HELMIMAMMAT 2008 (9)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onpas jännittävää! Saadaan jo tammivauvoja.

Sympatisoin teistä monia! Itselläni on nyt pitkästä aikaa "oireita" alun pahoinvoinnin jälkeen. Eli tämä kamala turvotus. Ei itse turvotuksessa sinänsä, jos ei tarvis tehdä mitään ja voisi vaan maata päivät pitkät :)

Minusta on tulossa juuri sellainen kamala neuvoja-täti, eli kaikille raskaana oleville kavereille annan vuolaasti neuvojani siitä, ettei kaikkea kannata jättää äitiysloman varaan. Vaikka totuushan on se, että kaikki on sitten kuitenkin niin yksilöllistä. Mutta mulla on jäänyt suurin osa hankinnoista tänne tammi-helmikuulle, eikä oikein olis motivaatiota kammeta itseään kaupungille. Pinnasängyn kanssa olen jo luovuttanut; se hankitaan vasta syntymän jälkeen.

Turvotuksen seurauksena mun paino on noussut kolmessa viikossa kuusi kiloa. Toivon vaan, ettei ole raskausmyrkytystä. Huomenna on neuvolalääkäri, ja siellä selviää lisää. Mitään myrkytysoireita (päänsärkyä tms.) ei onneksi ole.

Rollepa, meillä ei myös ole sanottu oikeastaan mitään mainitsemiasi asioita. Huomenna neuvolalääkärissä on kai mahdollista kysyä noita synnytystapa-arvioita sun muita. Asiantuntevammat kaverit on mulle sanoneet, ettei mun itse tarvitse niitä asioita tietää (kuten kumminpäin vauva on). Onneksi me päästiin yksin synnytysvalmennukseen (kun ei osallistuttu kunnan perhevalmennukseen), ja siellä kehtasi kysyä kaikkea. Ihan tyhmiäkin! (joista mies sitten on säännöllisesti maininnut...)

Odotellaan uutisia.

jhk 37+4

Eipä mulla mitään asiaa ole, mutta nostelenpa meitä vähän :)

Eilen olin aivan puhkinaatti enkä saanu mitään aikaseks, tänään on taaas joku ihme energialataus menossa. Heittelee noi fiiliksetkin päivittäin, välillä ketuttaa niin pirusti ja tänään taas on ilo-päivä. Kuulunee asiaan :)

"Jouduin" poikkeemaan h&m:llä ja lindexissä tänään, tarttu matkaan ihan pieniä vaatteita, olikohan se joku viimemetrien ahdistus. Hankin semmosen peitteenkin, josta saa tehtyä sitten kapalon vauvelille, valmennuksessa kapalointia suosittelivat..

Josko sitä vielä sais ittensä kävelylenkille. Ootteko te kuinka jaksaneet/kyenneet itseänne liikuttamaan?

Mua nauratti tänään autoon kömpiessäni tuo kertomus siitä, että pelkääjän puolelta oli pakko kömpiä sisään autoon. Mulle tuottaa vaikeuksia päästä ihan siihen kuskin paikalle kuskin ovestakin. Me asutaan kans niin korvessa, että on pakko ajaa autoa loppuun asti jos mielii johonki täältä päästä.

Mukavaa keskiviikon jatkoa mammoille!

Pullis

heipparallaa.edelleen ollaan yhtenä kappaleena ..eilen kävin lenkillä sellaista pingviini
kävelyä:)no 200m ennen kotia alkoi pirusti supisteleen,tuntui etten pääse kotia ikinä mies tuumasi ettei oikein voi kantaakaan :) no täyty odottaa ja kävellä hissuttaa.
enää en tiiä vihtinkö lenkille lähteä.turvonneilla jaloilla kun ei ole häävi teputella ja kengät ei mahdu oikein jalkaan..

Moikka!

