HELMIMAMMAT 2008 (10)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Synnytyksestä:
Menin aamulla osastolle. Kaulaa jäljellä 1cm ja suu sormelle auki. Klo 10.30 laitettiin eka Sytotec-kapseli kohdunsuulle. Se sai aikaan supistuksia kyllä, mutta ne oli kivuttomia. Puoli kolmen aikaan katsottiin tilanne, ja päätettiin laittaa toinen kapseli. Siitä pikkuhiljaa alkoi joltain jo tuntumaan. Kuuden aikaan alkoi tuntumaan jo joltakin ja klo 18.10 lorahti lapsivettä housuihin. Silloin olin auki 2 cm ja supistukset tuntui, ei tosin vielä kovin paljoa. Kahdeksalta alkoi jo puuskututtaa ja olin 4 cm auki. Lähdettiin synnytyssaliin, jotta ehtisin saamaan jotain kivunlievitystä. Salissa pyysin spinaalipuudutusta, mutta anestesialääkäri oli leikkaussalissa, eikä sitä ollut mahdollista silloin saada. No kokeiltiin kohdunkaulan puudutusta. (Kellonajoista ei ole enää tietoa). Se auttoi hetkeksi kipuihin (ei kokonaan), mutta edisti synnytystä. Olin jo 6-7 cm auki, kivut oli hirmuiset. No mulle laitettiin toinen kohdunkaulan puudutus. Se auttoi vähän tehokkaammin kipuihin, mutta synnytys ei edistynyt, joten piti laittaa tippa lisäämään supistuksia. No minä ihan kauhuissani, että lisääntyykö kivutkin vielä, melkein jo porasin siellä ja olisin halunnut perua koko homman!! No päätyivät vielä kysymään ehtiikö anestesialääkäri laittamaan sitä spinaalia ja hän lupasi tulla. Ne muutamat minuutit tuntui ikuisuudelta. No hän tuli, ja tökki neulallaan varmaan joka nikaman väliin, eikä saanut laitettua sitä... Lopulta vaihdettiin istuma-asentoon, kumarrus eteenpäin ja lopulta sai sen menemään. Kuin taivaaseen olisi päässyt kun kivut hävisi (sain sen joskus klo 22.30 jälkeen). Vauvan sydänäänet laski aina supistaessa ja mut laitettiin konttausasentoon hengittämään lisähappea. Pian olinkin kokonaan auki ja sai alkaa ponnistamaan. Piti kokeilla vatsasta koska supistus tuli ja sitten ponnistaa. Se oli helppoa, ponnistin 4-5 kertaa ja poika oli pihalla. Napanuora oli 2 kertaa kaulan ympäri ja kerran vartalon ympäri. Pituutta 95 cm. Mulle laitettiin 1 tikki.
Osastolle päästyäni kätilö paineli kohtua ja hyytymää tuli sen verran, että antoi jonkin piikin, jotta vuoto loppuisi. Myöhemmin pelotteli jo tipan laitolla, sen verran vuosin. Mutta piikki auttoi, eikä tarvinnut sitä tippaa... Ihan tarpeeksi oli jo pistellyt.

Hoitajista Tiittus kyseli, kätilö oli sama lopuksi (vuoronvaihto välillä) kuin 2 vuotta sitten. Vain se anestesialääkäri harmitti, oli ilmeisesti joku joka vasta harjoitteli hommaa! Muuten synnytyssalin henkilökunta ihan ok.
Osastolla hoitajat ihan ok, aika kiireisiä ne taaskin oli ja apua ei saanut kuin hetkittäin toisilta. Enemmän sellaista henkistä tukea taas kaipasin. Se mikä oli muuttunut, lisämaitoa melkein tyrkytettiin, 2 vuotta sitten oli tosi vaikeaa saada hoitajilta lisää maitoa lapselle, kun omaa ei vielä tullut tarpeeksi.

Kotona on aika opettelua taas, ja kuten joku tossa edellä totesi, niin kyllä on tullut mietittyä, että tarviko tähän nyt taas ryhtyä. Hormonit on aika sekaisin välillä ja epätoivo iskee hetkittäin. Mutta pakko yrittää ottaa hetki kerrallaan.

