HELMIMAMMAT 2008 (9)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea jhk!:)

Edelleen supistelee mutta ei tarpeeks... Ja kylki on kipee kun kaveri tunkee kantapäätänsä siitä läpi:/ Toivottavasti syntyis tällä viikolla vielä, vaikka toisaalta ei huomenna päivällä koska ukko menee mp-messuille helsinkiin;)

Sirenia 39+3

onnea mielettömästi vauvoista!! Kumpa tännekkin pian saatais, en jaksai enää hetkeakään, neuvolassa kaikki kunossa tänään, paitsi vauvan sydän äänet laskivat liian alas ja jouduin nkl:n päivystyksesn sydänkäyrään.. Kaikki kuitenkin hyvin! Paino laskenu viikossa 700 g, sfmitta oli sentin pienenpi kuin viikko sitten eli oli nytte 35 cm, pissa puhdas, verenp hiukka koholla! Suppareita tulee ihan hyvin mitta ei tarpeeksi... P.rk.le!

Eipä muuta kun vointeja!!

ei mulla taida mitään asiaa olla, mutta kunhan kirjotan ennen kuin nukkumista koitan. oikeestaan tänään ei ole supistellut niin paljon, sitä kamalaa vihlomista kyllä ja sihenkin autto se kun kumartui eteenpäin(hieman mennä kaksinkerroin)..
lueskelin aijemmin vanhoja helmimammojen juttuja, huvittavaa lukea että mitä ite on kirjottanut rv20-22=) se on muuten kohta helmikuu, itekkin taas vanhenee=)
mutta nyt öitä
Nina 39+5

Helmikuu!!!; Juhuu!! Ehkä se antaa toivoa, että nämä kauan odotetut vauvelit oikeesti kohta syntyy :)

Kurjalta kuulostaa tuo Rollepan käsi, toivotaan tosiaan, ettei oo mitään tukosta.

Onneksi oli Om:illa sydänkäyrällä kaikki hyvin.

"jouduin" heräämään tänään 07.00 ja voih mitä tuskaa :) Oon tottunu vetelee hirsiä tonne ysiin ni oli ihan tuskaa. Niin sitä tottuu, töihin ku heräsin aina 5.30..
Tänään ois neuvola ja hammashygienisti, vai miksi niitä kutsutaan. Ja kummitytölle tartte ostaa synttärilahja, 3v tytölle on kyllä ihana ostaa, se kun vielä on ihan prinsessa ja hörhelöfani :)

Kuten näkyy mulla ei oo mitään asiaa, joten vetäydyn tästä aamupuuhiin.

Ai niin, mun piti sanoa, että mun mies jo kovasti oottaa että lähettäs synnyttää. Se oli nähny unta missä se ite synnytti, mut se vauva tuli reidestä ulos :) Sit se oli soittanu kättärille että mitä pirua, ja ne oli sanonu, että toi on ihan normaalia. Hih!

Vointeja Helmikuuhun Helmikuulaisille :)

Pulis 37+6

Ja näin sitä sitten korkattiin jo helmikuu..onnea myös jhk:lle!!
hihi mun ukko oli nähny kans unta että oli raskaana ja että me saatiin kaksoset,sillä idealla että sillä oli toinen masussa ja mulla toinen huh huh...
Mullaki oikea kylki oli herätessä tosi kipee, liekkö joku elin siellä painunu yön aikana.
Huomenna ois la, mutta en usko että pääsen vielä vknlopun aikana synnyttämään.
Onkohan se kirle sitten päässyt tositoimiin?Mäki haluuuuuun!!
Kaveri sai keskiviikkona vauvan,ois ollu jännä olla osastolla yhtäaikaa, mutta eihän tämä suostu syntymään:) yli mennään että raikaa:) vknloppuja kaikille...
39+6

Paljon onnea sulikselle ja jhk.lle nyyteistä ja muille paaljon suppareita!
Pikaisesti piipahdan taas, synnytys ei siis käynnistynyt silloin tiistaina tableteilla vaan keskiviikkona päätettiin puhkaista suoraan kalvot, supistukset alkoivat heti 3min. välein ja olinkin 7cm auki puolessa tunnissa, silloin laitettiin spinaali puudutus joka oli todellakin taivas (aikaisemmat kolma tulleet luomuna) ponnistamisen tarvetta ei tullut mutta aloin ponnistamaan niin sanotusti vanhasta muistista ja yhtäkkiä vauvan sydänäänet romahtivat ja lääkäri tuli paikalle, aikaa ponnistamiseen annettiin minuutti ja sitten mentäisiin sektioon, niin se vain vauva tuli seuraavalla ponnistuksella ja loppu hyvin kaikki hyvin.Ihana poika tuloksena.
Nyt on rytmi hiukan hakusessa mutta vähän saa nukkuakin!
Nyt taas tissille!

Huomenta vaan:)

Taas herättiin tasan tarkkaan klo 6.10. En tiedä miksi tuo ipana ei suostu nukkumaan pitempään vaikka menis miten myöhään illalla nukkuun.