Ihanaa kun on vähän lunta, on niin paljon valosampaa. Vaikka oonkin ollu koko päivän sisällä lukemassa tenttiin. Eilen oli yks tentti ja ihan pokkana marssin auditorioon tyyny kainalossa, kun tuo selkä on niin kipeä. Lisäks mulla oli limsapullo, johon tentin valvoja totesi, että "mitään eväitä ei saa olla mukana, mutta koska hän on äitiyshuollon opettaja niin suotakoon nesteytys raskautuneille!". Ja sitten hän keräsi limu- ja vesipullot pois kaikilta muilta ja kyllä mua vähän nolotti! Mutta voi tästä mahasta olla siis hyötyäkin! Joulun alla Helsingin Sokoksella kassatäti vilkas mun mahaa ja päästiin ilman vuoronumeroa kaikkien ohi kassalle maksamaan jouluostoksia. Kieltämättä kauniisti ajateltu siinä kuumuudessa ja tungoksessa. :)

Kai se täytyy palata sohvalle lueskelemaan. Vauva on kyllä ihan mahdoton liikkumisessa, maha ihan hellänä kun se koko ajan pyllistelee. Käytiin muuten eilen anoppilassa ja siellä olikin anoppi jo kutonut pienen peiton vaunuihin ja seuraavaksi valmistuu tumput, että näin! :) Onneks kaikki muut hössöttää mun puolesta.
Mukavaa vointia kaikille!

Maijustiina 34+5

Kävin tänään nauttimassa reilun puolen tunnin kävelyllä tuosta kummallisesta maassa olevasta valkoisesta... Huomiseksi lupailevat ainakin Etelä-Suomeen kunnon talvimyrskyä. Jee, vihdoin lunta! Kävely menee, mutta pienikin ylämäki saa puuskuttamaan enkä aina tiedä supisteleeko vai kiristääkö vaan takki ja muuta vaatteet. Meinasin laittaa ennen reilun kokoiset kevyet toppahousut ulkoiluun päälle, mutta napin ja napinläven väliin jäi yli 5 senttiä... Ei siis mitään toivoa.

Autoa olen ajanut vielä lyhyitä matkoja, mutta jostain syystä autossa istuminen ottaa tosi paljon selkään. Vanhempien luona en kyllä enää lähde käymään, kun sinne on 40 km matkaa vaikka samalla paikkakunnalla asuva kaverini pyysikin käymään.

Muuten tänne ei kuulu mitään ihmeempiä. Odottelua vaan. Mun piti siivota tänään vaatekaappi, mutta tekemättä taisi jäädä. Jospa sitä kutoisi pipon vauvalle valmiiksi...

Moikka, mä olen yrittänyt käydä pari kertaa päivässä kävelyllä. Mulla kun on iso ja energinen koira, niin se vaatii liikuttamista ja on samalla hyvä "pakko" mulle. Eilen meinasin minäkin haukata liian suuren palan, meinasin hyytyä ennen kotiovea ihan kokonaan. Kamalaa muuten kuinka sitä hikoilee.. vähänkin reippaampi lenkki niin paita näyttää kun olis jumppatunnilla ollut!

Tänään on taas mulla puolestani ollut vetelehtimispäivä, en ole oikeastaan saanut yhtään mitään aikaiseksi... ja iltaruuallekin ilmoitin jo haluavani ravintolaan :)

Vauvalla on hikka taas... se ei kyllä muuten liiku yhtään noin paljon kuin teillä muila, tai sitten se on sellaisessa asennossa että potkut ja muut liikkeet eivät tunnu niin selvästi. Siis kyllä mä sen tunnen että se tuolla möyrii, mutta ei mitenkään kipeää tee!

Mä en viitsi enää edes mennä kauppakeskuksien lähelle. Kun itselle ei oikein voi mitään ostaa (ainakaan vaatetta) niin ostostelu menisi kuitenkin vauvaosaston puoleen, ja joku raja on pakko vetää... vai kuinka monta vaaleanpunaista potkupukua voi pieni ihminen tarvita?

Jeps, mutta kuten hyvin huomaatte, ei mulla ole mitään asiaa. Kunhan kirjoittelen...

Tänään oli neuvolalääkäri. Kohdunsuu pehmennyt mutta kaula kiinni. Vauva pää alaspäin muttei kiinnittynyt. Lääkäri meinas, ettei tartte oottaa laskettuun aikaan asti. Mikä fiilis! Sen lauseen voimalla olen saanut vaikka ja mitä tänään aikaiseksi :) Miehen ilme olisi ollut kans kuvaamisen arvoinen. Alkoi kai sitäkin jännittään. Toisaalta mulla ei kyllä ole kiire minnekään. Turvotuksenkin kestää, jos sais vaan lepäillä. Sf-mitta oli 33,5.

Paino oli noussut tästä turvotuksesta johtuen 800 g/vko, mutta ei siitä sanomista tullut, kun pissa ja verenpaine ok.