Tsemppiä vielä odottaville ja vauvanhoitointoa kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja Litulatunen:
Meidän vauva tänään tasan kolmen viikon ikäinen. Koko päivä ollut tasaista kitinää, tuntuu että vatsassa möyrii. Hain tänään apteekista Gefilus plussaa, jota on kyllä melko hankala annostella, kun pitää sekoittaa maitoon ensin jne.

Hei pitkästä aikaa, tulin kurkkamaan kuulumisia, ja on pakko kommentoida. Meille th antoi luvan tiputtaa tipat ihan suoraan vaavin suuhun ilman maitoon sekoitusta. Olen kyllä sen jälkeen kohta imettänyt, niin 'laimenee' ja menee masuun asti. Auttaa ainakin meillä masuvaivoihin, ainakin niin luulen..

Nostan meitä vähän. Onks kaikki menny jo vauvan hoito -puolelle? Mä oon päättäny et mä haluan sen käynnistyksen jo ens viikon alkuun vaikka mikä olis. Menkkojen mukaan nyt ois jo 41+1 ja kärsivällisyyttä koetellaan (ja välilihaa jos tän vauvan annetaan vaan kasvaa!).

Misuli, pitikö sun kontallaan ponnistaakin?

Maijustiina 40+3

Alkuperäinen kirjoittaja Misuli79**:
SYNNYTTÄNEET:

22.1.(la 2.2) HaLi! 28v., toinen, SKS, Seinäjoki. Arttu 4130g / 52cm.
23.1.(la 2.2) Marjuli 30v., neljäs, L-pks, Tornio. Poika 4130g / 53cm.
26.1.(la 9.2.) sulis, 27v., esikoinen, NKL, Helsinki. Poika 3230g/ 50cm.
28.1. (la 8.2.) jhk 27v., esikoinen, LKS, Rovaniemi. Tyttö 3180g / 48cm.
29.1. (la 4.2) Kirle 32v., toinen, Oulainen. Poika 3400g / 49,5cm.
3.2. (la 3.2) Niksu 27v., toinen, Tays, Tampere. Poika 3400g / 50cm.
4.2. (la 2.2) Nina84 24v., esikoinen, Sas, Salo. Tyttö 3630g / 49cm.
5.2. (la 2.2.) Litulatunen 30v., esikoinen, Tyks, Turku. Poika 3200g / 53cm.
6.2. (la 4.2.) Sirenia 29v.,toinen, K-HKS, Hämeenlinna. Tyttö 3585g / 48,5cm.
7.2. (la 4.2.) Pia 31v., esikoinen, Jorvi, Espoo. Tyttö 3735g / 50 cm.
10.2. (la 16.2.) Pullahiiri80, esikoinen, Kättäri, Helsinki. Poika 3500g / 51cm.
10.2. (la 22.2.) Safiiri 35v., neljäs, KPKS, Kokkola. Tyttö 4600g, 52cm
11.2. (la 31.1.) auliina 30v, esikoinen, MKS, Mikkeli, poika 3710 g, 54 cm
12.2. (la 9.2.) Outi 25v., toinen, nkl, Helsinki, tyttö 4520g, 52cm
12.2. (la 5.2.) Wilma74,33v,toinen, Kättäri, Helsinki, poika 3820g, 52cm
13.2. (la 25.2) C81, 26v, esikoinen, KOKS, Kotka, tyttö, 2890g, 48cm
14.2 (la 2.2) Momento,27v,toinen,oys,Oulu,poika 4030g/52cm
20.2. (la 5.2.) Helmipöllö,toinen, TYKS, Turku, tyttö, 3600g/52cm
25.2. (la 14.2.) Misuli79, toinen,SATKS Pori, poika, 3640g/51cm

LASKETUT AJAT:

11.2. Äiti2 33v, toinen, TYKS, Turku
16.2. Deina23v,toinen, TAYS, Tampere
20.2. outsa22, esikoinen, HUS Hyvinkää, Järvenpää
21.2. Äippä-73 34v,toinen, TAYS, Tampere
24.2. sanna-79 28v.,toinen,HUS Hyvinkää,poika tulossa
27.2. tiittus 29v,toinen,SATKS, Pori, tyttö tulossa
29.2. Maijustiina 26v.,esikoinen, TAYS, Tampere

Päivittelen vain nopeasti, elämä on aika hulabaloota ja kovaa tissitystä, kun maito ei ole vielä kunnolla noussut ja pikkumies on vähän laiska imemään. Ja toinen nänni on mielettömän kipeä... Mutta itse en ole kipeä kuin henkisesti synnytyksen jäljiltä... :)
Esikoinen hylkii äitiä ja tekee välillä pahojaan... Eilen tultiin kotiin.
Misuli ja poju 3pv (kohta 4pv)

Päivitin vähän tietojani.Vuosia tuli lisää ja vauva sai nimekseen Arttu. Olis kiva seurata minkä nimisiä teidän muiden vauvoista tulee, joten laitoin nimen tuohon listaan. Synnytys tuntuu jo aika kaukaiselta ajatukselta, mutta on kiva lueskella synnytyskertomuksia ja jännätä koska viimeunenkin helmivauva on maailmassa. Jaksuja teille, jotka olette vielä yhtenä kappaleena!

moi!

Kyllä täällä vielä on muitakin.. siis nyt on viikkoja 41+5 ja tänään oli eka yliaikakontrolli. Vauvalla kaikki hyvin ja ultran arvio painosta n. 4kg. Kanavaa pehmeästi 2cm jälellä ja suu sormelle auki. Lääkäri koitti vähän ärsytellä paikkoja jos jotain alkais tapahtuun.. Nyt pitää päivittäin tehä liikelaskentaa, koska vauva on huomattavasti rauhottunu. Käyrälläkin kätilö kävi vähän väliä sitä herättelemässä ja mun piti välillä juoda mehuakin.
Elikkäs torstaina sit takas kassien kanssa jos mitään ei oo tapahtunu, sillon käynnistetään. Toivon kuitenkin, että ennemmin tulis jo..

Meidän veikkaukset syntymäpäivästä on kaikki menny, paitsi huominen, joka oli anopin arvaus.. saa nähä =)

Täällä on tapahtunu nii palio, on syntymiä, mammojen synttäreitä, ristiäisiä jne.. joten toivotan kaikille yhteisesti PALJON ONNEA!

Ja odottajille kärsivällisyyttä ja jaksamista! Kyllä ne vaavit ulos tulee, ennemmin tai myöhemmin ja tavalla tai toisella =)

Mä oon ainaki tarvinu erityisesti hermoja ihmisten kyselyihin ja uteluihin.. Päivittäin tulee viestiä ja puhelua et joko oot synnyttäny.. Ja aina vastaan, että ilmoitan kyllä kun sellasta tapahtuu. Mut ei se vaan tunnu menevän perille, raivostuttavaa!! No nii saipas vähän purkaa enimpiä höyryjä =)

-outsa-

Maijustiina: En ponnistanu kontallaan, vaan ponnistusvaiheen alkaessa käännyin selälleen sängylle ja siinä punnersin. Vieläkin ihmetyttää kuinka helposti se kävi verrattuna esikoiseen.

Jaksamista lopuille odottajille, kohta ne työt vasta alkaa!! Ja pärjäämistä vauvojen ja isompien sisarusten kanssa!!

Nyt ei ehdi enempää!
Misuli ja poju 6 (2 h päästä 7) vrk.

Tulin vaan ilmoittamaan et edelleen yhdessä koossa ollaan....Huomenna ois aamulla neuvola ja keskiviikkona soitto lääkärille jos se sais sen käynnistyksen jo torstaille tai perjantaille,aion olla kyllä kovana!!!!
Mulla on kans noi liikkeet aika vaitonaisia ollut,tänään sain pitkän aikaa tökkiä mahaa ennes antoi jotain merkkiä itsestään.Taitaa olla tila loppumassa.
Mulla on nyt ollut viikon verran ihan mieletön makean himo,joka päivä ja koko ajan tekis mieli makeeta.Oisinko viikon aikana vetässyt jo 3 Fazerin keltaista suklaalevyä.....plus muut herkut päälle!!!!

