa LA vaihdellut "lähteen" mukaan, eli tuo Tekay sanoo, et 14.2. ja parit muutkin taulukot ja toisaalta pari on ollut sitä mieltä et olis 13.2. Tiedä siitä sitten kumpi olisi oikein. Neuvolassa kyllä sanoivat et olis tuo 13.2. joten sen varmaan voisi tännekin listalle vaihtaa. Toisaalta tuo tulee varmasti vielä muuttumaankin...

Aivan ihmeellistä, kun olo on ollut suhteellisen hyvä. Eilenkään ei tullut kuin kerran yli laidan ja tänään tuntuu ihan kohtalaiselta. Ilmeisesti tekee hyvää olla kotona rauhakseen, koska töissä olisin voinut NIIIIN pahoin.
 
Heissan, pikainen piipahdus palstalla...
( lähdin mökiltä hakemaan työmiehille tavaraa..ja täällä ollaan
:whistle: )

jaana25 Meillä on sitten samis laskettu aika.

Kyrsä Mulla kans heittelee toi laskettu miten sattuu ja varmaan ens ma ultrassa taas jotain muuta kuin tähän saakka..ei kai sitä kannata niin päivälleen miettiä, kun syntyy si kuitenkin milloin syntyy, vai?

pixie Ikävä tilanne tuo hää hommeli, mutta unohda koko homma. Jos tämä äippyli oli itkien soitellut häävieraille jälkikäteen, niin se kuvastaa katumuksen määrää.
Itselläni oli vuosikymmen takaperin läheinen jonka kännitoilailuja jouduin katselemaan, hyvinkin läheltä, pikkuvaavin kanssa..en silti koskaan olisi voinut tehdä mitään ilmoitusta. Onneksi tämä äippä sitten viisastui ja on nyt täysin raitis neljän ihanan lapsen reipas kasvattaja.
Toinen tapaus jossa lapsi otettiin huostaan ja isukki ( ..tässä tapauksessa lapsella siis vain isukki) on nyt, ja ollut jo 15 vuotta, täysin rappiolla. Jälkimmäisessä huostaanotto oli kuitenkin ainoa vaihtoehto ja näyttöä pidemmältä ajalta. En siis tuomitsisi yhden kerran perusteella ketään.

Kaikille hyvää vointia =)

haavemamma73 11+0 ( hu huu, onko nyt siis kriittisin aika ohitettu???)
 
Kiitos haavemamma ja niiskunenä. Juuri niin ajattelin tehdä, unohtaa koko jutun. Tein niin paljon kuin mahdollista ja nyt pallo on tämän perheen lähemmillä ystävillä. Tekevät sitten ilmoituksen jos tätä jatkuu, mutta se ei ole minun murheeni koska en kyseistä perhettä tule koskaan enää näkemään. Onneksi.
Mutta vaikea sitä on unohtaa kun se vauva oli niiiin suloinen! Ehkä kaunein vauva mitä olen koskaan nähnyt! Suuret siniset silmät ja pitkät ripset. :heart: Kohta meilläkin on taas sellainen pieni. Jee...

Huh, olipa taas aikamoinen yö. Mahassa kiersi ja vihloi ja juoksin vessassa yökkäilemässä koko yön. Vääriä hälytyksiä...

Nyt lähdemme Puuhamaahan. :)
 
Heippa!
Huono on hävinnyt tipotiehen :D ja oikeestaan väsymyskin melkeimpä. Raskausoireita ei siis ole mitään, paitsi mä käyn 2 kertaa yöllä pissillä ja tuonne alas mahan sivuille välillä vihloo ( vissiin jotain kasvukipuja) nii ja emättimen pohja on hieman arka, no olihan siinä jo oireitakin!
Nt ultra on 30 pv , tuli kysistä kutsu, sillon olis rv 12+2...vielä pari viikkoo aikaa!

Kohta pitää lähtee viemään tuota isompaa poikaa uimaan ku kerrankin tänä kesänä sattuu oleen mittari edes hieman yli 20C, pienempi saa uittaa varpaitaan!
Mä en ole uskaltanut uida vielä koko kesänä! Yleensä olen uinut joka päivä, vissiin tosiaan laiskuus iskeny!
:whistle:
Rv 10+3
 
Glow
Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:
http://www.tekay.fi/raskauskalenteri/kiekko.html

onko muilla tämä "kiekko" pitänyt paikkansa?