Äkkiä nyt hankkimaan kaikki tarvittava... Turvakaukalo hankittiin heti tänään :) Siihen vois hakea vielä sellaisen pussin.

Mä käyn lyhyen (n. 1 km) lenkin joka päivä. Pidempään ei pysty, ellei ole vessapysähdystä matkalla. Autoa ajan ihan normaalisti.

Liikkeet ei tee mullakaan pahaa. Siis itse asiassa mahassa tai alapäässä mulla ei ole mitään tuntemuksia. Ärsyttävältä tuntuu turvotus sormissa ja jaloissa sekä jumiutunut niska-hartiaseutu (johon ei tunnu mikään auttavan).

Voimia!

jhk 37+5

Neuvolassa poikkesin. Verenpaine hyvä, ei pahemmin paino nouse, turvotusta ihan hiukkasen, pissa puhdas. Sydänäänet hyvät, vauva liikkuu, eikä ole kiinnittynyt. Sf-mitta edelleen 35 cm. Katsoi lääkärin laittamaa merkintää viime viikolta, että kohdunkaulaa 2,5 cm, paikat aavistuksen verran pehmenneet, mutta kiinni ja totesi, että ehkä sun kannattaa varautua siihen, että tämäkin syntyy samoihin aikoihin kuin esikoinen (42+1)... Olen kyllä jo jonkin aikaa lisäillyt mielessäni sen pari vkoa aina, eli esim. huomenna 3 vkoa la:han, 5 vkoa vielä tätä pitäisi jaksaa...

Kaikki alkaa kyllä olla kunnossa, pinnasänky vielä on katsomatta kuntoon, tänään äiti toi ompelemansa pehmusteen/verhoilun äitiyspakkauslaatikkoon, joten loput on musta itsestä kiinni. Esikko nukkui heti pinnasängyssä, mutta oli sinne NIIN pieni, että ajattelin että tämä nyt nukkuisi aluksi laatikossa pinnasängyssä.

Odottelemiseen ekojen vauvojen ja äitien kuulumisia... =)

Kasassa ollaan vielä täälläkin:)

Kävelylenkeillä en ole käynyt kyllä sitten yhtään... eikä ole tullut ulkoiltua muutenkaan vaikka on tuo esikoinenkin tuossa. En vaan kykene kun ei jaksa kävellä kun heti supistelee, kiristelee ja sattuu eikä oikein ole ulkoiluvaatteitakaan mitä laittas päälle. Täällä ei ole oikein lumesta tietookaan, onneks nyt pakkasen puolella sentään on niin ei tule kaikki kurat sisään. Enkä kyllä enää niin sitä lunta kaipaakaan tässä vaiheessa talvea enää, vaikka oishan se lapselle kiva jos pääsis pulkalla.

Muutenkin olen hirmu laiskalla päällä ollut. Lapsi on saanut aika paljon katsoa telkkaria (hyi minua..) kun en enää pysty lattialla istumaan että leikkisin hänen kanssaan. Tai pystyn hetken mutta sitten on äkkiä jo noustava tai ei pääse sieltä enää ylös. Piirrelty ollaan kyllä mutta aika yksitoikkoisia päiviä taitaa ipanalla olla. Päivän kohokohdat on jos mennään jossain kaverilla käymään tai kauppaan:D No, ehkä sitä sit jaksaa taas kun alkaa arki vauvankin kanssa rullaamaan kunnolla.

Kaverin kaverilla ois muuten tuplarattaat myytävänä, satasta pyytäis niistä. Oran rattaat siis kyseessä. Voishan niitä mennä kattomaan, vaikka en kyllä yhtään tiedä vielä tarvitaanko me sellasia ollenkaan... Ainoastaan jossain reissussa ehkä vois tarvita kun täältä nyt ei kaupungille tule käveltyä varmaan kovinkaan usein. En montaa kertaa kävellyt yhdenkään kanssa niin tuskinpa kahdenkaan ;D

Nyt vihloo ihan järkyttävästi tonne alas... varmaan raivaa tietä siellä itelleen. Tuntuu että sehän pullahtaa ulos ihan millon vaan:O