Tulin äsken saunasta,tein kokovartalokuorinnan ja säärikarvojen ajon.Tuntuu kuin ois lähtenyt pari kiloo nahkaa viemäriin,ihana olo!!!

VOINTEJA VIELÄ MEILLE MUUTAMILLE!

Misuli:Pitääkö paikkaansa et nyt sais sairaalassa pitää omaa kännyä auki?Tänään vaan kuulin kaverilta joka oli kuullut jostain muualta tälläistä....Esikoisen aikaan ei saanut pitää...

-tiittus 40+5-

Heipä hei.
en olekkaan toviin ehtiny kirjotella. täällä menee kaikki hyvin. vauva on aika lailla öisin valveilla, voi valvoa monta tuntia, mutta viime yönä heräsi vain kerran siinä kolmen maissa ja nukahti uudelleen neljältä. ite vaan kukuin hereillä 5.30 asti kun en osannut nukkua. ristiäisiin vajaa 2vkoa ja huomenna menen papin kanssa juttelemaan. nyt aamupalalle=)
Nina ja tytteli 1kk

Meilläkin valvottiin viime yönä vatsavaivojen takia, kun erehdyin syömään liikaa tuoretta ruisleipää ja se taisi kipristellä sitten tytön vatsassa. Mutta aika vähillä mahavaivoilla ollaan ainakin nämä ekat kaksi viikkoa päästy, varsinkin verrattuna esikoiseen jota sai kantaa ja hyssytellä yökaudet aikoinaan. Huomenna sitten tulee 2 viikkoa täyteen ja päästään vauvankin kanssa ulkoilemaan, kivaa. Nyt on täälläkin lopulta lunta, kävin äsken esikoisen kanssa pihalla peuhaamassa, virkisti kyllä! Tää neljän seinän sisällä oleminen tuntui varsinkin aluksi rasittavalta, vaikka nyt tähänkin on tottunut...
Kaikille vielä odottaville tosi paljon tsemppiä, koittakaa jaksaa kyselijöitä, niihin tosiaan meinaa mennä hermot!

Meillä on kitinöiden määrä huomattavasti lisäntynyt, mutta yöt kuitenkin onneksi nukutaan (pätkissä). En tiedä ovatko ihan vaan ilmavaivoja vai olisiko mukana hiukan koliikkiakin. Luultavasti kuitenkin ensimmäisiä. Pulauttelun määrä on nyt ihan huikea. Tänään on äiti saanut vaihtaa paitaa, kun aina se kastuu selästä... Luultavasti poika siis ahmii ja herää parin tunnin päästä itkemään mahaa. Yöllä annan tässä vaiheessa tissiä lisää, mikä ei välttämättä helpota tilannetta. Mulla ei vaan hermo meinaa kestää öisin valvoa yhtään ylimääräistä. Eilen syön ison palan nimiäisistä jäänyttä suklaakakkua ja epäilen, että sillä oli yhteys ylimääräisiin huutoihin eilen. Jostain muistelen kuulleeni, että suklaa saattaa aiheuttaa mahanpuruja vauvoille. Olenkin pitkin hampain luopunut kyseisestä herkusta mellkein kokonaan.

Joku täällä valitteli äidistä joku taas anopista. Itse tulen jälkimmäisen kanssa hyvin toimeen, mutta oma äiti saa pinnan välillä kireälle. Odotusaikana äidillä oli tapana voivotella, että mikään ei ole varmaa ja toivottavasti kaikki menisi hyvin. ei kauheesti helpottanut mun oloa, kun tää jatkui vielä vikalla kolmanneksellakin. Nyt sitten meidän lapsenhoito on suurennuslasin alla joka kerta kun käydään ja varjo kulkee perässä. Hiukanko ärsyttää kun imetystäkin pitää päästä seuraamaan läheltä. Eipä paljon huvita mummulaan mennä vaikka nehän vaan on innoissaan ensimmäisestä lapsenlapsestaan ja mun pitäisi kaiketi ymmärtää. Jossain vaiheessa räjähdän vielä sille päin naamaa!