Taitaa tosiaan kirle olla laitoksella kun ei ole mitään kuulunut pitkään aikaan... Tahtoo kans!
Mies varsinki on malttamaton kun hän on nyt talvilomalla ja kuvitteli että vauva syntyy tällä viikolla ja hän pääsis jatkamaan suoraan isyyslomalle ens viikon alusta:D Kyllä sitä harmittaa jos joutuu töihin välillä! No, onhan tässä vielä n. 3 vrk aikaa (toivossa on hyvä elää...). Vähän alkaa tuntua siltä että yli mennään tällä kertaa, vaikka eipä tosta ekastakaan mitään erikoisia tuntemuksia ollut ennen synnytystä.

Hauskoja unia kyllä teidän miehet on nähneet:) Itelläkin on ollut aika omituisia unia viimeaikoina.

Mua ahistaa kun anoppi stressaa niin kovasti mun synnytyksestäni... taas eilenkin piti pohtia monelta kantilta että millä mun kannattas mennä ja viedäänkö tuo esikoinen sinne vai tuleeko he tänne yms... Sanoin että ei sitä kannata ressata, kyllä kaikki sitten järjestyy ihan varmasti. Hän siihen että "niin ei kai sun tarviikkaan stressata mitään kun meidänhän tässä tarvii olla koko ajan valmiina" :O Ihan kun koko mun synnärille lähtö riippuis hänestä, ihan kun ei olis _ketään_ muuta lasta hoitamaan tms. Että ottaa välillä aivoon koko akka. Vaikka omituinen se on aina ollut ja olen oppinut suodattamaan sen jutut aika hyvin jo toisesta korvasta ulos samantien.

Jospas sitä alkais vähän vaikka siivoilemaan kun ei se sauna tuottanut mitään tulosta:D

Sirenia 39+4

Jaahas, marjuli ehti väliin:) On ollut kyllä aika vauhdikas synnytys sulla! Huh, ihan noin ripeetä toimintaa en kyllä kuitenka haluais vaikka nopsaan sais muuten tulla kyllä... Kiva kuulla että kaikki nyt hyvin:)

Huomenta.
Tulipas taas nukuttua..heräsin äsken siihen kun koira haukkui ihan vimmatusti taas ja ei pihalla olut mitään. liekö tahalleen mut herättänyt tai sitten näkee niitä "mörköjään"
itekkin eilen saunassa olin ja ei se kyllä mitään tulosta tuota..voi kun tosiaan jo kohta pääsis sinne sairaalaan.
marjulilla ollut vauhti synnytyksessä, voi kun tämäkin olisi nopea=)
mutta tänään ohjelmassa siivousta=) nyt on haettava posti.
Nina 39+6

Marjulillako ei tabletti tehonnu? Mää en oo ollenkaan hoksannu varautua siihen että Nelkku ei syntyiskään sillon pe:na. Mukavaa ylimääräistä jännitystä näemmä tiedossa...

safiiri, ei tehonnut nuo tabletit sain tiistaina niitä kolme ja vaikka paikat olivat 3cm auki niin ei tapahtunut mitään, sanoi lääkäri sen olevan melko harvinaista varsinkin uudelleen synnyttäjillä.
Nyt on kauhea hoppu koko ajan kun vanhemmat lapset lähtevät viikonlopuksi harrastuksiin ja pitäisi yrittää laittaa heille tavaroita kokoon ja täällä vain notkun taas.Nyt lähden pakkaamaan,mutta palaan illalla asiaan.
Marjuli+pikkumies 9vrk

Huomenia... mä olen lähdössä sairaalaan. En kylläkään vielä synnytysoireiden takia, vaan siksi että eilisissä verikokeissa oli tosiaan pari arvoa aika pahasti koholla ja toi käden homma taitaa oikeasti olla veritulppa! No, mulla kyllä tuli aamulla myös kovasti jotain limaa, joten olisikohan se ollut se limatulppa sitten? Eli jos hyvin käy niin tästä sairaalareissusta tulee 2-in-1 eli saadaan käsi hoidettua ja vauveli ulos samalla... saas nähdä. Jännittää!

Rollepalle tsemppiä! Kädelle pikaista paranemista ja pikkuihmiselle varalta tervetulotoivotus maailmaan :)

Marjuli, mää sain vinkiksi pyytää suoraan tippaa, jos eivät heti ehota. Sillä pitäis homman tapahtua vuorokaudessa...

Safiiri ja Nelkku 37+0

Pikaisesti taas piipahdan. Safiiri, mulle tehos puoliska tabletti, että varmaan tapauskohtaista. Toki kuulin juttuja, että joillain on mennyt yli viikkokin, mutta sehän riippuu paljon alakerran tilanteesta.
Paljon onnea uusille äideille! Seurailen tilannetta päivittäin, vaikka kirjottaa ei tahdo ehtiä..