Sirenia 38+2

nooh laitetaanpa sitten tän pvn kuulumisia..pesin tuossa pari koneellista pyykkiä ja kattelin kaappeja jos niille vois jotain tehdä,siis just tämmöstä väkisin-keksin-tekemistä-touhua :)
Mulla ei oo ollu turvotusta, paino oli noussu 900g/vk kohden, huh huh..sf-mitta 32,5 ja on pienempi mitä esikoiselta oli näillä viikoilla, mut isoa vauvaa silti lekuri viime vklla lupaili synnärillä.Verenpaine ok, hb 111, nappailen rautaa välillä..
Viime yönä heräsin vessaan, enkä taas saanu unta uudestaan kun täysikuu möllötti verhojen raosta makkariin ja minä rupesin taikauskoisena odottelemaan että alkaisi supistelemaan tai jtn..heh miten niin epätoivoinen..
38+4

Mä en sitten millään muista ikinä kerralla kaikkia asioita. Eilen siivosin, pudistin jopa matot pihalla ja selkä tuli hiukka kipeeksi...sain moitetta heti mieheltä ja anopilta. Kyllä toi selkä vieläkin vähän aristaa, taidan ens kerralla pyytää siivousapua.

Liikunta on jäänyt aika vähäiseksi, mitä nyt esikkoa lykkelen päiväunille jonkin matkaa. Kävely tekis muuten hyvää, mutta sen verran vihloo, että ei ihan huvikseen viitsi pitempää matkaa kävellä. Autolla ajelen ihan normaalisti, tosin ei se mitään herkkua ole, mutta kun kauppaan ja muuallekin pitää esikon kanssa päästä, niin pakko se on. Kunto on päässyt kyllä heikoksi, että sen puolesta tuleva synnytys jännittää, että miten pystyy ja palautuu. Mutta ajatus on kova kunnon kohentamisesta synnytyksen jälkeen, mutta näkee sitten jääkö vain haaveeksi... :)

misuli 36+6

joo, tuli katottua, tänne kans yks semmonen synnytys kiitos! Tänään on viikot 37+5, esikko syntyi just tällä päivällä, voi olla että tamä ei täältä tänään tule... Meillä olisi la kavreiden häät ja kovasti sinne haluaisin päästä, joten jos jaksais vaikka sunnnuntaihin vielä pidätellä:)! Huomenna neuvola, palaan asiaan silloin!!

Outi 37+5

Tervehdys.

Olin lääkärineuvolassa aamulla. Verenpaine oli pysynyt rajoissa ja pissa oli puhdas. Anto kuitenkin ohjeeksi levätä, että siivottakkaan en sais, korkeintaan pyyhkiä pölyjä ja ihan vaan tosi lyhkäsiä kävelyjä jne..höh!

Lääkärisetä meinas, että vauveli saattas syntyä jo 1-2 vkon kuluttua. Oli kaula lyhentyny ja paikat pehmenny ja pää kuulemma ihan alhaalla lähtökuopassa. Mutta saas nähdä, ite oon jotenki valmistautunu oottamaan vielä kuukauden. Aika jännä ajatus kuitenkin, että vauva saattaa olla sylissä jo piankin. Lääkäri veikkas kokoarvion, että ois tällähetkellä karvan alle 3 kg ja jos laskettuun aikaan asti menee niin sitten ois 3,5kg. Eli aika mukavan kokonen vesseli ois arvion mukaan, mutta nehän nyt on mitä on..

Eipä muuta kummempaa, täytyy kait mennä lepäämään, kun ihan käskettiin :)

Pullis 36+5

Täälläkään ei oikein mitään uutta..poltteluja ja vihlontaa tulee enään aika harvaan(pettynyt oon). mulle sanottiin myös silloin kun olin synnytystapa arviossa(rv36+3) että vauva on todella alhaalla ja paikat pehmennyt. lääkäri vaan totesi että mahdollisesti yli menisi (niinkuin kuulema suurimmalla osalla ensikertalaisilla). olen ite asennoitunut jo siihen että yli menee.mutta mua edelleen hämää ne painoarviot ja pistää mietityttää..vaikka ne on vaan arvioita mutta jos masussa pysyy laskettuun aikaan ni se arvio oli 4kg luokkaa. siskolla arvioitiin 3kg vauva ja olikin 4,5kg.mutta sittenhän sen näkee=)
nyt perunoita keittää
Nina 38+5