Noh se siitä purnauksesta. Poika on nukkunut parvekkeella hyvät päiväunet ja pitäisi kohta rontata vaunukoppa takasin vaunuihin (koko vaunuja ei saa parvekkeelle) ja lähteä hakemaan pyykkejä pyykkituvasta!

sulis ja poika 1kk ja päiviä päälle

Sulis, mulla taas anoppi tunkee kyttäämään kun koitan rauhassa mennä imettämään toiseen huoneeseen... Todella ärsyttävää. Esikoista kun imetin niin sillon hän ihmetteli että saakohan se lapsi tarpeeksi maitoa kun sulla ei ole mitenkään isot tissit :O Jessus mikä pönttö! Ja mun anopillani kun on omia lapsia 4 ja lapsenlapsia 9 niin luulis jo jotain olevan oppinu;D

Meillä on toi Disflatyl onneks auttanu aika hyvin. Tosin meikäläinen on suklaan suurin ystävä joten sitäkin on mennyt aika reippaasti viimeaikoina... pitäis sekin jättää vähemmälle. Vois vaikka vahingossa laihtuakin siinä sivussa.

Ristiäiset on meillä 23.3. ja kotona ihan pidetään. Kauhee hössöttäminen vaan nyt sitten kaikkien tarvikkeitten kanssa kun meillä ei ole kahvikuppejakaan niin paljoa niin äidiltäni sitten roudaan kaikenlaista. Täytekakku ja voileipäkakku tilataan jostain, kuivakakun teen ite. Ja jotain pipariakin kai pitäs olla. Sitten tarvis äitin kaapeista penkoa joku kastemaljaksi kelpaavakin ja varmaan raamattukin kun meikäläisen rippiraamattu on ties missä... Monenlaista miettimistä siinäkin. Papin kanssa ei olla vielä keskusteltu eikä ole kyllä pappi edes vielä soitellut, kirkkoherranvirastosta vaan lupasivat että pappi ite soittaa sitten meille.

Niin joo, ihan hauska olis tietää mitä nimiä näille vauvoille on sitten tullut, eli jos vaan haluatte niin laittakaa ihmeessä tohon listaan:) Mä laitan sitten kun on ne ristiäiset ollu.

Ja tosiaan jatketaan vauvanhoito-puolella sitten kun kaikki on vauvansa saaneet:)

Sirenia ja tyllerö melkein 4vko

Kannattaa sulis sanoa tuosta äidilles ennen kun menee pipo liian kireelle, meillä oli (ja on) anoppi ihan samanlainen, on jatkuvasti haukan katseella katsomassa ja kommentoimassa jokaista hoitotapahtumaa. Synnärillekin jäi roikkumaan vieriailuajan jälkeen ja ilmoitti, että haluaa nähdä miten vauva syö ennen kuin lähtee. Meillä oli aika hankala imetysalku ja en todellakaan tarvinnut siihen anoppia tuijottamaan sitä tohinaa. Mutta siis meillä oli tuollaista jo esikoisen aikaan ja välit on aika _viileet_ nykyisin. Että mainitse siitä ennen kuin pahoitat mielesi liiaksi!

Meillä edelleen huudetaan iltaisin ja käännän ja väännän, pitäisikö aloitta joku ruoka-ainedieetti. Mutta kun teitä täällä seurailee, niin vähän joka toisella on vielä jotain masuvääntöä, että taitaa se olla vielä ihan normaalia. Meillä ollaan päivisin ja öisin ihan rauhallisia, mutta klo 21.30-23.00 huudetaan ja lujaa. Ihme juttu. No en ala vielä rajoittamaan ruoka-aineita, kahvista ja suklaasta olen kyllä jo luopunut.