Ja sit sain neuvolasta tuon vauvan odotus kirjan missä on taulukko, että mistä näkee LA:N ja sekin näyttää 21.2... Mä sekoon näin pienen asian takia kun pohdin sitä vaan. Tota 2+:n laskuria en osaanut edes käyttää :ashamed:
no mulla toi näyttää 10.2, joku muukin laskuri näytti, ja joku muu näytti taas 9.2. neuvolassa täti sanoi ja laittoi korttiin että 9.2.
Tuo lienee selkenee ultran jälkeen... miksiköhän noi eri laskurit näyttää eri päivää, vaikka laittaa saman kuukautiskierron pituuden ja menkkojen alkamispäivän
 
Alkuperäinen kirjoittaja mymmeliina:
Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:
http://www.tekay.fi/raskauskalenteri/kiekko.html

onko muilla tämä "kiekko" pitänyt paikkansa?

Ja sit sain neuvolasta tuon vauvan odotus kirjan missä on taulukko, että mistä näkee LA:N ja sekin näyttää 21.2... Mä sekoon näin pienen asian takia kun pohdin sitä vaan. Tota 2+:n laskuria en osaanut edes käyttää :ashamed:
no mulla toi näyttää 10.2, joku muukin laskuri näytti, ja joku muu näytti taas 9.2. neuvolassa täti sanoi ja laittoi korttiin että 9.2.
Tuo lienee selkenee ultran jälkeen... miksiköhän noi eri laskurit näyttää eri päivää, vaikka laittaa saman kuukautiskierron pituuden ja menkkojen alkamispäivän
niin, en tiiä... Mut mulla on kaikki syntyneet enne laskettua-aikaa, eli periaatteessa sillä ei olekkaan niin väliä, kyllähän nuo joskus syntyvät kuitenkin :D Mutta ultrassa sitten varmistan vielä, et kumpi se nyt oli. Aika hassua, et noin pieni asia jää kalvamaan takaraivoon :LOL:

Nyt lähden viemään pissanäytteitä labraan kun sain suostuteltua ton ukon kotiin syömään...



PIXIEle mukavaa puuhamaapäivää, toivottavasti ette kauheasti kastu, täällä näyttäisi tummat pilvet tulevan.... Me mennään myös puuhikseen lauantaina :D

-kyrsä ja nappula 8+5(6) (aaaaaargh, ei voi noin paljoa raivostuttaa yks PÄIVÄ)
 
Jaana25 Kävin hiukan lukemassa niitä"sikiöseulonnoissa kiinnijääneitä" ketjua ja siellä tosiaan oli aika monta jotka kuitenkin loppujen lopuksi sai ihan terveen vauvan. Toivotaan teille myös parasta! :heart:

On: Itse kävin tohtorin luona pyytämässä saikkua kun ei tää huono olo kaikkoa mihinkään ja ne "aromit" mitä töissä kohtaa ei ole aivan parhaimmasta päästä helpottamaan tätä kuvotusta.... :) Yritän ensi viikon sitten vielä sinnitellä töissä, jonka jälkeen alkaa 5 viikon kesis!! AAAAAH!!!

Huomenna ois sitten eka neuvola, ihan kiva mennä sinnekin näkemään mitäs siellä tapahtuu! Mullakaan ei stemmannut se Tekayn laskuri, heitti päivällä....

Maya ja pallerot rv 9+3
 
heipähei.
Jaana25:lle tsempit jatkotutkimuksiin! Turha panikoida ennen niitä.

KYRSÄ ja muut L.A:n kanssa sekoilevat :D Meilläpäin ei edes vaihdella laskettua aikaa eka ultrassa ellei se heitä viikkoa enempää. Nytkin oli heittoa vissiin 5 päivää, vaan L.A. pysyy silti samana. Eli mä menisin sen neuvolan antaman mukaan... Rakenne ultrassa meillä oli viimeks heittoa jo 3 viikkoa, ei silloin enää mitään aikoja muutella vaan passitetaan lisätutkimuksiin.

Aply rv11+2
 
no ehkä mä elän nyt sen neuvolan mukaan =) , eli jos labello jossain vaiheessa kerkee siirtään mut päivää aiemmas, eli 20.2, siellä kai alunperinkin olin :LOL:

Mä taas kärsin ihan tolkutonta väsymystä. Mulla oli hb neuvolassa 126, vaikka olin varma, et on alle 100. Olen nyt ollut hereillä 8 tuntia ja koko ajan olen ollut yhtä väsynyt, kun silmät laittais kiinni niin nukahtais samalla sadasosasekunnilla |O

-väsynyt kyrsä rv 8+6
 
Pikaisesti ultrakuulumisia tännekin. Nt-ultra siis käytynä, ja siellähän se vesseli kovasti pyöriskeli ja esitteli itseään eri kulmista. Peukkuakin yritti saada suuhun, hih. :heart: Verikokeiden tuloksia odotellaan sitten vielä... kätilö ei olisi edes kertonut niskaturvotusta, ellen olisi kysynyt. Kun ei se luku kuulemma enää riitä.