Tohon muinaiseen neuvolantätikeskusteluun voisin lisätä oman valitusvirteni. Kävin eilen neuvolassa ja tuli taas semmoinen olo, että neuvolan tätiä ei kyllä tosiaan kiinnosta yhtään. Pakolliset tarkastukset tekee ja siinä se. Nytkin sain seuraavan ajan vasta 2 viikon päähän, jos en oo sitten ehtinyt jo synnyttämään.... Eikös yleensä näin lopussa käydä jo joka viikko? No, eipä siellä nyt mitään niin merkillistä varmaan selviäisi vaikka useamminkin kävisi. Mutta jotenkin harmittaa se, kuin toista ei yhtään kiinnosta ja itselle kuitenkin tärkeitä asioita...
Siitä esitietolomakkeestakin piti kommentoida vielä sen verran, että ei meilläpäinkään ainakaan siihen tule oikeastaan muuta kuin omat ja suvun sairaudet. Ei mitään toivomuksia synnytykseen liittyen tai muuta. Ei silti että osaisin niin kovin paljon toivomuksia esittääkään.
Helmipöllö 38+2

kamala lumipyry..toivottavasti huomiseen asettuu kun on neuvolassa käynti..joo ei mulla ainakaan tullut esitietolomakkeeseen mitään toivomuksia,sairauksista kyseltiin..
kyllä mun mielestä loppuraskaudessa käydään joka viikko neuvolassa,eli käyntien pitäs tihetä ei harveta..no huomenna sitten lisää kuulumisia..
38+3
uä 38+6

Olen myös käynyt jo kolme viikkoa viikoittain neuvolassa, joten tahti kyllä kiihtyy. Tänään sain ukaasin makuuasentoon (!), kun verenpaine oli vähän koholla, pissa vähän vinksallaan, painoa tullut liikaa viikossa ja turvotusta jalkoihin. Ei mitään vakavaa, mutta kehotti aika herkästi menemään vaikka itse äippäpolille (tai soittamaan tietty ekaks), jos tulee huono olo tms. Vauva on vieläkin aika korkealla ja pää heiluu vielä, eli ei ole kiinnittynyt, vaikka kohdunkaula oli jo viime viikolla lyhentynyt. Painoarvio oli sellainen 3,1 kg eli ihan ok.

Milläs tässä nyt makuuasennossa olet, kun on tuollainen tahtoikäinen kaksivuotias tuossa touhuamassa... Kohta on katsonut niin monta kertaa nallepuhit ja muumit, että tätäkin äitiä ihan nolottaa. Olen kyllä koittanut ulkoilla päivittäin, mutta nyt oli komento jo pikemminkin lepoa ja kevyttä kotipuuhaa. No niin kai sitten. Oli muuten kuulemma vielä tyhjää vatsassa, joten tilaa olisi vielä kasvaa. Esikoinen oli 3645, joten puolisen kiloa saa vielä tulla tälle vauvalle ennen kuin tila käy ahtaaksi.

Wilma74 38+2

Pullis, miksihän sun nyt niin kovasti käskettiin levätä kun kerran vauva on jo ihan hyvän kokoinen ja viikkojakin yli 36? Johan se nyt aika valmis ois syntymään... Mulla oli esikoisesta paikat pehmenneet ja kaula lyhentynyt jo rv 30 ja silti syntyi 39+6. Lääkärisetä sanoi silloin (ja nytkin) että 2 viikkoa ennen saa laittaa sit hoitopöydän valmiiks. Vaan eipä näköjään pitänyt hänen veikkauksensa paikkaansa kummallakaan kertaa.

Wilma, mulla kans vähän huono omatunto kun tuo 2v katsoo melkein kaiket päivät muumeja ja nallepuhia... En ole edes ulkoilla jaksanut *nolona*...

Ei meilläkään esitietolomakkeessa mitään "toivomuksia" -kohtaa ollut mutta laitoin sinne lisätietoja -kohtaan noi toivomukseni mitä kivunlievityksiä mahdollisesti haluaisin. Ekalla kertaa siis olin laittanu sinne että epiduraali, kiitos jos mahdollista ja niin se mulle sitten laitettiin ihan mitään kyselemättä enää.