Muuten kaikki ok, huomenna neuvola, tuntuu että poju on kasvanut valtavasti. Ja syö kamalasti...
Wilma ja poju 3vko

Tänään oli viimeinen neuvola. Sokerit oli nyt 2+, mutta ei se kuulemma haittaa kun noita sokereita on ollu vasta parin viikon ajan. Neuvolatäti kirjoitti lähetteen äitiyspoliklinikalle yliaikaiskontrolliin ja porasin sille, etten jaksa enää ja että kirjoittaa semmosen lähetteen, että pääsisin nopeasti sinne äippäpolille. Taysin nettisivujen mukaan yliaikaistarkastus on 14 päivää lasketun ajan jälkeen eli mulla se ois vasta ens viikon perjantaina... En kyllä jaksa odottaa niin kauaa! Sitäpaitsi mun oma isä menee silloin sähköiseen rytminsiirtoon ja siinä on kyllä äidille liikaa jos mä oon samaan aikaan synnyttämässä. Haluaisin käynnistyksen siis ens viikon alkuun.

Tänään on 5 ihmistä soittanu tai tekstannu että joko syntyy. Huomenna meen koululla käymään ja pelottaa jo ajatuskin, että kuinka moni siellä taas kommentoi. Viime kerralla mahaa kommentoivat yks kirjastotäti ja kaks työntekijää koulun ravintolasta ja tietysti muutama kanssaopiskelija. Tosi kiva!

Mä odotan jo et pääsen kans hoitamaan pientä masuvaivasta!

Maijustiina 40+4

Tiittus: Sai pitää osastolla kännyä auki, äänettömällä suositeltiin. Mun vieruskaverilla oli puhelin piippauksella ja värinä päällä, joten ei ollu kiva kun se värisi, aika usein hälle soitettiin ja viesteiltiin. Mullakin oli piippauksella, mutta ei värinää, se nyt on niin pieni piippaus, että hyvä kun itse kuulee.

Meilläkin on poju alkanut kitisemään, eilen illalla aloitti. Pari yötä on mennyt oikein mukavasti, mutta ensi yönä voi olla taas ihan mikä tahansa meininki... Esikoinen oli innokas valvomaan yöaikaan...

Mutta nyt palloleikkeihin neidin kanssa.
Misuli ja poju 7vrk

juu meilläki oli sairaalassa vieruskaverin kanssa sanaton sopimus et puhelimet on piippauksella ja ilman värinöitä, niin ei häiritse toista..
meillä poju nukkuu vaihtelevasti yöt, mut joka aamu siinä 8 aikaan alkaa ähiseen ja pitään ihme ääntä, ilmeisesti aamuisin tulee vatsanväänteet..saapa nähdä alkaako paheneen sitten kun ei vielä kuitenkaan itkeskele enempiä..
ulkoiltu ollaan nyt jokapv,ihana saada raitista ilmaa itsekin.
mut maijustiinalle ja tiitukselle jaksamisia.

Onnea Helmipöllö ja Misuli!

Eipä ollutkaan meillä maitonuhaa, kun ihan oikea flunssa :(

Käytiin viikonloppuna päivystyksessä, kun menin ihan paniikkiin, kun vauva oli "erilainen". Nukkui vaan eikä itkenyt (mihin voisi toki olla tyytyväinenkin...jossain muussa tapauksessa). Onneksi verikokeessa ei ollut mitään vakavampaa eli on varmaan saanut isänsä flunssan.

Rankkoja nämä viime päivät kyllä olleet. Aluksi olin niin paniikissa "taudista" ja tukkoisuudesta, että valvoin yöt, mistä sitten seurasi oma alavire ja "jumitus". Nyt ollaan molemmat parempana, eikä huoleta enää niin paljon.

Positiivista tässä on se, että tyttö oppi syömään tuttia... Jos sitä nyt voi hienoksi oppimistapahtumaksi sanoa :) Kaverin mielestä heillä oli vauvan kanssa ensimmäinen puoli vuotta sellaista kuin meidän viime viikonloppu.

Hyviä apuvälineitä tuon flunssan kanssa olivat ja ovat keittosuolatipat (joita voi käyttää muutenkin tukkoiseen nenään), nenänniistin (apteekista) ja höyryhengittely.