Laskettua aikaa aikaistettiin viikolla, eli että pikkuinen olisi saanut alkunsa heti menkoista seuraavana päivänä (??). Taidan pitäytyä noissa varhaisultran mukaisissa laskuissa, eli että nyt on 11+0, eikä 11+4. Menkoista laskettuna nyt olisi vasta 10+3.

Jaana: Seuloissa turhaan "kiinnijääminen" käsittääkseni on tosi yleistä, kuten muutkin ovat sanoneet. Tsemppiä!

KössiKenguru 11+0
 
hei, mun piti sitä kysyä, että kun kävitte ekassa neuvolassa (joskus rv8-9) niin koska antoivat seuraavan NEUVOLA-AJAN? Mulla olis seuraavan kerran neuvola vasta rv 16:lla. Jotenkin petyin kun ei nytkään ollut tuo oma neuvolatäti paikalla vaan sijainen ja olen kovasti odottanut, että pääsen juttelemaan oman terkkarin kaa...
Mutta kyllä sen ihan ymmärrän kun rv 10 olis lääkäri ja sit silloin 11-12rv:llä olis se ultra, ettei siihen enää neuvolaa tuputeta, mutta oma terkka on aina laittanut neuvolalääkäriin ajan, eli eka käydään neuvolassa ja sen jälkeen vasta lääkärillä... Nyt jäi se neuvola kokonaan pois.
 
KYRSÄ mulla ei ole uutta aikaa neuvolaan ollenkaan...on nt utra 30 päivä ja terkkari sano että sitten joskus sen jälkeen vois soitella uutta aikaa neuvolaan...sillon on rv 12+2
nyt rv 10+3, sokerirasitus pitäs kuulemma tehdä rv 17 eli ainakin ennen sitä olis aika saatava, että ehtivät varata rasituksen.
Mutta ehtiihän siellä vielä käydä ja lopussa vähän turhankin tiukkaan :whistle:
 
Heipsan!

Mulla ei oo muita oireita kun kauhee väsymys, edelleen. Oltiin anoppilassa vkl ja oon siitä vieläki ihan poikki. Jotenki en siel osaa nukkua.. Eilen sain päivällä nukuttua 3h ja tänään sain aamulla nukuttua yli kymmeneen! :) Oon ollu kyl kun ihan eri eukko koko päivän verrattuna pariin edelliseen viikkoon. =)

Huomenna olis nt-ultra. Vaikka oon jo 2 ultrassa käyny, jänskättää silti onko kaikki hyvin...

Huomenna lähetään tytön kans taas reissuun, mitenhän sitä jaksais... :/
 
KYRSÄ: Mulla seuraava neuvola on rv 13.
Np-ultra on viikkoa ennen. Neuvolassa ottavat jonkun seuranta näytteen, koska käymme Espanjassa jossa kyseinen pöpö (en muista nimeä) on yleinen.

Kuinka kauan teidän aikaisemmat synnytykset on kestänyt??? Entä millä viikoilla aikaisemmat lapset on syntynyt??
 
ensimmäisenä pahoittelut kaikille jotka ovat saaneet todella huonoja uutisia.

KYRSÄ: mie kävin ekassa neuvolassa vasta rv 10+3 aikoihin.
seuraava neuvola on vasta viikolla rv 16, mut nt-ultra on sit ens viikon tiistaina.

SINITUULI: mulla kesti tytön synnyttäminen vajaan 12 tuntia.. ja rv oli 39+6.
siinä oli ponnisteleminen.. mut toivotaan että tämä vaavi haluais vähän nopeammin tulla ulos.

sitten omasta masusta vähäsen..
paha olo jyllää edelleen.. mitään ei voi oikein syödä kun kaikki ruuan tuoksut tuntuu yököttäviltä.
seisominen paikallaan on ihan kauheaa mutta käveleminen ei haittaa ollenkaan, tekis aina vaan mieli mennä kyykkyyn kun joutuu paikalleen jäämään... se kyllä helpottaa.
vähän rupeaisi vaikuttamaan siltä että vauvamasu alkais pikku hiljalleen ruveta kasvamaan.

 

Yhteistyössä