Mää koitan sitte ens viikon puolen välin jälkeen alkaa liikkumaan mahollsimman paljon, jotta sitte perjantaina paikat ois mahollisimman hyvällä mallilla. Hirmu vimma saada Nelkku syntymään sillon pe:na. Ja vielä ihmisten aikaan, jotta mies pystyy sitte syntymän jälkeen hakemaan lapset hoitopaikasta A ja viemään heidät hoitopaikkaan B. Eli siis mun pikkuveljen luota anoppilaan.

Rollepa, toivottavasti saat käden pian kuntoon! Mulla oli ekassa raskaudessa veritulppaepäily kun oli pohje niin kipee ettei käveleen päässyt mutta kaikki oli kuitenki kunnossa. Oli vaan joku kramppi... Oliskin kätevää jos saisit vauvan samalla ulos:)

I am back. Ja yhtenä kappaleena. Päivä meni synnäriosastolla mutta vielä tulin kotiin.
Ei se ole (onneksi) veritulppa mutta kovia kipulääkkeitä (Panacod) sain tähän tuskaan kuitenkin. Vauva ultrattiin samalla ja painoennuste nousi roimasti... edellisen kerran puhuttiin 3,2 kgn pakkauksesta, ja samaahan tuo mun sf-mitta (35,5, cm) on antanut ymmärtää. Vaan nytpä näyttäisikin "Keijo" pyrähtäneen äkkiä nelikiloiseksi. Jännä juttu... Ja kun tarpeeksi siellä ronkkivat ja tökkivät, niin johan alkoi verta ja muuta valumaan (yöks - sorry yksityiskohtaiset kuvailut) - kohdunsuu on jo auki ja kaula hävinnyt joten eiköhän tässä tositoimiin päästä pikapuoliin. Hyvä fiilis jäi taaskin tuosta synnäristä, ihania ihmisiä siellä töissä!

jäi kiinnostaan toi rollepan sf mitan ja painoennusteen yhteydestä puhuminen. millä tavalla sf mitasta voi päätellä vauvan painoa? mulla sf mitta on 32 cm, mitähän tuo sitten niinkun tarkoittais...?

Moi - voi olla että mä olen ihan täysin väärässä (esikoista odotan ja neuvolatädin neuvot on aina vähän sekavia) mutta mä olen jotenkin ollut ymmärtävinäni että nämä kaksi asiaa korreloivat keskenään. Korjatkaa viisaammat, jos olen ihan väärässä!
Eli mulle on sanottu kun sf-mitta on keskikäyrällä. on odotettavissa keskikokoinen vauvakin. Nyt tämä siis ei pitäisikään paikkansa.

okei, kuulostais kyllä järkeen käypältä toi noiden välinen yhteys. kiitos infosta!

mulla oli reilu vko sitten (tuolloin rv 38+0) vauvan sen hetkinen kokoarvio 2500 g ja tuolloin sf oli 31 cm, molemmat alakäyrällä. neuvolan tätsyn arviona eilen oli mahassa keskikokoinen vauva, neuvolalääkärin mukaan (vajaa 1 kk sitten) iso vauva ja ton ultran arvion perusteella pieni vauva, joka vaati uuden kontrolliultran laskettuna aikana 5.2.. meneppä tosta sit sanoon, kuka on oikeessa :) toivotaan, ettei ainakaan neuvolalääkäri! ehkäpä rollepa sulle annettu tän kertainen arvio heitti vähän yläkanttiin? mene ja tiedä.. mutta kohta puoleenhan noi vauvojen koot seleviää :)

moikkista kaikille!
meitille sitten tiistaina syntyi poika vauveli :)tänään pääsin kotiin .ja se sitten tuli se
nopea synnytys niin kuin vauva ohjelmasta haaveilin :)kesti viisi tuntia. kun oltiin
tultu laitokselle poika syntyi 2tunnin päästä ja 30min ponnistus.huonoa oli se että nopeassa tempossa meni niin kipulääke ei tehonnut joku pcb tai vastaava joka kohdunkaulaan pistetään..itse ehdotti kätilö sitä..juu poitsun mitat olivat 39+1rv:llä
49,5cm ja 3,4kg pipo 34cm pisteitä sai 9/10/10 kiltti nukkuu ja syö hyvin.
muutamalla tikillä selvittiin!

mulle lupailtu sitä 4kg vauvaa ja maanantaina oli sf-mitta 33,5..silloin noin 3 vk sitten vaavi oli 3,2 kg ja sf-mitta 31,5..esikoiselta oli sf.mitta 34 (vklla 39+4..) ja syntymäpaino 4010g (vklla 41+3) jos tuosta nyt mitään selvää ottaa:)

onnea kirlelle!! Mulla on tässä tänän tullut muutama kova suppari et on ihan joutunu istumaan ja puhaltelemaan.. Ja nyt tulee noita puukoniskuja tonne alas ihan toden teolla, mitä ikinää tarkoittaakaa, muistelin tuossa että tokan ultran mukaan la olisi päänkoon mukaan lauantaina, eli 3.2 ( oma synttäripv) nooh, katotaan jos vaikka vloppuna jotain tapahtuis..

Outi 38+6 tai 39+5...