Nyt kuulostais vähän siltä, että tytön masu on sekaisin taudista tai jostain, mutta onneksi ei vielä valita oloaan. Kestovaipat on kovilla pöräyksistä ;)

Meillä on kans ristiäiset pääsiäisenä ja suunnittelen kovasti värimaailmaa. Kalusteista johtuen tummansinistä, johon ajattelin ydistää pääsiäisenkeltaista ja tietenkin valkoista. Vaaleanpunaisuus saa nyt jäädä :) Meillä mummo teettää muuten juhlaan servietit, joissa on tytön kuva! Kastepuku on minun vanha. Malja vielä nk. tilauksessa"Viipurista. Kuumeisesti etsin kaapeista anopin virkkaamaa pöytäliinaa kastepöytään...

Nauttikaa vauvoistanne, mahassa tai ulkopuolella!

jhk + tytsy 5 vko

Heippa,

täällähän on ollut vilkasta tänään!

mä olin tänään ekaa kertaa "ulkona" ilman vauvaa! Oltiin miehen kanssa sen asiakkaan järjestämässä leffaillassa.. eli vauva oli mummolassa monta tuntia. Olin pumppaillut maitoa pakkaseen, ja ihan hyvin heillä oli mennyt. Suurempi taisi eron tuska olla mulle, olin ihan paniikissa koko ajan että miten siellä pärjäillään...
Nyt olen kyllä niin väsypoikki että ei sitä kovin usein jaksaisikaan minnekään mennä!

Meillä ei sairaalassa saanut olla kännykät päällä, mutta kyllä suurimmalla osalla tais olla puhelin äänettömällä tyynyn alla tai pöytälaatikossa :)

Mä olen kanssa jo kovasti suunnitellut ristiäisiä, meillä on kyllä ihan pinkki värimaailma. Tilasin lautasliinat tytön nimellä - tuollaisia kuvalla varustettuja en ole nähnytkään. Niin joo, voisihan tuohon listaan päivittää että meidän tytöstä tulee Peppi. Nimi taitaa olla enne... todellinen tahtonainen tuo vaikuttaa olevan.

Meillä menee yöt pääsääntöisesti aika hyvin, mutta illalla kiljutaan ja itketään kovasti (kuten nyt.. mies yrittää katsoa jalkapalloa ja hyssyttää vauvaa babysitterissä aika laihoin tuloksin).

Voikaahan hyvin taas kaikki!

meillä olisi huomenna papin tapaaminen ja 1,5 vk päästä olisi ristiäiset. Nimeä ei paljasteta kenellekkään ennen kuin pappi sen ääneen sanoo:)! Meillä on mennyt oikein mukavasti mitä tässä nyt kaikki muut paitsi vauva ollaan oltu kauheessa flunssassa.. on voimat aika loppu sen osalta ja onneksi esikoinen haluaa perjantaina mennä mummulaan että äiti ja isi saa nukkua univelat pois:), ei sitä kyllä osaa varmaan!
Meillä sai olla äänettömällä/piipauksella puhelimet sairaalassa ja monet kävivätkin käytävällä puhumassa taikka01sitten puhuttiin hieman hiljemmalla kun tavallisesti!
Mutta nyt täytyy taas mennä!

Jaksamisia kaikille!

Outi ja tyttö 3vk 1pv

hepskukkuu!

Täällä vielä joten huomen aamulla sit kassienkaa sairaalaan. Nyt alkaa jo vähän mietityttää toi huominen, mietin kokoajan et onks mulla nyt kaikki varmasti pakattuna jne.. jotenki olin vaa kerenny ajatella et lähtö tulee sit nopeesti ni ei tarvi tollasia mietiskellä.

Tossa oli puhetta et onko saanu sairaalassa pitää puhelinta auki, osaatko sanna79 sanoo miten Hyvinkäällä? Ainakin ala-aulassa oli isot kyltit ettei sais pitää, mut miten osastolla?? Mä joudun aamulla meneen sinne yksin ku miehen on pakko käydä töissä, mut onpa niillä keinot saaha mies kiinni kun aika koittaa.. (Taitaa nääkin olla jotain jännitys-hermoilua vaan.. =) )

nyt sit kaikki jännittää vaan huomista ja sanoo et soita sit heti ku se on syntyny... Hitto, mulle ja miehelle se lapsi tulee eikä teille, tehkää omanne. Soitan sit ku kerkeen ja jaksan ajatella sellasta..Jos soitan. Aaaaarrrrrgggghhhh!