Juu, mies on tilannut sairaalaan lähdön huomisaamuksi kuulemma ettei hänen tarvi enää mennä töihin kun sit alkais huomisen työpäivän jälkeen talviloma ;D Saas nähä miten hänen tilauksensa kanssa käy, en kyllä usko että vielä alkaa tapahtua. Ehkä ens viikolla aikasintaan. Kiva kun mies on tiistaiaamuna kukonlaulun aikaan luvannut hakea kaverinsa lentokentältä kun tulee Thaimaasta... niin jospa mulle tuliskin lähtö juur sillon. Kentälle matkaa yli 100 kilsaa ja synnärille ihan päinvastaseen suuntaan 60km. No, pitää vaan uskoa ettei se nyt ihan samaan aikaan voi sattua:)

Sirenia 38+3

täällä samoin nolottaa kun kaksvuotias osaa muumit ja tohtori sykeröt ulkoa...mutta ei kannata kuulemma nolostua, sanoi neuvolatäti, kyllä sitä taas kerkee olemaan ulkona kunnolla ym. kunhan saat tämän kummun tieltä:)!

Mutta nyt Housen pariin!

Outi

No, eipä voi sanoa että ne neuvolakäynnit ois harventuneetkaan, ovat olleet harvassa koko ajan. Onneksi ei ole ollut verenpainetta tai muuta ongelmaa, joten eiköhän sitä vähemmilläkin käynneillä tule toimeen, mutta hassulta tuntuu kun ekassa raskaudessa piti muistaakseni loppumetreillä käydä joka viikko (silloin oli siis eri neuvolan täti).

Mä oon yrittänyt ulkoilla esikoisen kanssa sen verran mitä nyt säät sallii, koska aletaan muuten molemmat hyppiä seinille. Eilen kun myrskysi ja räntää tuli vaakasuoraan oltiin vain tosi vähän ulkona ja lopputuloksena mä olin tosi kiukkuinen ja muksun sai nukahtamaan yöunille vasta puoli 12 yöllä...! Miten te muut, joilla on energinen 2-vuotias kotona, selviätte sisäpäivistä? Onneksi tänään on mummu lapsenvahtina, niin saa vähän itsekin hoidettua asioita ilman innokasta apulaista.

no niin neuvola reissu huristeltu.paineet oli pyllystä ja niiden takia en vkol 2 neuvola reissua..hb 123 sf-38 ja painoa vkos tullu 800g.ja valkuaista pissassa.no paineidentakia jos jatkuu käynnistävät viimeistään LA:na,muuten luonnonmukainen synnytys saa mennä 2vkoa yli.supistellut koko viime yön ja 6 asti oon ollut valveilla kun masuasukki on heilunut kun heinämies;) olen huomannut et supisteluja tulee nyt päivälläkin ,lisääntyneet ovat kovasti.toivottavasti syntyy vkon loppuna!
autolla oli kiva ajaa kun supisteli vähän väliä..pitkäveteistä tämä odottelu alkaa jo masentaa.eilen kävinkin katsomassa syntyneet.fi sivulla vauveleita jos tämäkin tajuaisi putkahtaa pian :) niin moni sitä jo odottaa..hauskaa viikonloppua kaikille!!

Tervehyds, neuvolassa käytiin täälläkin. Paineet ok rajoissa, pissa puhdas, hb 143 ja painoa tullut viikossa 1,6 kg :) Mä olen NIIN turvonnut että ällöttää jo nämä omat kädet ja nilkat. Nlatätikään ei enää valittanut painonnoususta kun varmaan ymmärsi että mä en näihin lukuihin normisyömisellä ja -liikkumisella pääse. Yllätyksenä mulle tuli se, että hän ei suositellut kovin reippaita lenkkejä/liikuntaa enää, vaikka mä olen just ajatellut että sillä sais turvotusta laskemaan ja heilunut koiran perässä aikamoisia lenkkejä oman jaksamisen rajoilla. No, se muuttuu nyt.

Sf-mitta mulla oli pienentynyt puoli senttiä viikon aikana eli vauva on ilmeisen hyvin laskeutunut. Mitta on nyt 33 cm.

Uuden käyntiajan sain jo heti seuraavalle arkipäivälle, eli maanantaille. Kuulemma joka toinen päivä / 2 krt viikossa pitäisi tästä lähtien käydä näyttäytymässä.

Kyllä tää odottaminen tylsii jo ihan täysillä. Mä olisin NIIN valmis synnyttämään!

Kirle, me mennään ihan samoissa ajoituksien suhteen; mulla kans. ap. la 4.2. mutta ultra tarkensi sen 30.1:een. Veikkaan että sä ehdit ensin. Mä itse asiassa veikkaan että kaikki te ehditte mua ennen... uaaah!