Tänään taas kävin kävelyllä ku oli nii ihana ilmakin, mutta ei mitään tuntemuksia. Kyllä on sitkee kaveri pysymään viimiseen asti sisällä.

Nyt meen kokkaamaan, joten toivotan jo valmiiks hyvää viikonloppua kaikille!!

Mä alan jännäämään et kumpi sieltä tulee munkaa seuraavan kerran tosta ovesta sisään.. =)

-outsa-

Tsemppiä Outsa huomiseen, toivottavasti käynnistyy hyvin! :) Ei kai sinne mukaan ihmeitä tarvi, kunhan on varmasti toimiva kamera ja siihen vara-akut. Mies voi varmaan tuoda sulle loput.

Mä en oo tullut edes ajatelleeks, et servettejä sais vauvan nimellä tai kuvalla! Kastemalja on kyllä valittu ja siihen haluan sit kukat ympärille. Tarjoilussa tulee kyllä olemaan jotain vaaleansinistä, siskon pojan ristiäisissä oli vaaleansininen autokakku ja luultavasti väsään ite jotain samansuuntaista. Bebe-leivokset vaaleansinisinä ois ihania, mutta niissä on ihan kauhean suuri homma! Tulis nyt se vauva jo. Kuinka paljon teillä tulee vieraita ristiäisiin? Musta ois sukulaisten ja kummien lisäks kiva pyytää kavereitakin, kun ei tässä oo nyt mitään muita juhlia ollut tai tulossakaan. Korkeintaan tuparit ens syksynä. Mun anoppi on kultakaupassa töissä ja just tänään kävin katsomassa mitä kaikkia kummilahjoja sitä onkaan. Kehykset oli tosi kivoja, mutta en tiedä mitä sellasella kastetodistuksen käärölläkään tekee. Tai tinasella helistimellä. Tyttövauvoille on kyllä ihania pikkusormuksia!!
Jaksuja!

Maijustiina 40+5

tän ei ole tarkotus sitten arvostella ketään tai mitään muutakaan sellasta, mutta kun on kännykän käyttökielto, niin sitä ihan oikeasti kannattaa noudattaa (muistaakseni hyvinkäällä se on koko sairaalassa). se on ihan sen takia, että osastoilla on mm. kipupumppuja joihin lääke on annosteltu sillä tavalla että se antaa tietyn määrän lääkettä kerralla, ja ne voi mennä ihan sekaisin kännykän ollessa päällä ja näin aiheuttaa hengenvaarallisen tilanteen. sairaalassa on myös leikkaussaleja, joissa erilaisia koneita, mm. hengityskone, sydänkeuhkokone, jotka voivat myös mennä sekaisin ja silloinkin aiheuttaa todellisen vaaratilanteen ja hengenvaaran. tän ei tosiaan ole tarkoitus olla mikään valitusviesti, mutta monet ihmiset ei välttämättä tiedä miksi ne kiellot on olemassa.

Ainakin Taysissa saa synnyttäneiden vuodeosastolla käyttää kännykkää, vaikka sairaalan pääovilla toki onkin noita kieltomerkkejä. Synnytyssalissa kännykkä pitää olla kiinni, mutta sielläkin on joku päiväsalin tyyppinen missä on isille kahvinkeitin ym. ja siellä saa puhua. Synnytyshuoneissa ei tosiaan saa käyttää tippalaskureiden takia.

Mulla on sellanen Motorola, jossa ei oo piipausta, pelkkä värinä vaan ja toivottavasti se ei haittaa mun huonetoveria.

Tsemppiä Outsa! Tutuilta kuulostaa sun fiilikset, varsinkin tuo soittamisjuttu nauratti kun kuuulosti niin tutulta. Mutta kyllä ne kaikki vauvat ennemmin tai myöhemmin syntyy varmasti. Sulla ei ainakaan mene enää kauan:-)